Hei kokeneet spinnaajat, mitä ootte mieltä seuraavasta?
Sovittelin kaupassa spinningkenkiä ja jäin nyt vielä miettimään kahden koon välille. Kun tuntuu että jalka on juuri siinä kokojen välissä, kannattaako päätyä napakampaan vai väljempään kokoon? Vai etsinkö suosiolla toisen mallin? Pienemmässä isovarpaat tuntee juuri ja juuri kengän kärjen ja suurempi taas tuntuu aavistuksen väljältä kaiken kaikkiaan (ainakin verrattuna siihen pienempään). Miltä spinningkengän pitäisi jalassa tuntua esim verrattuna sisäpelikenkään?
Kiitos avusta! :)
spinningkengät
7
2701
Vastaukset
- >><<
ottamaan sen reilumman koon. Itsellä normaalisti jalan koko 40, spinningkenkä kokoa 41. Esim. seisovaltaan polkiessa varpaat työntyvät kärkeä kohti, ei kiva jos puristaa ;)
- arthur49
Ostin jokin aika sitten Shimanot, joita käytän sekä maastopyörällä ajaessa että spinningissä. Yleensä kenkieni koko on 42-43, mutta Shimanoni ovat 44, sillä niissä on melko kapea lesti.
Hanki siis yhtä kokoa normaalia suuremmat kengät spinningiin!
Terveisin Arthur49 - http://www.kuntoguru.com- spindetyttö
Mulla jalka normaalisti numeroa 40 ja spinningkenkä mallia Shimano numero 42. Yksilöllistä siis, mutta missään nimessä ei kannata ostaa liian pientä. Jalka liikkuu kuitenkin etu-takasuunnassa sen verran ajon aikana, että voi mennä varpaat "kasaan".
- spinnaaja myös
Minulle taas useampikin ohjaaja on sanonut että spinning-kengän tulisi olla napakka, ei missään nimessä liian suuri ainakaan....
Hassua että on näin erilaista tietoa asiasta ihmisillä. - alkuperäinen*
Kiitokset näistä. Juuri sen takia tulin tänne kyselemään, kun tuntuu että niillä, joilta olen neuvoja saanut (etenkin myyjillä) on asiasta täysin eri mielipiteitä. Ajattelin kuulostella mitä te ihmiset oman kokemuksen rintaäänellä sanotte :)
Oon myös ite aiemmin kuullu, että shimanoista kannattaa ottaa normaalia kokoaan isompi koko. Lieneekö kyseisellä merkillä sit pienempiä kenkiä kuin muilla ja sen takia tuommoinen ohjeistus. Kun tuskinpa se tarkotus on kuitenkaan että kengät pyörii jalassa...
Nyt vielä kysyisin, että minkäslaisia kokemeuksia teillä on klosseista? Eli ottaako mieluummin semmoset SPD-klossit jotka irtoaa ainoastaan sivulle vääntäessä (mustat) vai ne jotka aukeaa muihinkin suuntiin (hopeanväriset)? Onko käyttömukavuudessa eroa? Voiko ne hopeanväriset irrota liian helposti polkiessa? Oon ymmärtäny että molempien pitäs sopia yleisesti salien pyöriin.- spinnuliida
molemmat klossit ovat ok, kunhan sopivat pyörän polkimen vastakappaleisiin. Itsellä nuo sivulle "väännettävät" mustat ja ne ainakaan ei kesken ajon lähde irti.
- arthur49
Vaikka itselläni on kapeat jalkaterät, eivät Shimanot ole mitenkään silti väljät sivusuunnassa huolimatta siitä että ovat 1-2 numeroa normaaleja kävelykenkiä suuremmat. Shimanoissa tukevuutta antaa jäykän rakenteen lisäksi sekä nauha- että solkikiinnitys.
Terveisin Arthur49 - http://www.kuntoguru.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713