uusi sheriffi

shomer_mitzvot

Ehdotukseni olisi Rasismia Vastaan tai Tinotito. Muitakin hyviä varmasti olisi, mutta nämä kaksi tuli ensimmäisinä mieleen.

142

5310

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knakke

täytyykin tarkistaa kalenterista vielä

• antisemitismia vastaan

Daniel Weintraub! :) jos rasismia vastaan-nikille ei käy niin sitten ehdotan tätä ensin mainittua henkilöä.

Muuten, jos näille kummallekaan ei käy, niin sitten en tiedä, ehkä joku aivan ulkopuolinen ja koeajalle ensin

• tinotito(ei-kirjautunut)

,tai itseasiassa paras olisi nimimerkki rasismia vastaan.

• Minni-Matleena

ja sinä itsekin olisit hyvä ehdokas.

• rasismia vastaan

kiitos vaan, mutta minä en ole käytettävissä, en ehdi, jaksa ja lisäksi olen osalle kirjoittajista mörkö jo nyt, tulisi turhaa riitaa vaikka toimisin kuinka varovasti.Jonkun muun pitää ottaa tämä homma. Entä sinä itse?

• shomer_mitzvot

kahden luottamuksesta. Itse teen töitä ja opiskelen kotona, joten periaatteessa minulla olisi mahdollisuus ottaa tehtävä vastaan. Mutta haluaisin kuulla myös muiden mielipiteitä asiasta. En kirjoittele paljon tälle palstalle; uudemmat tulokkaat tällä palstalla eivät ehkä tunne minua. Mutta viestihistoriani voi jokainen lukea. Mutta käyn täällä katsastamassa uudet viestit lähes päivittäin. Reaalielämässä olen hiljainen kaveri, ja minun kirjoittamat viestit ovat lyhyitä, mutta pyrin siihen että niissä on asiaa. Olen juutalainen, mutta en saanut perinteistä juutalaista kasvatusta. Opiskelen päivittäin kaikkea juutalaisuuteen liittyvää. Olen uskonnollinen juutalainen.

Tällä palstalla varmasti on muitakin ehdokkaita, joten katsotaan miten asiassa käy!

• vargas
        shomer_mitzvot kirjoitti:

kahden luottamuksesta. Itse teen töitä ja opiskelen kotona, joten periaatteessa minulla olisi mahdollisuus ottaa tehtävä vastaan. Mutta haluaisin kuulla myös muiden mielipiteitä asiasta. En kirjoittele paljon tälle palstalle; uudemmat tulokkaat tällä palstalla eivät ehkä tunne minua. Mutta viestihistoriani voi jokainen lukea. Mutta käyn täällä katsastamassa uudet viestit lähes päivittäin. Reaalielämässä olen hiljainen kaveri, ja minun kirjoittamat viestit ovat lyhyitä, mutta pyrin siihen että niissä on asiaa. Olen juutalainen, mutta en saanut perinteistä juutalaista kasvatusta. Opiskelen päivittäin kaikkea juutalaisuuteen liittyvää. Olen uskonnollinen juutalainen.

Tällä palstalla varmasti on muitakin ehdokkaita, joten katsotaan miten asiassa käy!

se natsilinkki ( Hitlerin kuva siinä), jonka laitoit tänne äskettäin?? Se poistettiin, enkä ehtinyt ymmärtää mihin se liittyi, missä mielessä täällä voisi sellaisia linkkejä olla, seriffin toimesta?

• niinpä!

• vargas

• shomer_mitzvot
        vargas kirjoitti:

se natsilinkki ( Hitlerin kuva siinä), jonka laitoit tänne äskettäin?? Se poistettiin, enkä ehtinyt ymmärtää mihin se liittyi, missä mielessä täällä voisi sellaisia linkkejä olla, seriffin toimesta?

kyseinen sivusto oli aivan uusi minulle, vaikka tietysti olen tietoinen siitä että tällaisia sivustoja on netissä. Viestini otsikko oli muistaakseni "Onko kellekään tuttu?" Halusin tietoa muilta kirjoittajilta. Rasismia Vastaan kuitenkin lyhyessä vastauksessaan muistutti minua siitä että tällaisia sivustoja on paljon netissä. Poistin itse oman viestini, sillä se oli turha.

• shomer_mitzvot

• vargas

kyseinen sivusto oli aivan uusi minulle, vaikka tietysti olen tietoinen siitä että tällaisia sivustoja on netissä. Viestini otsikko oli muistaakseni "Onko kellekään tuttu?" Halusin tietoa muilta kirjoittajilta. Rasismia Vastaan kuitenkin lyhyessä vastauksessaan muistutti minua siitä että tällaisia sivustoja on paljon netissä. Poistin itse oman viestini, sillä se oli turha.

ominpäinkin, googlaa vain sana jew tai jewish sopivan lisäsanan kanssa, niin suoraan pääsee vaikka minne vaikka ei haluaisikaan, ja suomeksi kansallisosialistien sivuille!

• voi lukea

.........

• shomer_mitzvot
        voi lukea kirjoitti:

.........

linkkiä "Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit". Muut viestini löytyvät sieltä. Kyseisessä viestissä oli muistaakseni ainoastaan linkki tuolle rasistiselle sivustolle, ei muuta.

• vargas

eikö niissä ole periaatteessa samat jutut kaikissa, ei kai niitä tarvitse täällä alkaa jokaista erikseen esitellä, miten on

• vargas

linkkiä "Hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit". Muut viestini löytyvät sieltä. Kyseisessä viestissä oli muistaakseni ainoastaan linkki tuolle rasistiselle sivustolle, ei muuta.

se on kauneusvirhe, eräässä mielessä, täytyy miettiä asiaa

• kosmeettisia
        vargas kirjoitti:

leikkauksia joten kyllä kauneusvirheetkin saadaan hoidettua (mm. Michael Jackson)

• vargas
        kosmeettisia kirjoitti:

leikkauksia joten kyllä kauneusvirheetkin saadaan hoidettua (mm. Michael Jackson)

'Tulen sitä aidommaksi, mitä lähemmäksi pääsen sitä unelmaa, joka minulla on todellisesta itsestäni. Taivaan kiitos, että on kirurgeja!'

Se oli kyllä jossain Almodovarin elokuvassa, joku transvestiitti sai aplodit tuosta repliikistään, (Kaikki äidistäni)livessä myös, muuten hieno elokuva ja ihastuttava roolityö.

• jotka
        vargas kirjoitti:

'Tulen sitä aidommaksi, mitä lähemmäksi pääsen sitä unelmaa, joka minulla on todellisesta itsestäni. Taivaan kiitos, että on kirurgeja!'

Se oli kyllä jossain Almodovarin elokuvassa, joku transvestiitti sai aplodit tuosta repliikistään, (Kaikki äidistäni)livessä myös, muuten hieno elokuva ja ihastuttava roolityö.

käyttävät rintaliivejä?

itse en juuri transvestiittielokuvia katsele mutta kiitos vinkistä!

• vargas kirjoitti:

No en tiedä "kauneusvirheestä" kuitenkaan...

Onhan se Hitlerin virallinen rintakuva kuitenkin ihan komea ja potra...

:oO

• välittämisestä!
        jotka kirjoitti:

käyttävät rintaliivejä?

itse en juuri transvestiittielokuvia katsele mutta kiitos vinkistä!

todella hieno elokuva Almodovarin vakavin ja traagisin elokuva, kuolemaa ja sairautta käsittelevää kova tarina, silti farssi ja sydämellinen elokuva, Oskarilla palkittu ja lukuislla muilla kunnianosoituksilla, eikä todellakaan mikään tusina-elokuva

• vargas
        KTS kirjoitti:

No en tiedä "kauneusvirheestä" kuitenkaan...

Onhan se Hitlerin virallinen rintakuva kuitenkin ihan komea ja potra...

:oO

sieltä on poistettu, ei tiedä kuinka kaunis se on.

Hitlerillä oli jokin halkion tapainen siinä viiksien alla, jotain epämiellyttävää katsottavaksi, ei olisi päässyt johtajaksi jos ei olisi ollut Chaplin-viiksiä. Koreilija! en halua puhua tästä enempää.

• vargas kirjoitti:

sieltä on poistettu, ei tiedä kuinka kaunis se on.

Hitlerillä oli jokin halkion tapainen siinä viiksien alla, jotain epämiellyttävää katsottavaksi, ei olisi päässyt johtajaksi jos ei olisi ollut Chaplin-viiksiä. Koreilija! en halua puhua tästä enempää.

Oli vähän kukkopoikamainen kyllä mutta ei niin yliampuvasti kuin Mussolini.

• kaunis..
        KTS kirjoitti:

Oli vähän kukkopoikamainen kyllä mutta ei niin yliampuvasti kuin Mussolini.

vaan.. jne

tykkäätkö noin, että heidät voi panna 'kauneuden. koreilun' suhteen vaakaan? Punnita? Vähemmän kukkopoikamainenko voittaisi?

uuden aloituksen.Mietinkaksi kertaa,mutten tehnyt mitään se hyväksi.Yleensä asiat hoituvat kun vähän odottaa.

• köffel

elena ja KTS!

• Mikimalek

Shomer_mitzvot, paras vaihtoehto.

Jotta voi olla valvoja, pitää olla rekisteröity nimimerkki vähintään 4 kk, jos oikein muistan.

• Deronda
        Mikimalek kirjoitti:

Jotta voi olla valvoja, pitää olla rekisteröity nimimerkki vähintään 4 kk, jos oikein muistan.

voi alkaa. Minä huudan: kannatetaan!

Hänen tärkein tehtävä olkoon pitää tämä asiallisena uskontopalstana, ettei taas livetä sinne sinänsä kiinnostavan politiikan puolelle.

• Spfintsel
        Mikimalek kirjoitti:

erittäin hyvä ja elegantti valinta teiltä madam!

• rasismia vastaan
        Mikimalek kirjoitti:

varmaan sopii kaikille.

• on?
        Mikimalek kirjoitti:

minä epäilen huutoäänestyksen demokraattisuutta koska ei voi tietää varmasti onko kaikilla vain 'yksi ääni', periaateessa

• Veivaaja
        Mikimalek kirjoitti:

so. Sheriffi®, Valvoja®, Isosisko®, Isoveli®, Kyttääjä®, Agentti®, The-Mossad®, Lännen-Nopein-HiiriSormi®, Äiti-Tietää-Paremmin®, Isi-Hoitaa® jne., ja millä muilla nimillä tämä virka onkaan tunnettu:

nimimerkkiä Shomer_mitzvot.

Hän on kuitenkin ympärileikattu aikuisena miehenä ja tämä toimenpide on varmasti ollut kivulias. Joten jotakin hyötyäkin hänelle pitää siitä kivusta antaa.

Aamen.

• shomer_mitzvot
        Mikimalek kirjoitti:

Kiitos kaikille! Odotetaan vielä josko muitakin ehdokkaita ilmaantuisi.

• vargas

Kiitos kaikille! Odotetaan vielä josko muitakin ehdokkaita ilmaantuisi.

nimittäin eräs avaus, jossa oli ylpeilystä kuulumisesta 'valittuun kansaan'

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000016349477#22000000016349477

Voisitko laittaa pystyyn keskustelun tuosta aiheesta vaikka KTS:n kanssa, niin voisi saada käsityksen teidän näkemyksistä tässä toisinaan vähän kiihtymystä herättävästä kysymyksestä? niin kuin paneelikeskustelu! Sitten tietäisin äänestänkö sinua vai KTS:ssää, ehkä.

• shomer_mitzvot
        vargas kirjoitti:

nimittäin eräs avaus, jossa oli ylpeilystä kuulumisesta 'valittuun kansaan'

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000016349477#22000000016349477

Voisitko laittaa pystyyn keskustelun tuosta aiheesta vaikka KTS:n kanssa, niin voisi saada käsityksen teidän näkemyksistä tässä toisinaan vähän kiihtymystä herättävästä kysymyksestä? niin kuin paneelikeskustelu! Sitten tietäisin äänestänkö sinua vai KTS:ssää, ehkä.

Tästä aiheesta syntyi keskustelua myös myöhemmin tällä palstalla. Ehkä käytin hieman harhaanjohtavia sanoja tuossa viestissäni, "monet meistä juutalaisista..." Baruch HaShem, monet juutalaisista kyllä valitsevat sanansa ja käyttäytyvät osaavasti 'valittuna kansana' eivätkä katso pahasti ei-juutalaisia. Mutta eivät kaikki. Itselläni on kokemusta Israelissa ollessani. Lähinnä haredi-juutalaisista. Jotkut heistä suhtautuvat esim. käännynnäisiin eri tavalla kuin 'luonnollisiin' juutalaisiin.

• shomer_mitzvot

Tästä aiheesta syntyi keskustelua myös myöhemmin tällä palstalla. Ehkä käytin hieman harhaanjohtavia sanoja tuossa viestissäni, "monet meistä juutalaisista..." Baruch HaShem, monet juutalaisista kyllä valitsevat sanansa ja käyttäytyvät osaavasti 'valittuna kansana' eivätkä katso pahasti ei-juutalaisia. Mutta eivät kaikki. Itselläni on kokemusta Israelissa ollessani. Lähinnä haredi-juutalaisista. Jotkut heistä suhtautuvat esim. käännynnäisiin eri tavalla kuin 'luonnollisiin' juutalaisiin.

haredi-juutalaisista ja käännynnäisistä. Itse olen ns. luonnollinen juutalainen, joka suhtautuu käännynnäisiin kuin uskon-sisariin.

• shomer_mitzvot kirjoitti:

haredi-juutalaisista ja käännynnäisistä. Itse olen ns. luonnollinen juutalainen, joka suhtautuu käännynnäisiin kuin uskon-sisariin.

Shomer: "...suhtautuu käännynnäisiin kuin uskon-sisariin... "

Ja toivottavasti toisuskoisiinkin, kuten 3. Mooseksen Kirja neuvoo:

19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

; )

• shomer_mitzvot
        KTS kirjoitti:

Shomer: "...suhtautuu käännynnäisiin kuin uskon-sisariin... "

Ja toivottavasti toisuskoisiinkin, kuten 3. Mooseksen Kirja neuvoo:

19:34 Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.

; )

"Rasismia Vastaan" vei sanat suustani, kun hän valitsi itselleen kyseisen nimimerkin. Luetko rivien välistä?

• shomer_mitzvot kirjoitti:

"Rasismia Vastaan" vei sanat suustani, kun hän valitsi itselleen kyseisen nimimerkin. Luetko rivien välistä?

Tiesin sen. Halusin vain, että tuot asian esille...

; )

• vargas

holokausti-keskusteluihin? Kantasi siihen että se tapahtui?

• vargas
        vargas kirjoitti:

ottaisi sen puheeksi. Sehän ei varsinaisesti kuulu palstan aihepiiriin, mutta silti kysyn.

tarkennus

• shomer_mitzvot
        vargas kirjoitti:

olen lukenut holokausti-aiheista kirjallisuutta varsin vähän. Vapaa-aikani kuluu muunlaisen kirjallisuuden parissa. Mutta sen verran kuitenkin olen lukenut, että minulla on kanta siihen. Se tapahtui. Vai viittaatko kysymykselläsi tähän; kuusi miljoonaa, vähemmän vai paljon vähemmän?

• shomer_mitzvot
        vargas kirjoitti:

ottaisi sen puheeksi. Sehän ei varsinaisesti kuulu palstan aihepiiriin, mutta silti kysyn.

tarkennus

lukisin kirjoitukset ja seuraisin mihin suuntaan keskustelu olisi menossa. En ole miettinyt tällaista tilannetta, vaikea nyt heti kommentoida kovin tarkkaan.

• vargas

olen lukenut holokausti-aiheista kirjallisuutta varsin vähän. Vapaa-aikani kuluu muunlaisen kirjallisuuden parissa. Mutta sen verran kuitenkin olen lukenut, että minulla on kanta siihen. Se tapahtui. Vai viittaatko kysymykselläsi tähän; kuusi miljoonaa, vähemmän vai paljon vähemmän?

sitä mikä oli 'syy' joka siihen johti, en tarj´koittanut noita 'kuusi miljonaa' vai miten monta (onko sinulla sitten tästä jokin muu kuin 6 miljonaa ajatuksissa?)

Jotkut 'syyttävät' kristinuskoa, jotkut taas 'katolisuuden romahdusta, uskonnon katoamista ihmisten elämästä, jotkut Lutheria, jotkut 'natseja', jotkut 'Hitleriä' ja hänen eliittiään, jotkut 'saksalaisia' yleensä, jotkut ihmettelevät että oliko se jotain mistä kellään, joka mahdollisti sen (vaikenemalla tai muuten..) ei ole siitä 'vapahdusta', tai että se koskee ihan kaikkia maailman ihmisiä, että se on ihmisyyden tragedioista hirmuisin, omaa luokkaansa, että sitä ei saa unohtaa koskaan, se on yhä 'kaikkien vastuulla'. Näkee myös huomautuksia, että se 'pitäisi jo antaa anteeksi'. Näitä ajattelin, että miten sinä ajattelet, jos joku vaikka sanoisi, se oli 'Lutherin syy'? (yksi esimerkki vain - hankala kysymysrypäs varmaan)

• vargas

lukisin kirjoitukset ja seuraisin mihin suuntaan keskustelu olisi menossa. En ole miettinyt tällaista tilannetta, vaikea nyt heti kommentoida kovin tarkkaan.

huomaan että aloin melkein kuulustella. :( Antaa olla. Täytyy mennä. Joku toinenkin voisi kysyä sinulta jotakin, vähän niin kuin presidenttiehdokkaalta!

• shomer_mitzvot
        vargas kirjoitti:

huomaan että aloin melkein kuulustella. :( Antaa olla. Täytyy mennä. Joku toinenkin voisi kysyä sinulta jotakin, vähän niin kuin presidenttiehdokkaalta!

Eihän sheriffin virka samaa luokkaa olisi presidentin viran kanssa, mutta olisi kuitenkin kaksi kertaa mielenkiintoisempaa.

• vargas

Eihän sheriffin virka samaa luokkaa olisi presidentin viran kanssa, mutta olisi kuitenkin kaksi kertaa mielenkiintoisempaa.

ainakin silloin tällöin

• köffel

juutalaisista, Jewsforjesus-liike? Onko sinulla kantaa tähän?

• shomer_mitzvot
        köffel kirjoitti:

juutalaisista, Jewsforjesus-liike? Onko sinulla kantaa tähän?

messiaanisista juutalaisista on se, että en usko samalla tavoin kuin he. He voivat syntymänsä perusteella juutalaisia, mutta heidän uskontonsa on kristinusko. Käytin tuosta "Jews for Jesus" -liikkeestä aikaisemmin nimitystä "vastenmielinen". Tämä on oma henkilökohtainen mielipiteeni, mutta ymmärrän että on olemassa iso kirjo eriäviä mielipiteitä. Keskustelun tällä foorumilla tulee olla demokraattista ja vapaata, kuitenkaan unohtamatta virallisia keskustelun sääntöjä.

• köffel

messiaanisista juutalaisista on se, että en usko samalla tavoin kuin he. He voivat syntymänsä perusteella juutalaisia, mutta heidän uskontonsa on kristinusko. Käytin tuosta "Jews for Jesus" -liikkeestä aikaisemmin nimitystä "vastenmielinen". Tämä on oma henkilökohtainen mielipiteeni, mutta ymmärrän että on olemassa iso kirjo eriäviä mielipiteitä. Keskustelun tällä foorumilla tulee olla demokraattista ja vapaata, kuitenkaan unohtamatta virallisia keskustelun sääntöjä.

tarkoitatko, että jos messiaanisuuden puolustajat haluavat puolustaa tällä palstalla sananvapauttaan niin se on demokratian mukaista, että palstan sääntöjä lievennetään?

Vapaus omaan uskontoon ei kai ole vain mielipide vaan ihmisoikeus.

Jos messiaaniset tai muut kristityt haluavat pitää täällä esillä Jeesus-sanomaa, niin sehän tähtää juutalaisuuden torjumiseen. Eivätkö he silloin pyri rajoittamaan juutalaisen uskonnon vapautta, toisin sanoen kaventavat toisten ihmisten ihmisoikeuksia? Minkä säännön perusteella se olisi oikein. Mielipiteen vapauden nojalla saa pyrkiä kaventamaan toisten uskonnon vapautta? Demokraattista?

rasismia vastaan kirjoitti:

varmaan sopii kaikille.

tuohon raskaaseen "virkaan",aika näyttää...
        Minusta vaikeutena näissä keskuteluissa on se ,ettei aina tiedä onko kysymyksessä sama nimimerkki,tai onko joku tosissaan juutalaisuuden asialla.
        Kannatan häntä

• shomer_mitzvot
        köffel kirjoitti:

tarkoitatko, että jos messiaanisuuden puolustajat haluavat puolustaa tällä palstalla sananvapauttaan niin se on demokratian mukaista, että palstan sääntöjä lievennetään?

Vapaus omaan uskontoon ei kai ole vain mielipide vaan ihmisoikeus.

Jos messiaaniset tai muut kristityt haluavat pitää täällä esillä Jeesus-sanomaa, niin sehän tähtää juutalaisuuden torjumiseen. Eivätkö he silloin pyri rajoittamaan juutalaisen uskonnon vapautta, toisin sanoen kaventavat toisten ihmisten ihmisoikeuksia? Minkä säännön perusteella se olisi oikein. Mielipiteen vapauden nojalla saa pyrkiä kaventamaan toisten uskonnon vapautta? Demokraattista?

aihe on juutalaisuus. Keskustelun tulisi liittyä juutalaisuuteen. Demokraattista mielestäni on se että kirjoituksen aihe on juutalaisuus, mutta sen ei tarvitse olla positiivinen. Demokratiaa on se että kritiikki myös hyväksytään. Mutta on kokonaan eri asia kirjoittaa rasistisia tms kirjoituksia. Kirjoituksesi oli monitahoinen, mutta toivottavasti tämä vastasi siihen.

• köffel

aihe on juutalaisuus. Keskustelun tulisi liittyä juutalaisuuteen. Demokraattista mielestäni on se että kirjoituksen aihe on juutalaisuus, mutta sen ei tarvitse olla positiivinen. Demokratiaa on se että kritiikki myös hyväksytään. Mutta on kokonaan eri asia kirjoittaa rasistisia tms kirjoituksia. Kirjoituksesi oli monitahoinen, mutta toivottavasti tämä vastasi siihen.

Vastasit johonkin mitä en kysynyt.

Kysyin onko sinusta oikeudenmukaista, että jos tänne tulee muutama kristitty puhumaan kristinuskosta niin heillä on ihmisoikeuksien nojalla ( sananvapauden ja uskonnon vapauden nimissä), oikeus rikkoa demokraattisten periaatteitten mukaan etukäteen tätä palstaa koskevia sääntöjä?

• köffel

_uskoisit_ kuten kristityt. Vastahan on selvinnyt että olet juutalainen, ympärileikattu ja kaikkea.

mutta mitäs nyt

(tässä oli jotain kommentteja jotka ovat kadonneet, kirjoitin niihin jotain kommenttia, ja sillä aikaa jotain tuosta hävisi?)

Laitan tähän sen komentin kuitenkin, eli siinä on kommenttia johonkin sinun viestiin, jota ei enää olekaan. Ei se mitään. Osa siitä tulee tässä kohta mukana.

hetkinen

• ei se mitään!

Minkä kirjoitin se laitan nyt sitten tähän! Älä välitä vaikka jotain tulee ehkä 'kaksi kertaa'!

Kirjoitit: "Demokraattista mielestäni on se että kirjoituksen aihe on juutalaisuus, mutta sen ei tarvitse olla positiivinen. Demokratiaa on se että kritiikki myös hyväksytään. Mutta on kokonaan eri
        asia kirjoittaa rasistisia tms kirjoituksia. Kirjoituksesi oli monitahoinen, mutta toivottavasti tämä vastasi siihen."

Vastasit tuossa johonkin mitä oikeastaan en kysynyt.

Kysyin siis ensin onko sinusta oikeudenmukaista, että jos tänne tulee muutama kristitty puhumaan kristinuskosta niin heillä on ihmisoikeuksien nojalla ( sananvapauden ja uskonnon vapauden nimissä), oikeus rikkoa demokraattisten periaatteitten mukaan etukäteen tätä palstaa koskevia sääntöjä? Minun mielestä ei.Se siitä sitten.

No, kommentoin sitten tuotakin mitä en oikeastaan kysynyt.

Mitä on 'negatiivinen kirjoittaminen' juutalaisuudesta?

Minun ymmärryksen mukaan 'totuudenmukaista kritiikkiä' ei edes kuulu sanoa 'negatiiviseksi'. Jos se kerran tähtää asioitten korjaamiseen. Ja vielä jos jotain asioitten korjaantumista tapahtuu, silloinhan kritiikki on ollut paikallaan ja se on katsottava myönteiseksi!

Ei kai epäoikeudenmukaista, 'totuuden vastaista' (minun mielestä sellainen on negatiivista) kritiikkiä kenenkään tarvitse hyväksyä. - Miten muuten jotkut - vaikka ne jotkut harvat, jotka 'ylpeilevät valittuun kansaan kuulumisellaan', - joita täällä ehkä 'kritisoitaisiin' voisivat muutta huonoa käytöstään, jos he eivät edes saa tietää, että heitä tai heidän uskonnollisia käsityksiään kritisoidaan? Eikö niille, joihin arvostelu kohdistuu, tulisi antaa myös suunvuoro?
        Minusta se olisi demokraattista. Eihän se johda oikein mihinkään muutokseen, että vain yleensä kritisoidaan kaikkea mitä vain satutaan huomaamaan 'väärää' jossakin, ilman että kukaan voi oikeasti tehdä mitään paremmin, siis 'oikein'.

Eli minun mielestä mikään 'demokratia' ei vaadi hyväksymään negatiivista, totuuden vastaista kritiikkiä. Sellaistahan vaativat yleensä vain rasistit. Ja varsinkaan, jos ei saada tietää mitä kritiikin kohteilla olisi sanottavaa, ei voida olla ihan varmoja, että kritiikki on totuudenmukaista.

Sellaisen sananvapauden vaatiminen, jolla tähdätään jonkun toisen oikeuksien rajoittamiseen (esim rajoittamalla täällä keskustelua juutalaisuudesta keskustelulla kristinuskosta!, esim messiaanisuuden eri suuntauksista jne), ei ole demokratian mukaista! Sellainen tulkinta sananvapaudesta on sofismia, sillä se johtaa siihen että sananvapaus muuttuu äänekkäämpien tai enemmistön mielivallaksi ja silloin toisten sananvapautta on näennäisen sananvapauden nojalla rikottu!.

Demokratiaan kuuluu, että myös vähemmistöille taataan yhtäläinen oikeus sananvapauteen ja uskontoon kuin enemmistölle. Näinhän eri palstat on ryhmiteltykin! Mikä ongelma tämä on, palstat on ryhmitelty demokraattisten periaatteitten mukaan, ja kaikilla on vapaus omaan uskontoon ja siitä keksustelemiseen, ja samat säännöt ja oikeudet.

Minusta on oikeudenmukaista, että demokratian periaatteitten mukaisesti laadittuja palstan sääntöjä noudetaan. Jos niitä ei noudateta, vaan ne rikotaan, silloin rikotaan demokratian periaatteita.

• Kooteeässää on taas pyydetty ryhtymään sheriffiksi mahtavien aploodien saattelemana mutta tuskin jaksan moiseen hommaan kuitenkaan ryhtyä...

:o(

• aploodejahan vargas

on annettu ShomerMitzvotille, ei vielä sinulle, odotetaanko

• aploodejahan vargas kirjoitti:

on annettu ShomerMitzvotille, ei vielä sinulle, odotetaanko

Aploodini on annettu täällä kristittyjen puolella väliseinää mutta kehoitan kuitenkin suurta, laadukasta ja mitä kristillisintä kannattajajoukkoani kannattamaan mieluummin Elenaa.

Mikäli kuitenkaan kristitty immeinen ei ylipäätään oikein käy kyseeseen, niin sitten ohjaan joukkoni ratkaisevassa äänestyksessä Shomerin taakse, koska "rasismia vastaan" ei ole kiinnostunut tehtävästä.

;o)

• Kristitty Israelin ystävä
        KTS kirjoitti:

Aploodini on annettu täällä kristittyjen puolella väliseinää mutta kehoitan kuitenkin suurta, laadukasta ja mitä kristillisintä kannattajajoukkoani kannattamaan mieluummin Elenaa.

Mikäli kuitenkaan kristitty immeinen ei ylipäätään oikein käy kyseeseen, niin sitten ohjaan joukkoni ratkaisevassa äänestyksessä Shomerin taakse, koska "rasismia vastaan" ei ole kiinnostunut tehtävästä.

;o)

Itse ehdotan Minni-Matleenaa, sillä vaikka en kyllä aina "ymmärrä" Minnin ajatuksenjuoksua, niin mitään pahaa sanottavaa ei hänestä kyllä löydy.

Hän on vilpitön.

Ei sen puoleen, kyllä Elenakin on loistava ehdokas.

Itse iloitsisin kumman tahansa valinnasta, jos heitä itseään vain kiinnostaa, ja tuntevat jaksavansa.

Tulevalta sheriffiltä odotan enemmän suvaitsevaisuutta meitä "vääräuskoisia" kohtaan.

Ei ketään voi, eikä pysty pakottamaan uskomaan Jeesukseen, sillä häntähän tällä palstalla "hieman" karsastetaan.

Sheriffin työ on kieltämättä epäkiitollinen. Et ikinä voi olla kaikille "mieliksi".

Mutta on myös tunnustettava se tosiasia, että kun elämme kristityssä maassa, jonka enemmistö, ja näin myös palstan vierailijoiden ja kirjoittajien, on kristittyjä, olkoonkin sitten uskovia tai ei, niin väkisinkin monet keskusteluavaukset liittyvät Kristukseen, ilman että "yritetään" tuputtaa palstan juutalaisille Jeesusta.

Suurimpia uhkia keskustelun tyrehdyttämiselle olisi henkilö, joka sensuroisi kaikki oman arvomaailmansa vastaiset näkemykset muitta mutkitta pois palstalta. Henkilön tulee pystyä sietämään hyvin erilaisia mielipiteitä kuin hänen omansa ovat.

• Elena
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

Itse ehdotan Minni-Matleenaa, sillä vaikka en kyllä aina "ymmärrä" Minnin ajatuksenjuoksua, niin mitään pahaa sanottavaa ei hänestä kyllä löydy.

Hän on vilpitön.

Ei sen puoleen, kyllä Elenakin on loistava ehdokas.

Itse iloitsisin kumman tahansa valinnasta, jos heitä itseään vain kiinnostaa, ja tuntevat jaksavansa.

Tulevalta sheriffiltä odotan enemmän suvaitsevaisuutta meitä "vääräuskoisia" kohtaan.

Ei ketään voi, eikä pysty pakottamaan uskomaan Jeesukseen, sillä häntähän tällä palstalla "hieman" karsastetaan.

Sheriffin työ on kieltämättä epäkiitollinen. Et ikinä voi olla kaikille "mieliksi".

Mutta on myös tunnustettava se tosiasia, että kun elämme kristityssä maassa, jonka enemmistö, ja näin myös palstan vierailijoiden ja kirjoittajien, on kristittyjä, olkoonkin sitten uskovia tai ei, niin väkisinkin monet keskusteluavaukset liittyvät Kristukseen, ilman että "yritetään" tuputtaa palstan juutalaisille Jeesusta.

Suurimpia uhkia keskustelun tyrehdyttämiselle olisi henkilö, joka sensuroisi kaikki oman arvomaailmansa vastaiset näkemykset muitta mutkitta pois palstalta. Henkilön tulee pystyä sietämään hyvin erilaisia mielipiteitä kuin hänen omansa ovat.

Hän on Shomer Mitzvot!

Tämä selvisi kun luin tämän ketjun. Aivan sopiva tehtävään näiden tietojen perusteella.
        Erityisesti iloitsen siitä että hänellä on kristittyjäkin ystäviä. Näin ollen keskustelu voisi jatkua rakentavassa yhteisymmärryksen hengessä.

Kaunis kiitos teille, jotka muistitte minuakin.
        Tehtävä ei kuitenkaan ole minun juttuni.

Ehdotan Minni-Matleenaa sheriffiksi.

• Tuli niin kova tamma peliin mukaan, että kooteeässäkin meni sanattomaksi...

• on....

Tillikan sivupersoona joten en kannata

• mutta..
        KTS kirjoitti:

Tuli niin kova tamma peliin mukaan, että kooteeässäkin meni sanattomaksi...

kuka kestää loppuun asti?"

• Minni-Matleena

tämän palstan sheriffiksi, koska: a) olen eriuskoinen b) tiedän vain hyvin vähän juutalaisuudesta c) minulla ei ole aikaa d) loukkaannun helposti kaikesta ilkeilystä.

• Minni-Matleena
        on.... kirjoitti:

sivupersoona vaan ihan oikea henkilö. Ja sinä olet ainoa kenellä täällä on sivupersoonia, mutta niitä onkin sitten sitäkin enemmän.

• vargas
        on.... kirjoitti:

ehdotan paneelikeskustelua johon osallistuu 'tillikka'(?), Minni, Shomer ja KTS! Aiheena 'valitun kansan jäsenyydestä ylpeily' (siinä on alkuun jo vähän kipunaa, Shomerin tekemän avauksen pohjalta), linkki on tässä:

meneekö liian vaativaksi? Olisi kiva nähdä miten seriffi-ehdokkaat asennoituvat tähän kysymykseen, että ylpeilläänkö sillä, kenen mielestä, aiheesta, aiheetta.

Minni-Matleena kirjoitti:

tämän palstan sheriffiksi, koska: a) olen eriuskoinen b) tiedän vain hyvin vähän juutalaisuudesta c) minulla ei ole aikaa d) loukkaannun helposti kaikesta ilkeilystä.

Juuri nuo asiat, jotka luettelit, tekevät sinusta hyvän ehdokkaan sheriffiksi.

Sen vuoksi ehdotinkin sinua, sinä olet rehellinen.

Ei sheriffin tule olla mikään asiantuntija, tai juutalainen, että kelpaisi sheriffiksi. Palstan valvojan päätehtävähän on pitää ilkeilyt ja laittomuudet pois keskusteluista.

Näistä "oikeauskoisista" sheriffeistä on huonoja kokemuksia monelta palstalta, kun tietyn uskontokunnan "tiukkapipo" alkaa SENSUROIDA omien uskomuksiensa tai uskomattomuuksiensa perusteella viestejä.

Tietysti, jos sinulla ei ole aikaa, niin ei asialle voi mitään. Mutta minun mielestäni kyllä sinun viestiesi lukumäärä kertoo aivan toista. Sinä olet yksi ahkerimmista kirjoittajista tällä palstalla, ellet ahkerin.

"Kuka vain teidän keskuudessanne on Hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne".

• shomer_mitzvot

Ei sheriffin tule olla mikään asiantuntija, tai juutalainen, että kelpaisi sheriffiksi. Palstan valvojan päätehtävähän on pitää ilkeilyt ja laittomuudet pois keskusteluista.

Näistä "oikeauskoisista" sheriffeistä on huonoja kokemuksia monelta palstalta, kun tietyn uskontokunnan "tiukkapipo" alkaa SENSUROIDA omien uskomuksiensa tai uskomattomuuksiensa perusteella viestejä.

Tietysti, jos sinulla ei ole aikaa, niin ei asialle voi mitään. Mutta minun mielestäni kyllä sinun viestiesi lukumäärä kertoo aivan toista. Sinä olet yksi ahkerimmista kirjoittajista tällä palstalla, ellet ahkerin.

"Kuka vain teidän keskuudessanne on Hänen kansaansa, sen kanssa olkoon Herra, hänen Jumalansa, ja hän menköön sinne".

viittaat epäsuorasti kommenteillasi ehkäpä minuun. Haluan kertoa että minulla on kristittyjä ystäviä, enkä sensuroisi kenenkään viestejä sen takia, että uskon eri tavalla. Eihän siitä mitään tulisi. Voin kyllä vastata kirjoituksiin, mutta viestien poistaminen olisi eri asia.

• Minni-Matleena

ja kiitos luottamuksesta, mutta minulla ei tosiaankaan ole aikaa. Viime kuukausina olenkin kirjoittanut tänne aika vähän. Aikaisemmin oli vaihe jolloin käytin enemmän tietokonetta ja jolloin minulla oli siksi enemmän aikaa olla täälläkin. Mutta enää ei tosiaan ole.

• vargas

...et kai vihjaa, että Mikimalek olisi tiukkapipo? Vai shomerko?

sivupersoona vaan ihan oikea henkilö. Ja sinä olet ainoa kenellä täällä on sivupersoonia, mutta niitä onkin sitten sitäkin enemmän.

minua tuolla tillikalla.

viittaat epäsuorasti kommenteillasi ehkäpä minuun. Haluan kertoa että minulla on kristittyjä ystäviä, enkä sensuroisi kenenkään viestejä sen takia, että uskon eri tavalla. Eihän siitä mitään tulisi. Voin kyllä vastata kirjoituksiin, mutta viestien poistaminen olisi eri asia.

Minulla ei ole mitään sinun valintaasi vastaan.

En tosin kyllä sinua tunnekaan, mutta en ole kirjoituksellani "vihjaillut" sinun valitsemistasi vastaan.

Monilla palstoilla on vain ajoittain valittu sheriffiksi henkilö, joka on valintansa jälkeen ryhtynyt puolustamaan "reviiriänsä" eriuskoisten kirjoittajien uskomuksilta/tulkinnoilta/mielipiteiltä/"julistuksilta",jne.jne.

Jos tulet valituksi, niin voimia vain työhösi.

• Minni-Matleena
        tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:

minua tuolla tillikalla.

Se on vaan jotain höpinää taas.

• krisu1967

minusta mikimalek on paras sheriffi tälle palstalle, ottaa asiat tiukasti ja niin se pitääkin

Ehdotukseni palstan parantamiseksi olisi ottaa mukaan myös jonkin verran Israelia käsittelevää tietoa,onhan Israelin valtio juutalaiselle uskonnollekin yksi keskeinen asia,eikö niin?
      Se voisi sopia myös palstan kristityille lukijoille.

• vargas

haluavat parantaa palstaa tuomalla tänne 'Israelin valtion' asioita (siis politiikkaa, eikö niin?), niin sitten en kannata Shomer_Mitzvottia, vaikka jäisin yksin. Enkä myöskään kannata sitä, että palstan sääntöjä lievennetään silloin kun täällä on joitakin jotka haluavat puhua kristinuskosta ja messiaanisuudesta. Jos niin tehdään, silloin 'lievennetään' demokratian periaatetta. Se olisi demokratian vastaista.

• Dead or alive

Pitää tähän minunkin puumerkkini tulla. En ole palstan aktiivikirjoittaja, sillä en ole pitkään aikaan vieraillut täällä, mutta mulla on sattuneesta syystä tietty intressi aiheeseen.

Keskustelussa on pidetty itsestään selvänä, että sheriffiksi ylläpito valitsee eniten "ääniä" saaneen. Onkohan todella näin, ja miten "äänestys" järjestettäisiin?

Minustakin tehtävä voisi sopia jollekin kristitylle, ateistille tai miksei jollekin monista muslimilukijoista/kirjoittajista:)

Jos minulta kysyttäisiin (ei varmaan tule tapahtumaan), niin ihanteelliselle sheriffille asettaisin viime talvisten kokemusteni perusteella seuraavat vaatimukset:

1. ei provosoidu

2. ei nimittele toisia kirjoittajia missään tapauksessa (edes mikäli se omasta mielestä olisi kovinkin hyvä vitsi)

3. on omakin, tämän palstan ulkopuolinen elämä

4. ei ole omaa "agendaa", toisin sanoen ei pyri saamaan toisia lukijoita vakuuttuneeksi oman kantansa oikeellisuudesta tai edes hyvyydestä.

5. Jonkinasteinen hyvä yleistieto (Isrealista, jopa eri uskonnoista) on paikallaan, jotta pystyy ymmärtämään eri näkökantoja, mutta minusta ei ole tarpeen, että sheriffi vastaa kovin pitkälle palstalla esitettyihin kysymyksiin tai vaikuttaa siihen, mistä keskustellaan. Hän voisi rajoittua poistamaan selkeästi sääntöjen vastaiset kirjoitukset ja joskus opastamaan kirjoittajia pysymään asiassa. Siinä lienee riittävästi hommaa;-) Tässä suhteessa nykyinen sheriffitär on musta onnistunut erinomaisesti (olen jopa ymmärtänyt, miksi hän poisti jonkun viestini, vaikka olenkin sitä mieltä, että se perustui toisen kirjoittajan pyynnöstä johtuvaan väärinkäsitykseen).

Tehtävä ei ole eikä tule olemaan helppo. Yksi syy siihen on se, että useimmat kirjoittajt ovat täällä milloin milläkin nimimerkillä, jolloin muut käyttävät energiaa sen pohtimiseen, millä nimimerkeillä ko henkilö on ennen esiintynyt. Se myös vaikuttaa kirjoitustapaan.

• Dead or alive

Pitää tähän minunkin puumerkkini tulla. En ole palstan aktiivikirjoittaja, sillä en ole pitkään aikaan vieraillut täällä, mutta mulla on sattuneesta syystä tietty intressi aiheeseen.

Keskustelussa on pidetty itsestään selvänä, että sheriffiksi ylläpito valitsee eniten "ääniä" saaneen. Onkohan todella näin, ja miten "äänestys" järjestettäisiin?

Minustakin tehtävä voisi sopia jollekin kristitylle, ateistille tai miksei jollekin monista muslimilukijoista/kirjoittajista:)

Jos minulta kysyttäisiin (ei varmaan tule tapahtumaan), niin ihanteelliselle sheriffille asettaisin viime talvisten kokemusteni perusteella seuraavat vaatimukset:

1. ei provosoidu

2. ei nimittele toisia kirjoittajia missään tapauksessa (edes mikäli se omasta mielestä olisi kovinkin hyvä vitsi)

3. on omakin, tämän palstan ulkopuolinen elämä

4. ei ole omaa "agendaa", toisin sanoen ei pyri saamaan toisia lukijoita vakuuttuneeksi oman kantansa oikeellisuudesta tai edes hyvyydestä.

5. Jonkinasteinen hyvä yleistieto (Isrealista, jopa eri uskonnoista) on paikallaan, jotta pystyy ymmärtämään eri näkökantoja, mutta minusta ei ole tarpeen, että sheriffi vastaa kovin pitkälle palstalla esitettyihin kysymyksiin tai vaikuttaa siihen, mistä keskustellaan. Hän voisi rajoittua poistamaan selkeästi sääntöjen vastaiset kirjoitukset ja joskus opastamaan kirjoittajia pysymään asiassa. Siinä lienee riittävästi hommaa;-) Tässä suhteessa nykyinen sheriffitär on musta onnistunut erinomaisesti (olen jopa ymmärtänyt, miksi hän poisti jonkun viestini, vaikka olenkin sitä mieltä, että se perustui toisen kirjoittajan pyynnöstä johtuvaan väärinkäsitykseen).

Tehtävä ei ole eikä tule olemaan helppo. Yksi syy siihen on se, että useimmat kirjoittajt ovat täällä milloin milläkin nimimerkillä, jolloin muut käyttävät energiaa sen pohtimiseen, millä nimimerkeillä ko henkilö on ennen esiintynyt. Se myös vaikuttaa kirjoitustapaan.

• kymysys
        vargas kirjoitti:

haluavat parantaa palstaa tuomalla tänne 'Israelin valtion' asioita (siis politiikkaa, eikö niin?), niin sitten en kannata Shomer_Mitzvottia, vaikka jäisin yksin. Enkä myöskään kannata sitä, että palstan sääntöjä lievennetään silloin kun täällä on joitakin jotka haluavat puhua kristinuskosta ja messiaanisuudesta. Jos niin tehdään, silloin 'lievennetään' demokratian periaatetta. Se olisi demokratian vastaista.

"Enkä myöskään kannata sitä, että palstan sääntöjä lievennetään silloin kun täällä on joitakin jotka haluavat puhua kristinuskosta ja messiaanisuudesta. Jos niin tehdään, silloin 'lievennetään' demokratian periaatetta. Se olisi demokratian vastaista."

Kristinuskoa puoltavien kirjoitukset siis poistetaan mutta on ok, kun Tillikka ja kaverit herjaavat täällä J:tä ja kristinuskoa. Näinkö se menee niin kuin on tähänkin asti mennyt?

Eikö sitten olisi selkeintä vetää selvä rajaviiva palstalla ja poistaa jatkossa kaikki kirjoitukset joissa puhutaan kristinuskosta? ;)

• vargas
        kymysys kirjoitti:

"Enkä myöskään kannata sitä, että palstan sääntöjä lievennetään silloin kun täällä on joitakin jotka haluavat puhua kristinuskosta ja messiaanisuudesta. Jos niin tehdään, silloin 'lievennetään' demokratian periaatetta. Se olisi demokratian vastaista."

Kristinuskoa puoltavien kirjoitukset siis poistetaan mutta on ok, kun Tillikka ja kaverit herjaavat täällä J:tä ja kristinuskoa. Näinkö se menee niin kuin on tähänkin asti mennyt?

Eikö sitten olisi selkeintä vetää selvä rajaviiva palstalla ja poistaa jatkossa kaikki kirjoitukset joissa puhutaan kristinuskosta? ;)

Palstallahan on jatkuvasti ollut väitteitä, että juutalaiset vihaavat tai pilkkaavat Jeesusta, kristinuskoa jne. Väite on torjuttu. Juutalaisuuteen ei kuulu mikään minkään toisen uskonnon 'vihaaminen'.

Mitenkähän Shomer_Mistvot suhtautuisi tällaiseen ja vastaaviin provosointeihin. Niissähän aina on valmiina vastakkainasettelu että jos ei kannata kristinuskosta keskustelua tällä palstalla, niin sitten se on muka osoitus että 'juutalaiset vihaavat kristittyjä'?

Voihan sitäkin ihmetellä miksi juuri ne äänestävät Shomeria, ja yhtenä miehenä, ne jotka ahkerimmin ovat tänne tuoneet kristinuskoa, messianismia, väitteitä 'valitun kansan'-käsitteellä ylpeilystä (aiemmin vielä enemmän, en laita tähän nikkejä).

Eihän väite, nikittömän provoviesti, Shomer vihaa kristinuskoa, voi pitää paikkaansa, jos palstan kristityt kannattavat seriffiksi kristinuskon 'inhoajaa'- tai sitten josakin on koira haudattuna

• Mikimalek

.. jos oikeasti haluat ottaa moderoinnin tehtäväksesi, niin täytä tosiaan tämä (http://keskustelu.suomi24.fi/sheriffi/hakemus.chtml), ja mainitse siinä myös, että sinulla on minun ja muiden tuki takanasi.. kuten tässä otsikossa näkyy.

Varmaan ensi viikon alussa ylläpito ottaa tehtäväkseen nämä sheriffiasiat. Saattaa vierähtää useita viikkoja, kun tämä on mahdottoman vilkas paikka.

• kristittyjä

ja sopii siksi hyvin tänne.

• shomer_mitzvot
        kristittyjä kirjoitti:

ja sopii siksi hyvin tänne.

eri mieltä kristittyjen kanssa, niin se ei tarkoita sitä että inhoaisin heitä.

• se taitaisi vaikeuttaa

eri mieltä kristittyjen kanssa, niin se ei tarkoita sitä että inhoaisin heitä.

sefuksi pääsyä jos huomaisivat rasistiset kirjoituksesi (ei niitä ole monta mutta on) siis uskonnollista rasismia kristittyjä ohtaan sisältävät.

• shomer_mitzvot
        se taitaisi vaikeuttaa kirjoitti:

sefuksi pääsyä jos huomaisivat rasistiset kirjoituksesi (ei niitä ole monta mutta on) siis uskonnollista rasismia kristittyjä ohtaan sisältävät.

tuoda esille näitä minun rasistisia kirjoituksia? Vai yritätkö vain provoilla?

• vielä kysytkin :D

tuoda esille näitä minun rasistisia kirjoituksia? Vai yritätkö vain provoilla?

se on hienoa että nyt olet lakannut olemaan puuttumatta muitten rasistisiin viesteihin, näytät hyvää esimerkkiä, olet oikein loistava. Suurenmoinen, kerta kaikkiaan. Etkö ole huomannut että karmeimmat jutut tulevat aina nikittömiltä - yleensä näin. Mutta se ttä joku on rekattu ja sisäsiisti ei ole todiste mistään.

Kummia kyselet :))

• pyydän

hartaasti, Mikimalek, älä jätä meitä. Tämä palsta joutuu sen jälkeen huligaanien käsiin, harkitse vielä.!

• lippu--liisa
      • shomer_mitzvot

Pidän Minnistä. Hän on saanut joskus aikaisemmin paljon hyökkäyksiä toisilta. Heiltä, jotka eivät ole rekisteröineet itselleen nimimerkkiä, vaan voivat muutella nikkiään usein. Kirjoitin tosiaan Minnille, että pidä lippu korkealla. Hän uskaltaa esittää kysymyksiä ja tuo esiin tunteensa. Minni jakaa mielipiteitä, mitä pidän karismaattisen henkilön ominaisuutena.

• Minni-Matleena

Pidän Minnistä. Hän on saanut joskus aikaisemmin paljon hyökkäyksiä toisilta. Heiltä, jotka eivät ole rekisteröineet itselleen nimimerkkiä, vaan voivat muutella nikkiään usein. Kirjoitin tosiaan Minnille, että pidä lippu korkealla. Hän uskaltaa esittää kysymyksiä ja tuo esiin tunteensa. Minni jakaa mielipiteitä, mitä pidän karismaattisen henkilön ominaisuutena.

Minäkin pidän sinusta kovasti. Sinusta tulee hyvä sheriffi!:))

• Kuuliainen, uskonnollinen juutalainen. Mies vielä. Mitä muuta voi juutalaispalstan sefulta pyytää?
      Ja ja. Jos et sinä, niin sitten joku joka häätää hörhöt ja asiattomat täältä.
      Turku vai Helsinki?

• shomer_mitzvot

Helsingin seurakunnasta tulee silloin tällöin sähköpostia, joissa kerrotaan nuorten aikuisten toiminnasta ja pyydetään liittymään mukaan.

• rasismia vastaan

ei sheriffin tarvitse olla mies, juutalainen tai uskonnollinen vai tekeekö joku noista ominaisuuksista jonkun toista paremmaksi? Juuri nyt täällä on erittäin hyvä ja asiallinen sheriffi - mitä väliä on sillä kumpaa sukupuolta hän sattuu olemaan?

• rasismia vastaan kirjoitti:

ei sheriffin tarvitse olla mies, juutalainen tai uskonnollinen vai tekeekö joku noista ominaisuuksista jonkun toista paremmaksi? Juuri nyt täällä on erittäin hyvä ja asiallinen sheriffi - mitä väliä on sillä kumpaa sukupuolta hän sattuu olemaan?

juutalaisen uskontopalstan (jollaisena tämän käsitän, eikä siis mikään lähi-idän foorumi) valvojana olisi olla hyvä olla uskonnollinen juutalainen.

• rasismia vastaan
        Handu kirjoitti:

juutalaisen uskontopalstan (jollaisena tämän käsitän, eikä siis mikään lähi-idän foorumi) valvojana olisi olla hyvä olla uskonnollinen juutalainen.

ja millä määrittelet uskonnollisuuden: shomer shabat halachan mukaan vai liberaali? Kumpikin on uskonnollinen.
        Menee hyvin vaikeaksi, juutalaisuuden perusasiat on tietysti hyvä tuntea, mutta pääasia että osaa luotsata palstaa suomi24:n ohjeiden mukaan. Uskon että S-M pystyy tähän, mutta ei esim. sukupuolensa tai vaikka uskonnollisuuden vuoksi.

• Minni-Matleena
        rasismia vastaan kirjoitti:

Miksi sukupuolella olisi joku merkitys! Sellainen on sukupuolisyrjintää, jos sukupuoli vaikuttaa johonkin tehtävään valintaan. Monesti tietysti miehet kokevat helpommaksi tulla toimeen muiden miesten kanssa kuin naisten ja päinvastoin, koska kasvatuksen tuloksena kommunikaatiotyylit ovat yleensä vähän erilaiset. Mutta tuollaisia juttuja pitää korjata eikä varta vasten ylläpitää! Sitäpaitsi minusta tämä palsta on siitä harvinainen, että täällä kirjoittavista miehistäkin monet ovat asiallisia, kun taas monilla muilla palstoilla suuri osa miespuolisista kirjoittajista vain häiritsee keskustelua, valitettavasti. Tällä palstalla on muutamia todella kohteliaita ja asiallisia mieskirjoittajia, jotka eivät harrasta ilkeämielistä ja kypsymätöntä kiusantekoa ja häirintää. Minä en ainakaan edes erota kaikkien tämän palstan kirjoittajien kirjoitustyylistä heidän sukupuoltaan ja minusta se on hienoa. Minusta sheriffiksi sopii asiallinen ja ystävällinen palstan aiheen hyvin tunteva kirjoittaja, jolla on aikaa tehtävän hoitamiseen. Ja sellainenhan tässä ketjussa on nyt ehdollakin. Ei kai tässä mitään epäselvää pitäisi olla.

• "sivullinen"

Miksi sukupuolella olisi joku merkitys! Sellainen on sukupuolisyrjintää, jos sukupuoli vaikuttaa johonkin tehtävään valintaan. Monesti tietysti miehet kokevat helpommaksi tulla toimeen muiden miesten kanssa kuin naisten ja päinvastoin, koska kasvatuksen tuloksena kommunikaatiotyylit ovat yleensä vähän erilaiset. Mutta tuollaisia juttuja pitää korjata eikä varta vasten ylläpitää! Sitäpaitsi minusta tämä palsta on siitä harvinainen, että täällä kirjoittavista miehistäkin monet ovat asiallisia, kun taas monilla muilla palstoilla suuri osa miespuolisista kirjoittajista vain häiritsee keskustelua, valitettavasti. Tällä palstalla on muutamia todella kohteliaita ja asiallisia mieskirjoittajia, jotka eivät harrasta ilkeämielistä ja kypsymätöntä kiusantekoa ja häirintää. Minä en ainakaan edes erota kaikkien tämän palstan kirjoittajien kirjoitustyylistä heidän sukupuoltaan ja minusta se on hienoa. Minusta sheriffiksi sopii asiallinen ja ystävällinen palstan aiheen hyvin tunteva kirjoittaja, jolla on aikaa tehtävän hoitamiseen. Ja sellainenhan tässä ketjussa on nyt ehdollakin. Ei kai tässä mitään epäselvää pitäisi olla.

ainoastaan Kultapossu kerhon jäsenet?
        Keillä on oikeus osallistua tähän sheriffi äänestykseen? Laitoin ihan viattoman viestin, jossa ehdotin sheriffiksi nimimerkki "mitä sillä on väliä", koska hän on mielestäni selväjärkinen ja reiluntuntuinen henkilö, en väitä, että muissakaan henkilöissä on mitään vikaa, mutta hän on ehdokkaani.Mutta kuten tavallista viestini poistettiin, jostakin kumman syystä tätä tapahtuu jatkuvasti. Kun katselen taaksepäin kirjoituksia, huomaan, että niitä on "siistitty" miksi? Onko siellä jotakin sellaista tulenarkaa?
        Jos kirjoitan nimimerkillä saan niskaani valtavat vihan ryöpyt ja minua kohdellaan täällä hyvin epäasiallisesti, vaikka en pyri mustamaalaamaan enkä muutenkaan halua riidellä ihmisten kanssa. Katsoin nyt kuitenkin, että on aiheellista huomauttaa, että tällaista tapahtuu minulle jatkuvasti tällä palstalla.

• shomer_mitzvot
        "sivullinen" kirjoitti:

Keillä on oikeus osallistua tähän sheriffi äänestykseen? Laitoin ihan viattoman viestin, jossa ehdotin sheriffiksi nimimerkki "mitä sillä on väliä", koska hän on mielestäni selväjärkinen ja reiluntuntuinen henkilö, en väitä, että muissakaan henkilöissä on mitään vikaa, mutta hän on ehdokkaani.Mutta kuten tavallista viestini poistettiin, jostakin kumman syystä tätä tapahtuu jatkuvasti. Kun katselen taaksepäin kirjoituksia, huomaan, että niitä on "siistitty" miksi? Onko siellä jotakin sellaista tulenarkaa?
        Jos kirjoitan nimimerkillä saan niskaani valtavat vihan ryöpyt ja minua kohdellaan täällä hyvin epäasiallisesti, vaikka en pyri mustamaalaamaan enkä muutenkaan halua riidellä ihmisten kanssa. Katsoin nyt kuitenkin, että on aiheellista huomauttaa, että tällaista tapahtuu minulle jatkuvasti tällä palstalla.

mutta olit kirjoittanut viestisi Sherwoodin kirjoituksen alapuolelle. Kun tämä viesti poistettiin, niin sinun viesti poistui samalla. Mutta en nyt ole täysin varma muistanko oikein.

• hassua
        "sivullinen" kirjoitti:

jokin aika sitten, sen jälkeen ei ole näkynyt. Voikohan seriffinä olla joku joka selittää harhaanjohtavalla tavalla Talmudin merkityksen?

• Mikimalek
        "sivullinen" kirjoitti:

ei järjestetä. Ylläpito valitsee hakemusten perusteella valvojat.

• "sivullinen"

mutta olit kirjoittanut viestisi Sherwoodin kirjoituksen alapuolelle. Kun tämä viesti poistettiin, niin sinun viesti poistui samalla. Mutta en nyt ole täysin varma muistanko oikein.

en ymmärrä enkä tiedä tuosta Sherwoodin viestistä mitään, koska en muista lukeneeni sitä, mutta avoimuutta ja rehellisyyttä tarvitaan ihmisten kesken, ja eriäviä mielipiteitä tarvitaan myös, ei meitä kaikkia ole valettu samaan muotiin. Uskon kyllä, että sinusta shomer mitzvot tulee hyvä sheriffi. Terveisiä myös sympaattiselle "mitä sillä on väliä" kirjoittajalle.

• "sivullinen"
        hassua kirjoitti:

jokin aika sitten, sen jälkeen ei ole näkynyt. Voikohan seriffinä olla joku joka selittää harhaanjohtavalla tavalla Talmudin merkityksen?

sellaista henkilöä, joka on täydellinen ja erehtymätön? Tuota Talmud asiaa en tiedä, enkä ota siihen kantaa, mutta tuleehan näitä "virheitä" meille kaikille, vai mitä?

• rasismia vastaan
        "sivullinen" kirjoitti:

tulla vain jos on itse hakenut hommaa ja ylläpito hyväksynyt henkilön. Eli nimimerkin "mitä sillä on väliä" olisi itse pitänyt ilmoittaa ylläpidolle halukkuudestaan, mitään "ääniä" ei kukaan laske. Osa pidempään täällä kirjoitaneista vain ilmoitti että shomer-mitzvot olisi meistä hyvä valinta.
        Ei täällä kukaan liioin ole toista sivullisempi, vaan jokainen palstan sääntöjen puitteissa kirjoittava on yhtälailla tämän possukerhon jäsen.

• Elena
        "sivullinen" kirjoitti:

Kirjoitat että jos kirjoitat nimimerkillä, saat valtavan epäasiallista kohtelua ja valtavat vihan ryöpyt niskaasi. Tällainen kohtelu on todella valitettavaa ja väärin, kyllä ihmisen pitäisi saada keskustella omalla nimimerkillään pelkäämättä ahdistelua ja haukkumista. Tässä on syytä muistuttaa lukijoita palstan säännöistä, joissa korostetaan kirjoittajien omaa vastuuta teksteistään. Palstan säännöissä nimenomaan sanotaan, että
        toisia kirjoittajia ei saa kohdella epäasiallisesti ja loukkaavasti.
        Tällaiset viestit valvojan tulee poistaa, sääntöjen mukaan.
        Seriffin omalle toiminnalle on myös säännöt. Vaikka viestejä poistetaan, jos se katsotaan perustelluksi, ei ketään saa haukkujen kera poistaa ketjusta. Se on paitsi sääntöjenvastaista myös alhaista moraalia osoittavaa, ja huonotapaisuus voi tarttuakin netissä. Minusta olisi fiksua jos mode ehtii niin hän voisi myös lyhyesti mainita asianosaiselle, jos joku viesti on esim.siirretty toiselle palstalle, tai syyn miksi joku viesti on poistettu, perustellen asiallisesti.
        Viesti voi kyllä poistua myös niinkin, että jos joku poistaa oman viestinsä, niin vastauksetkin poistuvat.

Jos foorumissa on tasokasta porukkaa, niin sensuurin tarve laskee. Siihen pitäisi pyrkiä.
        Mitä sääntöihin vielä tulee, siellä sanotaan myös, että viestit, jotka MITENKÄÄN eivät liity palstan aiheeseen, tulee poistaa tai siirtää toiselle palstalle. Tämä kohta tarkoittaa, että juutalaisuuspalstallakin pitää saada kohtalaisen laaja-alaisesti keskustella teemaan liittyen. Kaikki eivät voi eivätkä tarvitse olla juutalaisuuden erityisasiantuntijoita, vaan keskustelun pitää saada rönsyillä myös avarammille vesille. Uskonnot ovat valtavan laaja kokonaisuus, ja kaikki uskonnot jollain tavalla muistuttavat toisiaan jossain määrin. Siksi keskustelua ei voi tiiviin tarkasti rajata, kuten keskustelua vaikka automerkistä. Sefun tulisi siis olla suvaitseva, mutta tarkka sen suhteen, ettei loukkaavaa materiaalia, linkkejä sellaiseen, eikä loukkaavaa käytöstä tule sallia. Hän voi vaikuttaa itsekin siihen, onko palsta asiallinen ja keskustelu rakentavassa hengessä tapahtuvaa, kuten ohjeissa sanotaan. Tällä palstalla on ollut yleensä paljon fiksuja kirjoituksia, mutta vielä olisi parantamisen varaa. Tuskin kaikki tuntevatkaan kunnolla suomi24 palstan sääntöjä. Seriffi voisi joskus muistuttaakin henkilöä niistä sellaisen kohdalla, joka laiminlyö tuon asiallisuuden ja hyvän käytöksen periaatteen, ja on syytä poistaa tämän viestejä, jos ei tämä ota huomautuksistakaan opikseen.

• Elena
        Elena kirjoitti:

Kirjoitat että jos kirjoitat nimimerkillä, saat valtavan epäasiallista kohtelua ja valtavat vihan ryöpyt niskaasi. Tällainen kohtelu on todella valitettavaa ja väärin, kyllä ihmisen pitäisi saada keskustella omalla nimimerkillään pelkäämättä ahdistelua ja haukkumista. Tässä on syytä muistuttaa lukijoita palstan säännöistä, joissa korostetaan kirjoittajien omaa vastuuta teksteistään. Palstan säännöissä nimenomaan sanotaan, että
        toisia kirjoittajia ei saa kohdella epäasiallisesti ja loukkaavasti.
        Tällaiset viestit valvojan tulee poistaa, sääntöjen mukaan.
        Seriffin omalle toiminnalle on myös säännöt. Vaikka viestejä poistetaan, jos se katsotaan perustelluksi, ei ketään saa haukkujen kera poistaa ketjusta. Se on paitsi sääntöjenvastaista myös alhaista moraalia osoittavaa, ja huonotapaisuus voi tarttuakin netissä. Minusta olisi fiksua jos mode ehtii niin hän voisi myös lyhyesti mainita asianosaiselle, jos joku viesti on esim.siirretty toiselle palstalle, tai syyn miksi joku viesti on poistettu, perustellen asiallisesti.
        Viesti voi kyllä poistua myös niinkin, että jos joku poistaa oman viestinsä, niin vastauksetkin poistuvat.

Jos foorumissa on tasokasta porukkaa, niin sensuurin tarve laskee. Siihen pitäisi pyrkiä.
        Mitä sääntöihin vielä tulee, siellä sanotaan myös, että viestit, jotka MITENKÄÄN eivät liity palstan aiheeseen, tulee poistaa tai siirtää toiselle palstalle. Tämä kohta tarkoittaa, että juutalaisuuspalstallakin pitää saada kohtalaisen laaja-alaisesti keskustella teemaan liittyen. Kaikki eivät voi eivätkä tarvitse olla juutalaisuuden erityisasiantuntijoita, vaan keskustelun pitää saada rönsyillä myös avarammille vesille. Uskonnot ovat valtavan laaja kokonaisuus, ja kaikki uskonnot jollain tavalla muistuttavat toisiaan jossain määrin. Siksi keskustelua ei voi tiiviin tarkasti rajata, kuten keskustelua vaikka automerkistä. Sefun tulisi siis olla suvaitseva, mutta tarkka sen suhteen, ettei loukkaavaa materiaalia, linkkejä sellaiseen, eikä loukkaavaa käytöstä tule sallia. Hän voi vaikuttaa itsekin siihen, onko palsta asiallinen ja keskustelu rakentavassa hengessä tapahtuvaa, kuten ohjeissa sanotaan. Tällä palstalla on ollut yleensä paljon fiksuja kirjoituksia, mutta vielä olisi parantamisen varaa. Tuskin kaikki tuntevatkaan kunnolla suomi24 palstan sääntöjä. Seriffi voisi joskus muistuttaakin henkilöä niistä sellaisen kohdalla, joka laiminlyö tuon asiallisuuden ja hyvän käytöksen periaatteen, ja on syytä poistaa tämän viestejä, jos ei tämä ota huomautuksistakaan opikseen.

viestini on tarkoitettu muillekin ketjun lukijoille kuin sinulle.

• rasismia vastaan kirjoitti:

tulla vain jos on itse hakenut hommaa ja ylläpito hyväksynyt henkilön. Eli nimimerkin "mitä sillä on väliä" olisi itse pitänyt ilmoittaa ylläpidolle halukkuudestaan, mitään "ääniä" ei kukaan laske. Osa pidempään täällä kirjoitaneista vain ilmoitti että shomer-mitzvot olisi meistä hyvä valinta.
        Ei täällä kukaan liioin ole toista sivullisempi, vaan jokainen palstan sääntöjen puitteissa kirjoittava on yhtälailla tämän possukerhon jäsen.

POSSUkerho istuu vähän huonosti juutalaisfoorumille...

; )

• "sivullinen"
        Elena kirjoitti:

viestini on tarkoitettu muillekin ketjun lukijoille kuin sinulle.

jonkun mieleen, sen huomaa, kun lukee noita eilisiä viestejä, joku haluaa tehdä pilaa kustannuksellani. Mutta lopulta pilkka osuu omaan nilkkaan, siksi kysyn kannattaako sellaista harrastaa? Turha yhdistää minua " aitoon sivulliseen". Olen kyllä ymmärtänyt, ettei täällä mitään äänestystä järjestetä, mutta kun muutkin olivat ilmaisseet, kuka heidän mielestään olisi paras sheriffiehdokas tulin kirjoittaneeksi oman ehdokkaani, tuskin kovin moni muukaan ehdotetuista henkilöistä oli hakemassa sheriffin tehtävään.
        Täytyy vielä ihmetellä, mikä siinä on niin hauskaa kun yrittää vetää toista lokaan? Eikö väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ole väärin?
        Tässä ketjussa oli kyllä pelkästään asiallisia viestejä, että kiitos niistä!

• Elena
        "sivullinen" kirjoitti:

jonkun mieleen, sen huomaa, kun lukee noita eilisiä viestejä, joku haluaa tehdä pilaa kustannuksellani. Mutta lopulta pilkka osuu omaan nilkkaan, siksi kysyn kannattaako sellaista harrastaa? Turha yhdistää minua " aitoon sivulliseen". Olen kyllä ymmärtänyt, ettei täällä mitään äänestystä järjestetä, mutta kun muutkin olivat ilmaisseet, kuka heidän mielestään olisi paras sheriffiehdokas tulin kirjoittaneeksi oman ehdokkaani, tuskin kovin moni muukaan ehdotetuista henkilöistä oli hakemassa sheriffin tehtävään.
        Täytyy vielä ihmetellä, mikä siinä on niin hauskaa kun yrittää vetää toista lokaan? Eikö väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä ole väärin?
        Tässä ketjussa oli kyllä pelkästään asiallisia viestejä, että kiitos niistä!

täällä on varmaan monissakin, mutta oikeastaan kukaan muu kuin Shomer mitzvot ei näy varsinaisesti ilmoittaneen, että olisi kiinnostunut ryhtymään tuohon hommaan. Hänessä on ainesta seriffiksi, on asiallinen jne. Varmaan muutamat muutkin osaisivat tehtävää hoitaa ihan mallikkaasti, kuten Rasismia vastaan, Tinotito, Minni Matleena, Mitä sillä on väliä, KTS, Kristitty Israelin ystävä ja on muitakin. He eivät ole kuitenkaan nähtävästi ilmoittautuneet hakemaan paikkaa. Tehtävässä tarvitaan myös joustavuutta, kärsivällisyyttä, sitä, ettei turhista hermostu ja sovitteleva mielenlaatu olisi hyväksi.

• Elena
        Elena kirjoitti:

täällä on varmaan monissakin, mutta oikeastaan kukaan muu kuin Shomer mitzvot ei näy varsinaisesti ilmoittaneen, että olisi kiinnostunut ryhtymään tuohon hommaan. Hänessä on ainesta seriffiksi, on asiallinen jne. Varmaan muutamat muutkin osaisivat tehtävää hoitaa ihan mallikkaasti, kuten Rasismia vastaan, Tinotito, Minni Matleena, Mitä sillä on väliä, KTS, Kristitty Israelin ystävä ja on muitakin. He eivät ole kuitenkaan nähtävästi ilmoittautuneet hakemaan paikkaa. Tehtävässä tarvitaan myös joustavuutta, kärsivällisyyttä, sitä, ettei turhista hermostu ja sovitteleva mielenlaatu olisi hyväksi.

nimi voisi olla listassa, yksi parhaista juutalaisuuden ja Raamatun tuntijoista ja älykkäimmistä keskustelijoista näillä uskontopalstoilla on mielestäni JahJah Blow JoB, mutta en tiedä olisiko kiinnostunut seriffin hommista.. ja taitaa paikka olla jo mennytkin. Tämä ei tarkoita että olisin läheskään kaikesta samaa mieltä hänenkään kanssaan, päinvastoin.. mutta terveisiä!

• Mmalek (ei kirj.,)
        Elena kirjoitti:

nimi voisi olla listassa, yksi parhaista juutalaisuuden ja Raamatun tuntijoista ja älykkäimmistä keskustelijoista näillä uskontopalstoilla on mielestäni JahJah Blow JoB, mutta en tiedä olisiko kiinnostunut seriffin hommista.. ja taitaa paikka olla jo mennytkin. Tämä ei tarkoita että olisin läheskään kaikesta samaa mieltä hänenkään kanssaan, päinvastoin.. mutta terveisiä!

Sheriffin Ei tarvitse mainita mitkä viestit on poistettu ja minne. Näin myös minut ohjeistettiin sähköpostissa, kun sheriffeille annettiin henkilökohtaisesti toimintaohjeita. Syyhän on ilmiselvä. Sittenhän täällä ei olisi muuta kuin otsikoita, joissa selitetään, miksi viestit ovat poistettu, ja niiden alla moninkertaisesti nahistelua aiheesta,jonka paikka tämä palsta alunperinkään ei ole ollut. Syyksi riittäköön sääntöjen vastainen ,eikä sitä tarvitse kertoa uudestaan. Sheriffillä on muutenkin ihan riittävästi duunia.

• Donna_Quijote
        Elena kirjoitti:

tänne tekstiä Urantiasta, kuitenkin kätkien lähteensä pyyhkimällä tekstistä paljastavat kappaleet pois? sellaistako suosittelet seriffiksi?

JahJah Blowille
        ainaamastasi tekstistä
        Kirjoittanut: .......... 24.3.2007 klo 19.48

poistamasi kappaleet ovat kiinnostavia. Miksi jätit avuksen 'tarinaa'-viestistä pois juuri ne. Jos et olisi jättänyt, olisi heti näkynyt, varmaan muillekin, että jutussa ei ole lainkaan kyse siitä 'Melkisedekistä', josta VT:ssä on maininta (kuten myös Qumranin kääröissä).. Vaan ihan jostain muusta. Ja lisäksi koko tuo teksti nousee juuri siitä perinteestä (kristillis-mystinen, kristinuskosta eronnut, ja ei-kristillinen, ja kaikkein vähiten juutalainen), seikka johon viittaavat kommentit on ketjusta poistettu. sama se. Ehkä teit poistot vahingossa.

Jos se mitä copipastesit täydennetäisiin poisjättämilläsi kappaleilla, ja laitettasiin tänne ehjänä, se luultavasti poistetaan - ja epäilen, että ilman ilmiantojakin - joten paras kai kun en tee niin. :)

• jututko
        Donna_Quijote kirjoitti:

tänne tekstiä Urantiasta, kuitenkin kätkien lähteensä pyyhkimällä tekstistä paljastavat kappaleet pois? sellaistako suosittelet seriffiksi?

JahJah Blowille
        ainaamastasi tekstistä

poistamasi kappaleet ovat kiinnostavia. Miksi jätit avuksen 'tarinaa'-viestistä pois juuri ne. Jos et olisi jättänyt, olisi heti näkynyt, varmaan muillekin, että jutussa ei ole lainkaan kyse siitä 'Melkisedekistä', josta VT:ssä on maininta (kuten myös Qumranin kääröissä).. Vaan ihan jostain muusta. Ja lisäksi koko tuo teksti nousee juuri siitä perinteestä (kristillis-mystinen, kristinuskosta eronnut, ja ei-kristillinen, ja kaikkein vähiten juutalainen), seikka johon viittaavat kommentit on ketjusta poistettu. sama se. Ehkä teit poistot vahingossa.

Jos se mitä copipastesit täydennetäisiin poisjättämilläsi kappaleilla, ja laitettasiin tänne ehjänä, se luultavasti poistetaan - ja epäilen, että ilman ilmiantojakin - joten paras kai kun en tee niin. :)

muistan. Lisää sellaisia!

• Elena
        Mmalek (ei kirj.,) kirjoitti:

Sheriffin Ei tarvitse mainita mitkä viestit on poistettu ja minne. Näin myös minut ohjeistettiin sähköpostissa, kun sheriffeille annettiin henkilökohtaisesti toimintaohjeita. Syyhän on ilmiselvä. Sittenhän täällä ei olisi muuta kuin otsikoita, joissa selitetään, miksi viestit ovat poistettu, ja niiden alla moninkertaisesti nahistelua aiheesta,jonka paikka tämä palsta alunperinkään ei ole ollut. Syyksi riittäköön sääntöjen vastainen ,eikä sitä tarvitse kertoa uudestaan. Sheriffillä on muutenkin ihan riittävästi duunia.

Hyvä kun olet muissa kohdissa samaa mieltä.
        Onhan tuo tehtävä aikamoista tasapainoilua.
        Mutta aikansa kutakin, hyvin olet pärjäillyt ja olet kehittynyt työssäsi. Hyvää jatkoa elämääsi.

• Elena
        Donna_Quijote kirjoitti:

JahJah Blowille
        ainaamastasi tekstistä

olet siirtynyt rekisteröityyn nikkiin, sillä lailla!
        En tunne oikein hyvin tuon Jah Jah:in taustaa, mutta hän on hyvä perustelemaan asioita ja tietotaso vaikuttaa korkealta, ja osaa hepreaakin. Kuten sanottu kannatan Shomer mitzvotia ja paikka taitaa olla jo varattukin.

En ole poistanut mitään kappaleita mistään enkä ole tuo ....... vaan kirjoitan tällä yhdellä nikillä.

Anteeksi en ehdi juuri keskustella kun on muita asioita.

• Elena kirjoitti:

olet siirtynyt rekisteröityyn nikkiin, sillä lailla!
        En tunne oikein hyvin tuon Jah Jah:in taustaa, mutta hän on hyvä perustelemaan asioita ja tietotaso vaikuttaa korkealta, ja osaa hepreaakin. Kuten sanottu kannatan Shomer mitzvotia ja paikka taitaa olla jo varattukin.

En ole poistanut mitään kappaleita mistään enkä ole tuo ....... vaan kirjoitan tällä yhdellä nikillä.

Anteeksi en ehdi juuri keskustella kun on muita asioita.

Sitäpaitsi Urantian tekstin lainaaminen ei tietääkseni ole rikos eikä edes hyvän maun vastaista.

• Donna_Quijote
        KTS kirjoitti:

Sitäpaitsi Urantian tekstin lainaaminen ei tietääkseni ole rikos eikä edes hyvän maun vastaista.

älä viitsi. Urantiasiteeraukset keksustelussa rgumentteina, mutta kukaan ei ehkä huomaa, että siteeraaja on itse lakannut ajattelemasta. Pykää vain kumoamatonta 'faktaa' pöytään.

Urantia on pseudotieteellinen maailmanselitys huipussaan, eräänlainen uskonto. Kuka voisi aavistaa missä mennään, jos tulee tänne ummikkona, ja luulee, että tuossapa asiallisen näköistä tietoa, ihan niin ku historiaa, ei ihan, ja varsinaisesti ei ollenkaan. Ymmärrät varmasti että on eroa kontekstilla ja kontekstilla. Urantian siteeraaminen tänne on tahallista harhaanjohtamista. Kuka hullu jaksaa katsoa mitä siellä sanotaan 'juutalaisista' ja 'arjalaisista' - monelle ei tule mieleenkään. Ja ajan hukkaa se vain olisi, tietenkin. Juutalaisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Ei ole rikos mutta halpaa.

(lupasin olla pois kaksi viikkoa, no aletaan alusta, saa nyt nähdä

• Donna_Quijote
        KTS kirjoitti:

Urantia-kirjasta sanottua:
        "Yli 25 vuoden ajan olen etsinyt itäiset ja läntiset uskonnot ja filosofiat puhki, kunnes löysin Urantia-kirjan, joka tekee niistä kaikista synteesin.." voi jee

"Erilaiset okkulttiset, salatieteelliset, salaseuraiset, hengentieteelliset, ufouskovaiset, illuminaatit, urantiakirjaan uskovat, wiccat, satanistit, uuspakanat muodostavat lävitsekäymättömän ja värikkään floran netissä."

Urantia-maailmankuva-selityksen kuvauskin olisi ihan oma lukunsa, mutta mitä se täällä tekee?? Jos nyt kuitenkin saisi jättää tänne pieneksi vinkiksi muutaman rivin tyylistä ja painopisteistä, sehän on tietenkin 'henkinen valaistuminen' tai jotain sinne päin

Malliksi joitakin valittuja urantialaisia selityksiä Urantia-filosofian pohjalta, kuulostavat muuten aika tutulta. Aina voit, sinä ja kumppanisi, sanoa, että 'en minä ihan noinkaan ajattele', että 'itse ajattelen' ja sitten tulee taas lisää samaa rakennelmaa, mutta taas kerran uudessa 'valossa' ja 'uusin sanoin'.

Mutta jatko näyttää tällä palstalla yleensä samalta kuin sen entisen harakan touhu vastatervatulla katolla. Keskustele sitten, jos et tiedä minkälaiseen esoterian hetteikköön olet joutunut, eli lähde olisi reilua mainita:

HUOM: Juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä seuraavien muotoilujen sisältämän maailmankuvan kanssa:

"Kristus-tietoisuus ei ole sidoksissa mihinkään uskontoon. Tunnetun ja arvostetun Dr. Joshua D. Stonen ja monen muun lähteen mukaan Kristus (Christ) viittaa Jumalan Pyhän Kolminaisuuden toiseen aspektiin: Jumala, Kristus ja Pyhä Henki.
        "Urantia-kirjan mukaan Kristus inkarnoitui Jeesuksena suorittaakseen sellaisen työn, mikä ei olisi ollut kenellekään muulle henkiselle olennolle mahdollista. "..jne ..

-keskeisimpiä ideoita: 'Kristus-tietoisuuden kultaisen valkoinen pyyteettömän rakkauden säde'.

- l Morya on ollut entisissä elämissään mm. juutalaisen uskonnon perustaja Abraham, kuningas Salomo, kuningas Arthur sekä yksi Kolmesta Viisaasta Itämaan Tietäjästä.

- Samaan lähteeseen perustuen Mestari Jeesus oli mm. myös juutalainen profeetta Enok, mies joka käveli Jumalan kanssa sekä Joshua, joka johti juutalaiset luvattuun maahan; Hän oli myös Asapha, Kuningas Daavidin muusikko, profeetta ja kanava; Hän on ollut juutalaisten Profeetta Jesaja, Egyptin Joosef, Faaraon unien tulkitsija sekä myös Aabrahamin opettaja Profeetta Melchizedek (ei Universaali Logos Melchizedek), joka aloitti juutalaisen uskonnon.

- Mestari Jeesus/Sananda on tällä hetkellä indigonsinisen Kuudennen Säteen, omistautumisen, idealismin ja uskontojen puhdistamisen ja yhdistämisen chohan...jne jne"

saa riittää, nyt hyvästi, kahdeksi viikoksi. Ja jos täällä ei silloin vielä ole seriffiä, vielä kahdeksi viikoksi jne.. hullukaan jaksa veivata näitä samaa kehää pyöriviä juttuja.

• kohtia
        Donna_Quijote kirjoitti:

"Yli 25 vuoden ajan olen etsinyt itäiset ja läntiset uskonnot ja filosofiat puhki, kunnes löysin Urantia-kirjan, joka tekee niistä kaikista synteesin.." voi jee

"Erilaiset okkulttiset, salatieteelliset, salaseuraiset, hengentieteelliset, ufouskovaiset, illuminaatit, urantiakirjaan uskovat, wiccat, satanistit, uuspakanat muodostavat lävitsekäymättömän ja värikkään floran netissä."

Urantia-maailmankuva-selityksen kuvauskin olisi ihan oma lukunsa, mutta mitä se täällä tekee?? Jos nyt kuitenkin saisi jättää tänne pieneksi vinkiksi muutaman rivin tyylistä ja painopisteistä, sehän on tietenkin 'henkinen valaistuminen' tai jotain sinne päin

Malliksi joitakin valittuja urantialaisia selityksiä Urantia-filosofian pohjalta, kuulostavat muuten aika tutulta. Aina voit, sinä ja kumppanisi, sanoa, että 'en minä ihan noinkaan ajattele', että 'itse ajattelen' ja sitten tulee taas lisää samaa rakennelmaa, mutta taas kerran uudessa 'valossa' ja 'uusin sanoin'.

Mutta jatko näyttää tällä palstalla yleensä samalta kuin sen entisen harakan touhu vastatervatulla katolla. Keskustele sitten, jos et tiedä minkälaiseen esoterian hetteikköön olet joutunut, eli lähde olisi reilua mainita:

HUOM: Juutalaisuudella ei ole mitään tekemistä seuraavien muotoilujen sisältämän maailmankuvan kanssa:

"Kristus-tietoisuus ei ole sidoksissa mihinkään uskontoon. Tunnetun ja arvostetun Dr. Joshua D. Stonen ja monen muun lähteen mukaan Kristus (Christ) viittaa Jumalan Pyhän Kolminaisuuden toiseen aspektiin: Jumala, Kristus ja Pyhä Henki.
        "Urantia-kirjan mukaan Kristus inkarnoitui Jeesuksena suorittaakseen sellaisen työn, mikä ei olisi ollut kenellekään muulle henkiselle olennolle mahdollista. "..jne ..

-keskeisimpiä ideoita: 'Kristus-tietoisuuden kultaisen valkoinen pyyteettömän rakkauden säde'.

- l Morya on ollut entisissä elämissään mm. juutalaisen uskonnon perustaja Abraham, kuningas Salomo, kuningas Arthur sekä yksi Kolmesta Viisaasta Itämaan Tietäjästä.

- Samaan lähteeseen perustuen Mestari Jeesus oli mm. myös juutalainen profeetta Enok, mies joka käveli Jumalan kanssa sekä Joshua, joka johti juutalaiset luvattuun maahan; Hän oli myös Asapha, Kuningas Daavidin muusikko, profeetta ja kanava; Hän on ollut juutalaisten Profeetta Jesaja, Egyptin Joosef, Faaraon unien tulkitsija sekä myös Aabrahamin opettaja Profeetta Melchizedek (ei Universaali Logos Melchizedek), joka aloitti juutalaisen uskonnon.

- Mestari Jeesus/Sananda on tällä hetkellä indigonsinisen Kuudennen Säteen, omistautumisen, idealismin ja uskontojen puhdistamisen ja yhdistämisen chohan...jne jne"

saa riittää, nyt hyvästi, kahdeksi viikoksi. Ja jos täällä ei silloin vielä ole seriffiä, vielä kahdeksi viikoksi jne.. hullukaan jaksa veivata näitä samaa kehää pyöriviä juttuja.

Urantia-kirjasta. Miten sinä jaksoit?

• Donna_Quijote kirjoitti:

Urantia ei tue jälleensyntymisoppia.

Jätit sanomatta...

; )

• Donna_Quijote kirjoitti:

Urantian alkuperä on kylläkin kristillinen sikäli, että sen syntyyn vaikuttivat määräävästi Seitsemännen Päivän Adventisteista erilleen liihotellut omituinen separitistiryhmä etunenässä herrat William Sadler ja Wilfred Kellogg (kuuluisan murokeisari William Keith Kellogg:in velipoika).

http://skepdic.com/urantia.html

http://logosresourcepages.org/FalseTeachings/urantia1.htm

• Minni-Matleena
        Donna_Quijote kirjoitti:

Sinä olet ilmeisesti uusi kirjoittaja täällä, en ole ainakaan tavannut sinua aikaisemmin. En ole valitettavasti vielä ehtinyt tutustua kirjoituksiisi. Minun täytyy kuitenkin heti feministinä toivottaa uudet naiset tervetulleeksi :)

• Minni-Matleena
        Donna_Quijote kirjoitti:

Nyt minä vasta huomasinkin, että tässä jutussa on jotain merkillistä. Siis missä mennään?!?

• Minni-Matleena kirjoitti:

Nyt minä vasta huomasinkin, että tässä jutussa on jotain merkillistä. Siis missä mennään?!?

Ihan siinä missä ennenkin...

; )

• Minni-Matleena
        KTS kirjoitti:

Ihan siinä missä ennenkin...

; )

salanneet minulta jotain keskeistä?!

• Minni-Matleena

se hullu äijä, joka haukkuu täällä kaikkia ja minuakin on haukkunut ties miksi ainakin miljoona kertaa??!! Onko se käynyt sukupuolenvaihdosleikkauksessa vai onko tämä taas jotain irvokasta valehtelua??!

• Minni-Matleena

se hullu äijä, joka haukkuu täällä kaikkia ja minuakin on haukkunut ties miksi ainakin miljoona kertaa??!! Onko se käynyt sukupuolenvaihdosleikkauksessa vai onko tämä taas jotain irvokasta valehtelua??!

täällä on kukakin että minä tiedän mitä minä ajattelen!! Kai te sen tajuatte! Ei sitä voi noin vaan heittäytyä miksi tahansa persoonaksi!!

Ette takuulla tiedä muutkaan tästä mitään.

• Minni-Matleena

kyllä aika outoa, että minulle ei ole kerrottu tästä mitään, vaikka minä olen sentään feministi.

• KTS

Putosin kärryiltä Minni-Matleena mutta siunausta Sinulle joka tapauksessa...

• Minni-Matleena
        KTS kirjoitti:

Putosin kärryiltä Minni-Matleena mutta siunausta Sinulle joka tapauksessa...

että hämmästyin totaalisesti. Mutta kai asianomainen selventää asiaa itse, tai sitten se jää selviämättä. Tämä on kovin monimutkainen palsta...

• Donna_Quijote
        kohtia kirjoitti:

Urantia-kirjasta. Miten sinä jaksoit?

mutta kerran kokeilin ihan vaan googlella jonkun lauseenpätkän suoraan noista copipasteerailun mieleentuovista 'fakta'-litanioista, ja sinne se vei suoraa päätä. Eikä tietenkään tuo 'melkisedek'-aihe ole ollut ainoa. Miten ihmeessä sen kaltaisia tekorationalistisia (niin jumala auta .. tarkasti valittuja 'faktismeja') uskomusrakennelmia vastaan kukaan puolijärkinenkään) voisi asettua,.. hullun hommia... Jos ei tänne saada tervejärkistä seriffiä, palsta on tuhon oma.

PS.. ääk..Minun ei muuten taaskaan pitänyt tulla tänne, koska otin juuri toissapäivänä itselleni kahden viikon karenssin. Terveisiä vain minnille ja hänen muille rakahille ystävillensä kuten Shomer_Mitzvotillen..aah.. (sallitaanki tällainen tunteenilmaus) Minni, armaani, minä olen se, joka en ole se 'fanaattinen juutalainen' (

• Minni-Matleena
        Donna_Quijote kirjoitti:

mutta kerran kokeilin ihan vaan googlella jonkun lauseenpätkän suoraan noista copipasteerailun mieleentuovista 'fakta'-litanioista, ja sinne se vei suoraa päätä. Eikä tietenkään tuo 'melkisedek'-aihe ole ollut ainoa. Miten ihmeessä sen kaltaisia tekorationalistisia (niin jumala auta .. tarkasti valittuja 'faktismeja') uskomusrakennelmia vastaan kukaan puolijärkinenkään) voisi asettua,.. hullun hommia... Jos ei tänne saada tervejärkistä seriffiä, palsta on tuhon oma.

PS.. ääk..Minun ei muuten taaskaan pitänyt tulla tänne, koska otin juuri toissapäivänä itselleni kahden viikon karenssin. Terveisiä vain minnille ja hänen muille rakahille ystävillensä kuten Shomer_Mitzvotillen..aah.. (sallitaanki tällainen tunteenilmaus) Minni, armaani, minä olen se, joka en ole se 'fanaattinen juutalainen' (

miehenä, olisit oikaissut asian, kun minä (ja muut myös) ovat pitäneet sinua miehenä koko ajan, kun olet kirjoittanut niinkuin joku vanha sekopää äijä! Perin outoa tuollainen minusta. Eihän kukaan voi millään käsittää, että joku nainen voi käyttäytyä noin kuin sinä, kun naiset yleensä osaavat jotenkin huomioida muutkin! Ja fanaattinen luonne olet joka tapauksessa ja pakkohan sinun on olla juutalainen, kun tiedät aiheesta niin paljon ja olet niin kiihkoinen asian puolesta. Miksi olisit, jos se ei mitenkään koskettaisi sinua. Sama se minulle on, mitä uskontoa kukakin on, mutta en tajua miksi se pitää salata.

• Joukko veronmaksajia

Taas sekoaa.

• Minni-Matleena
        Joukko veronmaksajia kirjoitti:

Taas sekoaa.

Minusta tämä on päinvastoin selkiintynyt.

• Donna_Quijote

miehenä, olisit oikaissut asian, kun minä (ja muut myös) ovat pitäneet sinua miehenä koko ajan, kun olet kirjoittanut niinkuin joku vanha sekopää äijä! Perin outoa tuollainen minusta. Eihän kukaan voi millään käsittää, että joku nainen voi käyttäytyä noin kuin sinä, kun naiset yleensä osaavat jotenkin huomioida muutkin! Ja fanaattinen luonne olet joka tapauksessa ja pakkohan sinun on olla juutalainen, kun tiedät aiheesta niin paljon ja olet niin kiihkoinen asian puolesta. Miksi olisit, jos se ei mitenkään koskettaisi sinua. Sama se minulle on, mitä uskontoa kukakin on, mutta en tajua miksi se pitää salata.

esiintynyt miehenä? Etköhän nyt minni itse paljasta ennakkoluuloista asennettasi? Että miehet käyttäytyvät jollain tavalla, ja naiset taas toisella tavalla? Entä omat rähinäsi?

Pakko olla 'juutalainen'?? *silmät kierossa* on tämä, ensin on jos keitä jotka esittävät 'juutalaista', ja sitten jostain nikistä väitetään että tämän on pakko olla!! Naurettavaa. Luule mitä luulet, mutta älä syytä muita 'esityksistä', tai luulotautisuudesta.

Ei vitsiläinen *sensuroitu*, en tajua mitä ihmettä oikein yrität.. Suoraan sanoen: *sensuroitu*

Oletpas sinä nyt ahkera.

• Chicken police

Miksi muuten hyökkäät tuota toista nikkiä vastaan? Et kommentoi asioita vaan hyökkäät henkilön kimppuun ilman yhtäkään perusteltavissa olevaan argumenttia. Ei kai kukaan halua tästä palstasta mitään esoteerisen kristuksen esittelyfoorumia?

Miksi tämä asia huolestuttaa _sinua_ niin ettet voi pysyä asiassa? Donnahan ei missään nimessä sovi eikä ole ilmoittanut haluavansa seriffiksi. Entä sinä?

vähän hymyä huuleen!

Chicken police, funny animals:

http://www.youtube.com/watch?v=ybVb3t560oY

• Minni-Matleena
        Chicken police kirjoitti:

Miksi muuten hyökkäät tuota toista nikkiä vastaan? Et kommentoi asioita vaan hyökkäät henkilön kimppuun ilman yhtäkään perusteltavissa olevaan argumenttia. Ei kai kukaan halua tästä palstasta mitään esoteerisen kristuksen esittelyfoorumia?

Miksi tämä asia huolestuttaa _sinua_ niin ettet voi pysyä asiassa? Donnahan ei missään nimessä sovi eikä ole ilmoittanut haluavansa seriffiksi. Entä sinä?

vähän hymyä huuleen!

Chicken police, funny animals:

http://www.youtube.com/watch?v=ybVb3t560oY

esoteerisen kristuksen esittelyfoorumista, keksit tuon omasta päästäsi. Enkä ole hyökännyt kenenkään kimppuun, kommenttini liittyvät aikaisempiin täällä tapahtuneisiin asioihin sekä hänen omaan kirjoitukseensa. Kaikki palstalla olleet käsittävät varmasti tämän. Ei ole kysymys huolestumisesta, vaan siitä, että olen hämmästynyt tapahtumien saamasta käänteestä. Mikä ihme se muka on. Ja tännehän on jo tulossa uusi sheriffi, sehän on ihan selvä asia, mitä se tähän nyt liittyy. Sekoitat kaikki asiat keskenään. Tämä tästä, annetaan tämän asian nyt olla.

• Minni-Matleena
        Donna_Quijote kirjoitti:

esiintynyt miehenä? Etköhän nyt minni itse paljasta ennakkoluuloista asennettasi? Että miehet käyttäytyvät jollain tavalla, ja naiset taas toisella tavalla? Entä omat rähinäsi?

Pakko olla 'juutalainen'?? *silmät kierossa* on tämä, ensin on jos keitä jotka esittävät 'juutalaista', ja sitten jostain nikistä väitetään että tämän on pakko olla!! Naurettavaa. Luule mitä luulet, mutta älä syytä muita 'esityksistä', tai luulotautisuudesta.

Ei vitsiläinen *sensuroitu*, en tajua mitä ihmettä oikein yrität.. Suoraan sanoen: *sensuroitu*

Oletpas sinä nyt ahkera.

kiihtyä tästä. Kuka tahansa hämmästyy, jos joku osoittautuukin ihan erilaiseksi henkilöksi kuin on aluksi vaikuttanut. Minä olen koko ajan luullut, että sinä olet joku vainoharhainen vanha äijä joka on psykoosin partaalla ja vihaa kaikkia. Ja kyllä sinä olet saanut sen itse aikaan tahallasi käytökselläsi, etkä ole oikaissut asiaa. Mutta se siitä, asiahan on nyt selvä. En minä enää pidä sinua niin outona, kun oletkin nainen ja ilmeisesti aika nuorikin vielä ja sinulla on kiltinnäköinen kuvakin. Tänne palstalle pakkautuvat kaikki suurisilmäiset naiset, voi olla, että on sellaisia miehiäkin mutta ei tiedä kun ei ole kuvia. Minulla taas ei ole noin suuria ja loistavia silmiä kuin sinulla. Suurisilmäisillä naisilla on aina valtavasti ihailijoita. Mutta tämä menee pois aiheesta. Mutta en minä ole riidellyt täällä muuten kuin sinun aloitteestasi ja sinun kanssasi. Ja minulle on ihan sama mikä sinä olet, mutta minusta on järjetöntä salata esim. sukupuoltaan tai uskontoaan. Se on aivan kuin häpeäisi niitä. Päinvastoin, sellaiset asiat pitäisi tuoda omanarvontuntoisesti esiin. Varsinkin naisten. Ja eiköhän näiden asioiden käsittely olisi syytä lopettaa tähän ettei tule turhaa riitaa.

• Minni-Matleena
        Donna_Quijote kirjoitti:

Oletpas sinä nyt ahkera.

Minä lakkasin pääosin siksi kirjoittamasta tänne välillä melkein kokonaan, kun ajattelin, että joku hullu ukko (siis sinä) vainoaa minua täällä. Sellaiset vanhat hullut ukot ovat aika ahdistavia, käsittäähän sen kuka tahansa. Olisit voinut lopettaa sellaisen järjettömän pelin. Ja nyt minä lakkaan kirjoittamasta tästä asiasta.

• mitään äänestyksiä

riittää kun minä ilmoittaudun kisaan, niin, se on siinä. Saatais jotain järkeä tälle naftaliini palstallekin.

• Donna_Quijote

..sinä et ole reagoinut noihin Urantia-tyylisiin esoteeris-henkis-jeesustelu-juttuihin tällä palstalla missään vaiheessa, koska kuitenkin olet ollut paikalla aika kauan!! tätä minä en ymmärrä!! Että miten juuri saman tyyppisten rationalisointien avulla, joita on juutalaisuutta vastaan, aina, aina, yritetty käyttää, että sinä, joka olet niin asiantunteva, et ole puuttunut ollenkaan, niin tätä e ymmärrä.. että on ihan amatöörien, kuten ak, pitänyt kahlata jotain vtn ..no vaikka Urantiaa, ja ties mitä.. ja sitten, aivan kuin et nostaisi itseäsi esille!!Että sinä, Sisäsiisti!

ok

hyvästi taas

• ryhmäkymppi

oletko Shomer Mitzvot sama joka oli viime kesänä hoidossa? Toit keksejä kurdityypille. Sun isoäiti on nyt hoidossa?

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      179
      2358
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      57
      1530
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      221
      1369
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1192
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      81
      1185
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      39
      1109
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      72
      1061
    8. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      132
      1039
    9. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      65
      1020
    10. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      224
      945
    Aihe