Eli onko jollain tietoa minkälaista palkkaa yleensä saa taksihommista?
Asiallisia kommentteja kiitos :)
Taksi kuljettajan
8
8015
Vastaukset
- renki 74
Moro,
Taksirenki saa ajoista itselleen yleensä 32 - 38%.
Taksirenkien päivät ovat pitkiä, työ on enemmänkin elämäntapa joka sopii varsin heikosti perheellisille. Työajat ovat hyvin epäsäännöllisiä.
Kuukausipalkka vaihtelee, yleensä bruttokuukausitulot ovat siinä 1400 - 1700€ luokassa, mutta erityisen ahkerat rengit voivat päästä jopa yli 2000€ palkalle.- on niin sanottu
taksi kuskin ns.perusviikko? Pystyykö vuoroihin vaikuttamaan miten paljon itse? Tai onko eroja ajaako invattaksia tai tavallisia ajoja?
- sdfdsf
on niin sanottu kirjoitti:
taksi kuskin ns.perusviikko? Pystyykö vuoroihin vaikuttamaan miten paljon itse? Tai onko eroja ajaako invattaksia tai tavallisia ajoja?
Taksikuskin perusviikko on noin 60 tuntinen.
Saattaa sisältää erilaisia sopimusajoja ja sitten normaalit vuorot.
Jos on paljon sopimusajoja, niin homma voi olla mielekkäämpää. Vaatii vakiintuneen ja tunnetun taksiyrittäjän, jotta niitä ajanmittaan sitten siunaantuu.
Varsin pitkää pinnaa homma vaatii. Ei mielestäni sovi myöskään lainkaan perheellisille, tai nuorille ensi ammatiksi tms. - Vinkkejä kysyjälle!!!
sdfdsf kirjoitti:
Taksikuskin perusviikko on noin 60 tuntinen.
Saattaa sisältää erilaisia sopimusajoja ja sitten normaalit vuorot.
Jos on paljon sopimusajoja, niin homma voi olla mielekkäämpää. Vaatii vakiintuneen ja tunnetun taksiyrittäjän, jotta niitä ajanmittaan sitten siunaantuu.
Varsin pitkää pinnaa homma vaatii. Ei mielestäni sovi myöskään lainkaan perheellisille, tai nuorille ensi ammatiksi tms.Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saat hyvin pitkälle itse päättää työvuoroistasi/tunneistasi, ja kyllä täälläpäin kuskille melkeinpä tuota 35-40% maksetaan provisiota Alv 0% kassasta.
Itse tienasin muutamia vuosia sitten n. 1500-1600eur/kk ajamalla keskimäärin vain 4 vuoroa..n.40-45h/viikko, ja noihin viikkoihin ei läheskään aina sisältynyt kaikkia viikonloppuvuoroja, jotka yleensä ovat kaikkein tuottoisampia.
Veikkaisin, että kuskien palkat PK-seudulla pyörivät tosiaan välillä 1400-1900 eur/kk, jos ajat "vain" sen n. 40h/per viikko. Yleensä isolla autolla tienaa paremmin suhteessa tavalliseen taksiin ( varsinkin, jos ajat päivävuoroja ), tila-autolla voit päästä kohtuu tunneilla ( 40-50 ) tuonne 2000eur/kk, jopa pelkillä päivävuoroilla...tavallisessa taksissa tämä ei oikein onnistu!.
Rankka työ varsinkin henkisesti, pitää olla aika vahva henkisesti ja omata hyvin pitkä pinna, että jaksaa. Lisäksi kunto romahtaa tässä työssä helposti, johtuen vuorotyöstä, pitkistä päivistä, huoltamo ruoasta sekä istumatyöstä.
Ei tosiaan ole paras mahdollinen työ perheelliselle, joitakin myös palkan lievä epävarmuus (provisiopalkkaus) saattaa stressata.
Mielenkiintoinen työ kuitenkin, ei voi verrata mihinkään muuhun työhön, voisi sanoa, että tämän ammatin saa aikaiseksi, kun yhdistää poliisin, linja-autonkuljettajan, roskakuskin, psykologin, portsarin, terapeutin ja siivoojan ammatit keskenään ;)
- alan kokenut
Olen ollut alalla renkinä kaupungissa jo kymmenen vuotta. Ajoin alkuun sille ja tälle. Sitten vain yhdelle autoilijalle. Nykyisin ajan vain sivutoimisena joskus vakityöni lomassa.
Hyvänä puolena uutena miehenä huomaat, että isännät taputtelevat selkään ja töitä riittää. Saat monelta töitä ja vuorot sovitaan pitkälle tulevaisuuteen. Näin on hyvä.
Palkkaa saat 1800 - 2700€ kuussa mutta se vaatiikin jo autossa asumista. Koeta saada provikaksesi (kassa alv 0%) vähintään 35%.Invataxissa on saattolisä pyörätuolille joka nostaa ansiota. Työtunteja tulee kuussa helposti yli 400. Syynä viikonloppujen jopa 18 tuntiset työjaksot vuorokaudessa. Ota vuororaportista kopio itsellesi vastaisen varalle.
Alan miinuslista onkin sitten pitkä:
-Erittäin epäsäännöllinen työaika.
-Pitkät päivät.
-Aina vkl- töissä.
-Mitkään työlait ja säädökset eivät koske renkiä.
-Jos sairastut, jäät ilman sairausajan palkkaa. Kukaan isäntä ei maksa sulle €akaan, vaikka kalenterisi näyttäisi työpäivän silloin olevan. Jos olet yhden isännän vakikuski, saatat saada rahasi.
-Myöskään ylitöistä ei saa €akaan.
-Sunnuntaikorvauksetkin ovat tuntemattomia.
-Samoin vuorolisät; ilta- ja yölisää ei tunneta.
-Vapaapäiväylityö sana on täysin tuntematon.
-Vapaapäivää ei oikeastaan voi viettää. Olet silloinkin aina puhelintilaus-töissä ja palkkana on vain mittari %.
-Vapaapäiväsi alkaa vasta aamulla kun tulet yövuorosta pois. Eli olet tehnyt vapaapäivänäsi yötyötä provikkapalkalla jo monta tuntia ilman yövuorolisää ja vapaapäivän ylityökorvausta. Saattaa olla että jo seur. aamuna olet taas tolpalla.
-Joutuessasi jonkun asiakasporukan kanssa isompaan kärhämään, tulet takuulla häviämään juttusi.
-Ritoloilta jää maksu saamatta. Tällöin et saa palkkaakaan ajosta. (Ota silloin HUKKAkuitti niin et joudu kyytiä itse maksamaan. Ei siis missään tapauksessa kät.maksukuittia).
-Uutena miehenä ollessasi sinua saatetaan käyttää hyväksi. Saattaapa unohtua isännältä rengin vero-, sossu- ym. sivukulut tilittämättä kyseisiin virastoihin. Näin varsinkin, ellet vaadi joka kuukaudelta isänniltä PALKASTASI TODISTUSTA. Siinä pitää olla palkka eriteltynä ja katso että päiväys ja allekirjoitus on mukana. Jos sitä et joltain saa, LOPETA tämän autolla ajaminen. Voi näes olla silloin niin, että pari vuoden kuluttua sinuun ottaa verovirasto yhteyttä ja asiana ovat maksamattomat verot! Aja siis vain sellaisille jotka tämän asiakirjan (todistuksen) antavat. He ovat rehellisiä.
-Lomapalkan saa vain vakikuski. Lomaltapaluurahankin voi saada.
PIDÄ TARKKAA AJOPÄIVÄKIRJAA. Sillä saat ihmeitä aikaan vaikka oikeudessa. Ota myös VUORORAPORTISTA KOPIO itsellesi vastaisen varalle ja pidä myös tarkkaa päivittäistä kirjanpitoa isoon A4 kokoiseen RUUTUVIHKOON kaikesta mitä vuororaportista ilmenee.
Korvatulpat ovat aiheelliset varsinkin pikkujouluajan ryhmäkiljuntaan.
Tässä tuli muutama HYVÄ ohjekin rengin ammattiin.
Tämmöistä SE tulee olemaan. Kannattaa ainakin kokeilla. Mielenkiintoista hommaa. Tietää pian kylän asiat ja KKK eli kuka-ketä-missä. Palkkaa saa jos jaksaa paahtaa. Pitää vain luopua harrastuksista, kavereista ja muusta ajankulusta.
Jos sulla on kotona PAHA AKKA niin tätä työtä voin suositella. Mutta mukavasta naisestasi joudut kohta luopumaan...- vp.renki
Mulla kävi eräänä ma-ti yönä etten saanut 11 tunnin hommasta ittelleni palkkaa kuin 16 euroo. Tuntiliksaks tuli vähän rohee euro.
Isännistä sanoisin, että on rehellisiäkin. Mutta kaikenmaailman ketkujahan heiluu joka ammatissa. Äkkiä ne oppii varoon. - qwdx11111
Ei voi kuin ihmetellä että tuolla invatakseissa on kuljettajia ylipäätään jos
homma on tuollaista. Vaikka onhan tuon kuullut, pari kaveri on yksityisenpuolen
invakuskeja ja itse siis olen ollut kuntapuolella aina eli vakiopalkka joka kuukausia ja siis mitä heiltä olen kuullut ja nähnyt niin eipä ole hääppöistä. Varsinkaan omalla autolla ajaminen on vihoviimeisintä hommaa, sitoo sut naimisiin siihen duuniin 24/7 eikä yksikään näistä tutuistani ole siinä hommassa koko ikäänsä jaksanu olla, hommaa on jatkettu sitten enemmin olemalla itse renkinä.
No, jos tää julkisensektorin hommat pysyy niin ehkä tässä duunissa
sitten tulee roikuttua mutta jos ei pysy niin saattaa olla alanvaihto sitten
tai koko työuran lopetus.
Ajohommia ei kyllä arvosteta oikeasti yhtään, lähes ala kuin ala.
- juha18
Itse invataksia oon ajanut ja siinä palkat ihan hyvät. 2800€ --> 4500 taitaa olla paras kuukausi. Ennen istuin tolpalla, niin siinä tulot jäi vähäisemmiksi... kumminkin siellä 2000€ pakeilla keski-arvo. huonojakin kuukausia oli, jolloin palkat jäi 1500e about.. Tää invataksi homma on letkeempää, säännölliset työajat ja kuljetukset ja palkka juoksee, eikä tarvii viikonloppu öitä taksissa viettää kovinkaan usein.. Aika normaalia elämänrytmiä saa tällä tavalla viettää.. tietysti työhän on fyysisesti aika raskasta ja näin pois päin, mutta ei oo valittamista :) tietysti noilla provikoilla mennään ja työtä toki riittää.. yks tuttu on kuukausipalkalla taksia ajamassa mihin tulee koulukyydit yms, niin sillä palkka on 2400€/kk. aika harvinainen tuo kuukauspalkka tossin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170