Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

NESTEENPOISTOLÄÄKKEISTÄ

dlappadlappa

Olen kuullut että nesteenpoistolääkkeillä ("diureeteilla"?) on melko kovia haitta vaikutuksia .. Mitenkä voimakkaita/"vaarallisia"(?) ne oikeasti ovat ?

19

20431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainaus

      "Lääke voi aiheuttaa mm. päänsärkyä, pahoinvointia, ripulia ja uneliaisuutta. Etenkin suuret annokset voivat suurentaa miesten rintoja, ja naisille voi tulla mm. kuukautishäiriöitä."

      Tässä erään reseptilääkkeen ohjeesta lainattu kappale, lisää löydät tohtori.fi/lääkeopas.

    • huomautettakoon

      Edellisen lisäksi huomautettakoon, että aina kun sorkit jotain elimistön säätelyjärjestelmää turhaan lääkkeillä, lisäät riskiä sen järjestelmän toimintahäiriöistä. Tyypillinen esimerkki on ulostelääkkeiden käyttö: turhaan käytettyinä tuloksena on ummetus, koska suoli laiskistuu entisestään.

      Luulisin, että diureeteilla voi olla samansuuntaista vaikutusta, siis että jos niitä terveeseen elimistöön tumppaa niin kohta elimistö lakkaa itse ylläpitämästä nesteenpoistojärjestelmää normaaliin malliin, koska sen ei tarvitse.

      Tässä kopioita diureettien pakkausselostuksista:
      "Lääke voi aiheuttaa joillekin käyttäjille rintojen koon suurenemista, mutta tilanne korjautuu yleensä hoidon päätyttyä. Joskus on esiintynyt myös mm. hiusten lähtöä, ihottumaa, kutinaa, rintakipua, huonovointisuutta, kuukautishäiriöitä, sukupuolisen halun tai kyvyn muutoksia, tai huimausta."


      "Joillakin käyttäjillä on esiintynyt etenkin hoidon alussa pahoinvointia, ripulia, vatsakipuja, ihottumaa, huimausta, kuivaa yskää tai päänsärkyä. Huimaus voi haitata keskittymiskykyä mm. liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa. Herkkyys auringon valolle voi kasvaa, jolloin iho palaa herkästi. Lääke voi myös kuivattaa suuta sekä aiheuttaa korvien soimista tai keltaisena näkemistä."

      "Lääke saattaa ärsyttää mahaa ja suolen limakalvoa."

      "Joillekin käyttäjille voi tulla kuivaa, itsepintaista yskää sekä huimausta, päänsärkyä tai väsymystä. Muita mahdollisia ovat mm. lihaskouristukset, heikkous, pahoinvointi ja muut vatsaoireet."

      "Lääke saattaa aiheuttaa pahoinvointia ja oksentelua sekä vatsakipuja tai ripulia. Se sisältää hieman alkoholia, mikä on otettava huomioon etenkin maksasairauksissa tai raskauden aikana sekä muissa tilanteissa, joissa sen käytöstä voi olla haittaa."

      "Lääke lisää kaliumin ja natriumin poistumista elimistöstä munuaisten kautta, minkä vuoksi niiden pitoisuuksia seurataan laboratoriokokein. Joskus voi ilmaantua pahoinvointia, päänsärkyä, lihaskouristuksia tai allergisia ihottumia. Kaikkien muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on syytä sopia lääkärin kanssa."

      "Bisoprololi on yleensä hyvin siedetty. Sen haittavaikutukset ilmenevät useimmiten hoidon alussa ja lievittyvät tai häviävät hoidon jatkuessa. Tavallisimpia ovat olleet väsymys, uupumus, huimaus ja päänsärky sekä erilaiset vatsaoireet, kuten pahoinvointi, oksentelu, ummetus ja ripuli. Raajojen kylmyys ja tunnottomuus ovat myös melko tavallisia. Hydroklooritiatsidi voi aiheuttaa kaliumin ja magnesiumin liiallista poistumista elimistöstä."

      "Lääke voi aiheuttaa mm. päänsärkyä, pahoinvointia, ripulia ja uneliaisuutta. Etenkin suuret annokset voivat suurentaa miesten rintoja, ja naisille voi tulla mm. kuukautishäiriöitä."

      "Lääke voi aiheuttaa miehillä rintojen suurentumista ja sukupuolisen kyvyn alenemista sekä naisilla kuukautishäiriöitä. Joskus ilmenee pahoinvointia, ripulia, väsymystä tai päänsärkyä. Kaliumia voi kertyä vereen liikaa, etenkin jos käytössä on muita sen pitoisuutta kohottavia lääkeitä."

      • dlappadlappa

        Ei kuullosta kovin houkuttelevalta... Millaisissa tilanteissa nesteenpoistolääkkeitä tulee käyttää ? onko jotain luonnollisempaa tapaa ?


      • edellinen kirj.
        dlappadlappa kirjoitti:

        Ei kuullosta kovin houkuttelevalta... Millaisissa tilanteissa nesteenpoistolääkkeitä tulee käyttää ? onko jotain luonnollisempaa tapaa ?

        Joidenkin sairauksien (esim. diabetes) ja lääkitysten yhteydessä saattaa elimistöön kertyä nestettä ylenmäärin, ja silloin diureetit voivat olla paikallaan. Mutta herra tai rouva tohtori kyllä kertoo sitten.

        Luonnollisempi tapa? Huolehdi riittävästä nesteensaannista eli juo 1,5-3 litraa vettä päivässä riippuen siitä minkä kokoinen olet, paljonko liikut päivässä, miten nestepitoista ruokaa syöt ja mikä hyvältä tuntuu. Noudata vähä- tai kohtuusuolaista ruokavaliota, vältä runsassuolaisia tuotteita kuten sipsejä sun muita; suola kerää nestettä vartaloon. Ja liiku säännöllisesti. Erityisesti jos tuppaa esimerkiksi jalkoihin kertymään turvotusta, niin nilkkoja joutaa pyöritellä siinä telkkaria katsellessa =)

        Väitetään, että ananas toimisi luonnollisena nesteenpoistajana, mutta en tiedä onko siinä mitään perää. Mutta eihän ananaksesta haittaakaan ole, tuore ananas on kevyttä herkkua! Toinen "poppakonsti" on lymfaterapia, joka kyllä ainakin minut sai ravaamaan pissillä loppuillan - en oikein ymmärrä mihin se perustuu tai onko siitä loppupeleissä hyötyä, mutta mielenkiintoinen kokeilu se oli.

        Siinäpä jotain mitä ensimmäisenä mieleen tulee. Normaaliruokavaliota noudattavan perusterveen ihmisen nestetasapaino kyllä yleensä huolehtii itse itsestään (paitsi joillain naisilla kuukautisten aikaan esiintyy turvotusta).


      • mikä nimi oli
        edellinen kirj. kirjoitti:

        Joidenkin sairauksien (esim. diabetes) ja lääkitysten yhteydessä saattaa elimistöön kertyä nestettä ylenmäärin, ja silloin diureetit voivat olla paikallaan. Mutta herra tai rouva tohtori kyllä kertoo sitten.

        Luonnollisempi tapa? Huolehdi riittävästä nesteensaannista eli juo 1,5-3 litraa vettä päivässä riippuen siitä minkä kokoinen olet, paljonko liikut päivässä, miten nestepitoista ruokaa syöt ja mikä hyvältä tuntuu. Noudata vähä- tai kohtuusuolaista ruokavaliota, vältä runsassuolaisia tuotteita kuten sipsejä sun muita; suola kerää nestettä vartaloon. Ja liiku säännöllisesti. Erityisesti jos tuppaa esimerkiksi jalkoihin kertymään turvotusta, niin nilkkoja joutaa pyöritellä siinä telkkaria katsellessa =)

        Väitetään, että ananas toimisi luonnollisena nesteenpoistajana, mutta en tiedä onko siinä mitään perää. Mutta eihän ananaksesta haittaakaan ole, tuore ananas on kevyttä herkkua! Toinen "poppakonsti" on lymfaterapia, joka kyllä ainakin minut sai ravaamaan pissillä loppuillan - en oikein ymmärrä mihin se perustuu tai onko siitä loppupeleissä hyötyä, mutta mielenkiintoinen kokeilu se oli.

        Siinäpä jotain mitä ensimmäisenä mieleen tulee. Normaaliruokavaliota noudattavan perusterveen ihmisen nestetasapaino kyllä yleensä huolehtii itse itsestään (paitsi joillain naisilla kuukautisten aikaan esiintyy turvotusta).

        wet the bed, pissenlit ja jotain tällaista luki siinä...olisko ollut koivusta /kultapiisku/ratamo...en muista,kysy luontaistuotekaupasta. Se oli tehokasta,auttoi mulla sen aikaa kuin piti.
        Lääkkeestä mulla meni muisti!


      • edellinen kirj.
        mikä nimi oli kirjoitti:

        wet the bed, pissenlit ja jotain tällaista luki siinä...olisko ollut koivusta /kultapiisku/ratamo...en muista,kysy luontaistuotekaupasta. Se oli tehokasta,auttoi mulla sen aikaa kuin piti.
        Lääkkeestä mulla meni muisti!

        Mutta muistattehan keskustella lääkärin kanssa myös noista luontaistuotteista, jos käytätte MITÄÄN muuta lääkettä edes satunnaisesti? Ei siitä kauaa ole kuin joku luontaistuote ei käynytkään yksiin itsehoitovalmiste-särkylääkkeen kanssa. Ja esimerkiksi joidenkin e-pillereiden kanssa ei sovi joku luontaistuote, olikohan tuo lie mäkikuisma (??) vai mikä mistä lääkäri minua varoitteli.

        Hyvähän se tietysti on jos miedommat valmisteet toimii. Myös ananaskapseleiden väitetään auttavan, mutta niistä en tiedä.


      • konsti------------------
        edellinen kirj. kirjoitti:

        Mutta muistattehan keskustella lääkärin kanssa myös noista luontaistuotteista, jos käytätte MITÄÄN muuta lääkettä edes satunnaisesti? Ei siitä kauaa ole kuin joku luontaistuote ei käynytkään yksiin itsehoitovalmiste-särkylääkkeen kanssa. Ja esimerkiksi joidenkin e-pillereiden kanssa ei sovi joku luontaistuote, olikohan tuo lie mäkikuisma (??) vai mikä mistä lääkäri minua varoitteli.

        Hyvähän se tietysti on jos miedommat valmisteet toimii. Myös ananaskapseleiden väitetään auttavan, mutta niistä en tiedä.

        on nesteenpoistoon,syö kaalikeittoa,varsinkin mitä sairaaladietissä syödään......sit ananas,,,ja greippi..mulla ainakin toimivat.


      • toimii myös
        mikä nimi oli kirjoitti:

        wet the bed, pissenlit ja jotain tällaista luki siinä...olisko ollut koivusta /kultapiisku/ratamo...en muista,kysy luontaistuotekaupasta. Se oli tehokasta,auttoi mulla sen aikaa kuin piti.
        Lääkkeestä mulla meni muisti!

        Luonnontuotekaupasta saa Solidago-kultapiisku-uutetta (A. Vogel). Kokeilin sitä, kun minulla on taipumusta päivän mittaan kertyvään turvotukseen, painokin saattaa vaihdella jopa pari kiloa aamun ja illan välillä. Tuntui tehokkaalta, mutta en uskaltanut jatkaa sen ottamista kovin kauaa. Sitä suositellaan kuureina, jotka enimmillään saavat kestää 2-3 viikkoa. Sopii elimistön puhdistukseen, kuukautisista johtuvaan turvotukseen ja virtsatievaivojen tukihoidoksi. Rasittaa ilmeisesti munuaisia ja siitä syystä saa käyttää vain kuureina.


      • dlappadlappa
        toimii myös kirjoitti:

        Luonnontuotekaupasta saa Solidago-kultapiisku-uutetta (A. Vogel). Kokeilin sitä, kun minulla on taipumusta päivän mittaan kertyvään turvotukseen, painokin saattaa vaihdella jopa pari kiloa aamun ja illan välillä. Tuntui tehokkaalta, mutta en uskaltanut jatkaa sen ottamista kovin kauaa. Sitä suositellaan kuureina, jotka enimmillään saavat kestää 2-3 viikkoa. Sopii elimistön puhdistukseen, kuukautisista johtuvaan turvotukseen ja virtsatievaivojen tukihoidoksi. Rasittaa ilmeisesti munuaisia ja siitä syystä saa käyttää vain kuureina.

        kiitän kaikkia (: nuo kultapiisku jutut houkuttelivat, niin lähdenpä niitä metsästämään.


    • käytän..

      Nestemin - nimistä nesteenpoistolääkettä ja hyvin on toiminut laihdutuksen rinnalla. Ei ole ollut mtn sivuoireita. turvotus laskenut huomattavasti ja vessassa saa juosta vähän väliä =) suosittelen lämpimästi, etenkin reilusti ylipainoisille ja helposti turpoaville immeisille =)

      • dlappadlappa

        tästä ei siis tullut sivuoireita ? toisaalta, eikös sekin saata vaihdella eri ihmisillä ?
        kuullosti tehokkaalta, mutta pelottaa edelleen nuo sivuoireet ... (:


    • tanja.helena

      Itsekkin käytän Nestemin nimistä nesteen/turvotuksen poistajaa,ja voin suositella tätä tuotetta,niinku tossa toinenki kehu tätä Nesteminiä.Ei nesteenpoistajat oo mitenkään päin vaarallisia,eikä niistä mitään sivuvaikutuksia tule.

      • VHH-hippi

        Jos ne ei ole vaarallisia, eikä sivuvaikutuksia, niin ei niistä kyllä ole mitään hyötyäkään.


    • löysälieru

      missä tota nesteminiä saa ostettua, apteekista?

      • parempi olo

        ihan luontaistuotekaupasta hain juuri itse tänään ensimmäistä kertaa testiin (ja huomasin siellä olevan halvempi kuin apteekissa).ja käytetään max. 2 vko kuuri kerrallaan. Olen käyttänyt jotain toista halvempaa nesteenpoistolääkettä, sillä tunnen usein oloni turvonneeksi ja sitä kautta voimattomaksi. :/ enkä sen käytön aikanakaan ole mitään sivuvaikutuksia huomannut, päinvastoin. munuaisia tietysti rasittaa ja sen takia kannattaa juoda paljon vettä, huuhtelee myös virtsateitä jne. katsotaan mitä tämä Nestemin sitten tekee : )


    • LL

      Esim. Nestetim EI ole mikään _lääke_!!

      "Olen käyttänyt jotain toista halvempaa nesteenpoistolääkettä" Mitä diureettia??

    • poistaako

      poistaako nesteenpoistoaineet kaliumia kehosta?

      • mamikka

        Kyllä yleensä, mutta muutamat ei esim Spiresis ja Spironolactone.


    • gfhfhdfhfghdhdfhfdhfd

      Jos haluat laihtua nesteenpoistolääkkeillä, olet kyllä jo pahasti raiteiltasi. Ainoa toimiva tapa laihtua on syödä monipuolisesti ja kehittää lihaksistoa. Kaikki muu on turmioksi. Paastolla tuhoat energiaa kuluttavat lihaksesi ja todennäköisesti muunkin terveytesi. Pelkkä dieetti ei paranna terveyttä, päin vastoin. Jos olet nesteenpoistolääkevaiheessa, niin uskon, että sinulla on syömishäiriö. Normaalipainoisen tai edes lievästi pyöreän, mutta terveen ihmisen ei tarvitse laihduttaa. Mene lääkäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe