Elumen-hiusväri

elizia

Minulle aivan uusi tuttavuus. Vapaata keskustelua aiheesta. Kokemuksia tuloksista, hinnoista, kestävyydestä jne..

12

13679

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parturi-kampaaja opiskelija

Jonkun verran olen päässyt väriä käyttämään ja tykkään kovasti. Varsinkin punasesta tulee ihan loistoväri.

• Shadow-Bloom

Vaikka olen toistaiseksi normaali kuluttaja olen tilannut tuotetta Saksasta,kun Suomessa sitä ei myydä suoraan vaan kampaajan pitää laittaa. Mutta kunhan kampaajan "lisenssi" on saatu niin ehdottomasti haluan työskentelemään tämä värin pariin. Sävy pysyy parhaiten Elumen hiustenhoito tuotteilla ja värjäyksen jälkeen kannattaa tehdä se Lock käsittely ja vaalennettuun hiukseen Prepare niin onnistuu värjäys paremmin. Joillekin ikävä kyllä saa tehdä useamman käsittelyn jotta väri pysyy, mutta periaatteessa se ei lähde kuin kasvattamalla pois. Loistava väri eikä vahingoita hiuksiakaan kuin kestovärit.

• anaflyktinen

muistelisin siis lukeneeni että Elumen olis suoraväri, jonka vois siis mullekin laittaa. En kestä mitään "
        sekoituksia" eli kiinnitys aineita .
        Minä käytän liven sävyjä, jotka ihan ok, mutta eivät pysy hiuksissa kuin pari kolme pesua.
        Osaako joku sanoa (noin) keskihintaa? Kiitos etukäteen.

• * *

Itelläni on päässä tällä hetkellä elumenin rr-sävy, erittäin violetihtavan punainen ja voin sanoa etten itse pidä väristä ollenkaan. Ennen valkoiset kylppärin lattiat ovat yhtäkkiä muuttaneet väriään vaaleanpunaisiksi ja saunassa käydessäni melkein pysyvästi jäin punaraitaiseksi iholtani. Kauan sain hinkata rantuja pois. Sekä olen tässä lueskellut,että väri on jokotai-väri. Joko se pysyy ikivärinä (ei lähde millään värinpoistoaineella, hyvällä tuurilla haalistuu omalla poistoaineellaan ja ainut vaihtoehto on kasvattaa pois) tai sitten väri valuu kaikki viemäriin ensimmäisten pesujen aikana. Tämän kaiken sain kylläkin tietää vasta kun väri päässäni oli.En arvosta kyseistä parturi-kampaajaa enää laisinkaan.
      Nyt toivon että minulla lähtee tämä väri pois kokonaan. Huomenna on varattu aika return-värinpoistoon ja uuteen väriin, joka ei tule olemaan elumen!

• vierailija vaan

Mulla ei meinannut hyvästä alkukäsittelystä huolimatta pysyä intensiivinen punainen väri, joten laitettiin kampaajalla elumen. Mulla maksoi leikkauksen kanssa 100 e, pysyy todella hyvin, hiukset ei kärsi, väri todella elävä ja intensiivinen ja ei sotke paikkoja. Kyseinen väri lähtee tarvittaessa esim. vaatteista ihan 40 C pesussa. Ei tosin ole itse tarvinnut mistään poistella. Meillä myös valkoiset kaakelit, ei ole ongelmaa. Ennen normivärillä esim. eka kertaa saunassa käydessä värjäyksen jälkeen punaista vettä valui selkää pitkin, elumenin kanssa ei ole tätä ongelmaa :) Voin ainakin itse suositella varsinkin jos hakee pysyvää intensiivistä väriä, jossa on luonnollista vivahteikkuutta. Tietenkin jos vaihtaa värisävyä tiuhaan, voi olla vaikeampi homma värjätä toiseen suuntaan, esim. punaisen värin kanssa, että jos sävystä on varma niin sitten....

• mustia timantteja

Elumen on voimakaspigmenttinen suoraväri, joka tarttuu parhaiten jollain tapaa käsiteltyyn tukkaan, mutta se kyllä vaihtelee eri ihmisillä myös - Sitä voi tilata Saksasta esim osoitteista friseurbedarf24.de tai hagelshop.de -
      Värin kanssa kannattaa tilata Clean-puhdistusaine,jolla voi poistaa tahrat iholta tai kaakeleista jos sattuu roiskumaan -
      Tossa mainittiin Lock kiinnitysaineena; moni ei siitä ole kuitenkaan millään tapaa hyötynyt, sitä pitäis pitää hiuksissa ainoastaan 5 minuuttia, mutta jos erehtyy pitämään vähän kauemmin niin se helposti liuottaa saman tien sitä väriä pois -
      Väri kannattaa levittää huolellisesti, ja suojata ohimot, kasvot ja niskat esim vaseliinilla, korviin kannattaa laittaa jotkut suojat.
      Itse asiassa Elumen pysyy hiuksissa parhaiten vasta sitten kun on uusinu käsittelyn 2-3 kertaa, sen takia se mun mielestä kannattaa laittaa kotona, tulee sairaan kalliiks käydä kampaajalla niin monta kertaa.

Väri tekee hiuksista kiiltävän ja hyvän tuntuset mutta valitettavasti suoravärien tapaa ei tartu yhtä hyvin terveeseen tyveen ku pituuksiin eli tyvikäsittelyn voi joutua uusimaan turhan usein tai käyttämään tyveen jotain muuta väriä välillä.

Itse olin Elumeniin ensi alkuun ihastunu mutta nyt olen sitä mieltä että se on turhan kinkkinen em seikkojen takia eikä sen säännöllinen käyttö ole edes mitään erityisen halpaa vaikka jos laittaa kotona niin tulee monta monta kertaa halvemmaks ku kampaajalla.

Elumen on täysin myrkytön, ei sisällä fenyleenidiamiineja tai sen johdannaisia.
      Väriä pidetään päässä 30 min ja käsittelyn voi uusia piankin uudestaan.

Se voi tarrata aika tehokkaasti myös päänahkaan mutta väri lähtee sieltä pois noin viikossa eikä yleensä aiheuta mitään kutinaa.

Ei mikään ihmeväri mun mielestä mutta ei toivotonkaan ja parempi vaihtoehto ku markeetin ja kampaamoiden perinteiset myrkkyvärit.
      Mielestäni ei kuitenkaan voita henna/indigo-käsittelyä joka luonnollisuudessaan ja kestävyydessään päihittää Elumenin 6-0.
      Henna-indigo-sekotuksesta sanoisin että se on todellinen kestoväri ja hiustenvärjäyksen kuningas, tuhansia vuosia vanha menetelmä. Myös tahrat lähtee helpommin pois ku Elumen ja tarttuu paremmin myös tyvikasvuun. Ja tulee halvemmaks.

Hennaaminen indigo voi alkuu tuntua työläältä, mutta kun sen työskentelyn kanssa tulee sinuiks niin siitä oppii pitämään ja se käy kuin leikki.
      Mutta mikään ei estä kokeilemasta Elumenia, ei se ainakaan myrkyllistä ole.

• Rosalia1

Minä von käyttää ainoastaan Elumenia, koska olen allerginen kaikille muille hiusväreille. Saksasta tilaan ja itse laitan. Olen käyttänyt Elumenia nyt noin vuoden eikä allergisia reaktioita ole tulut.

• saksalaiset osaa

Mä oon käyttäny Elumenia nyt puoltoista vuotta ja se on aivan ihana väri. Mullla ei oo ollu mitään ongelmia sen levittämisessä, helppoa ku mikä, siis yhtä helppoa ku noi muutkin värit. Levitän kylppärin lavuaarin ja vessan päälle sanomalehtiä varmuuden vuoks, mutta en kyllä ensimmäiselläkään kerralla onnistunu mitenkään sotkemaan.

Väri tarttuu mun lasimaiseen ja suoraan tukkaan hyvin,käytän sävyä NB@4 mikä on tummanruskea. Jos tyveen ei tartu riittävän hyvin, niin uusin käsittelyn parin pesun jälkeen. En käytä mitään Lockia,eikä väri irtoo pesuissa.

Lopputuloksena on kiiltävät, kivan tuntuset hiukset. Ei aiheuta kutinaa. Pidän päässä tunnin, ja puolessa välissä huljuttelen kuumalla ilmalla. Niin, ja muovimyssy päässä.

Huuhteluvaiheessa ei emulgointia, siis ei vaahdoteta eikä hierota, ihan vaan kevyesti pläästitään pois hiuksista ja sit mä pesen kaks kertaa shampoolla.

Kyllä tarraa päänahkaan, pahimmat läikät lähtee pian pois mut kyllä niitä on vielä kolmenkin viikon kuluttua joitain, mut ei ne kutita eikä haittaa. Eikä ne näy, jollei tukka oo niin ohut että päänahka näkyy.

Tilaan myös Saksasta.

Aikoinaan mäkin hennailin ja laitoin indigoa, se oli hirvittävä ruljanssi pitää sitä mössöä päässä 4 tuntia, ja sitten lopulta indigo rupes myös kutisemaan ja ärsyttämään. Kun löysin Elumenin olen ollu tosi onnellinen.
      Tää on parasta mihin olen törmänny hiusväririntamalla koko elämäni aikana.

• Haluutietoo

Miten laitan harmaan juurikasvun tietääkö Joku?

• Tiettyy

Värjäät sen pois......

• Tuntematon_

Loistava väri! (Y) Oon nyt muutaman kuukauden käyttäny eikä tarvinu tehdä edes värinpoistoa että tarttu hiuksiin, yllättävän intensiivinen jo ensimmäisellä kerralla. Käytössä siis turkoosi.

• Anonyymi

Elumen musta väriä kokeillut. Ei peitä tyvikasvua. Pidin tunnun. Aiemmin pidin vähemmän aika. Petyin koska hain kestoväriä joka toimii. Mut aamulla peiliin vilkaisu ei toiminut mulla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3808
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3133
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      281
      3002
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      8
      1990
    5. 241
      1729
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1520
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1311
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      1311
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      36
      1114
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1091
    Aihe