Tiedättekö mitä todella hyväpalkkaisia ammatteja?
Kertokaa. :)
Hyväpalkkaiset ammatit
358
166913
Vastaukset
Kai se on toimitusjohtaja. Hyviä on esim. William Gates, jonka ei kannata pysähtyä nostamaan jalkakäytävälle pudonnutta tuhannen dollarin seteliä, koska hänen aikataksansa on paljon suurempi. Tottakai hänkin sen nostaisi, mutta on huvittavaa, että sillä tonnilla ei ole mitään vaikutusta hänen elämiseensä.
Monet toimitusjohtajat eivät ansaitse sen enempää kuin minäkään, ja monilla on kova stressi päällä koko ajan firmastaan, joten toimitusjohtajan hommissa fiksu pitää olla. ;)- eeroween
luulis jo kaikkien tietävän mikä ammatti on kyseessä..
Millä ammattikunnalla on paljon naisia...
Niillä joilla on paljon rahaa...
Eli PUUSEPILLÄ.......
Tyhmä kysymys muuten..luulis jo olleen ittestäänselvyys!! - epäoikudenmukaisuus
Sääliksi käy meidän hoitohenlökuntaa SUOMESSA, miten aikoo jaksaa ja tehdä laadukasta työtä, meidän, omaisten ja potilaiden hyväksi. Näillä resursseilla ja palkalla, kuten sairaan/lähihoitajat tekevät. Ite oon sivusta katsonut heidän työskentelyään esim. vammais/mielenterveysongelmaisten kanssa ja heidän omaisten. PALKKA tosi surkea. Tasan en tiedä kuinka paljon, mutta mitä olen seurannut lehtien mukaan aivan minimi. Yötä päivää hoidetaan ihmisiä ja koneet ovat koko ajan tärkeämpiä. Niiden hoitamisesta maksetaan paljon enemmän. Mitä, jos kaikki hoitajat lopettas työn teon, koska he kaikki eivät voi mennä lakkoon. Mulla on tämmöinen käsitys. Ihmisten perusturva on säilytettävä. Miten opimme arvostamaan lähimmäistemme hoitoa ja heidän hyvinvointiaan. Kiitos hoitajien. Miten palkitsemme heitä. t. omainen
- pysähtyä
nostamaan tuhannen dollarin seteliä, koska sellaista ei ole olemassa. Minäkin tienaan viidessä sekunnissa enemmän kuin nolla euroa, jonka arvoinen sellainen väärennös olisi. (Jos siis luonnollisesti puhutaan Yhdysvaltain dollareista, kun kerran jenkistä on kyse.)
- mallikaattori
William Gates, heh päivän parhaat naurut..
ettei olis Bill Gates
MUAHAHAH - peksi67
mallikaattori kirjoitti:
ettei olis Bill Gates
MUAHAHAHWilliampas...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Gates - pölynhölyä
pysähtyä kirjoitti:
nostamaan tuhannen dollarin seteliä, koska sellaista ei ole olemassa. Minäkin tienaan viidessä sekunnissa enemmän kuin nolla euroa, jonka arvoinen sellainen väärennös olisi. (Jos siis luonnollisesti puhutaan Yhdysvaltain dollareista, kun kerran jenkistä on kyse.)
jenkit ovat poistaneet tuon Mr. Grantin kuvalla varustetun setelin maksuvälineittensä joukosta??
Osaatko sanoa??? - 35 vuotta ollut
eeroween kirjoitti:
Eli PUUSEPILLÄ.......
Tyhmä kysymys muuten..luulis jo olleen ittestäänselvyys!!palkka 3600€/kk työaika 7-16 ei yrittäjän murheita yms.
- Mimilas
Bill on Williamin lyhennys.
- hoitaja.. ainakin toistaiseks
epäoikudenmukaisuus kirjoitti:
Sääliksi käy meidän hoitohenlökuntaa SUOMESSA, miten aikoo jaksaa ja tehdä laadukasta työtä, meidän, omaisten ja potilaiden hyväksi. Näillä resursseilla ja palkalla, kuten sairaan/lähihoitajat tekevät. Ite oon sivusta katsonut heidän työskentelyään esim. vammais/mielenterveysongelmaisten kanssa ja heidän omaisten. PALKKA tosi surkea. Tasan en tiedä kuinka paljon, mutta mitä olen seurannut lehtien mukaan aivan minimi. Yötä päivää hoidetaan ihmisiä ja koneet ovat koko ajan tärkeämpiä. Niiden hoitamisesta maksetaan paljon enemmän. Mitä, jos kaikki hoitajat lopettas työn teon, koska he kaikki eivät voi mennä lakkoon. Mulla on tämmöinen käsitys. Ihmisten perusturva on säilytettävä. Miten opimme arvostamaan lähimmäistemme hoitoa ja heidän hyvinvointiaan. Kiitos hoitajien. Miten palkitsemme heitä. t. omainen
juuh.. lueskelin tossa kaikkien sepustuksia. mutta asia nyt on näin. olen vakituisessa työsuhteessa ja tienaan n.1700 €/kk -verot. eli laskeskelkaa siitä.
- jaksa vain duunata
eeroween kirjoitti:
Eli PUUSEPILLÄ.......
Tyhmä kysymys muuten..luulis jo olleen ittestäänselvyys!!Kun kovasti jaksat duunata ja duunata niin palkka juoksee ja voidaan paksusti !
Toista se on se elamisen laatu ja sivistys, mutta rahaa on jolla mallata ! - jhkh
Miten se raha autaa jaksamiseen? Eiköhän silloin pitäisi palkata lisää kahviseuraa esim terv keskusten kahvihuoneisiin. Itse olen seurannut, kuinka istuvat kaikki samaan aikaan kahvittelemassa ja asiakkaat jonottaa luukulla..
- alipalkattu
Olen ammatiltani lähihoitaja mutta koulutin itseni uuteen ammattiin ihan vaan siksi kun palkka suhteessa vastuuseen oli onneton ja työtahti kanssa ihan huimaa. Nyt uudessa ammatissa saa kanssa juosta, mutta porukka ympärillä on virkeämpää ja kantavat tavallaan itse vastuunsa terveydestään ;) mie vaan passaan... Olen erittäin tyytyväinen kun tajusin lähteä kouluun hakemaan uutta suuntaa vähille euroille.
- VSY
jhkh kirjoitti:
Miten se raha autaa jaksamiseen? Eiköhän silloin pitäisi palkata lisää kahviseuraa esim terv keskusten kahvihuoneisiin. Itse olen seurannut, kuinka istuvat kaikki samaan aikaan kahvittelemassa ja asiakkaat jonottaa luukulla..
Sillon kannattaa olla hiljaa kun ei asioista tiedä mitään! Koitappa olla päivä tai kaks esim. sairaanhoitajan saappaissa, niin et enää ihmettele miks kahvihuoneessa istutaan ja potilaita jonottaa luukulla...
- rgbmikko
jaksa vain duunata kirjoitti:
Kun kovasti jaksat duunata ja duunata niin palkka juoksee ja voidaan paksusti !
Toista se on se elamisen laatu ja sivistys, mutta rahaa on jolla mallata !tienaa duunareista eniten. Ja sitten voi elää kuten nousukaudessa yleensä.
- hoitaja
Tuohon sairaan-/lähihoitajien palkka juttuun voin todeta, että ei tällä palkalla rikastumaan pääse.
Peruspalkka lähihoitajilla 1587€... ja kun verot lähtee niin mitä jää käteen? Nyt vielä elelee ihan hyvin silläkin, mutta entä sitten kun lapsia pyörii nurkissa.
Mielestäni tämä ammatti on ns. kutsumusammatti... ei kukaan rahan takia tähän ryhdy...
Hoitajien pitää osata iloita pienimmistäkin asioista. - PARAS PALKKA MITÄ LÖYTYY MI...
hoitaja kirjoitti:
Tuohon sairaan-/lähihoitajien palkka juttuun voin todeta, että ei tällä palkalla rikastumaan pääse.
Peruspalkka lähihoitajilla 1587€... ja kun verot lähtee niin mitä jää käteen? Nyt vielä elelee ihan hyvin silläkin, mutta entä sitten kun lapsia pyörii nurkissa.
Mielestäni tämä ammatti on ns. kutsumusammatti... ei kukaan rahan takia tähän ryhdy...
Hoitajien pitää osata iloita pienimmistäkin asioista.eli siellä on mitä mällätä. Lähtöpalkka on 1500,27eur. Hesan kalleusluokassa liksa onkin 1573eur. Ja jos olet käynyt AMK:n 3,5v ja olet restonomi nouset suoraan 2portaaseen 1604eur (maakunnisaa 1529eur. 15v alalla ollut saa Hesassa 1956eur ja maakunnissa 1856eur. Eli loppuiko se hoitajien palkkakitinä? On näitä huonosti palkattuja ammatteja muitakin. Mutta kun luottamusmiehet ja liiton immeiset ovat mitä ovat niin muutoksia näihin ei ikinä saada.
Ja ennenkuin hoitajat ottavat nokkiinsa ja nousevat barrikadeille "mutta meillä on paljon vastuullisempi tehtävä ihmisen henki on meidän käsissämme jne jne" niin tiedoksenne että sisareni on hoitaja. Ei ole ihmishenki käsissä vaan vanhusten takapuoli. Ja toisin kuin minä, hän ehtii käydä työpäivän aikana wc:ssä(jos itse menen niin johan ollaan jo paikalle pyytämässä), kahvitauolla(itse en ole tämän 7vuoden aikana KERTAAKAAN pystynyt/ehtinyt pitämään kahvitaukoa)ja syömässä(itse syön 5minuutissa työpöydän ääressä evääni). Ylitöistä ei korvauksia tule vaan kaikki on "liukumaa" vaikka selkeät työajat on kuitenkin annettu(liiton ihmiset eivät puutu asiaan vaikka tietävät siitä). Ylityöt maksetaan miten sattuu ns. talon käytönnön mukaan(tessiä huonompi josta ärähdettyäni alkoi tippumaan oikein, mutta edelleen tulee vastaan kollegoita jotka eivät tessin mukaisia korvauksia saa).
Kiire ja stressi on täysin järjetön, työkavereiden kanssa ei ehdi päivän aikana sanoa sanaakaan. Illalla on niin väsynyt että suoraan nukkumaan ja seuraavana päivänä sama rumba alkaa alusta.
Ja kuitenkin jos AMK koulutuksen saanut henkilö tienaa 1600eur/kk...paljonkohan vastaava hoitsuhenkilö saa, puhun nyt sairaanhoitajasta. Hmm taitaapin olla taulukkojen mukaan 1831eur.
Lähihoitaja saa 2vuoden työkokemuksen mukaan(jos AMK restonomi matkailulalla niin on 2v työkokemusta) 1636eur/kk(PK-seutu), vastaava taulukkopalkka matkatoimistovirkailijalla 1604eur...Hmm 32eur vähemmän, miten miten...ja kukaan ei ole huutelemassa meidän puolestamme. Emmekä tietysti itsekkään koska näin tytyväisiä olemme. 15v alalla ollut lähihoitaja saa 1970eur, virkailija 1956eur...mites mites...
Ja eikös sairaanhoitajan tutkinto ole AMK- tutkinto? Viisammat valistakoot, kuten amk-restonomikin. Eli sairaanhoitaja saa 1831eur palkkaa 3,5 v opiskelusta, matkatoimistovirkailija 1604eur. Eli eli...kenellä ne huonot palkat olivatkaan? Hoitajilla? Ammatin muista puolista EN sano sitä enkä tätä sillä molemmissa on omansa OVATHAN NE OMIA AMMATTIRYHMIÄÄNKIN. Mutta silti.
Eli palkkakuoppa NAISVALTAISILLA ALOILLA ON VALTAVA. Eli tähän olisi saatava ratkaisu, ei ainoastaan siihen että hoitajille parempaa palkkaa. Naisvaltaiset alat ovat luonnostaan huonopalkkaisia, ymmärtäähän asian myös työnantajan kannalta, mammalomat ja hoitovapaat yms yms kuormittavat työnantajaa paljon enemmän kuin miesvaltaisilla aloilla joissa hitsarimiehet eivät rokulia ota muuta kuin krapulassa. Ratkaisu tähän olisi valtion tuki työnantjapuolelle, joissa naisvaltaista väkeä töissä, eli mammalomien jne jne kuormitukset poistetaan työnantajalta ja valtio huolehtii niistä. Näin veromarkat ohjataan muilta teollisuusaloilta myös mammoille jotka lapsia tekevät ja hoitovapaita pitävät. Ja yksi hyvä esimerkki olisi lapsien sairaspäivien jakaminen tasan isän ja äidin kanssa(yleensähän se on äiti joka lapsia hoitaa, isän työ kun on niin tärkeää ettei pois voi olla) molemmille tietty määrä päiviä jotka voivat olla poissa töistä(yh-äideille tietysti voisi olla enemmän) sanotaan nyt 10(helppo luku en ole tossisani)kun äiti on käyttänyt 10päiväänsä kalenterivuoden aikana loput päivät menevät omaan piikkiin,tai vaihtoehtoisesti isi on vuorostaan 10päivää töistä pois lapsia hoitamassa. Näin on kaksi vaihtoehtoa, joko molemmat vanhemmat osallistuvat tasavertaisesti lasten hoitoon tai jos kuormitetaan vain yhtä vanhempaa niin ainakaan tuo kuormitus ei tule työnantajan maksettavaksi kun hän joutuu maksamaan työntekijän palkkaa tämän ollessa lapsen vuoksi sairaslomalla.
Ja nyt ärisijät puheenvuoro teille. Mutta tämä on yksi tärkeimmistä asioista minkä vuoksi naisvaltaiset alat eivät pysty kilpailemaan palkassaan miesvaltaisten alojen kanssa, äitiys ja siitä koituvat kustannukset kuormittavat AIVAN liikaa naisvaltaisten alojen työnantajia. Tähän epäkohtaan tulisi puuttua ja kappas vain alkaisi palkkaerot jo tasaantumaan. Miettikää jos kaikki ne rahat mitä te tai teidän naispuoliset työkaverinne palkkoihin maksetaan kun he olisivat poissa lastensa tai äitiytensä vuoksi käytettäisiinkin suoraan TEIDÄN palkkoihin. Näinhän miesvaltaisilla aloille miltei on. Toki isyyslomia on mutta ne ovat todella pieni osa kokonaisuutta. - dammääääässss
mallikaattori kirjoitti:
ettei olis Bill Gates
MUAHAHAHdammäääässsdammäääässsdammäääässsdammäääässsdammäääässsdammäääässs vähän oot kunnon viisasteleva pikku tenava oikea pilkuttajien nussija...eiku mikäs se olikaan...joo kunnon besserwisser saakeli...william se on perkele eikä mikään bill oikeelta eli revi siitä...just tollaset on elämän suola, ku muuten ei voi pätee niin täällä ollaan heti...jeesus mitä jengiä...
- ku mä en oo hikari
niin annatko mulle? No anna nyt. Miks et antas...?
- Nimetön
rgbmikko kirjoitti:
tienaa duunareista eniten. Ja sitten voi elää kuten nousukaudessa yleensä.
itse olen DI
- Nimetön
PARAS PALKKA MITÄ LÖYTYY MI... kirjoitti:
eli siellä on mitä mällätä. Lähtöpalkka on 1500,27eur. Hesan kalleusluokassa liksa onkin 1573eur. Ja jos olet käynyt AMK:n 3,5v ja olet restonomi nouset suoraan 2portaaseen 1604eur (maakunnisaa 1529eur. 15v alalla ollut saa Hesassa 1956eur ja maakunnissa 1856eur. Eli loppuiko se hoitajien palkkakitinä? On näitä huonosti palkattuja ammatteja muitakin. Mutta kun luottamusmiehet ja liiton immeiset ovat mitä ovat niin muutoksia näihin ei ikinä saada.
Ja ennenkuin hoitajat ottavat nokkiinsa ja nousevat barrikadeille "mutta meillä on paljon vastuullisempi tehtävä ihmisen henki on meidän käsissämme jne jne" niin tiedoksenne että sisareni on hoitaja. Ei ole ihmishenki käsissä vaan vanhusten takapuoli. Ja toisin kuin minä, hän ehtii käydä työpäivän aikana wc:ssä(jos itse menen niin johan ollaan jo paikalle pyytämässä), kahvitauolla(itse en ole tämän 7vuoden aikana KERTAAKAAN pystynyt/ehtinyt pitämään kahvitaukoa)ja syömässä(itse syön 5minuutissa työpöydän ääressä evääni). Ylitöistä ei korvauksia tule vaan kaikki on "liukumaa" vaikka selkeät työajat on kuitenkin annettu(liiton ihmiset eivät puutu asiaan vaikka tietävät siitä). Ylityöt maksetaan miten sattuu ns. talon käytönnön mukaan(tessiä huonompi josta ärähdettyäni alkoi tippumaan oikein, mutta edelleen tulee vastaan kollegoita jotka eivät tessin mukaisia korvauksia saa).
Kiire ja stressi on täysin järjetön, työkavereiden kanssa ei ehdi päivän aikana sanoa sanaakaan. Illalla on niin väsynyt että suoraan nukkumaan ja seuraavana päivänä sama rumba alkaa alusta.
Ja kuitenkin jos AMK koulutuksen saanut henkilö tienaa 1600eur/kk...paljonkohan vastaava hoitsuhenkilö saa, puhun nyt sairaanhoitajasta. Hmm taitaapin olla taulukkojen mukaan 1831eur.
Lähihoitaja saa 2vuoden työkokemuksen mukaan(jos AMK restonomi matkailulalla niin on 2v työkokemusta) 1636eur/kk(PK-seutu), vastaava taulukkopalkka matkatoimistovirkailijalla 1604eur...Hmm 32eur vähemmän, miten miten...ja kukaan ei ole huutelemassa meidän puolestamme. Emmekä tietysti itsekkään koska näin tytyväisiä olemme. 15v alalla ollut lähihoitaja saa 1970eur, virkailija 1956eur...mites mites...
Ja eikös sairaanhoitajan tutkinto ole AMK- tutkinto? Viisammat valistakoot, kuten amk-restonomikin. Eli sairaanhoitaja saa 1831eur palkkaa 3,5 v opiskelusta, matkatoimistovirkailija 1604eur. Eli eli...kenellä ne huonot palkat olivatkaan? Hoitajilla? Ammatin muista puolista EN sano sitä enkä tätä sillä molemmissa on omansa OVATHAN NE OMIA AMMATTIRYHMIÄÄNKIN. Mutta silti.
Eli palkkakuoppa NAISVALTAISILLA ALOILLA ON VALTAVA. Eli tähän olisi saatava ratkaisu, ei ainoastaan siihen että hoitajille parempaa palkkaa. Naisvaltaiset alat ovat luonnostaan huonopalkkaisia, ymmärtäähän asian myös työnantajan kannalta, mammalomat ja hoitovapaat yms yms kuormittavat työnantajaa paljon enemmän kuin miesvaltaisilla aloilla joissa hitsarimiehet eivät rokulia ota muuta kuin krapulassa. Ratkaisu tähän olisi valtion tuki työnantjapuolelle, joissa naisvaltaista väkeä töissä, eli mammalomien jne jne kuormitukset poistetaan työnantajalta ja valtio huolehtii niistä. Näin veromarkat ohjataan muilta teollisuusaloilta myös mammoille jotka lapsia tekevät ja hoitovapaita pitävät. Ja yksi hyvä esimerkki olisi lapsien sairaspäivien jakaminen tasan isän ja äidin kanssa(yleensähän se on äiti joka lapsia hoitaa, isän työ kun on niin tärkeää ettei pois voi olla) molemmille tietty määrä päiviä jotka voivat olla poissa töistä(yh-äideille tietysti voisi olla enemmän) sanotaan nyt 10(helppo luku en ole tossisani)kun äiti on käyttänyt 10päiväänsä kalenterivuoden aikana loput päivät menevät omaan piikkiin,tai vaihtoehtoisesti isi on vuorostaan 10päivää töistä pois lapsia hoitamassa. Näin on kaksi vaihtoehtoa, joko molemmat vanhemmat osallistuvat tasavertaisesti lasten hoitoon tai jos kuormitetaan vain yhtä vanhempaa niin ainakaan tuo kuormitus ei tule työnantajan maksettavaksi kun hän joutuu maksamaan työntekijän palkkaa tämän ollessa lapsen vuoksi sairaslomalla.
Ja nyt ärisijät puheenvuoro teille. Mutta tämä on yksi tärkeimmistä asioista minkä vuoksi naisvaltaiset alat eivät pysty kilpailemaan palkassaan miesvaltaisten alojen kanssa, äitiys ja siitä koituvat kustannukset kuormittavat AIVAN liikaa naisvaltaisten alojen työnantajia. Tähän epäkohtaan tulisi puuttua ja kappas vain alkaisi palkkaerot jo tasaantumaan. Miettikää jos kaikki ne rahat mitä te tai teidän naispuoliset työkaverinne palkkoihin maksetaan kun he olisivat poissa lastensa tai äitiytensä vuoksi käytettäisiinkin suoraan TEIDÄN palkkoihin. Näinhän miesvaltaisilla aloille miltei on. Toki isyyslomia on mutta ne ovat todella pieni osa kokonaisuutta.Erikoissairaanhoitajan koulutus on 4,5 vuotta !
YO-pohjainen koulutus.
Lahihoitajat ovat asia erikseen, heidan koulutus kestaa n 3,5 vuotta.
Hoitoalaa ilman ei maailma pyori normaliin tapaan, ihmiset tarvitsevat hoitoa, kun siihen itse ei kykene. - korjausta?
Nimetön kirjoitti:
Erikoissairaanhoitajan koulutus on 4,5 vuotta !
YO-pohjainen koulutus.
Hoitoalaa ilman ei maailma pyori normaliin tapaan, ihmiset tarvitsevat hoitoa, kun siihen itse ei kykene.Mikäköhän mahtaa olla erikoissairaanhoitajan palkka?
Eiköhän lähihoitaja valmistu kolmessa vuodessa, niin kuin muutkin amikset - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Erikoissairaanhoitajan koulutus on 4,5 vuotta !
YO-pohjainen koulutus.
Hoitoalaa ilman ei maailma pyori normaliin tapaan, ihmiset tarvitsevat hoitoa, kun siihen itse ei kykene.lukemaan ei koulussa kuitenkaan opetettu?Tai lukemisen ymmärtämiseen kuitenkaan. Toki mikään ei pyörisi ilman juuri sitä oikeaa tekijää. Ilman tutkijoita ei olisi kehitetty lääkkeitä joilla sairaat parannettaisiin eikä näin ollen olisi hoitajiakaan tai tarvetta heille. Ilman lääkkeiden valmistajia, raaka-aineiden valmistajia yms yms yms. Ilman mitään ei olisi mitään. Eikö näin? Jos ei olisi opettajia ei olisi kouluja käyneitä ihmisiä joista valmistuisi hoitajia. Jos ei olisi bussikuskeja hoitajat eivät pääsisi töihin. Jos ei olisi sähkömiehiä ei olisi toimivia laitteita sairaalassa. Ihmisen työpanoksen tarpeellisuus on yhtä viisasta kuin lapsena oli kinastella siitä kumman isi on parempi. Jos turha työpaikka jollakin on niin heti tänne niin mä otan sen vastaan.
Ai niin...yo-pohjanen koulutus...mikäköhän se AMK on...jestas jetsulleen ja jupiti joo...ja ennenkuin kukaan jupisee että pääsee sinne kiertoteitä käymällä kauppiksen ja sieltä omalla kiintiöllä sisään niin sanonpa että aivan näinhän se on aina ku AMKiin mennään. Eli 210opintovkoa. Näin tuskin lähihoitajilla on eikös joo jälleen kerran. Asioista selvää ottakaa ja sen jälkeen jupistaan eiköstä joo ja jookos kookos...Kaikenlaisia... - aapooooo
hoitaja.. ainakin toistaiseks kirjoitti:
juuh.. lueskelin tossa kaikkien sepustuksia. mutta asia nyt on näin. olen vakituisessa työsuhteessa ja tienaan n.1700 €/kk -verot. eli laskeskelkaa siitä.
Mitä teet työksesi ja millainen on koulutus ja millainen on työn vastuu. Minkälaista hyvinvointia se antaa ihmisille.
- William(Bill)
mallikaattori kirjoitti:
ettei olis Bill Gates
MUAHAHAHesimerkki täydestä idiootista ja olevinaan fiksusta ihmisestä.Rupeaa naureskelemaan muiden juttuja kun itse on täys aasi.Asuu varmaan jossain vuokrakolhoosissa missä kaikki luulevat olevansa keskitasoa viisaampia.
- nolol...
mallikaattori kirjoitti:
ettei olis Bill Gates
MUAHAHAHMULLE päivän parhaat naurut! :D Ihanaa tollanen pilkun viilaus, ku kaiken lisäks on ite väärässä. Siis kun Bill on tunnetusti lempinimi Williamille, niin kuin vaikka Eki Erkille... :D
- 15
eeroween kirjoitti:
Eli PUUSEPILLÄ.......
Tyhmä kysymys muuten..luulis jo olleen ittestäänselvyys!!Mieheni on puuseppä ja tuntipalkkani on siivoojana parempi kuin hänen :)
- vääristellään
hoitaja kirjoitti:
Hoitajien pitää osata iloita pienimmistäkin asioista.Perkele aina nuo hoitoalan ihmiset ja poliisit mutisee peruspalkasta!! Mutta koskaan esim sairaanhoitajat tai palomiehet eivät kerro paljonko saavat kaikkien lisien kanssa bruttona!! Eihän sitä pelkkää peruspalkkaa makseta liksassa, sisältää palkka muutakin? Vuorolisät, kokemuslisät, henk kohtaiset lisät, suorituslisät, haittalisat unohtuvat AINA palkkakeskustelussa..? Vaikka en olekkaan sitä mieltä että saavat liikaa palkkaa. Kyllä jos tekee vaikka 38-40 tuntia per viikko töitä, niin neljällä kerrottuna kuukaudessa ihmisten pitäisi saada vähintään 2000€ bruttona !!
- 21
eeroween kirjoitti:
Eli PUUSEPILLÄ.......
Tyhmä kysymys muuten..luulis jo olleen ittestäänselvyys!!Mieheni oli puuseppä, ja hänen tunipalkkansa oli huonompi kuin minulla, joka olin tuolloin siivooja.
- hillo-
vääristellään kirjoitti:
Perkele aina nuo hoitoalan ihmiset ja poliisit mutisee peruspalkasta!! Mutta koskaan esim sairaanhoitajat tai palomiehet eivät kerro paljonko saavat kaikkien lisien kanssa bruttona!! Eihän sitä pelkkää peruspalkkaa makseta liksassa, sisältää palkka muutakin? Vuorolisät, kokemuslisät, henk kohtaiset lisät, suorituslisät, haittalisat unohtuvat AINA palkkakeskustelussa..? Vaikka en olekkaan sitä mieltä että saavat liikaa palkkaa. Kyllä jos tekee vaikka 38-40 tuntia per viikko töitä, niin neljällä kerrottuna kuukaudessa ihmisten pitäisi saada vähintään 2000€ bruttona !!
Hehe, oon epäpätevä lähihoitajan sijainen, mun peruspalkka on rapiat 1600€/kk, mut lisien kanssa tienaan sellaisen pyöreästi 2000€ joka kk.
Ja tosiaan, multa puuttuu koulutus, joten en saa edes koko palkkaa. En voi sanoa että palkka olisi liian pieni, paitsi suhteessa työn laatuun.
Onneksi ei tarvi jumittaa tässä paskaduunissa loppuikäänsä :) - Päivi =)
PARAS PALKKA MITÄ LÖYTYY MI... kirjoitti:
eli siellä on mitä mällätä. Lähtöpalkka on 1500,27eur. Hesan kalleusluokassa liksa onkin 1573eur. Ja jos olet käynyt AMK:n 3,5v ja olet restonomi nouset suoraan 2portaaseen 1604eur (maakunnisaa 1529eur. 15v alalla ollut saa Hesassa 1956eur ja maakunnissa 1856eur. Eli loppuiko se hoitajien palkkakitinä? On näitä huonosti palkattuja ammatteja muitakin. Mutta kun luottamusmiehet ja liiton immeiset ovat mitä ovat niin muutoksia näihin ei ikinä saada.
Ja nyt ärisijät puheenvuoro teille. Mutta tämä on yksi tärkeimmistä asioista minkä vuoksi naisvaltaiset alat eivät pysty kilpailemaan palkassaan miesvaltaisten alojen kanssa, äitiys ja siitä koituvat kustannukset kuormittavat AIVAN liikaa naisvaltaisten alojen työnantajia. Tähän epäkohtaan tulisi puuttua ja kappas vain alkaisi palkkaerot jo tasaantumaan. Miettikää jos kaikki ne rahat mitä te tai teidän naispuoliset työkaverinne palkkoihin maksetaan kun he olisivat poissa lastensa tai äitiytensä vuoksi käytettäisiinkin suoraan TEIDÄN palkkoihin. Näinhän miesvaltaisilla aloille miltei on. Toki isyyslomia on mutta ne ovat todella pieni osa kokonaisuutta.Pakko sanoa tähän väliin (en parempaakaan löytänyt, ketju liian pitkä luettavaksi), että kun palkoista tässä nyt on puhuttu niin, tänä vuonna 2011 lähihoitajan peruspalkka on kunnalla 1950€ noin lisät miten työtä tekee... Eli ihan perustasoa kaikkiin muihinkin verrattuna oli ala mikä tahansa.
MUTTA... pitäsi nähdä tuon RAHANMÄÄRÄN lisäksi myös TYÖN RANKKUUS!
Eli pintapuoleisesti (vaikka nyt lähihoitajien) palkka on perustasoa mikä on hyvä palkka, kun katsoo pintapuolisesti eli vain sitä miten osaat keskustella ja hoitaa ihmistä, mutta koskaan palkkakiistooissa ei huomioida alan RANKKUUTTA! Esim. olen itse sitä mieltä, että esim. nyt vaikka matkavirkailijan ala ja lähihoitajien alaa ei voida edes verrata keskenään, koska työ on täysin erillaista. Ja sitten vielä se, että istuminen koneen äärellä ei ole yhtään rankkaa verrattuna siihn mitä ihminen tekee fyysisesti. Vaikka istuu koneella kirjoittelemassa, niin sen työn siinä voi jättää kesken, jos itselleen tulee vaikka joku kohtaus, että voi pahoin tai selkälihakset kipeytyy, niin siinä voi pitää sen 10 minuutin jumppatuokionsa, mutta lähihoitaja on ja pysyy hoitotyön teossa niin kauan kuin se vaatii, jos ei tilalle toista hoitajaa pysty saamaan. Jos ihminen vaikka roikkuu ilmassa juuri kun hoitajaa alkaa heikottamaan, niin siinä on pystyttävä pitämään itsensä kasassa, jotta ihminen saadaan turvaan, jotta ei tipahda, jos laite rikkoutuukin tai muuta vastaavaa. Ei lähihoitajien työ ole pelkästään peppujen pyyhkimistä. Koskaan ei palkkojen korotuksiin liittyvissä asioissa huomioida sen työntekijän omaa tilaa palkkaan verrattuna ja se työn vaarallisuus. Se on surullista miten Suomessa on saatu sellainen kuva lähihoitajan ammatista, että se olisi vain peppujen putsaamista vaikka töihin liittyy muutakin. Vertaan siis nyt tässä työntekijän omaa tilaa eli matkavirkailija voi jättää työnsä kesken milloin huvittaa, mutta lähihoitajaa tarvittaessa toimenpidettä ei jätetäkään niin vain kesken. Esim. vaikka siirtotilanteet tai hoidolliset tilanteet kuten vaikka haavan hoito. Lähihoitajan työ on fyysisesti vaativaa, mutta virkailijoilla ei. Lähihoitajilla ei ole aikaa aloittaa jumppatuokiotaan kesken toimenpiteen (vaikka selässä tuntuisikin), kun taas virkailija voi niin tehdä silloin kun koee, että selkä rasittuu nyt liikaa istumisesta. Mitenhän selittäisin oman näkökulmani... en tie saako tästä tekstistä edes selvää, mutta ajan siis takaa noissa palkka asioissa, että pitäisi huomioida tosiaan sen työn rankkuus. Lähihoitaja ei pidä itsestään huolta noilla plakoilla ja siinä ohessa myös maksa lapsiaan ja kotiaan. Ja kun nykypäivänä kaikki vain kallistuu. Jos ei palkkoihin esim. lähihotajille saa lisää palkkaa, niin antaisivat edes siihen rinnalle hierontatunnit päivän päätteeksi, jotta jaksaa tulla seuraavaan aamu/ilta/yövuoroon ihan vain selkää ajatellen ja siihen vielä kuntosalikortit ylläpitämään sitä lihaskuntoa vaativiin tilanteisiin. Koska fyysisesti ja henkisesti lähihoitajien on oltava kunnossa, jotta ihminen voi saada hoitoa. Ihmisen hoito ei riitä, että on aivoja vaan pitää olla myös kävelevä ja ripeä tilanteiden muuttuessa. Koska maailmaa ylläpidetään juuri ihmisten elossa pitämisellä eikä esim. matkojen varaamisella tai talojen rakentamisella. On niin väärin miten lähihoitajien ja sairaanhoitajien ammateissa ei huomioida niitä oikeesti tärkeitä asiota. Haavan hoitokin vaati ripeää toimintaa, koska tietynlaiset haavat eivät voi olla "paljaana" esim. 30-45 minuuttia, koska soluja kuolee ja potilaan oma puolustusjärjestelmä heikkenee, koska saa liikaa kylmää eikä haava saa riittävästi rakennusaineita. - Päivi =)
Päivi =) kirjoitti:
Pakko sanoa tähän väliin (en parempaakaan löytänyt, ketju liian pitkä luettavaksi), että kun palkoista tässä nyt on puhuttu niin, tänä vuonna 2011 lähihoitajan peruspalkka on kunnalla 1950€ noin lisät miten työtä tekee... Eli ihan perustasoa kaikkiin muihinkin verrattuna oli ala mikä tahansa.
MUTTA... pitäsi nähdä tuon RAHANMÄÄRÄN lisäksi myös TYÖN RANKKUUS!
Eli pintapuoleisesti (vaikka nyt lähihoitajien) palkka on perustasoa mikä on hyvä palkka, kun katsoo pintapuolisesti eli vain sitä miten osaat keskustella ja hoitaa ihmistä, mutta koskaan palkkakiistooissa ei huomioida alan RANKKUUTTA! Esim. olen itse sitä mieltä, että esim. nyt vaikka matkavirkailijan ala ja lähihoitajien alaa ei voida edes verrata keskenään, koska työ on täysin erillaista. Ja sitten vielä se, että istuminen koneen äärellä ei ole yhtään rankkaa verrattuna siihn mitä ihminen tekee fyysisesti. Vaikka istuu koneella kirjoittelemassa, niin sen työn siinä voi jättää kesken, jos itselleen tulee vaikka joku kohtaus, että voi pahoin tai selkälihakset kipeytyy, niin siinä voi pitää sen 10 minuutin jumppatuokionsa, mutta lähihoitaja on ja pysyy hoitotyön teossa niin kauan kuin se vaatii, jos ei tilalle toista hoitajaa pysty saamaan. Jos ihminen vaikka roikkuu ilmassa juuri kun hoitajaa alkaa heikottamaan, niin siinä on pystyttävä pitämään itsensä kasassa, jotta ihminen saadaan turvaan, jotta ei tipahda, jos laite rikkoutuukin tai muuta vastaavaa. Ei lähihoitajien työ ole pelkästään peppujen pyyhkimistä. Koskaan ei palkkojen korotuksiin liittyvissä asioissa huomioida sen työntekijän omaa tilaa palkkaan verrattuna ja se työn vaarallisuus. Se on surullista miten Suomessa on saatu sellainen kuva lähihoitajan ammatista, että se olisi vain peppujen putsaamista vaikka töihin liittyy muutakin. Vertaan siis nyt tässä työntekijän omaa tilaa eli matkavirkailija voi jättää työnsä kesken milloin huvittaa, mutta lähihoitajaa tarvittaessa toimenpidettä ei jätetäkään niin vain kesken. Esim. vaikka siirtotilanteet tai hoidolliset tilanteet kuten vaikka haavan hoito. Lähihoitajan työ on fyysisesti vaativaa, mutta virkailijoilla ei. Lähihoitajilla ei ole aikaa aloittaa jumppatuokiotaan kesken toimenpiteen (vaikka selässä tuntuisikin), kun taas virkailija voi niin tehdä silloin kun koee, että selkä rasittuu nyt liikaa istumisesta. Mitenhän selittäisin oman näkökulmani... en tie saako tästä tekstistä edes selvää, mutta ajan siis takaa noissa palkka asioissa, että pitäisi huomioida tosiaan sen työn rankkuus. Lähihoitaja ei pidä itsestään huolta noilla plakoilla ja siinä ohessa myös maksa lapsiaan ja kotiaan. Ja kun nykypäivänä kaikki vain kallistuu. Jos ei palkkoihin esim. lähihotajille saa lisää palkkaa, niin antaisivat edes siihen rinnalle hierontatunnit päivän päätteeksi, jotta jaksaa tulla seuraavaan aamu/ilta/yövuoroon ihan vain selkää ajatellen ja siihen vielä kuntosalikortit ylläpitämään sitä lihaskuntoa vaativiin tilanteisiin. Koska fyysisesti ja henkisesti lähihoitajien on oltava kunnossa, jotta ihminen voi saada hoitoa. Ihmisen hoito ei riitä, että on aivoja vaan pitää olla myös kävelevä ja ripeä tilanteiden muuttuessa. Koska maailmaa ylläpidetään juuri ihmisten elossa pitämisellä eikä esim. matkojen varaamisella tai talojen rakentamisella. On niin väärin miten lähihoitajien ja sairaanhoitajien ammateissa ei huomioida niitä oikeesti tärkeitä asiota. Haavan hoitokin vaati ripeää toimintaa, koska tietynlaiset haavat eivät voi olla "paljaana" esim. 30-45 minuuttia, koska soluja kuolee ja potilaan oma puolustusjärjestelmä heikkenee, koska saa liikaa kylmää eikä haava saa riittävästi rakennusaineita.(Jatkoa)
Ilman hoitoa ihmiset maanpäällä eivät elä. Ja kun työ lähihoitajilla on rankkaa, niin hieronnoilla työpäivän päätteeksi ehkäistään liika rasitustila esim. paljon phuttuihin selkävaivoihin ja hoitaja itse voi hyvin, niin silloin voi myös hoitaa parhaansa mukaan myös hoitoa tarvitsevan ihmisen.
Tai myös niin voidaan ehkäistä rasitusta ja väsymystä, jos työpäivät olisi lyhyempiä, mutta palkka pysyisi kumminkin samana, mutta silloin joutuu työllistämään enemmän hoitajia jatkamaan seuraavaa vuoroa, joloin on ihan sama nostetaanko peruspalkkaa vai lisätäänkö työllisyyttä. Mutta pääasia olisi, että huomioitaisiin sen työn fyysinenkin puoli. Ja hieronnalla ja salikortilla mielestäni on työtä ajatellen positiivinen vaikutus ajatellen siis työtä, kun taas palkan korotuksella taas huonovaikutus, kun rahat menee veroihin ja kotona luultavasti ruokaan ja laskuihin ja viihteeseen. Joo, tottakai se on psyykkisesti varmasti hyvä asia, mutta ei pitkään ajateltuna, kun kaikki kallistuu ja myöhemmin vaaditaan lisää rahaa taas, jolloin kierre on loputon eikä kukaan loppupeleissä ole tyytyväinen. Jos haluaa lisää rahaa peruspalkan lisäksi viihteeseen ym., niin ne hankkikoot jollain muulla tapaa, mutta itse koen, että palkkaa ehkä joo, voi nostaa (siis lähäreille) vaikka sinne 2500e/kk puhtaana käteen ja hieronnat ja kortit salille, niin uskon hoitajien olevan tyytyväisiä ja panoskin työhön ja työn laatuun varmasti olisi niin tyytyväistä, että ei voi olla valittamista. Mutta olisin myös tyytyväinen siihen, että palkkoja jos ei nosteta, niin edes hieronnoilla ja salikorteilla olisi vähintä mitä voisivat tehdä. Jos eivät rahaa rahana halua antaa. Ja hieronnat ja salilla käynnit pitäisi olla pakollista käyttää, koska muuten ne menee hukkaan. Ja noikin (hieronta ja kortti) voisivat olla henkilökohtaisia eli jokainen tekee työsoppariinsa allekirjoituksen haluaako sellaiset käyttöönsä vai ei, silloin ei voi valittaa jos selkä on kipeä tai on muuten väsynyt työstä. Koska hieronnalla ja salilla käynnillä on positiivinen vaikutus ihmiskehoon. Ja toi salikorttikin vois sisältää myös jumpat, jos joku sellainen, että ei ole salihenkinen vaan haluaa pitää hyvää oloa jumppassa käynnillä. Tosin nekin on kalliita, mutta jos sitä palkkakorotusta ajatellaan niin toin on toinen vaihtoehto mielestäni jos ei rahaa rahana haluta antaa...=) - passi ja hammasharja
jaksa vain duunata kirjoitti:
Kun kovasti jaksat duunata ja duunata niin palkka juoksee ja voidaan paksusti !
Toista se on se elamisen laatu ja sivistys, mutta rahaa on jolla mallata !Paljonko siellä koto-Suomessa oikein tienataan? Mä oon suorittanut koko työurani muualla euroopassa, viimeaikoina olen tehnyt jatkuvasti 70 työtuntia viikosssa toimistotyötä freelancerinä, mitään lomaa ei ole tiedossa. Palkkaa kertyy verottomana 2000e kuussa, josta maksan sitten kunnon veromätkyt Suomeen. Kai siellä päin Eurooppaa saa 1500e jo ihan mistä tahansa?
- Gil Bates
Mimilas kirjoitti:
Bill on Williamin lyhennys.
Ai Bil on Wiljamin lyhennys. Eikös sen sillon pitäis olla Biljami:)
- xxxxxxxxxxxxxx
lentäjät, lääkärit, meklarit, apteekkarit, tj:t ja johtotason henkilöt ylipäänsä. Talouspuolen hommissa raha yleensä liikkuu. Jos numerot ja kirjanpito kiinnostaa, niin sinne vaan, vaikka talouspäälliköksi tai controlleriksi
- fsfggdfg
Lakimiehet!
Setäni on asianajaja ja tienaa sellaiset kivat 4000 euroo kuussa bonukset eli asiakkailta saadut rahat. - Savusaunassa syntynyt
fsfggdfg kirjoitti:
Lakimiehet!
Setäni on asianajaja ja tienaa sellaiset kivat 4000 euroo kuussa bonukset eli asiakkailta saadut rahat.Setäsi tienaa siis saman verran, kuin paperitehtaalla paperikoneenhoitaja, siis mies joka katsoo paperikoneen vieressä, mitä mittarit näyttää, ja jos arvot on pielessä, kutsuu korjaajan paikalle. Kahden viikon kurssilla oppii tuon homman. Että se lakimiesten todella hyvistä tienesteistä...
- Paperimies
Savusaunassa syntynyt kirjoitti:
Setäsi tienaa siis saman verran, kuin paperitehtaalla paperikoneenhoitaja, siis mies joka katsoo paperikoneen vieressä, mitä mittarit näyttää, ja jos arvot on pielessä, kutsuu korjaajan paikalle. Kahden viikon kurssilla oppii tuon homman. Että se lakimiesten todella hyvistä tienesteistä...
Käyppä kokeileen pari viikkoa lukemassa niitä mittareita.. katotaan tuleeko priima paperia siitä koneesta... Vaatii monen vuoden kokemuksen että osaa ajaa paperikonetta... ei ole mikään naks ja pox homma... Tuosta työstä on aivan vääränlainen käsitys.. ei se aina ole sitä jalat pöydällä istumista...
- velotus enemmän
fsfggdfg kirjoitti:
Lakimiehet!
Setäni on asianajaja ja tienaa sellaiset kivat 4000 euroo kuussa bonukset eli asiakkailta saadut rahat.lakimiehet velottaa asiakkaaltaa 150 - 200 eur per tunti ALV. siihen nähden 4000 eur per kk on todella huonoa.
- rike-
Setäsi tienaa siis saman verran, kuin paperitehtaalla paperikoneenhoitaja, siis mies joka katsoo paperikoneen vieressä, mitä mittarit näyttää, ja jos arvot on pielessä, kutsuu korjaajan paikalle. Kahden viikon kurssilla oppii tuon homman. Että se lakimiesten todella hyvistä tienesteistä...
Paperimies saa palkkansa kolmivuorotyöstä! Lakimieskunnan keskipalkka yksityisellä sektorilla on 5600 €/kk, julkisella sektorilla n. tonnin vähemmän (Lähde Lakimiesliiton nettisivut). Vähän alle 10 % lakimiehistä tienaa yli 10 000 €/kk.
Kuinka paljon on paperimiesten keskiansiot? En nyt tarkoita pelkästään niitä kolmekymmentä vuotta työkokemusta omaavia paperityöntekijöitä, vaan lukuun lasketaan myös juuri aloittaneiden ansiot...Juhannusyöt ja jouluaatot on töissä varmasti mukava olla, koska siitä maksetaan lisät...heh heh... - paperimies007
Paperimies kirjoitti:
Käyppä kokeileen pari viikkoa lukemassa niitä mittareita.. katotaan tuleeko priima paperia siitä koneesta... Vaatii monen vuoden kokemuksen että osaa ajaa paperikonetta... ei ole mikään naks ja pox homma... Tuosta työstä on aivan vääränlainen käsitys.. ei se aina ole sitä jalat pöydällä istumista...
Olen kyllä kanssasi aivan erimieltä asiasta. Itse olen kyseisessä ammatissa ja täytyy myöntää, että ei siinä kauheasti ammattitaitoa tarvitse ja vaikka itse sanonkin niin kyllä palkka on hieman liian iso meikäläisillä muihin vaativimpiin ammatteihin nähden.
- Raksalle töihin
fsfggdfg kirjoitti:
Lakimiehet!
Setäni on asianajaja ja tienaa sellaiset kivat 4000 euroo kuussa bonukset eli asiakkailta saadut rahat.Huonosti asianajaja tienaa. Minä olen ollut raksalla 26 vuotta työnjohtotehtävissä. Nyt työmaapäällikkönä. Minäkin moitin palkkaani.Saan 4300 € / kk - verot. päälle tulee bonukset työmaista. Sais tulla jo pikkuhiljaa palkankorotustakin. Tosin tällä alalla nämä palkat on lähes aina neuvottelukohtaisia palkkoja.
- hanna
Raksalle töihin kirjoitti:
Huonosti asianajaja tienaa. Minä olen ollut raksalla 26 vuotta työnjohtotehtävissä. Nyt työmaapäällikkönä. Minäkin moitin palkkaani.Saan 4300 € / kk - verot. päälle tulee bonukset työmaista. Sais tulla jo pikkuhiljaa palkankorotustakin. Tosin tällä alalla nämä palkat on lähes aina neuvottelukohtaisia palkkoja.
"Minä olen ollut raksalla 26 vuotta työnjohtotehtävissä."
26 vuotta duunia tehnyt asianajaja tienaakin sitten jotain ihan muuta kuin 2,6 vuotta alalla ollut...Verotiedothan ovat julkisia, joten on helppo tarkastaa, mitä tuttu juristi on muutama vuosi sitten tienannut. - taasvttaa
velotus enemmän kirjoitti:
lakimiehet velottaa asiakkaaltaa 150 - 200 eur per tunti ALV. siihen nähden 4000 eur per kk on todella huonoa.
Jep. 185€ tunnissa ottaa isäni. 25 vuoden kokemus on ja oma firma, mutta sitten kun astuu Suomen yrittäjien maailmaan, maksaa KAIKEN itse ja vitusti veroja vielä perään, niin ei siitä jää niin paljoon käteen.
Nää kaikki palkkajutut on paskanjauhantaa... kaikki kusettaa palkkojaan yläkanttiin. Ei ne putkarit tienaa noita summia eikä lääkäri saa terkkarissa 7000€ - ylläallavasenoikee
toi teijän paperikone huuhaa menee jo yli äyräiden... ei kukaan nyt jeesushommia tee. Ei ne niin paljoon tienaa, kun ootte ymmärtänyt.
Nimimerkillä:
Kokemus puhuu - dajafoaoiasfio
velotus enemmän kirjoitti:
lakimiehet velottaa asiakkaaltaa 150 - 200 eur per tunti ALV. siihen nähden 4000 eur per kk on todella huonoa.
...tervetuloa yrittäjien maailmaan vitun urpo talinaama! Luuletko, että asianajajien tarvitsisi ottaa moisia tuntitaksoja, jos niillä ei olisi ollenkaan kuluja?!
Tosta sitten maksellaan: palkat, toimistokulut (käsittämättömät, jollei tee kotona), omakotitalo, ruoat 6-henkiselle perheelle, autot, netit, puhelimet, lehdet, mökit, veneet, lomat, vittu kaikki! Ja jos asiakkaita ei tuu toivottuun tahtiin, rahaa ei tuu toivottuun tahtiin ja sitte kaikki tekeeki persettä!
AINIIIN IHAN UNOHTUI! TOSTA LÄHTEE 50% VEROA! NICE!
Terveisin poika, jonka isä omistaa tulosta tekevän Asianajotoimiston Helsingissä. - vittuvittu
dajafoaoiasfio kirjoitti:
...tervetuloa yrittäjien maailmaan vitun urpo talinaama! Luuletko, että asianajajien tarvitsisi ottaa moisia tuntitaksoja, jos niillä ei olisi ollenkaan kuluja?!
Tosta sitten maksellaan: palkat, toimistokulut (käsittämättömät, jollei tee kotona), omakotitalo, ruoat 6-henkiselle perheelle, autot, netit, puhelimet, lehdet, mökit, veneet, lomat, vittu kaikki! Ja jos asiakkaita ei tuu toivottuun tahtiin, rahaa ei tuu toivottuun tahtiin ja sitte kaikki tekeeki persettä!
Terveisin poika, jonka isä omistaa tulosta tekevän Asianajotoimiston Helsingissä.ihan hyvin pärjää vaikka tuntitaksa ei ole kun 42€ sis alv. Ja väitän että mulla menee pelkän hallin kuluihin enemmän kun jollain lakimiespaskiaisella mannerheimintien toimiston kuluihin.
Jos mää saisin mun työntekijöistä edes 90€ tunnissa nii jo olis hyvimajat etelässä ja pohjosessa (niin kun noilla lakimiehillä varmasti onkin) - Asianajajaton
dajafoaoiasfio kirjoitti:
Terveisin poika, jonka isä omistaa tulosta tekevän Asianajotoimiston Helsingissä.Vai niin...
Kyllä ne muutkin palkoistaan joutuu maksamaan asunnot ( eikä ole omakotitaloja), autot ( jos on siis varaa pitää useampaa), veneet (on normi duunarin ulottumattomissa), ruoat jne...! Harvemmin niitä ilmaiseksi saa.
Ja toisekseen, jos isälläsi on OY niin ottaa varmasti sen 90 000€ vuodessa verovapaana osinkona minkä valtiomme on suonut yrittäjille. Joten kyllä hän hyville tileille pääsee! Eikä tarvitse varmasti miettiä mitä panisi leivän päälle! - b.salmin
Paperimies kirjoitti:
onse rankkaa,kokeile autonasentajan hommaa se on helppoa,niskapokia mitkä tietää kaiken,on kiire kauppaan,vaimo oottaa pihal,ei se viimeks niin paljo maksanu...nje
- on, että
nykyään vain ns. "aivoja tarvitsevissa" ammateissa saa tehtyä hyvin rahaa, todellisuudessa nykyään lvi -asentajat, rekkakuskit sun muut, jota luullaan työläisväestöksi ja alemmaksi luokaksi ovat niitä jotka saavat paljon rahaa. Ihan selväähän se on ja kaikki, joilla on ollut kotona jotain remppaa sen tietävät. Naapurilla oli yhden päivän rännin laittaminen sen kesämökin kuistin katokseen ja siitä joutu maksamaan 3 000 €! Ja kouluumme tuli luennoimaan yksi nuori sälli, joka kertoi saavansa rekkahommista 200 € muutamasta päivästä. Ja tietenkin noi kaikki autohommat, erityisesti jos on oma firma, koska muutenhan on se alan kiinteä palkka todennäköisesti. Kun auton "ylimaalaus" maksaa helposti 6 000 €, niin kyllä siitä ihan kivasti saa.
Kävin just tossa 3-vuotisen opiskelun ja valmistuin merkonomiks, mutta huomasin, että oon ihan väärällä alalla! Molemmat vanhemmat olleet yrittäjiä, toinen on yhä ja kyllä on totta, että yrittäjän arki täällä suomessa on vaikeaa, mutta jos sulla on kunnon liikeidea ja kaikki ne perusasiat kunnossa, kuten kunnon liikepaikka ja oikeanlainen mainostus niin siitä kyllä saa ne suuret rahat. Jos esim. sulla ois lvi-asennusfirma niin rahaa saisit niin paljon ettet "paskalle taipuis"!
Nämä suomen ns. uusrikkaat ovat aikoinaan ostaneet osakkeita sun muita, se on tiedetty kauan. Koska tuollasella normaali päivätyöllä ei sellaisia rahasummia saa kun missä liikutaan niillä sektoreilla.- ompelija äiti
Ylipäänsä ns. miesten alat... Jos oma firma ei menesty, aion opiskella putkimieheksi, pula ammattimiehistä jo niin kova, että oma firma vaan pystyyn niin taksansa saa ihan itse sanella, muita tulijoita kun ei ole. Pääsee ihan kivoille tuntipalkoille.
- karvanen_kaveri
ompelija äiti kirjoitti:
Ylipäänsä ns. miesten alat... Jos oma firma ei menesty, aion opiskella putkimieheksi, pula ammattimiehistä jo niin kova, että oma firma vaan pystyyn niin taksansa saa ihan itse sanella, muita tulijoita kun ei ole. Pääsee ihan kivoille tuntipalkoille.
putkimiehenä VOI tienata hyvin, jos tekee vitutsti ylitöitä, tai pääsee hyvään urakkaporukkaan, mikä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys.
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti. - työläinen aina
ompelija äiti kirjoitti:
putkimiehet,raksamiehet,yms on kova sana työmarkkinoilla parin vuoden kuluttua ja ovat sitä jo nyt!siskoni mies on lvi-asentaja ja teki yhden suuren urakan 45/e tunti.eikä edes itse vaatinut tätä palkkaa..ja kun hommat teki hyvin,samalta taholta tuli uus urakka.eli jos yhtään on kiinnostunu..työmiehiä tarvitaan,insinöörejä kohta jo liikaa..
- Nimetön
karvanen_kaveri kirjoitti:
putkimiehenä VOI tienata hyvin, jos tekee vitutsti ylitöitä, tai pääsee hyvään urakkaporukkaan, mikä ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys.
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.moikkelis
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.tienaa tuntihommissa noin 3000€ kuussa käteen,en tiedä onko hyvin vai ei.ilman ylitöitä.
- nuorempi putkimies
työläinen aina kirjoitti:
putkimiehet,raksamiehet,yms on kova sana työmarkkinoilla parin vuoden kuluttua ja ovat sitä jo nyt!siskoni mies on lvi-asentaja ja teki yhden suuren urakan 45/e tunti.eikä edes itse vaatinut tätä palkkaa..ja kun hommat teki hyvin,samalta taholta tuli uus urakka.eli jos yhtään on kiinnostunu..työmiehiä tarvitaan,insinöörejä kohta jo liikaa..
Olen juuri valmistunut putkimies enkä edes saanut töitä lvi-puolelta. Olen nyt toissä saneeraushommissa ja tienaan about 1350e kuussa. Onhan se totta että joku vanhempi putkari voi urakalla tienata suht. hyvin, mutta jos tosissaan haluaa tienata hyvin ja nopeasti niin ei sitä heti saa rakennuspuolen töissä. Parin vuoden päästä tilanne voi olla toinen jos pula työmiehistä on tarpeeksi suuri tai sitten tuodaan työvoimaa ulkomailta. Ja niille jotka haaveilevat lvi-firmasta niin ottakaa selvää mitä kunnon lvi-työkalusto ja firman pyörittäminen maksaa ja miettikää uudelleen...
- yooy
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.kauankohan oot hommia tehny tolla liksalla,kyl putkarin kuukaus liksa alkaa kakkosella,vanhemmalla asentajalla ainaski...
- Alamäki alkaa
Ammattimiehet tekee raksalla hyvän tilin tänä vuonna. Ensi vuonna on pikkusen heikompaa ja kahden vuoden päästä selvästi huonompaa kuin nyt.
- maalaat autosi
Kun auton "ylimaalaus" maksaa helposti 6 000 €, niin kyllä siitä ihan kivasti saa. HUH HUH
- Närkästynyt
arvo-poika kirjoitti:
tienaa tuntihommissa noin 3000€ kuussa käteen,en tiedä onko hyvin vai ei.ilman ylitöitä.
Yliopistosta kaksi ylempää korkeakoulututkintoa, ikää lähes 50 v., ja käteen jää 1700 euroa. Tämän lisäksi muita tutkintoja... ja työelämään pääsin, kun nämä kaverit olivat jo keränneet omaisuuden... :(
JK Todettakoon vielä, että olen mies. Naisvaltaisten alojen ruikutus pienten palkkojen kohdistumisesta yksinomaan naisiin asiatonta hölynpölyä!!! - inssikökkö
"työmiehiä tarvitaan,insinöörejä kohta jo liikaa.."
-Näin on täysin. Itseasiassa inssejä on jo monta vuotta "ylituotettu" pl. rakennusala toistaiseksi.
Demari politiikka näkyy nyt. Koulutukseen upotetaan kauhee määrä rahaa ilman mitään hyötyä ainoastaan vain sen takia, että demarit näyttivät aikoinaan "pelastajilta" työttömyyslukujen pienentyessä tämän takia.
Ja inssinä ei tienaa. Nykyään tt-alan inssit alkavat olla ihan perusduunareita. - mönni
arvo-poika kirjoitti:
tienaa tuntihommissa noin 3000€ kuussa käteen,en tiedä onko hyvin vai ei.ilman ylitöitä.
No en tiedä onko se hyvin, mutta on kyllä pakko myöntää etten ikinä tässä elämässäni ole tavannut putkimiestä joka ajaisi uudella bemarilla tai mersulla.
Joo... no nyt joku vetää tietysti herneen nenään, mutta tarkoitus ei oikeasti ole provosoida. Pakko on silti kysyä, että miten ihmeessä tämä on mahdollista? Monesti sanotaan, että duunarit saa mielettömiä summia ja että ihmiset ei vain tiedä sitä. Mutta sitten kun näitä perus-jamppoja on tavannut, niin oikeasti kertaakaan ei ole bemari ollut alla. Yhtään putkimiestä en ole myöskään tavannut golf-clubilla, enkä entisessä asuinpaikassani Helsingin Eirassa. Kaiken maailman myyntiedustajia, toimistopäälliköitä, sekä muita pikku rottia kyllä tapaa.
Onko niin, että putkimies tienaa sikana, mutta ei vain silti raaski ostaa uutta mersua tai harrastaa kallista laitesukellusta Malediiveillä? Eikä niiden päällä usein näe edes merkkivaatteita, eikä vaimolla mitään jättitimanttisormusta. Laittaako ne kaikki rahansa jonnekin korkeakorkoiselle, osakkeisiin vai minne? Tämä on minun mielestäni aika hyvä kysymys...
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet? - varastopertti
varastohommia yötöinä, yli 3000
- -Jykä-
maalaat autosi kirjoitti:
Kun auton "ylimaalaus" maksaa helposti 6 000 €, niin kyllä siitä ihan kivasti saa. HUH HUH
Kyllä jos viet autosi maalattavaksi automaalaamoon niin se voipi olla hyvinkin lähellä 6000e. Ja nyt tarkoitan keskikoko ja isomman luokan autoja. Eihän se maalari tota rahaa tietenkään saa vaan se firma. Työntekijä saa 13-25e tunti, kittilisineen ja muineen... Mutta yksityisellä automaalarilla ylimaalaus on yleensä edullisempaa. Että kyllä se automaalarikin ihan muikeasti tienaa ;)
- -Jykä-
maalaat autosi kirjoitti:
Kyllä jos viet autosi maalattavaksi automaalaamoon niin se voipi olla hyvinkin lähellä 6000e. Ja nyt tarkoitan keskikoko ja isomman luokan autoja. Eihän se maalari tota rahaa tietenkään saa vaan se firma. Työntekijä saa 13-25e tunti, kittilisineen ja muineen... Mutta yksityisellä automaalarilla ylimaalaus on yleensä edullisempaa. Että kyllä se automaalarikin ihan muikeasti tienaa ;)
- putkimiehen vaimo
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Tosin firmaa on vaihtanut muutaman kerran.Tässä viimeisessä ollut nyt pari vuotta.Kyllä putkimiehillä on hyvä palkka 1800e./kuussa.Ei tee mitään ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää.Urakkahommista tietty käteen jää vähän enemmän:)
- putkimiehen vaimo
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Tosin firmaa on vaihtanut muutaman kerran.Tässä viimeisessä ollut nyt pari vuotta.Kyllä putkimiehillä on hyvä palkka 1900e./kuussa.Ei tee mitään ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää.Urakkahommista tietty käteen jää vähän enemmän:)
- putkimiehen vaimo_:)
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Tosin firmaa on vaihtanut muutaman kerran.Tässä viimeisessä ollut nyt pari vuotta.Kyllä putkimiehillä on hyvä palkka 1900e./kuussa.Ei tee mitään ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää.Urakkahommista tietty käteen jää vähän enemmän:)
- putkimiehen vaimo:)
- muumimamma_80
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.Kyllä putkimies tienaa hyvin.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Viimeisessä firmassa pari vuotta.1900e/kuussa saa. lisät.Urakkatöitä on tehnyt paljon.ja niistä on jääny enemmän käteen.Ei ole päivääkään tenhyt ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää..Perjantaisin pääsevät aina lähtemään töistä klo:13.30 ja se kuuluu näihin putkimiehen etuuksiin:)Silti saa 8 tunnin palkan:)
- Nuori Inssi
inssikökkö kirjoitti:
"työmiehiä tarvitaan,insinöörejä kohta jo liikaa.."
-Näin on täysin. Itseasiassa inssejä on jo monta vuotta "ylituotettu" pl. rakennusala toistaiseksi.
Demari politiikka näkyy nyt. Koulutukseen upotetaan kauhee määrä rahaa ilman mitään hyötyä ainoastaan vain sen takia, että demarit näyttivät aikoinaan "pelastajilta" työttömyyslukujen pienentyessä tämän takia.
Ja inssinä ei tienaa. Nykyään tt-alan inssit alkavat olla ihan perusduunareita.Inssin työtehtäviä en saa kun ei ole tarpeeksi kokemusta ja kokeneempia löytyy avoimiin tehtäviin! Perusduunarin työtä en saa kun on liian korkea koulutus. Ja työvoimapulaa pitäisi olla ainakin joillakin aloilla?
- Jules.
muumimamma_80 kirjoitti:
Kyllä putkimies tienaa hyvin.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Viimeisessä firmassa pari vuotta.1900e/kuussa saa. lisät.Urakkatöitä on tehnyt paljon.ja niistä on jääny enemmän käteen.Ei ole päivääkään tenhyt ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää..Perjantaisin pääsevät aina lähtemään töistä klo:13.30 ja se kuuluu näihin putkimiehen etuuksiin:)Silti saa 8 tunnin palkan:)
Mutta, miehesi ei perjantain etuutensa myötä saakkaan sitten pekkasia... ;)
- Nimetön
Joo. Joutu lopettaa rekkahommat monen vuoden jälkeen. Alalla tehään 16h päivä 5 päivää viikko ja ei makseta edes ylityökorvauksia. Ei tarvii paskalle taipuukkaan kun syö kynsiä ja nukkuu nupissa.
- Heppureppu
muumimamma_80 kirjoitti:
Kyllä putkimies tienaa hyvin.Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Viimeisessä firmassa pari vuotta.1900e/kuussa saa. lisät.Urakkatöitä on tehnyt paljon.ja niistä on jääny enemmän käteen.Ei ole päivääkään tenhyt ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää..Perjantaisin pääsevät aina lähtemään töistä klo:13.30 ja se kuuluu näihin putkimiehen etuuksiin:)Silti saa 8 tunnin palkan:)
.Nythän oli kuitenkin kysymys HYVIN tienaavista ammateista...ei 1900/kk lisät ole HYVÄ palkkasta työtä!!!
Tai sitten lisät on TODELLA hyvät!!!
Kyllähän HYVÄ palkkanen työ alkaa 5000e/kk, NETTONA!!!! - sillä jo tuo
Nimetön kirjoitti:
Joo. Joutu lopettaa rekkahommat monen vuoden jälkeen. Alalla tehään 16h päivä 5 päivää viikko ja ei makseta edes ylityökorvauksia. Ei tarvii paskalle taipuukkaan kun syö kynsiä ja nukkuu nupissa.
työaikalaki kieltää nuo 16 tunnin päivät ja ylityökorvaukset sat jos ne älyät pyytää tai pitää huolta että ne tulee maksettua. Kynsiäkään ei moni kuskitarvii syödä kun ulkomuotoa katsoo ja nupissa nukkuminen on parempi, kun penkillä koisaaminen.
Jos teet 16 tuntisia päiviä 5 päivää viikossa, niin tienaat melko hyvin. Äläkä väitä vastaan, sillä itte oon ollut ratin takaa jo 32 vuotta. Enkä valita tienestiä. - röörmontöör
Jules. kirjoitti:
puolen tunnin ruokapaussi x5 on puoli kahelta kotiin pe.
- syynä
mönni kirjoitti:
No en tiedä onko se hyvin, mutta on kyllä pakko myöntää etten ikinä tässä elämässäni ole tavannut putkimiestä joka ajaisi uudella bemarilla tai mersulla.
Joo... no nyt joku vetää tietysti herneen nenään, mutta tarkoitus ei oikeasti ole provosoida. Pakko on silti kysyä, että miten ihmeessä tämä on mahdollista? Monesti sanotaan, että duunarit saa mielettömiä summia ja että ihmiset ei vain tiedä sitä. Mutta sitten kun näitä perus-jamppoja on tavannut, niin oikeasti kertaakaan ei ole bemari ollut alla. Yhtään putkimiestä en ole myöskään tavannut golf-clubilla, enkä entisessä asuinpaikassani Helsingin Eirassa. Kaiken maailman myyntiedustajia, toimistopäälliköitä, sekä muita pikku rottia kyllä tapaa.
Onko niin, että putkimies tienaa sikana, mutta ei vain silti raaski ostaa uutta mersua tai harrastaa kallista laitesukellusta Malediiveillä? Eikä niiden päällä usein näe edes merkkivaatteita, eikä vaimolla mitään jättitimanttisormusta. Laittaako ne kaikki rahansa jonnekin korkeakorkoiselle, osakkeisiin vai minne? Tämä on minun mielestäni aika hyvä kysymys...
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet?Putkimies on työväenluokan vesa ja luokkautuminen on periytyvää. Amisvanhempien lapsistakin tulee amislaisia, akateemisten akateemisia. Ja kun työväestöllä ei ole koskaan ollut tapana rehvastella ansioillaan, vaan he ovat eläneet aina vaatimatonta elämää, perinne on jatkunut edelleen. Työväestössä ei ole havaittavissa nousukasmaisuutta hyvistä ansioista huolimatta. Duunarit eivät mittaa arvoja rahassa, niinpä varallisuus ei näy päällepäin.
Tietysti tässäkin löytyy poikkeuksia. - Dille Duunari
mönni kirjoitti:
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet?Moi.
En ole putkimies, mutta duunariluokkaan kuuluva. Ikää on 33 on velaton asunto, maatakin omistan kun aikanaan sopuhinnalla sain, nyt senkin läntin hinta ainakin viisinkertaistunut. Autona on hikinen 93 Vectra joka vie paikasta A paikkaan B, ei ole korkeita huoltokuluja kun itse laittaa mitä tarvii ja takuutkin on loppuneet iänpäivät sitten. On kyllä välillä töitäkin tehty ihan urakalla ja v-loppuisinkin. Ilman ylitöitä viitenä päivänä viikossa (8h) jää näppiin 2000 eskoa. Olen kyllä huomannut, että monet kaverit laittaa uusia autoja / moottoripyöriä yms leluja. Minä ennemmin pistän ylimääräiset sijoitusrahastoon, josta nyt jonkinlaista korkoa rahoilleen saa. Sen sijaan että ostaisin nyt esim sen BMW:n, jonka arvo tippuu alkuun ainakin 7000 eskon vuosivauhtia, eihän sitä voi ilman kaskoa pitää ja huollotkin on ihan pakko teettää liikkeessä.
Tulot ja menot vaan täytyy suhteuttaa ja se mikä on sinulle itsellesi tärkeää. Uusi auto, merkkivaatteet muut näyttävät puitteet. Olen kyllä hirnunut välillä näille turhan tärkeille pikku pomon paskoille, jotka kahlaavat veloissa turhuuksiensa kanssa. - metalliliitto
Heppureppu kirjoitti:
.Nythän oli kuitenkin kysymys HYVIN tienaavista ammateista...ei 1900/kk lisät ole HYVÄ palkkasta työtä!!!
Tai sitten lisät on TODELLA hyvät!!!
Kyllähän HYVÄ palkkanen työ alkaa 5000e/kk, NETTONA!!!!kyllä mä sanon että tavalliselle duunarille olitpa sitten hoitsu, kaupankassahemmo, putkiseppä, levyseppähitsari, kuski, sosiaalialan duunarit yms. kuuluis kansanedustajan palkka! perkele niin kyllä tuomipäiväaurinko jo sarastaa tällä menolla ja palakat junnaa paikoillaan, herätkää!
- nokkamies
arvo-poika kirjoitti:
Tuskinpa tienaat ainakaan tuntihommissa 3000egee/käteen,tai sitten teet "himmeitä hommia",etkä taida muutenkaan
tietää alasta juuri mitään.Ei ainakaan Helsingissa makseta tuntihommissa,eikä liiemmin muissakaan putkihommissa yli 31 egee/tunti. - jossa
muumimamma_80 kirjoitti:
maksetaan huippu liksaa vanhemmalle putkiasentajalle.
Minä tienaa muutaman satasen enemmän vuodessa, kuin osaava ja kauan alalla ollut putkiasentaja mieheni. Tekee 8 h/pv:ssä eikä urakoita ja lisiä.
Ilmankos monilla on se luulo, että putkiasentajat tienaavat paljon. Työnantaja ottaa veloituksesta itselleen, firmalleen ja tarvikkeisiin.
Hei haloo ihmiset, ei se tuntiveloitus tule duunarin taskuun, vaan hyvin pieni osa siitä.
Eestiläiset ja puolalaiset on kova sana raksoilla ja lvi-asentajina tään päivän suomessa. -Jykä- kirjoitti:
Maksaako joku idiootti 6000€ auton maalaamisesta? Missä niin helvetin kalliita maalaamoja edes on???
- olla kokko
kuukausitasolla perus putkari tienaa käteen noin 1500 euroa käteen plus parisataa leipärahoja, jos se on hyvin, niin vittu mä tienaan sitten niin perkeeleesti.päivä töissä, osapäivästä saa ton 1,5 0,2 /kk.
- jaahahah
siinä vois tienata paljo mut en oo varma
- en voi käsittää
Dille Duunari kirjoitti:
Moi.
En ole putkimies, mutta duunariluokkaan kuuluva. Ikää on 33 on velaton asunto, maatakin omistan kun aikanaan sopuhinnalla sain, nyt senkin läntin hinta ainakin viisinkertaistunut. Autona on hikinen 93 Vectra joka vie paikasta A paikkaan B, ei ole korkeita huoltokuluja kun itse laittaa mitä tarvii ja takuutkin on loppuneet iänpäivät sitten. On kyllä välillä töitäkin tehty ihan urakalla ja v-loppuisinkin. Ilman ylitöitä viitenä päivänä viikossa (8h) jää näppiin 2000 eskoa. Olen kyllä huomannut, että monet kaverit laittaa uusia autoja / moottoripyöriä yms leluja. Minä ennemmin pistän ylimääräiset sijoitusrahastoon, josta nyt jonkinlaista korkoa rahoilleen saa. Sen sijaan että ostaisin nyt esim sen BMW:n, jonka arvo tippuu alkuun ainakin 7000 eskon vuosivauhtia, eihän sitä voi ilman kaskoa pitää ja huollotkin on ihan pakko teettää liikkeessä.
Tulot ja menot vaan täytyy suhteuttaa ja se mikä on sinulle itsellesi tärkeää. Uusi auto, merkkivaatteet muut näyttävät puitteet. Olen kyllä hirnunut välillä näille turhan tärkeille pikku pomon paskoille, jotka kahlaavat veloissa turhuuksiensa kanssa.Katsohan vielä sitä tilinauhaa, netto on tainnut hiiukan kohota matkalla ... Miksi et nauttisi elämän pikku mukavuuksista, vai tuotaako erityistä nautintoa tuo "naureskelu".
- putkarin joka
mönni kirjoitti:
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet?ajaa bemulla pihaan ruuvaan sun rännejä?
Parempi pitää matala profiili ja pitää huoli että asiakkaan pihaan ajaa huonommalla autolla kuin mitä asiakkaalla on. - Räkä
ompelija äiti kirjoitti:
Ikävä kyllä putkimiehiksi pyrkiviä alkaa jo olla kun työstä on onnistuttu tekemään seksikäs. Kun itse amiksesta prosessipuolelta valmistuin oli LVI-puoli ainoa johon oli vähemmän hakijoita. Ja parhaiten ovat työllistäneet nämä kaksi alaa.
Jos kovin korkealle hinnoittelet itsesi niin työsi jälki saa olla täydellistä. Muuten voi loppua työt. - Dille Duunari
en voi käsittää kirjoitti:
Katsohan vielä sitä tilinauhaa, netto on tainnut hiiukan kohota matkalla ... Miksi et nauttisi elämän pikku mukavuuksista, vai tuotaako erityistä nautintoa tuo "naureskelu".
Tervehdys.
No ei ole brutot ja netot sekaisin. Ei se parisen tonnia(1900-2000 jää väkisellä) nyt mikään mahdottomuus ole, ei se maailman paras palkkakaan ole mutta ihan ok kuitenkin.
Iäisyyskysymykseen, kun sinä vielä maksat sitä yli-hintaista asuntoasi 30v laina-ajalla, niin olen tod.näköisesti jo vapaaherrana. Nyky yhteiskunta tuottaa runsaasti ylikoulutettuja uusavuttomia miehenkuvatuksia, joilla ei pysy minkään-näköinen työkalu kädessä. Samasta syystä he eivät voi / osaa / pysty tekemään mitään omilla pikku kätösillään, joten kaikki huolto, korjaus, rakennus yms toiminnot on ostettava. Tähän markkinarakoon voi ja väittäisin että kannattaa takoa.
Serkkupojalla on useita yliopistotutkintoja ja kun kerran saunan jäähyllä tuli puhetta ansioista, niin meinasi mennä kaljat väärään kurkkuun. jumalauta 1500€ kuussa näppiin vuosien ja vuosien opiskelujen jälkeen. On varmasti siistiä sisätyötä, mutta ei oikein maksa vaivaa noin niinkuin siinä suhteessa että olen ehtinyt jo tienata hänen opiskellessa 10 vuotta ja tehnyt samalla yhden talon / maksanut sen.
Ja vaikka minulla ei mitään yliopisto / insinööritutkintoja olekkaan, niin käytännön elämän matematiikka (tulot-menot) suhteutus on hemmetin paljon paremmin hanskassa kuin valtaosalla enemmän koulussa viitanneista kavereista. - Jep Jep
ompelija äiti kirjoitti:
Pääkaupunkiseurulla ja tienaan kk bruttona n.3800e ihan ok
- sssssssssssssssss...
mönni kirjoitti:
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet?Perusputkimiesporukka ei pidä ympäristölle suunnattuja statussymboleita niin tärkeänä.
Moni putkimies ei aja Mersulla, asu Eirassa, eikä pelaa golffia siitä yksinkertaisesta syystä, että eivät halua.
Monille myyntiedustajille, toimistopäälliköille ja muille pikkurotille mainituista statussymboleista pidättäytyminen -halusi tai ei- olisi jonkinsortin itsemurha.. - Maalainen..
syynä kirjoitti:
Putkimies on työväenluokan vesa ja luokkautuminen on periytyvää. Amisvanhempien lapsistakin tulee amislaisia, akateemisten akateemisia. Ja kun työväestöllä ei ole koskaan ollut tapana rehvastella ansioillaan, vaan he ovat eläneet aina vaatimatonta elämää, perinne on jatkunut edelleen. Työväestössä ei ole havaittavissa nousukasmaisuutta hyvistä ansioista huolimatta. Duunarit eivät mittaa arvoja rahassa, niinpä varallisuus ei näy päällepäin.
Tietysti tässäkin löytyy poikkeuksia.Taitaa olla niin, että melko moni yliopiston penkkiä kuluttava ei tule akateemisesta perheestä. Mikäli akateemisuus olisi suoraan periytyvää, eivät opiskelijamäärät olisi kasvaneet niin paljon kuin ne nyt ovat.
Oma taustani on letkeä maalaismeininki, mutta tämän päivän Suomessa sillä ei enää pärjätä. Lähdin siis akateemiselle uralle, joka ei ole sosio-ekonomiseen taustaani nähden odotettu valinta. - velkarasite
en voi käsittää kirjoitti:
Katsohan vielä sitä tilinauhaa, netto on tainnut hiiukan kohota matkalla ... Miksi et nauttisi elämän pikku mukavuuksista, vai tuotaako erityistä nautintoa tuo "naureskelu".
Ylivelkaantuneet näyttävästi leveilijät ovat kohta kusessa velkataakkojensa alla. Kustannukset kiristävät pinnaa ja muija lähtee etsimään vaatimatonta, velatonta putkimiestä jolla riittää rahat tasaisen leppoisaan elämään.
- pikkukaupungin likka
Dille Duunari kirjoitti:
Tervehdys.
No ei ole brutot ja netot sekaisin. Ei se parisen tonnia(1900-2000 jää väkisellä) nyt mikään mahdottomuus ole, ei se maailman paras palkkakaan ole mutta ihan ok kuitenkin.
Iäisyyskysymykseen, kun sinä vielä maksat sitä yli-hintaista asuntoasi 30v laina-ajalla, niin olen tod.näköisesti jo vapaaherrana. Nyky yhteiskunta tuottaa runsaasti ylikoulutettuja uusavuttomia miehenkuvatuksia, joilla ei pysy minkään-näköinen työkalu kädessä. Samasta syystä he eivät voi / osaa / pysty tekemään mitään omilla pikku kätösillään, joten kaikki huolto, korjaus, rakennus yms toiminnot on ostettava. Tähän markkinarakoon voi ja väittäisin että kannattaa takoa.
Serkkupojalla on useita yliopistotutkintoja ja kun kerran saunan jäähyllä tuli puhetta ansioista, niin meinasi mennä kaljat väärään kurkkuun. jumalauta 1500€ kuussa näppiin vuosien ja vuosien opiskelujen jälkeen. On varmasti siistiä sisätyötä, mutta ei oikein maksa vaivaa noin niinkuin siinä suhteessa että olen ehtinyt jo tienata hänen opiskellessa 10 vuotta ja tehnyt samalla yhden talon / maksanut sen.
Ja vaikka minulla ei mitään yliopisto / insinööritutkintoja olekkaan, niin käytännön elämän matematiikka (tulot-menot) suhteutus on hemmetin paljon paremmin hanskassa kuin valtaosalla enemmän koulussa viitanneista kavereista.Olen mielenkiinnolla lukenut viestiketjua ja näissä Dille Duunarin viesteissä on kaikista järkevin neuvo tosiaan pärjätä tavallisessa elämässä. Menonsa kun suhteuttaa tuloihin niin homma pysyy hanskassa. Tuo tavaroilla ( johon kuuluu kallis auto ja iso turhan iso asunto kaikkine vermeineen) ja vaatteilla koreilu on ihan turhaa " egonsa pönkitystä". Hyvä itsetunto kun on niin ei tarvia koreilla prameasti... olla vaan oma ittensä ;)
- Ricky S-vuo
Kun olin aikoinaan Enirolla myyntineuvottelijana, niin paras palkkani oli joulukuussa 2005:
12,800 euroa / kk. Vuoden keskiansioni olivat tuolloin n.5000 euroa/kk brutto(verotusvuosi 2005). Työnkuvaan kuului internet-mainosten myynti. Tuotteina olivat bannerit ja sponsoroidut linkit. Myyntityössä voi siis tienata hyvin. Tämä on fakta, sillä nimimerkkini tunnetaan kyseisessä firmassa ja siellä on tiedot tuloistani, joten en tullut tänne satuja kirjoittelemaan.
Siinä on monta mutkaa matkassa, että miten hyvin saa tehtyä myyntiä? Totta kai pitää osata myydä, olla hyvä myyntimies/nainen mutta tulos on paljon brändin, asiakasmateriaalin ja kilpailutilanteen varassa myöskin. Itseasiassa suurimmaksi osaksi vain niiden varassa jos työntekijä muuten osaa myymisen taidon. Kun tienaa hyvin, niin elin ehto on kuulua työttömyyskassaan. Sitten jos jää työttömäksi tahtomattaan, niin pääsee nauttimaan kunnon ansiosidonnaista/ansiopäivärahaa kun on aikoinaan tienannut hyvää liksaa. - Poikkeustapauksia tavannut?
syynä kirjoitti:
Putkimies on työväenluokan vesa ja luokkautuminen on periytyvää. Amisvanhempien lapsistakin tulee amislaisia, akateemisten akateemisia. Ja kun työväestöllä ei ole koskaan ollut tapana rehvastella ansioillaan, vaan he ovat eläneet aina vaatimatonta elämää, perinne on jatkunut edelleen. Työväestössä ei ole havaittavissa nousukasmaisuutta hyvistä ansioista huolimatta. Duunarit eivät mittaa arvoja rahassa, niinpä varallisuus ei näy päällepäin.
Tietysti tässäkin löytyy poikkeuksia.No minusta kyllä ne amiksen käyneet ovat ensimmäisenä pistämässä
kaikki rahojaan johonkin kalliiseen autoon tai hulppeaan omakotitaloon.
Kyllä duunariporukassa tuntuu se rahalla rehvasteleminen
olevan vielä kovempaa. Useinhan juuri kuulee sitä juttua, kun
duunari rehvastelee kuinka paljon rahaa hänkin saa, vaikka
ei ole edes kouluja käynyt. Siihen perään sitten todetaan,
kuinka on taas tehty miljoona tuntia ylitöitä ja tietysti pelkän
rahan takia. - kääntäjä
putkimiehen vaimo:) kirjoitti:
Mieheni on ollut putkimiehenä monta vuotta.Tosin firmaa on vaihtanut muutaman kerran.Tässä viimeisessä ollut nyt pari vuotta.Kyllä putkimiehillä on hyvä palkka 1900e./kuussa.Ei tee mitään ylitöitä,kyllä niitä töitä riittää.Urakkahommista tietty käteen jää vähän enemmän:)
Kääntäjä päivällä saa noin 200-600e (brutto. Minä kuukaudessa saan noin 4 500- 5 000
- Ei häävi ole
Itse ajan rekkaa ja kuljetusliikkeiden kilpailu keskenään on niin valtavaa. tästä ei kärsi muut kuin kuljettajat joiden palkkoja poljetaan ja monet kuljetusliikkeet eivät noudata edes TES:n mukaista palkkausta.
Kysynpä tässä vain että moniko teistä olisi valmis kantamaan vastuun 60 000kg:sta joka päivä ja kuka on valmis tekemään 16-19h työpäiviä? Tokikaan en tarkoita että joka päivä on työpäivä, itse teen 3-4työpäivää viikossa mutta raskaaksi sekin välillä käy.
Kuka on valmis tekemään tollasta hommaa 10.84€ tuntipalkalla? Tuo tuntipalkka on tämänhetkinen TES:n minimi palkka 0-4vuoden työkokemuksella.
Muistutan kuitenkin vielä että monet kuljetusliikkeet EIVÄT noudata TES:n palkkausta ja näin ollen EIVÄT maksa iltalisiä EIKÄ yölisiä EIKÄ ylityökorvauksia! Monet liikkeet sanovat vain ettei tarvitse tehdä kuin 80h/2viikossa mutta kuitenkin loppupeleissä ollaan koko ajan ruinaamassa töihin mutta ei olla valmiita maksamaan ylityökorvauksia.
Ja EI, älkää tulko sanomaan että älä tee enempää, joset tee enenpää kuin 80h/2vko:a niin saat etsiä toisen työpaikan.
Isot yritykset kuten Transpoint, Kiitolinja, DHL ym mitä niitä onkaan MAKSAVAT kaikki TES:N mukaiset lisät, palkat ja päivärahat.
Mutta niiden ALIHANKKIJAT jo ovatkin ihan eri asia. Kaikki eivät maksa niin kuin TES:n mukaan pitäisi.
Alimmalla palkkaluokalla tienaat siis 2viikon välein 867,20€ ja siitä verot vielä pois, mitä jää käteen??? Eli kuukauden palkka on n.1800€-verot. - jooooo
nokkamies kirjoitti:
Tuskinpa tienaat ainakaan tuntihommissa 3000egee/käteen,tai sitten teet "himmeitä hommia",etkä taida muutenkaan
tietää alasta juuri mitään.Ei ainakaan Helsingissa makseta tuntihommissa,eikä liiemmin muissakaan putkihommissa yli 31 egee/tunti.Teetkö alle 100h kuukausityöaikaa?
Ja kyllä kta pyörii 20€ tunnissa pääkaupunkiseudulla
Hyvät putkimiehet tekee aina urakaa , vähän tuntitöitä. - onnellinen putkarin emäntä
mönni kirjoitti:
LVI-porukka on mukavaa jengiä ei siinä ketään. Pari kaveria on alan hommissa, mutta ei me palkasta olla ikinä juteltu. En sano että varallisuutta pitäisi näyttää, mutta useat silti tekevät niin... vaan miksei putkimiehet?Putkimiehen uskottavuus kyllä kärsis ja pahasti, jos mersulla tai bemarilla ajelis! Sillä yksinkertaisella syyllä, mitä paskalla jos ei oo peltoa, ai niin onhan meillä, kuitenkin. Joidenkin elämä vaan on tommoista "mulla menee paremmin ku sulla" näyttämistä, oli sit kyseessä kaupunki missä yrittää elää, kaupunginosa jne. Ja kuinka usein ihminen kokee ko asiat, työ tai elinymäristön painostuksena, mun on pakko alkaa golffaamaan ku kaikki mun työkaveritkin harrastaa sitä, etten vaan olis outo niiden silmissä.
Ehkäpä meillä duunari perheissä osataankin arvostaa ylevämpiä asioita kuin, "miltä näytän, onks tukka hyvin,näkyykö kello". Elämästä, työstä ja töiden hedelmistä nautitaan kukin omalla tavallamme, oikea rakkaus ei vaadi timatti sormusta, vaan aitoja tunteita. - Mombis
putkarin joka kirjoitti:
ajaa bemulla pihaan ruuvaan sun rännejä?
Parempi pitää matala profiili ja pitää huoli että asiakkaan pihaan ajaa huonommalla autolla kuin mitä asiakkaalla on.Ei kait kukaan ylivelkaantunut, ylikoulutettu pässi osta mitään tyypiltä, joka kurvaa pihalle tuoreella Mersulla. Ne on sitten siviilikäyttöä varten. Työkäyttöön välttää tämmösellä perussepällä vanha hiace. Pidetään vaan matalaa profiilia.
nokkamies kirjoitti:
tietää alasta juuri mitään.Ei ainakaan Helsingissa makseta tuntihommissa,eikä liiemmin muissakaan putkihommissa yli 31 egee/tunti.moni tekee kyllä alle 30:n euronkin,mutta me ei lähdetä ellei laskutus ole vähintään 40€ alv.
kyllähän ilmaiseksi saa töitä tehdä,ei se ole kiellettyä.alan tietosuudesta puheenollen,tuskin se selviää edellisestä kirjoituiksestani.- kummin päin
velkarasite kirjoitti:
Ylivelkaantuneet näyttävästi leveilijät ovat kohta kusessa velkataakkojensa alla. Kustannukset kiristävät pinnaa ja muija lähtee etsimään vaatimatonta, velatonta putkimiestä jolla riittää rahat tasaisen leppoisaan elämään.
Ylivelkaantuneet?! Eikös ketjussa ollut puhetta palkasta ja sen määrästä? Autojen, moottoripyörien, kesämökkien yms. hinnat on kaikille samat, mutta vain köyhälle se on kallis. Näinhän se sanoo sananlaskukin.
Kun tienaa tarpeeksi, ei tarvitse sitä lainaa. Rahan lainaaminen on niitä varten, joilla sitä ei ole. - mikään ei ole halpaa
kummin päin kirjoitti:
Ylivelkaantuneet?! Eikös ketjussa ollut puhetta palkasta ja sen määrästä? Autojen, moottoripyörien, kesämökkien yms. hinnat on kaikille samat, mutta vain köyhälle se on kallis. Näinhän se sanoo sananlaskukin.
Kun tienaa tarpeeksi, ei tarvitse sitä lainaa. Rahan lainaaminen on niitä varten, joilla sitä ei ole.Kaikki on velkaa. Saat palkkaa vaikka kuinka, elät leveämmin ja kulutat tulosi yhtä nopeasti kuin vähemmän ansaitsevakin ja halvemmilla kustannuksilla elävä. Luuletko hyvätuloisen ostavan tilistä autot ja muun maallisen mammonan? Ehei, velkaa ottavat kuten muutkin. Asumiskustannukset, autokustannukset, harrastukset ym. mieti mitä tulee maksamaan.
Harrastuksetkin ovt yleensä tuhansia euroja vuodessa nieleviä harrastuksia ja vieläpä jokaisella perheenjäsenellä omansa. Lääkärikäynnit hoidetaan yksityisellä, vaatteet kalleinta mahdollista, ruoka on sisäfilettä, kaikki on parasta ja kalleinta laatua mitä markkinoilta löytyy.
Rahaa tulee,mutta kyllä meneekin samaan tahtiin. Jules. kirjoitti:
maksetaan rahana,ei vapaina.
- karvanen_kaveri
yooy kirjoitti:
kauankohan oot hommia tehny tolla liksalla,kyl putkarin kuukaus liksa alkaa kakkosella,vanhemmalla asentajalla ainaski...
kohta on neljä vuotta täynnä putkihommia, ja alkaa munkin liksa kakkosella, mutta työn vaativuuteen nähden...
- muumimamma_80
Jules. kirjoitti:
Ainakin on tähän asti saanut pitää pekkasia:)
- muumimamma_80
Jules. kirjoitti:
- muumimamma_80
Jules. kirjoitti:
- LVI alalla
ompelija äiti kirjoitti:
Joo, kyllä ne putkimiehet tienaa hyvin. Voi tienata 40-50k€ P-Karjalan seudulla, mutta se, että pääsee tuollaseen palkkaan, ei todellakaan tarvii tehä yhtään ylitöitä, mutta se vaatii sitten enemmänkin rautaista ammattitaitoa. Nää sällit jotka tienaa tuon verran (tuntipalkka 20-30e), niin ovat jo 40-60 vuotta vanhoja. Joten jos vaan on hyvä käsistään ja pääsee urakoita tekemään, ni kyllä palkka juoksee!! =)
- Putkimiehen tapainen
arvo-poika kirjoitti:
Putkimies ei todellakaan tienaa 3000€ puhtaana käteen kuussa. Ei pakosti edes kovilla ylitöillä. Harvassa työpaikassa tienaa 3000€ puhtaana käteen. Harvat lakimiehetkään ei tienaa sen vertaa. Peruspalkka ei tietenkään ikinä mene 2000€ paremmalle puolelle nettona. Ihan vaan niille, jotka tuntevat ystäviä, jotka tienaavat sen 9999€ kuussa putki/remppa hommissa... asiasta kiinnostuneille: EIVÄT TIENAA!
Terveisin putkari. - exArelainen
arvo-poika kirjoitti:
Arvo-Poika on kusettanut sinua keltaisella virtsalla päin immenkalvoasi! Monien isojen firmojen LVI-toimialapäällikötkään ei saa tuota 3000€ kuussa käteen...
Tekisi semmoiset ----> 28€ tunnissa - mimimimimim
arvo-poika kirjoitti:
tuo on kyllä vitun vale
- ... eli ... "geidaaja...
"keitringissä" on huippu palkka ja ruokaetu, voi (mutta ei saa) syödä verovapaata ruokaa niin paljon kuin jaksaa ! ...
- $$$$$$$$$$$$$$
Keittäjä saa huippu palkkaa, puhumattakaan lisistä.
Helppoa ja siistiä sisätyötä.
Ja nyt kaikki kokkikouluun. - maailmaa
Palkansaajan ja omistajan. Omistajana on mahdollisuus ansaita moninverroin enemmän kuin palkansaajana. Itse en ole tehnyt päivääkään oikeita töitä. Olen aina elänyt erilaisilla palkkioilla ,bonuksella, korolla,väityspalkkiolla, vuokratuotolla, rojaltilla. Käteen on jäänyt yli kymmenen yli miljoonan euron asuntoa. Palkansaajana en olisi koskaan samaan pystynyt. Asuntokaupassa peruspalkansaajan ostovoima loppuu 300000 euroon. Omistajana/yrittäjänä ei lopu kun ymmärtää mitä on tekemässä. Hyväksi neuvoksi voin tähän loppuun antaa että opettele rakentamaan varallisuutta palkkatyön sijasta. Opettele kaikki ne asiat mitä se vaatii ja tuo yrittäjäasenne/unelma mukaan.Opettele rakentamaan oma unelma. Ymmärrä että nämä asiat eivät liity rahaan mitenkään vaan tietoihin ja taitoihin jotka sinun pitää oppia että osaat varallisuutta rakentaa oikein. Se on taas vaatii itsensä kehittämistä.
- Yritäjä
maailmaa kirjoitti:
Palkansaajan ja omistajan. Omistajana on mahdollisuus ansaita moninverroin enemmän kuin palkansaajana. Itse en ole tehnyt päivääkään oikeita töitä. Olen aina elänyt erilaisilla palkkioilla ,bonuksella, korolla,väityspalkkiolla, vuokratuotolla, rojaltilla. Käteen on jäänyt yli kymmenen yli miljoonan euron asuntoa. Palkansaajana en olisi koskaan samaan pystynyt. Asuntokaupassa peruspalkansaajan ostovoima loppuu 300000 euroon. Omistajana/yrittäjänä ei lopu kun ymmärtää mitä on tekemässä. Hyväksi neuvoksi voin tähän loppuun antaa että opettele rakentamaan varallisuutta palkkatyön sijasta. Opettele kaikki ne asiat mitä se vaatii ja tuo yrittäjäasenne/unelma mukaan.Opettele rakentamaan oma unelma. Ymmärrä että nämä asiat eivät liity rahaan mitenkään vaan tietoihin ja taitoihin jotka sinun pitää oppia että osaat varallisuutta rakentaa oikein. Se on taas vaatii itsensä kehittämistä.
hyvä kommentti! koko keskustelun paras.... Näin juuri!!!
- vaan usko
Yritäjä kirjoitti:
hyvä kommentti! koko keskustelun paras.... Näin juuri!!!
tuota onnetonta tarinan tynkää?
- Rakkaus22
vaan usko kirjoitti:
tuota onnetonta tarinan tynkää?
SYY: Olen itse tuollainen! Eli, yrittäjä joka on rakentanut oman unelmansa. Takaa että toimii.
Ilmaiseksi ei kannata kuvitella että mikään tulee. Homma vaatii paljon töitä. Vaikka varallisuutta kertyy niin täytyy muistaa että jos laskee jokaisen tunnin niin tuntipalkka ei kovin kummoinen ole. Yritämisessä ja varallisuuden keruussa ei voi tosin jokaista tuntia ulosmitata heti niin kuin voi palkkatyöläinen. Yrittäjän ansiot tulevat pikkuhiljaa... ja kun homma toimii niin varallisuutta kertyy. Kaikkein parasta tässä hommassa on kuitenkin vapaus, ja sitä ei voi rahassa mitata! - Nimetön
$$$$$$$$$$$$$$ kirjoitti:
Keittäjä saa huippu palkkaa, puhumattakaan lisistä.
Helppoa ja siistiä sisätyötä.
Ja nyt kaikki kokkikouluun.eihän kukaan oikeesti usko tota potaskaa!!
ei yhtään asiaa tossa mikä olis totta.
paitsi että suomi ja pohjoismaat tarvivat kipeesti lisää kokkeja (ammattitaitoisia).
mutta kukaan ku ei halua kokiksi ryhtyä juuri noiden syiden takia..
-huonot työ ajat
-huono palkka
-ei juurikaan makseta lisiä saatika ylityö korvauksia
-hyvä kokki ei ammatti vaan elämä joten älä mieti rahaa tai muuta elämää
-stressaavaa joka ikininen päivä joka minuutti
-ei taukoja
-fyysisesti ja henkisesti rankkaa
- ym jne..
mut plussaa on kai että on sisä työ :)!!
tere tulemast alalle :D!!
- ovat toinen
putkimiehiä vastaava ala... siellä alkaa olemaan myös sama tilanne. ja se on sentään siistiä sisähommaa :)
- Sähkäri*
Ei sähkömiehen työ ole todellakaan mitään herkkua, eikä siinä kyllä rikastuta. Paskahommia riittää kyllä vaikka kuinka paljon! On harhaluulo, että hommat olisi siistiä sisätyötä!!
- Jartsa *
Ei se sähkömiehen työ mitään herkkua ole. Eikä sillä liksallakaan kyllä rikastu. On harhaluulo, että sähkötyöt olisi siistiä sisähommaa. Paskahommia kyllä riittää :)
- juha777
teollisuuden sähköasentaja ja paperimies tms tienaa ;)
- ssssssssssssssssssssss
Sähkäri* kirjoitti:
Ei sähkömiehen työ ole todellakaan mitään herkkua, eikä siinä kyllä rikastuta. Paskahommia riittää kyllä vaikka kuinka paljon! On harhaluulo, että hommat olisi siistiä sisätyötä!!
että sähkömiehen hommat ei oo sisäsiistiä hommaa.Mutta kyllä 35tuhannen vuosituloilla olen perheelleni katon pään päälle saanu niin ei auta valittaa..
- sähkäri10
Jartsa * kirjoitti:
Ei se sähkömiehen työ mitään herkkua ole. Eikä sillä liksallakaan kyllä rikastu. On harhaluulo, että sähkötyöt olisi siistiä sisähommaa. Paskahommia kyllä riittää :)
Sähköhommat on kyllä keskimäärin rakennushommissa sieltä paremmasta ja siistimmästä päästä, mutta on siinäki paljon paskahommaa. Tosiaan oo mitään siistiä sisätyötä.
- ainakin paremmin...
ja sen takia itsekkin tänne läksin.. mutta itse olen kyllä miettinyt alan vaihtoa kanssa, vähän parempiin hommiin jos pääsis :/!!?
JOTEN JOS JOLLAIN OLIS SEMMOSIA TARJOTA NIIN YHTEYDEN OTTOJA SAA OTTAA :D KIITOS (olen nopea ja hyvä oppimaan!!).
mutta tosi asiahan on että tavallinen tallaaja, normaali duunari tai vähän parempikin ni ei pääse tienaan itteänsä rikkaaksi työnteolla.. eiköhän se verottaja pidä sen puolen kurissa! JOTEN EI NE SUURET TULOT VAAN NE PIENET MENOT, vai miten se meni :D!!- fewgrehre
Todella hyvä palkka...kunhan ei ole paska todistus...
- yrityksessä
onnistuu aina.
- Välistävetäjä
Kyllähän se vaan on niin, että kädentaitajat tienaa. Palkkalistoillani on timpureita, putkimiehiä, erikois- ja rakennusmaalareita, parkettimiehiä ja sekatyömiehiä. Ammatti-ihmiselle ammattilaisen palkka ja laiskoille laiskan palkka. Firmassa erikoistöiden kta noin 48e/h , ja minäkin saan palkkani noista -> tuntiveloitus 89e alv22%, normaali töissä kta noin 28e/h. Mutta älä etsi töitä pakan mukaan, vaan mieti missä työssä voisit viihtyä yli
25 vuotta, koska tulot nousee urakehityksen myötä.....- väsynyt hoitsu-66
Vuorotyö, tuntipalkka 8e, bruttopalkka 1700e josta kuukaudessa jää käteen 1400e. Tulot eivät juurikaan nouse vaikka kuinka kauan puurtaisi. Ammatti on lähihoitaja, työpaikka: sairaalan vuodeosasto. Ja tässä ammatissa virheitä ei sitten tehdä!
- näin se menee
Isossa firmassa ulkopuoliset kosultit saavat 120 -145 eur per tunti. Siitä voi laskea päiväveloituksen. 8h * esim 136h/ = 1088 per päivä. Rivikoodaaja ulkoisena pätkätyöntekijänä maksaa noin 650 - 800 eur per päivä.
Ulkoisella tarkoitan, että on toisen firman pätkäkeikkatekijä asiakasfirmassa.
Huom että noissa on mukana ALV 22% , Telli, Lelli, Velli, vakuutukset, kesälomat yms. miinus duunarin tuloverot.
Joten käteen jää ehkä 300 -400eur per päivä.
Itse saan firman omana työntekijänä noin 36,- /h
Tuosta maksetaan verot ja työmatkakulut. Käteen jää noin pari kymppiä / h ja siitä perheen elämiset ja lainanlyhennykset, auto ja loma pois.
Jos jäljelle jäävällä pitää tilata laskulla timpuri tai useampi 37 eur per tunti, niin kallista on, kun valtio ym välikädet vievät rosvoten välistä.
Terveisiä vaan komuille, demuille keskustalle ja kokoomukselle. Yhteiskunnan koneisto on aivan liian kallis pyörittää ja tehottomuus huipussaan.
Verotus ja työvoiman sivukulut pitäisi saada alas, että palkkatyöllä rahalla saisi jotain. Ei kannata työllistää ketään, koska työvoima on liian kallista.
Siksi ne firmat vie valmistustyöt Intiaan ja Kiinaan enenevässä ja kiihtyvässä määrin. - urputusta
väsynyt hoitsu-66 kirjoitti:
Vuorotyö, tuntipalkka 8e, bruttopalkka 1700e josta kuukaudessa jää käteen 1400e. Tulot eivät juurikaan nouse vaikka kuinka kauan puurtaisi. Ammatti on lähihoitaja, työpaikka: sairaalan vuodeosasto. Ja tässä ammatissa virheitä ei sitten tehdä!
Oletko koskaan ajatellut kuinkapaljon käteenjäävä osuus kasvaisi, jos bruttopalkkasi olisi vaikka 2000€/kk? Niin ei paljon pa**aakaan, koska nyt sinulla näyttäisi olevan aivan järjettömän pieni veroprosentti. Käyppä tarkistamsaa asia verolaskurilla vero.fi sivuilla ja mieti senjälkeen kuinka paljon hoitsujen palkkoja pitäisi nostaa, että urputus loppuisi. Kyllä Suomenvaltio pitää siitä huolen, että ei rehellinen veronsa maksava työntekijä tienaa nettona paljoakaan enempää jos puhutaan 1700-4000€:n bruttopalkoista...
- "konsultti"
näin se menee kirjoitti:
Isossa firmassa ulkopuoliset kosultit saavat 120 -145 eur per tunti. Siitä voi laskea päiväveloituksen. 8h * esim 136h/ = 1088 per päivä. Rivikoodaaja ulkoisena pätkätyöntekijänä maksaa noin 650 - 800 eur per päivä.
Ulkoisella tarkoitan, että on toisen firman pätkäkeikkatekijä asiakasfirmassa.
Huom että noissa on mukana ALV 22% , Telli, Lelli, Velli, vakuutukset, kesälomat yms. miinus duunarin tuloverot.
Joten käteen jää ehkä 300 -400eur per päivä.
Itse saan firman omana työntekijänä noin 36,- /h
Tuosta maksetaan verot ja työmatkakulut. Käteen jää noin pari kymppiä / h ja siitä perheen elämiset ja lainanlyhennykset, auto ja loma pois.
Jos jäljelle jäävällä pitää tilata laskulla timpuri tai useampi 37 eur per tunti, niin kallista on, kun valtio ym välikädet vievät rosvoten välistä.
Terveisiä vaan komuille, demuille keskustalle ja kokoomukselle. Yhteiskunnan koneisto on aivan liian kallis pyörittää ja tehottomuus huipussaan.
Verotus ja työvoiman sivukulut pitäisi saada alas, että palkkatyöllä rahalla saisi jotain. Ei kannata työllistää ketään, koska työvoima on liian kallista.
Siksi ne firmat vie valmistustyöt Intiaan ja Kiinaan enenevässä ja kiihtyvässä määrin.No voi että, kylläpä tienaat huonosti (36*7,5*21=5670€/kk bruttona).
Itse olen asiakkaalla ulkoisena mobiili-alan työntekijänä, en tiedä mitä laskutus on, mutta jos omaa bruttotuntipalkkaani lasketaan taitaa se olla sitä 20€ luokkaa. (päiväbrutto noin 157€), työkokemusta alalta kohta 10 vuotta ja tienaan parhaiten samassa tiimissä olevista oman firmani "konsulteista"... Eikä sen puoleen täällä firman omille työntekijöille makseta tuota enempää. (asiakasfirman koko noin 600-700 henkeä)
Eli hyvään hommaan olet päässyt, ei paljon kannattaisi valittaa palkan surkeutta noilla tuloilla.
Itse koen jo tienaavani ihan mukavasti, enkä paljon ole viitsinyt kaveriporukassa kehuskella tienesteilläni. - Pätkätyöläinen
urputusta kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut kuinkapaljon käteenjäävä osuus kasvaisi, jos bruttopalkkasi olisi vaikka 2000€/kk? Niin ei paljon pa**aakaan, koska nyt sinulla näyttäisi olevan aivan järjettömän pieni veroprosentti. Käyppä tarkistamsaa asia verolaskurilla vero.fi sivuilla ja mieti senjälkeen kuinka paljon hoitsujen palkkoja pitäisi nostaa, että urputus loppuisi. Kyllä Suomenvaltio pitää siitä huolen, että ei rehellinen veronsa maksava työntekijä tienaa nettona paljoakaan enempää jos puhutaan 1700-4000€:n bruttopalkoista...
Nyt tienaan 15 900 € br josta jää 14 400 € netto vuodessa
Entisessä ammatissani, (ennen työttömäksi joutumista)
tienaisin n. 30 000 € br josta jäisi 24 300 € netto.
Kyllä olisi käyttöä tälle 10 000 €:lle, sehän on kuitenkin 2/3 nykyisestä.
- kannattaa ryhtyä
Jos puhutaan ihan vaan palkkatyöstä, niin tällä hetkellä kannattaa olla lääkäri. Tuolla alalla työvoiman tarjonta ja kysyntä eivät kohtaa. Lääkäreitä on työvoiman tarpeeseen nähden aivan liian vähän, vaikka työvoimapula on myös hyvinkin epäsymmetristä; on alueita, joissa kaikki lääkärin paikat on saatu täytettyä.
Nuori vastavalmistunut lääketieteen opiskelija saa halutessaan kuukausipalkkansa kohoamaan lähelle 10 000 euroa, jos haluaa mennä töihin jonnekin pikkupaikkakunnalle esim. Lappiin. Suuremmilla paikkakunnilla ei pääse ihan tuollaisiin summiin, mutta 5000 euron paikkeille kuitenkin.
Juuri nyt Suomessa ei pitäisi olla yhtään työtöntä lääkäriä. Jos on, se johtuu siitä, ettei ole haluttu ottaa työtä vastaan esim. välimatkojen takia.
Lääketiedettä ei ole mikään helppo päästä opiskelemaan, mutta toisaalta jokainen sinne päästessään ja sieltä valmistuessaan on turvannut hyväpalkkaisen työn koko loppuelämäkseen.Lääkärin palkka ei todellakaan ole hyvä. Lähes pakollisen kuuden vuoden jälkeen sinusta tulee tollo tk-lääkäri joka ei tienaa paljoa lukion aineopettajaa enemmän. Mutta jonka työajat ovat tähän opettajaan verrattuna paljon suuremmat. Yhä useampi lääkäri päivystää sivussa yksityisellä, jotta tienaisi vähän enemmän, mutta tämä tienestien kasvu on taas suoraan verrannollinen työajan kasvuun.
Lääkärin palkka ei ole hyvä suhteutettuna kouluttautumisaikaan, työaikoihin ja vastuuseen. Minkä vuoksi luulet lääkäreiden lakkoilleen voimakkaasti vuonna 2001?- opettajan palkkako?!?
twisting-doc kirjoitti:
Lääkärin palkka ei todellakaan ole hyvä. Lähes pakollisen kuuden vuoden jälkeen sinusta tulee tollo tk-lääkäri joka ei tienaa paljoa lukion aineopettajaa enemmän. Mutta jonka työajat ovat tähän opettajaan verrattuna paljon suuremmat. Yhä useampi lääkäri päivystää sivussa yksityisellä, jotta tienaisi vähän enemmän, mutta tämä tienestien kasvu on taas suoraan verrannollinen työajan kasvuun.
Lääkärin palkka ei ole hyvä suhteutettuna kouluttautumisaikaan, työaikoihin ja vastuuseen. Minkä vuoksi luulet lääkäreiden lakkoilleen voimakkaasti vuonna 2001?Kuuden vuoden jälkeen tollo tk-lääkäri voi tienata peruspalkkaa yli 8000 euroo/kk n. 38h:n viikkotyöajalla. Päivystyskorvaukset parhaimmillaan yli 200 euroo tunti eli viikonlopusta voi saada 2000 euroo ...hmm. Kuulostaa kieltämättä opettajan palkalta??!!
- ent.lääkisläinen..
No,jos päivystää lähes jatkuvasti/ympärivuorokautista työtä-ehkä voi päästä noille palkoille.Itselläni yliopistosairaalan erikoislääkärinä peruspalkka henkilökohtaisine lisineen on.4280 euroa ja työ onkuitenkin raskasta ja henkisesti vaativaaja vastuullista ja työsidonnaisuus korkea ja opiskeltu on 5.5 vuotta peruskoulutusta ja 6 vuotta perään erikoistumisjakso
--- - ulkomailla tienaa
twisting-doc kirjoitti:
Lääkärin palkka ei todellakaan ole hyvä. Lähes pakollisen kuuden vuoden jälkeen sinusta tulee tollo tk-lääkäri joka ei tienaa paljoa lukion aineopettajaa enemmän. Mutta jonka työajat ovat tähän opettajaan verrattuna paljon suuremmat. Yhä useampi lääkäri päivystää sivussa yksityisellä, jotta tienaisi vähän enemmän, mutta tämä tienestien kasvu on taas suoraan verrannollinen työajan kasvuun.
Lääkärin palkka ei ole hyvä suhteutettuna kouluttautumisaikaan, työaikoihin ja vastuuseen. Minkä vuoksi luulet lääkäreiden lakkoilleen voimakkaasti vuonna 2001?niin koulutusaikaan suhtautettuna ei ole hoitajienkaan palkat hyvat( suomessa), erikoissairaanhoitajan koulutus aika on 4,5 v vahintaan. Hoitajien palkkaan nahden laakareilla ON hyva palkka.
Muuten ei lisaa toita laakareiden tyosarasta hoitajille, kiitos. - Kaamos
twisting-doc kirjoitti:
Lääkärin palkka ei ole hyvä suhteutettuna kouluttautumisaikaan, työaikoihin ja vastuuseen. Minkä vuoksi luulet lääkäreiden lakkoilleen voimakkaasti vuonna 2001?Esim. kahden viikon sijaisuus 6000 €
Palkalla houkutellaan, mutta vapaaehtoisia lääkäreitä ei houkuta raha eikä laskettelulippu. - nbsp
ent.lääkisläinen.. kirjoitti:
No,jos päivystää lähes jatkuvasti/ympärivuorokautista työtä-ehkä voi päästä noille palkoille.Itselläni yliopistosairaalan erikoislääkärinä peruspalkka henkilökohtaisine lisineen on.4280 euroa ja työ onkuitenkin raskasta ja henkisesti vaativaaja vastuullista ja työsidonnaisuus korkea ja opiskeltu on 5.5 vuotta peruskoulutusta ja 6 vuotta perään erikoistumisjakso
--->Itselläni yliopistosairaalan erikoislääkärinä peruspalkka henkilökohtaisine lisineen on.4280 euroa
Mikä vastaa muilla aloilla suunnillee proffessorin palkkaa. Siihen hommaan on vieläpä ihan pikkasen hankalampi päästä kuin erikoislääkäriksi.
>työ onkuitenkin raskasta ja henkisesti vaativaaja vastuullista
Ilmeisesti osaat nimetä jonkun duunin, jossa asia ei ole näin?
>opiskeltu on 5.5 vuotta peruskoulutusta ja 6 vuotta perään erikoistumisjakso
Nyt tutkintouudistuksen jälkeen tutkijan koulutuksena on 5v peruskoulutusta, reilu 4v jatkokoulutusta ja viran saamiseksi on nykyisin lähes välttämätöntä suorittaa ulkomailla parin-kolmen vuoden post doc -vaihe. Tämän jälkeen valtio palkitsee palkalla, joka on samaa luokkaa sairaanhoitajan kanssa.
Lisäksi työn arvostus mattimeikäläisten keskuudessa on etenkin ns. perustutkimusaloilla lähellä nollaa. Tulosten sovellukset kun saattavat näkyä vasta vuosikymmenen päästä, eikä kvartaalitalousajattelu kanna niin kauas, perusduunarista puhumattakaan.
Tämän jälkeen voitte miettiä, miksi suomalaistutkijoista niin monet lähtee suosiolla kokonaan ulkomaille hommiin ja miksi suomalainen tiedeyhteisö ei vedä ulkomaisia nimiä. - Ilona58
Saadakseen tuon 10 000 euroa bruttona/kk pitää lääkärinkin tehdä paljon päivystystyötä oman päivätyön lisäksi. Omassa työpaikassa se on tarkoittanut ylityötä n. 80 tuntia/kk eli siitä voi laskea viikkotuntimäärän - n. 60 tuntia! Tämä on voimia kuluttavaa vuosien ja vuosikymmenien ajan tehtynä, eikä raha korvaa menetettyä terveyttä.
- ghjijpjopasg
twisting-doc kirjoitti:
Lääkärin palkka ei ole hyvä suhteutettuna kouluttautumisaikaan, työaikoihin ja vastuuseen. Minkä vuoksi luulet lääkäreiden lakkoilleen voimakkaasti vuonna 2001?Ahneuttaan lakkoilivat ja vuosi ei muuten ollut 2001.
- JUST JOO!
"Nuori vastavalmistunut lääketieteen opiskelija saa halutessaan kuukausipalkkansa kohoamaan lähelle 10 000 euroa.." Ei ehkä. Tässä hieman tietoa lääkäreiden palkoista keskimäärin sairaalassa v.2006:
-Erikoistuva 3086 e
-Erikoislääkäri 4622 e
-Ylilääkäri 6089 e
-Tk-lääkäri 4898 e
Että silleen..Ja tieto on fakta, koska sen on ihka aito lääkäri luennolla minulle ja sadalle muulle hoitoalan opiskelijalle sanonut... - keskiarvopalkkoja
JUST JOO! kirjoitti:
"Nuori vastavalmistunut lääketieteen opiskelija saa halutessaan kuukausipalkkansa kohoamaan lähelle 10 000 euroa.." Ei ehkä. Tässä hieman tietoa lääkäreiden palkoista keskimäärin sairaalassa v.2006:
-Erikoistuva 3086 e
-Erikoislääkäri 4622 e
-Ylilääkäri 6089 e
-Tk-lääkäri 4898 e
Että silleen..Ja tieto on fakta, koska sen on ihka aito lääkäri luennolla minulle ja sadalle muulle hoitoalan opiskelijalle sanonut...Lääkärin työajat harvoin ovat säännöllisiä. Tuollaiset keskiarvopalkkavertailut lasketaan yleensä peruspalkkoja vertailemalla.
Ylityölisät, yötyölisät ja viikonloppulisät nostavat palkkaa ihan reippaasti. Ja tosiaan niinhän se on, että suurehkossa sairaalassa suuressa kaupungissa ei saa niin huimia summia. Mutta sen sijaan pienillä paikkakunnilla, joihin on vaikea saada edes sitä yhtäkään lääkäriä, houkutellaan lääkäreitä palkan avulla. Silloin jopa vastavalmistunut voi saada aivan kohtuuttoman isoa palkkaa. Kymppitonnin palkka ei ole mikään mahdottomuus, jos jaksaa tehdä pitkiä päiviä. - tässäpä
JUST JOO! kirjoitti:
-Erikoistuva 3086 e
-Erikoislääkäri 4622 e
-Ylilääkäri 6089 e
-Tk-lääkäri 4898 e
Että silleen..Ja tieto on fakta, koska sen on ihka aito lääkäri luennolla minulle ja sadalle muulle hoitoalan opiskelijalle sanonut...Asian ei tarvitse olla kuulopuheiden varassa. Esittämäsi summat ovat kovasti alakanttiin.
Katso tästä esim. ammattinimikkeillä osastonlääkäri, apulaisylilääkäri. terveyskeskuslääkäri, osastonylilääkäri.
Kokonaisansio on eri asia kuin peruspalkka.
kokonaisansio = peruspalkka lisät ylityöt päivystykset muut palkkiot.
http://www.kuntatyonantajat.fi/keskiansiot/frameindex.html - suhteellista2
ghjijpjopasg kirjoitti:
Ahneuttaan lakkoilivat ja vuosi ei muuten ollut 2001.
Vuosi muuten oli 2001
http://www.vsshp.fi/fi/1158
- ludatzka
No ilotyttönä, tienaa päivässä sen mitä moni kuukaudessa, ja
- diilerinä tekee
isomman omakotitalon hinnan kaupungissa muutamassa kuukaudessa.
- ulalla olette
Asianajaja se on se hyvä/suuri palkkainen.
18 tuntia 9000 euroa ja joskus sattumoisin 100.000 euroa.
Ei muuta kuin lakia lukemaan !- Masa..
Suomessa on kourallinen pokeriammattilaisia joiden kuukausiansiot pyörivät kymmenissä ja jopa sadoissa tuhansissa. Ai niin, mut eihän se ole mikään ammatti, vaan joku pelkkä tuuripeli..
- ei kannata
En mistään summasta alkaisi asianajajaksi. Näyttäkää mulle yksi rehellinen lakimies???? Oikeesti rehellinen... arvasin ettei löytynyt. Ei sitä ihminen mitä vaan edes rahanvuoksi suostu tekemään. Älkää lukeko lakia, ainakaan ammattiin asti.
- Nimetön
asianajajat tosiaan tieenaavat erittäin paljon,itse olen laattamies ja ansiot ovat normaalipäivillä 6000e/kk, joten kannattaa lukea
- kesa-89
mistä vaan kun on ruskea kieli.
- keksin.
suomi24:n atk-tukihenkilö. Aina on ylitöitä, jos vaan jaksaa painaa pitkää päivää. Eikä ole pelkoa ettei serveri jumittais joka ainut päivä. Siinä on kuulkaa sarkaa vähän isommallekin porukalle.
- Nalle W.
Ostat halvalla ja myyt kalliilla. Ja sitten voitoilla ostat enemmän jne. Helppoa kun sen osaa!
- asiantunteva
Lentäjät ne hyvin tienaa ja heitä tarvitaankin kokoajan
- Kimi Britney
juu
- mie vuan 28vee
2200e 82h/ 2viikko autonkuljetta 8h per päivä 5-13 13-21 työaika 2vuorohommaa
vois eneminkin saada alalla 4v ollu
- .,.,.,.....
Suomessa paska työllisyys ja paskat palkat.
Jos nyt tarttee Suomen mittakaavalla kuitenkin suuripalkkaisimpia töitä ruveta miettimään ni eiköhän aika kärkipäässä oo kirurgit ja lääkärit yleensäkin tai juristit. Kyllä putkihommillakin ittensä elättää... - jnonhj
tietääkö kukaan paljonko palkkaa saa eläintieteilijän työstä?
- !!!
Jotkut vastasivat, että 1800 on hyvä palkka. NAURATTAVAA!! Mihin ne rahat riittää? Minä saan nettona yli 2000. Minulla on kaksi lasta. Kaikki menee liian nopeasti. Suomessa asumme! Nykyaikana vaatimattomat vaatteet jo maksavat liikaa.
- *Jape
Mut sä ootkin yksinhuoltaja...
- ammattitaitoinen työtön
MIKÄTAHANSA TYÖ, KUNHAN ON TYÖ!!! Niin rahaa tulee. Se että kuinka paljon ja mikä on hyvä palkka on jokaisen päänsisällä mietittävissä.
Jos vain saisin 2000 euroa edes lähelle kuukaudessa, tai edes neljäsosan tuosta niin eläisin ns. herroiksi. Kyllä suomessa pärjää jos on pakko, leipäjonojakin on joka kylässä. Työttömänä ammattitaitoisena tekstiilinhuoltajana (kiitos lindsröm) saan työttömyyskorvausta 370 e/ kk 192 e/kk asumistukea (562e) -395 e vuokra - laskut yms yms yms... laskekaapa siitä huvikeen kuinka paljon jää ruokaan ja vaatteisiin. Voin kertoa ettei se ole kovinkaan paljon.
Onneksi on sosialitoimisto mistä saan hieman avustusta tiukimpina aikoina, (noin 320 e/kuukausi) eli kiitos kaikki veronmaksajat, teidän rahoillanne me onnettomat alakastin ihmiset saamma voin leivän päälle.
Mutta tottahan sekin on, ettei kukaan ole koskaan siihen tyytyväinen mitä saa. Eli ei ne suuret tulot, vaan ne sitäkin suuremmat menot.
Täytynee mennä siis taikaisin koulun penkille vaikka sitä lakia opiskelemaan, jospa vaikka sitten onnistaisi minuakin. Tähän asti olen vältellyt, sillä kaikkihan tietävät opiskelijoiden valtaisaakin valtavammat tulot.......
- Botaniccum
Paperialalla tehdään paperirahaa, metallissa metallirahaa... Eli ei muutakuin sellunkeittoon...
- Make60
Ei ne paperipuolen palkat niin isoja ole kun verrataan peruspalkkoja. Paperimiehen palkasta kun otetaan vuorolisät ja muut lisät pois niin ei se peruspalkka niin iso ole ja kukaan täysjärkinen ei tee 3-vuorotyötä. Itse teollisuuseristysalalla työnjohtakana ja käteen tulee 3000€ kuussa mutta reissuhommia.
- helppoa rahaa
Make60 kirjoitti:
Ei ne paperipuolen palkat niin isoja ole kun verrataan peruspalkkoja. Paperimiehen palkasta kun otetaan vuorolisät ja muut lisät pois niin ei se peruspalkka niin iso ole ja kukaan täysjärkinen ei tee 3-vuorotyötä. Itse teollisuuseristysalalla työnjohtakana ja käteen tulee 3000€ kuussa mutta reissuhommia.
Paperimiehillä on siistit ja helpot hommat ja hyvä palkka. Haittapuolia melu, mut korvatulpat auttaa. Lämmintä on tehdassalissa myös, mutta lyhythihainen paita vaan päälle ja valvomossahan voi aina istuu. Siellä on vilposempaa. Lepposaa touhua seurata niitä koneita.
- 24/7
Make60 kirjoitti:
ne hyvin tienaavat lääkäritkin tekee duunia 24/7. onko siis täysjärkistä?
- rahaa on ettei....
helppoa rahaa kirjoitti:
Paperimiehillä on siistit ja helpot hommat ja hyvä palkka. Haittapuolia melu, mut korvatulpat auttaa. Lämmintä on tehdassalissa myös, mutta lyhythihainen paita vaan päälle ja valvomossahan voi aina istuu. Siellä on vilposempaa. Lepposaa touhua seurata niitä koneita.
helppoo rahaa ja on varmaan tosi siistiä istua siellä valvomossa seuraavat 30 vuotta yötäpäivää.Mut rahaa tulee.
- saa ilmeisesti
aika hyvää palkkaa?en vaan yhtään tiedä miten paljo?tietääkö kukaan onko siihen mitään vaatimuksia ja minkälaista hommaa siellä on?
- Ammattisukeltaja
Eli pistän paremmaksi; öljynporauslautan ammattisukeltaja saa semmoista liksaa, ettei varmaan mistään duunariammatista saa Suomessa. Tosin työ on pirun raskasta ja vaarallista.
Jos ammattisukeltajan työ tuntuu liian vaaralliselta, niin vähemmän vaarallinen työ on ryhtyä henkivartijaksi Irakissa. Siitäkin saa varsin hyvin liksaa.
Suomessa saa hyvin ja helposti rahaa kun hankkiutuu paperikoneen käyttäjäksi. - varmaan
Ammattisukeltaja kirjoitti:
Eli pistän paremmaksi; öljynporauslautan ammattisukeltaja saa semmoista liksaa, ettei varmaan mistään duunariammatista saa Suomessa. Tosin työ on pirun raskasta ja vaarallista.
Jos ammattisukeltajan työ tuntuu liian vaaralliselta, niin vähemmän vaarallinen työ on ryhtyä henkivartijaksi Irakissa. Siitäkin saa varsin hyvin liksaa.
Suomessa saa hyvin ja helposti rahaa kun hankkiutuu paperikoneen käyttäjäksi.Saturaatiosukeltajia, ne jos 10-12 vuotta on ammatissa niin ei tartte loppuelämässä tehdä mitään,jos vielä on terveys tallella (lue järki)
- jonkkalo
Suomessa saa hyvin ja helposti rahaa kun hankkiutuu paperikoneen käyttäjäksi.peruspalkka n.2000 e/kk paperimiehillä,huippupalkka?
Suomessa saa hyvin ja helposti rahaa kun hankkiutuu paperikoneen käyttäjäksi.joo.. mutta siis toi ammattisukeltajakin todennäkösesti tarvii siihen perus timpurin/hitsaajan/jonku tutkinnon, joka siis tähtää siihen, että osaat hommas veden alla sukelluslaitteilla ja syvällä.
vaarallista tosiaan ja varmasti raskasta.
joskus noita koulutuksia joskus itekkin ja koulutuspaikkoja on ainakin floridassa, n4kk koulutus makso sillon noin 10.000 taalaa ja kurssin läpäseille taattiin työpaikka. likasta ei ollut puhetta siinä esittelyssä, mut luin että noin millin markoissa sai noin puolessavuodessa ainakin niistä hitsaushommista. alalla ilmesesti ei ole tuntiliksoja vaan urakkapalkkoja, ja se on "osa-aikaista" töitä ei edes saanut/voinu tehdä enempää vuodessa sukeltajantaudin takia. puolet vuodesta duunii ja puolet lomaa.
- jo opiskeluaikana
palkkaus siinä 1800€/kk tuntumassa. Valmistuttua lähtöpalkka on 2200-2400€/kk ja yleisesti ottaen inssien keskipalkka on 3400€/kk. Eli inssinä tienaa ihan mukavasti jos pääsee alansa hommiin.
- ylisahuri
saa palkkaa lähes 1800 euroo prutto kuus eli kerrassaan jotain .....
- huonopalkkainen
Enpä ymmärrä näitä juttuja,tai sitten ehkä eksyin väärälle palstalle, jos täällä puhutaan hyvästä palkasta. Tienaan puolisoni kanssa yhteensä n. 6500-7500 net (vaihtelee vähän) kuukaudessa, ja ihan duunareita ollaan. Rahat ei silti riitä mihinkään,kaikki saaadaan kyllä sujuvasti menemään, niin että mikä sitten on hyvä palkka?
- tosi on
kansanedustajat, ministerit ja europarlamentikot
- mie myös
huonopalkkainen kirjoitti:
Enpä ymmärrä näitä juttuja,tai sitten ehkä eksyin väärälle palstalle, jos täällä puhutaan hyvästä palkasta. Tienaan puolisoni kanssa yhteensä n. 6500-7500 net (vaihtelee vähän) kuukaudessa, ja ihan duunareita ollaan. Rahat ei silti riitä mihinkään,kaikki saaadaan kyllä sujuvasti menemään, niin että mikä sitten on hyvä palkka?
Meillä myös yhdessä tienataan sen verran että pärjätään. Kyllä suurituloinen on mielestäni sellainen joka saa joka kuukausi meikäläisen vuosipalkan verran rahaa. Siis mennään yritysmaailmaan tietenkin. Sinne olen myös ajatellut mennä mutta harmi kun kaikilla aloilla on jo muita toimijoita.
- gugugj
huonopalkkainen kirjoitti:
paska... sä mitää senvertaa tienaa... lol tääl on niin paljon paskan jauhantaa. Näytä muille palkkakuitista skanni ja peitä vaikka kaikki muut tiedot. Ei tota vittu usko kukaan. Täällä kaikki jauhaa niin paljon skeidaa!
- tms. alalle kuuluvat
Minulla on aina ollut sellainen käsitys että mielentohtorit ja muutenkin omaa firmaansa pystyssä pitävät ovat niitä hyvin ansaitsevia. Koulutusaika on tietenkin pitkä, mutta varmasti sen arvoista.
- psykologisti
Psykologi ja psykiatri ovat ihan eri ammatti.
Psykologi on psykologian maisteri ja psykiatri on erikoislääkäri.
Psykologin palkat ovat julkisella sektorilla koulutukseen nähden huonot (alle 3000 euroa/kk).
Psykiatri taas tienaa sen, mitä erikoislääkärit yleensäkin eli kokonaisansio noin 7000 euroa/kk.
Yksityissektorilla psykologikin voi tienata enemmän, mutta kuitenkin pääsääntöisesti huomattavasti vähemmän kuin psykiatri.
Psykologien palkat ovat liian pienet!
- näin on
Kyllä se on näin, että menestyneet yrittäjät tienaavat parhaiten. Onhan sanonta, että yrittäminen on ainoa rehellinen tapa rikastua Suomessa, jos ei oteta lukuun lottovoittoja tai perintöjä:)
Jokaiselta alalta, varsinkin yksityiseltä puolelta löytyy huippupalkkaa nauttivia henkilöitä, esimerkkinä mm. aikoinaan Huoneistokeskuksella menestynyt Kalle Ihalainen, joka nautti 2000-luvun alkupuolella kahden vuoden aikana 9 miljoonan markan palkkatulot.
Yhteenvetona yrittäminen ja siihen vahvasti liittyvät myyntityöt tuovat todennäköisesti parhaimmat ansiot jokapuolella maailmaa eri alojen ihmisille.
Uskon vahvasti, että jokaisella on mahdollisuus hyviin tuloihin, kunhan tekee sitä mitä rakastaa ja rakastaa sitä, mitä tekee!- ja it-tyypeillä
Jos seuraa esim Britannian työmahdollisuuksia ja palkkatasoa, konsultit tienaa vuodessa kuusinumeroista palkkaa, eikä meidänkään sarasvuot ole kauheasti perässä...
- mies sairaanhoitaja
Minä en varsinaista palkkaa saa. Saan toiminta tonnin (1000e) joka kuukausi nettona.
- Hippusa
Asbestisaneeraajana saa hyvin hynää..toki vaarallista hommaa..
- TEKNOLOGIA
Olen tyytyväinen palkkaani, tällä hetkellä. Asun Hgissä. Tienaan nettona n. 2100 egee/kk:ssa.
Säästöön jää hyvin. Omistan auton ja laskut maksan yleensä yhdessä erässä. En valita, vaikka palkkani ei suuri olekkaan. Mutta jos vrtaan esim. paperityöntekijään jonka palkka on suurinpiirtein bruttona 2900 euroa siitä verot pois niin ihan ok.
Joku sanoi että lakimies tienaa 4000 euroa...halpa lakimies. - tienaa työhön
nähden hyvin. konttiraanaa ajelen ja viimevuoden tulot oli reilut 52.000€. ylitöitä tuli tehtyä rapeat 80h. näissä hommissa ei liikoja rasittumaan pääse, joten siihen nähden palkka on hyvä.
- Kaupanala
No siis riippuu paljonko meinaat hyvällä palkalla?
Itse sanoisin että kun käteen jää päälle 2000e kk niin palkka on hyvä.
Rakennusala, LVI ja sähköala, homma ei ole ihanaa, mutta palkka hyvä, itekki opiskelin jonkinaikaan raksalla mutta hoksasin ettei se palkka ole tärkein minulle ja vaihdoin liiketalouteen. Liiketaloudessa perustasolla jossakin kirjanpidossa palkat eivät kyllä ole kuin ~1800-2600 mutta ehkäpä sitä jaksais kouluttautua lisää.
Öljynporauslautat, Norjaan syvänmerensukeltajaksi, Upseerina Afganistanissakin on kohtuulliset ansiot. Lääkärit, lakimiehet. Siinä on jotakin. - putkea...
mun putkimies tienaa kuukausipalkalla 2200 € puhtaana käteen :-)
- Lvi-yrittäjä
Olen pienen putkiliikeen pyöritäjä ( 6 as.)
Ja miesten keskimääräinen brutto palkka noin 3360 € /kk eli tuo 2200€ käteen on noin oikea riipuen vähän elämäntilanteesta lainat ym. vaikutaa verotukseen. - kauhalevyseppä
metallimiehenä kokemus yli 5 vuotta ja rakennusalalla yli 3 vuotta, putkimiehenä ei yhtään,kuinka iso palkka voin pyytää alussa jos pääsen putkimiehen tehtäviin sopivalla koulutuksella?......
- isopalkkainen metallimies
kaikki töihin moventakselle
- Metallinainen
Metallialalla on ihan hyvät liksat;)
- oikea työmies
Sarasvuo möi firman eli asioita höpöttäjiä.Kansanedustajat mihin ei vaadita mitään koulutusta,elikkä puhumalla paljon rahaa.Eli puhumalla saa koulutukseen nähden kovat palkat!
- Duunari 24t e
Juu Kansan edustajat tais kauden alkuun korottaa kuukausi palkkaansa 2t e eli normaalin palkansaajan kuukausiansion verran. Siellä se raha liikkuu! Menisivät välillä töihin tai muttaisivat vaikka si brysseliin etei tarttis katella lusmuilua. KELLOKORTTI EDUSKUNTAAN
- totinen duunari
Kansanedustajat,Poliitikot.Puhumalla ilman koulutusta saavat erilaisia edustuspaikkoja.Hankkimalla poliittisen jäsenkirjan niin pätevöityvät vaikka kuinka korkeaan virkaan.Mielestäni kyseiset henkilöt saavat kohtuuttoman kovaa palkkaa koulutukseen ja osaamiseen nähden!
- se on
Niin... Kansanedustajathan ne kansanedustajien palkat päättää. Tyhmiä tyhjänpuhujiahan ne olis jos ei palkkaansa korkealla pitäisi ja korottelisi aika ajoin 30%.
Jos jokainen saisi päättää mitä työtä tekee ja kuinka paljon palkkaa siitä saa, niin kaikki suomalaiset olisi onnellisia ja kylpisi rahassa!
Mutta tekeekö raha oikeasti onnelliseksi?
- on...
ihan selvästi eu-tarkastaja kun rämpii tammikuussa lapio kädessä pitkin isäntien peltoja ja kaivelee lunta todetakseen et ei tätä peltoa oo kynnetty.
ja jos joku jää kiinni niin saa heti palkankorotuksen luokkaa 0,3cm - KULTASORMI
Mene tarv.koulutuksen jälkeen töihin lähihoitajaksi terveyskeskuksen vuodeosastolle.Siellä todellakin ropisee liksaa ja on lisät ja kaikki.Ennen kaikkea sisäsiisti työ !!! Helppoo hommaa ja arvostettua niin kuin sen palkkakin kertoo.Niin ja"työnantaja"maksaa työasun,joka on lääkäri/työnantajaosapuoli,jonka palkan maksaa veronmaksaja samasta potista kaikille hoitoalalla oleville !! Ei voi myöskään unohtaa lakko-oikeutta ! Lippu salkoon !!!!!!!
- verotonta
Kuka rehellisellä työllä muka rikastuu?
Titteli on joku tj ja tuotto verotonta. Jos häkki heilahtaa, sitten alkaa rehellinen päiväraha juosta. - rahtilaivalla töissä
Esim. Viking linella/Siljalla talousapulainen saa käteen noin 100€/vrk. Normaali työpäivän pituus on 10-10,5 h ja 8 vrk putkeen 2x/kk, työ on fyysiseti aika raskasta. Rahtilaivalla palkka on vähän pienempi, mutta työ ei ihan niin raskasta kuin risteilijöillä... tosin 3 vko putkeen.
Päällystö saa tietenkin paljon parempaa palkkaa...- Blazer78
Joo ihan hyvin täällä merillä tienaa. Suureen palkkaan yhdistettynä jatkuvat lomat, mitkä on pitempiä ku keskiverto työläisen kesäloma. 6 viikkoa laivalla ja sit 6 lomalla. Ei oo varmaan montaa ammattia missä tienaat puolen vuoden työllä koko vuoden palkan :)
- Päällysmies
Otahan se palkkalappus ja käy vertaamassa sitä nuorimman perämiehen tai mestarin lappuun. Sitten suhteutat koulutuksen ja vastuun siihen vielä.
- merekaru
Blazer78 kirjoitti:
Joo ihan hyvin täällä merillä tienaa. Suureen palkkaan yhdistettynä jatkuvat lomat, mitkä on pitempiä ku keskiverto työläisen kesäloma. 6 viikkoa laivalla ja sit 6 lomalla. Ei oo varmaan montaa ammattia missä tienaat puolen vuoden työllä koko vuoden palkan :)
Ei hemmetti, suuri palkka ja jatkuvat lomat???
Oletko Puolimatruusina eka jobissa vai mist hitosta tuo p.kan puhunta??? - siiffi.
Konepäällikön palkka lienee paremmasta päästä kauppalaivaston asteikolla.
Aluksen konetehosta, lastista yms. riippuen palkka on jotain 45.000 - 65.000 eur/ vuosi.
Ja vuorottelusysteemi 1/1. - Entinen mesu
siiffi. kirjoitti:
Konepäällikön palkka lienee paremmasta päästä kauppalaivaston asteikolla.
Aluksen konetehosta, lastista yms. riippuen palkka on jotain 45.000 - 65.000 eur/ vuosi.
Ja vuorottelusysteemi 1/1.Laskeppas KTA kun teet töitä 24/7 puoli vuotta, esim. tolla 65000 euroa/vuosi, mikä on todella hyvä palkka, ei edes tuntemani kipparit yllä tohon, on KTA noin 15 euroa/tunti eli täys paska...
- Yövahti
Yövahdin homma on hyvä palkkainen.
- jos on hyväö insinööri
insinööri tienaa aluksi 1600 e/kk ekat vuodet, mutta sitten palkka nousee esim. tuhansilla euroilla riippuen hommasta ja insiööristä ulkomaan matkat palkat sieltä ja silleen.
työttömänä mä saan 390 euroo käteen, kun vuokra on maksettu tää on ihan perseestä. - HeHe .
Ainakin paremmin kuin dollarin päivässä kuten kehitysmaissa on tapana rikkaitten valtioitten tukea.
- nnnnnnnnnnnnn
Sisustussuunnittelijana jos perustat vaikkapas oman toiminimen ja teet hommia niin voi tunti liksa vaihdella laidasta laitaan 45e/h taitaa olla aika minimi tuntiliksa tällä hetkellä Huom. jos oma yritys ja totta kai riippuen miten hyvin kouluttautunut ja miten on saanut nimeään esille... mut esim. pohjois-karjalassa ei ole yhtään sisustussuunnittelijaa joka alle tuon suunnittelisi. Asiasta on tehty joskus tutkimusta.
- ..............
Vanha perinteinen ammatti. Hyvä liksa 7000-15000 e/kk. Huippuhuoralla liksa vielä kovempi. Ja verojahan ei tarvitse maksaa. Brutto siis tavallaan 14000-32000 e/kk. Tollasta palkkaa ei saa kuin huippuyritysjohtaja.
- Rikkaudet vapaa-aikaan
Vaihdoin 5500 e/kk työn 2000 e/kk työhön. Vapaa-aika lisääntyi, turha kulutus väheni, perhettä näkee enemmän = Elämänlaatu parani.
En vaihtaisi tällä hetkellä entiseen elämään, mutta eihän sitä koskaan tiedä. - exkittari
jep elementtisaumaajat tienaa kaikista vähin,kaupan kassa tienaa enemmän. vaik olisit ollu 10v talossa niin käteen jää n.1000e kk.repikääpä siitä.Eli kittariks elkee kukaan rupia.
- pitihän se
nyt Sinulle kertoa.
Raskas työ, raskaat huvit, on aikansa elänyt ilmaisu.
Duunareiden palkat on ajanu akateemisten ohi jo kauan sitten. Että silleen.
Siksi akateemiset sortuu elon tiellä. Opettajien palkat noussu, arvostus romahtanut.
Lääkärit tienaa, sen tietää jokainen. Ja tuomarit - lökeröä työtä, keräät sellasia pisteitä, helpoista hommista vähemmän ja vaativista enemmän, jutus on luokiteltu, ei näytä työt rasittavan ainakaan kokopäiväisesti, kun vierestä seurasi.
Onhan niitä. Ja hyvä kysymys. Kyllä rahaa tarvitsee, suurinta idealmisia on väittää ettei.
Milläs esim. matkustaisit lomalla ulkomaille, ellei joku tuettu matka. - ex kittari
Kaikista vähiten tienaa elementtisaumaaja eli kittari. vaik olisit ollu 15v. töissä niin käteen jää n.1000euroo kk.repikääpä siitä sitten,kittariks elä rupia.perkeles.
- Make60
Puhut täyttä paskaa elementtisaumaajan palkasta.
Markka aikaan kittaaja hinta ilo 5mk/m ja normaalilla työvauhdilla tekee saumaa 20m/tunnissa
eli satamarkkaa tunti eli euroissa noin 17€ tunti.
Nykyjään varmaa yli euron/metri. Jos et tätä saa niin työnantajasi huijasi tekijää.Se siitä ja sen kestävyydestä. - BB- FARBOD
Ootko ihan pössö, saumauksesta saa tosi hyvin palkkaa..! N00B! XD Käyn vuodessa 7 kertaa thaimaassa palkoillani ja kotini on 300 neliöinen ja BMW X5 autona..! Revi siitä tämän parempaa työtä ei ole!
- ''' toki
Paljon likasa ja vähän vastuuta vai.
Sellaisia jaetaan - harvoille ja valituille, suhteilla tai jollain kiristyksellä. Totta.
Palkkiovirkoina, pakastevirkoina, kelpais mullekin - mutta kaikille jotka heittäytyy mahdottomiksi ei sellaisia silti luoda. Siinäpä se ongelma onkin. - Alalle aikova
Ammattisutarit tienaa vitusti ja sit ne saa vielä pillua rouvilta samaan kauppaan. Määkin alan sutariksi
- kyllä, suurin
palkkaus löytyy siivoojalta. Tärkeämpää työtä ei ole olemassakkaan. Siivoojat rikastuvat ja vaurastuvat uupumattomina työntekijöinä. Kiitos ja kunnia ammattiliitolle joka ajannut asiaamme ja arvostustamme kunniakkaasti.
-Siivoojilla aina mersut allaan.
-Siivoojilla aina vähintään 500 neliön talot.
-Siivojien palkat hipovat jo taivasta ...
-Siivojien koulutus raskasta mutta palkitsevaa ... - tienaa hyvin
Olen itse ollut jo monta vuotta aikakausi lehtien myyjänä ja tulot on ollet todellakin hyvät, riippuu kuukaudesta mutta keskimääri tienestiä tulee 2500-4000 euroon bruttona, ja mikä paras lyhyttä päivää ja sisätyö :) repikää siitä
- Nimetön
taitaa vetää kuussa 6-7 tonnia käteen helposti.
- Valsumies
Palomiehellä liian hyvät palkat työn vaativuuteen ja tehokkuuteen nähden...varsinkin pienemmillä paikkakunnilla, jossa sairaankuljetus ei työllistä öisin. Mitäpä tuumaisitte semmoisesta työstä, jossa "aktiivi" palvelus aika on n. 10h ja sen jälkeen vaikka nukkumaan? Seuraavana aamuna alkaa kolmen vuorokauden vapaa ja voi lähteä toisiin töihin tienaamaan!!! Ymmärtäisin palkan, jos sen eteen tehdään jotakin! Olen itsekin toiminut alalla... mutta teinkin vähintään siihen vuorokauteen kahden miehen työt!
- brankkari
et ole vissiin ollu vpk:ta kummemmas,ota asioista selvää ensin ennenku tiät mitä sanot.olen ollu palomiehenä 8vuotta ja palkka ei todella päätä huimaa,tunti palkka 10.43 että revi siitä.kuukausi liksa 1600 kuussa ja lisät päälle,mut ne on haitta lisiä..ilman niitä kukaan ei olis alalla.
- Valsumies
brankkari kirjoitti:
et ole vissiin ollu vpk:ta kummemmas,ota asioista selvää ensin ennenku tiät mitä sanot.olen ollu palomiehenä 8vuotta ja palkka ei todella päätä huimaa,tunti palkka 10.43 että revi siitä.kuukausi liksa 1600 kuussa ja lisät päälle,mut ne on haitta lisiä..ilman niitä kukaan ei olis alalla.
Juu alalla olen ollut. Pelastuslaitoksella eka harrastuksen puolesta 4v, toimenpidepalkkaisena n.6v ja pelastajakurssin käytyäni n.6v niitä oikeita hommia. Toki riippuu millä pelastuslaitoksella on töissä ja mitä vaaditaan. No haittalisät ovatkin suhteessa liian hyvät. Mutta kun ottaa huomioon vapaa-ajan niin liian hyvä palkka.
- boris
Sähän äijä olet. Missäköhän päin olet huimaavan urasi suorittanut. Luultavasti olet jostain korvesta ja et juurikaan tiedä hommista mitään. Sut on varmaan potkittu pihalle tai sit olet muuten vain rajoittunut jatkamaan hommia. Itse en alalla ole mutta paljon aiheesta tiedän. Palomiesten tulis saada enemmän palkkaa kuten sairaanhoitajien jnejne...
- Valsumies
boris kirjoitti:
Sähän äijä olet. Missäköhän päin olet huimaavan urasi suorittanut. Luultavasti olet jostain korvesta ja et juurikaan tiedä hommista mitään. Sut on varmaan potkittu pihalle tai sit olet muuten vain rajoittunut jatkamaan hommia. Itse en alalla ole mutta paljon aiheesta tiedän. Palomiesten tulis saada enemmän palkkaa kuten sairaanhoitajien jnejne...
Olen Pohjois-savosta ja passaa tulla juttelemaan aiheesta...Menetin haavetyöni sairastumisen takia.
- Boris
Valsumies kirjoitti:
Olen Pohjois-savosta ja passaa tulla juttelemaan aiheesta...Menetin haavetyöni sairastumisen takia.
Sieltähän se syy sitten löytyikin. Sydämmestäni toivon et löydät uuden haavetyön, mut turha sitä on katkerana tilittää. Olitko muka silloinkin, kun teit ko työtä sitä mieltä että palomies tienaa liikaa?
- hakeutuu
kohti palvelun "tuottajaa". Edes mainoskuluihin ei kulu mitään. Viidakkorumpu hoitaa asian.
- mikkot62
Olin ennen hyväpalkkaisessa työssä, sain 6500-7500 euroa palkkaa kuukaudessa. Mutta en ollut onnellinen, aikaa ei ollut mihinkään muuhun kuin vastuulliseen ja "haastavaan" työhön. Matkustusta työn vuoksi oli runsaasti ja ajauduin avioeroon. Tämän jälkeen kärsin loppuunpalamisesta, siinä ei auttaneet mersut ja hienot talot.
Lopetin tuon työn, järjestin elämäni uuteen uskoon. Aloitin leppoisammat työn, joista palkka on reilu 2000 euroa nettoa. Olen nykyään paljon onnellisempi ja tasapainoisempi, ehdin nähdä lapsiani. Rahan hintana menetin avioliittoni ja olin vuoden verran masentuneena kotona. Ei ollut sen arvoista. - Pokeriammattilainen
mikkot62 kirjoitti:
Olin ennen hyväpalkkaisessa työssä, sain 6500-7500 euroa palkkaa kuukaudessa. Mutta en ollut onnellinen, aikaa ei ollut mihinkään muuhun kuin vastuulliseen ja "haastavaan" työhön. Matkustusta työn vuoksi oli runsaasti ja ajauduin avioeroon. Tämän jälkeen kärsin loppuunpalamisesta, siinä ei auttaneet mersut ja hienot talot.
Lopetin tuon työn, järjestin elämäni uuteen uskoon. Aloitin leppoisammat työn, joista palkka on reilu 2000 euroa nettoa. Olen nykyään paljon onnellisempi ja tasapainoisempi, ehdin nähdä lapsiani. Rahan hintana menetin avioliittoni ja olin vuoden verran masentuneena kotona. Ei ollut sen arvoista.Kaikki joilla on matemaattista näkemystä ja riskinottokykyä, kannattaa suunnatta katse pokeripeleihin. Siellä pystyy tienaamaan "helposti" 5-numeroisia summia kuukaudessa, jopa 6-numeroisia.
- ghjghjhjgj
Pokeriammattilainen kirjoitti:
Kaikki joilla on matemaattista näkemystä ja riskinottokykyä, kannattaa suunnatta katse pokeripeleihin. Siellä pystyy tienaamaan "helposti" 5-numeroisia summia kuukaudessa, jopa 6-numeroisia.
luuseri sinä olet.
- Heikki110
Koulutukseen nähden paras palkka on broiskufarmareilla. Vielä kun lasketaan tehdyille työtunneille työpalkka niin liikutaan todella kovissa ansioissa.
Tuntiansio luokkaa 300-800 euroa, onko tämä kohtuullista..? - nettoa tunnin
työstä ansiosidonnaisen ilmoituksen täytöstä&viennistä liittoon.
- edes sulle
Ehkäpä tarkoitit ammattiliiton työttömyyskassaa. Eipä ihme että et ole pärjännyt työelämässä kun et edes omista asioistasi ole perillä.
-Sinänsä ehkäpä paras vastaus tohon alkuperäiseen kysymykseen;--))
- Tavallinen ammatti
Suuri osa tavallisista työssäkäyvistä ihmisistä saa bruttopalkkaa n. 1400 - 1800 euroa kk:ssa . Kirjanpitäjät (kunnilla), lähihoitajat, sairaalahuoltajat, autonasentajat jne. ihan perustyötä tekevät ihmiset. Siitä ei paljon jää käteen, mutta myös suurin osa ihmisiä tulee sillä summalla toimeen ja vielä jopa ostavat asuntoja...joten repikää siitä ! Eikä tämä ole mikään provo..olen itse kirjanpitäjä, muut luettelemani ammatit löytyvät lähipiiristäni.
- mä rupeen
rokkitähdeks ku siin tienaa niin vidusti ja luonaisetuna saa dokata duunissa ja naida pändärien kanssa.
- saa 30 % palkan
saman firman ylitarkastajan palkasta
- liksa lissu
joo sahalta saa liksaa niin ettei paskalle taivu ,kun on takataskus niin paljon pätäkkää
- Räkä
Suunnittelupuolelta jää porukkaa paljon eläkkeelle lähivuosina. Lama-aikana lopettivat rekrytoinnin ja nyt se iskee pahasti. Jos olet pätevä voit hinnoitella melko vapaasti. Liiton sivuilla on palkkakäyriä. Kun viisi vuotta on täynnä on mediaanisi melko varmasti todettu. Kuitenkin 3000e/kk perusliksa pitäisi olla joka alalla parin vuoden jälkeen!
- pummiALKKARI
SOSSUSTA SAA ENITEN TEKEMÄTTÄ YHTÄÄN TÖITÄ
- LgDvd
- Lentäjä
- Liikejuridiikkaan / yritysjärjestelyihin tms. erikoistunut asianajaja (VT)
- Rahoitusalan ekonomi
- Kansainvälisen kaupan parissa työskentelevä tekniikan ja talouden osaaja
- Lääkäri
- Johtavassa asemassa oleva DI- nihe
Rahoitusalan palkat eivät kovin kummosia ole. Pankissa pienen konttorin johtajan pakka tuskin neljä tonnia..
- fdgdfg-
im makin' money bitchees;)
- ylempi toimihenkkilö
Ylempi toimihenkilö, kokemusta työstä on 3,5 vuotta.
Noin 4000€ / kk, vaihtelee työ tuloksen mukaan, auto, ruoka ja puhelin etu.
Minimi 2800 ja max 6000€/kk. - salvuu
40e tunti
- Lotossa
YEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!;)
- palkka
...on puusepällä; rahaa tulee ovista ja ikkunoista - tai sitten jäätelökauppias; rahaa joka tuutista!
- JOOOOOOO
AUTONKULJETTAJAN TUNTI PALKKA VOI OLLA JOPA 50E
- Pohjan-Akka
Tekniikan ja rakentamisen ammatit kai ne kautta linjat voittavat palkoissa astetta tai kahta korkeamman muun alan koulutuksen. Varmaankin, jos nuori olet, kannattaa katsoa ennakkoluulottomasti sitä, mitä voisi kuvitella tekevänsä seuraavat 40 vuotta...eikä kuunnella sukulaisia.
- ne tienaa
Liksaa. Joku laulaa suihkus sun biisiis, ja liksa juoksee.
- Jalat tukevasti ilmassa
Olen ollut liikennelentäjänä 1980-luvulta ja lennän laajarunkoisen koneen kapteenina suomalaisessa lentoyhtiössä. Olen tyytyväinen alan palkkaukseen ja sen vuotuiseen kehitykseen. Vuosiansioni (palkka ja ulkomaan päivärahat) osuu noin 120 000 euron paikkeille. Jos harkitsette ammatinvalintaa, olette noin 20 - 28 v iässä niin suosittelen ihan vilpittömästi.
Enkä koeta tässä henkseleitä paukutella enkä kateutta herättää. - vaimo!
Ehdottomasti kannattaa! Koska olen osakas firmassa, saan osinkoja verottomana vuosittain enemmän kuin palkkaa omassa työssäni, josta en henno luopua. En saa palkastani puoliakaan tuhlattua, mies maksaa kaikki juoksevat kulut ja omaisuusmassaa on. Eikä avioehtoa...
- manihani
sovitaanko niin, että lähetätät ylimääräiset rahasi minulle, köyhälle, ettei sun tartte vaivata pientä päätäsi enempää
- urp
NO EIKÖ KOIRANPASKAT KIINNOSTA KUN ON TÄMÄN VUORO! VOI PYHÄT URPOT!
- Nimetön
Kaupunginjohtaja tienaa 8-9 tuhatta euroa kuukaudessa.
Ja tunsin yhden lakimiehen, joka sai 15000 euroa kuukaudessa. - KIMI62
EI TARVI KOULUTUSTA !!!
5000 EURO 3000 BONUS .... - tienaustapa
Ehdottomasti treidaus
- jos pärjää
Myyntityössä hyvin pärjäämällä tienaa.
Paras kuukausansioni on ollut vuoden 2004 jälkeen yli 14.000€ ja heikoin n.3300€.
Toki provisiopalkkauksessa heikommin myyvät tienaavat tietysti siis vähemmän.- sammahäär
Parhaina myyntipäivinä on päiväansio 600-1000€, missä muualla maksetaan yhtä paljon? Jonkun Ari Koivusen tämän kesän keikkaliksat alkavat 500 eurosta, mutta kaikki eivät ole kultakurkkuja, joten on tienattava muilla keinoilla.
Onhan niitä huonojakin päiviä, mutta enpä viitsisi kuluttaa kymmentä vuotta koulunpenkillä, päätyäkseni ammattiin, jossa tienaisi alle puolet nykyisestä.
Sitäpaitsi kun on hyvä myyjä ja menee hyvin, hauskempaa työtä on vaikea kuvitella! Bonukset ja palkkiot tekevät tästä ylivoimaisesti parhaan duunin.
Mitä muuten myyt? Itse myyn mainostilaa ja -aikaa. - hyviä myyjiä?
sammahäär kirjoitti:
Parhaina myyntipäivinä on päiväansio 600-1000€, missä muualla maksetaan yhtä paljon? Jonkun Ari Koivusen tämän kesän keikkaliksat alkavat 500 eurosta, mutta kaikki eivät ole kultakurkkuja, joten on tienattava muilla keinoilla.
Onhan niitä huonojakin päiviä, mutta enpä viitsisi kuluttaa kymmentä vuotta koulunpenkillä, päätyäkseni ammattiin, jossa tienaisi alle puolet nykyisestä.
Sitäpaitsi kun on hyvä myyjä ja menee hyvin, hauskempaa työtä on vaikea kuvitella! Bonukset ja palkkiot tekevät tästä ylivoimaisesti parhaan duunin.
Mitä muuten myyt? Itse myyn mainostilaa ja -aikaa.xxx
- Tarvitaanko teille lisää my...
sammahäär kirjoitti:
Mitä muuten myyt? Itse myyn mainostilaa ja -aikaa.Lisää liksaa hyvälle myyjälle!
- Olisin kiinnostunut!
sammahäär kirjoitti:
Mitä muuten myyt? Itse myyn mainostilaa ja -aikaa.Lisää liksaa ja mukavaa työtä kaipaan!
- pääministerille tai
Ilelle, sitten otat yhteyttä mediaan ja mylly pyörimään.
- Raha ratkaisee
Pääsääntönä rahan perään on turha kitistä työsuhteessa. Taloudellisesti vahva organisaatio tuo elämään rutiinia ja turvallisuutta.
Jos raha kiinnostaa ja on aito insipiraatio työntekoon ja jonkinlainen byrokratiansietokyky, kannattaa ottaa riski ja aloittaa yritystoiminta. Ei se raha helpolla tule, eikä sitä tule taivaalta satamalla. Mutta siitä kertyy kohtuullinen säkki, kun kate ja työelämässä väli- ja yläportaisiin jäävät bonukset tulevatkin itselle. - opetus
Minusta autokaupan johtajilla on paras palkka.
Veholla esim palkka voi olla 10 000 euroa/kk paikallisjohtajalla kärkikolmiossa.
Huolimatta, että johtajalla ei ole koulutusta kuin mitä vaihtoautomyynti opettaa - cda123
Vehon kärkikolmikon johtajilla palkka on n. 10 000 eur/kk
ilman koulutusta - Putkarin poika
Vielä putkimiehistä sen verran, että kyllä se on ihan paskapuhetta,
jos joku väittää että kaikki putkimiehet ovat rahamiehiä.
Ne huippupalkkoja tienaavat ovat pääasiassa niitä, joilla on
oma putkifirma. Toisen palkollisena putkari harvoin pääsee
samanlaisiin tienesteihin.
Esimerkkinä vaikka oma isäni, joka on ollut putkimiehenä yli
30v, eikä vieläkään tee millään mittakaavalla isoa tiliä.
Hyvin on silti aina pärjännyt, enkä ole hänen koskaan kuullut
erityisesti palkasta valittavan. Nykyään tietysti alkaa putkimiehistäkin
olemaan pulaa, joten palkkatasokin on varmaan parempi.
Onhan duunarihommissa se etu, että on jo 3 vuoden päästä uraa
aloittamassa, kun korkean koulutuksen haluavat istuvat vielä vuosikausia
opiskelemassa. Itselle tosin koulutuksen tarkoitus ei ollut
pelkkä iso palkka, vaan mielekäs työ. Tiesin jo nuorena, etten
ikinä jaksaisi tehdä vuosikymmeniä hommia jossain rakennustyömaalla
tms. Tehkööt ne niitä hommia, jotka niistä pitävät. Minä kyllä
maksan mielelläni heillä hyvästä työstä sitten kun niitä
palveluja tarvitsen.- Punnus
Koska keskustelussa on paljon kateellisia juuri putkiasentajia kohtaan.
- lvi-äijä
olen putkiasenja ja tienaan 45-50 000€..vuodessa..riippu hyvin paljon urakoista minkä laisia on ollu..5v tehny putkitöitä..
- m.m.m.m.m.m.m
hakeudu pv:n tai rajavartiolaitoksen palkkalistoille.etenkin jälkimmäiseen..en nyt väitä että oot miljönääri mutta mulle raha ei ratkase niinkään vaan se mielekäs työ..ja putkimiehistä.Se on totta että ne joilla on oma firma tienaa.Isälläni on ns yhden miehen firma ja tienaa kuiten ihan kiitettävästi.Ainaki täällä etelä-suomessa on töitä..!Mutta älkää juosko vaan sen rahan perässä.....
- _.-.,,..
Täällä palstalla vaan tuppaa unohtumaan se tosiasia, että töitä tehdään eläkeikään asti (40-45 vuotta) ja pitkässä juoksussa työn mielekkyys ja varmuus saavat myös oman merkityksensä. Olen ns. akateemisessa ammatissa jossa tienaa sen 5000 e/kk. Valitsin aikanaan ammatin sen mielekkyyden en rahan vuoksi. En viitsisi lapioida paskaa 40 vuotta vaikka siitä maksettaisiin 10 000 e kuussa.
- työtön luuseri
Saatte palkan tältäkin päivältä.
Ja kuomasta ei sitten syödä!
Muistakaahan maksaa verot, että saadaan kansantalous pidettyä tasapainossa. - iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
työtön luuseri kirjoitti:
Muistakaahan maksaa verot, että saadaan kansantalous pidettyä tasapainossa.PAPERITYÖLÄISET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Näin on
työtön luuseri kirjoitti:
Muistakaahan maksaa verot, että saadaan kansantalous pidettyä tasapainossa.Myyntityö ehdottomasti, jos vaan osaa myydä.
Näissä hommissa tienaa todella hyvin, enemmän kuin keskijohto ja usein jopa enemmän kuin toimarit.
Riippuen tietenkin työstä/toimialasta, palkka jotain 4 000 €:n ja 10 000 €:n välillä. - hese
Näin on kirjoitti:
Myyntityö ehdottomasti, jos vaan osaa myydä.
Näissä hommissa tienaa todella hyvin, enemmän kuin keskijohto ja usein jopa enemmän kuin toimarit.
Riippuen tietenkin työstä/toimialasta, palkka jotain 4 000 €:n ja 10 000 €:n välillä.Kuka osaa sanoa mikä myyntityö on sellaista mistä oikeasti saa niin paljon rahaa, että saisi sen 4000 - 10 000 eroa per kuukausi? Mikä on sellainen tuote/myyntityö?
- JEPA5679
SIIVOOJILLA ON PARAS PALKKA SUOMESSA AINAKI 58E TUNTI
näin on :)
- JOS OSAAT, NI PÄRJÄÄT
Elikkä pokerinpelaaminen, se on yleistyvä ilmiö.
Parhaat jotka pelaavat ammatikseen tienaavat niin paljon että ei uskoisikaan. parhaat suomalaiset ovat parissa-kolmessa vuodessa tienanneet yli 30 miljoonaa euroa.
Tuttavapiirissäni on pari pelaajaa jotka tienaavat 10000-50000 kuukaudessa.
Kyllä on millä mällätä eikä tarvi lähteä töihin minnekään.. paitsi jos ei halua läppärin kans Balin saarelle lähteä :)
Matematiikka jyrää! :)- suurin liksa
Per tehty työtunti. Työttömyyskorvausta nostan enkä tee mitään. Ei huvita ja paskatyöt tekevät kaiiki eestiläiset jotka joutavat. Minä makaan sohvalla ja syljen kattoon. Aina on rahaa keppanaan. Ja harmaata taksia ajelen kun huvittaa. Harrastuksen vuoksi. Ainoat verot on verollinen bensa. 4 kertaa vuodessa käyn ulkomailla.
- PokerEV+
Pokerin pelaaja, teidän hyvän yleisön tutut, taikka kukaan kuu ei tienaa pokerilla 30 miljoonaa parissa kolmessa vuodessa. EI KUKAAN SUOMALAINEN. Älä usko kaikkea, mitä luet. Se, että fulltilt lupaa Antoniukselle "taloudellisen riippumattomuuden", ei tarkoita 5 milliä vuodessa.
Hahhah kaikkea ne ihmiset uskoo...
- ydin..,/
Ei ole varsinaisesti hyväpalkkaisia ammatteja, vaan hyväpalkkaisia työpaikkoja. Ihan tavallisella koulutuksella otan yli 10t eur nettona / kk, se vaatii tiettyä osaamista. Ei ole omaa firmaa eikä johtotason tehtävä. Ehkä tuo ei ole hyvä palkka mutta itselleni ihan riittävä.
- Tar...
Just tuli kotiin viime vuoden verotus, verotoimistosta. Tienasin hulppeat 7900€ vuonna 2006. teen töitä noin 350 pv vuodessa. Yleensä
6- 20,30. Vakuutena pankille omakotitalo. et siinä mielessä voitte aalkaa kyykistymään kaikki mua vähemmän ansaitsevat... Ei tainut kukaan kyykistyä. - ydin,,..
Tar... kirjoitti:
Just tuli kotiin viime vuoden verotus, verotoimistosta. Tienasin hulppeat 7900€ vuonna 2006. teen töitä noin 350 pv vuodessa. Yleensä
6- 20,30. Vakuutena pankille omakotitalo. et siinä mielessä voitte aalkaa kyykistymään kaikki mua vähemmän ansaitsevat... Ei tainut kukaan kyykistyä.Ei ole kyykytys. Jos kirjoittamasi pitää paikkansa niin joko olet kutsumusammatissa tai tyhmä. Hakeudu ihmeessä paremmin palkattuun hommaan jos tuo tulo on ongelma, jos ei ole niin lienet tyytyväinen.
Jos vähän pyytää niin vähän saa. Yrittäjäksi en alkaisi, liikaa turhaa työtä = byrokratiaa.
- mie 27
2230e/kk 83h 2viikko aamu ja iltavuoro viikot noin joskus 2500e,, 21 veroprosentti jne,,,
ihan ok palkka pareminkin voisi saada. koulutusta löytyy varasto ja kuljetustoimintojen perustutkinto ja kuljetus-alan perustutkinto
mut kouluun tai alan vaihto myös on mielessä - Työt haittaa harrastuksia
Tuntuu et työnteko ei enää kannata.. varsinkaan reilusti alle 2000 € palkalla. Kaikki kallistunu ja mistään ei saa mitään etuja. Autoa pakko pitää pienemmillä paikkakunnilla et töihin pääsee ja vuokrat hirvittän kalliita!
- L.Ehtori
En ole hyväpalkkainen, mutta nelosella alkaa kuukausiliksa.
Siistiä sisätyötä, kaksi ja puoli kuukautta kesälomaa ja siihen syys- ja hiihtolomat päälle. Töistä lähden kahden maissa, jos ei satu olemaan kokousta tms.
En vaihtaisi lukion lehtorin hommaa mihinkään muuhun, vaikka palkka varmaan kasvaisikin.- samat...
...täälläkin alkaa kk-tili nelosella ja itseasiassa on tänä vuonna lähempänä viittä. Sitä tässä rupesin vaan miettimään, että mikä se hyväpalkkaisen raja oikein on ? Jos nyt puhutaan ihan palkkauksesta, eikä lähdetä arvuuttelemaan tulot/menot välistä suhdetta kotitaloudessa. Vaikuttaako esim. etuudet ja hyvä työolot tuohon hyvätuloisen määritelmään ?
- sdf245
samat... kirjoitti:
...täälläkin alkaa kk-tili nelosella ja itseasiassa on tänä vuonna lähempänä viittä. Sitä tässä rupesin vaan miettimään, että mikä se hyväpalkkaisen raja oikein on ? Jos nyt puhutaan ihan palkkauksesta, eikä lähdetä arvuuttelemaan tulot/menot välistä suhdetta kotitaloudessa. Vaikuttaako esim. etuudet ja hyvä työolot tuohon hyvätuloisen määritelmään ?
Hyväpalkkaisuus on subjektiivinen käsite, ei ole yleistä "totuutta". Ja voihan sanoa että palkka on hyvä jos menot ovat niin pienet että käteen jää kuukaudessa selvästi käyttörahaa.
Tilastollisesti voidaan myös katsoa asiaa: 10% suomalaisista työntekijöistä tienaa alle 1700€/kk, ja 10% tienaa yli 4500€. Loput jää tähän väliin. Tilastollisesti voisi sanoa että jos palkka lähenee 5k€ niin se on hyvä. Tosin Suomessa ei tuollakaan palkalla juuri rikkaaksi voi itseään luonnehtia. Sillä maksetaan suht. arvokkaan asunnon lainat ja auto tai pari. Ehkä mökki ja vene siihen sivuun. Mutta nämä ovat vasta ylemmän keskiluokan elintasoa, rikkaathan ovat aivan omassa "kastissaan". Rikkaaksi Suomessa ei pääse kuin voittamalla lotossa ainoana sen 7 oikein hyvänä viikonloppuna, tai onnistumalla luomaan toimivan, hyvän yrityksen. Vanha raha pitää rikkaana myös, eli peritty raha. Rikas on ihminen (taloudellisesti siis) joka voi tehdä lähes mitä haluaa rahoillaan, eli ostaa vaikka huomenna sijoitusasunnon ja uuden auton talliin ja käyttää vaikka ensi vuoden lomaillessa. Rikas ei tee töitä kuin sen takia ettei keksi muuta tekemistä tai rakastaa tehdä työtä.
Suomessa rikkaita on varmaan jotain 5000-10000 ihmistä, heitto on iso kun en osaa yhtään sanoa.
- Sitä itseään
Kyllä se on paskakuski, joka tienaa eniten, mutta onhan se hommakin ihan p------stä. Pitää rahdata sitä itseään paikasta toiseen, ja jos saapas vähän lipsahtaa, niin astuu heti sontaläjään ja siinä voi käydä aika pahasti jos tupsahtaa nenälleen.
- miettikää nuoret
Jos hankkii kunnon koulutuksen, kuten: DI, Juristi, ekonomi tai lääkäri, niin saa ihan kohtuu vaivalla viiden tonnin kuukausipalkan. Tosin ei se viis tonnia ole noillekkaan mikään itsestäänselvyys, vaatimaton kaveri voi jäädä alle kolmen tonnin palkoille.
Sitten on näitä "lottovoitto" töitä, joissa voi saada ammattikoulupohjalla tai jopa ilman koulutusta helposti jonku neljän tonnin palkan, kuten paperitehtaassa tai satamassa.
Yrittäjänä voi tietysti menestyä melkein millä alalla tahansa. Putkimiehenä omassa firmassa yltää lääkärin tuloihin.- vantaalainen27
Meillä on kai sitten "lottovoittajien" duunipaikka koska meillä on useampi merkonomi jotka tienaa reilusti yli 5000€ /kk. Itse olen vasta pikkasta vajaassa 3:ssa tonnissa mutta olen aika nuori tuossa työpaikassa, olen siis merkonomi itsekin. Pari duunikaveria on opistotason koulutuksella ja palkat n. 6000€/kk. Amispohjaisia on myös muutama, palkat vasta myöskin nousussa koska ovat uusia duunareita, nyt siinä 2500-3000€/kk.
En todellakaan ole vaihtamassa työpaikkaa kun liksat ovat nousseet n. 10% vuosittain. Muutamassa vuodessa se 4 tonnia menee puhki.
Mutta palkan vastapainoksi pitää tehdä sitten duunia ja osata se hyvin, ei rahaa tule tyhjästä. Meillä liksat ehkä siksi vähän paremmat koska omistaja ottaa vähemmän itselleen voittoa ja kannustaa duunareita tällä tavalla tekemään firmalle tulosta. Kaikki voittavat ellei mene ihan penkin alle.
Ps. firmassa ei noudateta minkään alan työehtosopimuksia vaan ne neuvotellaan henkilökohtaisesti.
Kukaan meistä ei kehu likoillaan(ehkä tämä on kehua silti kait) mutta onhan se mukavaa kun parin vuoden koulutuksella tienaa porukka kuin lääkärit tai diplomi-inssit. - Yo pohjalla
...lukiopohjalla ensimmäinen kvartaali 20.000 euroa.
Nyt on kyllä myynnitkin kohdillaan, mutta tänä vuonna mennään kirkkaasti yli 60 tonnia bruttona...
En sanoisi miksikään lottovoitoksi, mutta ei voi valittaakaan. Ja ei mitään stressaavaa hommaa, vaan varmalla pohjalla tehtävää myyntiä... - F I M
Yo pohjalla kirjoitti:
...lukiopohjalla ensimmäinen kvartaali 20.000 euroa.
Nyt on kyllä myynnitkin kohdillaan, mutta tänä vuonna mennään kirkkaasti yli 60 tonnia bruttona...
En sanoisi miksikään lottovoitoksi, mutta ei voi valittaakaan. Ja ei mitään stressaavaa hommaa, vaan varmalla pohjalla tehtävää myyntiä...Merkonomin koulutuksella huonekalymyyjänä n.50 000e vuodessa. Tämän tekee veljeni.
Itse olen myöskin merkonomi, työskentelen finanssialalla yrittäjänä, viimevuoden tulot pikkasen yli 110 000e
Ekavuodet raskasta ja vaikeata, mutta kun homma lähtee käyntiin, niin ei tarvitse kituuttaa parin kolmen tonnin kk. tuloilla.
Nyt lama-aikana huippumyyjät ovat kultaakin kalliimpia ja ketkulat kaverit tietävät millä perusteilla jo sovittuja, olemassaolevia palkkausperusteita voidaan muuttaa omaksi edukseen kannattavammaksi. Kaveri, joka tekee talolle kate-euroja esim miljoonan vuodessa on jo niin arvokas henkilö, että sitä ei voi muualle päästää. Tällainen kaveri kannattaa pitää talon palkkalistoilla kohtuukustannuksin, vaikka ei tekisi yhtän mitään, kunhan vain ei mene vihollisliikkeelle töihin. Tiedän itse alansa osaavimpiin lukeutuvan kauppaantähtäävän asiakaspalvelutyön konkarin, joka on ihan oikeasti jo aikalailla alkoholisti, mutta työstään hän ei halua eroon ja ennenkaikkea tätä kaveria ei päästetä pois. Tekee itelleen valtavaa tiliä ja ennenkaikkea talolle. Se on ihan sama, vaikka aamulla selität lisänneesi tuulilasinpesunestettä autoon ja sen loiskahtaneen vähä farkuille ja siksi täällä alkoholi haisee - ymmärätkö ? Ko. kaveri kulkee pyörällä töihin - mutta hänelle sanotaan vain että onneksi vaatteita saa kaupasta lisää. Kädet tärisee, limukkaa menee ja metvurstia napataan suuhun aina kun ehtii, mutta ihan sama koska kauppa käy! Tarpeen vaatiessa ko kaverille varmaan hankitaan oma kaljahana kassatiskin taakse, jos hän haluaa, työnantaja lisää sinne olutta mutta kaveri ottaa sen limukkana ulos, jos hän näin haluaa julkikuvan olevan, jokainen joka tilanteen huomaa varmasti vakuuttaa että limukkaa hän otti. Tällaisten kaverien nenille ei hypitä, oli se sitten alkoholsti taikka ei.
Huippumyyjien kannattaa tiedostaa oma erikoisosaaminen ja vaatia sen mukainen korvaus tehdystä tuloksesta. Ei tarvitse olla tippainssi, ei lentokapteeni etc. mikäli ole syntynyt lahjakkaaksi, lailliseksi raharosvoksi, voit tienata sen sata tonnia vuodessa kevyesti.
Se tonni mikä sun tililtä lähtee, on parhaassa tapauksessa kaksi tonnia minun tilillä, outoa vai mitä ? =)
- titinana
olen metallimies 5-vuorotyö ja viime vuoden brutto ansio 47000 euroo
- Jejjee
Isäni työskentelee suuren pörssiyhtiön TJ:n alaisuudessa myyntipäällikkönä. Palkka lisineen 7000e/kk ja äitini on myyntiedustajana ja saa n. 3000-4000€/kk. Molemmat vanhemmat ovat kotoisin maalaistaloperheistä, joissa on pienestä asti kasvettu kovaan työhön. Rahaa ei korosteta perheessä. Ajetaan tavallisilla, edullisilla käyttöautoilla, asutaan omakotitalossa ja rakennetaan mökkiä. Kummallakaan vanhemmalla ei ole yo-tutkintoa tai yliopistotutkintoa takana. Äitini on käynyt peruskoulun jonkun opistotason koulutuksen ja isäni amis puuseppä ja amk insinööri.
Yliopistotason koulutus ei itsessään takaa hyvää palkkaa. Tärkeintä on, että itse on aktiivinen työmarkkinoilla, kehittää itseään ja osaamistaan.
Mielestäni on turha valittaa siitä, että on itse tietoisesti kouluttautunut alalle, jossa on huono palkka. Tällaisista asioista kannattaa ottaa selvää, ennenkuin alalle kouluttautuu.
Mielestäni kansanedustajille maksetaan liian vähän palkkaa suhteutettuna siihen koiranhommaan mitä he tekevät.- Tavan duunari
Työelämässä olevista sukulaisistani kukaan ei tienaa alle 3 000 kuussa. Toisaalta siihen porukkaan mahtuu vain yksi ei-akateeminen. Yli 40v vanhoilla DI-, KTM- ja lääkäri-taustaisilla palkat menee helposti yli 5 000€ kuussa.
- Tuunari10
Tavan duunari kirjoitti:
Työelämässä olevista sukulaisistani kukaan ei tienaa alle 3 000 kuussa. Toisaalta siihen porukkaan mahtuu vain yksi ei-akateeminen. Yli 40v vanhoilla DI-, KTM- ja lääkäri-taustaisilla palkat menee helposti yli 5 000€ kuussa.
66 000e/v
- lassehooo
Tavan duunari kirjoitti:
Aika hyvinkoulutettu suku jos ei-akateemisia vain yksi. Ei varmaan kovin suuri suku koska todennäköisyys että isossa suvussa ei olisi muutamaa "mustaa lammasta" on lähelle nolla.
Itse olen taasen duunarisuvusta, eli jos nyt mietin vanhempiani, heidän sukulaisiaan ja omia serkkujani niin työikäisistä akateemisia on hyvin vähän; lonkalta heitettynä 100:sta ihmisestä noin 5 :)
Opistoa löytyy, amista jne. Mitään autonasentajia tai rakennusmiehiä ei taida löytyä juurikaan, suvussa on enemmän musiikkupuolen ihmisiä ja luovaa työtä tekeviä.
Ja kyllä vastaavasti, luulen että suurin osa tienaa alle 3000€/kk. Silti monella on omakotitalot, lähes kaikilla jonkinlainen auto jne. Suurin osa suvusta asuukin pk-seudun ulkopuolella josta duunarillakin on varaa ostaa omakotitalo tontteineen.
En tiedä mitä tarkoitat "tavan duunarilla"? Itse olen pienehkössä firmassa jossa maksetaan suht hyvää palkkaa, toki iän ja kokemuksen perusteella lähinnä. Meillä ei ole akateemisia yhtään hommissa(ellei paria tradenomia lasketa akateemiseksi?) ja keski-ikä n. 30-35v. Ne jotka ovat olleet pisimpään talossa(ehkä 10-15v vanhimmat), tienaavat 5000-8000€/kk. Amiksen käyneitä on muutama ja keskipalkka ehkä 2500€/kk, mutta palkkatasoa laskee se että pääosa amiksen käyneistä uudehkoja työntekijöitä.
Kaikesta päätellen nämä uudet amis-ihmisetkin tienaavat 1-3 vuoden päästä n. 3000€/kk.
Loput talossa siis merkonomeja, tradenomeja jne. Itse olen suht uusi työntekijä, merkonomi ja liksa on sen n. 3000€/kk mutta nousua ollut jatkuvasti.
Periaatteessa koulutuksen vaikutus palkkaan on alussa suurempi, mutta vuosien saatossa mitätöityy koska tietotaito ylittää koulutuksen tason. Kukaan ei tee ylitöitä eli liksan tulevat n. 8 tunnin arkityöpäivillä.
Että kyllä tavisduunari pääsee yli 3000€/kk jos tekee työnsä hyvin ja on valinut oikean paikan olla töissä. - Dumarih
lassehooo kirjoitti:
Aika hyvinkoulutettu suku jos ei-akateemisia vain yksi. Ei varmaan kovin suuri suku koska todennäköisyys että isossa suvussa ei olisi muutamaa "mustaa lammasta" on lähelle nolla.
Itse olen taasen duunarisuvusta, eli jos nyt mietin vanhempiani, heidän sukulaisiaan ja omia serkkujani niin työikäisistä akateemisia on hyvin vähän; lonkalta heitettynä 100:sta ihmisestä noin 5 :)
Opistoa löytyy, amista jne. Mitään autonasentajia tai rakennusmiehiä ei taida löytyä juurikaan, suvussa on enemmän musiikkupuolen ihmisiä ja luovaa työtä tekeviä.
Ja kyllä vastaavasti, luulen että suurin osa tienaa alle 3000€/kk. Silti monella on omakotitalot, lähes kaikilla jonkinlainen auto jne. Suurin osa suvusta asuukin pk-seudun ulkopuolella josta duunarillakin on varaa ostaa omakotitalo tontteineen.
En tiedä mitä tarkoitat "tavan duunarilla"? Itse olen pienehkössä firmassa jossa maksetaan suht hyvää palkkaa, toki iän ja kokemuksen perusteella lähinnä. Meillä ei ole akateemisia yhtään hommissa(ellei paria tradenomia lasketa akateemiseksi?) ja keski-ikä n. 30-35v. Ne jotka ovat olleet pisimpään talossa(ehkä 10-15v vanhimmat), tienaavat 5000-8000€/kk. Amiksen käyneitä on muutama ja keskipalkka ehkä 2500€/kk, mutta palkkatasoa laskee se että pääosa amiksen käyneistä uudehkoja työntekijöitä.
Kaikesta päätellen nämä uudet amis-ihmisetkin tienaavat 1-3 vuoden päästä n. 3000€/kk.
Loput talossa siis merkonomeja, tradenomeja jne. Itse olen suht uusi työntekijä, merkonomi ja liksa on sen n. 3000€/kk mutta nousua ollut jatkuvasti.
Periaatteessa koulutuksen vaikutus palkkaan on alussa suurempi, mutta vuosien saatossa mitätöityy koska tietotaito ylittää koulutuksen tason. Kukaan ei tee ylitöitä eli liksan tulevat n. 8 tunnin arkityöpäivillä.
Että kyllä tavisduunari pääsee yli 3000€/kk jos tekee työnsä hyvin ja on valinut oikean paikan olla töissä.No, kerroppas lasse missä oot hommissa jottei mene vallan paskanpuhumiseksi?
- yrtyty
Tuunari10 kirjoitti:
66 000e/v
Sekatyömies raksalla.Palkka 26000 euroa/kk.
- Työnorja2
Suomessa olla pelkillä duunari palkoilla kun ei niillä pärjää. 2000€ kuussa on perheellisenä ihan haistapaska palkka. Nettitöillä eletään kohta paremmin.
- 5u39jdj5
tuntuu olevan. Itse OTK ja varatuomari, ylitarkastaja Maahanmuuttovirastossa, brutto 3049 €/kk. Sillä pärjätään, ei ihan vähän mutta kovin paljoakaan. Tämmöisiäkin täytyy olla, jotta juristien keskipalkka on se mitä on, jos joku tienaa 100 t€ vuodessa täytyy monen tienata aika paljon vähemmän jotta universumin tilit tasaantuu.
- pierkää otsonii v
meillä 1600e tulot yhteensä 3 lasta.
- otg-
kyllähän se niin on että jos haluaa hyvin tienata niin kannattaa ryhtyä lääkäriksi tai juristiksi. juristien keskipalkka on yli 5000 euroa kuukaudessa ja paljon parempaakin voi siltä alalta saada
- extraahja
tai varastomieheksi.
- sadfe
30 kiloa vuodessa duunari
- ainoatotuus
datanomi
- hgjlkklgy
Mulla on paras liksa. Käyn rahaa vastaan panemassa näitten lentäjien, toimareitten, lääkäreiden ja tuomarien muijia, kun äijät on aina töissä. Otan parin tunnin setistä kuussataa ja hoitelen eukon päivässä. Samalla tietty haen toimeentulotuen. 3000 viikko tulee ilman maksuja. Repikää siitä, kun ihmettelette, miksei muija taaskaan jaksa...
- Kittari
Aikaisempaa viestiä oikaistakseni ... elementtisaumaajana eli kittarina tienaan helposti 3000 kk, viimevuoden ansiot oli yht yli 45000€. Joten turha puhua että on huonosti palkattu ammatti. Urakat ne ratkaisee!!
- lennonjohtajat
NO esim lennonvalvojat lentokentillä.
Parin vuoden koulu, liksaa liki 10.000/kk.
Perse penkissä duunia 30t/vko ja enin osa kahvitauoilla.
Kelpasi kelle vaan.
Nyt taas ovat menossa lakkoon, kun pitäis saada lisää liksaa. - Kookkoskoppeli
Eikun lennonjohtajaksi siitä vaan sitten :) Sinnehän on niin helppo päästä että.. Eikä ole lainkaan vastuullinen työ tai mitään.. Kansanedustajat varmaan myös tienaavat ihan liian paljon? Parempi olisi jos tienaisivat ainakin 4x enemmän niin olisi eduskuntaankin paljon enemmän fiksua väkeä pyrkimässä, nyt ne fiksuimmat tekee ihan jotain muuta, koska saavat huomattavasti parempaa palkkaa
- hups^^
Olen ravintolassa kokki/tarjiolija ilman koulutusta, teen töitä kiireisessä ympäristössä noin 40h/viikko ja saan noin 1600e/kk. Ei tarvitse treenata kun juoksee niin paljon töissä ja raha ei ehdi mennä mihinkään muuhun kuin vuokraan koska on töissä koko ajan, muulloin nukkuu. Mutta kaikki on sen arviosta kun on niin kivat työntekijät!
- ringring89
puhelinmyyjäntyötä aina katsotaan kieroon mutta pakko myöntää että tuntipalkka oli 9,4 € h ja jos lasketaan brutto oli semmoset ...xxxx€ 3vk se vaan ku osaa löytää paikan missä kaupataan puhelimeitse jotain järkeenkäypää!!
- elinamaria
Tuolla oli mainintaa että lähihoitajan palkka ois reilu 1500e ,ei pidä paikkaansa. Olen itse hesan kaupungin palveluksessa ja minun peruspalkka 1955e/kk lisät viikonlopuista ja öistä sekä illoista eli kuukaudessa tienaan n.2400-2500e/kk. Sanotaan näin että hoitajan palkka on surkea verrattaen siihen että työ on vastuullista ja kyseessä on kuitenkin ihmishenki, jolloin virheisiin ei ole varaa. Norjassa hoitajan palkka on tuplaten parempi kuin suomessa, lähtisköhän sinne. :D
- vastaus12
"Norjassa hoitajan palkka on tuplaten parempi kuin suomessa, lähtisköhän sinne. :D"
Kannattaa huomioida, että myös Norjan yleinen hintataso on Suomea kovempi. Että ei ihan 1/1 voi näitä vertailla. Toki eroa on Norjan eduksi. - Ihaaaaaa
Huomioi sellanen että olet lähihjoitaja... Yleensä ne on sairaanhoitajia ei pyllynpesijä lähäreitä.
Noihin ns. kehuttuihin 50K€/vuosiansioihin pääsee myös lähihoitaja parhaimmillaan suomessa kun tekee vaan töitä niinkuin ne ressukat ketkä siellä norjassa on.
Todellakin norjassa on sitten kalliimpaa.
Esim. englannissa tuntipalkka on sh:lla paljon isompi, mutta lisiä ei makseta ja työtunteja on enemmän sekä nämä valtavat kunnan lomaedut ovat poissa.
- Myyntipertza
Minä olen puhelinmyyjänä, kohderyhmänä omien asiakkaiden tuotteiden ja palveluiden päivittämiset ja muut vastaavat. Tässä työpaikassa olen ollut töissä alle vuoden ja kertaakaan ei palkka ole ollut alle 2500 euroa kuukaudessa (eikä kertaakaan yli 3300 euroa). Eli hyvä korvaus 9-17 hommasta :) Aiemmin taas tein puhelimitse uusasiakashankintaa ja kuukausitulot vaihtelivat suuresti, normaalisti välillä 1600-3500.. Nykyinen työ ihan huippu =)
- fdssdgehethre
Datanomi
- Iloinen poju
Ok, kun luin noita palkka juttuja niin mihin oikeen kaikkien ihmisten rahat menee/kuluu, kun itse olen työtön ja turvaan 411€ kuussa asumistuki joku 100€ niin tulen tolla just ja just toimeen. Ihmiset täällä jotkut valittavat kun 2000€/kk palkka ei riitä. Itse en voi työttömyys asialle juurikaan mitään muuta voi kun käydä joka kuukausi kakki paikat läpi että olisiko niitä töitä, totuus on että töitä on todella vähän. Olen leipuri ja päivääkään en ole tehnyt alan töitä vaikka halua olisi niin työpaikkaa ei löydy :( . Mutta yritystä peliin kyllä joku joskus ottaa mut hommiin. :)
- Ilonen poju
Jos on kirjotus virheitä niin kirjotin tän kännykällä.
- kylmäesko
Ilonen poju kirjoitti:
Jos on kirjotus virheitä niin kirjotin tän kännykällä.
Täälä vuosi ansiot noin 46- 50t vuodessa. Päivystys vuoroista. Alana kylmäala. Eli normaalisty 8-16 työaika ja vuodessa siihen päälle noin 7-9 päivystys viikkoa. Tuntipalkka 18e veroton ruokaraha. 6V alalla ja tuntipalkka nousee osaamisen mukaan. Parhaat duunarit vetää reilua 20e tunti päivystys rahat.
- 15v. ihminen
MINÄ TIEDÄN
Sen tiedän että opettajilla on palkka 3000€
kohta muute mulla tulee yhteishaku
mutta ei minusta opettajaa tule tekemälläkään - Netto Brutto
Palkat ja palkat...
Puhutaanko nyt netto vai brutto palkoista? - alex112police
poliisit saavat 36000e/kk (AMK)
- laiska
Eiköhän se poliisin keskimääräinen palkka nyt kuitenkin ole n.36 000€/vuosi. Jos kuukausipalkka olisi Alexin mainitsema ,niin suomessa ei varmasti olisi pulaa älykkäistä poliiseista/ poliisijohtajista.
- valelääkäriiiiiiiiii
valelääkäri
- valehammaslääkäri1
Hammaslääkärit tienaa aika hyvin ja suun ronkkiminen ei kummoista hommaa ole, nykyään niillä on aika hyvä ergonomiakin.
- Tulevaisuus lapselle
Hei! Olen 13-vuotias ja ajattelen jo tulevaisuutta,vaikka ei sitä välttämättä tarvitse ajatella vielä tässä iässä.Keskiarvoni oli kuudennella luokalla oli 8.9 ja nyt seitsemännellä luokalla oli 8.7.Voisitteko sanoa hyviä työpaikkoja ja niiden palkat ja kriteerit,että voisin ajoissa varautua :)
Kertokaa vain välittömästi jos tiedätte hyviä,kunnollisia ja hyvä palkkaisia töitä.- vanhajaehkäviisas
Sinun kannattaisi vielä vanheta pari vuotta rauhassa ja hoitaa koulu mahdollisimman hyvin, että pääset peruskoulun jälkeen sinne minne sitten eniten haluat, oli se sitten lukio tai ammatillinen oppilaitos.
Niin kuin hyvin tiedät, ammattia ei voi suunnitella vain sen varaan, mistä saa eniten rahaa. Työn pitää myös olla mielenkiintoista juuri sinun mielestäsi ja sellaista, että voisit tehdä sitä vuosikausia kyllästymättä.
Vieraiden suosituksiin ei kannata panna mitään arvoa. He eivät tunne sinua, eivätkä tiedä mistä olet kiinnostunut ja mitä harrastat.
Odottele rauhassa. Juttele tuttujen aikuisten kanssa heidän töistään ja käy myös puhumassa oman oposi kanssa. Häneltä saaat tietoja sinua kiinnostavista ammateista.
Jos halua tietää, mitä eri ammateissa suunnilleen tienaa, niin lue vaikka näitä http://www.kuntatyonantajat.fi/SiteCollectionDocuments/palkat_2011/frameindex.html ja http://www.taloussanomat.fi/tyomarkkinat/2010/06/18/1000-ammatin-palkat--katso-parjaatko-vertailussa/20108646/12 ja http://www.hs.fi/talous/artikkeli/1135264097050?ref=lk_ts_uu_2
- joku
olen ollut paperitehtaassa töissä 6 vuotta ja nyt ansiot 62000€/vuosi. Toki ala ei enää kukoista joten tuskinpa tältä alalta eläkkeelle tulen pääsemään, vaikka meille ei niinkään vaikuta nämä rakennemuutokset eikä luultavasti olla ensimäisiä jolle lappu luukulle laitetaan.
- Hammurabin velipoika
Roskakuskina tai koulun keittiötyöläisenä tienaa Suomen ammateista eniten.
- syöttömies
murskaustöissä 3000-4500 euroo kuussa näppiin.Pölyistä meluisaa paskasta touhua.Mut töitä piisaa
- Omistajanpalkkio
Pelkällä palkalla ei ole mitään merkitystä vaan sillä minne se menee.
Hyvän vaiko pahantekoon? Osakkeenomistajat eivät leveile palkkatuloillaan
jotka nekin ovat usein suuremmat kun useilla palkansaajilla.
Tajuatko jos on kyllin suuri liksa on rahaa maksaa myös kolmea eri vapaaehtoista eläkevakuutusta sen lakisääteisen äkyttömän ISON eläkkeen lisäksi tekemättä
mitään rasittavaa työytä töissä.
Kokonaan eriasia saako viimeisen tilinsä Helvetissä vaiko Taivaassa. - oikeasti
Hammaslääkäri jää monelta hoitoalalle pyrkivältä täysin noteeraamatta. Erinomainen palkka ja töitä riittää. Toinen hyväpalkkainen on urheiluhierojat, joista alkaa kyllä olemaan ylitarjontaa tulevina vuosina.
- kavereilta kuullut
YK:lle tai Maailmanpankille töihin, vaaditaan maisterintutkinto, alan ei niin väliä.
Järjettömät palkat. Jo vastavalmistuneen aloituspalkka on n. 5000-6000 euroa kuukaudessa, siitä sitten tasaisesti se kasvaa. Monet tienaavat lähemmäksi kymppitonnia kuukaudessa. Palkka on veroton. Tosin noihin töihin on tietääkseni todella vaikea päästä, hakijoita on paljon. Pitää siis olla todella lahjakas sekä sosiaalisesti että muutenkin, ns. oman alansa huippu, sekä kova tekemään töitä. - DUUNI HAUSSA?
nii tarkotus olis hakea lukion/ammatti-----> ja siitä pitemmälle mutta mitkä ammatit maksaa tosi iso palka siis aika ison mikä duuni sellane ois ja mikä koulu siihen kertoisiko joku?
- ENTÄS PSYKOLOGIA?
Mites sitten nää psykologiaan painottuvat: psykiatri, psykolgi, erikoispsykologi yms. ja sillä alallahan on monia erikoistumismahdollisuuksia.
- RockingJames
Palkkatasot Suomessa vaihtelevat paljon. Hoito, sosiaali sekä suojeluala ovat työhön nähden melko kehnosti palkattuja muihin verrattuna. Pitää kuitenkin muistaa, että mitä isommat tulot, niin sitä suurempi veroprosentti. Itse pidän kaikkein tärkeimpänä sitä, että on töitä ja vielä sellaisessa, missa viihtyy. Itse tienaan melko hyvin, mutta ei raha itselleni ole onnea tuonut. Nykyään ihmiset miettivät liikaa rahaa ja titteliä sekä ovat paskantärkeitä. Olkaa oma itsenne, sillä pääsette parhaaseen tulokseen. Muistakaa, että edes huippukoulutus ei takaa hyvää palkkaa, kaikki riippuu aivan Teistä itsestänne. :)
- Temetussi
Puhukaa nyt edes bruttopakkoista, netot ei ketään kiinnosta kun veroprosentti on jokaisella eri riippuen mm. lainoista. Toisekseen mätkyinäkin voi maksella verot jolloin nettopalkka=bruttopalkka.
Itse olen vajaa 30v IT alalla, palkka tällä hetkellä 3500e/kk. Hitaasti ollaan tähän pisteeseenkin tultu ja kaikenlaista työtä on tullut tehtyä sahateollisuudesta sähköhommiin. - Myyntiseppo
28v mies, puhelinmyyntiä operaattorituotteiden parissa ja viime vuoden bruttotulot n. 45 000 euroa . Tähän osakseen vaikutti se, että viestintämarkkinointilakiin tuli iso muutos ja ennen muutosta markkinat ylivilkastuivat, joka näkyi myös minun palkkapussissa muutaman kuukauden ajan n. 1000 euroa paremmalla kuukausipalkalla mitä tavallisesti. Tälle vuodelle tavoitteena 40te.
Tämä kuitenkin tienataan ma-pe työajalla 9-17 ja melko rennolla työllä, joten ei voi valittaa =) Nyt n. kahdeksan työvuoden jälkeen minun mielestäni tärkeintä on hyväsisältöinen vapaa-aika ja muut tärkeät, tätä sitten tukee sopivat tulot, jotka mahdollistavat erilaisten aktiviteettien tekemisen ja niistä nauttimisen. Jos tienaisin 10x enemmän kuin tällä hetkellä niin todennäköisesti monet asiat menettäisivät nopeasti mielenkiinnon kun niiden eteen ei tarvitsisi tehdä uhrauksia / töitä? - billioinairee
plastiikkakirurgi ja kysyntä senkun kasvaa
- Ammattilainen3
Ei ammattien paremmuusjärjestyksessä oo kyse pelkästään rahasta. Naseva blogi asiasta: http://www.ammattiopas.com/
- ttsskk
Olen paperi-insinööri ja töissä tehtaassa 9v ja tulot ovat 78 000 vuodessa, kyllähän sitä toimeen tulee muttei leveästi kuitenkaan.
Tulevaisuudessa menen pariksi vuodeksi ulkomaille kunnon palkoille ja sitten kalastelemaan ja rommia juomaan Karibialle.
- dldes
Lennonjohdolla tosi hyvät palkat ja eikä tarvii kun ruutua tuijottaa ja vahtia koneita jne .... ja säännöklliset työ vuorot.
- muuten hyvä..
paitsi että ääärimmäisen vaikea päästä siihen työhön..
- panssarivaunu3
kannatta ruveta panssarivaunuks, saa 400€ päivässä
- kukkahattutäti
parhaimpia nettoansioita maahanmuuttajilla.
jo muutama vuosi sitten mediassa esimerkkejä yli. 4000 euroa nettona kuukaudessa, jonka lisäksi tulivat harkinnanvaraiset lisät, joista ei tietoja annettu julkisuuteen.
maahanmuuttajaksi on vaikea päästä, mutta niinhän on monilla paljon pienempi palkkaisillakin aloilla, kuten professori, lakimies, lentäjä , lääkäri , dipl.ins. jne - minä itte
ahtaaja ja veturinkuljettaja on ihan jees ja lyhyt koulutus :)
- ...............
itse olen vakuutusyhtiössä töissä n 1 vuosi, keskimäärin 2700e kuussa, ei koulutusta
- ihajepasilti
Etkai myy vakuutuksia provikalla? en usko että pääsit parempaan työpaikkaan ilman koulutusta.
- ltn
Kenraalin palkka 95 000 tonttua vuodessa!
- TE-täti
Huumekauppias ja huora. Molemmilla hyvät palkat ilman koulutusta. Provisiopalkka
- Inka010
Aivokirurgi, jotain 10 000e kuussa.
- työn tekijä
DI:n palkka on paljon suurempi kuin mitä tilastot näyttävät. Nimittäin DI:t ovat varsin nuoria keski-iältään. Se alentaa mediaani- ja keskipalkkaa. Mutta jos ajatellaan DI:n kokonaiskertymäpalkkaa koko n. 40 vuoden työuran aikana, se päihittää ylivoimaisesti esim. ekonomin ansiot. Tästä näin DI-KTM-vertailukäppyrän joku vuosi sitten. Sori vaan ekonomit.
- KannattaaHarkita
No joo...
Suomalaiset DI-di-diit ei ole kovin kovaa valuuttaa kansainvälisesti, ja silläpä meille tulee nykyään Intiasta korvaavaa potentiaalia kasvavaan vauhtiin. Egonoomien osaamisesta voikin sitten lukea kauppiksen ja talsan YT-otsikoista.
Ne oikeat IT osaajat kyllä tekee ihan kohtuullista tiliä ulkomailla. Esim. USA:n Länsi-Rannikolla yli 200K eukkua vuodessa on normipalkka, jos on kymmenen vuotta ollut kunnon hommissa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 173946
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842439Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731587Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641157Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231067- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42882Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä73841- 100809
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72800