Värinpoistolla ORANSSIT hiukset !

emnau

Joo, eli mulla oli tummanruskeet hiukset, ja tän viikon perjantaina tein värinpoiston, ja eilen blondasin, ja mun hiuksista tuli kirkkaan oranssit ;/
Nyt ostin garnierin nutrisse cream 10.13 erittäin kirkas tuhkanvaalea -värin, ja ajattelin että saakohan sillä tämän oranssin pois ? kun siellä takana värikartassa ainakin on, rettä oranssista saa vaaleen, ja oon kuullut että tuhkanvaalea taittas jotenkin oranssia väria.
Ja kannattaakohan värjätä viel tänää, vai vasta ens viikonloppuna?
Onko kellään mit4en ohjeita miten tän oranssin sais pois ??
pliis vastatkaa :)

28

30963

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cnkrgmkalr

Onko sulla luonnostaan tummat hiukset vai oliko ne värjätyt? Ainakin, jos tummaksi värjätyille hiuksille tekee värinpoiston, niin tulos voi olla oranssi. Kokemusta on. Mutta kampaajalla on kyllä onnistunut värinpoisto värjätyistäkin, kotona tulos on ollut vähän mitä sattuu ;)

Oranssi kyllä poistui omasta päästä ajan kanssa kun kotona värinpoistoa tein, varmaan ainakin muutama viikko meni.

• glitterglimmer

Ei se oranssi mihinkään poistu koska se on tossa vaiheessa joko omasta tai värjätystä väristä esiin tulevaa pigmenttiä, eli oranssina pysyy. Vaaleammaks tulee uudella värinpoistolla eli vielä heleemmän oranssiks tai sitte kirkkaan keltaseks, ja sen jälkeen seuraavalla värinpoistolla vaaleen kanariankeltaseks etc. Lopulta jossain vaiheessa ihan oljenvaaleeks johon voi ottaa päälle jonku hopeisen sävyn keltasuuden taittamiseks ja täten saadaan blondatut hiukset; jos niihin ei oo tyytyväinen ne voi värjätä esim vaaleen tuhkanruskeiks tai ihan millä tahansa värillä.

• paras apu

eli toi on hiusten rääkkäystä,,tarvitaan vähän kemistin taitojakin kun alkaa noiden värien kanssa kunnolla lotraamaan. En oo kampaaja vaan aikanaan tarpeeksi sählännyt asiakas ja siksi noita värinpostoja en tekis enää mistään hinnasta kotona. Kampaajalle,mars!;)ja p.s säästät myös hermojasi!

• ----

aluks mulla oli tosi vaaleet hiukset, värjäsin ne tummaks ja nyt sitten värjäsin ne huhtikuussa parturissa takas blondiksi. tai tarkotus oli blondi, niistä tuli aika oranssit, johtu kuulemma siitä kun kaupan väreillä olin värjännyt aikoinani tummaksi. Onneks se parturi teki pari blondii raitaa ja se näytti aika hyvältä. Nyt oon tehny parit värin poistot ite, ja pessy sellasella shampoolla mikä poistaa keltasuuden ja se toimii aika todella tehokkaasti. nyt sain sitten jo blondit hiukset,eihän siinä mennytkään kun 4-5kk kuukautta, hiukset ei niinkään vaurioitunu kun ei tehny jatkuvasti niitä värin poistoja :)

• kun et itse osaa

Isot värimuutokset tehdään kampaajalla, varsinkin jos ei itse osaa. Se tulee halvemmaksi kun ei mene aineita hukkaan ja virhevalintojen takia ei tule kulutettua tukkaa liikaa.

Koska tummanruskeasta vaaleaksi ei onnistu yhdellä värinpoistolla. Värinpoistoaineella poistetaan hiuksesta väriä niin kauan että jäljellä oleva tukka on tummuusasteen verran haluttua tukanväriä vaaleampi, sen jälkeen taitetaan väri oikean sävyiseksi.

Ja sinä olet turhaan tuhonnut tukkaasi sillä "vaalealla hiusvärillä" sen värinpoiston jälkeen vaikka siinä vaiheessa olisi pitänyt aloittaa tukan rakennekorjauskuuri ja suunnitella seuraavaa värinpoistoa. Sinä päätit laittaa ylimääräisen poistettavan kerroksen väriä (vaikkakin vaaleaa).

Jos haluat oikeasti blondin tukan niin edessäsi on vielä 2-3 värinpoistoa ja sen jälkeen taittoväri. Kestääkö tukkasi ja päänahkasi kunto? Muista värinpoistoaineen levitystapa, värikkäämpiin kohtiin ensin eikä kerrosteta jo vaalenneisiin ettei tukka pala hajalle.

• ja taas...

...toivon, ettei kampaajat enää joudu toilailustasi kärsimään, ainakaan kovin pienellä rahalla...

• emnau

Värjäsin hiukseni garnierin "erittäin kirkas tuhkanvaalea" - sävyllä ja hiukset on täysin blondit...
        että näinkin helppoa se oli, sittenkin :)

• ultrasininen

Ole huoleti, ei kampaajat hänen värinpoistoistaan joudu kärsimään, päinvastoin, joku kampaaja tienaa ihan kivasti kun lähtee suunnittelemaan tämän henkilön hiusten vaalennusta. Kampaajan tehtävänä on sitäpaitsi myös osata tollasten virhearviointien korjaukset ilman sen kummepia "kärsimyksiä", mikäli kyseessä on varsinainen ammattitaitonen kampaaja. Sellaselle kampaajalle joka alkaa voivottelemaan kun asiakas pyytää punasten hiusten teettämistä lopullisesti blondiks, voi sanoa hyvästi.

• minä
        emnau kirjoitti:

Värjäsin hiukseni garnierin "erittäin kirkas tuhkanvaalea" - sävyllä ja hiukset on täysin blondit...
        että näinkin helppoa se oli, sittenkin :)

minkä väriset hiukset sulla oli ku heitit sen värin päähän?

• essimo

värjäsitkö hiukset heti värinpoiston jälkeen tuhkanvaalealla ? Yleensä sillä ei tule oranssia / keltaista lopputulosta, (tietenkin saattaa joskus ). Jos sinulla siis kerta nyt oranssit hiukset on, niin sinun kannattaa istaa tuhkanvaalea hiusväri , ja muistathan, että jos sinulla on pitkät/paksut hiukset niin kaksi purkkia !!
      Tai jos ei muuta, niin mene kampaajalle ! Eivät he sinua tapa, vaikka blondistasi on tullutkin oranssi ! kaikki ymmärtävät/ tietävät, että aina välillä kotivärillä saattaa tapahtua kömmähdyksiä.
      Ystävälläni oli tummanruskeat hiukset, hän käytti värinpoistoa ja blondasi heti perään (pari kertaa peräkkäin) ja wola, hiuksista tuli kauniin vaaleat ! Itse aijon tehdä taman saman homman ! Tänään värjäsin mustista ruskeiksi hiukseni ja ensi viikon alussa (kun mökiltä tulen) käytän värinpoistoa ja tuhkanvaalealla värjään muutaman /kerran värinpoiston jälkeen !:)

• sanni28

kiva kävin eilen vetääs blondit kampaajaalla tai tarkotus oli . Näistä tuli täysin oranssit ja vedänkö tänä ny värinpoiston vai mitä ?

• kyllä tää tästä

Hyvä sanni mulle kävi samallatavalla :D makso 150e.. mut olin kotona värjäilly tumman ruskeella muutamaan otteeseen ennen kampaajaa, ja ennen tummanruskeeta olin värjänny punasella ties kuinka kauan... noh menin sitten tumman ruskeilla kotivärjätyillä kampaajalle ja yhteensä tehtiin kolme värinpoistoa, aikaa meni n. 5h. jäi himmeän oranssit/keltaiset mutta tyvestä ihan hyvän väriset... semmonen liukuväri. tänään ajattelin sit värjätä Loreal preference Erittäin kirkkaalla tuhkanvaalealla (joku helsinki) kotona että jos häviäis keltaisuus. kotoa löytyy onneks hopeashampoota mutta en vielä oo ehtiny käyttää kun eilen oli se värinpoistokampaaja.. tosiaan lorealin purnukassa suositellaan 2vko väliä värinpoiston jälkeen mutta en haluu enää olla keltahiuksinen.. tänää näkyy sit oonko blondi vai keltaoranki.

• KYLLÄ SE SIITÄ JEEJE
        kyllä tää tästä kirjoitti:

Hyvä sanni mulle kävi samallatavalla :D makso 150e.. mut olin kotona värjäilly tumman ruskeella muutamaan otteeseen ennen kampaajaa, ja ennen tummanruskeeta olin värjänny punasella ties kuinka kauan... noh menin sitten tumman ruskeilla kotivärjätyillä kampaajalle ja yhteensä tehtiin kolme värinpoistoa, aikaa meni n. 5h. jäi himmeän oranssit/keltaiset mutta tyvestä ihan hyvän väriset... semmonen liukuväri. tänään ajattelin sit värjätä Loreal preference Erittäin kirkkaalla tuhkanvaalealla (joku helsinki) kotona että jos häviäis keltaisuus. kotoa löytyy onneks hopeashampoota mutta en vielä oo ehtiny käyttää kun eilen oli se värinpoistokampaaja.. tosiaan lorealin purnukassa suositellaan 2vko väliä värinpoiston jälkeen mutta en haluu enää olla keltahiuksinen.. tänää näkyy sit oonko blondi vai keltaoranki.

noni nyt blondasin nää, eli oli keltaset hiukset kolmen värinpoiston jälkeen... nyt laitoin sen erittäin kirkkaan tuhkanvaalean värin ja nyt on melkein olkapäille asti ihanan blondit kirkkaan vaaleet :) siitä alaspäin sävy on vähä lämpimämpi, iha vähä keltainen mut se varmaan lähtee viikon kuluessa hopeashampoolla:)

• Weightless
        KYLLÄ SE SIITÄ JEEJE kirjoitti:

noni nyt blondasin nää, eli oli keltaset hiukset kolmen värinpoiston jälkeen... nyt laitoin sen erittäin kirkkaan tuhkanvaalean värin ja nyt on melkein olkapäille asti ihanan blondit kirkkaan vaaleet :) siitä alaspäin sävy on vähä lämpimämpi, iha vähä keltainen mut se varmaan lähtee viikon kuluessa hopeashampoolla:)

Hei te jotka ootte blondannu hiuksianne, niin se oranssi/keltanen mikä niistä yleensä tulee, niin onko se teillä ollu miten tasanen? Koska haluisin ite punasista hiuksistani oranssit, mut en mitään tosi epätasasta :)

• ciele

Siis mite kaua oot venannu tos välissä, kun hiuksia ei niin usein saa värjätä.

mitä kauemmin odotat niin siit tulee parempi siit tuloksesta..

• gagaggaaaa

Mulla oli ihan tummat hiukset, mut laitoin niihin suoraan TOSI blondia väri, ja tuli oranssit ja tnään aijon värjätä uudestaan tuhkan vaalella :)

• tahtooblondiksi
        gagaggaaaa kirjoitti:

Mulla oli ihan tummat hiukset, mut laitoin niihin suoraan TOSI blondia väri, ja tuli oranssit ja tnään aijon värjätä uudestaan tuhkan vaalella :)

Kun laitoit TOSI blondia väriä, oliko sulla ennestään omat tummat vai värjätyt tummat? Ja teitkö värinpoiston ennen sitä TOSI blondia väriä?
        Haluan tietää miten kävi kun vielä laitat sen tuhkanvaalean koska suunnittelen itse samanlaista
        prosessia etten tekisi ollenkaan värinpoistoa vaan suoraan jollain superblondilla alottasin värjäysprosessin.

• ..
        tahtooblondiksi kirjoitti:

Kun laitoit TOSI blondia väriä, oliko sulla ennestään omat tummat vai värjätyt tummat? Ja teitkö värinpoiston ennen sitä TOSI blondia väriä?
        Haluan tietää miten kävi kun vielä laitat sen tuhkanvaalean koska suunnittelen itse samanlaista
        prosessia etten tekisi ollenkaan värinpoistoa vaan suoraan jollain superblondilla alottasin värjäysprosessin.

Epätasasen porkkanan värinen pää tuli kun värjäsin värjätyt tumman ruskeat hiukset kirkkaan vaalealla värillä. Mullakin kiinnostaa saisinko nyt tuolla tuhkan vaaleella pois tän oranssin?!!

• mustapää.....
        .. kirjoitti:

Epätasasen porkkanan värinen pää tuli kun värjäsin värjätyt tumman ruskeat hiukset kirkkaan vaalealla värillä. Mullakin kiinnostaa saisinko nyt tuolla tuhkan vaaleella pois tän oranssin?!!

voi ehkä mut en oo ihan varma.. itelläni ainakaa ei auttanu tuo tuhkavaalea oranssiin hiuksiin.. kannattaa vaalentaa sitä tukkaa vielä kerran värinpoistolla, että sitä oranssia on enää vähän vaa hiuksissa. ja sitte laittaa se tuhkanvaalea väri joka vie sitä lämpöstä väriä siitä pois..

• porkkanapää..
        mustapää..... kirjoitti:

voi ehkä mut en oo ihan varma.. itelläni ainakaa ei auttanu tuo tuhkavaalea oranssiin hiuksiin.. kannattaa vaalentaa sitä tukkaa vielä kerran värinpoistolla, että sitä oranssia on enää vähän vaa hiuksissa. ja sitte laittaa se tuhkanvaalea väri joka vie sitä lämpöstä väriä siitä pois..

nyt on rasitettu hiuksia tarpeeksi, joten saa kelvata tämä oranssihtava vaalea, latvoista oranssimpi väri. Värjäsin siis tuon ensimmäisen värinpoiston jälkeen kirkkaan vaalealla xxl-värillä ja sitten vielä tumman vaalealla värillä. Nyt tyydyn tähän ja ostan hopeashamppoon ja otan aurinkoa näille hiuksille niin eiköhän tämä tästä :)

• sansut

Ompa ihanaa huomata että muillakin on samoja ongelmia tukan kanssa. Ite ollu nyt pari vuotta tummanruskeella tukalla jossa myös punasta ja välistä taas violetinmustaa ja halusinkin takasin vaaleeks. No joo,värinpoisto pääsi kylläkin yllättämään,tää tukka meni ihan vaaleen oranssiksi,en olisi uskonu että kuin tää näin vaaleeksi meni. Nyt siis en ole tyytyväinen tähän vaan uutta matoo koukkuun ja jotain vaalentavaa väriä kehiin! :)

• blaakheedde

Mulla oli vaaleanruskeat hiukset jotka värjäsin mustaksi. Pidin mustaa n.1,5v ja sitten menin kampaajalle laittamaan PALJON vaaleita raitoja. Hiuksista tuli tosi kivat:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSy5Nv8dEI9duCxELbso9vAY1mQlbLK6Ey5upo0PzodBLt1JMw6jA

,mutta ne kuitenkin ''oranssistuivat'' tuosta lisää ja jotai tapahtui itsestään ja lopputulos oli että tyvi oli ruskea, n.5cm blondia ja loppu oranssihtavaa.

Värjäsin tummanvaalealla värillä mutta lopputulos oli tummanruskea, kuitenkin ihan kiva kun siinä oli sävyerojakin.
      Tämä väri kuitenkin haalistui jälleen kerran oranssihtavaksi joten värjäsin siihen tällä kertaa kotona vaaleita raitoja. Raidoista tuli ihan kivoja. Ne kuitenkin muuttuivat oransseiksi ihan parissa päivässä ja lopputulos oli huonokuntoiset oranssihtavat hiukset.
      Värjäsin sitten takaisin mustaksi. Ei sovi minulle.

• punapää88

vinkki: jos hiukset jää kellertävän värisiksi värinpoiston jälkeen kannattaa käyttää hopeashampoota, se poistaa tehokkaasti keltaisuutta. sitten parin vkon päästä voi värjätä normaalilla blondivärillä hiukset pysyvästi vaaleammiksi.

• carrrieee

meinasin ite tehä värinpoiston kun ei nyt oo ylimäärästä rahaa kampaajalle kummiski ku mulla on tosi paksut hiukset ni tulee maksamaaa hirveesti. ja tarkotuksena mulla ei oo saaha blondeja hiuksia läheskää vaa sellaset toffeen/hiekan väriset eli niiku vaaleen ruskeet, että eka tekisin värinpoiston sitte jollai tuhka vaaleen ruskeella värjäsin..... tuliskoha hyvä lopputulos, vai onko tässäki havittavissa jtn keltaisuutta vaikka värjään sitte päälle. ja nytte mulla on tumman ruskeet hiukset. ja sit jos jollai ois ehotuksia mikä ois hyvä värinpoisto aine kaupoissa (:

• minä täällä hei

Suosittelen ostamaan suoraan kehitteen ja valkaisujauheen mm. hairstoresta.
      Hiusten pituudesta riippuen saa tehtyä x-määrä/purkki, eli säästyy rahaakin. lisäksi omissa hiuksissa toimii tuo itse tehty mix paremmin kuin kaupan värinpoistajat.

• Vl8

Mulla nyt ollu melkein 2vuotta mustat hiukset, ja nyt lähin vaalentamaan XXL blonde värillä (schwarzkopf), ja jo yhellä värillä lähti musta pois. Nyt oon laittanu jo neljä väriä ja hiukset on vaalean oranssit. Nyt annan hiusten rauhottuu vähän aikaa, mut kannattasko seuraavaks ostaa sitten jo blondi väri tai sitten se tuhkanvaalea?

Ostin hairstoresta tehohoidon hiuksille, mitä SUOSITTELEN EHDOTTOMASTI jos lähtee värinpoistoilla läträämään, on omat hiukset ainakin pysyny tosi hyvässä kunnossa ku sitä oon käyttäny.

:)

• hana234

mun hiukset on tosi ornassit nyt värinpiston jälkeen, mitä teen seuraavaksi? Kampaajalle eitylillä ei oo varaa mennä :/

• Anonyymi

Joku väittää täällä ettei oranssi ja keltainen kulu ja tasoitu. Väärin. Kyllän itsellä on monen monta pesua lähtenyt oranssi vesi vaalennuksen jälkeen. Ja syväpuhdistavalla shampoolla voi tätä tehostaa kerta viikoon. Kuivattaa jonkin verran. Ei siitä kirkkaan vaaleaa tule, mutta fiksua antaa hiuksen levätä välillä ellei halua pilata sitä kokonaan. Kaikki tai ei mitään-periaate toki itselläkin ollut käytössä monesti. Samalla vaan täytyy tukkaa aika runsaasti lyhentää.. Jos pakko on kotona värjätä niin kannattaa maltilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe