Totuus nykyisistä kenohöppänöistä

viransijainen

Älkää vastatko kenomanipulaatiosta toitottaville kirjoittajille. Kyseessä on huumorivedätys, jolla eräs opiskelija kerää aineistoa tehdäkseen aiheesta nettikeskusteluihin liittyvän gradun.

Tähän mennessä Gambler1 ja muutkin on tuottaneet aika ruhtinaallisen "potin" aineistoa, ei siinä mitään =) Mutta ei pidä ihmetellä jos vastauksen vastaukset on tasoa 'haista sinä' ilman mitään asiaa..kuuluu asetelmaan.

Satunnaisuuden ymmärtämättömyydestä ei siis ollut kyse.

9

988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko,että kyse on mistään huumorista kyllä jotkut ovat vaan tosissan sitä mieltä, että tulevat huijatuksi kun eivät koskaan mitään voita eivätkä ymmärrä mitään matematiikasta. esim. palautusprosenttia ja luulevat, että ei se nyt mistään mtematiikasta johdu, että en mitään voita ja luulevat, että tässä on nyt kyllä joku huijaus.

      Toki en kiistä väittetäsi esim. kampela voi hyvinkin puhua totta siinä, että on kolmen L:n YO .Jos hän olisi niin viisas niin silloin hän varmasti tietäisi, että kenossa ei huijata ja teksi pilaa "huumoria" siitä, että kenoa manipuloidaan.

      • viransijainen

        Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!

        Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.

        Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =)


      • PokerMaster

        Palautukset rahapeleissä jäävät erittäin alhaisiksi kun rahapelienjärjestäjät keräävät ahneesti nappulaa omiin pokeri peleihin. Se on nähdäkseni kannattavaa bisnestä nykyisin ja sillä elää aika leveästi. Painajaismaista on jos meidän Veikkokin tekisi sitä.


      • viransijainen kirjoitti:

        Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!

        Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.

        Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =)

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.


      • pääsykoe
        Gambler1 kirjoitti:

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.

        "Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"

        Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia.


      • Kampela2
        Gambler1 kirjoitti:

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.


      • Usko Aamunkoi
        Kampela2 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.

        Ei siihen kauan mene! 5-10 vuotta max.

        Mun vihje on joka tapauksessa sama nyt ja sillon: älkää pelatko onnenpeliä vakavissaan vaan viihteestä ja isolla koukulla (porukalla).


      • pääsykoe kirjoitti:

        "Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"

        Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia.

        Toi oli hyvä kysymys.


      • Kampela2 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.

        Monopolista oon kanssasi samaa miletä se pitäisi hajoittaa ja antaa muillekkin kuin veikkauskselle ja raylle lupia, mutta edelleen veikkauksen keno on huono satunnaisenkain ei sitä tarvitse mitenkään manipuloida kun rahaa virtaa veikkauksen kassaan muutenkin. Törkeet ehdot kenossa on ilman manipulointiakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe