Älkää vastatko kenomanipulaatiosta toitottaville kirjoittajille. Kyseessä on huumorivedätys, jolla eräs opiskelija kerää aineistoa tehdäkseen aiheesta nettikeskusteluihin liittyvän gradun.
Tähän mennessä Gambler1 ja muutkin on tuottaneet aika ruhtinaallisen "potin" aineistoa, ei siinä mitään =) Mutta ei pidä ihmetellä jos vastauksen vastaukset on tasoa 'haista sinä' ilman mitään asiaa..kuuluu asetelmaan.
Satunnaisuuden ymmärtämättömyydestä ei siis ollut kyse.
Totuus nykyisistä kenohöppänöistä
9
988
Vastaukset
En usko,että kyse on mistään huumorista kyllä jotkut ovat vaan tosissan sitä mieltä, että tulevat huijatuksi kun eivät koskaan mitään voita eivätkä ymmärrä mitään matematiikasta. esim. palautusprosenttia ja luulevat, että ei se nyt mistään mtematiikasta johdu, että en mitään voita ja luulevat, että tässä on nyt kyllä joku huijaus.
Toki en kiistä väittetäsi esim. kampela voi hyvinkin puhua totta siinä, että on kolmen L:n YO .Jos hän olisi niin viisas niin silloin hän varmasti tietäisi, että kenossa ei huijata ja teksi pilaa "huumoria" siitä, että kenoa manipuloidaan.- viransijainen
Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!
Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.
Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =) - PokerMaster
Palautukset rahapeleissä jäävät erittäin alhaisiksi kun rahapelienjärjestäjät keräävät ahneesti nappulaa omiin pokeri peleihin. Se on nähdäkseni kannattavaa bisnestä nykyisin ja sillä elää aika leveästi. Painajaismaista on jos meidän Veikkokin tekisi sitä.
viransijainen kirjoitti:
Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!
Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.
Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =)Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm
Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.
Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.
On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.
Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.- pääsykoe
Gambler1 kirjoitti:
Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm
Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.
Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.
On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.
Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse."Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"
Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia. - Kampela2
Gambler1 kirjoitti:
Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm
Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.
Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.
On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.
Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät. - Usko Aamunkoi
Kampela2 kirjoitti:
Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.Ei siihen kauan mene! 5-10 vuotta max.
Mun vihje on joka tapauksessa sama nyt ja sillon: älkää pelatko onnenpeliä vakavissaan vaan viihteestä ja isolla koukulla (porukalla). pääsykoe kirjoitti:
"Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"
Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia.Toi oli hyvä kysymys.
Kampela2 kirjoitti:
Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.Monopolista oon kanssasi samaa miletä se pitäisi hajoittaa ja antaa muillekkin kuin veikkauskselle ja raylle lupia, mutta edelleen veikkauksen keno on huono satunnaisenkain ei sitä tarvitse mitenkään manipuloida kun rahaa virtaa veikkauksen kassaan muutenkin. Törkeet ehdot kenossa on ilman manipulointiakin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592