Totuus nykyisistä kenohöppänöistä

viransijainen

Älkää vastatko kenomanipulaatiosta toitottaville kirjoittajille. Kyseessä on huumorivedätys, jolla eräs opiskelija kerää aineistoa tehdäkseen aiheesta nettikeskusteluihin liittyvän gradun.

Tähän mennessä Gambler1 ja muutkin on tuottaneet aika ruhtinaallisen "potin" aineistoa, ei siinä mitään =) Mutta ei pidä ihmetellä jos vastauksen vastaukset on tasoa 'haista sinä' ilman mitään asiaa..kuuluu asetelmaan.

Satunnaisuuden ymmärtämättömyydestä ei siis ollut kyse.

9

958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko,että kyse on mistään huumorista kyllä jotkut ovat vaan tosissan sitä mieltä, että tulevat huijatuksi kun eivät koskaan mitään voita eivätkä ymmärrä mitään matematiikasta. esim. palautusprosenttia ja luulevat, että ei se nyt mistään mtematiikasta johdu, että en mitään voita ja luulevat, että tässä on nyt kyllä joku huijaus.

      Toki en kiistä väittetäsi esim. kampela voi hyvinkin puhua totta siinä, että on kolmen L:n YO .Jos hän olisi niin viisas niin silloin hän varmasti tietäisi, että kenossa ei huijata ja teksi pilaa "huumoria" siitä, että kenoa manipuloidaan.

      • viransijainen

        Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!

        Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.

        Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =)


      • PokerMaster

        Palautukset rahapeleissä jäävät erittäin alhaisiksi kun rahapelienjärjestäjät keräävät ahneesti nappulaa omiin pokeri peleihin. Se on nähdäkseni kannattavaa bisnestä nykyisin ja sillä elää aika leveästi. Painajaismaista on jos meidän Veikkokin tekisi sitä.


      • viransijainen kirjoitti:

        Arvattavasti mukana on sekä tämä vedätys että nk. hyvässä uskossa manipulaation nimeen vannovia, mutta ero ei välttämättä näy lukijalle. Kirjoittajat itse tietävät, mitä he oikeastaan täältä hakevat - toivottavasti?!

        Mutta kun vihjasit, että viisaus ja kenohöppänyys ei mene yksi yhteen, niin on pakko olla eri mieltä. Tunnen monta - täältä yliopistolta ja yliopiston ulkopuolelta - matematiikassa ja muissa opinnoissaan kiitettävästi pärjännyttä, jotka ovat niin taikauskoisia kuin olla voi. Selittävät, että peliautomaateissa on jaksoja, samat lottonumerot eivät 'voi' tulla uudestaan, näkevät kenossa tarkoituksellisia sarjoja jne.

        Niinhän ne lukioaikoina väittivät, että todennäköisyyslaskenta oli muuten lahjakkaille "vaikein" kurssi! Hah =)

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.


      • pääsykoe
        Gambler1 kirjoitti:

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.

        "Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"

        Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia.


      • Kampela2
        Gambler1 kirjoitti:

        Aika jännä juttu. Ite en ole yliopistoo käynyt. Enkä yliopistoista mitään tiedä. Uskomatonta kyllä, mutta miten voi olla mahdollista päästä yliopistoon jos ei osaa näitä? http://cs.stadia.fi/~lehtk/Matematiikka/mtib29.htm

        Ainakin ammattikorkeeseen pääsykokeet oli pelkkää matikkaa ja fysiikkaa ja pääsin sisään ammattikoulunkautta ja mitään oikeinkirjoitus testiä ei ollut. Jotain tekstin ymmärtämistä joka sekin suht helppo. Eikä sisäänpääsy ollut mikään ongelma.

        Mut joo kai se vika on RAY:ssa ja veikkauksessa jotka saa viisaidenkin ihmisten päät sekaisin.

        On se hyvä kun on tämä monopoli rahapeleissä ja sitten kun kuullaan jostain taitopelistä esim. pokerista niin se on paha peli.

        Mitä tästä opimmimme: Rahapelejä ei opeteta koulussa vaan niitä pitää opiskella itse.

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.


      • Usko Aamunkoi
        Kampela2 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.

        Ei siihen kauan mene! 5-10 vuotta max.

        Mun vihje on joka tapauksessa sama nyt ja sillon: älkää pelatko onnenpeliä vakavissaan vaan viihteestä ja isolla koukulla (porukalla).


      • pääsykoe kirjoitti:

        "Olet heittänyt kolikkoa viisi kertaa ja saanut viisi klaavaa. Mikä on todennäköisyys, että kuudennella heitolla tulee klaava?"

        Jo tämä tuottaa joillekin korkeakouluun hakijoille vaikeuksia.

        Toi oli hyvä kysymys.


      • Kampela2 kirjoitti:

        Olen vahvasti sitä mieltä, että olisi erinomainen asia jos veikkauksen monopoli murtuisi ja tulisi tervettä kilpailua. Ei varmaan menisi kauaa, kun veikka joutuisi antamaan periksi ja muuttaisi kenoarvonnan manuaaliseksi eli rehelliseksi!
        Nyt sen on helppo sanella ehdot jotka ovat asiakkaille mitä törkeimmät.

        Monopolista oon kanssasi samaa miletä se pitäisi hajoittaa ja antaa muillekkin kuin veikkauskselle ja raylle lupia, mutta edelleen veikkauksen keno on huono satunnaisenkain ei sitä tarvitse mitenkään manipuloida kun rahaa virtaa veikkauksen kassaan muutenkin. Törkeet ehdot kenossa on ilman manipulointiakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      671
      5144
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      142
      3968
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3770
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3332
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3131
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2534
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2401
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2340
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2187
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      51
      2184
    Aihe