kosketinsoitin 200-500 €

kuikeloinen

Olen miehelleni ostamassa kosketinsoitinta ja itselläni ei niin ole kokemusta näistä laitteista.. hinta luokka olisi siinä mielellään alle 500 euroa. Mieheni osaa kyllä soittaa jonkinverran ja olisi innokas omaa musiikkia tekemään.. Vaihtoehtoja kun etsin netistä niin tässä olisi muutama: casio ctk -900 (-800), Yamaha Ypt 400 (-300), Yamaha Ypg 225, Roland E-09?? ehkä myös Casio WK-3200.. Niin kaipaisin nyt mielipiteitä mikä olisi paras ja miksi?
Toivottavasti joku vastaisi tyhmälle :D

5

5957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käy myös kitaristille :)

      Parhaasta en osaa sanoa, mutta yhdestä käyttökelpoisesta kylläkin. Meillä on tuo Yamaha YPT 300 ja se on osoittautunut ihan kelvolliseksi ja monipuoliseksi soittimeksi. Hinta oli jotain 300 € luokkaa.

      Soundi ja soitettavuus ovat hyviä. Tai mitä nyt itsekukin pitää hyvinä; kriteerejä on yhtä monia kuin on soittajiakin. Ammattitason vehje se ei ole, mutta harrastajalle ja pitemmälle ehtineelle se menee kuin häkä päähän.

      Ostin sen lapsilleni opettelu- ja harrastevehkeeksi, mutta itse olen sitä eniten soitellut. Olen käyttänyt sitä myös musiikin tekoon eli soittanut koneesta lähtevät kosketin-, rumpu- ja bassosoundit digitallentimelle. Kuten jo mainitsin, soundi on hyvä ja sen avulla saakin tehtyä varsin uskottavia soundipohjia kitaraa ja laulua varten.

      Ei siis mikään ihan susi laite. Itse ostin sen kuultuani sitä soitinliikkeessä. Ammattisoittaja eli myyjä pisti sillä menemään vaikka mitä, joten ostopäätös tuli sillä seisomalla. Käy sinäkin laitteita myyvissä liikkeissä ja pyydä myyjää esittelemään ja soittamaan mainitsemiasi laitteita. Varmasti niistä joku sinunkin korvaasi ja miehesi tarpeita miellyttää.

      Edellä oleva on minun, harraste-/osa-aikakitaristin mielipide em. laitteesta. En ole kosketinpro, joten heillä voi olla tarkempia ja parempia kommentteja laitteesta. Mutta vinkkinä vaan, että "Jammu" käy kotisoittimeksi vallan hyvin.

    • pekkis44

      Kävin lukemassa speksejä em koskettimista. Itse hylkäisin noista casio ctk-900 ja Yamaha Ypg225. Casion soundien takia ja Yamaha ypg225 koska en pidä että säestysautomaattikoneessa on yli viisi oktaavia. Lisäksi siinä on pienehkö polyfonia (32, kertoo montako ääntä se voi tuottaa yhdellä kertaa). Yamaha ypg400 ja Roland E-09 on tavallaan aika tasaväkisiä. Roland on paras musiikin tekemiseen itse laitteena koska siinä on 16-raitainen sekvensseri (voi äänittää 16 raitaa). Polyfonia myös riittävä vaikka käyttäisi laitetta tietokoneen yhteydessä isommilla ohjelmilla ja käyttäisi vielä itse laitetta äänilähteenä. En löytänyt, paljon Yamaha ypg400 polyfonia on, mutta äänitysraitoja on vain kuusi ja mielestäni siinä on reaaliaikainen äänitys eikä sekvenseriä. Reaaliaikaisessa soitetaan koko raidan otto yhdellä kertaa ja sen osia ei voi muokata jälkikäteen. Jos musiikin tekemiseen käytetään tietokonetta ja jotain sovitusohjelmaa niinkuin nykyään on järkevää, asialla ei ole niinkään merkitystä. Yleisesti Roland on enemmän ammattimaisempi ja vaati vähän enemmän perehtymistä käyttäjältään. Yamaha on tässä suteessa vähän helpompi käyttää ja sitä voi myös päivittää tietokoneen kautta USB:n välityksellä. Roland on aina ollut minusta livemäisempi Yamahaan verrattuna ja Rolandissa arvostan sen harmoonisia soundeja musiikin tekemisessä. Molemmilla on omat kannattajansa. Itse ottaisin Roland E-09 noista vaihtoehdoista. Jos mentäisiin puolet kalliimpaan niin sitten saattaisin kääntyä Yamahan puoleen.

      • Neuvoa etsivä

        Kuka osais neuvoa harrastelijaa !!
        Hankin Yamaha 235 lienee uusin malli.
        Tässä pitäis olla ominaisuuksia, mutta mitä etsin olisi mukava saada naputella nuotit suoraan tietsikalle. Kysyn ostamastani Musikki liikkeestä
        Tuli kuva että eivät halitse ko. asiaa..
        Joudun itse hakemaan ja opiskelemaan tiedot.
        Huomasin ei ole näppäintä soittimessa millä voisi valita nuotin aikaarvon, joudun valitsemaan tietsikalla aikaarvo.
        hyvin työläs. Teen tietsikalla nopeammin kuin soittimella. Luulisi olevan jotain apu-välineitä
        nuotinnus ongelmaan kuka osaisi neuvoa !!


    • Mulla

      on ollut vaikka minkä nänöistä kiipparia, mut paras on tämän hetkinen solton-ms60.Ostin sen käytettynä jo 5v sitten ja vieläkin silla pärjää. Maksoin, mokomasta, muistaakseni 900e mut en ole katunut! Nykyäänhän tätä ei enää tehdä solton nimellä vaan Ketron.

    • jotain aloittelijall

      roland e 09
      onko suomessa missään myynnissä?

      onko iso ero yamaah yp220:een?


      onko rolandin uusi malli mikä ja kuin kallis?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe