onko golfmailan gripin vaihto vaikeaa itse. mistä tiedän mikä grippi sopimailaan onko esim eri koko mailassa ei ole mitää ympäryys mittoja. onko kaikissa mailoissa sama ympäryysmitta.
golfmailagrippi
5
7903
Vastaukset
- koskaan itse
vaihtanut grippiä joten lienen sopiva henkilö vastaamaan kysymykseen. Arvelisin että tarvitset kaksipuoleista teippiä ja jotain liukkaria ettei se teippi heti tarraa kun työnnät sisään - googlaa ohjeet. Itse yrittäisin myös jotenkin selvittää varren speksit internetistä jotta saan sen halkaisijan. Toisaalta kun kävin stokkalta ostamassa yhteen mailaan gripin niin kyllä vaan valkkasin siitä yhden ja myyjä asensi sen eikä kysellyt mitään - enkä siis ottanut mitään halkaisijoita huomioon. Eli ne voi kyllä olla aina samatkin.
- ei ole vaikeaa
olen vaitanut itse gippini parikymmentä vuotta, koska siten saan mieleiseni paksuuden ja on helpompi tuoda maila sisälle vaitoa varten kuin viedä kauppaan. miesten ja naisten mailoissa on erilaiset gripit. miesten mailoihin saa erilaisia grippejä myös eri paksuisia. sisähalkaisia on sama kaikissa mailoissa.Tarvitset tetävän veitsen vanhan poisamiseen. grafiittivartta ei saa naarmuttaa joten pientä varovaisuutta veitsewn kanssa. grippejä saa alan kaupoista, itse ostan poulenkymmentä kerrallaan jotta on mistä vaihtaa kun siltä tuntuu. vanhan gipin poiston jälkeen laita kaksipuolesta teippiä n 5 cm grippiä lyhyemmälle matkalle.teippi lyhyemmäksialapäästä niin varsi ei sotkeennu liimaan. gripin päässä on reikä siihen tii tulpaksi ja tinneriä tai puhdasta bensaa sisään ja pieni hölskytys jotta gipin sisällä on liuotinta sama käsittely teipille. kannattaa käyttää riittävästi liuotinta niin homma helpottuu liikaa et voi laittaa.grippi vedetään/painetaan varren päälle pohjjaan asti. älä hosu sinulla on aikaa 2-3 minuttia onnenkuin liima tarttuu kiinni, sinä aikana laita kohdistus kuvio paikalleenja säädä paksuus venyttämällä tai puristamalla itsellesi sopivaksi. puhdista varsi mahdollisista liimaläiskistä liuottimella ja pese grippistä mahdolliset kumi aineet pois. parin vaihdon jälkeen opit pikku niksit jolla saat juuri sopivan gipin itsellesi, ja yhden gripin vaidossa eniten aikaa kuluu tarvikkeiden ottamiseen ja takaisin laitoon, kannatta siis vaitaa kerralla kaikki vähänkin kuluneet gripit. Työn iloa !
- pekkis44
Ensin vanha pois esim mattopuukolla. Sitten kaksipuoleinen grippiteippi. Liimapinta kastellaan jollain haihtuvalla aineella (esim bensa tai vastaava) jotta grippi voidaan työntaa paikoilleen. Vuorokauden kuluttua liima on kiinnittynyt ja maila pelikunnossa. Gripin paksuus ja malli on maku asia. Jos valitset kokonaan kumisen, se on kuivalla hyvä mutta kastuttuaan liukas. Jos gripin pintaan on laitettu vähän "narupintaa" niin se on käteen vähän kovempi mutta antaa märällä paremman pidon. Gripin paksuus voi vaihdella. Nykyään suosittuja ovat vähän paksummat gripit. Ne saattavat jopa helpotaa joidenkin pelaajien lyöntiä.
Joissain seuroissa kenttähenkilökunta vaihtaa grippejä ja korvaus on yleensä pieni, jopa ilmainen kun uudet gripit on hankittu sieltä.- EI OLE VAIKEAA
pelasin jonkin aikaa "narupitaisilla " gripeillä, niiden huono ominaisuus on, että jos/kun ei osu sviitpottiin ja maila pyrkii kääntymään niin se syö hanskaan reijän muutaman kierroksen aikana. Paljain käsin lyödessä selviää tietysti känsillä. Itse käytän kumigrippejä ja sadehansikkaita (molemmissa käsissä) sateen sattuessa. Kyllä se liima tarttuu nopeasti, tunnin kuluttua voi mailan ottaa käytöön
- mhhhhhhhhh
kiitos neuvoista, kyllä noilla pärjää varmasti. vaikuttivat viel kaiken lisäksi helpoilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088