golfmailagrippi

mhhhhhhhhhhhhh

onko golfmailan gripin vaihto vaikeaa itse. mistä tiedän mikä grippi sopimailaan onko esim eri koko mailassa ei ole mitää ympäryys mittoja. onko kaikissa mailoissa sama ympäryysmitta.

5

8071

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koskaan itse

vaihtanut grippiä joten lienen sopiva henkilö vastaamaan kysymykseen. Arvelisin että tarvitset kaksipuoleista teippiä ja jotain liukkaria ettei se teippi heti tarraa kun työnnät sisään - googlaa ohjeet. Itse yrittäisin myös jotenkin selvittää varren speksit internetistä jotta saan sen halkaisijan. Toisaalta kun kävin stokkalta ostamassa yhteen mailaan gripin niin kyllä vaan valkkasin siitä yhden ja myyjä asensi sen eikä kysellyt mitään - enkä siis ottanut mitään halkaisijoita huomioon. Eli ne voi kyllä olla aina samatkin.

• ei ole vaikeaa

olen vaitanut itse gippini parikymmentä vuotta, koska siten saan mieleiseni paksuuden ja on helpompi tuoda maila sisälle vaitoa varten kuin viedä kauppaan. miesten ja naisten mailoissa on erilaiset gripit. miesten mailoihin saa erilaisia grippejä myös eri paksuisia. sisähalkaisia on sama kaikissa mailoissa.Tarvitset tetävän veitsen vanhan poisamiseen. grafiittivartta ei saa naarmuttaa joten pientä varovaisuutta veitsewn kanssa. grippejä saa alan kaupoista, itse ostan poulenkymmentä kerrallaan jotta on mistä vaihtaa kun siltä tuntuu. vanhan gipin poiston jälkeen laita kaksipuolesta teippiä n 5 cm grippiä lyhyemmälle matkalle.teippi lyhyemmäksialapäästä niin varsi ei sotkeennu liimaan. gripin päässä on reikä siihen tii tulpaksi ja tinneriä tai puhdasta bensaa sisään ja pieni hölskytys jotta gipin sisällä on liuotinta sama käsittely teipille. kannattaa käyttää riittävästi liuotinta niin homma helpottuu liikaa et voi laittaa.grippi vedetään/painetaan varren päälle pohjjaan asti. älä hosu sinulla on aikaa 2-3 minuttia onnenkuin liima tarttuu kiinni, sinä aikana laita kohdistus kuvio paikalleenja säädä paksuus venyttämällä tai puristamalla itsellesi sopivaksi. puhdista varsi mahdollisista liimaläiskistä liuottimella ja pese grippistä mahdolliset kumi aineet pois. parin vaihdon jälkeen opit pikku niksit jolla saat juuri sopivan gipin itsellesi, ja yhden gripin vaidossa eniten aikaa kuluu tarvikkeiden ottamiseen ja takaisin laitoon, kannatta siis vaitaa kerralla kaikki vähänkin kuluneet gripit. Työn iloa !

• pekkis44

Ensin vanha pois esim mattopuukolla. Sitten kaksipuoleinen grippiteippi. Liimapinta kastellaan jollain haihtuvalla aineella (esim bensa tai vastaava) jotta grippi voidaan työntaa paikoilleen. Vuorokauden kuluttua liima on kiinnittynyt ja maila pelikunnossa. Gripin paksuus ja malli on maku asia. Jos valitset kokonaan kumisen, se on kuivalla hyvä mutta kastuttuaan liukas. Jos gripin pintaan on laitettu vähän "narupintaa" niin se on käteen vähän kovempi mutta antaa märällä paremman pidon. Gripin paksuus voi vaihdella. Nykyään suosittuja ovat vähän paksummat gripit. Ne saattavat jopa helpotaa joidenkin pelaajien lyöntiä.

Joissain seuroissa kenttähenkilökunta vaihtaa grippejä ja korvaus on yleensä pieni, jopa ilmainen kun uudet gripit on hankittu sieltä.

• EI OLE VAIKEAA

pelasin jonkin aikaa "narupitaisilla " gripeillä, niiden huono ominaisuus on, että jos/kun ei osu sviitpottiin ja maila pyrkii kääntymään niin se syö hanskaan reijän muutaman kierroksen aikana. Paljain käsin lyödessä selviää tietysti känsillä. Itse käytän kumigrippejä ja sadehansikkaita (molemmissa käsissä) sateen sattuessa. Kyllä se liima tarttuu nopeasti, tunnin kuluttua voi mailan ottaa käytöön

• mhhhhhhhhh

kiitos neuvoista, kyllä noilla pärjää varmasti. vaikuttivat viel kaiken lisäksi helpoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe