"Tunne" ensitapaamisella

Mitä se on?

Tapasin hiljattain erästä naista. Olimme jo runsaan kuukauden mailailleet ja keskustelleet puhelimessa. Myös kuvat oli vaihdettu.
Sitten kun tapasimme, niin kaikki tökkäsi siihen. Jälkeenpäin nainen mailasi, että "tunne" puuttui ja hän meni aivan lukkoon.

Kertokaa naiset, mitä tämä "tunne" on? Perustuuko se vaan ulkonäöllisiin seikkoihin, koska siihen saakka keskustelut ym olivat sujuneet hyvin? Jos tunne on tultava ensi silmäyksellä, niin ei se voi kovin henkisiin arvoihin perustua, ainoastaan pintakuoreen???

36

13796

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T nainen

Kyllä minulle ainakin tulee heti myös se "tunne", jos jostakin pidän. Se ei liity mitenkään ulkonäköön ainakaan minun kohdalla. Tähän mennessä on tullut vain kerran se "tunne itselleni", Mutta silloin mies tekikin ikävästi, ei kai hänellä ollut tunnetta. En kyllä ole kovin monilla treffeillä käynnyt.

• äidin poika...

Olen mies mutta, luulen että olen itsekin joskus "tuntenut" :-)

En usko että ihan ensisilmäyksellä tuo tunne tulee, mutta hyvin pian (minuuteissa) kuitenkin. Joku keittiöpsykologi varmaan voisi vääntää jotain että se tulee siitä kun toinen muistuttaa alitajuntaisesti isääsi/äitiäsi... ei tietenkään kirjaimellisesti, mutta tulee sellainen "turvallisen onnellinen olo". Itse olen ainakin huomannut että jälkikäteen tarkemmin ajateltuna naisissa jotka kolahtavat (muutenkin kun pinnallisilta ominaisuuksilta) on käytökseltään ja olemukseltaan merkittäviä yhtäläisyyksiä omaan äitiini.

Mies on tietenkin ihastumisprosessinsa puolesta hieman pinnallisempi eli en usko että tämä tunne välttämättä tulee pintaan jos alapäässä on liikaa painetta, mutta täydellä päällä kun on liikkeellä sen varmaan huomaa helpommin... Ehkä naisilla tämä on tästä johtuen helpompaa / nopeampaa, kun alapää ei oletuksena kihelmöi yhtä voimakkaasti kuin miehillä keskimäärin.

Tämän takia en usko että on mitään täysin oikeaa vastausta tähän kysymykseesi, mutta jos saat selville että olet samanlainen luonteeltasi ja olemukseltasi kun kohdehenkilön elämään "eniten vaikuttanut vastakkaisen sukupuolen edustaja", niin olet se joka "kolahtaa".

• 4kymppinen

Erehdyit puhumaan asiasta, kun olet niin kauan kirjoitellut. Puhutulla asialla on varsin vähän merkitystä. Kehon kieli ratkaisee, eleet, äänensävy ja muut seikat, joita ei voi suoraan hallita. Ihastus tarttuu eli jos pidät naisesta, anna tunteen vallata itsesi ja anna sen näkyä sinusta. Esimerkiksi äänensävy muuttuu itsestään maireammaksi, kun ihastut häneen. Kevennä tunnelmaa leikinlaskulla.

Yksi asia, jolla voit johdatella asioiden etenemistä on, että katsot häntä suoraan silmiin, herkeämättä. Voit aloittaa katselun sillä, että kehut, että ne on nätit. Profiilissaan hän on kertonut minkä väriset ja sinä yksinkertaisesti sanot, että "sallithan että katson lähempää, ovatko silmäsi todella siniset." Sitten tietysti voit sanoa että kauniit ovat. Anna hänen puhua ja katso häntä vain silmiin, jolloin hän aistii, että olet kiinnostunut. Jos hän vastaa katseeseesi ja pysyy siinä, hän on sinun.

• 30+++

4kymppiselle vähän uutta ohjeistusta; tuo sun lopputekstisi nyt ei minuun ainakaan tehoaisi ollenkaan! Naurettavaa lässytystä, tuollainen ehkä pelittää jonkun vanhanpiian kohdalla joka on ikuinen seinäruusu. sellaiseen naiseen tuollainen lässytys saatta vaikka iskeäkin. Aika moniin muihin ei.

• kiribati

minkä ikäisiin tuollainen taktiikka tehoaa?

• vaivautuisin

pahasti tuollaisesta ja ajattelisin kotona, tai ellen jo heti siinä pystyisi pakokauhuni vallassa, että onpa hullu mies ja aivan varmasti joku pelimies. pelimiehet muuten kuvottaa mua. Kaikki naiset ei o niin tyhmiä et sortuisi heihin.

• 4kymppinen
        30+++ kirjoitti:

4kymppiselle vähän uutta ohjeistusta; tuo sun lopputekstisi nyt ei minuun ainakaan tehoaisi ollenkaan! Naurettavaa lässytystä, tuollainen ehkä pelittää jonkun vanhanpiian kohdalla joka on ikuinen seinäruusu. sellaiseen naiseen tuollainen lässytys saatta vaikka iskeäkin. Aika moniin muihin ei.

Kiitos vain, en tarvitse ohjeistusta ainakaan mua nuoremmalta. Annoin vähän nuoremmalle pojalle ohjeita asioissa, joissa itse tein väärin nuorena.

En väitä, että itse tekisin noin systemaattisesti, koska iskeminen ei ole enää tarkoitukseni, sekin on niitä nuoruuden virheitä. Sattumalta olen vain käytännössä oivaltanut, mikä puree. Rehellisyys ja avoimuus ainakin. Mutta jollen jotenkin ilmaise sitä, niin asiat eivät kehity.

Unohdit perusasian, jonka kerroin, puhe pois. Ei tosiaankaan mitään lässytystä vaan tilaa sille muulle kommunikaatiolle, jonka puhe peittää. Mutta oli jossain lehdessä deittivinkkinä, että naista pitää kehua vähintään kolmasti illan aikana. Teen sen mielelläni, jos löydän naisesta jonkin miellyttävän ominaisuuden. Toinen vinkki, älä lörpöttele, kuuntele. Teen niin, koska teen niin luonnostani. Kolmas vinkki, älä pälyile vaan katso kumppaniasi rohkeasti silmiin. Kaikki eivät luonnollisestikaan pidä tästä, mutta hyvin monet pitävät. Kun nainen puhuu, olen aiemmin katsellut hänen kasvojaan, puhuvaa suuta, mutta nykyään katson läheltä silmiin, pidän siitä ja deittien onnistumisprosentti hipoo sataa. :-)

En usko, että siihen kuka tahansa pystyy, mutta silmiin katsominen on näköjään se ratkaiseva tekijä. Jonkinlaisen halun se on saanut aikaan toisessa osapuolessa, joka yhtä halukkaasti tapittaa takaisin. Toimii tavallisiin naisiin ikähaarukassa 30..50 v, nuorempiin en ole kokeillut.

• Kolkyt ja risat
        4kymppinen kirjoitti:

Kiitos vain, en tarvitse ohjeistusta ainakaan mua nuoremmalta. Annoin vähän nuoremmalle pojalle ohjeita asioissa, joissa itse tein väärin nuorena.

En väitä, että itse tekisin noin systemaattisesti, koska iskeminen ei ole enää tarkoitukseni, sekin on niitä nuoruuden virheitä. Sattumalta olen vain käytännössä oivaltanut, mikä puree. Rehellisyys ja avoimuus ainakin. Mutta jollen jotenkin ilmaise sitä, niin asiat eivät kehity.

Unohdit perusasian, jonka kerroin, puhe pois. Ei tosiaankaan mitään lässytystä vaan tilaa sille muulle kommunikaatiolle, jonka puhe peittää. Mutta oli jossain lehdessä deittivinkkinä, että naista pitää kehua vähintään kolmasti illan aikana. Teen sen mielelläni, jos löydän naisesta jonkin miellyttävän ominaisuuden. Toinen vinkki, älä lörpöttele, kuuntele. Teen niin, koska teen niin luonnostani. Kolmas vinkki, älä pälyile vaan katso kumppaniasi rohkeasti silmiin. Kaikki eivät luonnollisestikaan pidä tästä, mutta hyvin monet pitävät. Kun nainen puhuu, olen aiemmin katsellut hänen kasvojaan, puhuvaa suuta, mutta nykyään katson läheltä silmiin, pidän siitä ja deittien onnistumisprosentti hipoo sataa. :-)

En usko, että siihen kuka tahansa pystyy, mutta silmiin katsominen on näköjään se ratkaiseva tekijä. Jonkinlaisen halun se on saanut aikaan toisessa osapuolessa, joka yhtä halukkaasti tapittaa takaisin. Toimii tavallisiin naisiin ikähaarukassa 30..50 v, nuorempiin en ole kokeillut.

Olen itse nainen ja kirjoitin aiemmin tuosta silmäteemasta "miten mies isketään"-palstalle.Lempeä silmiin (syvälle) katsominen ja kuunteleminen saa miehetkin sekaisin. Naurattaa vain minkälaisethan treffit meillä olisi, kun kaksi tapittajaa olisi vastakkain...Tosin tiedän jo lopputuloksen, sillä johtaa nopeasti märkään suulliseen kontaktiin (muistelee hymyllä yhtä Gant-paitaista tohtorismiestä kesällä)

• ...................

Jos olette vasta kuukauden ajan olleet tekemisissä puhelimitse ja meilillä niin se on tosi lyhyt aika. Ehkäpä nainen meni lukkoon ihan muista syistä kuin sinusta. Hän ehkä pelkäsi treffejä ja perääntyi kun ei sitä suurta ihastumisen tunnetta kokenut. Sitä ei voi kokeakaan jos etukäteen pelkää ja ujostelee. Ensimmäinen tapaaminen on aina vaikea ja jotkut eivät ujoudeltaan osaa puhua tai olla sellaisia kun oikeasti ovat. Ujo ihminen voi myös hylätä mahdollisen kumppanin tämän takia koska hän häpeää omaa ujouttaan. Jos teillä keskustelut ovat sujuneet hyvin meilin kautta niin jatkakaa sitä edelleen ja ottakaa rauhallisesti.

• Hommma

Sain ensimmäisen "naisjutun" parikymppisenä, säälittävästi netin kautta. Olin naisen kanssa yhteyksissä monta kuukautta chatin/mailin/puhelimen välityksellä, kuvatkin vaihdettiin tietty. Minähän suorastaan rakastuin häneen. Hänellekin olin kuulemma ensimmäinen "miesjuttu", eli oltiin aika kokemattomia molemmat tällä saralla. Kuvittelin, että tunne oli molemminpuolinen.

Sitten tuli se tapaaminen. Minähän kun olin naikkoseen aivan ihastunut, ei se livenä näkeminen sitä tunnetta ainakaan heikentänyt. Muijalla kuitenkin töksähti ja jälkeenpäin selitteli just tota samaa "siitä puuttui vain se Jokin". Siis mitä vittua, mikä JOKIN? Oliko mulla kenties iljettävä finni naamassa sellasessa kohtaa missä ei kuvassa sillä hetkellä näkynyt vai mitä helvettiä?

Mun jälkeen sillä muijalla on ollu varmaan ainakin 3 säätöä joille ihan jalkojaan levitteli ja viimeisimmän kanssa on jonku sortin vakisuhteessa.

Ei, en suinkaan ole katkera. Koittaapa siinä nyt olla kun tuntuu ettei vieläkään ole toipunut siitä traumasta ja sen jälkeiset muutamat muutkin naissäädöt on menneet metsään ehkä just sen takia. Itsetunto nolla ja kokoajan päässä pakkoajatus ettei kelpaa kenellekään.

• itsekin syyn

pahaan oloosi -> Itsetunto-ongelmat. Miten tällaiset vaivat saa korjattua, sitä kannattaa miettiä. Kllä se sopivakin tyttö sieltä sitten löytyy, kun itsetuntoa on riittävästi, jotta osaa sellaisen etsiä, valita ja kohdella valittua hyvin.

• Hommma
        itsekin syyn kirjoitti:

pahaan oloosi -> Itsetunto-ongelmat. Miten tällaiset vaivat saa korjattua, sitä kannattaa miettiä. Kllä se sopivakin tyttö sieltä sitten löytyy, kun itsetuntoa on riittävästi, jotta osaa sellaisen etsiä, valita ja kohdella valittua hyvin.

Juu, kyllä tiedän että olen huonoitsetuntoinen. Eikä sitä nämä muijat ole ainakaan auttaneet, jotka odottaa jotain välitöntä "fiilistä" treffeillä ja antaa rukkasta.

Väittäisin, että itsetuntoa on useampaa sorttia. Olen suht hyväitsetunoinen kaikilla muilla osa-aluella, tiedän osaavani tehdä eri asioita ja olevani hyvä niissä. Mutta nais-itsetunto on ihan perseestä, enkä uskalla lähestyä naisia. Heh, hyvä kun edes uskallan työpaikan naisille suutani avata, tuskaa tekee jo sekin.

Ja tämähän johtuu siitä, että kun ei ole tähän mennessä kenellekään naiselle kelvannut. Niin. Kun siitä on aina puuttunut "se jokin" naisen mielestä. Ja miten tätä itsetunnon osa-aluetta oikein pystyisi muutenkaan parantamaan, kuin löytämällä se nainen joka todella välittää ja on kiinnostunut. Ja sehän ei ole mikään helppo homma.

Minä väitän, että miehet ja naiset pettyy treffeillä eri tavalla.

Naiset pettyvät yleensä, koska heillä on suhteettoman korkeat odotukset miehestä. Heidän itsetuntoonsa tällaisella pettymyksellä on aika minimaalinen vaikutus. Ei kun uutta treffiä putkeen vaan, eiköhän sieltä se prinssi joskus löydy.

Miehet taas pettyvät, koska yleensä treffeillä kiinnostuvat naisesta, mutta nainen ei kiinnostu heistä. Muutama tällainen treffitilanne ja itsetunto alkaa olemaan aika rappiolla. Alkaa se treffailuintokin pikkuhiljaa hiipua.

• Mitä se on?

Jos uusi tuttavuuteni muistuttaa jotakin aikaisemmin tapaamaani (mielestäni) epämiellyttävää henkilöä, niin silloin (ilman muuta syytä) en oikein pysty pitämään tästä uudestakaan tuttavuudesta. Tässähän ei ole mitään järkeä ja perusteita toimia näin, mutta näin se vaan menee.

• kiribati

ulkonäköön vaan johonkin, jota on vaikea nimetä. Se voi olla tapa, jolla toinen "kantaa itsensä" tai sitä, että hän muistuttaa jotain turvallista menneisyyden henkilöä (tai ei muistuta tai tuo mieleen jonkun epämiellyttävän henkilön). Se on sitä "kemiaa" tai sen puutetta. Kun ihminen tapaa henkilön, joka miellyttää, hänessä tapahtuu tahdosta riippumattomia refleksejä, esimerkiksi silmäterät laajenevat. Ihastumisen/rakastumisen tunteeseen liittyy hormonien (mm oksitosiini) erittymistä - ei niitä voi itse säädellä. Vaikka toisesta olisi nähnyt 50 valokuvaa ja puhunut 100 kertaa puhelimessa, niin silti ei voi tietää "kolahtaako" todellisuudessa.

• Mitä se on?

En tiedä, mitä luonto on ajatellut luodessaan tämän ns. "ihmisten väliset kemiat".
        Lajikehitys pyrkii vaan ja ainoastaan siihen, että ihminen lisääntyisi.

Miksi sitten tämä sokea evoluutio on valinnut niinkin tyhjänpäiväisen seikan, kuin ihmisen ilmiasun (liikkeet, eleet..ymv. "kehon kemian" ) niin ratkaisevaan osaan, että sen kautta valitaan jopa pari itselleen? Eikö olisi paljon kestävämpi valintaperuste ns hengen kemiat, eli yhteensopivuus niissä asioissa, mitä ihminen suoltaa suusta ulos?
        En oikein löydä mitään järkeä tässa asiassa??????
        Ei kait tässä elämässä (kohtalo ymv.)muutenkaan mitään sellaista logiikkaa ole, mitä ihminen voisi ymmärtää. Sattumaako kaikki vaan on???????? Ei kannustaisi yrittämään.

• tuoksukas
        Mitä se on? kirjoitti:

En tiedä, mitä luonto on ajatellut luodessaan tämän ns. "ihmisten väliset kemiat".
        Lajikehitys pyrkii vaan ja ainoastaan siihen, että ihminen lisääntyisi.

Miksi sitten tämä sokea evoluutio on valinnut niinkin tyhjänpäiväisen seikan, kuin ihmisen ilmiasun (liikkeet, eleet..ymv. "kehon kemian" ) niin ratkaisevaan osaan, että sen kautta valitaan jopa pari itselleen? Eikö olisi paljon kestävämpi valintaperuste ns hengen kemiat, eli yhteensopivuus niissä asioissa, mitä ihminen suoltaa suusta ulos?
        En oikein löydä mitään järkeä tässa asiassa??????
        Ei kait tässä elämässä (kohtalo ymv.)muutenkaan mitään sellaista logiikkaa ole, mitä ihminen voisi ymmärtää. Sattumaako kaikki vaan on???????? Ei kannustaisi yrittämään.

Se ihmisten välinen kemia tarkoittaa ihmisen ominaistuoksua, jota tosin nykyihminen koettaa kaikin kosmeettisin ainein peittää. Kun valitaan paria, niin sellainen ihminen, joka geneettisiltä ominaisuuksiltaan sopii hyvin pariksi, myös tuoksuu hyvältä. Nuuskuttelepa vain ihmisiä, niin kaikki eivät todellakaan omaan nenään tuoksu miellyttävältä.

Ulkonäöstä sen verran, että symmetriset muodot näyttävät ihmisen silmään kauniilta ja symmetrisyyttä haetaan myös ihmiskehosta ja kasvoista. Myös vyötärö-lantio -suhde naisella on tärkeä. Ja siinä nimenomaan tulee esille se, että onko naisesta synnyttäjäksi.

Kysyt, että onko tässä järkeä. No nimenomaan tässä on järkeä, sillä sekä eläin- että ihmiskunnassa tärkein tehtävä on lisääntyminen ja mahdollisimman elinkelpoisten ja hyvien jälkeläisten tuottaminen. Eli mikään ei ole sattumaa.

• Mitä se on?
        tuoksukas kirjoitti:

Se ihmisten välinen kemia tarkoittaa ihmisen ominaistuoksua, jota tosin nykyihminen koettaa kaikin kosmeettisin ainein peittää. Kun valitaan paria, niin sellainen ihminen, joka geneettisiltä ominaisuuksiltaan sopii hyvin pariksi, myös tuoksuu hyvältä. Nuuskuttelepa vain ihmisiä, niin kaikki eivät todellakaan omaan nenään tuoksu miellyttävältä.

Ulkonäöstä sen verran, että symmetriset muodot näyttävät ihmisen silmään kauniilta ja symmetrisyyttä haetaan myös ihmiskehosta ja kasvoista. Myös vyötärö-lantio -suhde naisella on tärkeä. Ja siinä nimenomaan tulee esille se, että onko naisesta synnyttäjäksi.

Kysyt, että onko tässä järkeä. No nimenomaan tässä on järkeä, sillä sekä eläin- että ihmiskunnassa tärkein tehtävä on lisääntyminen ja mahdollisimman elinkelpoisten ja hyvien jälkeläisten tuottaminen. Eli mikään ei ole sattumaa.

Kun on nähnyt kuvan toisesta, kuullut puhelimessa äänen ja on mailailtu kymmeniä viestejä, niin molemmat ovat luoneet toisestaan kuvitellun hahmon, mihin ovat rakastuneet. Kun sitten tavataan ja todellisuus ei vastaakaan sitä kuviteltua olemusta, niin petytään.

Olen myös ajatellut, että juuri tapaamishetkellä (muutaman sekunnin sisällä) tapahtuu erittäin nopeaa vuorovaikutteista signalointia. Molemmat peilaavat toisen käytöstä ja jos tässä vaiheessa menee pieleen, niin peli on menetetty. Jos esim. toinen hämmentyy/jännittyy, niin viesti kulkee valitömästi toiselle, joka jähmettyy myös. Tämä viesti palaa taas alkuperäiselle ja "tilanne" vahvistuu". Tämä hetki on myös äärimmäisen alti väärintulkinnoille. Toisen hymy voidaan esim. tulkita virnuiluksi, totisuus vihaisuudeksi jne...

• nyt tuntuu

Kesällä olin treffeillä miehen kanssa, joka oli oikein mukava, komea ja kaikkea. Järkevästi ajateltuna oikein hyvä "saalis", mutta kun ei vaan tuntunut missään miltään.

Nyt sitten viikonloppuna tapasin erään miehen ja voin sanoa että TUNTUU. Mutta tää ihminen on järjellä ajateltuna väärä ja en yhtään tiedä mitä tyyppi ajattelee ja näänkö sitä enää ikuna...

Olis niin helppoa elää järjellä eikä tunteella, mutta ei voi mitään. Tässä sitä nyt kärvistellään. Ja mistä se tunne tulee tai miksi se puuttuu, ei mitään hajua.

• on.....

Miehen ja naisen ero. Mies jaksaa usein odottaa että se tunne tulisi vähitellen, jos nainen on kaikin puolin miellyttävä. Kemioihin vedotaan vain kohteliaisuudesta ja nainen ei oikeasti miellytä. Etenkin useimmat nuoret naiset puolestaan odottavat, että tunne tulee välittömästi ja vaikka treffit menisivät hyvinkin, ei se takaa millään muotoa jatkoa.

• ja sitä joko on tai ei

Minusta tuo tunne ensi tapaamisella on se kuuluisa "vetovoima" (seksuaalinen, jos suoraan
      sanotaan). Sitä joko on tai ei ja sen huomaa heti.
      En voisi alkaa seurustelemaan miehen kanssa, jos
      en tuntisi häntä kohtaan myös seksuaalista vetomoimaa. Eli jonkun kanssa haluaa sänkyyn heti ja toisten kanssa ei edes monen kuukauden
      tapaamisten jälkeen ja juttu loppuu siihen. That's it.

• ai nou

Se vaan on se tunne että toisessa on jotakin joka kiinnostaa.Ei ole kiinni komeudesta,varakkuudesta tms keskustelutaidoista...Sen näkee heti.Ikävä kyllä vaan tuottaa toiselle pettymys jos "sitä jotakin" ei ole.Sanon kyllä suoraan,viimeksi viikko sitten..sorry vaan...Mutta miksi tuhlata aikaa jos ei heti natsaa...En minä ainakaan.Vaikka kuinka inhottavaksi minua tämän jälkeen sitten haukuttekaan...

• minäkin....

Noin kunnes sitten menin rakastumaan jo pitkään tuntemaani naiseen ja intohimoa ei todellakaan puuttunut suhteesta, pikemminkin kiihkein kokemani suhde koska tunsimme toisemme läpikotaisin. Kun pitää yhtä asiaa totuutena, ei edes tarjoa mahdollisuutta millekään muulle vaihtoehdolle.

• myöhemminkin

Vaikka ensi tapaamisella ei natsaisikaan, niin myöhemmin, kun toisen oppii tuntemaan, voi yhteinen sävel löytyäkin.

Joskus harvoin tapaa niin avoimia ihmisiä, että heidän kanssaan tulevat kaikki juttuun ensi hetkestä lähtien. Heihin on helppo tutustua, mutta myöhemmin heistä saattaa paljastua joitain erittäin negatiivisia piirteitä...

Jännitys ensitapaamisella viestii mielestäni vain siitä, että parin välillä on jonkinlaista sähköä/kiinnostusta. Tai voihan joku olla niin ujo, että jännittää vaikka ei olisikaan kiinnostunut toisesta.

Missään nimessä ei koskaan pitäisi jättää toiseen tutustumista yhteen tapaamiskertaan...

Sellainenkin on yleistä (vaikka koskaan ei pitäisi yleistää), että usein sellaiset avoimet ja puheliaat ihmiset eivät sitten loppujen lopuksi muuta osaakaan kuin kevyttää jutustelua... Heidän kanssaan ei voi keskustella mistään syvällisestä.

• aikuinen nainen

Kemia on olemassa, mutta itse en ole sitä ikinä ensi tapaamisella tajunnut. Ellei sitten ole hakemassa pelkkää yhden illan seksisuhdetta.

Elämässäni on kolahtanut kahdesti, ensimmäinen pitkä suhteeni ei ollut varsinaista kemiaa, enemmänkin riippuvuutta, vaikka teininä muuta kuvittelinkin.

Pahiten kolahti mies, jonka olin tuntenut yhteisten tuttujen kautta joitakin kuukausia, ellei vuoden. Kemia iski sitten yhtäkkiä kuin sähköisku illanvietossa (joka oli kostea), eikä se ole varsinaisesti päättynyt vieläkään vaikka suhde kesti vain joitakin kuukausia ja sen päättymisestäkin on jo vuosia. Useat riippumattomat ulkopuolisetkin huomasivat tämän "samankaltaisuutemme" ja sanoivat siitä myös. Harmi että olimme silloin molemmat niin hukassa että elämän oli pakko mennä eri teille. Tavallaan hän oli elämäni rakkaus, vaikken häntä enää haikailekaan. Mielestäni on kuitenkin hienoa, että on saanut kokea tälläisen liki "taivaassa solmitun" kohtaamisen (en ole uskovainen)

KOlmannen olin tuntenut kaverina jokusen vuoden, kun mielessäni välähti "tuo", mitään en kuitenkaan tehnyt ja kului vuosia kunnes kohtasimme uudestaan, siitä alkoi vuosia kestänyt suhde.

Yhden todella yltiökomean tumman pitkän miehen torjuin kun en minkäänlaista kemiaa (edes seksimielessä) tuntenut. Sellainenkin on mahdollista, pojat, uskokaa vain. Kemialla on lopulta aika vähän tekemistä ulkonäön kanssa. Enemmänkin se on juuri SAMANKALTAISUUTTA.

• fysiikkaa ja kemiaa

Kyllä on merkitystä sillä tunteeko ensitapaamisella vetovoimaa toiseen osapuoleen. Itse tapasin miehen joka kolahti heti ensisilmäyksellä ja se tunne oli havaittavasti molemminpuolinen. Kyllä ulkokuori ja käytös vaikuttivat myös, jonkinlainen samankaltaisuus oli aistittavissa. Vaikka kyseessä olikin seksiä ensitapaamisella se kannatti kokea! Kun fysiikka ja kemia pelaa niin hyvää tulee. Malttia tietysti pitäisi olla jos muutakin olisi halunnut siitä kehittyvän kun hyvää seksiä. Hyvät muistot jäi vaikka muuta ei sitten tullutkaan. Usko kemiaan miehen ja naisen välillä sen sijaan elää mielessäni vahvemmin kun koskaan. Sitä oikeaa odotellessa......

• Enkeliiina

Tämä samankaltaisuus tuntui olevan monelle se syttymisen taikasana. Hassua, kun se itselle on vastakohtaisuus eli toisen erilaisuus. Tumma ja tulinen etsii siis sitä rauhallista vastakohtaansa, sielun ja mielen rauhoittajaa. Eipä ole vielä löytynyt 2 vuodessa, liekö koskaan. Kai mä olen niin kamalan pelottava,....Mutta se täytyy allekirjoittaa, että joskus kolahtaa ja kovaa, siitä ensi silmäyksestä. Sille vaan kun ei voi mitään.(Niille tunteilleen.) Harmi, ettei aina ole molemminpuolista.

• ,-.-,-.-,

- Ensimmäiset vaikutelmat ovat peruuttamattomia -

• -Tunne- ??

Nuorempana sitä odotti sellaista ihastumisen tunnetta, kemiaa heti ensikohtaamiselta, nyt 41 vuotiaana ei enää niin paljon.

Mutta kuitenkin, jos ensitreffeillä ei ole puhuttavaa, istutaan siis tuppisuuna tai miehen katse vaeltelee muissa ihmisissä (naisissa), tai mies käytäytyy täysin tökerösti, ilman minkäänlaisia tapoja, niin kyllä minun puolesta saa olla.

Mutta jos juteltavaa piisaa niin olen valmis katsomaan toiset ja kolmannetkin treffit, sitten jos ei tule sellaista hyvänolon tunnetta sisään, niin en jatka. Tunne, on turvallisuutta, kyseisen ihmisen seurassa tuntuu mukavalta, haluan koskettaa häntä, suudella häntä, viettää enemmän aikaa hänen kanssaan.

• Tajuan täysin M

Kuule, voisin jutella vaikka ummet ja lammet naisen kanssa mutta väitän tunnistavani sussa sellaisia piirteitä ettei keskustelumme kauan eläisi ja syy siihen ei ole siinä, ettenkö keksisi puhuttavaa vaan että kaltaisesi "ehtojen" laittajan tutustumiselle tiedän olevan todella pikkusieluisen ja ymmärtämättömän eli tyhmän ihmisen ja tyhmän kanssa en halua jutella.

Jos hiljaista on ollut ja keskustelua ei ole syntynyt niin ei ole tullut koskaan mieleen kuka se tuppisuu ja tunnelman syöjä oikeasti on?

Itsehän istut tuppisuuna ja voin nähdä jo nyt olemuksesi pelkuruude ja negatiivisuudem, joka on yksinkertaisille naisille ominainen. Ammattilaisena mun ei tarvitse kuin vilkaista sinua niin ymmärrän ongelmasi. Älä välitä se on yleistä tässä yhteiskunnassa juuri teidän vamhempien naisten keskuudessa, onneksi olette pikkuhiljaa poistumassa markkinoilta ja terveasenteisemmat nuoret naiset astuvat tilalle.

• toivotonta kemiaa..
        Tajuan täysin M kirjoitti:

Kuule, voisin jutella vaikka ummet ja lammet naisen kanssa mutta väitän tunnistavani sussa sellaisia piirteitä ettei keskustelumme kauan eläisi ja syy siihen ei ole siinä, ettenkö keksisi puhuttavaa vaan että kaltaisesi "ehtojen" laittajan tutustumiselle tiedän olevan todella pikkusieluisen ja ymmärtämättömän eli tyhmän ihmisen ja tyhmän kanssa en halua jutella.

Jos hiljaista on ollut ja keskustelua ei ole syntynyt niin ei ole tullut koskaan mieleen kuka se tuppisuu ja tunnelman syöjä oikeasti on?

Itsehän istut tuppisuuna ja voin nähdä jo nyt olemuksesi pelkuruude ja negatiivisuudem, joka on yksinkertaisille naisille ominainen. Ammattilaisena mun ei tarvitse kuin vilkaista sinua niin ymmärrän ongelmasi. Älä välitä se on yleistä tässä yhteiskunnassa juuri teidän vamhempien naisten keskuudessa, onneksi olette pikkuhiljaa poistumassa markkinoilta ja terveasenteisemmat nuoret naiset astuvat tilalle.

se tunne on tosiaan olemassa...itse jo olin sen unohtanut, minulla on pieni lapsi ja rakastin hänen isäänsä. Mutta yleisesti ottaen kaikki "elämäni miehet" ovat pitäneet minusta enemmän kuin minä heistä, enkä juuri koskaan ole itse heti ollut kiinnostunut...nyt sitten yli 30senä tapasin sattumalta uudessa työpaikassani miehen jonka pistin heti merkille taloon tullessani, mutta en törmännyt häneen kuitenkaan, ennenkuin sitten eräänä päivänä satuttiin keskusteluetäisyydelle ja tuo tunne iski kuin salamana kirkkaalta taivalta, aivan käsittämätöntä ilman sakeaksi pistävää huminaa korvissa, eikä mitään järkevää sanaa suusta...täysin 15vee tasoista juttua...jälkeenpäin mietin että mikä pisti puhumaan hassuja..mut se oli kyllä juuri se "kolahdus"...sama toistuu aivan joka kerta kun häneen törmään...surullista etten tiedä mitä tehdä, en voi pilata omaa mainettani jos hän ei olekkaan kiinnostunut, ja tiedän että hän on lähdössä pois talosta... positiivista on se, että tuntee olevansa täysin elossa tuon tunteen ansiosta...ja jos sattuisi oikeasti samaan aikaan niin olisi lähestulkoon ylimaallista...surullista että se oikeasti on tässä maailmassa harvinaista, lähestulkoonkaan kaikki eivät koskaan sitä koe...ja mitä vanhemmaksi tulee, sen enempi elämä ja vanhat jutut sotkee mitään uusia juttuja. Ehkä sitten vielä joskus...

• ...............

Se on parempi hyväksyä, että moni nainen tekee tiedostetusti tai tiedostamatta päätöksen voiko juttu edetä ensimmäisen viiden minuutin aikana sinut nähtyäsi. Aivan sama oletko jakanut hänen kanssaan, mitä tahansa ja kuinka paljon henkistä tai hän on nähnyt totuudenmukaisen kuvasi. Toki niitä armeliaampia poikkeuksiakin on, jotka ihastuvat vähän hitaammalla mekanismilla ja jopa tietävät sen itse. Itse kun en koskaan ihastu edes ekoilla treffeillä, niin moinen käytös on täysin käsittämätöntä. Mutta naisen ehdoilla mennään ja se voi olla mitä tahansa yhteisen viikonlopun tai kylmyyden ja vaikean selittelyn väliltä.

• sielunkumppanit...

47-vuotiaana tapasin miehen jonka kanssa olimme ennen ensi tapaamista vaihdelleet viisi kuukautta viestejä, sekä muutaman kerran soitelleet.
      Teimme treffit eräälle vaelluspolulle. Kävelimme tuota kuuden kilometrin polkua yli neljä tuntia, juttelimme paljon ...se tunne oli ollut jo viestitellessä, ja vahvistui siinä koko ajan
      .Kun sisareni soitti illalla ja kysyi miten tapaaminen onnistui, sanoi että ihan kuin olisin ollut kolmekymmentä vuotta nuorempi kun katsoin hänen silmiinsä, kuin olisin päässyt nuoruuteeni takasin ja saanut uuden alun-tiesin heti että tuosta jutusta tulisi jotain.

• rakastuneena

Kyllä sen tuntee heti jos jotain kemiaa on. Minä kirjoittelin kuukausia yhden miehen kanssa. Hän lähetti muutaman kuvan, jotka hieman laimensivat suoraan sanottuna kiinnostustani lähemmäs ystävyyttä kuin ihastumista. Vakava ilme ehkä tökki kuvissa. Sitten mies yllättäen tulikin minua tapaamaan ja voin sanoa, että tämä 38v oli mennyttä naista! Tunsin heti alusta alkaen miehen ympärillä selllaisen hyvän olon ja kun hän katsoi silmiini, kuulin vain lintujen viserrystä päässä. Jos toista kohtaan ei tule tunnetta, en usko sen kehittyvän ajan kanssa. Meillä oli se tunne molemminpuolinenkin onneksi.

• MariZZki32

Nainen miettii aina vähän pidemmälle asioita.
      Jos mies ajattelee vaikka nyt sen ensitapaamisen aikana kolme tuntia pidemmälle nainen miettii kolme päivää eteenpäin suhdetta miehen kanssa. Mies miettii kolme päivää eteenpäin, nainen miettii kolme viikkoa eteenpäin. Mies miettii kolme viikkoa eteenpäiin suhdetta naisen kanssa nainen miettii kolme kuukautta eteenpäin suhdetta.
      Mies miettii kolme kuukauutta eteenpäin suhdetta saattaa tykätä ajatuksesta kesäheilasta tms. mutta nainen on miettinyt siinä vaiheessa kolme vuotta eteenpäin suhdetta miehen kanssa, perustanut mielessää perheen miehen kanssa miettinyt talot, työt ja lasten etunimet, näkee miehen tekevän jotain typerää tai huomaa miehessä jokin asian joka tuskin muuttuu ja jättää miehen.
      Tämä on osa sitä tunnetta.
      Nainen ei oikeastaan voi sille mitään, koska se on biologiaa. Nainen etsii alaitajuisesti miestä jolla on hyvät geenit ja joka osoittaa olevansa turvallinen ja pystyvä hoitamaan naista ja lasta.

• erfwaeferaw

Ajattelee sana pitäisi korvata sanalla kuvittelee, koska ensitapaamisella ei edes intuititiivinen ihminen pysty sanomaan oikeasti muuta kuin ehdottoman ein eli toisin sanoen pitää toista enemmän tai vähemmän vastenmielisenä. Sanot ehkä tunteelle ei ja saatat kulkea hyvinkin onnesi ohi. Itseasiassa, jos omaa ns. "kuudennen" aistin niin osaa myöntää, että se on myös yhtä usein väärässä kuin oikeassa.

• Kyllä se on se pinnallisuus joka siinä astuu esiin. Tämä on kuitenkin asia joka ihmisen on usein vaikea tunnustaa itselleen, koska nykyään pinnallisuus koetaan 'halventavana' piirteenä - harmi vaan se ei ole muuttanut ihmisten pinnallisuutta mihinkään suuntaan, sille vain on keksitty uusia nimiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162