Montako leukaa menee?

n11n44

Mulla menee alle 10, kysyn nyt vaan teiltä kokeneemmilta urheilijoilta jotka ootte harrastaneet kuntoilua pitkään.

Sori jos kyselen mut ei ainakaan oo tää keskustelu palstakaan kovin hiljainen aina :D

Niin ja olisi vielä yksi kysymys Kun me menemme uimahalliin joskus marraskuussa ni täytyis siihen mennessä laihduttaa ni kertokaas hyvä ruokavalio ettei lihakset katoa ja miten se menisi nopemmin se laihdutus ? ? ? :D

47

2387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n11n44

      Nyt menee tASAN 10 jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ja varmaan menee enemmänkin ;D;D

    • Tai_ga

      Ei sun edelleenkään tarvitse nykyisillä mitoillasi laihduttaa. Sinun iässäsi laihdutusta suositellaan selvästi ylipainoisille. JOTEN UNOHDA JO SE LAIHDUTUS!

      Suosittelen apua vaikka kouluterkkarilta tai koulupsykologilta, jos todellakin meinaa ottaa voimille omakuvan muodostaminen. Sinun iässäsi on täysin normaalia, että omakuva ei tyydytä. Ota hyvä neitonen elämääsi muitakin harrasteita kuin oman vartalon katseleminen, se kannattaa pitkällä tähtäimellä :)

      • n11n44

        näitä jalkoja kun oon normaalisti seison ja nää polvet ne on aika läskiset, ikäänkuin nää reisien läskit tulee mun polvien päälle :) ;) ;) HeH..

        En mie sellasta laihdutusta en TODELLAKAAN, ja kiitos Tai_ga kun olet ymmärtäväinen ja reilu ihminen ! :=)


      • xantra
        n11n44 kirjoitti:

        näitä jalkoja kun oon normaalisti seison ja nää polvet ne on aika läskiset, ikäänkuin nää reisien läskit tulee mun polvien päälle :) ;) ;) HeH..

        En mie sellasta laihdutusta en TODELLAKAAN, ja kiitos Tai_ga kun olet ymmärtäväinen ja reilu ihminen ! :=)

        mut sä olet kyllä säälittävä ihminen...


    • Arnoldisdaman

      Vähän päälle 20 menee ja painoa on 90kg.

    • Painoja nostetaan

      Ihan yhtä monta kuin muillakin "hauis" tai penkki pelle osastolla, vittuako kyselet tollasia, mittaa se kovuutes sillä , et kuin paljon juokset krapula aamuna... 30 vai 50 km ;)

    • kovaleuka

      1372 meni, tänä aamuna. Oli kyllä toinen käsi vähän kipeä, johtui varmaan siitä kun eilen vedin 5000 kertaa.

    • tein aikoinani 47 toistoa ja 12 yhden käden.

    • thgedg

      Kysymyksestä kuin myöskään vastauksista ei ole mitään hyötyä kenellekään. Pitää ymmärtää että vaikkapa leuanvedossa tulos ei välttämättä määritä juurikaan kohdehenkilön voimatasosta. 130kg karpaasi joka punnertaa penkistä 200 kiloa, ei välttämättä vedä yli kymmentä leukaa. Miksi? No koska sitä omaa massaa on se 130kg.

      Toisessa ääripäässä 60 kiloinen heppu, voi vetää 30 leukaa ja penkistä nousee 80 kiloa.

      Penkki ja leuanveto nyt eivät ole mitenkään suoraan rinnastettavissa toisiinsa, mutta jotta aloittaja hieman tajuaisi edes mitä on kysymässä.

      Minä vedän n. 20 leukaa. Kertoo mistä? No ei juuri mistäkään..

      • leukaan

        Totta puhut. Nuorten jääkiekkoilijoiden SM-tason joukkueen jäsinästäkin vain muutama vetää edes yhden leuan.


      • Painisalilla todettu
        leukaan kirjoitti:

        Totta puhut. Nuorten jääkiekkoilijoiden SM-tason joukkueen jäsinästäkin vain muutama vetää edes yhden leuan.

        Niillä nyt vain on paska kunto.


      • tgtgf

        Ykskään 130 kg bodari ei vedä yli kymmentä leukaa.


      • thgedg
        tgtgf kirjoitti:

        Ykskään 130 kg bodari ei vedä yli kymmentä leukaa.

        Lienet väärässä.

        Mä vedän 20kg lisäpainoilla 8 toistoa neljän sekuntin alaslaskuilla. Eli äärimmäisen rankoilla negatiivisilla. Oma paino 105kg. Nopeina leukoina menisi varmaan 10-12.

        Eiköhän noita kovempikuntoisia kavereita löydy ihan riittämiin, kun en itseäni minään teräsmiehenä pidä.


      • heikot väsyy

        Tuo 130kg "karpaasi" on siis heikko.


        Tunne henkilön joka vielä 147 kiloisena veti noin 20 leukaa. En tiedä paljon tuo henkilö olisi penkannut, mutta pystypunnerruksessa nosti 185kg.


      • thgedg
        heikot väsyy kirjoitti:

        Tuo 130kg "karpaasi" on siis heikko.


        Tunne henkilön joka vielä 147 kiloisena veti noin 20 leukaa. En tiedä paljon tuo henkilö olisi penkannut, mutta pystypunnerruksessa nosti 185kg.

        Se että joku toinen vetää enemmän ei mielestäni tee tuosta kuvitteellisesta 130 "karpaasista" heikkoa. Nää on aina näitä että joku tuntee jonkun. Joo, mutta monilla loppuu geneettinen potentiaalikin jossain vaiheessa ja toisekseen on ERITTÄIN harvassa ne jotka nostaa 185 pystypunnerruksessa. Jopa 200kg penkkaajat naturaaleina on todellisia harvinaisuuksia.

        Se nyt vaan on niin että esim. leuanvetotulos ei parane samassa suhteessa kuin vaikkapa penkkitulos. Penkissä ei punnerreta ylös sitä omaa kasvanutta lihasmassaa. Toisekseen sitä massaa on kertynyt yleensä tasaisesti joka puolelle kehoa ja leuanvedossa käytetään vain muutamia lihasryhmiä eli esim jalkoihin kertynyt massa on pelkkää vastusta.

        Menisit varmaan sanomaan jollekulle 130 lihaskimpulle, joka on juuri vetänyt 10 leukaa, että onpa jätkä heikko!

        Minä vedän sen n. 20 leukaa ja tulos on ollut aikalailla sama siitä lähtien kun painoin 90kg. Nykysin painan 105kg. Voima on siis lisääntynyt, mutta tulos pysynyt samana. Toki jos alkaisi oikein panostamaan leuanvetoon saisi toistomäärää varmaan korkeammaksi, mutta itellä ei tule leukoja kuin silloin tällöin vedettyä. Toisekseen isompi lihasmassa hapottuu nopeammin, että mitkään yli 10 toistot eivät ole monesti edes tavoitteellisia tuon kokoluokan kavereilla.


      • thgedg
        thgedg kirjoitti:

        Se että joku toinen vetää enemmän ei mielestäni tee tuosta kuvitteellisesta 130 "karpaasista" heikkoa. Nää on aina näitä että joku tuntee jonkun. Joo, mutta monilla loppuu geneettinen potentiaalikin jossain vaiheessa ja toisekseen on ERITTÄIN harvassa ne jotka nostaa 185 pystypunnerruksessa. Jopa 200kg penkkaajat naturaaleina on todellisia harvinaisuuksia.

        Se nyt vaan on niin että esim. leuanvetotulos ei parane samassa suhteessa kuin vaikkapa penkkitulos. Penkissä ei punnerreta ylös sitä omaa kasvanutta lihasmassaa. Toisekseen sitä massaa on kertynyt yleensä tasaisesti joka puolelle kehoa ja leuanvedossa käytetään vain muutamia lihasryhmiä eli esim jalkoihin kertynyt massa on pelkkää vastusta.

        Menisit varmaan sanomaan jollekulle 130 lihaskimpulle, joka on juuri vetänyt 10 leukaa, että onpa jätkä heikko!

        Minä vedän sen n. 20 leukaa ja tulos on ollut aikalailla sama siitä lähtien kun painoin 90kg. Nykysin painan 105kg. Voima on siis lisääntynyt, mutta tulos pysynyt samana. Toki jos alkaisi oikein panostamaan leuanvetoon saisi toistomäärää varmaan korkeammaksi, mutta itellä ei tule leukoja kuin silloin tällöin vedettyä. Toisekseen isompi lihasmassa hapottuu nopeammin, että mitkään yli 10 toistot eivät ole monesti edes tavoitteellisia tuon kokoluokan kavereilla.

        Alkoi oikein huvittaa että joku viitsii käyttää esimerkkinä jotain 185kg pystypunnertajaa. Tällöin penkki huitelee todennäköisesti jossain 270-300kg ja tommoinen heppu kuuluu maailman eliittiin. Todennäköisesti menestynyt voimamiesurheilija. Aivan poikkeuksellinen yksilö, joka ei tee millään tapaa vaikkapa 130 kiloisesta kaverista heikkoa, vaikka tämä vetäisikin "vain" sen 10 leukaa.

        Osaatko edes kuvitella mitä tuo 130kg kaveri vääntää vaikkapa kulmaraudalla hauiskääntöä? Heikko on juu :)


      • sedänsiskonveli
        heikot väsyy kirjoitti:

        Tuo 130kg "karpaasi" on siis heikko.


        Tunne henkilön joka vielä 147 kiloisena veti noin 20 leukaa. En tiedä paljon tuo henkilö olisi penkannut, mutta pystypunnerruksessa nosti 185kg.

        Joo...kuulin myös teboilin baarissa että yks kaverin kaverin veljen sedän serkku vetää 155kg painoisena 25 puhdasta leukaa... onhan näitä lapsellisia paskanjauhajia mutta tosiasia on että 147kg mies jos vetää parikymmentä puhdasta leukaa on se lähen maailman ennätysmies...ylivoimainen suomenmestari ainakin.


    • pottaan

      kolme menee ja viimeinen vempauttamalla...

    • morgan kane

      kyllähän 5-leukaa menee olenhan kondiksessa

      • heppihei

        mä kannoin kolme ämpäriä vettä ulkosaunaan samalla kerralla.
        arvatkaa millä sen kolmannen kannoin?
        Leukoja meni nuorempana kolmisenkymmentä yhdellä kädellä 8 kertaa
        nyt alkaa jo ikä painamaan olen yli 60v mut heppi on kova kuin rautakanki


    • 2+4=24

      Ei kertaakaan, vaikka painoa on 134 kg

    • MRi82

      Intissä meni 52 tosin neljä hylättiin silloin, mut se oli vuonna 2001... Nyt olen noin 20 kunnossa, mut tavoitteena olisi taas petrata johonkin 30 tietämille. Yhdellä kädellä meni viimeksi 5 ja vuonna 2001 10, joten noi yhden käden leuat ei oo oikeen mun juttu.

      • MRi82

        Sotilaspenkistä meni eilen 19 toistoa. Oma paino on 75kg. Ja cooper meni viime vuoden kesällä 3400m... parhaimmillaan sekin intissä 3700m, mut se oli sillon se...


      • Mythbusteri

        Joopa joo, noinkohan olisit muka Suomen ennätyksen tehnyt kylmiltäsi? Taisit nyt hieman pyöristää parikymmentä toistoa ylöspäin...


    • Sattu juhaa leukaan

      Useimmat aikuiset eivät saa yhtään.
      Minä olen vähän harrastanut leuanvetoa, menee 15
      Painoa on 90kg ja ikää 50v.

      • Leukaan vaan

        Suhteellista, suomessa ei ole montaa kaveria jotka pystyy vetämään leukoja yhdellä kädellä. helppoahan se on jos pitää toisella ranteesta kiinni, ei se ole yhdellä vetämistä.


      • Älä nyt opeta väärin
        Leukaan vaan kirjoitti:

        Suhteellista, suomessa ei ole montaa kaveria jotka pystyy vetämään leukoja yhdellä kädellä. helppoahan se on jos pitää toisella ranteesta kiinni, ei se ole yhdellä vetämistä.

        Väärin. Oikeaoppisessa yhden käden leuanvedossa pidetään toisella kädellä ranteesta kiinni, jotta kroppa pysyy suorassa. Tukevalla kädellä ei vedetä niitä leukoja.

        Nuo yhdenkäden teatterileuat ovat ihan turhia, ja rikkovat olkapäät. Kun käsi lähtee ekan kerran soketista, se ei paljoa naurata.


    • Menee.

      Puhtaasti 20 kpl leukoja. Painoa 80 kg.

    • toni.

      joka aamu 50 kertaa leukaa niin alkaa päivä mukavasti

    • kai1

      Kokeilkaas vetää sillen vatsalihaksii että joka kerta otatta munan suuhun se on vaikeeta ei niitä montaa ainakaan ite saa.:)

    • make5

      Vuosi sitten meni 4leukaa mutta sain sen jälkeen 3kuukautta ehdollista ja maksamaan korvauksia,sen jälkeen en ole edes kokeillut!

      • K niinkun kattila

        Keksit ton miehisen version:))..olisin näin naisena kysynyt, että pitääkö ne leuat keittää, vai paistaa? Keittämällä tulee kyllä mureempaa..irtoo liha paremmin luista..


    • En harrasta kuin kotitreeniä mutta teen 20 sarjoissa 5 minuutin tauoilla. Yhteensä 60.
      Päälle punnerruksia 60 samallaisella sarjalla.

      • toki SAISIN enemmänkin. En ole kokeillut.


      • 7+7+7

        Kiinnostaisi tietää enemmän, että millä eri tekniikoilla leukoja teet?

        Vaihteletko otetta, puristusvoimaa ja tempoa yms.?


    • Max Martin

      En yhtään ja sen takia minä jouduinkin keksimään Fitnekseen kokonaan oman lajin eli zumban.

    • leukailija

      Ei yhtään

    • rommiapullo

      Kertoillaan nyt vertailun vuoksi, ilman harjoitusta 14, 8 10kg lisäpainolla, oma paino 78kg.

      Tosin punnerruksia menee huomattavasti enemmän. Kokeilkaas huvinvuoksi montako punnerrusta teette puolessa minuutissa? Kokeilin viikko sitten ja 38. 45s. 50. Ja harjoitusta ei tarvita kunhan on tarpeeksi fyysinen työ. =)

    • diipadaa666

      Ei helvetti, aina saa nauraa ku lukee näitä suomi24 palstoja, oli aihe mikä tahansa :D

    • paaru

      Pitääkö mahdollisesti paikkansa se,että saa ranteesta olla toinen käsi olla kiinni,kun "yhdelläkädellä" vedetään ? Mulla tulos oli kahdella kädellä 6 . yhdellä 0. ranteesta kiinni "yhdellä" 6. Huh ,mikä sääntö,jos tosi on. !00 kg.

    • 16+7

      Jaksan vetää monta leukaa. Erään hujopin leukaa vetäsin Kampissa, vähän se ihmetteli.

    • tähtisade tikku

      50 ja ikä 47 paino 80. ammatti metsuri

    • nyrvys hykkelä

      En tiedä , kun en ole laskenut. Aloitan aamuhämärissä ja lopetan illansuussa.

    • sokerityttö

      Mulla menee 2 puhdasta!

    • SaiV

      13 menee, kyynärpää leikattu 6kk sitten, ennen sitä meni 50-70.
      Varmaan menee vuosi että pääsee samaan.

      http://sni.fi/kroppakunnossa

    • 7+7+7

      Loppupelissä on aika sama vetääkö 50 leukaa vai 25. Leukoja voi treenata ainakin 10 eri tavalla ja mitä enemmän on niitä treenannut, niin tietää miten paljon pienetkin tekniikan vaihdokset tekevät. Jos on hyvä tekniikka ja tietää miten treenata, niin 10 toistolla saa kyllä aika maksimi pumpin jos haluaa. Toisaalta jos osaa treenata laajasti niin leuoilla saa treenattua selkää, vatsaa ihan mitä vaan, ja nyt siis puhun käsllä nostamisesta. Jos kropan syvät lihakset on kunnossa, voi leukoja mennäkin hurja määrä mutta pelkällä hauiksella ei näihin lukemiin päästä. Treenitekniikat ja niiden kanssa pelailu on tärkeämpää kuin se kuinka monta sataa niitä loppupelissä vetää. Jo se laitatko peukalon samalle puolella vai vastapuolelle tankoa keskittää lihastyötä hauikselle ihan eri tavalla. Kokeilkaapa Arnoldin 7 7 7 treeniä vetämällä leukoja, toimii aika heletin hyvin.

    • potrapoika

      mä vetelin 102 peräkkäin ja yhen käden 48kpl. Oon 172cm, 105kg ja 11cm.....mutta paksu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe