Tervehdys
tässä vasta muutaman kuukauden lenkkeilyä harrastaneena,ja vakaasti tavoitteena jatkaa touhua myös talvikaudella,niin kysyisin teiltä kokeeneemmilta,ja asiasta enemmän tietäviltä,että minkämoista lenkkeilyvaatetta pitäisi urheiluliikkeestä lähteä kyselemään että pärjää vaatetuksen puolesta myös talvella,sanotaanko -15 pakkasasteeseen asti,lähinnä kokemuuttani ettei tulisi lenkeille yli/ali puettua,pipo ja hanskat tietenkin,mutta miten tuon kerros pukeutumisen kanssa?Jostakin luin että ainakaan kovin monia kalsareita ei tarvitsisi jalkaan laittaa,koska jalat pysyy lämpösenä vielä muutamallakin pakkasasteella,mutta tiedähäntä? Kertokaa talviaktiivit kuinka lenkeille varustaudutte pakkaskelissä.Käytättekö samoja juoksutossuja myös talvisaikaan kun nyt sulanmaan aikaankin?
nämä saattaa vaikuttaa tyhmiltä kysymyksiltä,mutta vastauksista olisi todella apua jahka kelit painuvat miinuksen pintaan,ja alemmaksi.
kiitos
-julius
talvivarustus lenkille
5
999
Vastaukset
- LifeStyleRunner
Itse pidän talvella pakkasrajana 20 astetta. Kymmenessäkin asteessa pärjään mainiosti ns. talvitrikoilla, kylmimmillä ilmoilla pistän trikoot alle ja päälle hiihtopuvun housut. Samalla juoksutakilla juoksen ympäri vuoden, alla ohuempi/paksumpi juoksupusero kelin mukaan, tarpeen mukaan toinen pusero päälle. Lenkkarit samat oli kesä tai talvi, kovilla pakkasilla pistän paksumpaa sukkaa. Käytän myös säärystimiä nilkkoja lämmittämässä, suosittelen.
- Icebug
Mielestäni hiihtäjien kamppeet hyvät talvella.
Urheilualusasu
Lämpimällä -10 ja lämpimämpi.
alaosa trikoot
Ylävartalo Wintex hiihto"lämppäri".
Kylmemmällä voi käyttää yläosassa vielä yhtä väliasua(hiihtopuvun yläosa,tai jokin paita joka ei ota kosteutta itseensä.
Alaosassa voi käyttää tuon hiihto"lämppärin" housuja.
Kengät käytän itse liukkaalla Icebug Pytho tai Gryllo http://www.icebug.se/ShowFolder.asp?id=10
Näissä pohjan kumiseos sekä vaimennus geelit suunniteltu talvikäyttöön eli eivät mene pakkasessakaan kovaksi
- MarathonMan
Urheilukerrasto
Lyhyet alushousut väliin niin ei pallit jäädy
Microfleecet vielä väliin tarvittaessa
Hiihtopuku päälle, edestä tuulenpitävä
Filttipohjasukat
Normaalit lenkkarit
Alle -10 asteella jotain suun eteen, kaulaliina, kypärähyppy tms. - mulla
Mä oon lenkkeillyt ihan hiihtovaatteissa. Kun harrastan jonkun verran sitäkin ja en ole viitsinyt eri vaatteita ostaa. Aika pitkälle pärjää yksillä kalsareilla (siis kerralla päällä!). Kunhan ne ei ole mitkään puuvillaiset vaan sellaiset urheiluun tarkoitettavat. Mulla on ollut yksi tai kaks paitaa. Urheilukerraston paita alimmaisena ja ohut fleece sen päällä. Riippuen pakkasesta. Aluks saa olla vähän kylmä, jos heti on kovin lämmin on päällä liikaa.
Jotkut tietysti pärjäävät vähemmällä ja toiset tarvitsevat enemmän vaatetta. Kokeilemalla ja kantapään kautta oppii...- ...vaatteet..
normi vaatetus talvella on
-alusvaatteet (urheilurintsikat- alushousut tietty:)
-alaosaan normaalikalsarit jos pakkasta -8-15, leudommalla ilmalla ohuet hikikerraston housut, fleecekalsareilla en osaa juosta enkä juokse muutenkaan yli -15, sitten kävellään kun menee sen yli ja pannaan fleecet jalkaan :)
-yläosaan jokin poolokauluksellinen aluspaita, jos lauhaa sen alle urheilu t-paita eikä muuta, jos kylmää niin aluspaita ja sen päälle jokin ohut pitköhihainen 'takki' tms.
Sitten päälle ihan normi lenkki/ulkoilu/tuulipuku. Pipo ja hanskat. Samat lenkkarit kuin kesällä, jos liukasta niin paremmin tuetut. Ite juoksen 5-10km lenkkejä joten en jaksa aina käyttää iin teknisiä vaatteita talvellakaan, ihan hyvin on näinkin pärjännyt eikä ole tullut liian kylmä tai kuuma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876