Vivaron salattu vaihdelaatikkovika ?

Omistan Vivaron -04 ja haluan kertoa ongelmista.
Vivaro,Traffic ja Primastar ovat käytännössä samat autot ja ongelmat samat.
-Takapyörien laakerit suojaamattomia,eli kun rasvat "peseytyy" pois laakerit/jarrulevyt menevät vaihtoon.
-Vaihdelaatikko alkaa pitää laahaavaa ääntä tarkoittaen laakereitten loppumista ( vaikka maahantuoja väittää että on ihan normaali ääni ).
Kyseltyäni tutuilta sain yllättävän tuloksen :
Vivaro ajettu 20 000 ,laatikko vaihtoon.
Vivaro ajettu 30 000 ,laatikko vaihtoon auto.
Vivaro ajettu 38 000 ,laatikko vaihtoon auto.
Vivaro ajettu 60 000 ,laatikko vaihtoon.
Rellu ajettu 80 000 ,laatikko vaihtoon.
Nissan ajettu 90 000 ,laatikko vaihtoon.
Vivaro ajettu 140 000 ,laatikko vaihtoon.

Suurin osa näistä on onneksi ollut takuuaikana.

Eli olisi kiva tietää jos muilla on ollut tai
tietää samanlaisista ongelmista koska
maahantuojahan ei ole vaihtanut
ensimmäistäkään.

Jos harkitset kyseisten autojen hankintaa niin
harkitse tarkkaan...

Auton ajo-ominaisuudet tosi hyvät mutta se
kestävyys???
Ilmoita


Olen töissä yhden edellämainitun merkin korjaamolla ja meillä ei ole yhtään laatikkovikaista tullut vielä vastaan. Sen sijaan muutamia öljyvuotoja on laatikoissa ollut. Säännöllisesti huolletuissa autoissa on öljyvuodot korjattu ajoissa ja näin vaurioilta vältytty.
6 VASTAUSTA:
Jaa kummallista, onhan noita vivaroja, joihin on laatikko vaihdettu näkynyt useampikin nettiautossa tässä esim. yksi

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=TMF-823
Jos saman auton vaihdelaatikko hajoaa ensin 20 000 ja uudestaan alle 30 000 niin monessako huollossa auto ehtii olla ( huoltoväli 30 000 ) ????...vähän huono matikkapää...
Raidetango päät maksaa tarvikeliikkeessä 51 €/pari.
( kuitissa luki muuten Laguna ?? )
Opel-liikkeessä 85 €/kpl...taitaa olla katteet kohdillaan.
-Tietääkö kukaan mikä on vaihdelaatikon öljynvaihtoväli,ei tunnu ainakaan maahantuoja tietävän koska niille ei kuulemma tarvi tehdä mitään...?
Kolmas kerta halki kirjoitti:
Jos saman auton vaihdelaatikko hajoaa ensin 20 000 ja uudestaan alle 30 000 niin monessako huollossa auto ehtii olla ( huoltoväli 30 000 ) ????...vähän huono matikkapää...
Raidetango päät maksaa tarvikeliikkeessä 51 €/pari.
( kuitissa luki muuten Laguna ?? )
Opel-liikkeessä 85 €/kpl...taitaa olla katteet kohdillaan.
-Tietääkö kukaan mikä on vaihdelaatikon öljynvaihtoväli,ei tunnu ainakaan maahantuoja tietävän koska niille ei kuulemma tarvi tehdä mitään...?
Kyllä noissa laatikoissa on selkeästi joku valmistusvika. Nettiautossa on useita esimerkkejä on tullut seurattua kun pitäisi paku vaihtaa. Taitaa vaan nuo vivaro, Trafic ja Primastar jäädä laskuista pois ainakin siihen asti kun selviää mikä niistä hajoaa ja kuka maksaa. Vaihdelaatikon korjauttaminen kun ei todellakaan ole mikään pikkujuttu.

tuossa lisää:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1147405
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1289547
Kolmas kerta halki kirjoitti:
Jos saman auton vaihdelaatikko hajoaa ensin 20 000 ja uudestaan alle 30 000 niin monessako huollossa auto ehtii olla ( huoltoväli 30 000 ) ????...vähän huono matikkapää...
Raidetango päät maksaa tarvikeliikkeessä 51 €/pari.
( kuitissa luki muuten Laguna ?? )
Opel-liikkeessä 85 €/kpl...taitaa olla katteet kohdillaan.
-Tietääkö kukaan mikä on vaihdelaatikon öljynvaihtoväli,ei tunnu ainakaan maahantuoja tietävän koska niille ei kuulemma tarvi tehdä mitään...?
19,90€

motonet
Kummallista... kirjoitti:
Jaa kummallista, onhan noita vivaroja, joihin on laatikko vaihdettu näkynyt useampikin nettiautossa tässä esim. yksi

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=TMF-823
On näköjään vieläkin myynnissä tuo ouppel.
Not ouppel kirjoitti:
On näköjään vieläkin myynnissä tuo ouppel.
Ja näyttävästi vielä 7 vuodenkin jälkeen :D
+Lisää kommentti
mutta erittäin heikko kohta on raidetankojen ulkopäät. Lähes joka toisessa katsastamassani ko. tyypin autossa ovat nivelet käsittämättömän väljät. Renkaasta mitattuna klappi voi olla lähes kaksi senttiä! Eikö näitä todellakaan havaita korjaamoilla?
2 VASTAUSTA:
Alapallot 30-50Tkm, raidepäät 50-80Tkm. Luvattoman heikkokestoisia, mutta tarvikkeena aika edullisia.
teuvo kirjoitti:
Alapallot 30-50Tkm, raidepäät 50-80Tkm. Luvattoman heikkokestoisia, mutta tarvikkeena aika edullisia.
Niin uskomattomalta kuin kuulostaa niin Renault Laguna alusta on ollut Vivaron (=Traffic ja Primastar ) suunnitelun lähtökohtana jioten ei ihme että on ongelmia. Laatikossa on selvä suunnitteluvirhe ~ eli n. 60 tkm /loota.

Se että Nissa, Renault tai GM ei ole vastuuta selvästä suunnitteluvirheestä on sitten toinen juttu
+Lisää kommentti
Siis jos laatikko hajoaa alle 100tkm tai vaikka alle 150Tkm kyllä silloin liikkeen virhevastuuseen vedoten pitää se korjata!
Sillä ei ole väliä jos takuu on ummessa vaan vedota nimenomaan valmistajan virhevastuuseen, helpottaa jos useampia samanlaisia ongelman kanssa painivia autoilijoita tuntee.
Ei kannata niellä myyjän selitystä "harvinainen poikkeus" jne. kyllä ne sen siellä liikkeessä tietää mutta tuskin myöntää , kannattaa ottaa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan joka neuvoo asiassa
1 VASTAUS:
Ei ne välttämättä korvaa koko vikaa vaan hirveen tappelun jälkeen vaikka esim. puolet ja laskuttavat sitten siitäkin edestä. Ja milläs sitten ajetaan kun auto makaa viikkoja korjaamolla vaihteistoremontissa.

Tässä muuten lisää näitä vaihteistovikaisia, ihan selvä tyyppivika, eihän sitä loodan vaihtoa läheskään kaikissa, varsinkaan liikkeiden ilmoituksissa kuitenkaan mainita.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1168684

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1281641
+Lisää kommentti
Itse olen ajanut nyt 140000 km. ainoat viat mitä on autossani esiintynyt on kaksi kertaa vaihdettu alapallot huollon yhteydessä. Hinta ei ollut viimeksi päätähuimaava, huolto alapallot yhteensä 135 €, teetin huollon ja työt Tallinan lähistöllä Keilassa ja teetän myös tulevaisuudessa, koska hintalaatusuhde on siellä hyvä.

Olen jo harkinnut, ja tilannut uuden Vivaron.
7 VASTAUSTA:
Mikä vaihteisto kirjoitti:
Tässä ketjussa on löytynyt nettiautosta jo 5 eri Vivaroa joissa on lootavika, joten kyllä se selvä tyyppivika on, läheskään kaikki kun eivät sitä myyntiimossa kerro. Kaikki nuo autot ovat 1.9 koneella onkohan 2.5 eri vaihteisto jos se olisi kestävempi?
Kymmenestä myydystä Nissan, Renault ja Opel kolmikosta kuusi on Vivaroja, joten eiköhän se syy, miksi niitä nettiautosta löytyy eniten.

Itse ajan suurimman osan ajoistani Balttian maissa, erilaisilla kuormilla ja erilaisissa olosuohteissa, joskus kärry perässä ja joskus ei,
silti tehot on riittänyt ja vaihteisto ei ole oireillut pätkääkään.
Olenkin sitä mieltä, että suurimmat viat löytyvät ratin ja penkin välistä, joten monien olisi syytä ensimmäiseksi etsiä vikaa ajoasenteestansa ja sitten autosta, sillä eihän autotkaan ole ikiliikkujia.
Vivaro miäs kirjoitti:
Kymmenestä myydystä Nissan, Renault ja Opel kolmikosta kuusi on Vivaroja, joten eiköhän se syy, miksi niitä nettiautosta löytyy eniten.

Itse ajan suurimman osan ajoistani Balttian maissa, erilaisilla kuormilla ja erilaisissa olosuohteissa, joskus kärry perässä ja joskus ei,
silti tehot on riittänyt ja vaihteisto ei ole oireillut pätkääkään.
Olenkin sitä mieltä, että suurimmat viat löytyvät ratin ja penkin välistä, joten monien olisi syytä ensimmäiseksi etsiä vikaa ajoasenteestansa ja sitten autosta, sillä eihän autotkaan ole ikiliikkujia.
Niin samoja autojahan ne on ja myös Nissanista ja Renaultista löytyy laatikkovikaisia. Noita vaihteistoja on näköjään hajonnut jopa alle 100tkm ja sen verran monta, kaikkiahan ei varmasti nettiautossa ilmoiteta, että tuon täytyy olla tyyppivika, ei siis pelkästään kuskista johtuva.

Vielä en tosin ole nähnyt 2,5 mallia laatikkovikaisena niissä lienee eri loota. 2,5 litrainen voisi siis olla turvallinen ostettava myös käytettynä, vai onko joku löytänyt niitäkin viallisena? Laatikonvaihto on sen verran iso ja kallis operaatio että käytetyistä nuo 1,9 mallit putoavat armotta pois ainakin minun osalta.
Tässä ketjussa on löytynyt nettiautosta jo 5 eri Vivaroa joissa on lootavika, joten kyllä se selvä tyyppivika on, läheskään kaikki kun eivät sitä myyntiimossa kerro. Kaikki nuo autot ovat 1.9 koneella onkohan 2.5 eri vaihteisto jos se olisi kestävempi?
Vivaro miäs kirjoitti:
Kymmenestä myydystä Nissan, Renault ja Opel kolmikosta kuusi on Vivaroja, joten eiköhän se syy, miksi niitä nettiautosta löytyy eniten.

Itse ajan suurimman osan ajoistani Balttian maissa, erilaisilla kuormilla ja erilaisissa olosuohteissa, joskus kärry perässä ja joskus ei,
silti tehot on riittänyt ja vaihteisto ei ole oireillut pätkääkään.
Olenkin sitä mieltä, että suurimmat viat löytyvät ratin ja penkin välistä, joten monien olisi syytä ensimmäiseksi etsiä vikaa ajoasenteestansa ja sitten autosta, sillä eihän autotkaan ole ikiliikkujia.
Niin samoja autojahan ne on ja myös Nissanista ja Renaultista löytyy laatikkovikaisia. Noita vaihteistoja on näköjään hajonnut jopa alle 100tkm ja sen verran monta, kaikkiahan ei varmasti nettiautossa ilmoiteta, että tuon täytyy olla tyyppivika, ei siis pelkästään kuskista johtuva.

Vielä en tosin ole nähnyt 2,5 mallia laatikkovikaisena niissä lienee eri loota. 2,5 litrainen voisi siis olla turvallinen ostettava myös käytettynä, vai onko joku löytänyt niitäkin viallisena? Laatikonvaihto on sen verran iso ja kallis operaatio että käytetyistä nuo 1.9 mallit putoavat armotta pois ainakin minun osalta.
pakuilija kirjoitti:
Niin samoja autojahan ne on ja myös Nissanista ja Renaultista löytyy laatikkovikaisia. Noita vaihteistoja on näköjään hajonnut jopa alle 100tkm ja sen verran monta, kaikkiahan ei varmasti nettiautossa ilmoiteta, että tuon täytyy olla tyyppivika, ei siis pelkästään kuskista johtuva.

Vielä en tosin ole nähnyt 2,5 mallia laatikkovikaisena niissä lienee eri loota. 2,5 litrainen voisi siis olla turvallinen ostettava myös käytettynä, vai onko joku löytänyt niitäkin viallisena? Laatikonvaihto on sen verran iso ja kallis operaatio että käytetyistä nuo 1.9 mallit putoavat armotta pois ainakin minun osalta.
Kun avasin sunnuntaina auton sivuoven, niin huomasin, että yksi laatikko oli hajonnut ja tavarat oli sikinsokin ympäri tavaratilaa.
Asiasta toiseen, sinä valitset autosi huhujen pohjalta, minä taasen valitsen autoni kokemuksen pohjalta, siksi uusikin paku on Vivaro.
Vivaro miäs kirjoitti:
Kun avasin sunnuntaina auton sivuoven, niin huomasin, että yksi laatikko oli hajonnut ja tavarat oli sikinsokin ympäri tavaratilaa.
Asiasta toiseen, sinä valitset autosi huhujen pohjalta, minä taasen valitsen autoni kokemuksen pohjalta, siksi uusikin paku on Vivaro.
Ei ne vaihteiston hajoamiset Vivaroissa ym. ole enää mitään huhupuheita on niitä laatikkovikaisia sen verran monta jo pelkästään nettiautosssa. Uutena ja takuulla varustettuna voi tuon kyllä ostaa, jos ei välitä siitä että auto saattaa maata viikkoja korjaamolla. Mutta käytettynä en todellakaan sitä uskalla ostaa. Onkohan uudempiin malleihin tullut jo mitään korjauksia tai vahvistuksia vaihteistoon?
Mikä vaihteisto kirjoitti:
Tässä ketjussa on löytynyt nettiautosta jo 5 eri Vivaroa joissa on lootavika, joten kyllä se selvä tyyppivika on, läheskään kaikki kun eivät sitä myyntiimossa kerro. Kaikki nuo autot ovat 1.9 koneella onkohan 2.5 eri vaihteisto jos se olisi kestävempi?
Sama minulla Vivaron automaatissa, meni vaihteistosta sähköohjausboxi= 3600e korjauskulut.
+Lisää kommentti
voi olla totta että lootavikoja on ko. autoissa, mutta se johtuu siitä, että laatikkoa ei osata käyttää - kyseisen auton laatikko on kylmänä todella jäykkä käyttää, ja jos hätäilet/yrität voimalla käyttää vaihteita, niin varmaankin on ongelmia tiedossa.

Itsellä firman autona kolmas Vivaro menossa hyvän matkaa ilman vikoja (toisin kuin uudessa Vitossa joka oli kiusanamme noin vuoden - auto vei 17 litraa dieseliä /100km - ja mersulla sanottiin ettei autossa ole mitään vikaa...... eikä autolla pääse liukkailla minnekään..)
6 VASTAUSTA:
Siis noita laatikkovikaisia Vivaroita loytyy pelkästään jo nettiautosta ainakin 5 kappaletta ja ties kuinka monta sellaista jota ei ole ilmoitettu. Ei tuo kyllä voi olla pelkkä kuskin vika, vai onko kaikki tumpelot ostaneet Vivaron.
Maahantuoja varmasti yrittää hyssytellä asiaa ja siirtää sitä kuljettajien vastuulle, mutta kyllä tuo vakavalta ja kalliilta tyyppivialta vaikuttaa.

Ei tarvitse kuin pistää googleen hakusanaksi vivaro ja vaihdelaatikko ja sieltä löytyy paljon juttua vivaron ja vastaavien renun ja nissanin hajonneista laatikoista.
vivaroilla kirjoitti:
Siis noita laatikkovikaisia Vivaroita loytyy pelkästään jo nettiautosta ainakin 5 kappaletta ja ties kuinka monta sellaista jota ei ole ilmoitettu. Ei tuo kyllä voi olla pelkkä kuskin vika, vai onko kaikki tumpelot ostaneet Vivaron.
Maahantuoja varmasti yrittää hyssytellä asiaa ja siirtää sitä kuljettajien vastuulle, mutta kyllä tuo vakavalta ja kalliilta tyyppivialta vaikuttaa.

Ei tarvitse kuin pistää googleen hakusanaksi vivaro ja vaihdelaatikko ja sieltä löytyy paljon juttua vivaron ja vastaavien renun ja nissanin hajonneista laatikoista.
Minulla on itselläni 2.5 jossa on vaihdelaatikko rikki,ajettu 136 tuhatta.( on vissiin ollut hyvää tuuria kun on niin pitkälle päässy )
Tutulla oli 2.5 jolla ajettu alle 40 tuhatta ja sama vika. Eli on niitä 2.5 sissakin.
Hintatietoa: uusi laatikko maksaa noin 5 500 €, vaihtolaatikko noin 2 800 € työt.
Kalle K kirjoitti:
Minulla on itselläni 2.5 jossa on vaihdelaatikko rikki,ajettu 136 tuhatta.( on vissiin ollut hyvää tuuria kun on niin pitkälle päässy )
Tutulla oli 2.5 jolla ajettu alle 40 tuhatta ja sama vika. Eli on niitä 2.5 sissakin.
Hintatietoa: uusi laatikko maksaa noin 5 500 €, vaihtolaatikko noin 2 800 € työt.
tämä on 6 vaihteisten vika... kaikkki mitä olen kuullut/nähnyt on ollut 6 vaihteisia. Ja johtuu vähästä vaihteisto-öljystä.
vivaroilla kirjoitti:
Siis noita laatikkovikaisia Vivaroita loytyy pelkästään jo nettiautosta ainakin 5 kappaletta ja ties kuinka monta sellaista jota ei ole ilmoitettu. Ei tuo kyllä voi olla pelkkä kuskin vika, vai onko kaikki tumpelot ostaneet Vivaron.
Maahantuoja varmasti yrittää hyssytellä asiaa ja siirtää sitä kuljettajien vastuulle, mutta kyllä tuo vakavalta ja kalliilta tyyppivialta vaikuttaa.

Ei tarvitse kuin pistää googleen hakusanaksi vivaro ja vaihdelaatikko ja sieltä löytyy paljon juttua vivaron ja vastaavien renun ja nissanin hajonneista laatikoista.
itellä vivaro 02 ajettu 200 000 ei mitään vikaa.vaihde laatikko öljyt vaihettu.taitaa olla ihme kuskia ratin takana.ette ymmärrä autoista mitään.laitoin voima ohjelman koneeseen kyllä kerkiää.ja vieläkin kestää,kun on vähäkin järkee päässä.
poiuytreew kirjoitti:
itellä vivaro 02 ajettu 200 000 ei mitään vikaa.vaihde laatikko öljyt vaihettu.taitaa olla ihme kuskia ratin takana.ette ymmärrä autoista mitään.laitoin voima ohjelman koneeseen kyllä kerkiää.ja vieläkin kestää,kun on vähäkin järkee päässä.
Olen samaa mieltä. Mulla myös 02:nen . Olen oppinut kantapään kautta käyttämään vivaron laatikkoa. nyt pärjään hyvin vivaron kans.
Laatikot hajoavat, koska ylimmät laakerit eivät saa riittävästi voitelua - suunnitteluvirhe.
Paskan möivät!
+Lisää kommentti
meidän traffic on 90000 ajettu aika paljon vikoja onneksi on takuu ollut voimassa vm on 2004 sähkövikoja paljon raidetangon pää sökö kerran ei lähteny käyntiin piti hinata huoltoon hyvä ajaa mutta vikoja liikaa
Ilmoita
Kyllä se vaan näin on että heikkoa tekoa. Itsellä kosahti vaihdelaatikko 2 viikkoa sitten. Oireet alkoi variaattori maisellaa äänellä 1 tai 2 vaihdetta käytettäessä ja myöhemmin pakki ei suostunut menemään pykälää. Tässä vaiheessa olisi järkevää nostaa auto pukille ja loota irti... sisään uudet laakerit ja öljyt niin homma toimii. Jos odottaa kosahdukseen asti niin ratasremontti onkin sitten kalliimpi. Jos rattaita on päässyt hajoilemaan niin järkevämpää on etsiä toinen laatikko.

Lootan täys laakerointi maksaa 900 Euroa.

Itse en ole autolla mitään vedättänyt.

Huvittavinta oli kun kiertelin autokauppoja ja kyselin että mitä merkkejä ja malleja kauppiaat myyvät mieluiten niin sanoivat että Volkkaria, mersun sprintteriä taikka transittia.. vivaroon muihin vastaaviin malleihin eivät mielellään sekaannu sillä niissä on aina jälkikäteen huolia... mainitsi laatikkoaviat jne... kävi koeajamassa autoni sillä halusi tietää että laatikko on kunnossa.

Vittu... mää vaihdan vehkeet mersun sprintteriin. kaverini on rullannut sprinterillä yli 500 tkm ilman suurempia murheita.
7 VASTAUSTA:
Vivaron askeja kymmenittäin aukaisseena on vahvistunut käsitys , että laatuongelma laakereissa aiheuttaa ongelman.Ovat pehmeitä kuin juusto.
askimies kirjoitti:
Vivaron askeja kymmenittäin aukaisseena on vahvistunut käsitys , että laatuongelma laakereissa aiheuttaa ongelman.Ovat pehmeitä kuin juusto.
vivaron automaatti, kiikarissa 2007 vm. Ajettu alle satatuhatta.
askimies kirjoitti:
Vivaron askeja kymmenittäin aukaisseena on vahvistunut käsitys , että laatuongelma laakereissa aiheuttaa ongelman.Ovat pehmeitä kuin juusto.
Minkäs merkkisiä laakereita sieltä laatikosta löytyy, kun ovat pehmeitä? Minun tietietämän mukaan askin ongelmat on olleet lahinnä siirtäjä puolella. On säretty huolimattomalla ja asiattomalla käytöllä.
Itellä primastar ja laatikko vaihdettu 150 tkm ja nyt 175tkm ja ilmeisesti menossa taas...
Missä sait laakeroitua laatikon kun pitää pelkästään 6.vaihteella ujelluksen omaista ääntä, ja sitäkin vain kun ei ole veto päällä (eli ikään kuin antaa rullata).
Ääni ei kuulu millään muulla vaihteella. Ei kiinnostaisi taas maksaa uutta vaihdelaatikko remonttia.

Ja ihan varmasti tässä autossa oli kaikki kolme (nissan,opel ja rellu) samalla kertaa, eli ensimmäinen, ainoa ja viimeinen tätä mallia.
"onnekas" kirjoitti:
Itellä primastar ja laatikko vaihdettu 150 tkm ja nyt 175tkm ja ilmeisesti menossa taas...
Missä sait laakeroitua laatikon kun pitää pelkästään 6.vaihteella ujelluksen omaista ääntä, ja sitäkin vain kun ei ole veto päällä (eli ikään kuin antaa rullata).
Ääni ei kuulu millään muulla vaihteella. Ei kiinnostaisi taas maksaa uutta vaihdelaatikko remonttia.

Ja ihan varmasti tässä autossa oli kaikki kolme (nissan,opel ja rellu) samalla kertaa, eli ensimmäinen, ainoa ja viimeinen tätä mallia.
Oma laatikko hajos vivarosta vm. -03- 2,5DTI, kun oli ajettu reilu 190t, iso homma ei ole itse vaihtaa laakereita jos on yhtään kokemus autoista. Melkein sanoisin jos osaat jarrupalat vaihtaa ei laatikon korjaus paljoa kummempi ole. Ainakaan vivarossa, kaikki akselit lähtee rattaineen kokonaisuudessaan irti, ei tarvitse miettiä missä asennossa mikäkin oli purkaessa. Tosin ainoa "ongelma" kohta löytyy laakerin poistamisessa johon tarvitsee opelin oman ulosvetäjän. Lieneenkö jääny Laatikko "tiukaksi", kun 25t jälkeen rupee uusia ääniä jo kuulumaan. Itsellä laakerit Tamgerssilta 300€.
Lagupekka kirjoitti:
Minkäs merkkisiä laakereita sieltä laatikosta löytyy, kun ovat pehmeitä? Minun tietietämän mukaan askin ongelmat on olleet lahinnä siirtäjä puolella. On säretty huolimattomalla ja asiattomalla käytöllä.
Oletkohan myyjän tai maahantuojan edustaja. ???

Minulla on ollut 2.5 L vivaro robottivaihteella noin kolme vuotta ( vm 2006). Kilometrejä noin 210000. Robo on uusittu 2 kertaa vuoden sisällä, eka meni valmistajan piikkiin, mutta toisesta jouduin maksamaan merkkikorjaamon työt ite.
3 viikkoa sitten en taaskaan päässyt pihasta mihinkään, kun kun ei löytynyt vaihteita. Merkkikorjaamon tekemä vikakoodi ilmoitti, että se on kytkin. remontti maksoi e 2000-, auto pajalla kolme viikkoa. Menin eilen hakemaan autoani, mutta en päässyt sillä mihinkään. Kuului vain voimakasta rouhinaa laatikon suunnasta.

Korjaamopäällikkökin kokeili itse, mutta sama homma. Olisikon nyt loora vuoro ??
Minä ainakin näen asian niin ,että tämä on salattua asiaa ja kuuluu valmistajan virhevastuun piiriin.

Ciao : 38-vuotta autoja omistanut ja ajanut
38-v autoja ajanut kirjoitti:
Oletkohan myyjän tai maahantuojan edustaja. ???

Minulla on ollut 2.5 L vivaro robottivaihteella noin kolme vuotta ( vm 2006). Kilometrejä noin 210000. Robo on uusittu 2 kertaa vuoden sisällä, eka meni valmistajan piikkiin, mutta toisesta jouduin maksamaan merkkikorjaamon työt ite.
3 viikkoa sitten en taaskaan päässyt pihasta mihinkään, kun kun ei löytynyt vaihteita. Merkkikorjaamon tekemä vikakoodi ilmoitti, että se on kytkin. remontti maksoi e 2000-, auto pajalla kolme viikkoa. Menin eilen hakemaan autoani, mutta en päässyt sillä mihinkään. Kuului vain voimakasta rouhinaa laatikon suunnasta.

Korjaamopäällikkökin kokeili itse, mutta sama homma. Olisikon nyt loora vuoro ??
Minä ainakin näen asian niin ,että tämä on salattua asiaa ja kuuluu valmistajan virhevastuun piiriin.

Ciao : 38-vuotta autoja omistanut ja ajanut
MInulla sama ongelma ja samassa järjestyksessä. Vuosimalli 2006. ja 2.5 l primastar. Nyt roboyksikkövaihdetu 2kk sitten omaan piikkiin.(miten sait sen valmistaja piikkiin menemään ?kiinnostaisi). kolmeviikkoa sitten auto ei suostunut laittaan vaihdetta päälle, joten uudestaan hinurilla korjaamolle. Ehdottavat nyt kytkintä ja lähinnä työsylinteriä. MItähän seuraavaksi... Olisi kiva jutella kanssasi 38-V autoja ajanut lisää..

T: No Nissan
+Lisää kommentti
monta Vivaroa omistaneena (ei yhtään laatikkovikaa) epäilisin, että vika taitaa olla myös kuskeissa - Kaiken saa runnomalla rikottua - toki toisen helpommin kuin toisen, mutta sama tavara tuntuu kestävän toisilla paremmin....
3 VASTAUSTA:
Itellä ajettu 133 th. ei ongelmia askissa kun muistaa muutaman asian huomioida, on totta että kylmänä on tosi kankea vaihtaa kakkoselle, itse olen välillä lähtenyt kakkosella tai sitten tosi rauhallinen vaihteen siirto. toinen huomioitava asia on 6- vaihteen käyttö, on varma konsti rikkoa loota jos ajelee 80 km/h kuutosella, kierroksia ei ole 1500 rpm. itse olen kytkenyt 6 vasta kun mittarissa on päälle sadan.
tyytyväinen kokonais kirjoitti:
Itellä ajettu 133 th. ei ongelmia askissa kun muistaa muutaman asian huomioida, on totta että kylmänä on tosi kankea vaihtaa kakkoselle, itse olen välillä lähtenyt kakkosella tai sitten tosi rauhallinen vaihteen siirto. toinen huomioitava asia on 6- vaihteen käyttö, on varma konsti rikkoa loota jos ajelee 80 km/h kuutosella, kierroksia ei ole 1500 rpm. itse olen kytkenyt 6 vasta kun mittarissa on päälle sadan.
Hajosi laatikoita (5-vaihteen laakerit) -80 luvulla paljon, kun ihmiset ajeli niillä 60 km/h käyttäen suurinta vaihdetta. paras hyötysuhde olisi muutenkin pitää ne kierrokset 1800-2400 välillä. Vaihteistotkin kestää paremmin
Jaa jos on automaatti laatikkokin.. hah
+Lisää kommentti
Vivaro, primastar, trafic kuusivaihteinen vaihteisto on sama kuin lagunassa. Tyyppi on pk6. Heikko kohta taita olla laakerit. Itsellä kulluu rohinaa kolmos ja nelosvaihteilla moottorijarrutuksissa. Pitää alkaa kyselemään vaihtesto korjaajia vaihtamaan laakerit...

Mittarissa on 205tkm 35tkm kohdalla korjattiin tai uusittiin laatikko 5 vaihteen ääntämisen takia.

Mikäköhän laatikko movanossa on???
Ilmoita
Itselläni on Nissan Primastar -07 manuaali vaiheinen 2.5l turbo kilometrejä mittarissa 86900km ja alkoi kuulua laahaava ääni josta joku tuossa ylempänä kertoi, ääni ei ollut kovin iso mutta kun olen itse ajanut alusta asti niin tiesin jonkun olevan vialla.

Nopeesti auto seis ja hinattiin lähimmälle korjaamolle, tunkilla ylös ja huomattiin, että kuljettajan puolen etupyörää kun pyörittää tulee laahaava ääni joka paikantui vaihdelaatikkoon ja tarkemmin etuperän vasempaan laakeriin eli tuohon josta vetoakseli tulee laatikosta ulos.
Kun akselin alle laittoi raudan ja hiljaa nosti niin vetoakseli liikkui ylös alas suunnassa hieman.
Yhteys merkkihultoon ja sitä myöten nissan nordikkiin. vastaus oli, että ei takuu korvaa, kun se oli loppunu just 2kk aiemmin.

Päätin ottaa lootan itte auki ja voin kertoo, että sen pois ottaminen oli pelkästään sellanen titaanien taisto, sieltä sai purkaa keulaa myöden sitte ihan kaikki, ei jääny ku kone ja kasa letkuja ja johtoja kiinni.

No itse laatikko oli yllätys laakerit on kartion malliset, se selittää jo paljon sitä miksi laatikko on kovilla, kun on talvi ja pakkanen alumiini kuori supistuu ja vaihteisto menee liian tiukaksi kun taas kesä ja ajetaan laatikko lämpimäksi kuori väljistyy liikaa.
Ihme, että kestää noinkin hyvin.

Tuossa vaiheessa päätin kuitenkin vaihtaa kaikki laakerit ja tiivisteet mitä sieltä löytyy vaikka vika oli vaan yhdessä.

Siirtäjät ja hammaspyörät olivat loisto kunnossa.

Laakerit on merkkiä Timken ja valmitettu puolassa, uudet laakerit ja tefat maksoi 380€
Laatikkoa purettaessa ja kasattaessa huomattiin jotta joidenkin laakerien ulkokoolit olivat todella tiukassa, kun taas jotkut lähtivät sormin irti, tiukassa olleet 4kpl ulkokooleja jouduttiin irroittamaan hitsaamalla koolin sisäpintaa pitkin palko jotta saatiin pois. Tuota tehdessä pitää laatikko suojata sisältä hyvin ettei jää roiskeita.

Niinpä kasaus vaiheessa hioimme tiukista kooli kupeista hieman pois ja kasattiin laatikko loppuun. Muistakaa laittaa myös uudet öljyt ja putsata laatikon sisällä oleva metallin keräys magneetti.

Nyt vaihteisto toimii paremmin kuin koskaan, jopa se jäykkyys joka on ollut pakkasella on kadonnut, aiemmin kun lähti pakkasella liikkelle, piti käyttää pitkään jotta sai 2 vaihteen päälle.
Ilmoita
joopa joo.Tänään saan oman opelini laatikkorempasta,eli uusittiin laakerit,synkronointirattaat ja laitettiin samalla uusi kytkin kun on kerran auki,ja tämä riemuhan maksaa........ oli muuten ajettu 107 tuhatta
1 VASTAUS:
Oli ooppeli puolitoistavuotta sitten?175000km ajelin.Vaihdeloota kesti,ei hajonnu.Muuta vikaa oli sitäkin enemmän 150000km jälkeen,korjaamokäynnit tiheni.Yli 3tuhatta€uroo meni mitättömiin vikoihin. Nyt on hiase 4 WD ajokkina aika näyttää kestääkö paremmin.
+Lisää kommentti
Mitenhän se on näissä 2010-luvun malleissa. Onkohan tullut muutosta laatuun vai jatkuuko samat laatikko-ongelmat uusimmissa malleissa. Ajo-ominaisuuksien puolsta haluttaisi osataa vivaro, rellu, tai nissan, mutta joa laatu on samaa niin sitten hankinta kohdistuu muihin merkkeihin
Ilmoita
Uskaltaisko vaihtaa ruosteisen,matala,lyhyen ja laiskan transun vm.2001 vivaroon tai muuhun samankonsernin pakuun. Maalaus on kallista touhua.
2 VASTAUSTA:
Kallista se vaihdelaatikon uusiminenkin on
Ropalis kirjoitti:
Kallista se vaihdelaatikon uusiminenkin on
on sitä transuaki pitänyt vähä korjata.... Maaliskuussa meni syöttöpumppu. 1690 ekua,toukokuussa egr systeemi, ahtopainesäädin, ohjaustehtimenpumppu ja vesipumppu..1590 ekua oli se lappu... 150000 on ajettu nyt se transu. en tiä,näitäkö lukee niin tuntuu et ei uskalla ostaa enään autoa ollenkaan.. parempi on kait laittaa polkupyrörä ja seki ilman vaihteita...
+Lisää kommentti
Nivelissä on eroja, ainakin siltä tuntuu kun lukee näitä juttuja. Ostin 12-vuotta sitten Mazdan E2200 pakun, nyt ajettu 280000 km, eikä ainuttakaan niveltä vaihdettu vielä. Laturi Startti ja virtalukko on jo vaihdettu, siinä suurimmat korjaukset normaalien huoltokorjausten lisäksi (jarrut, nokkahihna yms.)
Ilmoita
Missä vika 1.9 vivaro 2002 ei tottelekaasua.
2 VASTAUSTA:
olisko vika ahtopaine anturissa...mulla oli ainakin makso muistaakseni joku60e uus..niitä taisin uusia 2 kertaan niinkun sen yllä mainitun laatikonkin..
Pikkusen tarkemmin vois kertoa oireista. Polttoainesuodatin kannattaa ainakin vaihtaa, jos ei vaihdettu moneen vuoteen. Maf (ilmavirtausanturi) helposti tiensä päässä jos ei vaihdettu kertaakaan. Oireet itellä oli ettei pienillä kierroksilla tahtonu kiihtyä. EGR venttiilinkin kannataa tarkistaa ja puhdistaa tarvittaessa, myös sitä säätävä alipainesäädin ja ilmaletkut kannattaa tarkistaa vuotojen varalta,
+Lisää kommentti
Onko niissä mopoauton vaidelaatikko , kun se aina hajoo. Kiva kun täältä saa tietoa etten vaan iske käsiäni p a s k a a ,kun menen pian vaihtamaan pakua , mikä ei sitten ole noista edellämainituista merkeistä yksikään.
Ilmoita
Itellä vivaro -02 1,9 nyt ajettu reilut 220tkm ja luottettava on ollut, tyyppivikana kuten lähes jokaisessa autossa on nivelet mikä on mielestäni pikku juttu, isällä automaatti vivaro -07 ja ei mitään vikaa, itellä kylmänä laatikko jäykkä mutta taitaa olla monessa autossa, ainakin omalla kokemuksella ! hyvä auto hinta laatu suhteelta !
Ilmoita
Itellä Vivaro ei tottele kaasua aina. Vika on esiintynyt jo pidempään kostealla kelillä ja kun auto on seissyt hieman kauemmin. Vika esiintyy hetken liikkeellelähdön jälkeen,kun auton saa muutaman kerran ottamaan kierroksia, niin sen jälkeen toimii ok. Nyt on muutaman kerran hyytynyt pahemmin ja samalla hehkuvalo on syttynyt. Vaikuttaa eri vialta.Osaako joku kertoa mikä voisi olla vikana?
1 VASTAUS:
Saksalaisilla keskustelupalstoilla yksi tämän ongelman syy on ollut johonkin terävään nurkkaan rikkihankautunut moottorin johtosarja ja sitä kautta kosteuden aiheuttama sähköhäiriö. Moottorin lämmetessä vesi kuivuu ja vika poistuu.
+Lisää kommentti
Hyvä etten ostanut 2.5 automaatti vivaroa . Nykyinen paku , merkkiä en kerro , on ollut uudesta asti , eikä ole kertaakaan tielle jättänyt. Auto on yritys käytössä , jotenka korjauskuluja ei ole paljoa tullut , mittarissa nyt 200000 eikä mitään mainittavaa.
4 VASTAUSTA:
Omistan vuoden 2005 Primastarin (1.9 manuaali 6v). Tässä tapauksessa 2 ja 3 vaihteet menevät kylmänä huonosti päälle. Vaihdettaessa esimerkiksi 3 vaihteelle kuuluu vaihteistosta rusahdus (pärräys). Ihan kuin kytkin ei olisi painettu pohjaan. Ongelman on tähän asti pystynyt kiertämään ns. kaksoispolkaisulla. Eli vaihdetta vaihtaessa nostaa hieman kytkinpoljinta ja painaa kytkimen uudelleen pohjaan. Nyt tuokaan ei aina auta.

Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Mistähän tämä voisi johtua.

PS. Ongelmaa ei ilmene jos ilman lämpötila on reilusti plussalla.
Ongelmia kirjoitti:
Omistan vuoden 2005 Primastarin (1.9 manuaali 6v). Tässä tapauksessa 2 ja 3 vaihteet menevät kylmänä huonosti päälle. Vaihdettaessa esimerkiksi 3 vaihteelle kuuluu vaihteistosta rusahdus (pärräys). Ihan kuin kytkin ei olisi painettu pohjaan. Ongelman on tähän asti pystynyt kiertämään ns. kaksoispolkaisulla. Eli vaihdetta vaihtaessa nostaa hieman kytkinpoljinta ja painaa kytkimen uudelleen pohjaan. Nyt tuokaan ei aina auta.

Onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Mistähän tämä voisi johtua.

PS. Ongelmaa ei ilmene jos ilman lämpötila on reilusti plussalla.
Samoja ongelmia 2003 Trafic mallissa eli kakkosvaihde ei mene päälle ja on
liikkeelle lähdön jälkeen tosi kankea ja jäykkä. Hetken ajettua alkaa toimimaan paremmin ja kankeus häviää. Mitä pitäisi tehdä ?
Relluttaja kirjoitti:
Samoja ongelmia 2003 Trafic mallissa eli kakkosvaihde ei mene päälle ja on
liikkeelle lähdön jälkeen tosi kankea ja jäykkä. Hetken ajettua alkaa toimimaan paremmin ja kankeus häviää. Mitä pitäisi tehdä ?
Kannattaa varmastikin vaihtaa öljyt mikäli niitä ei ole vaihdettu. Tilavuus PK6 vaihteistossa huolto manuaalin mukaan 2,7L - 0,15L. Eli minimi määrä 2,55 ja max. 2,85. Ei niin paljoa, että tulee ulos täyttöaukosta. Tarkistamiseen tarvittaisiin mittatikku.

Toisten mukaan vaihteiston kayttövivuston voitelu, jotka sijaitsevat siis vaihteiston päällä moottoritilassa auttaa vaihteiden huonoon kytkeytymiseen.

Jäykkyys kylmänä liikkeelle lähdettäessä ilmeisestikin ominaisuus ei niinkään vika.
akdfjäk kirjoitti:
Kannattaa varmastikin vaihtaa öljyt mikäli niitä ei ole vaihdettu. Tilavuus PK6 vaihteistossa huolto manuaalin mukaan 2,7L - 0,15L. Eli minimi määrä 2,55 ja max. 2,85. Ei niin paljoa, että tulee ulos täyttöaukosta. Tarkistamiseen tarvittaisiin mittatikku.

Toisten mukaan vaihteiston kayttövivuston voitelu, jotka sijaitsevat siis vaihteiston päällä moottoritilassa auttaa vaihteiden huonoon kytkeytymiseen.

Jäykkyys kylmänä liikkeelle lähdettäessä ilmeisestikin ominaisuus ei niinkään vika.
No empä tiiä. Ajelin 4 vuotta vivaron kanssa 52tkm-220tkm. Ikinä ei vaihteisto normaalia enemmän takellellu kylmällä. jäykkä toki oli, ninkuin autot yleensäkin ensimmäisten kilometrien aikana -25 lämpötiloissa.

Nykyinen hiace 4wd on kenkkumainen kylmällä. En pidä vikana vaan ominaisuutena. Toki hiacessa on kytkin aika loppu 216tkm ajetussa.

Huom: Vaihdatan vaihteistoöljyt säännöllisesti sanoo huoltosuositus mitä vaan :-)

Vaihdoin hiaceen siksi ku vivarossa hajosi ohjaustehostinpumppu, tuhannet nivelet ja alapallot jne jne.

No on hiacessakin uusi rattiakseli, startti ja kerran jätti jopa tielle pakkasten takia ;-)
+Lisää kommentti
Vivaro 2.5 tdi.ajettu 320000 km vaihteisto toimii , ainoat viat on sähkö ongelmat ja pallonivelet. Vain moottorilöljyt vaihdettu epä säännöllisesti.
2 VASTAUSTA:
kyselin maahantuojalta travicin vaihdelaatikosta ,onko muutosta vanhempiin travickeihin, vaihteiston komponenteja muutettu .uudemmissa ei pitäisi olla vaihteisto ongelmia.mutta ei nekään ikuisia ole.itelläni vm 2011 aj n.32000tkm .etupään nivelissäkin muutoksia vanhempiin verrattuna.toivotaan et toimii.vanhaksi en aja relluani.
joopi1 kirjoitti:
kyselin maahantuojalta travicin vaihdelaatikosta ,onko muutosta vanhempiin travickeihin, vaihteiston komponenteja muutettu .uudemmissa ei pitäisi olla vaihteisto ongelmia.mutta ei nekään ikuisia ole.itelläni vm 2011 aj n.32000tkm .etupään nivelissäkin muutoksia vanhempiin verrattuna.toivotaan et toimii.vanhaksi en aja relluani.
Joo se on varmaa vanhaksi niillä ei voikkaan ajaa , hinata pitää
+Lisää kommentti
Kaverilla uusi transit ajettu n.12tkm .vaihdelaatikko kilahti 6nen ja 4nen hävis. ajettu vaivaiset 12tkm.uusi laatikko takuuseen.webastossakin on ollu ongelmia.onko fordissakin salattu vaihdelaatikko vika.taitaa kaikki pakut olla merkistä riippumatta vika herkkiä.minulla renault travikki ajettu 36tkm nyt eka takuuvika etupääniskarien yläpäänlaakerit vaihtokunnossa .
Ilmoita
jos laatikko menee 30 t km rikki niin käyttäjässä on iso vika
1 VASTAUS:
Jos vika on käyttäjässä, niin vaihteistossa pitäsi olla rasvanipat laakereissa :-)
Mitenkäs muuten voitelet kuivia laakereita ajon aikana?
+Lisää kommentti
jos jollain ei kaasupoljin toimi kun käynistää kylmänä niin vika on paisuntasäiliön alla olevassa sulakekotelossa. Sieltä kaks töpseliä irti ja putsaus jollain elektroniikkan puhdistus aineella. Jo rupee toimii!!!! Nivelet kestää ku laittaa rasvanipat...
Ilmoita
vivaroni mittarissa 333000 ja sama aski ja hyvin pelaa kannattais vahdella niitä öljyjä joskus menee ne loodat v70 volvoistakin aina 250000-350000 jos ei ole huoltanut kunnolla kiitos.
Ilmoita
Moi. Vieläkö noissa kyseisissä aparaateissa on muilla vikaa, mulla ollu vivaro n.5 kk ja laatikosta kuuluu jotain krahinaa 2,5 ja 6 vaihteella. Opel on -08 2.5. jos jolla kulla on halvempi keino se korjata kuin noilla yli hinnotelijoilla korjaamoilla, olisin tosi kiitollinen tiedoista. Mulla on 28 vuoden aikana ollu 10 transittia ja viimeiselläkin ajoin 210000km. Muutama nivel eteen ja jarru palat uusiksi siinä sen auton viat. Eli kyllä ottaa päähän kun vaihdoin merkkiä.
1 VASTAUS:
Olisi syytä pikaisesti korjata se, on niin typerästi suunniteltu loota ja pienillä laakereilla ettei ihme ole ettei kestä. Pojan autosta levisi vaihteisto jolla ajettu hieman yli 100th km, aivan valmis, piti alkuun 6 vaihteella ääntä ja sitten antautui toinen pieni vetopyörä, surkea keksintö mutta sehän onkin ooppeli.
+Lisää kommentti
Itellä 2.5dci -04 Trafic.Mittarissa 240tkm.Ny meni laatikko vaikka huollot tehty ajallaan myös laatikon osalta.Tehdaskunnostettu laatikko työt n.4000€.Pitää kyllä laatikko sellasta meteliä 1-2 sekä 4-5 vaihteella että peltorit sais korviin laittaa.3-4 vaihteissa orastavaa metelöintiä.
1 VASTAUS:
Tarkotin siis meteliä 1-2 sekä 5-6 vaihteissa
+Lisää kommentti
www.ecoclean.fi
Ilmoita
Oma Vivaro ajettu 330tkm. Laatikko viat olleet vivustossa. Laatikkoon tulevan alta on irronnut sellainen tapin puolikas molemmilla kerroilla.
Nykynen vika on ABS valon kanssa. Eivät ole saaneet korjaamolla sammumaan. Onko kokemuksia?
Ilmoita
Onko kenelläkään kokemuksia Nissanin ropottivaihteiston kunnostuksesta,vikakoodi hydraulipaine alhainen
Ilmoita
Onko kenelläkään kokemuksia Nissanin ropottivaihteiston kunnostuksesta,vikakoodi hydraulipaine alhainen
Ilmoita
Ropotissa liian vähän öljyä, itse olen imenyt ruiskulla öljysäiliön tyhjäksi ja laittanut uuden speedmatic öljyn sisälle, Samoin laatikkoon oma tranself NFP, niissä on kummiskin jotain lisäaineita kuin tavallisissa öljyissä. Kytkinnestesäiliö on pieni, olen tyhjännyt sen ja putsannut ja laittanut uuden nesteen, siellä käytän tavallista nestettä. Tämä siis ropottivaihteiston huoltoa.
Tarkista nyt onko riittävästi öljyä, parhaiten säiliö näkyy auton alta, lootikon vierestä.
Ilmoita
Höh, jos vaihteisto hajoaa esim. 60tkm välein niin 240tkm ajetuissa olisi menossa neljäs laatikko... en oikein usko.
Ilmoita
Vivaro 2011 joko laattikko kestää
Ilmoita
vivaro 2011 5 vaihteella kun on kierrokset 2000 alkaa kuulua ujellusta onkohan laatikko vika tulossa
Ilmoita
Minulla 05 1.9diesel vivaro. Nyt ajettu noin 382tkm. Alkuperäkuntoinen vaihdelaatikko ja hyvin pelittä. 6-vaihdetta en tosin käytä juuri koskan, 5-vahdettakin vasta yli 90km nopeukssissa. Ei tämä nyt niin huono auto auto ole, vaikka näitä paljon haukutaankin.
1 VASTAUS:
Ei varmaan jos ajettu 385tkm?
Tuolla kilometrimäärällä työkone pitäis olla niinkuin pakasta revitty. Paskoja romuja nuo nykyautot jos pitää edes mainita jotain alle puoli miljoonaa.
+Lisää kommentti
Mulla primastar -04 vaihteista hävis vitonen. Alkuun en saanut ykköstä silmään viikon opettelun jälkeen opin kakkosen kautta pakkinappia käyttäen saamaan ykkösen päälle.
Olisikohan mahdollista, että tämmöisessä tapauksessa vika olisikin vaijereiden säädöissä?
Ajan normaalisti aina niin että kone kiertää yli 2000 kierrosta.
Olisiko tietoa korjaamosta tai osaavasta henkilöstä ko työtä tekemään.
Ilmoita
Vivaroon vaihdettiin öljyt ja vaihdevaijerit (eBayn halvat orggikset). Ei mennyt alkuun 1- eikä 2-vaihde sisään. 2:n kautta helpompi koukata 1:lle. Muut vaihteet olivat parantuneet, varsinkin 4. Korjaus: tikkarintikusta 1,5 cm pätkä parilla rautalangalla vaihdekepin siihen kehykseen, joka näkyy kun ottaa kauluksen irti (kehys joka estää pakkia menemästä päälle). Näin 1- ja 2-vaihdetta "fylläsin" muutaman millin eikä tarvi taiteilla mistä ne löytyy. Vaijeriston laittaminen paljasti jotain kulumaa siirtäjässä eikä jaksa vaihtaa vaihteistoa.
Ilmoita
Laatikot hajoaa kun ajetaan esim.6 vaihteella alle 100km tunnissa.kusipäät saa kaiken rikki
Ilmoita
Vivaros joka minulla on ollut niin olen joutunut jo monta tonnia maksamaan korjauskuluja lyhyillä aikaväleillä
Ilmoita
Vivaron renaultin ja nissan laatikot ovat ihan ok.kaikenmaailman vatipäiset nuukapetterit jurnuttaa 6 vaihteella 50km/h.6 vaihde vasta 90 km/h ja siitä yli
Ilmoita
Näin se kuulemmakin juuri on että laatikot ovat semmoisia ihan tavallisia,ei mitenkään parempia jos huonompiakaan kuin muut vastaavat mutta alkuperäinen murhe oli vuotava vetoakseli,muistaakseni vasen(?),jonka myötä öljytön loota hajosi luonnollisesti suht nopeastikkin ja varsinainen moka on kun öljynvaihto saati tarkistus ei kuulu huolto-ohjelmaan.
Tästäkin olisi selvitty pikku kuluin ja murhein jos heti murheiden tai epäilyjen alkaessa olisi asioille tehty jotain eli viety pajalle joka olisi jopa pelkällä öljynvaihdolla ja vuodon tukkimisella saanut laatikon taas toimimimaan ok tai max pienehköön laakeriremonttiin mutta monesti laatikko ajettiin täystuhoon.
Vuotavan akselin ehkä sattumalta huomaisikin auton alle mutta muovitus peittää tehokkaasti osassa malleista,toki lammikko auton alla luulisi herättävän kysymyksiä jos yhtään automiehiä/naisia.
Huolloissa kyllä tiedettiin tämä murhe mahd vuodoista ja olisi luullut heidän tarkistavan tuon ominpäin mutta eipä näyttänyt monikaan huolto niin tehneen.
Itse autoaan huoltava ja siitä välittäväkin vaihtaa toki vaihteistoöljytkin sillointällöin ja öljynvaihdon yhteydessä näkee helposti onko vuotokohtia propussa,vetoakseleissa jne ja täyttötulppa kiinni.
Voi sen toki tarkistaa siitä täyttötulpan reiästäkin tuon öljytason mutta tokko se sieltä kadonnut on jos paikat kuivana mahd vuotokohdista.
Uudemmissa vuosimalleissa,jotain 2010 eteenpäin,ei laatikkomurheita juurikaan enää ole huoltopuolen mukaan ollut ja nekin jotka on ovat juurikin tuon väärinkäytön vuoksi eli jurrutetaan 6 vaihteella jo alle 80kmh ja siitä kiihdytelläänkin eestaas samalla pykälällä koko auto täristen.
Ei se mikään automaattivaihteisto ole!!
Ilmoita
Olen kuullut myös tuosta stefan vuodosta.meillä on qashqai vm 2016.siinä opastus näyttää että kutosvaihteen voi laittaa n.85km/h.meillä sitä käytetään 100km/h.ylipäätään voi ihmetellä mitä varten tarvitaan kutosvaihdetta.
Ilmoita
Nämä laatikon mollaajat ovat itse rikkoneet laatikot käytöllä ja sitten kirjoitellaan tänne vaikka pitäis soittaa kellokoskelle.
Ilmoita
Kuten tuossa joku jo kirjoittikin niin tosiasia on semmoinen että Suomessa näillä teillä,nopeuksilla ja suurimman osan käyttötarpeiden huomioiden 6v ei todellakaan välttämättä tarvi tällä.
Senpätakin on olemassa myös 5v Vivaroita sisarmalleineen,sitä en tiedä onko niitä ikään tuotu tänne ja miten paljon +koska mutta se olisi ihan kelpo+riittävä laatikko tänne.
Maihin joissa kunnon tiet ja nopeusrajoitukset 120kmh luokkaa on tuon 6v aluetta.
Joku tietty tähän narisee että kulutus pienenee kuin melukin tuolla 6v,kyllä varmaankin,riippuu tuon 5v välityksistäkin mutta jos 6v laatikko autossasi on niin käytä sitä oikein.
Tarkoittaa että vaikka 6v on niin sitä ei tarvi käyttää ellei olosuhteet salli sen käyttämistä ilman että koko auto jyristää+ravistaa vaan omapa on laatikkosi ja kyllä sille korjaaja&vaihtolaatikkokin löytyy,onpahan työllistävä vaikutus jos irtorahaa kerta on.
Moisten ihmisten olisi kylläkin kannattanut investoida automaattivaihteistoon.
Qashqaissa kuin ainakin omassani 2014 Vivarossa on opastusnäyttö milloin isompaa tai pienempää ken semmoisesta tykkää,itse en alle 80kmh kutosta käytä ja mieluusti en ihan siinäkään,mieluusti 90-100 nopeuksissa eli taajamakäytössä tai ihmisten ilmoilla vilkkaasti liikennöidyillä teillä 6vaihdetta ei tarvitse,taajamissa ei vitostakaan.
Ilmoita
Ite ostin hiljattain Primastarin 2007 ja kerkesin 800km ajaa ja vaihdelaatikon toimilaitteen pumppu hajosi. Ja nyt en meinaa mistään löytää mistä sais uuden. Ebaysta löytyy kyllä, mutta olisko mitään muuta paikkaa.
Hauskaa oli että auto ei kyllä yhtään varoittanut että tälläistä tulossa. Pääsin aamulla töihin ja sen jälkeen se ei vaan enää käynnistynyt. Hinauksella huoltoon ja sielä todettiin vaihdelaatikon oimilaitteen pumppu hajonnut siksi ei käynnisty.
Ilmoita
Mikä on vaihdelaatikon toimilaitteen pumppu?
Paljonkohan kyseisellä Primastarilla on ajettu ja miten laatikkoöljyjen vaihdot,onko tehty ikinä?
Mikäli mittarissa on yli 200tkm niin merkki kuin merkki =vaihtoon ellei tykkää "huollattaa"vähän väliä jostainpäin..
Ilmoita
Tioimilairteen pumppu?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vivaron salattu vaihdelaatikkovika ?

Omistan Vivaron -04 ja haluan kertoa ongelmista.
Vivaro,Traffic ja Primastar ovat käytännössä samat autot ja ongelmat samat.
-Takapyörien laakerit suojaamattomia,eli kun rasvat "peseytyy" pois laakerit/jarrulevyt menevät vaihtoon.
-Vaihdelaatikko alkaa pitää laahaavaa ääntä tarkoittaen laakereitten loppumista ( vaikka maahantuoja väittää että on ihan normaali ääni ).
Kyseltyäni tutuilta sain yllättävän tuloksen :
Vivaro ajettu 20 000 ,laatikko vaihtoon.
Vivaro ajettu 30 000 ,laatikko vaihtoon auto.
Vivaro ajettu 38 000 ,laatikko vaihtoon auto.
Vivaro ajettu 60 000 ,laatikko vaihtoon.
Rellu ajettu 80 000 ,laatikko vaihtoon.
Nissan ajettu 90 000 ,laatikko vaihtoon.
Vivaro ajettu 140 000 ,laatikko vaihtoon.

Suurin osa näistä on onneksi ollut takuuaikana.

Eli olisi kiva tietää jos muilla on ollut tai
tietää samanlaisista ongelmista koska
maahantuojahan ei ole vaihtanut
ensimmäistäkään.

Jos harkitset kyseisten autojen hankintaa niin
harkitse tarkkaan...

Auton ajo-ominaisuudet tosi hyvät mutta se
kestävyys???

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta