Osaisiko joku kertoa paljonko on asbestipurkajalle maksettava palkka?
Asbestipurkajan palkka??
12
3905
Vastaukset
- mutta onko
se työ terveyden arvoinen. kaikkihan tietää että ne jotka on tekemisissä absestin kanssa kuolee aika nopeesti. mitä silloin sitten enään tekee niillä muutamalla ylimääräisellä kympillä?
helpointa on istuu vuosi kaksi selkä kippuralla kirjan edessä ja päästä johtotehtäviin.. sitten vanhempana voi otta rennosi ilman absestisairauksia (joo ne on kivuliaita.. syöpää yms. syöpymisiä)- en ole purkaja
Asbestinpurkajia on aikoinaan kuollut syöpiin yms, kun asbestin vaaroja ei ole vielä tiedostettu, mutta nykyään purkajilla on ihan hyvät suojavarustukset ja suojaustoimenpiteet. Tottakai on tuossa työssä hyvä varautua siihen, että jonkin verran voi joutua ihan jo vahingossa/huolimattomuuttaan tekemisiin asbestin kanssa, mutta ei enää ole itsemurha lähteä asbestinpurkajaksi. Tosin siitä mulla ei oo faktaa että minkä verran purkajat sitten oikeasti altistuvat työssään asbestille.
- perusta
Ennen jo pelkästään kadulla liikkumin altisti asbestille, koska autojen jarrukengät ja palat oli asbestista. Muistan joskus 80 luvulla yhden vanhan autokorjaamo työntekijän joka puhisi ja pihisi.
- Sota-alueilla työskennellyt
Suosittelen :)
- Asb.purkari
ton verran
- Tdb
itselläni kans tuo 12.50 ja asbesti purkua tullut harrastettu vasta aika vähän luvat vasta saatu, mutta tästä ei voi palkka kuin nousta kun kokemusta karttuu vähän enempi, kyllä kokeneemmilla purkajilla varmasti huomattavasti parempi palkka,
ja ei se nyt niin ole että kuolee jos asbestin kanssa on tekemisissä jos työnsä tekee oikeen ja säännösten mukaisesti on purkaminen turvallista ja aika isoista määristä puhutaan jos sairastutaan asbestoosiin ynnä muihin asbestisairauksiin
- Wpi
Viides palkka luokka ainakin Sakki Oy:llä. Ei siis mikään häävi.Jyskälässä eräs firma n.24 euroa tunti työmiehen palkkaus.
- KaaliMies
Asbetinpurkua ja purkuhommia ylipäätänsä voi tehdä kuka vaan se ei koulutusta vaadi joten palkka ei ole kummoinen.
Jos saat 12.5e/h se on mielestäni liikaa.Taidat puhua omiasi. Mielestäni se olisi liikaa jopa kirvesmiehelle. Tänä päivänä raksaduunareille sopiva palkka olisi 5-8e/h enempää niistä töistä ei juuri voi maksaa.
- tahtoa
Ei duunarille tarvii palkkaa maksaa, vähän ruokaa antaa ja matkoissa jeesaa ni saatais isänmaa nousuun. Kiitos, olen Jeesus.
- kaalimies
Kyllä se tulevaisudessa menee että palkkaa saadakseen pitää olla koulutusta. Halkoja hakkaamalla ei saa kuin hyvän mielen: )
- Anonyymi
Minä olen aika vasta aloittanut
purkutyöntekijä/asbestipurkaja.
Teen peruspurkua sekä asbestipurkua
ja minun palkkani on tällä hetkellä 13e/h.
Hyväksyin tämän siksi koska tämä
nykyinen työmaa on ensimmäinen
missä olen ollut työskentelemässä
eli kokemusta on tullut pikkuhiljaa.
Olen ollut kokoajan samalla työmaalla
muutaman kuukauden nyt hommissa ja oppinutkin kuitenkin yllättävän paljon jo
lyhyessä ajassa mitä olen töissä ollut.
Mutta kun tämä työmaa on ohi niin minä
en enää suostuisi lähtemään töihin
ellei palkka nousisi ainakin sinne
15e/h tai ellei jopa enemmänkin.- Anonyymi
Entisen työnantajan silmin katsottuna pelkkä työssäoloaika ei riitä palkankorotukseen.
Kirjoitit että olet oppinut paljon, näkyykö se myös tehokkuudessa?
Mulla oli töissä kaveri joka vaati jatkuvasti palkankorotusta ja väitti että oli huippuammattilainen.
Kuitenkin minä osatyökyvyttömänä tein vastaavat hommat alle puoleen siitä ajasta kuin tämä kaveri.
Eli suhteuta osaamisesi ja työtehosi oikeaan ammattilaiseen, eli kun lähdet työmaalle keikalle ja palaat sieltä työkalut pestynä ja ojennuksessa niin menikö aikaa sama kuin ammattilaisella tai kuinka paljon pitempään meni ja suhteuta palkkavaatimuksesi siihen.
Toinen on timanttiporissa ja holvisahan terissä esim. kiinnitarttumiset, osaatko estää ne ja vähentää terähäviikiä.
Osaatko katsoa esim. porauskohteen rakennetta ja arvioida esim. terästen määrää jne.
Olen monille ottanut esimerkkinä autolla ajon opettelun, kaikkihan inssin läpäisseet ovat huippuosaajia ainakin omasta mielestä ja oppiminen pysähtyy.
Jossakin vaiheessa sitten havahdutaan etten olekkaan huippuosaaja ja oppimnen alkaa uudelleen.
Sama juttu eri ammateissa, jotkut vain jumiutuvat siihen että olen ammattilainen ja neuvot ovat vittuilua, eli jumiututaan siihen keskinkertaiseen tasoon.
Oikea ammattilainen kehittyy koko ajan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108