Asbestipurkajan palkka??

Haastattelu tulossa...

Osaisiko joku kertoa paljonko on asbestipurkajalle maksettava palkka?

12

3561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta onko

      se työ terveyden arvoinen. kaikkihan tietää että ne jotka on tekemisissä absestin kanssa kuolee aika nopeesti. mitä silloin sitten enään tekee niillä muutamalla ylimääräisellä kympillä?
      helpointa on istuu vuosi kaksi selkä kippuralla kirjan edessä ja päästä johtotehtäviin.. sitten vanhempana voi otta rennosi ilman absestisairauksia (joo ne on kivuliaita.. syöpää yms. syöpymisiä)

      • en ole purkaja

        Asbestinpurkajia on aikoinaan kuollut syöpiin yms, kun asbestin vaaroja ei ole vielä tiedostettu, mutta nykyään purkajilla on ihan hyvät suojavarustukset ja suojaustoimenpiteet. Tottakai on tuossa työssä hyvä varautua siihen, että jonkin verran voi joutua ihan jo vahingossa/huolimattomuuttaan tekemisiin asbestin kanssa, mutta ei enää ole itsemurha lähteä asbestinpurkajaksi. Tosin siitä mulla ei oo faktaa että minkä verran purkajat sitten oikeasti altistuvat työssään asbestille.


      • perusta

        Ennen jo pelkästään kadulla liikkumin altisti asbestille, koska autojen jarrukengät ja palat oli asbestista. Muistan joskus 80 luvulla yhden vanhan autokorjaamo työntekijän joka puhisi ja pihisi.


    • Sota-alueilla työskennellyt

      Suosittelen :)

    • Asb.purkari

      ton verran

      • Tdb

        itselläni kans tuo 12.50 ja asbesti purkua tullut harrastettu vasta aika vähän luvat vasta saatu, mutta tästä ei voi palkka kuin nousta kun kokemusta karttuu vähän enempi, kyllä kokeneemmilla purkajilla varmasti huomattavasti parempi palkka,

        ja ei se nyt niin ole että kuolee jos asbestin kanssa on tekemisissä jos työnsä tekee oikeen ja säännösten mukaisesti on purkaminen turvallista ja aika isoista määristä puhutaan jos sairastutaan asbestoosiin ynnä muihin asbestisairauksiin


    • Wpi

      Viides palkka luokka ainakin Sakki Oy:llä. Ei siis mikään häävi.Jyskälässä eräs firma n.24 euroa tunti työmiehen palkkaus.

      • KaaliMies

        Asbetinpurkua ja purkuhommia ylipäätänsä voi tehdä kuka vaan se ei koulutusta vaadi joten palkka ei ole kummoinen.
        Jos saat 12.5e/h se on mielestäni liikaa.Taidat puhua omiasi. Mielestäni se olisi liikaa jopa kirvesmiehelle. Tänä päivänä raksaduunareille sopiva palkka olisi 5-8e/h enempää niistä töistä ei juuri voi maksaa.


    • tahtoa

      Ei duunarille tarvii palkkaa maksaa, vähän ruokaa antaa ja matkoissa jeesaa ni saatais isänmaa nousuun. Kiitos, olen Jeesus.

      • kaalimies

        Kyllä se tulevaisudessa menee että palkkaa saadakseen pitää olla koulutusta. Halkoja hakkaamalla ei saa kuin hyvän mielen: )


    • Anonyymi

      Minä olen aika vasta aloittanut
      purkutyöntekijä/asbestipurkaja.
      Teen peruspurkua sekä asbestipurkua
      ja minun palkkani on tällä hetkellä 13e/h.
      Hyväksyin tämän siksi koska tämä
      nykyinen työmaa on ensimmäinen
      missä olen ollut työskentelemässä
      eli kokemusta on tullut pikkuhiljaa.
      Olen ollut kokoajan samalla työmaalla
      muutaman kuukauden nyt hommissa ja oppinutkin kuitenkin yllättävän paljon jo
      lyhyessä ajassa mitä olen töissä ollut.
      Mutta kun tämä työmaa on ohi niin minä
      en enää suostuisi lähtemään töihin
      ellei palkka nousisi ainakin sinne
      15e/h tai ellei jopa enemmänkin.

      • Anonyymi

        Entisen työnantajan silmin katsottuna pelkkä työssäoloaika ei riitä palkankorotukseen.
        Kirjoitit että olet oppinut paljon, näkyykö se myös tehokkuudessa?

        Mulla oli töissä kaveri joka vaati jatkuvasti palkankorotusta ja väitti että oli huippuammattilainen.
        Kuitenkin minä osatyökyvyttömänä tein vastaavat hommat alle puoleen siitä ajasta kuin tämä kaveri.
        Eli suhteuta osaamisesi ja työtehosi oikeaan ammattilaiseen, eli kun lähdet työmaalle keikalle ja palaat sieltä työkalut pestynä ja ojennuksessa niin menikö aikaa sama kuin ammattilaisella tai kuinka paljon pitempään meni ja suhteuta palkkavaatimuksesi siihen.

        Toinen on timanttiporissa ja holvisahan terissä esim. kiinnitarttumiset, osaatko estää ne ja vähentää terähäviikiä.
        Osaatko katsoa esim. porauskohteen rakennetta ja arvioida esim. terästen määrää jne.

        Olen monille ottanut esimerkkinä autolla ajon opettelun, kaikkihan inssin läpäisseet ovat huippuosaajia ainakin omasta mielestä ja oppiminen pysähtyy.
        Jossakin vaiheessa sitten havahdutaan etten olekkaan huippuosaaja ja oppimnen alkaa uudelleen.
        Sama juttu eri ammateissa, jotkut vain jumiutuvat siihen että olen ammattilainen ja neuvot ovat vittuilua, eli jumiututaan siihen keskinkertaiseen tasoon.
        Oikea ammattilainen kehittyy koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe