Kipua virtsatessa ja sen jälkeen.

Saara

En oikein tiennyt mihin palstalle tämä olisi tullut laittaa. Ongelmani on se, että aina kun pissaan alapäähän koskee pissan loppuvaiheessa kamalasti. Tuntuu kuin pissa loppuisi/ei pääsisi ulos. Kipu jatkuu noin 5 min virtsaamisen jälkeen. Kutinaa on myös ollut. Voisiko tämä olla jonkinlainen tulehdus? Apua tarvitsen ja kiitos jo etukäteen.

8

14159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kortsua ei oo täydetty käyttää

Heti tuli mieleen sukupuolitauti. Klamydia?

• .......................

Kyse voi olla sukupuolitaudista, kuten aikaisemmin jo mainittiin. Jos olet ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä, niin kyse voi olla siitä. Mutta siitä asiasta tiedät itse parhaiten. Mene testeihin jos se on aiheellista.

Toinen vaihtoehto on hyvin tavallinen vaiva, eli virtsatietulehdus. Siihen liittyy virtsaamiskivun lisäksi hyvin usein myös tiheä virtsaamistarve. Kipu virtsaamisen loppuvaiheessa rakon kohdalla johtuu siitä, kun tulehtunut virtsarakko painuu kasaan. Jos kirvelyä tuntuu alempana, virtsaputki on tulehtunut.

Voihan kyse olla jostain muustakin kuin näistä. Täältä käsin ja näillä tiedoilla on vaikea sanoa.

Jokatapauksessa sinun on mentävä lääkäriin, koska tarvitset vaivaasi todennäköisesti lääkekuurin.

Jos selviää, että kyse on virtsatulehduksesta, niin ota tavaksesi juoda makeuttamatonta 100% kylmäpuristettua karpalomehua päivittäin, aluksi vähintään kolme lasia (vedellä laimennettuna) päivässä, noin kuukauden päästä voi vähentää. Tämä estää tehokkaasti tulehduksen uusimisen, jos kyse on virtsatietulehduksesta. Lisäksi voi ottaa C-vitamiinia ja raakaa valkosipulia jos tuntuu vähänkin oireilua.

• todennäköisesti

virtsaputken tulehdus. Oireet: tuntuu että pissattaa usein mutta aika vähän tulee. Kirvelyä.
      Antibioottikuuri auttaa. Käy lääkärissä pikimmiten, ettei mahd. tulehdus laajene munuaisiin.

• Saara

No klamydia se ei voi olla, sillä olen seurustellut saman miehen kanssa pitkään. Hänellä ei ole tauteja. Voiko virtsatientulehdus mennä itsestään pois? Mitä eroa on virtsatientulehduksella ja virtsaputkentulehduksella?

• sama asia

virtsaputken tulehduksella tarkoitetaan yleensä samaa kuin virtsatietulehduksella. Antibioottikuuri auttaa jo päivässä parissa (kuuri syötävä loppuun tietysti).
        Saattaa helposti myös uusia joskus, joten karpalo, puolukka, sianpuolatee, C-vitamiinilisä hoitavat asiaa parhaiten. Nestettä pitää nauttia runsaasti. Mitä pikimmin saat asian hoidetuksi sen valoisampi tulevaisuus uusimisen suhteen.

• ---
    • hannele.

Menehän pikaisesti lääkäriin, vitsanäyte selvittää onko tulehdusta. Ja todellakin hoitamaton virtsateiden tulehdus leviää munuaisiin ja jos jatkuu pitkään munuaisten toiminta häiriintyy loppuiäksi.

• DP-

Virtsaputkentulehdus se vain on.

Itse sain reseptin ilman pissanäytettä, koska se sattuu kun pissaa.

Eli käy vain lääkärissä jap yydä resepti, sillä se lähtee :)

NIIN JA puolukkamehu lieventää hieman kipua :)

Älä palelluta itseäsi!!

Onko sullaki sitä, että pitää rampata vessassa vähä liianki usein?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1758
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      58
      1036
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      926
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      836
    6. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      78
      789
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      786
    9. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      756
    Aihe