Ensimmäistä kertaa

lyöty

Eilen hauskan humalaisen illan päätteeksi mieheni huoritteli minua ja löi minua kasvoihin. Tämä oli ensimmäinen kerta, hän ei ole koskaan lyönyt ketään. Olen niin säikähtänyt, surullinen ja häpeissäni. Toivon, että tämä kerta jää viimeiseksi. En kehtaa kertoa kenellekään, mutta haluaisin puhua jollekulle ja selventää ajatuksiani.

27

2689

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      heipä hei .lähde suhteesta pois se ei muuta kun pahene ,kun kerran hakkaa se pahenee ja pahenee.kokemusta oli kärsiä puolivuotta .mies sai mulle aiheuttaman keskenmenonkin .

    • samoja miettinyt

      ja annan sinulle tälläisen neuvon:
      Jos olet itse edes osiltaan syypää tapahtuneeseen voit jäädäkin pienen mietinnän jälkeen, mutta jos et ole miltään osin osallinen tapahtuneeseen, lähde.

      • ei voi olla

        sillä lyöminen on aina väärin. Vaikka olisit flirttaillut muiden kanssa, ei kumppanillasi silti ole mitään oikeutta lyödä. Anna äijän mennä.


      • ottanutkaan kantaa
        ei voi olla kirjoitti:

        sillä lyöminen on aina väärin. Vaikka olisit flirttaillut muiden kanssa, ei kumppanillasi silti ole mitään oikeutta lyödä. Anna äijän mennä.

        syyllisyyskysymykseen ollenkaan!

        Jos opetetulle koiralle sanoo istu, se osaa laskea takapuolensa maahan ja istua. Sama se on parisuhteessa - useimmiten sen molemmat osapuolet tietävät, miten toista tulee käsitellä - ja loukata tarpeen tullen.

        Oma käytös taas on ainut mitä ihminen kykenee edes teoriassa muuttamaan ja jos tähän yhtälöön vielä lisätään se, ettei sama henkilö halua muuttaa pois kyseisen rähinöitsijän luota, on selvää, että silloin on muutettava omaa käytöstään - varsinkin jos oma käytös sisältää riidan aloituksen toistuvasti.

        Nääs ihan tavaton tapahtuma ei ole sekään, että se flittailija on talouden mies ja talouden nainen lyö siitä miestään korville - saaden iskunsa mieheltä takaisin. Kumma vain, että miehen takaisin lyöminen näissä tilanteissa on perheväkivaltaa, mutta naisen ensimmäistä lyöntiä ei noteeraa juuri kukaan selliaiseksi.

        Näin ollen, minä väitän, että näissä tilantessa naisen käytöksen parempi kontrollointi auttaa. Muissa tapauksissa - ilman provosointia - on syytä lähteä oitis, koska tilannetta ei kykene hallitsemaan millään.

        Minulla on kiusaus ajatella, että väkivaltaiseen parisuhteeseen jäävät ovat itsekin väkivaltaisia.


    • illan päätteeksi

      vielä kehtasi "hauskan humalaisen illan päätteksi" lyödä, niin ei voi muuta ajatella kuin että sillä on päässä iso vika. mieti nyt, haluatko olla sen kanssa sitten loppuelämäsi... toivottavasti sulle ei käy pahemmin...

      • alkuperäiseltä.

        Tässä hiukan selvennyksiä tapahtumien kulkuun. Illan aikana en ollut flirttaillut kenenkään kanssa, eikä sellaisesta ollut ollut puhetta. Olimme miehen ystävien kanssa pubissa ja ilta oli sujunut rennosti. Kotiin päästyämme meillä oli vielä hauskaa. Olimme jo nukkumassa, kun hän yhtäkkiä hermostui jostakin ja alkoi huutaa. Hän sanoi minua muun muassa huoraksi, ja aloin itkeä ja pyysin, että hän lopettaisi, eikä sanoisi humalassa asioita, joita tulisi katumaan. Tilanne kuitenkin kärjistyi siihen, että hän löi minua nyrkillä ja osui nenääni. Näin ikäänkuin kirkkaan valonvälähdyksen ja maistoin veren suussaani. Nähtyään mitä hän oli tehnyt, hän lähti ulos ja jätti minut yksin.
        Epäilijälle tiedoksi, että minä en ole laisinkaan väkivaltainen - päinvastoin, pelkään väkivaltaa enemmän kuin mitään. Emme ole aiemmin edes riidelleet humalassa neljän vuoden yhteiselomme aikana. En voi käsittää mitä kiltille miehelleni tapahtui. Hän on hyvin pahoillaan ja sanoo, että se oli vahinko.


      • Gawin
        alkuperäiseltä. kirjoitti:

        Tässä hiukan selvennyksiä tapahtumien kulkuun. Illan aikana en ollut flirttaillut kenenkään kanssa, eikä sellaisesta ollut ollut puhetta. Olimme miehen ystävien kanssa pubissa ja ilta oli sujunut rennosti. Kotiin päästyämme meillä oli vielä hauskaa. Olimme jo nukkumassa, kun hän yhtäkkiä hermostui jostakin ja alkoi huutaa. Hän sanoi minua muun muassa huoraksi, ja aloin itkeä ja pyysin, että hän lopettaisi, eikä sanoisi humalassa asioita, joita tulisi katumaan. Tilanne kuitenkin kärjistyi siihen, että hän löi minua nyrkillä ja osui nenääni. Näin ikäänkuin kirkkaan valonvälähdyksen ja maistoin veren suussaani. Nähtyään mitä hän oli tehnyt, hän lähti ulos ja jätti minut yksin.
        Epäilijälle tiedoksi, että minä en ole laisinkaan väkivaltainen - päinvastoin, pelkään väkivaltaa enemmän kuin mitään. Emme ole aiemmin edes riidelleet humalassa neljän vuoden yhteiselomme aikana. En voi käsittää mitä kiltille miehelleni tapahtui. Hän on hyvin pahoillaan ja sanoo, että se oli vahinko.

        "Hän on hyvin pahoillaan ja sanoo, että se oli vahinko."

        Hän saattaa itsekin uskoa tuohon. Seuraavalla kerralla et ehkä selviä pelkällä nenän vahingoittumisella.

        Kun mietit hieman tarkemmin, näet itsekin, että tuo ei ollut mikään vahinko:

        "Hän sanoi minua muun muassa huoraksi...löi minua nyrkillä...Nähtyään mitä hän oli tehnyt, hän lähti ulos ja jätti minut yksin."

        Aika pitkäkestoinen "vahinko".

        Jos tuo olisi ollut puhdas vahinko -iso jos kun tietoisesti lyö toista-, niin hän olisi jäänyt luoksesi ottamaan selvää miten sinun kävi. Hän kuitenkin hylkäsi sinut oman onnesi nojaan.

        "En voi käsittää mitä kiltille miehelleni tapahtui."

        Ilmiselvästi hän ei ole lainkaan niin kiltti kuin olet luullut. Todennäköisesti olet ylenkatsonut joitain väkivallan ilmenemisestä kertovia osoittimia.

        Ensimmäisellä kerralla kun sinut pahoinpidellään olet uhri, seuraavilla (mahdollisilla) kerroilla vapaaehtoinen. Sinusta itsestäsi riippuu se, mitä jatkossa tapahtuu. Mahdollisia toimintatapoja:

        1. Tee miehellesi selväksi, että hän ei pääse niin vähällä. Vaadi häntä menemään ammattiterapeutin vastaanotolle arvioitavaksi. Jos hän ei mene, harkitse lähtemistä suhteesta.

        2. Ota seuraavat pahoinpitelyt sellaisina kuin ne tulevat. Väkivallan paha puoli on laajeneminen. nyt kun miehesi on päässyt "makuun", niin seuraavalla kerralla hänellä on vähemmän estoja.


      • on tapahtunut?
        alkuperäiseltä. kirjoitti:

        Tässä hiukan selvennyksiä tapahtumien kulkuun. Illan aikana en ollut flirttaillut kenenkään kanssa, eikä sellaisesta ollut ollut puhetta. Olimme miehen ystävien kanssa pubissa ja ilta oli sujunut rennosti. Kotiin päästyämme meillä oli vielä hauskaa. Olimme jo nukkumassa, kun hän yhtäkkiä hermostui jostakin ja alkoi huutaa. Hän sanoi minua muun muassa huoraksi, ja aloin itkeä ja pyysin, että hän lopettaisi, eikä sanoisi humalassa asioita, joita tulisi katumaan. Tilanne kuitenkin kärjistyi siihen, että hän löi minua nyrkillä ja osui nenääni. Näin ikäänkuin kirkkaan valonvälähdyksen ja maistoin veren suussaani. Nähtyään mitä hän oli tehnyt, hän lähti ulos ja jätti minut yksin.
        Epäilijälle tiedoksi, että minä en ole laisinkaan väkivaltainen - päinvastoin, pelkään väkivaltaa enemmän kuin mitään. Emme ole aiemmin edes riidelleet humalassa neljän vuoden yhteiselomme aikana. En voi käsittää mitä kiltille miehelleni tapahtui. Hän on hyvin pahoillaan ja sanoo, että se oli vahinko.

        Ei yhtään mitään!

        Minäkin olin 8 vuotta avoliitossa ja kaksi vuotta avioliitossa kun ensimmäisen kerran pamahti!

        Tosi se vaan on etten itse aikaisemmin uskaltanut myöntää, että jotain muuta oli pielessä. Peitin itseltäni hyvillä asioilla ne asiat, joihin minun olisi aikaisemmin pitänyt kiinnittää huomioni. Minä petin itseäni en halunnut miettiä perusteellisesti niitä mitä olisi pitänyt.

        Minunkin mieheni upea kiltti älykäs, mutta, mutta..........

        Jos et nyt heti ensimmäisellä kerralla tee erittäin selväksi miehellesi, ettei moinen käytös voi jatkua. Tarkista, että hän ymmärtää mitä sanot. Ei mitään ympäripyöreitä hyminöitä eikä vaikenemisia tapahtuneesta väkivallasta.

        Jos vaikenet tai hymistelet se on väkivallan tekijälle samaa kuin antaisit luvan väkivaltaan. Valitettavasti väkivallanteot yleensä raaistuvat kerta kerralta!

        Nyt sinun on ajateltava itseäsi eikä hymistellä miestäsi näin se vaan on.

        On niille miehille Jussi projekteja ja muita, jos ne ihan oikeasti haluavat päästä irti tuollaisista käytöstavoista.

        Muista sinä et voi millään rakkaudellasi parantaa miestäsi vain hän voi, jos itse sen näkee tarpeelliseksi.


      • Mahdollista on...
        on tapahtunut? kirjoitti:

        Ei yhtään mitään!

        Minäkin olin 8 vuotta avoliitossa ja kaksi vuotta avioliitossa kun ensimmäisen kerran pamahti!

        Tosi se vaan on etten itse aikaisemmin uskaltanut myöntää, että jotain muuta oli pielessä. Peitin itseltäni hyvillä asioilla ne asiat, joihin minun olisi aikaisemmin pitänyt kiinnittää huomioni. Minä petin itseäni en halunnut miettiä perusteellisesti niitä mitä olisi pitänyt.

        Minunkin mieheni upea kiltti älykäs, mutta, mutta..........

        Jos et nyt heti ensimmäisellä kerralla tee erittäin selväksi miehellesi, ettei moinen käytös voi jatkua. Tarkista, että hän ymmärtää mitä sanot. Ei mitään ympäripyöreitä hyminöitä eikä vaikenemisia tapahtuneesta väkivallasta.

        Jos vaikenet tai hymistelet se on väkivallan tekijälle samaa kuin antaisit luvan väkivaltaan. Valitettavasti väkivallanteot yleensä raaistuvat kerta kerralta!

        Nyt sinun on ajateltava itseäsi eikä hymistellä miestäsi näin se vaan on.

        On niille miehille Jussi projekteja ja muita, jos ne ihan oikeasti haluavat päästä irti tuollaisista käytöstavoista.

        Muista sinä et voi millään rakkaudellasi parantaa miestäsi vain hän voi, jos itse sen näkee tarpeelliseksi.

        änkyrämäisyys herättää vihaa muissakin....


      • .-.-.-.-.-.
        Mahdollista on... kirjoitti:

        änkyrämäisyys herättää vihaa muissakin....

        vakipöpikin sieltä heräsi. Jutut vaan ei muutu.


    • ottaa yhteyttä

      Ota heti yhteyttä johonkin kriisipuhelimeen,siellä kyllä kerrotaan sinulle faktoja.
      Niin tein itse aikoinani,kerran kun lyö,lyö takuuvarmasti lisää ja sitä ei kannata jäädä odottelemaan.

    • puhukaa

      Ketään ei saa huoritella ja lyödä. Koittakee puhua ihan selvinpäin ja kysy miksi hän teki niin,jospa se siitä selviää.

      • puhumista

        ammatti-ihmisille, vaikka kahden keskenkin voi tietetysti lisäksi puhua. Jos ihminen käyttäytyy noin arvaamattomasti, hänen kanssaan on vastaisuudessa vaarallista elää. Mies ihan ensiksi vaikka työterveyslääkärin kautta tutkimuksiin.


    • poliisille

      eiköhän ota opiksi?

    • Kerrasta poikki...
    • miten kävi?

      Saitko omia ajatuksiasi selvennettyä? Hakiko miehesi apua ongelmaansa?

      Älä anna asian "unohtua", sillä hoitamattomana tuo tulee toistumaan.

    • saitko puhuttua

      asiasta? Toivottavasti kehtaat jo puhua tapahtuneesta. Meneehän miehesi lääkärille?

      • vastaa!

        Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini, vastauksenne ovat tuoneet lohtua minulle ja olen saanut jutteluapua kriisikeskuksesta.

        Miehen kanssa olen kyllä puhunut jonkin verran, hän on tietysti pahoillaan ja sanoo, että lyönti oli vahinko. En voi täysin antaa anteeksi lyömistä, ja olen ymmärtänyt kuinka paljon henkistä väkivaltaa hän käyttääkään minua kohtaan ja on käyttänyt jo kauan.

        Aion jättää hänet. En vain tiedä, koska voin taloudellisesti tehdä sen. Aion puhua hänelle erosta mahdollisimman pian.


      • on järjestelykysymys
        vastaa! kirjoitti:

        Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini, vastauksenne ovat tuoneet lohtua minulle ja olen saanut jutteluapua kriisikeskuksesta.

        Miehen kanssa olen kyllä puhunut jonkin verran, hän on tietysti pahoillaan ja sanoo, että lyönti oli vahinko. En voi täysin antaa anteeksi lyömistä, ja olen ymmärtänyt kuinka paljon henkistä väkivaltaa hän käyttääkään minua kohtaan ja on käyttänyt jo kauan.

        Aion jättää hänet. En vain tiedä, koska voin taloudellisesti tehdä sen. Aion puhua hänelle erosta mahdollisimman pian.

        jos olet päättänyt lähteä...viranomaisasiointia ja ositusta, jonka voi aloittaa kun erohakemus on jätetty. Tarpeen vaatiessa ole yhteydessä sosiaalitoimeen ja oikeusavustajaan, sielläkin neuvotaan.

        Olen kyllä sitä mieltä että miehesi olisi syytä käydä lääkärissä puhumassa ongelmastaan jo oman itsensä vuoksi. Kerro se hänelle.

        On hyvä että olet ruvennut puhumaan asiasta, etkä haudannut sitä yrittäen vain unohtaa..rankkaa, mutta se kannattaa.


      • nujerrettu
        vastaa! kirjoitti:

        Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini, vastauksenne ovat tuoneet lohtua minulle ja olen saanut jutteluapua kriisikeskuksesta.

        Miehen kanssa olen kyllä puhunut jonkin verran, hän on tietysti pahoillaan ja sanoo, että lyönti oli vahinko. En voi täysin antaa anteeksi lyömistä, ja olen ymmärtänyt kuinka paljon henkistä väkivaltaa hän käyttääkään minua kohtaan ja on käyttänyt jo kauan.

        Aion jättää hänet. En vain tiedä, koska voin taloudellisesti tehdä sen. Aion puhua hänelle erosta mahdollisimman pian.

        Henkistä väkivaltaa on ollut paljon vuosien varrella. Olen tyhmä, huora, luuseri, työelämässäkin vain tuurilla pärjännyt. Vuosi sitten hän pahoinpiteli fyysisesti, potki ja hakkasi jalat ja kädet valtaville mustelmille, uhkasi tappaa.Katui kovasti ja lupasi ettei enää koskaan tee sitä. Hommasin lääkärintodistuksen ja otin kuvat mustelmistani, mutta en ole tehnyt ilmoitusta. Vielä hän ei ole tehnyt sitä uudelleen. Olemme edelleen yhdessä. En ole puhunut asiasta koskaan ulkopuolisille, tämä on ensimmäinen kerta. Häpeän asiaa kovasti.


      • seuraavaa kertaa
        nujerrettu kirjoitti:

        Henkistä väkivaltaa on ollut paljon vuosien varrella. Olen tyhmä, huora, luuseri, työelämässäkin vain tuurilla pärjännyt. Vuosi sitten hän pahoinpiteli fyysisesti, potki ja hakkasi jalat ja kädet valtaville mustelmille, uhkasi tappaa.Katui kovasti ja lupasi ettei enää koskaan tee sitä. Hommasin lääkärintodistuksen ja otin kuvat mustelmistani, mutta en ole tehnyt ilmoitusta. Vielä hän ei ole tehnyt sitä uudelleen. Olemme edelleen yhdessä. En ole puhunut asiasta koskaan ulkopuolisille, tämä on ensimmäinen kerta. Häpeän asiaa kovasti.

        varten. Etsi lähimmän turvakodin puhelinnumero. Pidä laukku tms. jossa tärkeimmät todistukset ym. tavarat pakattuna ja saatavilla. Seuraavalla kerralla lähde sen laukun kanssa turvakotiin miettimään. Sekin, että on tämä turvasuunnitelma tehtynä, helpottaa kummasti. Jos haluat puhua asiasta, soita kriisiapuun. Myös työterveyshuollon henkilökunta on koulutettua ja vaitiolovelvolista väkeä, perheväkivallasta voi hyvin puhua työterveyslääkärille ja saada apua (terapiaa, tarvittaessa lääkkeitä) sitäkin kautta. Ei mitään syytä hävetä!


      • ihmiseltä
        vastaa! kirjoitti:

        Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini, vastauksenne ovat tuoneet lohtua minulle ja olen saanut jutteluapua kriisikeskuksesta.

        Miehen kanssa olen kyllä puhunut jonkin verran, hän on tietysti pahoillaan ja sanoo, että lyönti oli vahinko. En voi täysin antaa anteeksi lyömistä, ja olen ymmärtänyt kuinka paljon henkistä väkivaltaa hän käyttääkään minua kohtaan ja on käyttänyt jo kauan.

        Aion jättää hänet. En vain tiedä, koska voin taloudellisesti tehdä sen. Aion puhua hänelle erosta mahdollisimman pian.

        Ei voi olla vahinko,siis läimäytys,lapset lelui
        llaan 1-2v.Tekee sen täysin ymmärtämättömyyksis
        sään.
        MUTTA humalainen tekee sen täynnä AGRESSIIVISYYTTÄ.Ja seuraavan päivän sanat:Anna
        anteeksi,en tiedä mikä minuun meni en tee sitä
        jne jne..Kunnes tulee 2,3,kerta..

        Tälläiset ihmiset ei muutu.hermoissa on vika.
        Alkoholi ei sovi kaikille.
        19V.Sain itse tanssi paikalla kaveriltani
        turpaan,silmän mustaksi huulen halki.SYY;Olin
        ostanut irtolisäkkeen hiuksiini.

        JA kulta sanoi olin huoran näköinen..
        Sen piti olla viimeinen kerta,,??
        Huuli oli halki Sairaalaan ei kukaan vienny?
        Kaverin isä TAXI-KUSKI.

        2V.Olimme yhdessä.3-4 KERT:Suolihuuhtelussa
        kotini rikkinäinen.Isäni Alkoholisti.
        Poliisit viimein eroitti isäni kehoituksesta
        meidät.
        -Isäni kuoltua 2;DES Poikakaverini jätti minut
        sanoi ettei halua tuntea enää minua.
        Soitti autonsa STEREOISTA IRWININ laulua:EI OLE
        mulle kauhalla annettu,eikä lapsena...

        Järkytyin olin sairaala hoidossa 9kk.
        Kuulimpa jäljestä päin että ko.kaverini,oli
        tullut ISÄKSI sinä aikana.oli seurustellut ennen
        minua toisen kanssa.
        Vuodet vieri sain pienen tytön.Tytön ollessa
        1v9kk.
        Lapsi sylissä tulin syntymäkotiini.
        Siitäpä alkoi kaakatus kuinka olin vielä nuori
        ja lapsi tartteisi isän!
        Tytön isä oli alkoholisti?
        Tytön syntymän jälkeen minusta tuli Absolutti
        sekä tulin uskoon.

        Halusin uskovan puolison;Sain Psykopaatin
        avioliitto kesti 3kk;ja OLI NIIN HIRVEÄÄ
        ETTÄ 19V.On kulunut mutta en luota 1:teenkään
        mieheen.
        Olen 50v.Täyttänyt,ja sairastan fibrosta-astmaan
        kun mies lyö,älä jätä odottamaan muuttumista.ÄLÄ LUULE PYSTYVÄSI muuttamaan toista
        ihmistä 1,dessä lyönnissä on jo 1.liikaa.
        On parempi lähteä heti kuin jatkaa..
        RAKKAUDETON YKSINÄINEN ..ÄITI


      • Saman kokenut
        vastaa! kirjoitti:

        Kiitos kaikille teille, jotka olette vastanneet viestiini, vastauksenne ovat tuoneet lohtua minulle ja olen saanut jutteluapua kriisikeskuksesta.

        Miehen kanssa olen kyllä puhunut jonkin verran, hän on tietysti pahoillaan ja sanoo, että lyönti oli vahinko. En voi täysin antaa anteeksi lyömistä, ja olen ymmärtänyt kuinka paljon henkistä väkivaltaa hän käyttääkään minua kohtaan ja on käyttänyt jo kauan.

        Aion jättää hänet. En vain tiedä, koska voin taloudellisesti tehdä sen. Aion puhua hänelle erosta mahdollisimman pian.

        Totta kai mies on pahoillaan ja sanoo lyönnin olevan vahinko. Ja ehkä niin onkin.

        Hänellä on kuitenkin alkanut itsekontrolli pettämään ja vaikka häpeissään onkin niin seuraava lyönti tulee tietyllä tavalla häneltä helpommin. Jatkossa ne vain pahenee.

        Anteeksi voit lyönnin ja henkisen väkivallan antaa, mutta unohtaa tuskin voit? Minä en ainakaan voinut.

        Minä itse alkuun pelkäsin erota ja yksi syistä oli juuri tuo talous. Se on tekosyy! Lopulta, kun vihdoinkin lähdin oli taloudellisesti vaikeaa, mutta se tuntui helpommalta kestää, kun ensin olin lähtenyt ja aloin voimaan paremmin.

        Tee suunnitelma ja lähde heti.

        Vai vieläkö sinulla on jotain sellaista puhumista miehellesi, jota et olisi jo aikaisemmin hänelle kertonut. Onko hän kuunnellut? Yleensä mies uskoo sitten vasta, kun nainen on lähtenyt ja silloin on jo myöhäistä. Miten kauan aiot vielä "yrittää"?

        Jos sinä itse et välitä itsestäsi ei sitä mieskään tee.

        Tsemppiä!


    • KÄSKI....!

      lutkailla ympäriinsä?

      Kyl siinä hermostuu rauhallisempikin mies...

      • en voi uskoa silmiäni

        Miten sinä voit sanoa tullai,kun et tiedä
        asiasta mitään.Olet mies olevinasi,puollatko
        miehiä nuin paljon.samanlaisia tai
        pahempia on miehet sitä tekemään.

        älä syyllistä ketään,ennen kuin olet
        asiasta varma,mitä on tapahtunut.


    • poskelle

      Seuraavalla kerralla mulla oli aivotärähdys, mustelmilla naama ja koko kroppa, puolet hiuksista revitty päästä...Onnellinen että olin elossa.

      Jos olisin tajunnut silloin eka kerran jälkeen lähteä, niin en olisi varmaan asunut puolta vuotta maan alla nimettömänä.

    • Anonyymi

      Olen iloinen että jaoit tämän edes täällä, on tärkeää uskaltaa rikkoa puhumattomuutta, että uskaltautuu lähtemään. Ketjuhan taitaa olla jo vanha, mutta kirjoitan silti, jos vaikka joku lukee uudestaan.
      Häpeä ei oikeasti kuulu sinulle, vaan sille miehellesi. Väkivalta rikkoo mieltä, hiljalleen. Irrottautumalla on mahdollista sitä korjata uudestaan. Itselläni meni vuosia alkaa uskoa, ettei minun tarvinnutkaan hävetä. Nyt on paljon helpompaa. Paljon voimia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe