millaiset vaatteet sopisi kaikista parhaiten vartaloon, joka on kuin pallo, josta lähtee neljä raajaa? eli ongelmana ovat isot rinnat, iso ja pyöreä vatsa, leveät lanteet, iso peppu ja paksut reidet. polvesta ja kyynerpäästä alaspäin kaikki on ok.
tekisi mieleni pukeutua kymmenenhengen maastotelttaan, vaan sellainen taitaa vain pahentaa tilannetta? minusta tuntuu, että kun jollain vaatteella saan yhden kohdan näyttämään paremmalta, toinen pahenee. en osaa ollenkaan hallita kokonaisuutta. käytän lähinnä sellaisia perustavallisia ja tylsiä vaatteita, koska en osaa pukeutua näyttävästi.joten kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita, koska aion uudistaa koko vaatevalikoimani.
ehkä suurin ongelmani on tuo vatsan seutu, jos jotenkin saisi vyötärön esille niin silloin muu vartalo näyttäisi tasapainoisemmalta, vai kuinka?
olen myös harkinnut sellaisen läskit kasaan kiskovan housuliiviviritelmän hankintaa, onko sellaisesta mitään iloa?
pukeutumisvinkkejä!
17
3374
Vastaukset
- Pukeutumisneuvoja
Suosittelen sinulle housuja, jotka tulee vyötärölle, tai siihen missä vyötärö olisi ;) Housut voisivat olla malliltaan bootcut eli sellaiset, jotka levenevät vähän alaspäin, mutta ovat polven kohdalta suht kapeat, samoin tuolta takapuolesta, että sinne ei jää mitään ylimääräisiä pusseja. Itseasiassa bootcut malli ei näytä siltä että se levenisi alaspäin, vaan se näyttää lähinnä suoralta lahkeelta. Jos housuissa on suora lahje niin se näyttää jaloissa kapenevalta lahkeelta.
Housujen kaveriksi ottaisin esimerkiksi kietasupaidan. Moni luulee että se saa näyttämään lihavalta, mutta varsinkin kun sanoit olevasi myös iso rintojen kohdalta, niin v-kauluksinen kietaisupaita sopisi hienosti. Ja paita ei saa olla pitkä, vaan sen täytyy loppua ennen lantion leveintä kohtaa, tai sitten olla niin pitkä, että menee leveimmän kohdan yli. Korosta sitä kohtaa, missä vyötärö on!
Toinen paitavaihtoehto voisi olla sellainen joka jättää yläosasta ihoa paljaaksi, venekaulus tai muu vastaava. Hihat voisivat olla vajaamittaiset, koska sinulla on varmasti hoikat ranteet. Mutta paidassa täytyy olla muotolaskokset! Ei siis muodottomia, liian isoja telttoja, ellet halua näyttää todella lihavalta.
Jos hametta etsit, niin osta sellainen lantiolta istuva malli, joka tulee polven yli, siis peittää polvet.
Älä osta kapenevia housuja äläkä housuja, jotka ovat leveät joka puolelta, hametta, jossa on laskostuksia ja on leveä heti vyötäröstä saakka. Älä myöskään paitaa, jossa on poolokaulus, paitaa, jossa on rypytys ylhäällä, liian pitkää paitaa, tai paitaa, joka ei ole leikattu muotoon!- 145
itse suosin isorintaisena vain v-aukkoisia puseroita. venekaulus ei ole hyvä =)
ja jos on sirot ranteet/nilkat, niitä pitää näyttää! - Pukeutumisneuvoja
145 kirjoitti:
itse suosin isorintaisena vain v-aukkoisia puseroita. venekaulus ei ole hyvä =)
ja jos on sirot ranteet/nilkat, niitä pitää näyttää!Minun mielestäni venekauluskin sopii, edellyttäen, että se on tarpeeksi avonainen. Ei siis sellainen normaalin kaula-aukon levyinen venemalli, vaan reilusti leveä, olakapäitäkin mahdollisesti paljastava. Joka tapauksessa sellaiset paidat, jotka jättävät sopivasti paljasta pintaa ylös näytävät hyviltä.
Ja nythän on paljon mekkoja. Kietaisumekko on myös hyvä vaihtoehto. Pääasia, ettei ole muodoton säkki päällä, vaan korostaa sitä ehkä puuttuuvaa vyötäröä.
Paidoissa myös neliskanttiset, avarat kaula-aukot sopivat kauniisti isorintaisille. Kuitenkin niin, että tarkoitus ei ole tuoda rintoja ja rintavakoa esille. Sellainen "paljastelu" ei ainakaan arkipukeutumiseen kuulu. Minun mielestäni. - kysynyt apua?
Pukeutumisneuvoja kirjoitti:
Minun mielestäni venekauluskin sopii, edellyttäen, että se on tarpeeksi avonainen. Ei siis sellainen normaalin kaula-aukon levyinen venemalli, vaan reilusti leveä, olakapäitäkin mahdollisesti paljastava. Joka tapauksessa sellaiset paidat, jotka jättävät sopivasti paljasta pintaa ylös näytävät hyviltä.
Ja nythän on paljon mekkoja. Kietaisumekko on myös hyvä vaihtoehto. Pääasia, ettei ole muodoton säkki päällä, vaan korostaa sitä ehkä puuttuuvaa vyötäröä.
Paidoissa myös neliskanttiset, avarat kaula-aukot sopivat kauniisti isorintaisille. Kuitenkin niin, että tarkoitus ei ole tuoda rintoja ja rintavakoa esille. Sellainen "paljastelu" ei ainakaan arkipukeutumiseen kuulu. Minun mielestäni.Alan liikkeissä kyllä osataan auttaa, Lorellassa esim. Siellä on kyllä ihan ammattitaitoiset myyjät, aina olen saanut apua ja löytänyt jotakin. Kannattaa antaa muiden joskus ehdottaa ja kannattaa sovitella sellaistakin mitä ei itse koskaan sovittaisi. Minä sain apua myös nettikaupasta cocojasta kun etsin itselleni juhla-asua. Lähettivät mallinuken päällä eri vaihtoehtoja, kun olin kertonut millaiseen tilaisuuteen etsin asua ja kertonut strategiset mittani. Eihän se tietenkään sama ollut kuin sovittaminen, mutta hyvän hameen ja puseron sieltä ostin. Tavarataloissa on myös pukeutumisneuvojia ihan ilmaiseksi käytössä. Et kertonut, mitä kokoa olet. Löytyykä tavaratalojen valikoimista sinulle kokoja?
Reippaasti vaan apua pyytämään kaupoista! (saa täälläkin tietty kysellä :) ) - _liekki_
kysynyt apua? kirjoitti:
Alan liikkeissä kyllä osataan auttaa, Lorellassa esim. Siellä on kyllä ihan ammattitaitoiset myyjät, aina olen saanut apua ja löytänyt jotakin. Kannattaa antaa muiden joskus ehdottaa ja kannattaa sovitella sellaistakin mitä ei itse koskaan sovittaisi. Minä sain apua myös nettikaupasta cocojasta kun etsin itselleni juhla-asua. Lähettivät mallinuken päällä eri vaihtoehtoja, kun olin kertonut millaiseen tilaisuuteen etsin asua ja kertonut strategiset mittani. Eihän se tietenkään sama ollut kuin sovittaminen, mutta hyvän hameen ja puseron sieltä ostin. Tavarataloissa on myös pukeutumisneuvojia ihan ilmaiseksi käytössä. Et kertonut, mitä kokoa olet. Löytyykä tavaratalojen valikoimista sinulle kokoja?
Reippaasti vaan apua pyytämään kaupoista! (saa täälläkin tietty kysellä :) )kiitokset sinulle pukeutumisneuvoja! millainen on venepääntie?? veeaukon kyllä tiedän.
ostan suurimman osan vaatteista netistä. joskus kun pääsen "maailmalle" käyn katsomassa henkkamaukan, lindexin, seppälän yms valikoimat. missään varsinaisessa alan liikkeessä en ole koskaan käynyt, tuo lorella ei sano mulle mitään.
olen aika isokokoinen, 48-54/ 2xl vaatteita pidän. yleensä alaosa on isompaa kokoa. olen huomannut housujen kanssa sellaisen ongelman, että jos reidet&peppu näyttää hyvältä niin housut ei mee kiinni ja ne mitkä menee kiinni niin lököttää :( näin on siis käynyt farkkujen kanssa, olenkin ajatellut hankkia seuraavat housut jotain muuta materiaalia, jospa se ratkaisisi ongelman.
haluaisin kysäistä mielipidettänne parin vaatteen suhteen: mulla on sellainen ihana paita, jossa on iso kaula-aukko ja rintojen alla sellainen kuminauha ja pituutta pepun alle. pelkään vain että se pöyristää vatsaa. sitten toinen paita on sellainen musta, myös aika pitkä, jossa on olkapäät paljastava kaula-aukko. sen "sisällä" on valkoiset olkaimet ja alareunassa on valkoinen helma, näyttää siis siltä kuin sen mustan paidan alla olisi valkoinen toppi. sitten vielä viimeinen, poncho. se on sellaista aika lyhyttä mallia, ylettyy kutakuin kyynerpään alle, edestä ja takaa hieman pidemmälle.
sitten vielä, millaisia koruja minun kannattaisi käyttää? - Pukeutumisneuvoja
_liekki_ kirjoitti:
kiitokset sinulle pukeutumisneuvoja! millainen on venepääntie?? veeaukon kyllä tiedän.
ostan suurimman osan vaatteista netistä. joskus kun pääsen "maailmalle" käyn katsomassa henkkamaukan, lindexin, seppälän yms valikoimat. missään varsinaisessa alan liikkeessä en ole koskaan käynyt, tuo lorella ei sano mulle mitään.
olen aika isokokoinen, 48-54/ 2xl vaatteita pidän. yleensä alaosa on isompaa kokoa. olen huomannut housujen kanssa sellaisen ongelman, että jos reidet&peppu näyttää hyvältä niin housut ei mee kiinni ja ne mitkä menee kiinni niin lököttää :( näin on siis käynyt farkkujen kanssa, olenkin ajatellut hankkia seuraavat housut jotain muuta materiaalia, jospa se ratkaisisi ongelman.
haluaisin kysäistä mielipidettänne parin vaatteen suhteen: mulla on sellainen ihana paita, jossa on iso kaula-aukko ja rintojen alla sellainen kuminauha ja pituutta pepun alle. pelkään vain että se pöyristää vatsaa. sitten toinen paita on sellainen musta, myös aika pitkä, jossa on olkapäät paljastava kaula-aukko. sen "sisällä" on valkoiset olkaimet ja alareunassa on valkoinen helma, näyttää siis siltä kuin sen mustan paidan alla olisi valkoinen toppi. sitten vielä viimeinen, poncho. se on sellaista aika lyhyttä mallia, ylettyy kutakuin kyynerpään alle, edestä ja takaa hieman pidemmälle.
sitten vielä, millaisia koruja minun kannattaisi käyttää?Tossa on linkki englantilaiselle sivulle, ja toi Raglan top in Brown on lähinnä venepääntietä. Ihan sellanen piukka venepääntie ei välttämättä ois sulle paras, mutta just tollanen avonaisempi.
http://www.lycoseshop.co.uk/epages/luk.sf/?ObjectPath=/shops/loveisis.co.uk
Tuo housuongelma on aika yleinen vartalotyypilläsi. Mutta esimerkiski farkkuja voi ihan hyvin löytää, tai housuja, joissa on kuminauhavyötärö. Niitäkin on olemassa ihan muodikkaita, ei siis pelkkiä mammamalleja joiden lahkeet kapenee alaspäin. Ne ei oo hyvät.
Toi paita, jossa on kuminauha rintojen alla ei ole paras vaihtoehto, just siksi että se voi näyttää siltä että synnyttämisen aika on pian. Saman efektin se tekee myös hoikilla ihmisillä.
Toi kuvailemasi mustavalkoinen paita kuullostaa hyvältä.
Poncho on ihan jees, ei ehkä paras, jos on kovin iso rinnoista, mutta ei missään nimessä huonokaan vaihtoehto. Varsinkin tollanen vähän lyhyempi poncho on varmasti parempi valinta ku iso viitta.
Koruista suosisin isoja rannekoruja, korvakoruja (riippuen tukasta ja miten sitä pitää) ja tietysti suurehko kaulakoru tai helminauha tai riipus, varsinkin jos on avonaisempi kaula-aukko, niin sellainen näyttää hyvältä ja vie huomiota pois esimerkiksi just vatsanseudulta.
ja sit kannattaa muistaa et vyö ei todellakaan ole vatsakkaan vihollinen, vaan oikein käytettynä, eli vyötärön kohdalla se saa aikaan hoikemman lookin.
Kannattaa kysellä pukeutumisneuvojien palveluja tavarataloista ja muista kaupoista, tai missä tahansa sellaista tarjotaan. Se ei siis todellakaan sido ostamaan mitään. Ja neuvoja voidaan antaa myös olemassa olevan vaatekaapin vaatteiden käyttöön. - loveisis?
Tossa on linkki englantilaiselle sivulle, ja toi Raglan top in Brown on lähinnä venepääntietä. Ihan sellanen piukka venepääntie ei välttämättä ois sulle paras, mutta just tollanen avonaisempi.
Tuo housuongelma on aika yleinen vartalotyypilläsi. Mutta esimerkiski farkkuja voi ihan hyvin löytää, tai housuja, joissa on kuminauhavyötärö. Niitäkin on olemassa ihan muodikkaita, ei siis pelkkiä mammamalleja joiden lahkeet kapenee alaspäin. Ne ei oo hyvät.
Toi paita, jossa on kuminauha rintojen alla ei ole paras vaihtoehto, just siksi että se voi näyttää siltä että synnyttämisen aika on pian. Saman efektin se tekee myös hoikilla ihmisillä.
Poncho on ihan jees, ei ehkä paras, jos on kovin iso rinnoista, mutta ei missään nimessä huonokaan vaihtoehto. Varsinkin tollanen vähän lyhyempi poncho on varmasti parempi valinta ku iso viitta.
Koruista suosisin isoja rannekoruja, korvakoruja (riippuen tukasta ja miten sitä pitää) ja tietysti suurehko kaulakoru tai helminauha tai riipus, varsinkin jos on avonaisempi kaula-aukko, niin sellainen näyttää hyvältä ja vie huomiota pois esimerkiksi just vatsanseudulta.
ja sit kannattaa muistaa et vyö ei todellakaan ole vatsakkaan vihollinen, vaan oikein käytettynä, eli vyötärön kohdalla se saa aikaan hoikemman lookin.
Kannattaa kysellä pukeutumisneuvojien palveluja tavarataloista ja muista kaupoista, tai missä tahansa sellaista tarjotaan. Se ei siis todellakaan sido ostamaan mitään. Ja neuvoja voidaan antaa myös olemassa olevan vaatekaapin vaatteiden käyttöön.Siis kysymys: onko kukaan tilannu tuolta sivulta mihkä toi linkki oli? Saaks noita vaatteita Suomesta esimerkiksi Hesasta mistään butiikista?
- 145
loveisis? kirjoitti:
Siis kysymys: onko kukaan tilannu tuolta sivulta mihkä toi linkki oli? Saaks noita vaatteita Suomesta esimerkiksi Hesasta mistään butiikista?
ainakin ilmoittaa sivuillaan, että toimittaa asiakkailleen igigin mallistoa. ehkäpä cocoja -yritys ottaa toiveita vastaan, mitä igigi-vaatteita kantsis ottaa myyntiin ...
- edellinen
145 kirjoitti:
ainakin ilmoittaa sivuillaan, että toimittaa asiakkailleen igigin mallistoa. ehkäpä cocoja -yritys ottaa toiveita vastaan, mitä igigi-vaatteita kantsis ottaa myyntiin ...
Kiitti vinkistä! Olihan siellä aika paljon niitten vaatteita mutta ei just tota paitaa. Täytyy kysyä ottaisko ne tota myyntiin.
- edellinen
edellinen kirjoitti:
Kiitti vinkistä! Olihan siellä aika paljon niitten vaatteita mutta ei just tota paitaa. Täytyy kysyä ottaisko ne tota myyntiin.
Pistin kyselyn niistä paidoista tuolta sivujen kautta ja uteliaana menin klikkaamaan yhtä juttuu ja alta paljastu tarjous! olin rohkea, hihii! Täytyi heti vähän tuhlata, löysin yhden toisen saman valmistajan paidan ja housut!!! jee!!! Enemmän tälläsiä!
- edellinen
edellinen kirjoitti:
Pistin kyselyn niistä paidoista tuolta sivujen kautta ja uteliaana menin klikkaamaan yhtä juttuu ja alta paljastu tarjous! olin rohkea, hihii! Täytyi heti vähän tuhlata, löysin yhden toisen saman valmistajan paidan ja housut!!! jee!!! Enemmän tälläsiä!
Nyt sain sit vastauksen niistä paidoista. Tilaa kuulemma kyllä sieltä toivomusten mukaan. Mitä suurempi tilaus kerralla siis et jos on muitakin samaan aikaan tilaamassa niin tulee edullisemmaks. Selitti jotakin rahdista et se kai jotenki vaikuttaa hintaan. Onko kimppatilaajia täällä?
- khr
Tossa on linkki englantilaiselle sivulle, ja toi Raglan top in Brown on lähinnä venepääntietä. Ihan sellanen piukka venepääntie ei välttämättä ois sulle paras, mutta just tollanen avonaisempi.
Kannattaa kysellä pukeutumisneuvojien palveluja tavarataloista ja muista kaupoista, tai missä tahansa sellaista tarjotaan. Se ei siis todellakaan sido ostamaan mitään. Ja neuvoja voidaan antaa myös olemassa olevan vaatekaapin vaatteiden käyttöön.Minun on tehnyt mieli jo pidemmän aikaa käydä kysymässä neuvoja, mutta mistä ihmeestä neuvojan löytää? Tiedän, että tietyillä suuremmilla tavarataloilla (lähinnä Sokos ja Stockmann) on omansa, mutta heiltä ei saa juurikaan neuvoa jollei heillä ole omassa liikkeessä näyttää sitä mitä suositeltaisiin. Eli vaikkei ostopakkoa ole, ihan mistä tahansa ei tunnu voivan kysyä.
- näitä:
khr kirjoitti:
Minun on tehnyt mieli jo pidemmän aikaa käydä kysymässä neuvoja, mutta mistä ihmeestä neuvojan löytää? Tiedän, että tietyillä suuremmilla tavarataloilla (lähinnä Sokos ja Stockmann) on omansa, mutta heiltä ei saa juurikaan neuvoa jollei heillä ole omassa liikkeessä näyttää sitä mitä suositeltaisiin. Eli vaikkei ostopakkoa ole, ihan mistä tahansa ei tunnu voivan kysyä.
Aleksi 13, Moda, Jokinen ja sitten vaikkei varsinaista pukeutumisneuvojaa olisikaan, niin kaikki Lorellat, Isosiskot ja vastaavat "isojen tyttöjen"-liikkeet auttavat myös tyyliasioissa.
- edellinen
edellinen kirjoitti:
Nyt sain sit vastauksen niistä paidoista. Tilaa kuulemma kyllä sieltä toivomusten mukaan. Mitä suurempi tilaus kerralla siis et jos on muitakin samaan aikaan tilaamassa niin tulee edullisemmaks. Selitti jotakin rahdista et se kai jotenki vaikuttaa hintaan. Onko kimppatilaajia täällä?
Niin et oisko täällä ketään kuka haluis tilata noita vaatteita? Kimppatilaus siis? Tai siis jos moni tilais yhtäaikaa niin hinta ei ois niin paha.
Laittakaa viestii tänne! Ihastuin kauheesti siihen ruskeeseen paitaan. ihanan näkönen! - khr
näitä: kirjoitti:
Aleksi 13, Moda, Jokinen ja sitten vaikkei varsinaista pukeutumisneuvojaa olisikaan, niin kaikki Lorellat, Isosiskot ja vastaavat "isojen tyttöjen"-liikkeet auttavat myös tyyliasioissa.
Täytyypä kokeilla. Aleksi 13:n ongelma on kyllä sama kuin aikaisemmin mainitsemieni. Kun ei heillä ole omassa mallistossa mitä ehdottaa niin ei oikein tipu vinkkejäkään.
- miss_xoxo
khr kirjoitti:
Täytyypä kokeilla. Aleksi 13:n ongelma on kyllä sama kuin aikaisemmin mainitsemieni. Kun ei heillä ole omassa mallistossa mitä ehdottaa niin ei oikein tipu vinkkejäkään.
täällä on tainnut vähän keskustelu eksyä alkuperäisestä aiheesta...
liekille ja muille saman ongelman parissa, neuvoni on pukeutua siihen, missä tunnet olosi hyväksi. rento olo ja hymy saavat kenet tahansa näyttämään hyvältä, kiloista riippumatta! - rehellinen2
miss_xoxo kirjoitti:
täällä on tainnut vähän keskustelu eksyä alkuperäisestä aiheesta...
liekille ja muille saman ongelman parissa, neuvoni on pukeutua siihen, missä tunnet olosi hyväksi. rento olo ja hymy saavat kenet tahansa näyttämään hyvältä, kiloista riippumatta!Mun mielestä mun kulahtaneet collegehousut ja t-paita on kaikista ihanimmat ja mukavimmat vaattet päälle. Tiedän etten näytä niissä edes siedettävältä vaikka hymyilisin kun hangon keksi! Siis oikeasti nyt kaikki muutkin ylipainoiset! Ei pukeuduta julkisilla paikoilla niihin kaiksita kulahtaneimpiin, oloasuihin. Se saa kenet tahansa, myös normaalipainoisen näyttämään sottaiselta ja nuhjuiselta! Ja meistähän on kovasti sellainen käsitys, että ollaan hygienia-asioissa vähän huonoja yms. stereotypioita.
Eli mun neuvo on kanssa pyytää vaikka apua kavereilta, sellaisilta, jotka uskaltaa kertoa totuuden, et mikä näyttää päällä hyvältä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995