työajan vaihto

Nimetön

saako työajan muuttaa ex-tempore.tieto edellisenä päivänä työajan muutoksesta.työaika ollut iltavuoro 1,5 vuotta.loppuen klo 20.30.nyt se vaihtuisi klo 16-24,30 kotona olisin vasta yöllä kahdelta huonojen kulkujen johdosta tuohon aikaan.tämä muutos ilmoitettiin.ei kyselty.

5

1147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo

Heip!
      Noin suuri työajan muutos vaatii ehdottomasti YT-neuvottelut. Eikö teillä ole luottamusmiestä?
      Missään nimessä älkää uutta työaikaa alkako noudattamaan, ennen kuin on lakisääteiset käyty.
      Muuten työnantaja katsoo, että olette työajan muutoksen hyväksyneet! Ja noin lyhyt ilmoitusaika, ei ole varmaankaan laillinen.

• Nimetön

oli vain minulle tehty.tämäkin kyllä sairasloma koston tuntua.sairastuin keuhkokuumeeseen ja työkaveri joka on kyllä serkku niin oltiin pyydetty hänen ilmoittamaan minulle että työaika vaihtunut ja työt alkaakin vasta klo 16.tieto siis perjantaina että näin olisi maanantaista kun sairasloma loppuu.työnantaja ei kuulemma minua ollut itse tavoittanut,oli serkulle sanonut(muuten olisi itse ilmoittanut)ei kyllä puhelin ole kiinnikään ollut ja ei näytä puhelin että olisi yrittänyt soittaa edes.todellisuudessa en kyllä uutta työaikaa pysty edes tekemään.mutta jos sitten kysyisi lisää sairaslomaa ja miettii mitä tekisi.ulossavustushan on alkanut selvästi.niin ei ole luottamusmiehiä ei työpaikka lekureita tms.kyseessä pienehkö firma jolla työntekijöitä eri pisteissä(ei varsinaisesti vuokrafirma.mutta en oikein tiedä kuinka monta työntekijää firmalla.olisikohan jotain 10

• Neuvo
        Nimetön kirjoitti:

oli vain minulle tehty.tämäkin kyllä sairasloma koston tuntua.sairastuin keuhkokuumeeseen ja työkaveri joka on kyllä serkku niin oltiin pyydetty hänen ilmoittamaan minulle että työaika vaihtunut ja työt alkaakin vasta klo 16.tieto siis perjantaina että näin olisi maanantaista kun sairasloma loppuu.työnantaja ei kuulemma minua ollut itse tavoittanut,oli serkulle sanonut(muuten olisi itse ilmoittanut)ei kyllä puhelin ole kiinnikään ollut ja ei näytä puhelin että olisi yrittänyt soittaa edes.todellisuudessa en kyllä uutta työaikaa pysty edes tekemään.mutta jos sitten kysyisi lisää sairaslomaa ja miettii mitä tekisi.ulossavustushan on alkanut selvästi.niin ei ole luottamusmiehiä ei työpaikka lekureita tms.kyseessä pienehkö firma jolla työntekijöitä eri pisteissä(ei varsinaisesti vuokrafirma.mutta en oikein tiedä kuinka monta työntekijää firmalla.olisikohan jotain 10

Hei!
        Oletpa joutunut kurjaan tilanteeseen. Sinun kannattaa ilmoittaa työnantajalle, että et ala työaikaa muuttamaan. Teet vain sitä työaikaa, joka sinulla on ollut. Onko se kirjallisesti työsopimuksessasi. Vaikka ei olisikaan ja olet jo tehnyt eri työaikaa,niin työaikaa ei saa mennä muuttamaan noin vain.
        Työterveyshuolto pitäisi olla, vaikka olisi kuinka pieni firma. Mutta pelkkä työterveyshuolto on kuitenkin melko suppea. Ehkä vain työhontulotarkastus eikä paljon muuta.

• Nimetön
        Neuvo kirjoitti:

Hei!
        Oletpa joutunut kurjaan tilanteeseen. Sinun kannattaa ilmoittaa työnantajalle, että et ala työaikaa muuttamaan. Teet vain sitä työaikaa, joka sinulla on ollut. Onko se kirjallisesti työsopimuksessasi. Vaikka ei olisikaan ja olet jo tehnyt eri työaikaa,niin työaikaa ei saa mennä muuttamaan noin vain.
        Työterveyshuolto pitäisi olla, vaikka olisi kuinka pieni firma. Mutta pelkkä työterveyshuolto on kuitenkin melko suppea. Ehkä vain työhontulotarkastus eikä paljon muuta.

kirjallisesti työaikaa mainuttu.mutta yli vuoden se ollut sama.sitä mietin tässä että jos nyt ilmoitan työnantajalle ettei muutos minulle käy tällä varoitusajalla niin mitähän voi asiasta seurata?eli sairasloma olisi nyt loppumassa ja tieto tullut tästä uudesta työajasta jonka muutos kyllä koskee vain minua.eikö luottamusmies ole pakollinen firmoilla?

• Neuvo
        Nimetön kirjoitti:

kirjallisesti työaikaa mainuttu.mutta yli vuoden se ollut sama.sitä mietin tässä että jos nyt ilmoitan työnantajalle ettei muutos minulle käy tällä varoitusajalla niin mitähän voi asiasta seurata?eli sairasloma olisi nyt loppumassa ja tieto tullut tästä uudesta työajasta jonka muutos kyllä koskee vain minua.eikö luottamusmies ole pakollinen firmoilla?

Hei!
        Kun palaat sairaslomalta töihin, niin menet edelleen siihen entiseen vuoroon. Ja katsot, mitä tuleman pitää. Jos vuoron muutos ei sinulle käy, niin ilmoitat esimiehellesi siitä. Ja samalla voit kysellä, miksi se koskee vain sinua?
        Luottamusmies on liiton jäsenten vaaleilla valitsema. Pakollinen se ei ole. Työsuojeluvaltuutettu kyllä kuuluu olla, mutta en muista oliko siinä joku minimi henkilöstömäärä? Työsuojeluvaltuutettu valitaan vaaleilla työntekijöitten edustajaksi. Työsuojelupiiriltä saat apuja, mikäli et liittoon kuulu. Liittoon kuuluvana voit soittaa liittoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3250
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1640
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      96
      1488
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1399
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1198
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1029
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      52
      855
    Aihe