Laihtumalla kasvot rumemmaksi

ojasta allikkoon

Olen 40v nainen ja laihduttanut ja viime aikoina liikunnan ansiosta laihtunut melkein huomaamattanikin 10-15 kiloa.

Nyt olen tajunnut, ihoni on paljon huonompi (kuivempi) kuin ennen ja olen saanut ryppyjä mitä ennen ei ollut. Myös nenäni näyttää nyt hirveän isolta.

Kropan muutokset ovat toki kivoja, mutta väitän että kasvoni eivät ole enää yhtä kauniit kuin ennen.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Miten psyykata itsensä hoikempaan olomuotoon? Välillä tuntuu kun peiliin katsoo, että näytän ihan riutuneelta alkoholistilta, sairaalta tms.

11

6040

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmi.

olen saanut ryppyjä,näytän ihan riutuneelta alkoholistilta

Tuo on kyllä tosi ikävää! Olen itse 28v ja olen laihduttanut useasti 10-25kg. Laihdutan nyt viimeistä kertaa elämässäni. Miksi? Koska nuorena iho ei jää roikkumaan mistään kohti vaan paikat kiinteytyvät sitä mukaa kun kiloja lähtee. Joten vielä tässä iässä voin pudottaa painoa ilman että seuraukset näkyvät. Mulla ei ole jäänyt mitään löysää mihinkään. Jos nyt taas päästän itseni lihomaan ja aloitan uuden dieetin vuosien päästä lähtölukemista, voi käydä niin että nahka on pari numeroa liian iso jokapaikasta kun tavoite on saavutettu.Sitä minä en halua. Tämä antaa minulle motivaatiota pyrkiä lopullisesti tavoitepainoon nyt ja myös pitämään se siinä. Eli pelkän kuuriajattelun sijasta olen laittanut elämäntavat pysyvästi remonttiin. Ylipaino kannattaa hoitaa nuorena pois, jos mahdollista. Muuten ihosta voi tulla löysempi. Tietysti jojottelu on myös terveysriski ja lihavuus aiheuttaa monia muitakin haittoja joten aina kannattaa pudottaa. Olen kuitenkin tiedostanut ongelman, että nahka jää löysäksi, siksi olenkin tyytyväinen että vielä on mahdollista laihtua "kauniisti". On aivan eri asia pudottaa 25kg 20vuotiaana kuin 50 vuotiaana. Olen nähnyt vanhempia ihmisiä jotka ovat pudottaneet painoa runsaasti ja tulleet tosi ryppyisiksi. Se on harmi. Lihota 5 kg takaisin jos näytät liian rupsahtaneelta ja pyri pitämään paino siinä. Saattaa myös olla ettet oikeasti olekaan niin huonon näköinen mitä ajattelet. Tietysti voi teettää kasvojekohotusleikkauksen mutta se maksaa.

• Saffy

"At some point of age, every woman has to choose between her face and her ass"

Tämän kuolemattoman kommentin taisi joku fiksu nainen lausua yhtä kuolemattomassa absolutely fabulous -tv-sarjassa.

Väistämätöntä siis tuo, valitettavasti.

• rasvaa :)

Ettet vain olisi laihduttanut liian vähärasvaisesti? Iho voi huonosti, jos syö liian vähän rasvaa..lisääpäs ruokavalioosi öljyjä ja vaikka pähkinöitä, niin saat hyvää rasvaa ja ihokin saattaa siitä vähän kimmostua. Muista myös levätä kunnolla, ja nauttia paljon vettä.

• ja käsissä

Liahdutuksessa rasva häviää tasaisesti joka puolelta kehoa ja niissä paikoissa jossa sitä on ennestäänkin vähän kuten kasvoissa ja käsissä, näkyy muutokset nopeasti.

Se määrä mikä häipyy kasvoista näkyy erittäin hyvin mutta jos sama määrä häviää perseeestä sitä ei huomaa millään tavalla. Hävinnyt määrä kuitenkin voi olla tismalleen sama.

• samma häär

enkä ole kuin vasta 3-kymppinen. Pärstä näyttää paljon vanhemmalta, käsivarsien iho roikkuu, on ohutta ja yök.. Jokapuolelta kroppaa pystyy venyttämään nahkaa aivan epäinhimillisiin mittoihin. Ei se onneksi näy, mutta koskettaessa huomaa ja siks on sit olo vähän tällainen: http://www.inseparabile.com/cani/images/Pic00102.jpg

• ...........................

Turha peiliä syyttää jos naama on vino ;) Minä laihtunut 26kg ja naama on kaunis,edelleen. Minusta rumien ei edes kannata laihduttaa sillä laihuus ei ole sama kuin kauneus. Tämä vain minun rehellinen mielipiteeni, ei tarvitse kenenkään suuttua =)

• ap.

Toisen mukaan mun pitäisi olla nuorempi tai ainakin nuorempana laihtunut (mistä olisin 25 vuotiaana laihduttanut, kun en silloin ollut edes ylipainoinen?), toisen mukaan olen niin ruma ettei olisi kannattanut laihduttaa ollenkaan, heh :D

Mutta kiitos tosta Absolutely Fabulous -sitaatista, asiaa! Joo ehkä kannattaa ruveta syömään pähkinöitä.

Ei se nahka nyt ihan roiku, mutta silmäryppyjä ei kyllä pyöreämpänä ollut.

• kokemuksesta puhun

Pystyäkseen laihtumaan pelkästään liikunnalla
      pitää liikkua todella paljon.
      Epäilenkin jotain olevan pielessä jos ruokavaliosi on pysynyt kokoajan ihan samana
      ja kuitenkin paino pudonnut noinkin paljon.

Olen sinun ikäinen ja takana painonpudotus.
      Paikat ovat kiinteytyneet, mutta kyllä niitä
      roikkuvia nahkojakin on.
      Iho on paljon entistä parempi ja samaten hiusten kuntokin OK.

En ole sen rumempi tai kauniimpi kun ennenkään,
      mutta ainakin ja toivottavasti elän pisempään.
      Aloin laihduttaa ulkonäön vuoksi, mutta kyllä
      tavoite muuttui terveyden suuntaan.

• pieninenäiset on rumia

olet varmaan vain tottunut pyöreämpiin kasvoihin ja vie nyt aikansa ennen kuin totut uuteen ulkonäköösi.
      rypyt taitavat aina näkyä hoikemmalla helpommin, mutta onko se nyt kamalaa jos nelikymppisenä omistaa muutaman rypyn. vanhenemme jokainen painosta riippumatta ja tutkimusten mukaan hoikkana saa vanheta pidempään, joten ryppyihin kannattaa totutella.
      se miten joustava tuo iho on, ei taida riippua iästä vaan siitä miten hyvät geenit osui kohdalle.
      naamaa on helppo korjailla meikillä ja venyneeseen vatsanahkaan auttaa kirurgin veitsi. toinen vaihtoehto on sitten vanheta tyylillä ja rakastaa itseään pienistä vioista huolimatta.

• Et ole vaan tottunut

laihaan olemukseesi ja homma voi olla hieman karannut käsistä.

Itse olin huippu-urheilija 20v. sitten. Kaikki vanhemmat sukulaiset piti minua nälkiintyneenä, vaikka olin elämäni kunnossa ja lihakset oli terästä. Vastustajaa kaatui. Naamari oli kulmikkaan näköinen. Ruokavalioon ei juuri rasvoja kuulunut.
      Kun löysäsin treeniä alkoi naamari pyöristyä hieman. Painoa tuli hieman, muttei paljon. Enkä katso enää, mitä vedän alas kurkusta.

Rasvaa sinä tarvitset hieman ruokavalioosi. Tuskin muuta. Se rasva on tärkeä ravintoaine. Voit syödä sitä kun olet nyt laiha, kun et mätä sitä ihan simona. Niin ja jatkat kuntoilua.

• Oilisisko

Minäkin suosittelisin hyvien rasvojen lisäämistä ruokavalioon. Lisäksi kannattaa käydä kosmetologilla kasvohoidossa ja mahdollisesti tarkastaa käyttämäsi hoitotuotteet. Nelikymppinen tarvitsee vähän jytymmät rasvat kuin kaksikymppinen.

JOs käyt Tallinnassa niin siellä kannattaa käydä esim. Hydradermie-kasvohoidossa (Suomessa tosi kallista), jolla on tosiaan silminnähtävä vaikutus ihoon.

Meikkaatko? Nyt olisi hyvä aika opetella ainakin perusmeikin teko tai päivittää nykyinen meikkityyli. Se piristää kummasti ulkonäköä ja uudet hoikemmat kasvot alkavat näyttää paremmalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4286
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3496
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      83
      3350
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      25
      3249
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3242
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2916
    7. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      64
      2797
    8. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2790
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2569
    10. Autolla törmäilijä

Kuka törmäili yläkouluikäiseen pyöräilijään?
      Jämsä
      9
      2472
    Aihe