Kuinka moni kutsuu tytärtään nimellä: piiku, isin pikkupiiku tms???
nyt tiedän itse miksi oma isäni kutsui, ja se mietitytti monta vuotta 15v. asti kunnes ei enää sanonut sitä, se tarkoitti neitsyyttäni, koska löysin nyt wikipediasta:
Neitsyt eli impi on yleisimmän tulkinnan mukaan ihminen, joka ei ole ollut sukupuoliyhteydessä. Neitsyen tila on neitsyys, koskemattomuus, piikuus tai impeys.
ja voin sanoa että älkää kutsuko likkaanne tuolla piiku-hokemalla, itse olisin halunnut kuolla jos oisin tiennyt sen viittaavan neitsyyteeni....
Iseille!!
11
1277
Vastaukset
- voi olla muutakin..
Ainakin mieheni suku sanoo pikkutyttöjä piika-nimellä, ja siten ajattelin itse, että piikuus tarkoittaisi vain piikana olemista..Mutta jos haluat sen noin ajatella niin..
- huh huh
Piika. Huh huh. Vielä kamalampaa.
- aloittaja
ei ne kyllä sanonut piika, vaan selvästi PIIKU!
pitääkö vääntää rautalangasta? - oli palkollisia
tekemään talouden likaisimmat työt?? saivatko palkkaa, laitappa googleen sana neitsyys niin pääset wikipediaan ja sitten sana piika niin löydät tämän lauseen myös:
Sana piika on peräisin ruotsin kielen sanasta pig (sika?). Piika saattoi tarkoittaa myös piikaista huom! PIIKAISTA!!!!, nuorta neitoa yleensä
JOTEN MIKSEI KUTSUNUT PIIKAISEKSI VAAN PII-KUK-SI - ja äidinkielen opiskelu...
aloittaja kirjoitti:
ei ne kyllä sanonut piika, vaan selvästi PIIKU!
pitääkö vääntää rautalangasta?Piikuus luki siellä sanakirjassa?? Se EI ole muoto sanasta PIIKU. Piikuus tarkoittaa todellakin määrittely-muotoa sanalle piika. Ihan kuin impeys sanalle impi. Ja ettei nimesi vai satu olemaan joku PIIA, josta se piiku tulee..
Minäkin sanon lapsiani pimpula-pampuloiksi, vaikka ne ovat kaikki poikia. Mitähän h-vetin psyyke häiriöitä ne siitä kerää. Jospa se isäsi todellakin vain oli joskus,kun olit vauva ja sinulla ei vielä ollut nimeä, alkanut sanoa sinua Piikuksi ja luullut sen olevan suloista. Aina ei voi vanhemmatkaan onnistua, yleensä ei.. Terveisin joku toinen äiti. - ota se ruotsinkin kirja
oli palkollisia kirjoitti:
tekemään talouden likaisimmat työt?? saivatko palkkaa, laitappa googleen sana neitsyys niin pääset wikipediaan ja sitten sana piika niin löydät tämän lauseen myös:
Sana piika on peräisin ruotsin kielen sanasta pig (sika?). Piika saattoi tarkoittaa myös piikaista huom! PIIKAISTA!!!!, nuorta neitoa yleensä
JOTEN MIKSEI KUTSUNUT PIIKAISEKSI VAAN PII-KUK-SIpig=piika
gris=sika
pig on sika englanniksi, voi elämän kevät ja pakolliset kieliopinnot... - aloittaja
ja äidinkielen opiskelu... kirjoitti:
Piikuus luki siellä sanakirjassa?? Se EI ole muoto sanasta PIIKU. Piikuus tarkoittaa todellakin määrittely-muotoa sanalle piika. Ihan kuin impeys sanalle impi. Ja ettei nimesi vai satu olemaan joku PIIA, josta se piiku tulee..
Minäkin sanon lapsiani pimpula-pampuloiksi, vaikka ne ovat kaikki poikia. Mitähän h-vetin psyyke häiriöitä ne siitä kerää. Jospa se isäsi todellakin vain oli joskus,kun olit vauva ja sinulla ei vielä ollut nimeä, alkanut sanoa sinua Piikuksi ja luullut sen olevan suloista. Aina ei voi vanhemmatkaan onnistua, yleensä ei.. Terveisin joku toinen äiti.olemaan piia, soitinpas eilen isälleni ja kysyin siitä niin oikeaan se osui minun aloitukseni että hän on tarkoittanut neitsyyttäni/viattomuuttani, ettei ihme ku lopetti sen hokemisen saatuaan tietää minun olleen ekan kerran sängyssä nykyisen siippani kanssa. et se siitä asia omalta kohdaltani selvitetty ja oikeassa olin
- Pariton Isä
ota se ruotsinkin kirja kirjoitti:
pig=piika
gris=sika
pig on sika englanniksi, voi elämän kevät ja pakolliset kieliopinnot...wikipedia on ihan kelpo paikka aloittaa, kun etsii tietoa. Mutta pitää muistaa lähdekritiikki, silla wikipedia ei ole mikään totuuden torvi. Monesti se on lähinnä luulosanakirja.
»Sana piika on peräisin ruotsin kielen sanasta pig.»
Ruotsissa ei tosiaan ole sanaa "pig". Sen sijaan ruotsissa on sana "piga", joka on "jostain kumman syystä" satuttu suomentamaan sanaksi "piika" (kutakuinkin sama ääntämys).
sika = svin
possu (porsas) = gris
Vaikka ruotsi ja englanti ovat molemmat germaanisia kieliä ja vaikka niillâ on paljon yhteistä sanastoa, se ei silti tarkoita sitä että kaikilla toisiaan muistuttavilla sanoilla olisi mitään tekemistä keskenään.
Voimme yhtä hyvin katsoa eri käännöksiä sanalle piika. Suomen piika ja ruotsin piga ovat käytännössä samoja. Englanniksi piika on "maid" tai "hired maid" (palvelijatar, palvelustyttö, sisäkkö).
Toisaalta "maid" on impi tai neitsyt, mutta tämä on vanhahtava merkitys.
En sitten tiedä miten kirjaimellisesti aloittaja haluaa kaikki asiat ottaa. Tulee vain mieleen, että ehkäpä hän jopa loukkaantuu kun kaavakkeissa on toisinaan vaihtoehtoina "naimisissa, eronnut, leski, naimaton". Tarkoitan että loukkaantuuko aloittaja siitä että pitää valita vaihtoehto jonka mukaan ei olisi koskaan päässyt naimaan.
- hehhehehehe
pienet kuviot kun pitää tuommosestakin traumoja vetää...hahhahahaaa...naurettava akka olet
- aloittaja
kuin se että isä hakannu monta kertaa ilman syytä, et toi on kuule pieni trauma sen rinnalla, ite taidat olla naurettava
- Haukut
Kyllä aiheen aloittajaa mutta sen verran sinuakin kiinnostaa että luit kaikki vastaukset ja vielä itsekin vastasit....
IDIOOTTI!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986938- 1592046
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551248Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501108Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71006Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan253961- 41939