Luonnonkiharat hiukset

*APUA*

Tarvitsisin vähän apua...
Minulla on pitkät luonnonkiharat,
paikon vähän suoremmat hiukset.

Tarvitsisin jonkin aineen, millä ne pysyis
koko päivän selvänä ja siistinä.
Hiukset on aika kuivat kuten yleensä
luonnonkihara hius on ja lässähtävät helposti
kevyistäkin tuotteista.
Ei haittaa vaikka löytyis vielä jokin hyvä
kosteisiin hiuksiin laitettava aine, joka
auttaa hiuksien selvittämisessä.
Se on hermoja raastavaa touhua!

12

5020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suoristusrauta

      tosi huippu.. itse sain oman mutkatukan sillä kuntoon...hyvä rauta niin ei kestä edes kauaa kun suoristaa.. ja ihanan kiiltävä tukka tulee

      • Höps.

        En ole aloittaja, mutta luonnonkiharat minullakin on. Haluan myös pitää hiukseni kiharina, joten suoristusrauta olisi ihan viimeinen kapine, jota minun lähelleni kannattaa tuoda.

        Kiharien hiusten ongelma on aina kuivuminen. Olisiko jollakulla siis tietoa oikeasti toimivasta tehohoidosta tai muusta? Olen kokeillut melkein kaiken naamioista kosteussuihkeisiin, ja vähintään viikoittain istun saunassa hoito ja froteehuppu päässä, mutta kuivia ollaan yhä. Jotain supertehokasta olen siis vailla.


      • tekee hyvää.
        Höps. kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta luonnonkiharat minullakin on. Haluan myös pitää hiukseni kiharina, joten suoristusrauta olisi ihan viimeinen kapine, jota minun lähelleni kannattaa tuoda.

        Kiharien hiusten ongelma on aina kuivuminen. Olisiko jollakulla siis tietoa oikeasti toimivasta tehohoidosta tai muusta? Olen kokeillut melkein kaiken naamioista kosteussuihkeisiin, ja vähintään viikoittain istun saunassa hoito ja froteehuppu päässä, mutta kuivia ollaan yhä. Jotain supertehokasta olen siis vailla.

        Kokeilin ja olin todella tyytyväinen. Siis kookosöljyä/rasvaa kuiviin hiuksiin, saa vaikuttaa vaikka parikin tuntia. Pesu ja kevyt hoitis päälle.


      • luonnonlapsi
        Höps. kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta luonnonkiharat minullakin on. Haluan myös pitää hiukseni kiharina, joten suoristusrauta olisi ihan viimeinen kapine, jota minun lähelleni kannattaa tuoda.

        Kiharien hiusten ongelma on aina kuivuminen. Olisiko jollakulla siis tietoa oikeasti toimivasta tehohoidosta tai muusta? Olen kokeillut melkein kaiken naamioista kosteussuihkeisiin, ja vähintään viikoittain istun saunassa hoito ja froteehuppu päässä, mutta kuivia ollaan yhä. Jotain supertehokasta olen siis vailla.

        Jos englannin kieli sujuu, vierailepa sivustolla http://www.naturallycurly.com/index.php
        Sieltä löytyy satoja luonnonkiharahiuksisia, useimmat ovat jenkkiläisiä mutta löytyy sieltä ihmisiä ihan Ruotsista, Alankomaista ja Isosta Britanniastakin. Sivustoilla on mahtava keskustelupalsta, jolta ainakin minä sain hyviä neuvoja hiustenhoitoon.

        Koko sivusto on pro-kihara tyyppinen joten kaikki ohjeet liittyvät siihen miten kiharat saa hyväkuntoiseksi. Suurin osa kannattaa no-poo -rutiinia, jossa hiuksia ei ikinä pestä shampoolla, ainakaan sellaisella joka sisältää silikonia tai sulfaatteja. Pesuun käytetään vain hoitoainetta, joka sisältää tarpeeksi peseviä ainesosia, mutta ei riistä kosteutta hiuksilta. Sitten annetaan kuivua ilman että tukkaan kosketaan ollenkaan. Yleensäkin, jos luonnonkiharaan tukkaan koskee silloin kun se on kuiva, tulee niitä kuivia haituvia sädekehäksi pään päälle. Eri asia on sitten se haluaako olla sen luonnonmuottiin kuivaneen tukan kanssa, toiset tykkää, toiset ei. Itse annan tukan kuivaa ihan niin kuin se haluaa, paitsi jos on tosi kiire. Vaikeinta on olla kampaamatta tukkaa silloin kun se on kuiva...

        Kaiken maailman muitakin vinkkejä tuolta löytyy, ja ainakin omalle kohdalle nuo ovat olleet tosi toimivia. Hiukset menee paljon enemmän kiharalle kuin ennen! En ole mikään ekspertti, kotikokeilija vaan ja mikä toimii mulla ei välttämättä ole muita varten. Mutta tuossa on tuo linkki jos kiinnostuit.


      • *APUA*

        mutta en halua suoristaa vaan pitää
        hiukset tällaisena.
        Tarvitsisin vaan jonkun
        hyvän aineen, joka tuo kiharan paremmin esiin ja
        pitää hiukset siistinä. Kokeilin yhtä kampaamosta
        saatavaa kiharan elvyttäjää, mutta se kuivatti
        hiuksia entisestään.
        Noista tehohoidoista
        olen myös kiinnostunut. Hienoa jos löytäisi
        aineen jossa ei ole silikoonia.
        Yleensä jos purkissa lukee 'saat kiiltävät
        hiukset'=sisältää silikoonia ja minun pää
        ei siitä tykkää...


      • tekstit...
        *APUA* kirjoitti:

        mutta en halua suoristaa vaan pitää
        hiukset tällaisena.
        Tarvitsisin vaan jonkun
        hyvän aineen, joka tuo kiharan paremmin esiin ja
        pitää hiukset siistinä. Kokeilin yhtä kampaamosta
        saatavaa kiharan elvyttäjää, mutta se kuivatti
        hiuksia entisestään.
        Noista tehohoidoista
        olen myös kiinnostunut. Hienoa jos löytäisi
        aineen jossa ei ole silikoonia.
        Yleensä jos purkissa lukee 'saat kiiltävät
        hiukset'=sisältää silikoonia ja minun pää
        ei siitä tykkää...

        toisinaan nurinkurisia. Sitä aineet eivät tee mitä lupaavat... tehty kait vain myyntiä varten.

        Itselläni on myös luonnontaipuisat hiukset. Paras tulos kun pesun jälkeen kampaa hiukset siihen malliin, johon toivoo niiden kuivan. Siis kuivaus ihan itsekseen. Mutta kyllähän kuivaa tukkaa kampaan ihan normaalisti! Jossakin ketjun tekstissä ei kammattu kuivaakaan tukkaa.

        Kiharasuihkeista myös sama tulos, liikaa alkoholia(ulkoisesti;)!) ja tukka kuivaa.

        Kerastase oleo relax/serum oma suosikkituoteeni. Kallista, mutta todella riittoisaa ja huipputuote.


      • käytän
        *APUA* kirjoitti:

        mutta en halua suoristaa vaan pitää
        hiukset tällaisena.
        Tarvitsisin vaan jonkun
        hyvän aineen, joka tuo kiharan paremmin esiin ja
        pitää hiukset siistinä. Kokeilin yhtä kampaamosta
        saatavaa kiharan elvyttäjää, mutta se kuivatti
        hiuksia entisestään.
        Noista tehohoidoista
        olen myös kiinnostunut. Hienoa jos löytäisi
        aineen jossa ei ole silikoonia.
        Yleensä jos purkissa lukee 'saat kiiltävät
        hiukset'=sisältää silikoonia ja minun pää
        ei siitä tykkää...

        Bonacuren kosteuttavaa shampoota ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta, Moisture Kick. Sillä saa puristeltua hiukset aivan korkkiruuveille jos haluaa.
        Kävin myös kampaajalla haudehoidossa, tosi ihana, oli aivan kuin permiksen ottanut ja pehmeät hiukset tuli.


      • oli paras teko
        luonnonlapsi kirjoitti:

        Jos englannin kieli sujuu, vierailepa sivustolla http://www.naturallycurly.com/index.php
        Sieltä löytyy satoja luonnonkiharahiuksisia, useimmat ovat jenkkiläisiä mutta löytyy sieltä ihmisiä ihan Ruotsista, Alankomaista ja Isosta Britanniastakin. Sivustoilla on mahtava keskustelupalsta, jolta ainakin minä sain hyviä neuvoja hiustenhoitoon.

        Koko sivusto on pro-kihara tyyppinen joten kaikki ohjeet liittyvät siihen miten kiharat saa hyväkuntoiseksi. Suurin osa kannattaa no-poo -rutiinia, jossa hiuksia ei ikinä pestä shampoolla, ainakaan sellaisella joka sisältää silikonia tai sulfaatteja. Pesuun käytetään vain hoitoainetta, joka sisältää tarpeeksi peseviä ainesosia, mutta ei riistä kosteutta hiuksilta. Sitten annetaan kuivua ilman että tukkaan kosketaan ollenkaan. Yleensäkin, jos luonnonkiharaan tukkaan koskee silloin kun se on kuiva, tulee niitä kuivia haituvia sädekehäksi pään päälle. Eri asia on sitten se haluaako olla sen luonnonmuottiin kuivaneen tukan kanssa, toiset tykkää, toiset ei. Itse annan tukan kuivaa ihan niin kuin se haluaa, paitsi jos on tosi kiire. Vaikeinta on olla kampaamatta tukkaa silloin kun se on kuiva...

        Kaiken maailman muitakin vinkkejä tuolta löytyy, ja ainakin omalle kohdalle nuo ovat olleet tosi toimivia. Hiukset menee paljon enemmän kiharalle kuin ennen! En ole mikään ekspertti, kotikokeilija vaan ja mikä toimii mulla ei välttämättä ole muita varten. Mutta tuossa on tuo linkki jos kiinnostuit.

        minkä oman pikkukiharapäätyttöni kanssa tein. Hiukset eivät enää takerru toisiinsa ja kiharat menevät korkkiruuville selkeinä ja kiiltävinä. Tosi suloista :)

        Minäkin suosittelen kiharapäille kokeilemaan shampoon pois jättämistä tai ainakin sen laimentamista. Sulfaatit näyttävät tappavan kiharan.


      • tota....
        käytän kirjoitti:

        Bonacuren kosteuttavaa shampoota ja hiuksiin jätettävää hoitoainetta, Moisture Kick. Sillä saa puristeltua hiukset aivan korkkiruuveille jos haluaa.
        Kävin myös kampaajalla haudehoidossa, tosi ihana, oli aivan kuin permiksen ottanut ja pehmeät hiukset tuli.

        bonacurea mulla oli ja se kuivatti ihan
        hirveesti! Onko kukaan kokeillu oliiviöljyä?


      • Höps.
        luonnonlapsi kirjoitti:

        Jos englannin kieli sujuu, vierailepa sivustolla http://www.naturallycurly.com/index.php
        Sieltä löytyy satoja luonnonkiharahiuksisia, useimmat ovat jenkkiläisiä mutta löytyy sieltä ihmisiä ihan Ruotsista, Alankomaista ja Isosta Britanniastakin. Sivustoilla on mahtava keskustelupalsta, jolta ainakin minä sain hyviä neuvoja hiustenhoitoon.

        Koko sivusto on pro-kihara tyyppinen joten kaikki ohjeet liittyvät siihen miten kiharat saa hyväkuntoiseksi. Suurin osa kannattaa no-poo -rutiinia, jossa hiuksia ei ikinä pestä shampoolla, ainakaan sellaisella joka sisältää silikonia tai sulfaatteja. Pesuun käytetään vain hoitoainetta, joka sisältää tarpeeksi peseviä ainesosia, mutta ei riistä kosteutta hiuksilta. Sitten annetaan kuivua ilman että tukkaan kosketaan ollenkaan. Yleensäkin, jos luonnonkiharaan tukkaan koskee silloin kun se on kuiva, tulee niitä kuivia haituvia sädekehäksi pään päälle. Eri asia on sitten se haluaako olla sen luonnonmuottiin kuivaneen tukan kanssa, toiset tykkää, toiset ei. Itse annan tukan kuivaa ihan niin kuin se haluaa, paitsi jos on tosi kiire. Vaikeinta on olla kampaamatta tukkaa silloin kun se on kuiva...

        Kaiken maailman muitakin vinkkejä tuolta löytyy, ja ainakin omalle kohdalle nuo ovat olleet tosi toimivia. Hiukset menee paljon enemmän kiharalle kuin ennen! En ole mikään ekspertti, kotikokeilija vaan ja mikä toimii mulla ei välttämättä ole muita varten. Mutta tuossa on tuo linkki jos kiinnostuit.

        Ihanaaaa! Suurkiitos tuosta linkistä! Jospa kohta näyttäisin kiharapäältä enkä karstauskoneeseen joutuneelta vuorenpeikolta... :)


      • olen kokeillut.
        tota.... kirjoitti:

        bonacurea mulla oli ja se kuivatti ihan
        hirveesti! Onko kukaan kokeillu oliiviöljyä?

        Joskin itse pidän enemmän kookosöljyhoidosta.


      • on suuri...
        oli paras teko kirjoitti:

        minkä oman pikkukiharapäätyttöni kanssa tein. Hiukset eivät enää takerru toisiinsa ja kiharat menevät korkkiruuville selkeinä ja kiiltävinä. Tosi suloista :)

        Minäkin suosittelen kiharapäille kokeilemaan shampoon pois jättämistä tai ainakin sen laimentamista. Sulfaatit näyttävät tappavan kiharan.

        mutta vähän pelottaa kun minulla on aika
        rasvoittuva/herkkä päänahka. En varmaan saa
        päätä puhtaaksi pelkällä vedellä ja
        hoitoaineella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe