Tehystä eroaminen

hmm???

Sellasta tässä nyt mietin, että kun olin eroamassa Tehystä jokin aika sitten (en vain saanut aikaiseksi ja se venähti) ja nyt sitten tuli tämä lakko ym asiat (eroaminen ei johdu mitenkään tehyn toimista tai muutenkaan liity tehyyn millään tavalla), mutta siis voinko erota nyt tehystä kesken tämän jupakan vai ruvetaanko sitä sitten katsomaan pahalla, että jotenkin sillä tavalla osoitan mielipiteeni, suhtaudutaanko työpaikalla eri tavalla??? (vaikka siis kyse ei liity tähän mitenkään) mitä mieltä olette??

9

1965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan..

Silloin tehy säästää sinun osalta lakkoavustuksen.

• edelleen samassa työssä?

No jos teet edelleen samaa työtä ja lakko tulee ja työtehtävät määrätään sitten lakonalaiseksi työksi,olet rikkuri jos tulet töihin.Ole siis rintamakarkuri.

• alkup...

Työsopimus loppuu 7.10 joten en ole töissä edes silloin. Ja miten olen rikkuri jos en kuulu enää liittoon? Vasta valmistuneena nää asiat vielä vähän auki.

• osoita viiisautesi

Ole ylpeästi rohkea ja eroa viisaasti luuserikerhosta.

• Hätäile

Juuri tehyn jäsenillasta palanneena voun sanoa että älä eroa vielä. Käy ensin alueesi jäsenillassa kuulemassa mitä tuleman pitää ja tee päätöksesi sitten. Ylipäätään kuitenkin on viisaampaa esittää tuotakin kysymystä omalle luottamusmiehelle tai laittaa viestiä tehyn omille www sivuille. Näitä aikoinaan katkeroituneita ex-jäseniä riittää neuvomassa netti pullollaan vaan eivät oikeasti tiedä mistään mitään. -95 oli heille varmaan paha vuosi mutta nyt on uusi ääni kellossa ja poliitikoilta menee jauhot suuhun parinviikon sisällä.

www.tehy.fi

• alkup...
        Hätäile kirjoitti:

Juuri tehyn jäsenillasta palanneena voun sanoa että älä eroa vielä. Käy ensin alueesi jäsenillassa kuulemassa mitä tuleman pitää ja tee päätöksesi sitten. Ylipäätään kuitenkin on viisaampaa esittää tuotakin kysymystä omalle luottamusmiehelle tai laittaa viestiä tehyn omille www sivuille. Näitä aikoinaan katkeroituneita ex-jäseniä riittää neuvomassa netti pullollaan vaan eivät oikeasti tiedä mistään mitään. -95 oli heille varmaan paha vuosi mutta nyt on uusi ääni kellossa ja poliitikoilta menee jauhot suuhun parinviikon sisällä.

www.tehy.fi

Siis asia miksi eroaisin Tehystä ei mitenkään liity tehyn toimiin tai ajamiin asioihin. Mutta sitä mietinkin, että jos nyt eroan niin ajatellaanko siitä kenties niin että osoitan siten olevani eri mieltä tehyn kanssa? työsopimukseni loppuu sunnuntaina ja seuraavan kerran alan töitä näillä näkymin kk päästä, joten erotako nyt vai odottaako, että tämä tilanne menee ohitse??

• ethäviämitään
        alkup... kirjoitti:

Siis asia miksi eroaisin Tehystä ei mitenkään liity tehyn toimiin tai ajamiin asioihin. Mutta sitä mietinkin, että jos nyt eroan niin ajatellaanko siitä kenties niin että osoitan siten olevani eri mieltä tehyn kanssa? työsopimukseni loppuu sunnuntaina ja seuraavan kerran alan töitä näillä näkymin kk päästä, joten erotako nyt vai odottaako, että tämä tilanne menee ohitse??

Minä odottaisin koska et häviä mitään. Ellet siis ole liitymässä jonkun muun alan liittoon. Jos olet niin ei ajankohdalla ole väliä. eroamisen jälkeen ei vaan pääse heti takaisin. mutta jos siis siirryt muualle liittoon niin mene vaan.

Jos tehy nyt saa neuvoteltua paremman sopimuksen kuin jo superin allekirjoittama niin saat siitä nauttia kk päästä kun alan töihin menet. jos taas eroat niin sinuun luultavasti palatessasi sovelletaan mahdollisesti huonompaa kuntalan soimusta. sitä kannattaa miettiä.

• alkup...
        ethäviämitään kirjoitti:

Minä odottaisin koska et häviä mitään. Ellet siis ole liitymässä jonkun muun alan liittoon. Jos olet niin ei ajankohdalla ole väliä. eroamisen jälkeen ei vaan pääse heti takaisin. mutta jos siis siirryt muualle liittoon niin mene vaan.

Jos tehy nyt saa neuvoteltua paremman sopimuksen kuin jo superin allekirjoittama niin saat siitä nauttia kk päästä kun alan töihin menet. jos taas eroat niin sinuun luultavasti palatessasi sovelletaan mahdollisesti huonompaa kuntalan soimusta. sitä kannattaa miettiä.

Kiitos vastauksista, taipampa siis jäädä odottelu linjalle ainakin toistaiseksi.

• ei tarvitse lakkoilla

Ainoastaan TEHY:n neuvottelemilla työpaikoilla lakkoillaan. Jos olet määräaikaisena jollakin toisella alalla, vaikka oletkin sairaanhoitaja, niin ei sinun tarvitse lakkoilla. Jos olet kokonaan muuttanut alaa, niin silloin sinun kannattaa liityä sen alan liittoon, kuka neuvottelee työehtosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe