Mua pelottaa laihtua! Olen saanut muutaman kilon pois ja sitten alkaa joku pelottamaan ja alan syödä enemmän etten vaan laihtuis liian nopeasti. Kyse ei ole repsahtamisesta vaan ihan oikeesta pelosta laihtua. Olen miettinyt miten tästä pääsisin eroon. Laihdutettavaa olis noin 12 kg. Mä en osaa sanoa, vaikka olen sitä kovasti miettinyt, että mistä tää homma on kiinni. Pelkään laihtuvani liian nopeasti vaikka laihtumistahti on ollut sen sallitun 500 g viikossa maksimissaan.
Olen ihan tosissani ja motivoitunut, mutta kun on hyvä olo ja paino laskee menen kuin paniikkiin ja alan syödä enemmän joka johtaa taas huonoon oloon. En halua olla ylipainoinen tavoitteeni on päästä normaalipainoon.
Laihtuminen pelottaa
5
835
Vastaukset
- JannaS
Miksi laihtuminen pelottaa sinua?
Pelkäätkö jotain terveydellisiä vaikutuksia liian nopeasta laihtumisesta, pelottaako kehosi muuttuminen, pelkäätkö, että menetät kontrollin ja sairastut syömishäiriöön vai jotain muuta? Mikä laihtumisessa pelottaa? Ennen kuin tiedät mikä sinua pelottaa, et voi tehdä asialle mitään, eikä kukaan voi auttaa sinua voittamaan pelkoasi.- Pelottaa
Ehkä yksi syy voisi olla se että pelkään homman lähtevän lapasesta. Olen erittäin hyvä olemaan syömättä. Olen opetellut syömään normaalisti ja hyvin. Mutta sitten iskee pelko kun paino tippuu. Vaikka tiedän että olisin terveempi ja voisin paremmin jos olisin hoikempi.
Olemattomien lihasten menettäminen pelottaa myös, sillä lihasmassaa lähtee tietty kans. Vaikka yritän liikkua ja sitä kautta säilyttää lihakset.
Ehkä tää on jotain että haluais olla joka asiassa täydellinen. Eli syödä ja liikkua oikeassa suhteessa. Tuntuu että se ei vaan aina onnistu. Tarviis varmaan todeta vaan ettei pysty olemaan täydellinen ja ottaa rennommin.
Taidan yrittää jatkaa tästä rennommin eteenpäin ja pyrkiä nauttimaan myös siitä matkasta en vain lopputuloksen mietiskelystä. Annan painon tippua omia aikojaan ja omalla "painollaan".
- Alli...
Ei kannata pelätä vaan nautti keventyneestä olosta.
Minä aikanaan laihduin neljäkin kilon viikkovauhdilla ja kaikki meni ihan OK.
Ei sinulla ole syytä huoleen.
Laihtumisvauhtisi ihan hyvä.
Tsemppiä, unohda pelko ja ennenkaikkea NAUTI elämästä. - tavallaan
pelkään täl hetkel laihtumista o_O Laihduttelin tos vähän aikaa sitten jotain 4 kiloo pois, eikä enempää oo tarkotus painoo tiputtaakaan. 165/54 ois se "ihanne". Nyt oon yrittäny melkeen lihottaa itteeni (terveellisesti), mut tuntuu et mitä enemmän yritän lihoa niin sitä enemmän laihdun! :D Enkä tosiaan halua painaa yhtään vähempää.
- Pelokaslaihuttaja
Minulle kävi samoin. En edes huomannut laihtuneeni, mutta sukulaiseni huomautti asiasta. Säikähdin. Vaaka ei näytä suurta muutosta, joten en ollut itse huomannut asiaa, Sitten tajusin sen, että se on totta. Vaatteet tuntuvat isoilta, tai erilaisilta päällä. Minulla on ennen ollut syömishäiriö kymmenen vuotta sitten (laihdutin, ja homma lähti lapasesta). Nyt pelottaa, että minulla on joku sairaus, koska olen laihtunut yrittämättä. Olen ainoastaan pienentänyt annoskokoja ja juonut enemmän vettä. Ja tällä en pyrkinyt laihtumiseen vaan siihen, että vatsani toimisi paremmin. Laihdutettavaa olisi -10 kg, että olisin normaalipainossa. Silti, en toivoisi, että laihtuminen tapahtuu liian nopeasti ja lihasten kustannuksella. Joko vaakani on rikki tai sitten olen vain kiinteytynyt. Silti, se vanha syömishäiriö historia kummittelee mielessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418