Laihtuminen pelottaa

Pelkääjä

Mua pelottaa laihtua! Olen saanut muutaman kilon pois ja sitten alkaa joku pelottamaan ja alan syödä enemmän etten vaan laihtuis liian nopeasti. Kyse ei ole repsahtamisesta vaan ihan oikeesta pelosta laihtua. Olen miettinyt miten tästä pääsisin eroon. Laihdutettavaa olis noin 12 kg. Mä en osaa sanoa, vaikka olen sitä kovasti miettinyt, että mistä tää homma on kiinni. Pelkään laihtuvani liian nopeasti vaikka laihtumistahti on ollut sen sallitun 500 g viikossa maksimissaan.

Olen ihan tosissani ja motivoitunut, mutta kun on hyvä olo ja paino laskee menen kuin paniikkiin ja alan syödä enemmän joka johtaa taas huonoon oloon. En halua olla ylipainoinen tavoitteeni on päästä normaalipainoon.

5

1013

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JannaS

Miksi laihtuminen pelottaa sinua?

Pelkäätkö jotain terveydellisiä vaikutuksia liian nopeasta laihtumisesta, pelottaako kehosi muuttuminen, pelkäätkö, että menetät kontrollin ja sairastut syömishäiriöön vai jotain muuta? Mikä laihtumisessa pelottaa? Ennen kuin tiedät mikä sinua pelottaa, et voi tehdä asialle mitään, eikä kukaan voi auttaa sinua voittamaan pelkoasi.

• Pelottaa

Ehkä yksi syy voisi olla se että pelkään homman lähtevän lapasesta. Olen erittäin hyvä olemaan syömättä. Olen opetellut syömään normaalisti ja hyvin. Mutta sitten iskee pelko kun paino tippuu. Vaikka tiedän että olisin terveempi ja voisin paremmin jos olisin hoikempi.

Olemattomien lihasten menettäminen pelottaa myös, sillä lihasmassaa lähtee tietty kans. Vaikka yritän liikkua ja sitä kautta säilyttää lihakset.

Ehkä tää on jotain että haluais olla joka asiassa täydellinen. Eli syödä ja liikkua oikeassa suhteessa. Tuntuu että se ei vaan aina onnistu. Tarviis varmaan todeta vaan ettei pysty olemaan täydellinen ja ottaa rennommin.

Taidan yrittää jatkaa tästä rennommin eteenpäin ja pyrkiä nauttimaan myös siitä matkasta en vain lopputuloksen mietiskelystä. Annan painon tippua omia aikojaan ja omalla "painollaan".

• Alli...

Ei kannata pelätä vaan nautti keventyneestä olosta.
      Minä aikanaan laihduin neljäkin kilon viikkovauhdilla ja kaikki meni ihan OK.
      Ei sinulla ole syytä huoleen.
      Laihtumisvauhtisi ihan hyvä.
      Tsemppiä, unohda pelko ja ennenkaikkea NAUTI elämästä.

• tavallaan

pelkään täl hetkel laihtumista o_O Laihduttelin tos vähän aikaa sitten jotain 4 kiloo pois, eikä enempää oo tarkotus painoo tiputtaakaan. 165/54 ois se "ihanne". Nyt oon yrittäny melkeen lihottaa itteeni (terveellisesti), mut tuntuu et mitä enemmän yritän lihoa niin sitä enemmän laihdun! :D Enkä tosiaan halua painaa yhtään vähempää.

• Pelokaslaihuttaja

Minulle kävi samoin. En edes huomannut laihtuneeni, mutta sukulaiseni huomautti asiasta. Säikähdin. Vaaka ei näytä suurta muutosta, joten en ollut itse huomannut asiaa, Sitten tajusin sen, että se on totta. Vaatteet tuntuvat isoilta, tai erilaisilta päällä. Minulla on ennen ollut syömishäiriö kymmenen vuotta sitten (laihdutin, ja homma lähti lapasesta). Nyt pelottaa, että minulla on joku sairaus, koska olen laihtunut yrittämättä. Olen ainoastaan pienentänyt annoskokoja ja juonut enemmän vettä. Ja tällä en pyrkinyt laihtumiseen vaan siihen, että vatsani toimisi paremmin. Laihdutettavaa olisi -10 kg, että olisin normaalipainossa. Silti, en toivoisi, että laihtuminen tapahtuu liian nopeasti ja lihasten kustannuksella. Joko vaakani on rikki tai sitten olen vain kiinteytynyt. Silti, se vanha syömishäiriö historia kummittelee mielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 124
      1405
    2. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      101
      1347
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      143
      1303
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      244
      1199
    5. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      57
      1066
    6. 69
      1002
    7. Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?

Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-20244925
      Työttömyys
      16
      991
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      901
    9. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      42
      730
    10. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      66
      724
    11. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      646
    12. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      42
      630
    13. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      588
    14. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      101
      587
    15. Taidan luopua

Sinusta.
      Ikävä
      34
      575
    16. Jälleen näin nainen unta sinusta

Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t
      Ikävä
      28
      549
    17. Suolahden ostokeskus

Kiinteistöyhtiö konkurssissa. Taisi jäädä vastikkeet maksamatta eräällä yrittäjällä.
      Äänekoski
      45
      540
    18. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      538
    19. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      65
      518
    20. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      92