Harrastan aerobicia (pumppia ja tavallista), hölkkäämistä, kuntosalia, ja kerran viikossa tanssia.
Kuinka monta kertaa viikossa minun pitäisi treenata kutakin lajia, että kehittyisin aerobisen kunnon, lihasmassan kasvun ja ketteryyden parantamisen suhteen?
Tällä hetkellä minulla on viikottain
1 pump
1-2 perus aerobicia (joissa siis lihaskuntoa ja aerobista)
1 kuntosali
1 tanssitunti
1-2 lenkkikertaa
1 lepopäivä
Vaihtelen hieman ohjelmaani viikottain, mutta noin 5-6 tuntia yleensä liikun joka viikko. Olen melko aloittelija, joten pump ja muut aerobicit tuntuvat ainakin vielä lihaksissa. Kipeäksi asti en kuitenkaan koskaan treenaa.
Lajien
2
124
Vastaukset
- arthur49
Voisit kokeilla seuraava viikko-ohjelmaa:
ma - ylävartalon punttitreeni kuntosalilla
ti - omavalintainen aerobinen harjoitus
ke - lepo ja kevyt venyttely
to - alavartalon punttitreeni kuntosalilla
pe - omavalintainen aerobinen harjoitus
la - lepo ja pitempi venyttely
su - pitkä matalatehoinen aerobinen harjoitus
Huom! Treenaa vain palautuneilla lihaksilla (ei kipeillä).
terveisin Arthur49
www.kuntoguru.com www.fitnessgurufinn.com- hottis75
Heips!
Edellisen kirjoittaja jako ihan hyvä, mutta ryhmäliikunta ohjaajana (sekä kuntosaliohjaajana) mun mielestä sun jakokaan ei ollut huono, lemppari tunnit on tiettyinä päivinä ja noilla ohjelmilla ei lihaskuntoakaan tule liikaa.
Ja kun sanoit ettet ole koskaan kipeäksi asti treenannut, niin ehkäpä kannattaa miettiä myös painojen lisäämistä:)
En tarkoita nyt että aina pitäisi tulla kipeäksi, mutta kyllä liikkeiden vaihdon jälkeen saa lihaksissa tuntua että jotain on tehty...
Pidä kuitenkin salipäivä erillään pumpista, ja jos olet bigissä treenannut tiukemmin lihakset niin myös niistä palautus päivä ja tietysti venyttelyitä unohtamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734416- 332511
- 402324
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211815Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251552- 811536
- 1491346
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145