MAAVIRTAENERGIA

nykyajan...

Tuolla sähköpalstalla eräällä kysyjällä oli ongelmana lampussa oleva valo vaikka lampun kytkin oli aukiasennossa. Sähkömies kun olen (tosin evp.) selostin että kyseessä on maavirtaa.
Tiedemiesten mukaan maassa kulkee jopa miljoonien amppeerien virtoja. Sehän on ilmaista energiaa. Eikun sitä hyödyntämään. On kumminkin toimittava salassa. Verottaja jos saa tietää niin osansa ottaa.

12

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ins. emeritus

Kyllähän maavirralla saa pelaamaan yhtä sun toista. Pitää vain olla tarkkana, ettei muodostu hallitsematonta maavirtaa eli maanvyörymää!

Mantuvirralla käyvät kronkelimmatkin aparaatit – ne, joille maavirta ei kelpaa.

• Dresden

Helpoin tapa saada tätä 'maavirtaa' on lyödä maahan sinkki- ja kuparitankoja. Kun näitä tankoja lyödään riittävän paljon ja kytketään sarjaan, niin päästään jo ihan hyviin jännitteisiin ja virtoihin. ;D

• nykyajan...

tuosta muistan joskus lukeneeni. Sitten kun diodeista ja konkista väsää "tikapuut" saadaan jo ties minkälaista Jännitettä ja virtaa. Ja ilmakehän sähköä vois hyödyntää. Sitäkin on. Ja kaminaan lämpöpari. Tässähän alkaa jo olemaan enemmän kuin omavarainen. Invertteri laitettava ja syötettävä valtakunnan verkkoon. Alkaa mittari pyörimään takaperin jolloin rahan tuloa ei voi estää.

• Vyysikko

kyseessä ledeihin perustuva lamppu?

Meinaan ko. ilmiöstä oon aiemminkin kuullut, että ledivalaisimet hehkuu kytkimen ollessa sammutettuna.

Eli kytkinhän muuttuu oikeasti konkaksi off asennossa ja ledeistä kulkee läpi silti pieni virta.

Eipä siinä sen ihmeellisempää selitystä tarvita.

• nykyajan..

Minä kun en ole vyysikko vaan olen sähkömies, tosin evp. Joten tiedän, että valokatkaisija ei muutu kondensaattoriksi sen ollessa auki-asennossa.
        Sähköosastolla oli kysymyksessä energiasäästölampussa ilmenevä valo vaikka kytkin on aukia-sennossa. Siinä lampussa on kondensaattori johon tulee jännite kun johtimiin sitä indusoituu maavirtojen vaikutuksesta. Myös ilmakehän sähkö siihen vaikuttaa. Siksi siinä lampussa on valo vaikka ei pitäis olla. Vyysikkojen mukaan vaikuttaa sratosfäärin ja maapinnan välillä 350kV jännite. Ja maassa kulkee miljardien amppeerien virtoja. Niitä alan hyödyntämään. Olenhan sähkömies. Tosin evp.

• nykyajan.. kirjoitti:

Minä kun en ole vyysikko vaan olen sähkömies, tosin evp. Joten tiedän, että valokatkaisija ei muutu kondensaattoriksi sen ollessa auki-asennossa.
        Sähköosastolla oli kysymyksessä energiasäästölampussa ilmenevä valo vaikka kytkin on aukia-sennossa. Siinä lampussa on kondensaattori johon tulee jännite kun johtimiin sitä indusoituu maavirtojen vaikutuksesta. Myös ilmakehän sähkö siihen vaikuttaa. Siksi siinä lampussa on valo vaikka ei pitäis olla. Vyysikkojen mukaan vaikuttaa sratosfäärin ja maapinnan välillä 350kV jännite. Ja maassa kulkee miljardien amppeerien virtoja. Niitä alan hyödyntämään. Olenhan sähkömies. Tosin evp.

Jossain sopivissa paikassa ihan valaisimista irtiolevat ja loppuunpalaneet loisteputket hehkuvat himmeästi johtuen seinäntakana tai muualla lähellä olevasta sopivasta säteilylähteestä. Nytten muista tarkemin, mikä tuo ilmiö täsmällisesti oli.

• radioaktiivista
        tuttumies kirjoitti:

Jossain sopivissa paikassa ihan valaisimista irtiolevat ja loppuunpalaneet loisteputket hehkuvat himmeästi johtuen seinäntakana tai muualla lähellä olevasta sopivasta säteilylähteestä. Nytten muista tarkemin, mikä tuo ilmiö täsmällisesti oli.

Herra varjele kuinka meidän käy

• Vyysikko
        tuttumies kirjoitti:

wanhan loisteputken saat hehkumaan UV säteilylähteen lähellä ko. säteilyllä tai sitten menet suurjännitelinjan alapuolelle, niin pitäis pieni hehku näkyä sähkökentän takia.

Kyllä kytkimestä konkka tulee ;)
        Ainakin teoriassa, mutta tuo on minulla vain teoria asteella, että kytkimen koskettimet synnyttäisi tarpeeksi ison kapasitanssin, että ledi syttyisi.
        Mutta ledivalaisimilla tosissaan taipumusta hehkua off asennossa.

• n.n.
        nykyajan.. kirjoitti:

Olen saanut käteni toimimaan mittauksessa kondensaattorin toisena napana ja etäisyyttä oli sentään 15 senttiä. Katkaisijakin toimii kondensaattorina, mutta se on aika pieni siihen käyttöön.

• tasuri

Loistevalaisin hehkuu, kun sähkökytkimeen menee kaksi johdinta,
      joiden välille muodostuu nanofaradin kondensaattori.
      Kytkimen kapasitanssi (pikofaradi) on siihen verrattuna pieni.
      Suurtaajuiset radiohäiriöt summautuvat sopivasti
      verkkojännitteeeseen tekemään radio-ohjelman loimua valoon.
      Havaitsin paikallisesti vanhoissa kuristinmallin loistevalaisimissa.

Energiansäästölampuissa on enemmän tasasuuntaus-, varaus-
      ja värähtelypiirejä aavevaloa varten.
      Ledissä on ilmaisindiodi, ja johdoissa on kapasitanssia
      ja antennipiiriä haistelemaan ympäristön kenttiä.
      Kulloinenkin virityspiiri parhaan tehon saamiseksi on arvoitus.
      Eli ensin tulee mieleen ilmasähkö.

Maavirralla tuntuisi hehkuvan paremminkin Ampeerivalo,
      eli jopa hehkulamppu. Tai "merivirralla": Suomen ja Ruotsin
      välisessä kaapelissa on vain yksi johdin.
      Merivesi on toisena johtimena. Siitä saisi pitkällä piuhalla sähköä.
      Se ei liene haitallista, koska johdon sarjaresistanssi
      ja häviöt jopa aavistuksen laskevat rinnakkaispiiristä.
      Jos edes toimisi, tai olisi havaittavissa, se "merivirta".

• ,että

Suomen ja Ruotsin välillä olisi yksijohtiminen energiansyöttökaapeli ?
        Missä se sijaitsee ?
        Paljonko tehoa välittää ?
        Ainut mahdollisuus olisi tasavirta.

• ,että kirjoitti:

Suomen ja Ruotsin välillä olisi yksijohtiminen energiansyöttökaapeli ?
        Missä se sijaitsee ?
        Paljonko tehoa välittää ?
        Ainut mahdollisuus olisi tasavirta.

Tuossapa olisi hiukan lisätietoa aiheesta tai aiheen vierestä.

http://www.fingrid.fi/portal/suomeksi/voimajohdot_ja_maankaytto/tyomaat/tasasahkoyhteys/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4626
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2129
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1587
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      170
      1547
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1512
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      271
      1332
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1204
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1122
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1074
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      81