kuinka vanhana on kysytty papereita?

sugee75

tämä ei varmaanki kuulu tänne mut kiinnostais että kuinka vanha olitte kun papereita on kysytty esim.alkossa ja baareissa??itse olin 31,viime kesänä alkossa.ja olin erittäin ihmeissäni ja todella otettu.ostin kossun ja siin on vissiin 24 tai jotain sinneppäin ikäraja.olen 160cm lyhyt ja nuorekas mut en trendi pelle.

15

2297

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mut kun

Henkkareiden kysymisen ainoa syy ei ole iän tarkistaminen. Eli et voi päätellä henkkareiden kysymisestä että sinua pidettäisiin todellista ikääsi nuorempana.

• on 20 v

sillä lailla.

• ostossa

kysyttiin männä viikolla papereita..mun ilme oli varmaan huvittava:) Olen 29-vuotias, voi että se tuntui hyvältä, sanoinkin sen myyjälle. Viime vuonna alkossa kysyttiin papereita kun oli viinaksia ostosten seassa

• Fiiliksen!

Itseltänikin kysyttiin papereita kun olin 30 ja muutama siideri ostoskorissa. Mukavaltahan se tuntui täytyy sanoa!!

• Mut kun

Alkon linjahan on että kaikkien alle 25-vuotiaiden henkilöllisyys ja ikä tarkistetaan ja tarkistuksia tehdään myös useista muista syistä kuin siksi että epäillään asiakkaan olevan liian nuori. Koska moni alaikäinen on kolmekymppisen oloinen niin kolmekymppistenkin henkkareita tarkistetaan satunnaisesti ilman erityistä epäilyä iästä tai koska epäillään että kyse on ikäistään vanhemman oloisesta liian nuoresta henkilöstä. Ette te oikeasti mitään nuoren oloisia ole. Moni alaikäinen vain on yhtä vanhan oloinen kuin te.

Kisäksi myyjät mm harjoittavat iän arvaustaitojaan asiakkaiden avulla.

• kaupassa töissä

Niin, kiva jos ilahdutte siitä, että kysytään papereita kaupassa tai baarin ovella :)))

Ikävä tuoda kuitenkin tiedät maanpinnalle, että meillä on esim kaupassa välillä sellaisi kampanjapäivä, että kysytään joka kaikilta jotka ostaa alkoholia tai tupakkaa paperit, tai että kysytään vaikka joka toiselta, joka kolmannelta tai että kysytään kaikilta miehiltä/naisilta... :))

Joskus kun oli töissä alkossa tehtiin tuota samaa, joten todennäköisesti olet tuo 'pvän joka kolmas tai naisasiakas jolta kysytään tällä vkolla'.

• kaupassa töissä jatkaa

nii ja vielä unohtu sanoa, että ohjeiksi sanotaan myös, että jos asiakas kysyy 'miksi kysytte henkkareita' pitää sanoa: kun näytät niin nuorelta :)))
        Tää on siis ihan ohje, on asiakas miten kulahtanut tahansa = saadaan asiakas hyvälle tuulelle = se tulee uudestaan ostoksille just meille :))

• Nainen25v

"Ikävä tuoda kuitenkin tiedät maanpinnalle, että meillä on esim kaupassa välillä sellaisi kampanjapäivä, että kysytään joka kaikilta jotka ostaa alkoholia tai tupakkaa paperit, tai että kysytään vaikka joka toiselta, joka kolmannelta tai että kysytään kaikilta miehiltä/naisilta... :)) "

En usko tähän kampanjapäivään. Siis että jos vaikka 50-60v rypistynyt ukko tulee ostamaan mäyräkoiran kaljaa, että häneltäkin kysyttäisiin paperit?! Taidat olla vaan ns. kateellinen kaupantäti? ;)

Mutta mä vaan en usko tähän, että KAIKILTA jotka ostaa alkoo tai tupakkaa niin kysyttäis tiettyinä päivinä. Olisi loukkaavaa esimerkiksi joltain eläkeläiseltä kysyä papereita.

• Mut kun
        Nainen25v kirjoitti:

"Ikävä tuoda kuitenkin tiedät maanpinnalle, että meillä on esim kaupassa välillä sellaisi kampanjapäivä, että kysytään joka kaikilta jotka ostaa alkoholia tai tupakkaa paperit, tai että kysytään vaikka joka toiselta, joka kolmannelta tai että kysytään kaikilta miehiltä/naisilta... :)) "

En usko tähän kampanjapäivään. Siis että jos vaikka 50-60v rypistynyt ukko tulee ostamaan mäyräkoiran kaljaa, että häneltäkin kysyttäisiin paperit?! Taidat olla vaan ns. kateellinen kaupantäti? ;)

Mutta mä vaan en usko tähän, että KAIKILTA jotka ostaa alkoo tai tupakkaa niin kysyttäis tiettyinä päivinä. Olisi loukkaavaa esimerkiksi joltain eläkeläiseltä kysyä papereita.

Näin se vaan oikeasti on. Ihan yhdentekevää uskotteko vai ette. Ei tässä mistään kateudesta ole kyse. Miksi olisin kateellinen että sinulta on kysytty henkkarit? Siksi kun sinua on luultu ikäistään rupsahtaneemmaksi liian nuoreksi henkilöksi? Tai ikäistään nuoremmaksi? Tai jotain muuta. Hölmöä. Yhdentekevää. Satuin vain huomaamaan tämän etusivulla.

Nimimerkki kaupassa töissä tuskin valhehtelee ja noin olen asian itsekin ajatellut aivan terveellä järjellä. Ei tässä kukaan voi kaikkia yksityiskohtia huomioida, mutta uskon että useimmiten tarkistuskampanjoissa vältetään ikääntyneiden ihmisten järkyttämistä ja vaivaamista. Jos pilkkua viilataan niin eläkeläinen voi olla hyvin nuorikin. Tarkastuskampanjoissa on varmasti hyvin monia tarkoituksia ja ohjeistuksia.

• sugee75

sinä päivänä ei ollut mitään "kamppanjaa" myyjä katsoi mua pitkää ennenkuin kysyi ja sit sen ilme oli hämmästynyt,oli erehtynyt pahasti.hymyili itsekkin.ehkäpä sillä oli huono näkö??silmälasit tais olla nenänpäässä ja se näki sumeasti??eli olemus oli nuori??

• 28 -v.

Kyllä minä uskon tällaisiin kampanjoihin, että kysytään kaikilta paperit!

Meidän seudun busseissakin on muuten aika usein sellaisia kampanjoita! Ne tarjoaa lastenlippuja ihan kelle tahansa!

Ehkä niillä on jäänyt niitä yli? Vähän niinkuin kaupassa myydään halvemmalla pois vanhentuvia karjalanpiirakoita? Sopivat varmaan aamulla kahvipöydän ääressä että olisko pojat tänään se päivä, kun jaetaan nuo lastenlipukkeet pois tuosta kuljeksimasta?

Olen 28.

• ihme luuloja

naurattaa tää ketju, koska tiedän noiden kassalla töissä olleiden puhuvan asiaa!
      Olin itse pari vuotta sitten myös töissä kesän alkossa. Siellä oli ajoittain myös poliisin ilmoituksia, että pitää kysyä alueelta vaarastettua pankkikorttia, eli esim tietyn ikäiset naiset laitetaan näyttämään henkkarit jne.
      Joten ok, oletten nuorekkaita tai ei, monesti niitä papereita MYÖS kysytään ihan jonkin muun syyn takia mitä EI SAA kertoa asiakkaille!

Toivottavasti kukaan ei nyt ottanut hernettä nenuunsa, ehkä et ollutkaan niin nuoren näköinen kun luulit ;))

• on kysytty 3- kymppisenäkin

vielä useampaan otteeseen. Nyt tulee mieleen ainakin mm. k-20 baarin ovella viime keväänä syntymäpäivänäni jolloin täytin 32-v. Muilta seurueeseen kuuluneilta ei kysytty, vaikka olivat nuorempia. Sama juttu pari vuotta sitten laivalla tax freen kassalla kysyi multa paperit muilta ei, vaikka olivat nuorempia. Paras on ehdottomasti se kun tänä kesänä siskoni vihkipappi luuli mua 18-vuotiaaksi... meinasi lentää persiilleen kun kuuli, että olen 33-v. Että näin=)

• Nimetön

ostin viime joulun alla isille kossupullon ja n.55v? myyjä oikeen laitto vee mäisesti kädet puuskaan ja sano: "ja oiskos sulla sitte papereita?" olin ihan et mitä? sit vast älysin mitä se tarkotti :) oon siis 35v nytte, sillo 34v

• ikuinen nuori..

Papereita on kysytty usein.. Pohjat tuli jokin aika sitten, kun kävin RAY:ssä (en edes pelannut) ja henkilökunnan nainen tuli viereeni tiukasti kysymään, että oletkohan vielä ihan 18 vuotta. Pihalle olisin lentänyt, jos ei olisi sattunut olemaan papereita mukana. Ai niin, olen 26 vuotias, huoh.. Ja muutama vuosi sitten on kysytty vanhempien lupalappua eräälle reissulle lähtiessäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4403
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      45
      2051
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      63
      1723
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1373
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1347
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      969
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      933
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      706
    Aihe