Olisiko joku joka voisi valaista

teutatess

Mitä tarkoitetaan hengellisellä huoruudella ?

21

832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun ihminen uskoo vakaaseen vaellukseen ja vajavuuden tullessa ottaa armoa vähäsen avuksi, on silloin kahden miehen morsian.

      Yleisempi ajatus lienee sellainen, kun sanotaan, että joku ryyppää joka kupista. Muistan takavuosina Inkerin työn yhteydessä tälläisen sanonnan kuulleeni kokeneen lähetysmiehen suusta.

      Sitten on vielä se yksi asia. Jos ihminen on tehnyt uskollisuuden lupauksen ristillisyyvvelle eikä Kristukselle, ei saa vierailla muissa, kuin omissa kokkouksissa.

      Jos ymmärtää, että Jumalan valtakunta on näkymätön kaikkialla oleva, voi mennä mihin haluaa ja aina on saman Kristuksen suojeluksessa.

      Pienehkö tutustuminen siihen vihreämpään ruohoon siellä aidan takana voisi ravita kummasti.

      • teutatess

        Aika hyvin vihne kiitos .


    • ...lue room.7:1-6, eiköhän se siitä selviä!

    • Näin se vaan on

      Kun olemme tänään niin suorasukaisia, niin minäkin olen sitä. Otamme esimerkin itse teutateksestä kun ja jos hän on käsittänyt elävän ja oikean uskon ja siinä kilvoitellut, hän alkaakin mielistymään kuolleeseen kirkkoon ja sen pettäviin lupauksiin tai vaikkapa helluntalaisiin joka on omanvanhurskauden oppia. Silloin hän tekee hengellistä huoruutta.

      • tutkittavasta aiheesta

        Hengellistä huoruutta on

        a Kirkon osoitteeton haukkuminen; se ei ole
        Pyhästä Hengestä. Se on heng. huoruutta.
        Kirkossa kuuluu vielä Jumalan sanaa, siellä
        on avainten valta, siellä ovat sakramentit,
        isämeidän-rukous, uskontunnustus jne.

        b Kaikki sellainen opetus, jossa painotetaan¨
        omia tekoja autuuden saamiseksi, se on
        hengellistä huoruutta. Se näet väheksyy
        Kristuksen sovintoarmoa.

        Lappiusko täyttää tässä mielessä hengellisen
        huoruuden tunnusmerkit.

        c Tähän samaan ansaan ovat menneet monet lahkot,
        korostaessaan upotuskastetta, aikuiskastetta,
        ruokien jättämistä, sapatin viettoa tai
        määrättyjä vaatekappaleita.
        Molemmat katoliset kirkot ovat syvällä heng.
        huoruudessa.

        d Rinnakkaisilmiönä puhutaan tässä mielessä
        VT:ssa paljon Baalin, Molokin ym. epäjumalien
        palvonnasta; niissä kaikissa kun on hylätty
        Herra Sebaot.


      • Jumalan lapsi

        Saattaa olla kiva spekuloida toisten mahdollisilla synneillä. Siltä ainakin vaikuttaa.

        Se on muutamilla omavanhurskailla niin paksu itsevanhurskauden panssari, ettei omaa hengellistä tilaa voi arvioida ollenkaan Jumalan sanalla ja rehellisesti, siksi on arvioitava muita.

        Huora on sellainen nainen joka antautuu toiselle miehelle (Kristus) ensimmäisen miehen (laki) vielä eläessä. Veljemme Paavali selittää meille, että jos ensimmäinen mies kuolee, niin vaimo (leski) on silloin vapaa menemään uudelleen avioon toisen miehen kanssa.

        Ja yhdynnästä tämän uuden miehen (Kristuksen) kanssa syntyy hedelmää Jumalalle.

        Gal. 2:19   Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.

        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Gal. 2:20   ja minä elän, ...

        ... en enää minä, ...

        - vaan Kristus elää minussa; ...

        ... ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän

        *** Jumalan Pojan uskossa, ***

        ... hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Gal. 2:21   En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, ...

        ===============================
        ... sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ===============================

        Gal. 3:1   Oi te älyttömät galatalaiset!

        *) Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Saattaa olla kiva spekuloida toisten mahdollisilla synneillä. Siltä ainakin vaikuttaa.

        Se on muutamilla omavanhurskailla niin paksu itsevanhurskauden panssari, ettei omaa hengellistä tilaa voi arvioida ollenkaan Jumalan sanalla ja rehellisesti, siksi on arvioitava muita.

        Huora on sellainen nainen joka antautuu toiselle miehelle (Kristus) ensimmäisen miehen (laki) vielä eläessä. Veljemme Paavali selittää meille, että jos ensimmäinen mies kuolee, niin vaimo (leski) on silloin vapaa menemään uudelleen avioon toisen miehen kanssa.

        Ja yhdynnästä tämän uuden miehen (Kristuksen) kanssa syntyy hedelmää Jumalalle.

        Gal. 2:19   Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.

        Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

        Gal. 2:20   ja minä elän, ...

        ... en enää minä, ...

        - vaan Kristus elää minussa; ...

        ... ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän

        *** Jumalan Pojan uskossa, ***

        ... hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

        Gal. 2:21   En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, ...

        ===============================
        ... sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ===============================

        Gal. 3:1   Oi te älyttömät galatalaiset!

        *) Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?

        Joka yrittää tulla vanhurskaaksi sekä uskomalla että itse tekojensa avulla Jeesusta auttamalla vanhurskauttamisessa, hän on hengellinen huora.

        Lain vanhurskaus merkitsee tekoihin perustuvaa vanhurskautta.

        Kristuksen vanhurskaus merkitsee Kristuksen tekoon perustuvaa vanhurskautta, jonka voi saada omakseen ainoastaan uskon ja Pyhän Kasteen kautta. Ei millään muulla tavalla.

        Suokoon Jumala että kaikki taivaaseen pyrkivät tulisivat tuntemaan Vapahtajansa ja Lunastajansa Herran Jeesuksen Kristuksen. Ja uskolla häneen tulisivat vanhurskaiksi, -HÄNESSÄ!


      • se on!!
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Joka yrittää tulla vanhurskaaksi sekä uskomalla että itse tekojensa avulla Jeesusta auttamalla vanhurskauttamisessa, hän on hengellinen huora.

        Lain vanhurskaus merkitsee tekoihin perustuvaa vanhurskautta.

        Kristuksen vanhurskaus merkitsee Kristuksen tekoon perustuvaa vanhurskautta, jonka voi saada omakseen ainoastaan uskon ja Pyhän Kasteen kautta. Ei millään muulla tavalla.

        Suokoon Jumala että kaikki taivaaseen pyrkivät tulisivat tuntemaan Vapahtajansa ja Lunastajansa Herran Jeesuksen Kristuksen. Ja uskolla häneen tulisivat vanhurskaiksi, -HÄNESSÄ!

        Kiitos Jeesus !! Kiitos ,että olet antanut tälle ystävälle ymmärryksen valaista näitä asioita!!


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Joka yrittää tulla vanhurskaaksi sekä uskomalla että itse tekojensa avulla Jeesusta auttamalla vanhurskauttamisessa, hän on hengellinen huora.

        Lain vanhurskaus merkitsee tekoihin perustuvaa vanhurskautta.

        Kristuksen vanhurskaus merkitsee Kristuksen tekoon perustuvaa vanhurskautta, jonka voi saada omakseen ainoastaan uskon ja Pyhän Kasteen kautta. Ei millään muulla tavalla.

        Suokoon Jumala että kaikki taivaaseen pyrkivät tulisivat tuntemaan Vapahtajansa ja Lunastajansa Herran Jeesuksen Kristuksen. Ja uskolla häneen tulisivat vanhurskaiksi, -HÄNESSÄ!

        Aamen. Kristityn vapaus on ihana ja ihmeellinen asia. Kiitos Vapahtajani!

        Lain alta vapaaksi lunastettuna saan elää ja viimein kuolla. Se on suuri armo ja suunnaton rakkaus Taivaalliselta Isältä. Hallelujaa!


      • Jasperi

        Tässä on oikea ja hyvin osuva esimerkki hengellisestä huoruudesta. Näissä joukoissahan ihmiset urittävät omilla töillään kelvata jumalalle. Tälläisellä sieluntilalla he ovat lain alla. He kyntävät kuutta sarkaa ja aina jää yksi kyntämättä. voi kuinka monia on petetty moisilla opeilla ja pettävillä lupauksilla.


      • Jeesukseen uskova
        Jasperi kirjoitti:

        Tässä on oikea ja hyvin osuva esimerkki hengellisestä huoruudesta. Näissä joukoissahan ihmiset urittävät omilla töillään kelvata jumalalle. Tälläisellä sieluntilalla he ovat lain alla. He kyntävät kuutta sarkaa ja aina jää yksi kyntämättä. voi kuinka monia on petetty moisilla opeilla ja pettävillä lupauksilla.

        Joista se kymmenes ei tule ikinä valmiiksi.

        No se vain on ikävää että moni lukija käsittää minun sanomani pilkaksi ja halveksunnaksi heidän uskoaan kohtaan, tällaisesta ei ole ollenkaan kysymys.

        Kysymys on siitä että jokainen tavaaseen pyrkivä ihminen uskoisi ja tulisi VAPAAKSI, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen syntiuhrin kautta. Yksin Jeesuksesta met jotka Jeesukseen uskomme tahdomme todistaa, pilkasta ja ylenkatseesta huolimatta, - aina ja kaikkialla.


      • Jeesukseen uskova
        tutkittavasta aiheesta kirjoitti:

        Hengellistä huoruutta on

        a Kirkon osoitteeton haukkuminen; se ei ole
        Pyhästä Hengestä. Se on heng. huoruutta.
        Kirkossa kuuluu vielä Jumalan sanaa, siellä
        on avainten valta, siellä ovat sakramentit,
        isämeidän-rukous, uskontunnustus jne.

        b Kaikki sellainen opetus, jossa painotetaan¨
        omia tekoja autuuden saamiseksi, se on
        hengellistä huoruutta. Se näet väheksyy
        Kristuksen sovintoarmoa.

        Lappiusko täyttää tässä mielessä hengellisen
        huoruuden tunnusmerkit.

        c Tähän samaan ansaan ovat menneet monet lahkot,
        korostaessaan upotuskastetta, aikuiskastetta,
        ruokien jättämistä, sapatin viettoa tai
        määrättyjä vaatekappaleita.
        Molemmat katoliset kirkot ovat syvällä heng.
        huoruudessa.

        d Rinnakkaisilmiönä puhutaan tässä mielessä
        VT:ssa paljon Baalin, Molokin ym. epäjumalien
        palvonnasta; niissä kaikissa kun on hylätty
        Herra Sebaot.

        On totta että kaikella mahdollisella tavalla tuo hengellisen huoruuden harjoittaminen poikii erilaisia käytännön sovellutuksia.

        Kaikille näille on kuitenkin yhteistä se, että vanhurskauttamiseen on sotkettu tavalla taikka toisella pelkän armon sijasta ja sen lisäksi ihmistekoja.

        USKOSTA Kristukseen vanhurskaaksi tullut tekee myöskin tekoja USKON hedelmänä. Näille teoille on kuitenkin ominaista se että niistä kaikki kunnia tulee Jumalalle, - YKSIN!

        Eikä niistä puhuta internetissä taikka muualla.
        Ne jotka ovat Kristuksen Hengen liikkeelle panevasta voimasta palvelluiksi tulleet jonkun uskovan kautta, HE kiittävät siitä Jumalaa, eikä ihmisiä.


    • Esa T

      >Mitä tarkoitetaan hengellisellä huoruudella ?<

      Kun on antanut elämänsä Jeesukselle, niin on luvannut lähteä myös seuraamaan Hänen jalanjäljissä.

      Maailmalle synnille tai omalle lihalle antautuminen, vaikka on antanut itsensä Jeesukselle, on hengellistä huoruutta.

      Suuri portto löytyy jokaisen omasta sydämestä, mutta sen ei ole pakko antaa olla vallassa.

      • teutatess

        Kun on antanut elämänsä Jeesukselle, niin on luvannut lähteä myös seuraamaan Hänen jalanjäljessä. Sanoo esa siis kun ei pysty täyttämäänkään lupausta tai ajatusta,jonka pitää oikeana . Niin sen ei ole pakko antaa olla vallassa . USKOA armosta itsensä autuaaksi kunnioittaen JUMALAA JA JEESUSTA ,.


      • Esa T
        teutatess kirjoitti:

        Kun on antanut elämänsä Jeesukselle, niin on luvannut lähteä myös seuraamaan Hänen jalanjäljessä. Sanoo esa siis kun ei pysty täyttämäänkään lupausta tai ajatusta,jonka pitää oikeana . Niin sen ei ole pakko antaa olla vallassa . USKOA armosta itsensä autuaaksi kunnioittaen JUMALAA JA JEESUSTA ,.

        Jeesus asuu meissä, Jeesus joka on tullut lihaksi, lihaksi meissä, eli puhun uudesta ihmisestä, täydellisestä Jumalasta.

        Jeesuksella joka asuu meissä, on kaikki valta kunnia ja voima. Siksi mikään ei voi olla meitä vastaan.

        Synti maailma ja oma liha on niitä porttoja niitä joiden kanssa lähdetään huoraamaan jos näiden annetaan elää meissä.

        Saatana on jo voitettu, Kristus on voittanut sen täydellisesti. Saatana on kuitenkin valehtlija, ja siksi se valehtelee olemassaolon oikeudesta niin kauan kuin annamme sen valehdella.

        On kysymys siitä, kumpaa me uskomme Kristusta vai Saatanaa. Kristusta joka on jo voittanut, ja Hän asuu meissä. Vai uskommeko Saatanaa joka valehtelee olemassaolon oikeudesta.

        Jokainen murunenkin jolla Saatana saa olla meidän elämässämme, on huoraamista sen kanssa.
        Jos olet antanut elämäsi Kristukselle, niin silloin kaikki muu on elämistä porton kanssa.

        Siksi sanon, suuri portto löytyy meidän jokaisen sydämestämme. Uusi ihminen, eli Jeesus kristus on kuitenkin suurempi kuin se mikä on maailmassa. Se on suurempi vaikka se olisi vasta sinapinsiemenen kokoinen. Sillä sanoohan Jeesus itse, "jos sinulla on uskoa sinapinsiemenen verran, niin voit sanoa vuorelle, nouse paikaltasi ja heittäydy mereen." Tämän sinapin siemenen verran uskoa jokainen on saanut uskoon tullessa, ja syntien anteeksi saamisen yhteydessä.

        Miksi emme käyttäisi tätä valtaa, joka jokaisella uskovalla on. "Ajakaa pois pahoja henkiä, käärmeitä ja skorppiooneja, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."

        Jos te uskotte enemmän Saatanaan, joka on jo voitettu, kuin Kristukseen, joka asuu teissä, niin sitten olette niitä hengellisiä huorintekijöitä.

        "Usko tulee kuulosta", huomaatko Saatana käyttää teidän tietämättömyyttänne hyväksi, ja tekee sillä olemassaolonsa mahdolliseksi.

        "SANA on sinun suussasi ja sydämessäsi", miksi ette käytä sitä mikä on suussanne.

        Sanalla maailma luotiin, ja Jumala loi meidät omaksi kuvakseen, myös luomaan elämämme ja ympäristömme. Siksi Jaakob sanookin,"joka hallitsee kielensä on täydellinen."

        Huolehdi että jokainen sana mikä tulee suustasi, on Jumalan sanoja, uskon sanoja, elämän sanoja, niin taivasten valtakunta on jo sinulla täällä ajassa. Sen lisäksi että sanasi on Jumalan sanoja, aja paha pois sanoillasi. Silloin et ole hengellinen huorintekijä.

        Uusi ihminen on täydellinen Jeesus Kristus lihaksi tulleena. Joten kaikki mitä tarvitset on sinulla. Älä siis anna Saatanan ryöstää sitä, mikä jo on armosta sinulla.


      • teutatess
        Esa T kirjoitti:

        Jeesus asuu meissä, Jeesus joka on tullut lihaksi, lihaksi meissä, eli puhun uudesta ihmisestä, täydellisestä Jumalasta.

        Jeesuksella joka asuu meissä, on kaikki valta kunnia ja voima. Siksi mikään ei voi olla meitä vastaan.

        Synti maailma ja oma liha on niitä porttoja niitä joiden kanssa lähdetään huoraamaan jos näiden annetaan elää meissä.

        Saatana on jo voitettu, Kristus on voittanut sen täydellisesti. Saatana on kuitenkin valehtlija, ja siksi se valehtelee olemassaolon oikeudesta niin kauan kuin annamme sen valehdella.

        On kysymys siitä, kumpaa me uskomme Kristusta vai Saatanaa. Kristusta joka on jo voittanut, ja Hän asuu meissä. Vai uskommeko Saatanaa joka valehtelee olemassaolon oikeudesta.

        Jokainen murunenkin jolla Saatana saa olla meidän elämässämme, on huoraamista sen kanssa.
        Jos olet antanut elämäsi Kristukselle, niin silloin kaikki muu on elämistä porton kanssa.

        Siksi sanon, suuri portto löytyy meidän jokaisen sydämestämme. Uusi ihminen, eli Jeesus kristus on kuitenkin suurempi kuin se mikä on maailmassa. Se on suurempi vaikka se olisi vasta sinapinsiemenen kokoinen. Sillä sanoohan Jeesus itse, "jos sinulla on uskoa sinapinsiemenen verran, niin voit sanoa vuorelle, nouse paikaltasi ja heittäydy mereen." Tämän sinapin siemenen verran uskoa jokainen on saanut uskoon tullessa, ja syntien anteeksi saamisen yhteydessä.

        Miksi emme käyttäisi tätä valtaa, joka jokaisella uskovalla on. "Ajakaa pois pahoja henkiä, käärmeitä ja skorppiooneja, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."

        Jos te uskotte enemmän Saatanaan, joka on jo voitettu, kuin Kristukseen, joka asuu teissä, niin sitten olette niitä hengellisiä huorintekijöitä.

        "Usko tulee kuulosta", huomaatko Saatana käyttää teidän tietämättömyyttänne hyväksi, ja tekee sillä olemassaolonsa mahdolliseksi.

        "SANA on sinun suussasi ja sydämessäsi", miksi ette käytä sitä mikä on suussanne.

        Sanalla maailma luotiin, ja Jumala loi meidät omaksi kuvakseen, myös luomaan elämämme ja ympäristömme. Siksi Jaakob sanookin,"joka hallitsee kielensä on täydellinen."

        Huolehdi että jokainen sana mikä tulee suustasi, on Jumalan sanoja, uskon sanoja, elämän sanoja, niin taivasten valtakunta on jo sinulla täällä ajassa. Sen lisäksi että sanasi on Jumalan sanoja, aja paha pois sanoillasi. Silloin et ole hengellinen huorintekijä.

        Uusi ihminen on täydellinen Jeesus Kristus lihaksi tulleena. Joten kaikki mitä tarvitset on sinulla. Älä siis anna Saatanan ryöstää sitä, mikä jo on armosta sinulla.

        Tässä luin näitä, vanhoja viestejä ja huomasin että Esa olit laittanut mulle kauniin viestin, ja hienon sisältöisen, Kiitos .


      • Jumalan lapsi

        Kun et tiedä mikä on hengellistä huoruutta, niin älä kirjoittele tänne omia satujasi.


      • Jumalan lapsi
        Esa T kirjoitti:

        Jeesus asuu meissä, Jeesus joka on tullut lihaksi, lihaksi meissä, eli puhun uudesta ihmisestä, täydellisestä Jumalasta.

        Jeesuksella joka asuu meissä, on kaikki valta kunnia ja voima. Siksi mikään ei voi olla meitä vastaan.

        Synti maailma ja oma liha on niitä porttoja niitä joiden kanssa lähdetään huoraamaan jos näiden annetaan elää meissä.

        Saatana on jo voitettu, Kristus on voittanut sen täydellisesti. Saatana on kuitenkin valehtlija, ja siksi se valehtelee olemassaolon oikeudesta niin kauan kuin annamme sen valehdella.

        On kysymys siitä, kumpaa me uskomme Kristusta vai Saatanaa. Kristusta joka on jo voittanut, ja Hän asuu meissä. Vai uskommeko Saatanaa joka valehtelee olemassaolon oikeudesta.

        Jokainen murunenkin jolla Saatana saa olla meidän elämässämme, on huoraamista sen kanssa.
        Jos olet antanut elämäsi Kristukselle, niin silloin kaikki muu on elämistä porton kanssa.

        Siksi sanon, suuri portto löytyy meidän jokaisen sydämestämme. Uusi ihminen, eli Jeesus kristus on kuitenkin suurempi kuin se mikä on maailmassa. Se on suurempi vaikka se olisi vasta sinapinsiemenen kokoinen. Sillä sanoohan Jeesus itse, "jos sinulla on uskoa sinapinsiemenen verran, niin voit sanoa vuorelle, nouse paikaltasi ja heittäydy mereen." Tämän sinapin siemenen verran uskoa jokainen on saanut uskoon tullessa, ja syntien anteeksi saamisen yhteydessä.

        Miksi emme käyttäisi tätä valtaa, joka jokaisella uskovalla on. "Ajakaa pois pahoja henkiä, käärmeitä ja skorppiooneja, parantakaa sairaita ja herättäkää kuolleita."

        Jos te uskotte enemmän Saatanaan, joka on jo voitettu, kuin Kristukseen, joka asuu teissä, niin sitten olette niitä hengellisiä huorintekijöitä.

        "Usko tulee kuulosta", huomaatko Saatana käyttää teidän tietämättömyyttänne hyväksi, ja tekee sillä olemassaolonsa mahdolliseksi.

        "SANA on sinun suussasi ja sydämessäsi", miksi ette käytä sitä mikä on suussanne.

        Sanalla maailma luotiin, ja Jumala loi meidät omaksi kuvakseen, myös luomaan elämämme ja ympäristömme. Siksi Jaakob sanookin,"joka hallitsee kielensä on täydellinen."

        Huolehdi että jokainen sana mikä tulee suustasi, on Jumalan sanoja, uskon sanoja, elämän sanoja, niin taivasten valtakunta on jo sinulla täällä ajassa. Sen lisäksi että sanasi on Jumalan sanoja, aja paha pois sanoillasi. Silloin et ole hengellinen huorintekijä.

        Uusi ihminen on täydellinen Jeesus Kristus lihaksi tulleena. Joten kaikki mitä tarvitset on sinulla. Älä siis anna Saatanan ryöstää sitä, mikä jo on armosta sinulla.

        Ethän sinä ole vielä herännyt lain kautta synnin unesta, älä opeta Jeesuksesta silloin mitään. Et näet voi tuntea Jeesusta, koska et näe syntejäsi.

        Vasta Jeesuksen kirkkaudessa oma syntisyyskin näkyy sellaisena kun se todellisuudessa on. Silloin myöskin armon, joka on syntisten turva, kirkkaus loistaa Kristuksen kasvojen kautta Jumalasta.

        Oman vanhurskauden tuohusvalkeassa et erota totuutta valheesta, sen olemme sinusta jo ajat sitten nähneet. Siinä valossa vihollisen peili on valehdellut sinut syntisen ihmisen mukamas Kristuksen kuvan kaltaiseksi.

        Mutta mikä meidät sitten todella muuttaa Kristuksen kuvan kaltaiseksi?

        Se on KRISTUKSEN vanhurskaus, jonka HÄN meille syntisille lahjoittaa, ARMOSTA, USKON KAUTTA. Tämä on Jumalan sana.


    • teutatess

      Kysyin tätä silloin naapurille . kun ei omat hokassu mitä pitäis sanoo . Luulin olevinani tarpeeks vahva kestämään ivan , mutta en kuitenkaan kaikkia .

      • sioillekaan

        Ikävä sanoa, mutta olet varsin yksinkertainen.


    • poiuyjthgrf

      Hekisellä huoruudella tarkoitetaan esimerkiksi sitä, niinkuin täälläkin kirjoitettu on.

      Tämä kirjoittaja kieltää tässä raamatussa olevan Jumalan ja Jeesuksen tahdon:
      #Raamattu ei puhu Jumalan ja Jeesuksen tahdosta sanaakaan
      Kirjoittanut: Jumalan lapsi 13.10.2007 klo 15.36 #

      MUTTA

      Samassa aloituksessa todistaa sen olemassa olosta;
      #Joh. 6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, ...

      ... en tekemään omaa tahtoani, ...

      ... vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.

      Joh. 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, ... #

      jne
      jne...

      Eli kyseísessä aloituksessa oli Jumalan ja Jeesuksen tahdon osoituksien lisäksi ilmeisen selvästi hänen herransa, herra saatanan tahto joita hän vaihtelee tilanteen mukaan saatanallisuuteen sopiviksi. Siis yrittää palvella kahta herraa ilman että eksytetyt eivät sitä huomaisi!!!!!

      Tietysti voi lisätä, että huorittuliksi vois laskea senkin ettei kyseinen aloitus saanut olla esillä pitempään jotta olisin voinut laittaa sinne linkin. Ilmeisesti joku tykkäsi ett herran paljastaminen oli liian selvää....

      Henkisellä huoraamaisella on voi olla useampia merkityksiä mutta yleensä sillä tarkoitettaneen sitä että vaihaa "jumalanaan" palvelevaa tilanteen saatanallisuuteen sopivalla tavalla saatanaa loukkaamatta.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      114
      1772
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1087
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      905
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      802
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      671
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    Aihe