Nuori neiti IslaLumia, missä liikkuukin, on joka keskustelun yhteydessä moittimassa muita, jos nämä uskaltavat väittää jotain asiaa synniksi. Huomaatko harrastavasi moralisointia, Isla? Syyllistyt syyllistämiseen kun syytät muita syyllistämisestä. Kristinusko nyt vain ei ole kaikensallivaa kuten humanismi. Sinusta tunteellisena nuorena naisena tuntuu pahalta, jos jostakusta toisesta tuntuu pahalta. Empatia on sokea. Rakennat maailmankuvasi sen varaan, mitä sinun tunne-elämäsi sanoo, ja pidät sitä totuutena. Kristillinen moraali taas perustuu siihen, minkä Jumala on oikeaksi ja vääräksi todennut, eikä se noudata tunne-elämän rajoja. Sinusta voi vielä tulla kelpo kukkahattutäti, sosiaalitäti, mutta kristityksi on vielä matkaa.
IslaLumian salliva maailma.
16
330
Vastaukset
tarinoissa oikeaksi tappaa joukoittain lapsia. Se kristillisestä moraalista.
- Ei näin.
Kerro, niin katsotaan.
Ei näin. kirjoitti:
Kerro, niin katsotaan.
Hes. 9:5
Sitten kuulin hänen sanovan toisille miehille: "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. 6 Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni."
Ja tuo oli vaan yksi kohta, jossa Jumala käskee tappamaan lapsia.- Ei näin.
Työmies2 kirjoitti:
Hes. 9:5
Sitten kuulin hänen sanovan toisille miehille: "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. 6 Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki. Aloittakaa minun temppelistäni."
Ja tuo oli vaan yksi kohta, jossa Jumala käskee tappamaan lapsia.Tuo oli Jumalan tahto Israelin historian tietyssä tilanteessa, että kokonainen heimo piti hävittää. Se on vain hyväksyttävä. Mitä kautta muuten sait sen liitettyä kristilliseen moraaliin?
- Nipa.
Ei näin. kirjoitti:
Tuo oli Jumalan tahto Israelin historian tietyssä tilanteessa, että kokonainen heimo piti hävittää. Se on vain hyväksyttävä. Mitä kautta muuten sait sen liitettyä kristilliseen moraaliin?
Jumala ei hävittäisi kokonaisia heimoja. Ihminen kyllä hävittäisi ja on sitä tehnytkin maaliman sivu ja sitten selittelee että Jumala sen teki. Jumala on aina ollut hirviöiden puolella (heidän omasta mielestään). Bushkin on saanut Irakiin hyökkäämiseen käskyn Jumalalta.
Raamattu on täynnä sitä että kansat sotivat, ja se joka kirjoittaa tarinan muistiin, tekee sen omasta vinkkelistään mieleiseksi. Juuri näin ovat juutalaisten tarinat Jumalan "tahdosta" yms. syntyneet. Ei näin. kirjoitti:
Tuo oli Jumalan tahto Israelin historian tietyssä tilanteessa, että kokonainen heimo piti hävittää. Se on vain hyväksyttävä. Mitä kautta muuten sait sen liitettyä kristilliseen moraaliin?
Kristityt on omineet samaisen Jumalan itselleen ja kristityillä on myös "oppikirja" josta kyseinen lainaus on.
- edelleen
Jumalan silmissä.
Neidillä on kaksi vaihtoehtoa:
1 rakastaa ja puolustaa perversioitaan ja siten luopua Jumalasta
2 olla kuuliainen Jumalalle ja luopua Hänen armonsa avulla perversioista
"Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin;
sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;" - IslaLumia
Uskon Jeesukseen täydestä sydämestäni ja sielustani, olen kristitty. Ei minun tarvitsisi sitä edes sinulle selitellä. Et tunne arvomaailmaani kuin hitusen ja jo pystyt sanomaan että maailmani on sangen salliva?! "Minun maailmassani" ei tuomitse kukaan muu kuin Jumala, vain Jumalalle minä vastaan teoistani. Pidän itseäni erittäin moraalisena tässä hullussa maailmassa. En todellakaan rakenna maailmankuvaani tunne-elämäni varaan. Sallin kaiken hyvän ja oikean.
- Ei näin.
Onko se ihminen kristitty, joka uskoo sydämestään Kristukseen, mutta leikkelee Raamatusta pois ne kohdat, jotka eivät häntä miellytä ja joka kieltäytyy elämästä Jumalan sanan mukaan? Raamattu puhuu siitäkin, miten armo vedetään syntien peitteeksi, eikä Jumala hyväksy sitä.
- IslaLumia
Ei näin. kirjoitti:
Onko se ihminen kristitty, joka uskoo sydämestään Kristukseen, mutta leikkelee Raamatusta pois ne kohdat, jotka eivät häntä miellytä ja joka kieltäytyy elämästä Jumalan sanan mukaan? Raamattu puhuu siitäkin, miten armo vedetään syntien peitteeksi, eikä Jumala hyväksy sitä.
En leikkele Raamatusta pois mitään enkä kieltäydy elämästä Jumalan sanan mukaan. Asia on niin ettet sinä ole yhtään sen vähemmän syntinen kuin minä tai kukaan muukaan vaikka kuinka niin uskottelisit.
- IslaLumia
Ei näin. kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan mitä armo tarkoittaa?
- Nipa.
Ei näin. kirjoitti:
leikkelee raamatusta jotain pois. Näistä on puhuttu täällä paljon.
- Ei näin.
IslaLumia kirjoitti:
En leikkele Raamatusta pois mitään enkä kieltäydy elämästä Jumalan sanan mukaan. Asia on niin ettet sinä ole yhtään sen vähemmän syntinen kuin minä tai kukaan muukaan vaikka kuinka niin uskottelisit.
Tyypillinen puolustusreaktio ihmiseltä, joka ei halua tunnustaa omaa syntisyyttään eikä omia helmasyntejään: "Et ole yhtään vähemmän syntinen". (Siirretään huomio toiseen, jotta päästäisiin kohtaamasta omaa syntisyyttä.) En olekaan vähemmän syntinen. Väittikö joku niin? Olen päivittäin syntinen ja teen päivittäin parannusta. Oletko sinä?
- IslaLumia
Ei näin. kirjoitti:
Tyypillinen puolustusreaktio ihmiseltä, joka ei halua tunnustaa omaa syntisyyttään eikä omia helmasyntejään: "Et ole yhtään vähemmän syntinen". (Siirretään huomio toiseen, jotta päästäisiin kohtaamasta omaa syntisyyttä.) En olekaan vähemmän syntinen. Väittikö joku niin? Olen päivittäin syntinen ja teen päivittäin parannusta. Oletko sinä?
Laitoin kommentin vain koska sinä et oikeasti tunnu käsittävän asiaa että olet syntinen siinä missä kaikki muutkin, koska noin kovilla sanoilla voit herjata toisten synneistä ja "synneistä". Minä olen todellakin syntinen, en sitä kiellä, enkä ole kieltänyt missään vaiheessa. Olen syntisistä syntisin ja kerjään armoa Jumalalta, teen parannusta joka ikinen päivä.
- Pakanain.Huuto
Ei näin. kirjoitti:
koska nykyisin käyttävät housuja. Helmasynti sana tulee varmaan raamatun ajoista, silloinhan miehet käyttivät kaapuja, jotka olivat kuin hameita. Ns. kaapusynti?
- Valde.
Pakanain.Huuto kirjoitti:
koska nykyisin käyttävät housuja. Helmasynti sana tulee varmaan raamatun ajoista, silloinhan miehet käyttivät kaapuja, jotka olivat kuin hameita. Ns. kaapusynti?
Hai, meiän Roosal ainakii on sellane helmasynti, jot hänel tuppaap tarttumaa helmai alle porakonneit, leiväpaahtimii ja mikrouuniloit, ko hää käyp kaupas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671414
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä401005Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14640
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632- 36626
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20612Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17563