hennattujen hiusten vaalentaminen

piupaupoks

Olen hennavärjäillyt hiuksiani nyt sellaiset pari vuotta, ja iski halu saada oman väriset (sellanen perusvaalea) hiukset takaisin. Nämä nykyiset on siis aika tummat punaiset. Mulla olisi kaksi mahdollista vaihtoehtoa: kasvattaa (mikä näyttäisi kamalalta kun tyvikasvua olisi tarpeeksi) tai ensin värjätä suht lähelle omaa väriä ja sitten kasvattaa. Jälkimmäinen houkuttaisi ehdottomasti enemmän, mutta mitenkäs se onnistuisi? Värinpoistoa en missään nimessä halua kun huonontaa hiuksia niin paljon (ja tulos on liian vaalea ja oranssi ja ties mitä). Hiusvärit on aina tarttuneet mun hiuksiin hyvin, niin mitenkäs veikkaatte että sellanen tämän värinen: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=165&month1=&pg=1&styl1=A. Collinge hiusväri onnistuisi? Eli siis suoraan vaan tuollaisella värjäisi näiden päälle tekemättä ensin mitään värinpoistoja. Onko mahdollista että vaalenisi? Tietty väri tuskin olisi ihan tuollainen, mutta pieni punertavuus ei haittaisi.

Mielipiteitä tähän ja kenties kokemuksia hennattujen hiusten vaalentamisesta jos saisi, kiitos! :)

6

12189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kampaaja_poika

Värinpoisto=vaalennus ja värillä ei voi vaalentaa jo värjättyä hiusta eli joudut tekemään hiuksiisi värinpoisto käsittelyn oli aineen nimi mikä tahansa ja värinpoisto-niminen aine on juuri se joka laitetaan ennen uutta huomattavasti vaaleampaa sävyä. Vaalennus-niminen aine vaalentaa eli poistaa pigmenttiä niin kuin värinpoisto mutta siinä ei välttämättä ole vaalennusjauhetta jolloin vanha väri ei vaalene. Siksi värinpoisto jossa on kehite vaalennuscreme vaalennusjauhe on se jolla jo värjätyt hiukset vaalennetaan.

Punainen on niin vahva sävy että sen vaalentaminen on helvetti maanpäällä, itse suoritin operaation 1 viikon aikana mahonginpunaisiin hiuksiin. 3 värinpoistoa raidoitus ja 3 värjäystä tuhkanvaalealla hopeapigmenttihoito joka taittaa keltaisuudet. Nyt on kauniin tuhkanvaaleat hiukset, mutta hiusten kunto on kamala kaikkien näiden käsittelyjen jälkeen. Hiuksesta taitetaan punertavuuksia tuhkasävyillä, koska se sisältää vihreää joka on punaisen vastaväri eli punainen taittuu.

Henna on myös niin tiukasti hiukseen tarttuva käsittely että hyvä jos saat irti edes värinpoistolla. Oranssiksi tukka menee jokatapauksessa ja kampaaja on paras tähän prosessiin mutta epäilen että hän ei ryhdy välttämättä tekemään sitä koska kemikaalit reagoivat eri tavoin hennan kanssa ja lopputulos voi olla loppuun palaneet hiukset. Sitäkin on tapahatunut varsinkin kun on kyse hennasta. Henna on luonnon pigmentti ja sitten taas värit ovat synteettisiä niin sitä ei koskaan voi tietää mitä hennalle tapahtuu hiuksessa.

Tummemaksi voi hennan värjätä mutta sama juttu, koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu. Joka tapauksessa kampaajalta kysymään neuvoa. Kerran se hinta kirpaisee mutta jos saa hyvät hiukset niin siitä on valmsi maksamaan koska markettivärit pilaavat hiukset.

• piupaupoks

.. eli taitaa jäädä punaiseksi tämä pää :)
        Mutta mitenkäs kun näissä kaupan väripakettien kyljessä on sellainen taulukko, jonka mukaan melko tummatkin hiukset värjääntyy vaaleiksi? Sisältääkö kyseinen väri tällöin värinpoistoa vai miten? Muistaakseni olen pikkusiskon tummanruskeat hiukset värjännyt joskus vaaleammalla värillä ja ihan hyvän väriset tuli. Ei nyt sillä että odottaisin sen tepsivän näihin hennattuihin, mutta ihmetyttää vain tuo ettäkö pää ei muka vaalentuisi värillä :)

• kampaaja_poika
        piupaupoks kirjoitti:

.. eli taitaa jäädä punaiseksi tämä pää :)
        Mutta mitenkäs kun näissä kaupan väripakettien kyljessä on sellainen taulukko, jonka mukaan melko tummatkin hiukset värjääntyy vaaleiksi? Sisältääkö kyseinen väri tällöin värinpoistoa vai miten? Muistaakseni olen pikkusiskon tummanruskeat hiukset värjännyt joskus vaaleammalla värillä ja ihan hyvän väriset tuli. Ei nyt sillä että odottaisin sen tepsivän näihin hennattuihin, mutta ihmetyttää vain tuo ettäkö pää ei muka vaalentuisi värillä :)

Normaali kestoväri vaalentaa vain 1-3 astetta ja vain värjäämätöntä hiusta. 3 asteen vaalennus ei ihan blondiksi tee jos oma tummuusaste on esim. 3 tai 4.

Vaalennus-ja raitavärit ovat yleensä hyvin voimakkaita aineita jotka vaalentavat ennen kuin värjäävät. Kampaamoväri esimerkkinä Wella Magma raitaväri ja marketista Schwarzkopf LIVE 00A Absolut Platinum Blonde joka on siis vetyblondi väri ja vaalentaa 5-8 astetta. Näitä ei luokitella normaaleihin väreihin koska hapetteiden voimakkuus ja aineiden koostumukset ovat erilaisempia ja jotain näistä ei voi käyttää kuin raita-aineena (polttaa päänahan jos koko päähän laittaa esim. 12 % hapetteella olevan tujun aineen.

Se riippuu siis vähän merkistä ja koostumuksesta. Absolut Platinumissa on vaalennusjauhetta joka tarkoittaa että aine vastaa todella voimakasta värinpoistoa kun luvataan jopa 8 asteen vaalennusta. Kuitenkin täytyy ottaa huomioon että kaikki tummat sävyt sisältävät punapigmenttiä joten punaisuus tulee esille. Silloin värjätään yleensä niillä taittosävyillä (helmenvaaleassa violetti, tuhkassa vihreä).

Hennatut hiukset todellakin ovat asia erikseen eikä niitä saa värjättyä vaaleammaksi ilman värinpoistoa.

• piupaupoks
        kampaaja_poika kirjoitti:

Normaali kestoväri vaalentaa vain 1-3 astetta ja vain värjäämätöntä hiusta. 3 asteen vaalennus ei ihan blondiksi tee jos oma tummuusaste on esim. 3 tai 4.

Vaalennus-ja raitavärit ovat yleensä hyvin voimakkaita aineita jotka vaalentavat ennen kuin värjäävät. Kampaamoväri esimerkkinä Wella Magma raitaväri ja marketista Schwarzkopf LIVE 00A Absolut Platinum Blonde joka on siis vetyblondi väri ja vaalentaa 5-8 astetta. Näitä ei luokitella normaaleihin väreihin koska hapetteiden voimakkuus ja aineiden koostumukset ovat erilaisempia ja jotain näistä ei voi käyttää kuin raita-aineena (polttaa päänahan jos koko päähän laittaa esim. 12 % hapetteella olevan tujun aineen.

Se riippuu siis vähän merkistä ja koostumuksesta. Absolut Platinumissa on vaalennusjauhetta joka tarkoittaa että aine vastaa todella voimakasta värinpoistoa kun luvataan jopa 8 asteen vaalennusta. Kuitenkin täytyy ottaa huomioon että kaikki tummat sävyt sisältävät punapigmenttiä joten punaisuus tulee esille. Silloin värjätään yleensä niillä taittosävyillä (helmenvaaleassa violetti, tuhkassa vihreä).

Hennatut hiukset todellakin ovat asia erikseen eikä niitä saa värjättyä vaaleammaksi ilman värinpoistoa.

.. oikein kovasti! :)

• värjätyt hiukset
        kampaaja_poika kirjoitti:

Meillä parturi-kampaamokoulussa on opetettu,ettei luonnonmenetelmin,kuten hennalla värjättyä hiusta, saa pois edes värinpoistolla,koska koostumus hennassa niin eri verrattuna muihin synteettisiin väreihin, jotka useimmiten toimivat hapetteen kanssa, lukuunottamatta suoraväriä,joka poikkeuksena kiinnittyy hiuksen pintakerroksiin ja haalistuu pois pikkuhiljaa pesujen yhteydessä. Henna taasen on täysin luonnonaineesta tehty väri,joka lisätään sellaisenaan hiuksiin ilman hapetetta, jonka vuoksi väriä ei myöskään saa pois keinovärinpoistomenetelmällä,joka tarkoitettu hapetteella värjättyihin hiuksiin. Toisin sanoen, henna lähtee valitettavasti VAIN kasvamalla ja korkeintaan kulumalla pois hiuksista ellei sitten halua leikkauttaa hennakohtia pois hiuksista.=(

• toine idiot
        värjätyt hiukset kirjoitti:

Meillä parturi-kampaamokoulussa on opetettu,ettei luonnonmenetelmin,kuten hennalla värjättyä hiusta, saa pois edes värinpoistolla,koska koostumus hennassa niin eri verrattuna muihin synteettisiin väreihin, jotka useimmiten toimivat hapetteen kanssa, lukuunottamatta suoraväriä,joka poikkeuksena kiinnittyy hiuksen pintakerroksiin ja haalistuu pois pikkuhiljaa pesujen yhteydessä. Henna taasen on täysin luonnonaineesta tehty väri,joka lisätään sellaisenaan hiuksiin ilman hapetetta, jonka vuoksi väriä ei myöskään saa pois keinovärinpoistomenetelmällä,joka tarkoitettu hapetteella värjättyihin hiuksiin. Toisin sanoen, henna lähtee valitettavasti VAIN kasvamalla ja korkeintaan kulumalla pois hiuksista ellei sitten halua leikkauttaa hennakohtia pois hiuksista.=(

Mä olen useamman kerran innostunut värjäämään hennalla. Olen kokeillu luonnonhennaa(punaista),mustaa hennaa, ruskeaa hennaa ja sitten taas välillä värjänny kaupan kestoväreillä.

mulle tulee kyllästyminen niin nopeeta enkä silti opi mistään mitään.

Varmaan riippuu paljolti hiuslaadusta ja siitä kuinka hyvin se henna sinne hiukseen tarttuu. Mulla on nyt sama ongelma ja niin oli joskus ennenki.

Aikaisemmin värjäilin sillä punaisella luonnonhennalla. Vaati aika monta käsittelyä ennenkö sain ihanat vaaleat kutrit :) :(

Saat varautua siis samaan kun mä taas kerran uudelleen eli pettymykseen,rahan menoon,useampaan värinpoistoon. Voi olla että onnistuu mutta mahdollisuus on pieni.

Onko sulla mitään havaintoo kuinka hyvin sulle esim. tarttui väri ekalla hennaus kerralla?
        Joilleki kun käy niinki ettei henna tartu ollenkaan.

Mulla on nyt alla mustaa hennaa ja vaaleet haluun mutta kyllä mä pelkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe