Joh:10:Jeesus on ovi.

""Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät käsittäneet mitä hänen puheensa tarkoitti. Niimpä Jeesus sanoi vielä:"Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu. Hän käy sisälle ja ulos ja löytää laitumen.
Varas ei tule kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut tuomaan elämän ja yltäkylläisyyden.
Minä olen hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lampaiden edestä. Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, jättää lampaat ja pakenee kun näkee suden tulevan. Susi hyökkää lauman kimppuun ja hajottaa sen. Palkkalainen pakenee, sillä hänet on palkattu, eikä hän välitä lampaista.
Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen omani ja omani tuntevat minut, niin kuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän.
Minä annan henkeni lampaiden edestä. Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta. Niitäkin minun tulee johdattaa ja ne kuulevat minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.
Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni ottaakseni sen jälleen takaisin.
Kukaan ei sitä minulta ota, vaan minä annan sen itse. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin.
Tämän käskyn minä sain Isältäni."
Ne olivat jakeet 9-17.
Juutalaiset väittivät Jeesusta sairaaksi ja riivatuksi joka oli hyvin lähellä Pyhän Hengen pilkkaa. Ainoa puolustaja, Raamatun mukaan, vetosi siihen että Jeesus oli parantanut sokean silmät.
Tässä teille päivän sanaa,sillä Jeesus on käskenyt Isä-Meidän rukouksessa rukoilemaan, että "anna meille meidän jokapäiväinen leipämme." Sekä hän on sanonut että Hän on elämän leipä.

3

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilkkaa

kärsivät uskovaiset tänäänkin ja tänäänkin pahin pilkka tulee kirjanoppineilta.

• mä mietin itse asiassa ihan samaa kun kirjoitin tuon.

• auroraboreallis kirjoitti:

mä mietin itse asiassa ihan samaa kun kirjoitin tuon.

kuuntelemaan juutalaisten omaa musiikkituotantoa:
        http://www.wstw.fm
        Klikkaa ylhäältä"listen live2ja sivun vaihduttua paina vielä 46k.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7613
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4037
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3586
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3024
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2712
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2552
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2514
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2481
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2419
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2278
    Aihe