Hyötyä MBA:sta?

urall eteenpäin

Olen aloittamassa MBA-tutkintoa. Satsaan siihen aika paljon, koska maksan sen itse, samoin aikaa palaa kovasti.

Olisi kiinnostavaa kuulla MBA:n suorittaneiden kokemuksia, lähtikö ura nousuun tai nousiko palkka jne... Oliko satsaus kannattava?

Itse uskon, että kun MBA on suoritettu, työpaikka vaihtuu, nykyisessä firmassa ei ura luultavasti tästä nouse, mutta jossain muualla...

2

4428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin kv. firmat

      arvostaa.mutta työnantajan arvostus usein riippuu siitä, missä olet mba:n suorittanut. nykyäähan joka kylässä on AMK:n sivupiste joka tarjoaa kv. MBA-tutkintoa. joten jos hakuat tutkinnon näkyvän myöhemmin palkassasi ja etenemismahdollisuuksissa niin tee se HSE:ssa tai hankenilla. samalla saat hyvät kontaktit.

      • Tuleva opiskelija

        MBA on nyt pop. Perinteinen MBA on "jatkotutkinto" johon pääsyvaatimuksena yliopistotasoinen korkeakoulututkinto ja hinta on aikamoinen, puhutaan vähintään 15-20 tuhannen euron suuruisista kurssimaksuista riippuen suorituspaikasta ja sen statuksesta, lisäksi tulee mahdolliset palkkakulut tai ansionmenetyskulut. Itse olen lähdössä suorittamaan MBA:ta ensi vuonna. Oma perhetilanne ei salli panostusta aikaisemmin. Kehityskeskustelussa olemme sopineet työnantajan esityksestä MBA tutkinnon suorittamisesta. Suorittaminen vaatii aikamoista panostusta ja työtehtävien räätälöintiä sellaisiksi, että opintojen yhteydessä voi tehdä kehitystehtäviä yms. opintohin liittyviä aidossa ympäristössä eli työtehtävien pitää vastata koulutuksen tasoa, ja toisin päin. Työyhteisössämme on suoritettu useita MBA tutkintoja ja koen sen työnantajan kannustimena ja sitouttamisena. Itselläni on taustalla KTM:n tutkinto ja MBA on työelämään syventävää kehittämistä. Meillä talo satsaa esimiehiin ja johtavissa asemissa oleviin henkilöihin tarjoamalla esim. MBA tutkinnon maksamista ja mahdollisuutta suoritta työn ohessa.

        MBA koulutuksia on hyvin eri tasoisia. Itselläni ei opintolainan ja asuntolainan vuoksi ole mahdollista itse kustantaa tutkintoa eli erinomainen kädenojennus työnantajalta. Itseltäni sen suorittaminen vaatii paljon, sen verran olen työkavereiden puurtamista seurannut. Ammattikorkeat näyttävät mainostavan MBA tutkintoja ja hieman kyllä vertaisin niiden sisältöä perinteisiin, työelämän arvostamiin MBA tutkintoihin. AMK:n tarjonta on varmasti korkeatasoista vaatimustasoonsa nähden. Mitä amk:n kirjainten takana mahtaa olla? Mitä se tarkoittaa? Siis heidän MBA:t?

        Muista, että itsensä kehittäminen kannattaa aina! Olisi todella hyvä, että voisit tehdä opintoihin liittyvät kehittämistehtävät yms. oikeassa työyhteisössä, näin pääset parhaaseen tulokseen. Muista mainita cv:ssä minkä tasoinen mba tutkintosi on eli minkätasoisessa oppilaitoksessa olet sen suorittanut, rehellisyys työnhaussa kannattaa aina ja hr-osastot tarkistavat ja vertailevat eri tutkinnot. Olisi noloa jos arvioisit oman suorituksesi alakanttiin tai yläkanttiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe