Hankin viikko sitten sykemittarin ja olen sitä testannut nyt muutaman päivän :) Sykemittarini on mallia Polar WM42. Tavoitteenani on laihtua vähän ja samalla kohottaa kuntoani. Toistaiseksi on ollut mielenkiintoista ja motivoivaakin laskeskella ruokailusta kertyneitä kaloreita ja kuntoilla sykemittarin kanssa. Toivottavasti pääsen tavoitteeseeni eli -6 kg:n mittarini avulla :)
Vaikka sykemittarin kanssa kuntoilu on lähtenyt sujumaan ihan kivasti on minulla vähän ongelmia saada laite toimimaan toivotusti. Osaisiko joku ehkäpä auttaa mua? Ongelma on se, että laittaessani sykevyön päälle sisällä ennen kuntoilua saan mitattua sykkeeni ihan normaalisti laittaessani sykemittarin sykevyön lähelle ja lukemat ovat ihan normaaleja. Kun sitten lähden ulos lenkille ja laitan "OwnZone" (kertoo henkilökohtaisen sykerajan ja parhaillaan olevan sykkeen sekä laskee kuntoilun aikana kulutettavien kaloreiden määrän kys. sykelukeman perusteella) ohjelman päälle, melko nopeasti sykemittarini alkaa näyttämään joko lukemaa 00 tai sitten jotain tosi korkeaa sykettä, kuten esim. lukemaa 220. Mistä tämä voi johtua? Olen kuitenkin kostuttanut hyvin sykevyön. Mitä pitäisi tehdä?
Olen huomannut, että välillä mittari ottaa häiriötä esim. junaradan läheisyydessä, mikä varmaan johtunee voimalinjoista. Välillä kuitenkin mittari ei toimi kunnolla vaikkei lähistöllä ole mitään selkeää häiriötekijää. Vaikka laittaisin mittarin lähelle vyötä ei mittarissa oleva 00-lukema muutu minnekään. Toisinaan kuntoillessani mittarin mukaan sykkeeni vaihtelee todella rajusti vaikka liikuntani teho tai muoto ei vaihtuisikaan. Voiko tämä olla mahdollista? Olen huomannut esim. sykkeeni olevan ensin 120, sitten yhtäkkiä yli 200 ja sitten taas 80.. Luulen, että minulla on jonkinlaisia rytmihäiriöitä, mutta onko tuollainen ihan normaalia? :O Voiko mittarin lukemiin luottaa?
Sykemittarissani on painonhallintaohjelma, johon sisältyy viikottainen kalorinkulutustavoite (1850 kcal)liikkumalla sekä päivittäinen tavoitekalorimäärä (1750 kcal) syöden. On tosi harmi, että välillä kun lähden lenkille, eivät kuluttamani kalorit kirjaudu mittariin ollenkaan. Näin tapahtuu juurikin silloin, kun mittarini näyttää lukemaa 00. Mittarini sekoillessa pitkä ja kuluttavakin lenkki saattaa mennä vähän niinkuin hukkaan, kun sitä ei saa sisällytettyä päivän liikkumisiin (=Exercise)..
Osaisiko kukaan Polar-sykemittarin omistaja tai joku muu auttaa mua? Kiitos!
Ongelmia sykemittarin kanssa
11
1086
Vastaukset
- samaa ongelmaa
oman F11-mittarini kanssa. Sain Polarin huollosta uuden sykevyön vanhan tilalle, koska kertoivat vyössä olleen anturiongelmia. Lähetä mittarisi Polarin huoltoon.
- Riiksu
Pitää jatkaa vielä seurantaa, kastella anturit hyvin, pitää vyö kireällä jne. Jos ei tunnu auttavan niin sitten pitänee varmaan kysyä jostain urheiluliikkeestä neuvoa.
Miten tuo huoltoon lähetys toimii? Löytyykö netistä joku osoite missä Polarin mittareita huolletaan? Voiko mittarin viedän paikan päälle vai lähetetäänkö postissa? Paljonko huolto maksaa? Jos tarvitsen uuden sykevyön niin kuinkahan paljon se voi maksaa? Sykemittarissani kun ei ole enää takuuta niin en haluaisi kovin paljoa joutua maksamaan =/ - huollosta mahdollisesti
Riiksu kirjoitti:
Pitää jatkaa vielä seurantaa, kastella anturit hyvin, pitää vyö kireällä jne. Jos ei tunnu auttavan niin sitten pitänee varmaan kysyä jostain urheiluliikkeestä neuvoa.
Miten tuo huoltoon lähetys toimii? Löytyykö netistä joku osoite missä Polarin mittareita huolletaan? Voiko mittarin viedän paikan päälle vai lähetetäänkö postissa? Paljonko huolto maksaa? Jos tarvitsen uuden sykevyön niin kuinkahan paljon se voi maksaa? Sykemittarissani kun ei ole enää takuuta niin en haluaisi kovin paljoa joutua maksamaan =/saatu uusi sykevyö eivät maksa mitään. Eivät myöskään lähetyskulut. Voit joko itse lähettää mittarin kaikkine osineen Polarin huoltoon tai viedä sen Polarin valtuuttamiin liikkeisiin, jotka ottavat mittarin vastaan ja lähettävät sen kauttaan huoltoon. Mittari palautetaan joko siihen liikkeeseen, johon olet sen jättänyt tai pyynnöstäsi omaan kotipostiisi, josta voit sen pakettikortilla hakea. Huoltoaika on ainakin minun mittarini kohdalla kestänyt noin viikon.
- Polarin huoltopisteet:
huollosta mahdollisesti kirjoitti:
saatu uusi sykevyö eivät maksa mitään. Eivät myöskään lähetyskulut. Voit joko itse lähettää mittarin kaikkine osineen Polarin huoltoon tai viedä sen Polarin valtuuttamiin liikkeisiin, jotka ottavat mittarin vastaan ja lähettävät sen kauttaan huoltoon. Mittari palautetaan joko siihen liikkeeseen, johon olet sen jättänyt tai pyynnöstäsi omaan kotipostiisi, josta voit sen pakettikortilla hakea. Huoltoaika on ainakin minun mittarini kohdalla kestänyt noin viikon.
- vielä edellisiin
Polarin huoltopisteet: kirjoitti:
viesteihini, että siis takuuaikana huolto on ilmaista. Polarin mittareissahan on 2v takuu voimassa.
- antureihin
Moi,
Vyön anturit kannattaa kastella kunnolla ennenkuin vyön pukee päälle. Siis vettä raanasta suoraan antureille ja hierot anturit kunnolla kosteiksi. Näin tuo vika luultavasti häviää.- tuolla ohjeella
nimittäin minäkin kastelin aina vyön juoksevan veden alla, puhdistin vyön jokaisen käyttökerran jälkeen hiestä ja pesin vyön ohjeiden mukaan kerran viikossa pesukoneessa. Silti ongelma pysyi ja sain tosiaan uuden vyön huollosta.
- Polar F6
Mulla on ollut mittarini kanssa samaa ongelmaa ja vein sen sitten takuuhuoltoon. Ookoo, vika löytyi, se korjattiin ja olin hetken tyytyväinen. KUNNES, sama homma alkoi uudelleen! olen huomannut, että esimerkiksi spinning-tunnilla jossa syke nousee korkealla, mittari saattaa yhtäkkiä näyttää lukemaa "33" tai jtn muuta yhtä absurdia.
En tiedä onko joku Polarin tyyppivika tai muuta, mutta seuraava sykemittari ei taatusti ole Polarin!- HenryPope
olla tyyppivikakin kuten edellä annettiin esimerkkiä, mutta täällä myös huomattu tuo sähköverkkojen läheisyydessä toimimattomuus. Kerran yhdellä salilla oli yksi kulma, jossa mittari ei toiminut. Selvisi, että siellä oli sulakerasia. Samoin lenkillä suurten voimalinjojen alla mittari ei toiminut.
Reklistä peliin vaan, jos ei se toimi muuallakaan...
http://www.kuntosalille.com
- Aerkank
Vika voi olla sykemittarissa, lähettimessä, kontaktissa, ulkoisissa tekijöissä tai sydämessäsi.
Kun seuraavan kerran mittarisi näyttää ylläriarvoja, tunnustele pulssisi joko ranteesta tai kaulavaltimolta. Eli ihan kasarimeiningillä, ennen kuin sykemittareita edes oli. Jos se vetää normaalirytmillä, tuskin vika on sydämessä. Mutta jos sen rytmi onkin poikkeava, kannustaisin suuntaamaan koulutetun ammattitaitoisen terveydenhuoltohenkilöstön puheille.
Tuohon kontaktijuttuun auttaa joillakin lähettimen kiertäminen itsestä katsottuna vasemmalle siten, että vasen elektrodi tulee melkein kylkeen kiinni. - kostuttanut
Olen kostuttanut ihoni sillä minulla oli myös ongelma mittarin toiminnan kanssa ja nyt on toiminut hyvin. Lähetin on muovinen eikä se oikein tahdo kostua vaikka sitä kuinka vesikraanan alla kastelisi, sehän melkeinpä hylkii vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle924431Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2143513Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473096Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852849Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3872569- 2042402
- 431791
- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231438