Kemijärvi on kiva paikka

Tosi tyytyväinen

Luin tämän palstan viestejä ja löytyihän sieltä katkeria ja synkkiä kommentteja. Itse olen asunut Kemijärvellä viimeiset 24 vuotta tyytyväisenä. Mihin se oikeesti perustuu, että Kemijärvi muka on paska paikka?

Toinen asia on sitten tämä "kateus", josta usein kuulee puhuttavan. Onko kellään antaa esimerkkejä kateudesta, että mitä sillä oikeesti tarkoitetaan?

21

2413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turiset

Itsekkin olen junantuoma ja aika kauan jo Kemijärvellä asunut. Kovasti minuakin ihmetyttää nuo katkeransävyiset mollaamiset. Itse olen viihtynyt oikein hyvin.
      Tuosta kateudesta en kyllä oikein keksi mitään esimerkkiä, joten olisiko jopa niin, että moinen ilmiö ei täällä olisikaan mitenkään silmiinpistävä?

• Ei kateellinen

Katkeria viestejä näyttää olevan helpointa kirjoittaa vaikka ihmisillä on paljon hyvääkin sanottavaa. On huono juttu jos näin oivallinen keskustelukanava toimii vain sylkykuppina; ehkäpä kannattaisi kaikkien passiivisesti tätä seuraavien aktivoitua.

• lisää..

positiivisia kirjoituksia..siihen olen yrittänyt itsekin kommenteilla ihmisiä herättää, hyvä että joku muukin jo reakoi..elämähän on ihana asia.. kysykää vaikka heiltä jotka ovat esim. syövästä parantuneet.

• kaunis ja rau.

kaupunki ja ennenkaikkea turvallinen asua joka muuta sanoo niin menkää kokeilemaan muualle, yleensä routa porsaan kotiin ajaa!

• Tosi tyytyväinen

Kaikilla kaupungeilla ei ole suomi24:ssa omaa keskustelupalstaa. Tämä pitäis vaan siivota ja tuulettaa :D

Tällä kertaa tosin meni paremmin. Olin valmistautunut törkytulvaan kun kehuin Kemijärveä, ja olin valmis kumoamaan kohta kohdalta kaikki väitetyt epäkohdat mutta eipä niitä ainakaan toistaiseksi ole tullut.

Jos itse jotakin valittaisin, niin ehkä sitä, että olemme liian laiskoja lähtemään liikkeelle. Kemijärvellä on jatkuvasti hienoja konsertteja ja jos mitä makkaranpaistotapahtumaa, mutta mieluummin jäädään omalle sohvalle torkkumaan. Ainakin minä... :D

• ex-kemppa

Muistelen niitä lapsuusaikoja siellä Kemijärven syrjäkylällä,ei ne vaan kovin hevillä unohdu.
      Minusta Kemijärvi on vieläkin ihan hyvä paikka,sinne se vaan "aatos" palajaa!

• Tosi tyytyväinen

Ajat ovat menneet eteenpäin; Kekkonen ja puhelinkopit ovat poissa, kyläkaupat ja -koulut lakkautettu ja maaseutua eivät enää pidä pystyssä lehmäkarjat, vaan Lapin Leader.

Tuo oli pohjustus sille, että sain itse pari vuotta sitten satikutia kun käytin "syrjäkylä"-sanaa. Eräs ahkera maaseutuelinkeino-kehittämis-aktiivi huomautti vakavaan sävyyn, että ilmiötä kutsutaan nykyään SIVUkyläksi, ei syrjäkyläksi, joka on kuulemma halventava nimitys.

Mutta ehkä se passaa EU:lle, että sinun lapsuusmuistosi edelleen sijoittuvat syrjä- eikä sivukylälle... :D

• kauniimpi
        Tosi tyytyväinen kirjoitti:

Ajat ovat menneet eteenpäin; Kekkonen ja puhelinkopit ovat poissa, kyläkaupat ja -koulut lakkautettu ja maaseutua eivät enää pidä pystyssä lehmäkarjat, vaan Lapin Leader.

Tuo oli pohjustus sille, että sain itse pari vuotta sitten satikutia kun käytin "syrjäkylä"-sanaa. Eräs ahkera maaseutuelinkeino-kehittämis-aktiivi huomautti vakavaan sävyyn, että ilmiötä kutsutaan nykyään SIVUkyläksi, ei syrjäkyläksi, joka on kuulemma halventava nimitys.

Mutta ehkä se passaa EU:lle, että sinun lapsuusmuistosi edelleen sijoittuvat syrjä- eikä sivukylälle... :D

kyllä se täytyy sanoa vaikka ei helppo olekkaan tois paikkakuntalainen että kyllä se on yksi suomen kauniimpia "kyliä"

• ole...

sivukylä vaan lähiö, koska Kemijärven kaupunki kattaa koko alueen. Siis vaikka Vuostimo onkin lähiö.

• Tosi tyytyväinen
        ole... kirjoitti:

sivukylä vaan lähiö, koska Kemijärven kaupunki kattaa koko alueen. Siis vaikka Vuostimo onkin lähiö.

Wikipedian mukaan "Lähiö on kaupungin keskusalueen ulkopuolella oleva asuntoalue, jolla on oma liikekeskus tärkeimpine palveluineen. Yleensä lähiöihin on hyvät kulkuyhteydet tiiviin ja runsaslukuisen asutuksen ansiosta." Eli Kemijärvellä ei taida olla kuin yksi lähiö, Särkikangas? Riippuu siitä, mitä tärkeillä palveluilla tarkoitetaan; kauppa, posti, pankki, R-kioski...? Tai no höh, sitten ei Särkikangaskaan ole lähiö kun ei siellä ole pankkia.

• On täällä

Wikipedian mukaan "Lähiö on kaupungin keskusalueen ulkopuolella oleva asuntoalue, jolla on oma liikekeskus tärkeimpine palveluineen. Yleensä lähiöihin on hyvät kulkuyhteydet tiiviin ja runsaslukuisen asutuksen ansiosta." Eli Kemijärvellä ei taida olla kuin yksi lähiö, Särkikangas? Riippuu siitä, mitä tärkeillä palveluilla tarkoitetaan; kauppa, posti, pankki, R-kioski...? Tai no höh, sitten ei Särkikangaskaan ole lähiö kun ei siellä ole pankkia.

Rautatie & asema ja jäähallikin! Pankilla ei niin väliä kun vingutetaan muovia jos rahaa on . : D

• Tosi tyytyväinen
        On täällä kirjoitti:

Rautatie & asema ja jäähallikin! Pankilla ei niin väliä kun vingutetaan muovia jos rahaa on . : D

...parturi, kampaamo, ainakin kolme autokorjaamoa, rautakauppa ja pitäjän ainoa huonekaluliikekin. Ja monta koulua... jos tuota sanaa uskoltaa täällä Kemijärvellä enää sanoa...

• ykx rökäle

...parturi, kampaamo, ainakin kolme autokorjaamoa, rautakauppa ja pitäjän ainoa huonekaluliikekin. Ja monta koulua... jos tuota sanaa uskoltaa täällä Kemijärvellä enää sanoa...

myöskään legendaarista 3 kiven kuppilaa, joka myös sijaitsee kankaalla siwan takana.

• setteri...
        ykx rökäle kirjoitti:

myöskään legendaarista 3 kiven kuppilaa, joka myös sijaitsee kankaalla siwan takana.

On muuten muuallakin alkaneet matkimaan tuota kolmen kiven kuppilaa. Talviterasseille haetaan anniskelulupia joka puolella. Että mitäs me edelläkävijät... :-)

• muuttaa kemppa

takaisin kirkonkyläksi, luokitus kuntapuolella paranisi!!!! joka taasen vaikuttaa esim. verotukseen ja valtion apuihin.

• Tosi tyytyväinen

Että mitä että? Tarkoitat varmaan kunnaksi muuttamista. Miten vaikuttaa verotukseen?

Valtionavuilla varmaan tarkoitat valtionosuuksia. Miten kunnaksi muuttuminen vaikuttaisi niihin?

• asustellut ja

pääsääntöisesti tyytyväisenä. Mukavat naapurit ja miellyttävä asuinympäristö.

• JakopinBaini

Erkkikään että Kemijärveläiset

• sunseasky

Onhan se mukava, että Kemijärvelläkin joku viihtyy. Vieläpä nyt, kun sellutehdaskin pian suljetaan. En kuitenkaan usko, että kovin moni 18-40-vuotias valitsisi Kemijärveä ensisijaiseksi asuinpaikakseen....

• Kemijärvellä

kerran käynyt ja heti paikkakunnalle muuttaisin täältä kylmästä, itsekkäästä, pinnallisesta Etelä-Suomesta, jos Lapissa vain olisi töitä. Pikkukaupungit ovat lämpöisiä, inhimillisiä paikkoja verrattuna näihin betonilähiöihin, joissa kukaan ei toinen toistaan tunne eikä vähääkään lähimmäisistään välitä. Onneksi olen kuitenkin löytänyt Lapin kullan eli Kemijärveltä kotoisin olevan ihanaakin ihanamman miehen :)

• Aristoteleen Aivot

Mee jo sausesku muualle valittamaan. Varsinkin 30-40 vuotiaat tulisivat takaisin Kemijärvelle mielellään, jos täällä olisi töitä ja kaltaisesi tollot muuttaisivat muualle likaamasta omaa pesää. Kemijärvi on hieno paikka vaikka sauseskulaiset sitä yrittävät urkolla mollata!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe