Satamanosturin kuljettajia?!

Zero

Mimmosta olisi satamanosturin työ? Onko fyysisesti sellasta, että nainenkin pärjäisi? Kiinnostaisi kovasti. Netistä löytyy todella hintsusti kunnollista tietoa... Kuinka helposi/vaikeesti saisi työllistettyä itsensä helsingin satamassa? Ja millanen liksa keskimäärin on aloittelevilla satamanosturien kuljettajilla? Missä sitä voi yleensä opiskella?

7

6160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfdgfff

      Pitää olla hyvä näkö, ei ole fyysistä.
      Radiopuhelimesta kuulet mitä nostelet ja minne.
      Palkat on kaupungin mittapuussa hyvät, lisiä tulee.
      Kunnon tauot, ei saa pitkään tehdä putkeen.
      Vaikeeta on päästä jos et oo valmiiks kaupungilla hommissa, sillon vois sisäinen siirto onnistua jos yleensä on vapaita paikkoja, ja kun on niin on varmaan hakijoitakin.
      En nyt muista missä ne sitä opiskeli mut niitä nosturikuskeja ei ole ku muutamia/ satama, ehkä kun vuosaaren satama avataan aukee pari paikkaa lisää.
      Siinä jotain

      • irak

        kotkassahan on kursit


      • Anonyymi
        irak kirjoitti:

        kotkassahan on kursit

        Minä aloitin 17 vuotiaana Taalintehtaalla hallinosturikuskina " opiskelut" koska olin alaikäinen ja sovelias tähän kevyeen työhön. Olin mukana päivisin vakituisen työntekijän kanssa,välillä ajoin kun oli "työtön kausi", tärkeintä on saada pois "koukun heiluminen vastaliikkeellä" Muutama viikko meni niin jouduin harjoittelijaksi kaikkiin muihinkin nostureihin,kun opin työt valssilaitoksella minut siirrettiin ajamaan romukasalle raanaa jolla täytettiin pytty, 10000 kg romurautaa kerrallaan -LB uuniin,missä sulatettiin romurautaa 30000 kg eli 30 tonnia kerrallaan,niistä valettiin jööttiä siihen aikaan -1971- 1990 ainakin saakka ja valssilaitoksella tehtiin näistä sitten harjaterästä,nauloja,teräsverkkoa. Vuosaaren telakalla ajoin isoja satamanostureita,oli kahden päivän kokeet psykologin luona monenlaisine testeineen missä tutkittiin onko ukko sovelias tähän työhön. Syvyysnäkö on tärkeä että pystyy hahmottamaan kun nostetaan 50 metrin päästä tai lasketaan koukkua alas miehelle joka odottaa käsi ylhäällä narun kanssa. Wärtsilässä kävin suullisen,kirjallisen kurssin ja sain nosturikuskin ajoluvan kuvalla,olin jo ajanut yli 10 vuotta nostureita, Suomenlinnassakin pari vuotta. Yksinkertainen,helppo työ,pitää osata ennakoida tilanteet työntekijän silmin,puhelinyhdeydet oli Vuosaaressa,ilman niitä ei olisi pystynyt taakkoja nostamaan laivan taakse,sisään.Vieläkin osaisin hommat vaikka olen jo 70 vuotias.Paljon juoksin,pyöräilin vastapainona istumatyölle. Tässä tärkeimmät mitä osaan sanoa.Yksi kuski luki itsensä insinööriksi Valmetilla kun välillä oli aikaa lukea tai käydä alhaalla. Katsokaa vaikka : Vuosaaren nosturit telakalla niin saatte tuntumaa ajassa taaksepäin olevaan työhön satamassa,miten laivoja rakennettiin ja nostureita ajettiin. Terv. Tane .


    • hfjfhjfhjh

      Ei mitään fyysisiä vaatimuksia ellet ny ole yli 200 kiloinen ettet mahdu koppiin,tai joku ihan kääpiö vaahtosammuttimen kokonen.Ite kävin oppisopimuskoulutuksella aikoinaan en tiedä oikein miten ne noita uusia kouluttaa ainakin yhden pojan koulutin,eihän tää mikään avaruusraketti ole mihin tarvii vuosien koulutusta mitä monet luulee mutta kyllä siinä taitoa vaaditaan ja tarkkuutta,kokemus auttaa.Keskimääräinen palkka oli iltalehden muk jtn 2900 euroa lisineen?En tiedä näiden uusien palkkausjarjestelmästä,ite saan n.3400-3600 euroa lisineen bruttona kuukaudessa ja iät ajat tehny tätä vuorotöinä.Näkö pitää olla hyvä ja syvyystajun ne testaa ,kuulo ja jotain muuta turhaa.

      • kossako

        eli ilman yliröitä?


      • Zero
        kossako kirjoitti:

        eli ilman yliröitä?

        Kiitos vastauksista. Mikä teidän satamanosturinkuljettajien liitto on? Sieltä saattaisin saada lisätietoa miten kouluttautua alalle ja mitkä on työllistymismahdollisuudet.


      • Anonyymi
        Zero kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Mikä teidän satamanosturinkuljettajien liitto on? Sieltä saattaisin saada lisätietoa miten kouluttautua alalle ja mitkä on työllistymismahdollisuudet.

        satama-akt,jos muualla voi olla vaikka teolisuusliito,esim laivatelakka,rakennus rakenusliito torninosturit.satamanosturikuljettaja koulutus kotkassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      2995
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1716
    3. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      81
      1551
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1428
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1422
    6. Miksi teillä meni...

      ...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      155
      1319
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1253
    8. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1197
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1187
    10. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      82
      1178
    Aihe