Tänään on asunnottomien päivä. Ihan oikeasti eri syistä asunnotta olevia on maassamme ilmasto-olosuhteet huomioon ottaen ihan liikaa. Herää mieleeni parikin kysymystä:
1) Kun Jumala kuulemma paikkailee uskisten hampaita ja korjailee autojakin, miksi hän ei huolehdi edes uskisasunnottomien maallisenkin kodin tarpeesta?
2) Tampereen Radio (YLE) esitti iltapäivällä haastatteluohjelmaa asunnottomien auttamisesta tamperelaisessa Musta lammas -keskuksessa. Mukana oli mm. parisenkymmentä vuotta useinkin asunnottomana ollut nainen. Erityistä hänen asunnottomuudessaan tuntui minusta olevan se, että hän tavallaan vapaaehtoisesti ajautuu asunnottomuuteen aina vain uudestaan. Hän kuulosti olevan helluntailainen ja sanoi mm. käyneensä useita kertoja USAssa evankelioimassa. Kun hän sitten - omien sanojensa mukaan - sieltä palaa usein huonossa kunnossa ja rahattomana, ei olekaan varaa maksaa vaikkapa oman asunnon takuuvuokraa. Siis: hihhuli jättää tahallaan asioidensa hoitamisen, alkaa käännyttää muita - ja palattuaan kotiin ruikuttaa vielä, että yhteiskunnan tulisi antaa asunto nyt. Näinkö uskovan tulee asioitaan hoitaa?
Asunnottomuus ja helluntailaiset
11
612
Vastaukset
- ylläpidolle
huomautuksen sun jutustasi. Tuo kuulosti helluntalaiselta ei oikein tunnu oikealta todellisuuspohjalta.
jos elää holtittomasti, eikä se voi uskossa olla, mikä lie huuhaa, kun luuhaa ympäri maailmaa, niin rahathan siellä menee, mitäs sitten muuta kuin sossikseen vaan, ei se ole Jumalan asia, että otit vähän huonon kohteen esille, joka ei liity Jumalaan mitenkään eikä hellunytailaisuuteen!
- umpihetero.
palstalle sitten kaiken päivää kirjoittelvat puupäähihhuli ovat ilmesti kaikki pelkkiä yhteiskunnan elättejä. kuten tämä savonarola joka on mitä ilmeisemmpin pelkkä yhteiskunnan elätti. miten hänellä muuten olisi mahdollisuutta notkua täällä jatkuvasti tunnista ja päivästä toiseen?
kun häneltä kysyy että mitä hän tekee, niin hän ei vastaa. joka sekin siis vahvistaa annetun oletuksen. huvittavaa on sitten se, että hän muut hänenlaiset yhteiskunnan elättipummit sitten tällä palstalla yrittävät antaa ohjeita siitä, miten jokaisen tulisi elää ja miten suomalaisen yhteiskunnan tulisi toimia, että se ei joutuisi perikatoon.
ps. ai niin. minä olen syyslomalla. - poikalapsi
Jahas: NYT nähtiin sitten sekin päivä, että Ritarille ei kelpaa enää uskovaksi omien sanojensa mukaan parikymmentä vuotta sitten uskoon tullut ja uudesti syntynyt ihminen. Alkaakin mennä mielenkiintoiseksi! Ritari näkyy myös jälleen "tietävän", mikä liittyy Jumalaan ja mikä ei.
Voi helluntailainen! Kyllä sä Ritari olet oikeesti pimee! - umpihetero.
että tässä maassa siis maksetaan ihan jollekkin siitä että hän kirjoittelee ja suurin piirtein "asuu" tällä palstalla? miten muuten se voi olla mahdollista kuin siten että on yhteiskunnan elätti? vai onko tämänkin tason logiikka liian vaikeaa ymmärtää...
- kai se
poikalapsi kirjoitti:
Jahas: NYT nähtiin sitten sekin päivä, että Ritarille ei kelpaa enää uskovaksi omien sanojensa mukaan parikymmentä vuotta sitten uskoon tullut ja uudesti syntynyt ihminen. Alkaakin mennä mielenkiintoiseksi! Ritari näkyy myös jälleen "tietävän", mikä liittyy Jumalaan ja mikä ei.
Voi helluntailainen! Kyllä sä Ritari olet oikeesti pimee!on tullut jo aiemmin selville että mohikaanilla ei nouse kaikki hissit ihan ylös asti :D
Vaikka itse kuvitteleekin olevansa vähintäänkin Jumalasta seuraava ja TIETÄÄ tasan tarkkaan kuka uskoo ja kuka ei, jopa näkemättä ja jututtamatta itse tapausta. - gay-uskis
Eiköhän tämän palstan kirjoittelijat ole tavallisia mattimeikäläisiä.
kyllä oot varmaan lukenut palstalla Jeesuksen käsky että tulee olla valmis luopumaan omaisuudestaan Jeesuksen vuoksi.
Se "evankelista"on vain antanut monille ns.virkaatekeville sen mahdollisuuden.
Kyllä en oikeesti ymmärrä.
Mut pakotettiin siihen, kun oon kertonut: allekirjoittamaan yhteishuoltosopimus ja mies ei tuonutkaan lapsia.
Kukaan sossu ei ollut mun puolella, riitti kun Marko kerto että ero tapahtui, koska valitsin Jeesuksen hänen tilalleen. Ne vaan sano että onhan mulla poika.
Hälläkö väliä sillä on enää. Se jätti sitä noudattamatta, sitä sopimusta ja viranomaiset siunasivat sen.
5 vuotta oon joutunut olemaan tän yhteiskunnan armoilla ja voin kuvitella mitä se nainen on joutunut kokemaan. Hirveää ajatellakin.
Mä kun join ja tutustuin moniin ns.laitapuolen kulkijoihin siis niin kyllä oli helppo huomata miksi asunnottomien asioiden hoitajat oikeasti töissä ovat.
Ihan ovat vaan itseään esittelemässäm, ne on esimerkkejä ja siitä ne saa sen palkan.
Monelle ihmiselle olis se koti aika tärkeä juttu.
On aika syyllistävässä hengessä tehty se, mistä kirjotit se dokumentti.- mathetes
Otan kantaa vain hiukan!
Hammasjuttuun en nyt kommentoi, olen kyllä kuullut niistä, mutta itse en ole nähnyt, mutta tuohon autojuttuun vähän kommenttia! Siksi että tunnen lähentä erään tapauksen, joka oli mielestäni aika eriskummallinen juttu!
Eräs tuntemani hyvin pirteä 85 vuotias mies, helluntailainen, vei autonsa merkkihuoltoon noin vuosi sitten koska auto "nyki" ajettaessa ikävästi! Auto oli huollossa 3 päivää ja sitten hän haki sen pois, mutta kotimatkalla alkoi taas sama nykiminen kuin aiemminkin, ja hän vei auton takaisin huoltoon ja kertoi auton nykivän edelleen! Meni taas muutama päivä ja huollosta soitettiin hänelle etteivät he ymmärrä mistä moinen nykiminen johtuu!? He olivat vaihtaneet jonkun uuden osankin autoon, mutta nykiminen vain jatkui. He pyysivät tätä auton omistajaa hakemaan autonsa pois ja eivät nyt veloita mitään vaikka jotain uutta osaa oli laitettukin autoon koska eivät saaneet vikaa korjattua!
Hän sitten ajoi auton kotiinsa ja auto seisoi pihalla muutaman päivän ja sitten tuli tarvetta lähteä jonnekin ja niin tämä uskonveli kävi rukoukseen! Herra minulla on sinun antamasi auto jonka olen aikoinaan uutena ostanut, ja nyt jo 10 vuotta vanhana se on alkanut temppuilemaan ja merkkihuoltokaan ei ole osannut vikaa korjata, joten herra, nyt pyydän sinulta, että sinä korjaisit tuon ikävän vian pois!
Mies tämänjälkeen marssi autolleen ja starttasi auton käyntiin ja lähti ajamaan asioilleen ja huomasi ajaessaan ettei auto nykinyt enään! Ei nykinyt seuraavanakaan päivänä eikä sitä seuravana! Ja kun minä kävin hänen luonaan kylässä noin 6.kk tämän kaiken tapahtuneen jälkeen, niin auto oli edelleenkin aivan priima kunnossa! Ja tämä tarina on aivan tosi juttu!!!
Mitä sitten tulee tuohon kertomuksesi naiseen josta puhuit, niin kylläkai sinäkin sen tajuat ettei tuo nainen ollut ihan "tasapainoinen" elämäntavoiltaan ja muiltakaan tavoiltaan! Onhan hän voinut kuuluakin helluntaiseurakuntaan, mutta ei tuo kyllä oikein terveen ihmisen toiminnalta kuulostanut mitä hänestä kerroit, joten älä ota tuota hänen kertomaansa ihan sanatarkasti todesta! Tietysti tuo olisi hyvä aihe runnoa helluntailaisuuta, mutta kuten sanoin, älä ota tuota hänen tarinaansa ihan todesta, jätä se omaan arvoonsa! Tarina ei kerro yleisellätasolla helluntaisuudesta yhtään mitään!
Eräs mieshenkilö aikoinaan kysyi minulta, että onko ne helluntailaiset kaikki sellaisia kuin eräs hänen tuntemansa naisystävä jota hän aikoinaan tapaili, joka kuului helluntaiseurakuntaan! Sitten hän alkoi kertomaan mitä hän kysymyksellään tarkoitti ja kertomus oli kuin hurjimmastakin toiminta trilleristä, en nyt käy yksityiskohtia lävitse!
Tämä mies sitten lopettikin tuo suhteen jo muutaman kuukauden kuluttua ja sekin kokemus oli ollut aivan omaa luokkaansa! Nainen oli täysin tasapainoton ihminen ja psyykkisesti häiriintynyt, mutta hän oli kuitenkin ollut joskus helluntaiseurakunnan jäsen, mutta oli kuitenkin jouduttu eroittamaan seurakuntayhteydestään juuri omituisten tempauksiensa vuoksi jotka osoittautuivat kaikkea muuta kuin uskovan ihmisen teoiksi! Nainen siis kertoi tälle miehelle olevansa helluntailainen, mutta jätti kokonaan kertomatta sen, että hän ei enään ollut sitä heidän tavatessaan koska hänet oli jo eroitettu seurakuntayhteydestään pois omituisten toimintojensa vuoksi! Vedä herneet nenään jonkun niin sanottu evankelista nainen vuoxi ja mene helvettiin! Jos suuttut Jumalaan ja menet helvettiin ? Niin se on ihan ok ? Mutta älä viitsi tehdä juttua korviesi väliin jonkun feikki jutun takia !!! Siunausta sulle !!!
- poikalapsi
1) En usko helvettiin ollenkaan. Jos se on olemassa, toivon, että pääsen sinne, jos ritarit ja muut idiootit menevät jonnekin muualle.
2) En ole suuttunut Jumalaan.
3)MIKÄ avauksessani on "feikki" - mitä tuo sana sitten tarkoittakin? Evankelistanainen oli taatusti ihan oikeasti radion haastattelussa. Hän kertoi nasunnottomuudestaan. Aika lailla teidän reaktionne helluntailaisuudesta kertovat: kun helluntailainen evankelioi oikein innokkaasti ja joutuu jo asunnottomaksikin, hän ei enää olekaan teille kelpaava. SEKÖ on kristillistä lähimmäisenrakkautta se?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763531
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t282237Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä832005Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191550- 281421
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271393Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71354Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671307Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101227Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531065