Horoskoopit ja tärähtäneet!

The-Puu

Miten joku voi uskoa horoskooppeihin? Minä en ymmärrä kun varsinkin naiset aina kysyvät horoskooppimerkkiä. Onpa aika monella Galleria-sivuillaan horoskooppi.

Jos horoskooppi olisi totta ei ihmisellä olisi omaa vastuuta.

Jos horoskooppi olisi totta, huonojen tähtien alla syntynyt ihminen olisi kuin väärin ohjelmoitu robotti!

42

1439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykopatologia

.
      Hän ei uskonut (lehtien) horoskooppeihin mutta uskoi "oikeisiin" horoskooppeihin. Jotkut taas uskovat osittain, mikä on minusta kaikkein merkillisintä.
      .

• The-Puu

>>Jotkut taas uskovat osittain, mikä on minusta kaikkein merkillisintä.
        .>>

Todella huvittavaa, saa karsia itselleen mieluisen päivän!

• -
      Samanlaista taikauskoahan on Jumalaan/jumaliin uskominenkin.

• Psykopatologia

.
        Esim. rikas uskovainen tukeutuu sairauksissaan parhaisiin desantteihin, vaikka hänellä olisi Jumala.
        .

• Psykopatologia
        Psykopatologia kirjoitti:

.
        Esim. rikas uskovainen tukeutuu sairauksissaan parhaisiin desantteihin, vaikka hänellä olisi Jumala.
        .

.
        Siis kyllä normaalitkin uskovat huroskooppeihin; ei tarvitse olla tärähtänyt.
        .

• The-Puu

MIksi et kestä minkäänlaista kritiikkiä?

• uskoo...

myös psykiatriaa. Siinä vasta hömppää.

• Psykopatologia

.
        Minullahan Taivas on täydellisesti determinoinut uran psykologina ja tiedemiehenä, valtiomiehenä ja salapoliisina.

Kun kerran Kauris on auringossa, Kalat kuussa ja tätä vielä täydentää nouseva Skorpioni, asialle ei voi mitään.
        .

• Psykopatologia kirjoitti:

.
        Minullahan Taivas on täydellisesti determinoinut uran psykologina ja tiedemiehenä, valtiomiehenä ja salapoliisina.

Kun kerran Kauris on auringossa, Kalat kuussa ja tätä vielä täydentää nouseva Skorpioni, asialle ei voi mitään.
        .

-
        No eihän minusta olisi mitään voinutkaan tulla koska minulla on nauris auringossa, jalat suussa ja näitä täydentämässä maasta nouseva pioni - vai joriiniko se oli.

Turha potkia tutkainta vastaan.

• Psykopatologia
        kellastunut kirjoitti:

-
        No eihän minusta olisi mitään voinutkaan tulla koska minulla on nauris auringossa, jalat suussa ja näitä täydentämässä maasta nouseva pioni - vai joriiniko se oli.

Turha potkia tutkainta vastaan.

.
        Minulla tuo valtiomiehen status on vielä hakusessa. Voisin ottaa kellastuneen ulkoministeriksi ja hermiitin sosiaaliministeriksi, mutta hän ei enää koskaan halua kommunikoida "hra Luukkosen" kanssa.
        Harmi sekä hänelle että Suomelle.
        .

• Psykopatologia kirjoitti:

.
        Minulla tuo valtiomiehen status on vielä hakusessa. Voisin ottaa kellastuneen ulkoministeriksi ja hermiitin sosiaaliministeriksi, mutta hän ei enää koskaan halua kommunikoida "hra Luukkosen" kanssa.
        Harmi sekä hänelle että Suomelle.
        .

-
        Ja valtiomiesurasi päätteeksi saisit Kyösti Kallion patsaan toisinnon eli ummetuksesta kärsivän pytyllä istuvan pohdiskelijan näköispatsaan Töölön torille.

Vai?

• Vitsiniekka,
        kellastunut kirjoitti:

-
        Ja valtiomiesurasi päätteeksi saisit Kyösti Kallion patsaan toisinnon eli ummetuksesta kärsivän pytyllä istuvan pohdiskelijan näköispatsaan Töölön torille.

Vai?

Sano sitten kun on naurun aika.

• est-ethic

En usko horoskooppeihin. Muistaakseni jossakin pohjoismaassa/pohjoismaissa oli tehty yli 10 000 henkilöä käsittävät tutkimus, jossa oli tutkittu horoskooppimerkin ja persoonallisuuden piirteiden yhteyttä. Sellaista ei löytynyt.

Se, että horoskoopeissa esitetyt kuvaukset tuntuvat omilta, johtuu nk. Barnum-efektistä; kun henkilölle annetaan riittävän yleisluontoinen kuvaus, hän kokee, että kuvaus sopii häneen ja se on kuin juuri hänelle tehty.

Tämä efekti toimii kyllä kaikilla ihmisillä. Vaikka efektin olemassaolon tietäisi, se on silti eri asia kuin miltä se tuntuu.

Ihminen yleensä haluaa luoda maailmaansa ennustettavuutta ja järjestystä. Maailman tulkinta tähtimerkkien valossa voi tarjota tällaista tukea.

On myös niin, että ihminen tulkitsee asioita ennakkokäsitystensä ja -odotustensa kautta. Jos vaikkapa leijonia pidetään voimakastahtoisina, niin kun henkilö tiedetään leijonaksi, hänen persoonaansa tarkastellaan tästä näkökulmasta ja huomataan helpommin voimakastahtoisuuteen kuin vaikkapa herkkyyteen liittyviä piirteitä.

Tällaisesta voi tulla myös itseään toteuttava ennuste; jos lapsen vanhemmat pitävät lasta herkkänä, koska hän on horoskoopiltaan kala, he huomaamattaan ohjaavat lasta tietyntyyppiseen käyttäytymistyyliin.

Voi myös olla, etteivät kaikki ota horoskooppeja kovin vakavasti, vaan pitävät niitä viihteenä ja ajankuluna. Se, että naiset kyselevät horoskooppimerkkiä, voi myös olla vain eräänlainen kielipeli, ei mitään sen vakavampaa.

Lisäksi, ihmiset eivät ole täysin rationaalisia olentoja, eikä sitä heiltä pidä vaatia. Ihmisyyteen kuuluu monenlaisia asioita; rationaalisuus on niistä vain yksi.

En usko, että horoskooppeihin uskovat ajattelevat, että ihmisillä ei olisi omaa vastuuta. Ennemminkin he kai ajattelevat, että tähtimerkki vaikuttaa ihmisellä joihinkin luonteenpiirteisiin tms.

• The-Puu

Olisihan se aina mukava kuulla pelkkää hyvää ja elää;
        kohtalo johdattaa, kuin tuuli laivaa..

• trisse

en usko mutta uskon että summittaisesti syntymäajalla on merkitystä persoonaan. Tutkitustikin eri vuoden aikana syntyneillä ihmisillä on eroa syntymäpainossa, sairastelussa (skitsofreniariski, allergiataipumus) jne. Samoin se varmasti vaikuttaa että tammi-helmikuussa syntyneet ovat kouluun mennessään kehittyneimpiä kuin loppuvuodesta syntyneet. Tuntuu että heillä on enemmän myöhemminkin itsevarmuutta kun taas loppuvuodesta syntyneet ovat vähän arempia.

• Rumuuspilkku

Sinäkin päätit sitten kellua paikalle.

• est-ethic

"Samoin se varmasti vaikuttaa että tammi-helmikuussa syntyneet ovat kouluun mennessään kehittyneimpiä kuin loppuvuodesta syntyneet."

Tämä ei välttämättä johdu syntymäajasta sinänsä, vaan syntymäajan suhteesta koulun aloitukseen. Ne, jotka ovat syntyneet tammikuussa, ovat melkein vuoden vanhempia, kuin ne, jotka ovat syntyneet joulukuussa. Kuitenkin samana vuonna seitsemän vuotta täyttävät todennäköisesti aloittavat koulun samana vuonna.

• Horoskooppeja pitää osata soveltaa oikein.
      On harhaoppia uskoa syntymänaikaiseen horoskooppimerkkiin.

Siis. Valitaan horroskooppimerkin paras teksti ja horrostetaan, sen mukaan.
      Tänään härkä, huomenna ehkä oinas tai bessi jne.

Astrologit ovat näemmä hyväntahtoista väkeä, aina niiltä saattaa sympatiaa lohjeta.

• Psykopatologia

.
        Ja sitten täytyy ottaa huomioon oppositiot, konjuktiot ja konjunktuurit. Ja saattaa olla niin, että Suomessa Härkä voi olla Kiinassa Kirppu tai jopa Matolapanen.

Originaalille on jo varmaan selvinnyt, että useimmat kirjoittajat ottavat horoskooppi-tieteen aivan tosissaan.
        .

• ’P. u. P.’

.
        Ja sitten täytyy ottaa huomioon oppositiot, konjuktiot ja konjunktuurit. Ja saattaa olla niin, että Suomessa Härkä voi olla Kiinassa Kirppu tai jopa Matolapanen.

Originaalille on jo varmaan selvinnyt, että useimmat kirjoittajat ottavat horoskooppi-tieteen aivan tosissaan.
        .

”…useimmat kirjoittajat ottavat horoskooppi-tieteen aivan tosissaan.”
        Mitä kummaa, vihjaatko että täällä olisi joku todellinen epäilijä?

Tietysti horoskoopit pitävät paikkansa ja erityisen todenpitävä on kiinalainen horoskooppi, jonka mukaan minä olen Sika.
        Kiinalaiset keksivät ruudin ja siksi heidän horoskooppinsa on se paikkansapitävin. Myöhempien aikojen heikompilahjaisesta sanotaan, ettei ole mikään ruudinkeksijä. Tätä ajatusta voi soveltaa viikkolehtien horoskoopintekijöihin.

Kiinalaisen horoskoopin Sika pitää kohdallani paikkansa, sillä olen kuullut itseäni kutsuttavan siaksi; ”olet sikamainen tyyppi”, ”käyttäydyt kuin sika”, ”sikamaiset pöytätavat” ja naisten käyttämänä adjektiivia ”sovinistisika!”.

• HeppuHej
      • Psykopatologia

.
        "Nuo kärjekkäät luonteenpiirteesi tulevat aina vaan voimistumaan, ja kauneus, jota sinulla vielä jonkin verran on jäljellä, tulee katoamaan."

Tällaisilla ennustuksilla voi lyödä rahoiksi!
        .

• HeppuHej

.
        "Nuo kärjekkäät luonteenpiirteesi tulevat aina vaan voimistumaan, ja kauneus, jota sinulla vielä jonkin verran on jäljellä, tulee katoamaan."

Tällaisilla ennustuksilla voi lyödä rahoiksi!
        .

että kuolet köyhänä, jos noilla ennustuksilla aiot lyödä rahoiksi.

• noista

horoskoopeista?

• toteen ettei

Jumalaa ole?

• kellastunut*

• Sinä kellastunut
        kellastunut* kirjoitti:

-
        Näytä sinä toteen, ettei spagettihirviötä ole.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

Koitat vääntää asiaa kieroon.

• Psykopatologia
        Sinä kellastunut kirjoitti:

Koitat vääntää asiaa kieroon.

.
        Jumalan olemassaolo!
        .

• Suomen.kansalainen

.
        Jumalan olemassaolo!
        .

Jumala todistaa itse Itsensä. Joko uskoo tai ei, siinä koko homma. Turhinta on kinastella.

Myöntänet sinäkin Psykopatologia, että on olemasssa tiloja joissa olet ajatellut potilaasta; mikä tuota riivaa? On siis olemassa hyvä ja paha, Jumala ja saatana. Vain Jeesus voi vapauttaa pahan vallasta.

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!

• Psykopatologia
        Suomen.kansalainen kirjoitti:

Jumala todistaa itse Itsensä. Joko uskoo tai ei, siinä koko homma. Turhinta on kinastella.

Myöntänet sinäkin Psykopatologia, että on olemasssa tiloja joissa olet ajatellut potilaasta; mikä tuota riivaa? On siis olemassa hyvä ja paha, Jumala ja saatana. Vain Jeesus voi vapauttaa pahan vallasta.

Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut!

.
        Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa, ei myöskään olemattomuutta.

Tänään kuitenkin kuulin vakuuttavan todostuksen: Kimin maailmanmestaruus vastoin kaikkea statistiikkaa. Tämä ilmentäisi, että Jumalalla on kaksi suosikki-kansaa: Israel ja "Talvisota-Suomi".
        .

• hermiitti

.
        Jumalan olemassaoloa ei voi todistaa, ei myöskään olemattomuutta.

Tänään kuitenkin kuulin vakuuttavan todostuksen: Kimin maailmanmestaruus vastoin kaikkea statistiikkaa. Tämä ilmentäisi, että Jumalalla on kaksi suosikki-kansaa: Israel ja "Talvisota-Suomi".
        .

Jättäisit uskovaiset ihmiset rauhaan!

• T-prosessoitunut

Astrologia on vanha "menetelmä"kuvata tiettyyn aikaan syntyneiden luonnetta ja karaktääriä.Sitä ei voi väittää tieteeksi.Luonnehoroskoopit antavat seikkaperäistä tietoa kohteestaan.Aurinkomerkki on se merkki,johon tavallisimmin viitataan.Nouseva merkki on joskus jonkun henkilön kohdalla jopa dominoivampi,kuin aurinko- merkki.Vasta ko.henkilön koko "kartan"kattava dynamiikka kertoo kys.henkilön ominaisuuksista enemmän.Tapahtumamahoroskoopit ovat silkkaa puppua.

• Psykopatologia

.
        myös "persoonallisuus"-horoskoopit. Luonne ja karaktääri merkitsevät samaa.
        .

• Eli kysymys kuuluu :

Uskookoko Hermiitti horoskooppeihin?

• gerda_maare

ei hermiittia saa kiusata hermiitti on tollanen söpö pieni lutuinen tonkija

• hermiitti

Mie olen Rokka!

Ketju on luettavissa tukarin yleisen keskustelun alla!

• kellastunut*
        hermiitti kirjoitti:

Mie olen Rokka!

Ketju on luettavissa tukarin yleisen keskustelun alla!

-
        Hermit:

"Nimeni on rokka, hernerokka.

Prut, prut ja prööt.

• hermiitti
        kellastunut* kirjoitti:

-
        Hermit:

"Nimeni on rokka, hernerokka.

Prut, prut ja prööt.

Vai oliko toi sitä Kyltsin huumoria?

• kellastunut*
        hermiitti kirjoitti:

Vai oliko toi sitä Kyltsin huumoria?

-
        Kansalliskirjailijamme teos on minulle liki pyhä.

Siksipä en ymmärräkään miten sinä kehtaat halventaa sitä tuolla tavoin.

• hermiitti
        kellastunut* kirjoitti:

-
        Kansalliskirjailijamme teos on minulle liki pyhä.

Siksipä en ymmärräkään miten sinä kehtaat halventaa sitä tuolla tavoin.

Sinäkö määräilet sen mistä saan kirjoittaa?

• kellastunut*
        hermiitti kirjoitti:

Sinäkö määräilet sen mistä saan kirjoittaa?

-
        Kirjoita mistä haluat, mutta älä vertaa itseäsi henkilöhahmoihin joiden kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä.

Tai kansa voi luulla, että olet sairastunut vakavasti (Ns. Napoleon kompleksi).

• hermiitti
        kellastunut* kirjoitti:

-
        Kirjoita mistä haluat, mutta älä vertaa itseäsi henkilöhahmoihin joiden kanssa sinulla ei ole mitään yhteistä.

Tai kansa voi luulla, että olet sairastunut vakavasti (Ns. Napoleon kompleksi).

Kyllä minä aina yhden komppanian "ryssiä" suolle suolaisin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6604
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4492
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3168
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1359
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1283
    Aihe