Kiroilu työpaikalla

parantaa ilmapiiriä!

Siis mitä h*****tiä! :D Itse taidan olla kyllä tämän työpaikan ilmapiirin parantaja parhaimmasta päästä.

http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2007/10/19/Brittiprofessori kehottaa kiroilemaan t%F6iss%E4/200725997/66

"Norwich Business Schoolissa valmistuneen tutkimuksen mukaan epäsovinnaisella ja joskus jopa epäkohteliaalla kielenkäytöllä voi työelämässä olla myönteisiä seurauksia muun muassa ryhmähengen kannalta."

Voi @!&%#!

49

10358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapahtuu

      Kyllähän vapaamuotoinen kielenkäyttö saa ihmiset rentoutumaan.

      • saatanan saatana

        minkä saatanan perkeleen paskan eu-direktiivin takia niitä helvetin perse -sanoja pitää ruveta kulli vieköön itse sensuroimaan?

        VOI HELEVETI HELEVETI PERKELEM PERSE ! ! !


    • -Lizzie_

      No kyllä mä ainakin oon paremmin viihtyny sellaisissa paikoissa joissa voi yhessä kolleegojen kans kirota jotain, parempi ryhmähenki tosiaan ja on rennompi meininki ku tietää että voi ääneen sanoa jos joku mättää ilman turhaa sensurointia.

      Mutta eiköhän se ihan riipu ihmisestä. :)

      • ichigo-79

        Täytyyki ottaa seuraavalla kaffetauolla ämmien kans jutux tää tutkimus XD

        Sittehä miekin oon ilmapiirin parantaja parhaasta päästä!
        Vaikka jotkut niistä ämmistä on uhannu pestä mun suun saippualla eräänkin kerran..
        tänään viimex..^^'

        VAAN EI ENÄÄ XD !!!


    • kirjasto-gona

      Aivan nolla tutkimus tai huuhaata.

      • antihihhuli

        Sä nyt oot joku v***n jäykkis, joka nuttura päässä suupielet alas vääntyneinä säikyttelet ihmisiä ahdistuneella olemuksellasi. Kiroilu ja muu rento meininki parantaa vaan työilmapiiriä..ymmärrän kyllä, että ahdistunutta uskovaista sellainen tietysti ahdistaa, mutta sellaiset voidaan vaikka pistää pihalle niin kaikilla on hauskempaa.


      • työkavereille......
        antihihhuli kirjoitti:

        Sä nyt oot joku v***n jäykkis, joka nuttura päässä suupielet alas vääntyneinä säikyttelet ihmisiä ahdistuneella olemuksellasi. Kiroilu ja muu rento meininki parantaa vaan työilmapiiriä..ymmärrän kyllä, että ahdistunutta uskovaista sellainen tietysti ahdistaa, mutta sellaiset voidaan vaikka pistää pihalle niin kaikilla on hauskempaa.

        kuin lievemmässä muodossa pomoille.En halua kavereita töissä kuin muutaman,joiden ei tarvitse olla työmaalla kieli pitkällään!


      • mattsmatts
        antihihhuli kirjoitti:

        Sä nyt oot joku v***n jäykkis, joka nuttura päässä suupielet alas vääntyneinä säikyttelet ihmisiä ahdistuneella olemuksellasi. Kiroilu ja muu rento meininki parantaa vaan työilmapiiriä..ymmärrän kyllä, että ahdistunutta uskovaista sellainen tietysti ahdistaa, mutta sellaiset voidaan vaikka pistää pihalle niin kaikilla on hauskempaa.

        Mistä ne rääväsuulapset tulevat tämän päivän kouluihin, kun työpaikoillakin saa noin hulvattomasti hetulaa heilutella.


      • Tuikku49
        työkavereille...... kirjoitti:

        kuin lievemmässä muodossa pomoille.En halua kavereita töissä kuin muutaman,joiden ei tarvitse olla työmaalla kieli pitkällään!

        Oletpas epeli, en varmasti haluaisi olla kanssasi samalla työpaikalla!


      • kyllä muuten toimii

        Kyllä toi varmasti totta on kun radiossakin siitä sanottiin o_o' miks siitä sanottas jos s nyt aivan huuhaata ois?


      • epeli.....
        Tuikku49 kirjoitti:

        Oletpas epeli, en varmasti haluaisi olla kanssasi samalla työpaikalla!

        et viihtyisi työpaikallani vaikka en olisi siellä töissä!


    • työpaikkakiusaaminen

      Kaikki samaa paskaa

      • kokenut duunari

        kiusattujen puolesta.Silloin kohdistuu oikeisiin henkilöihin!


    • Kumma että

      Miten voi sielunvihollisen nimen mainitseminen kohottaa ilmapiiriä,no oli miten oli omaa herraansa kun huutelevat.

    • duunariperkele

      Varsinkin jos on puhe palkasta tai työnjohdosta niin kummasti niitä kirosanoja tahtoo vaan duunarin suusta putoilla :D

    • työntekijän

      simputtaminenkin ja nyrkkitapelut.

    • Moni kivi on kangelle tietä antanut sanoilla "perkele" ja "mikä vittu se tällä on hätänä".

      Harvoin kiroilemaan joutuu, mutta kyllä se auttaa.

    • dekl

      On helpottavaa haukkua kiroillen pomoa

    • oi voiiii

      tuo väite on vähän niin ja näin, joillekin kiroilu sopii toisille ei, toiset pitää siitä jotkut ei..työpaikalla jos työskennellään esim´. ryhmänä, olisi ehkä järkevää ottaa selville ovatko kaikki kiroilevia ihmisiä..jos näin sattuisi olemaan että kaikki käyttää voimasanoja silloin tällöin, tokihan se silloin parantaa ilmapiiriä kun olet oma itsesi ja kiroilet..

    • pertti#

      Se tarkoittaa myös sitä että osataan kiroilla, eli juuri oikeassa kohdassa oikeaan aikaan. Kukaan ei jaksa kuunnella sellaista henkilöä, jonka joka toinen sana on vittu. Taitava kiroilija on sellainen joka saa kiroilullaan aikaan jonkinlaista rentoa ja humoristista meininkiä. Kiroilukin on taitolaji!

      • Tuikku49

        Olet aivan oikeassa.. Se on taitolaji.


      • Äppel-Hallon-Körsbär
        Tuikku49 kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa.. Se on taitolaji.

        Kuten nämä monet ovat nyt takertuneet tuohon toisten haukkumiseen, niin kiroilu ja muille v>i


      • jsd
        Äppel-Hallon-Körsbär kirjoitti:

        Kuten nämä monet ovat nyt takertuneet tuohon toisten haukkumiseen, niin kiroilu ja muille v>i

        ihanaa kielenkäyttöä täällä suomi24:n ihana kypsällä keskustelupalstalla, voi että kun on ihanaa täällä ja kuulua teidän joukkoon. Kiitos että te 95% täällä olijoista olette tällaisia, kiiiitos. Ah en ole yksin. Kauan eläköön sananvapaus ja suomi24


    • Stormheart

      Kiroilu helpottaa kummasti kun joku menee päin helvettiä töissä. Muidenkin asenteella huudettu PERKELE! hymyillyttää työpaikalla. Sitä paitsi ilman kiroilua pomot vielä luulee että töissä on liian mukavaa ja lätkäisee jotain paskahommia vielä muiden duunien päälle.

    • Meisselinä

      Minkäslainen mukava työpaikka se sellainen on, jossa pinna kireällä turhautumistaan purkaa kirosanoihin?

      Parhaimmanlaisessa työympäristössä ei ole tarvetta kiroilla, eikä siellä tarvitse "rentouttaa" ilmapiiriä kirosanoin.

      Olin viime kesänä kesätöissä kamalassa paikassa, jossa työtovereiden kanssa kiroilimme, koska todella halusimme manata esimiestä, työtä ja asiakkaita. Työ oli totta kai matalapalkkainen, ja osa työläisistä käytti huumeita.

      Tuollaisissa matalapalkkaisissa, raskaissa töissä on joskus pakko manata pois pahaa oloa. Menestyjät eivät manaa, he juttelevat esimiehen kanssa.

      Toista se on oikeasti hyvässä työpaikassa. Kiroilu on rumaa.

    • saamaa

      mieltä!!! Sitä ei katota varsinkaan naisvaltasessa työ ilmapiirissä pahalla. Se on joskus rentouttavaa ja tapa sekin purkaa paineita jos niinsanotusti vi***taa.. Kyllä ekankerran kun kuuluin 40-60 -vuotiaiden (vanhempien ikäryhmien) kiroilevan ihmetytti, mutta kun on ollu vähän aikaa siellä töissä. ei hetkauta enää :)

      • anna-78

        En toellakaan viihtyisi työpaikassa, jossa estottomasti kiroiltaisiin. Tietty sen ymmärrän, jos lyö ukkovarpaansa arkistokaappiin, mutta jos miulle kiroiltaisiin normaalissa keskustelussa niin ymmärrys loppuisi. Mie oon sen verran vanhanaikainen, että etenkin miehen kiroilu (vaikka se ei olisi minulle suunnattukaan henk.koht.)loukkaa naiseuttani ja psyykkistä reviiriäni.


    • On täysin hyväksyttävää...

      Epäonnistumisten/pettymysten käsittely työpaikalla, vaikka joskus kiroamalla, auttaa työilmapiiriä.
      Silloin epäonnistumiset/pettymykset tulevat purettua, eikä niitä jää hampaankoloon odottamaan sopivaa uhria, jolla ei ole mitään tekemistä ko. epäonnistumisen/pettymysten kanssa.

      Jos epäonnistumisia/pettymyksiä ei pureta voi työyhteisö kyynistyä ja samalla alkaa henkisen väkivallan käyttö, epäonnistumisten/pettymysten purkaminen ihmisiin, joilla ei ole mitään tekemistä ko. asioiden kanssa.

      Seuraukset työyhteisön pahoivoinnista voivat olla tällaisia:
      http://www.tyopaikkakiusatut.net/ -> Kertomukset

    • omaa kokemusta

      Pitää täysin paikkansa!
      Meilläkin noin kymmenen naisen tiimissä (ikähaitari 35-55v) aina kun jollain pääsee ärräpäitä helahtaa muilta naurut! Huomattavasti parantaa ja keventää ilmapiiriä! Viereisessä tiimissä ei kiroilla eikä naureta...ja ilmapiiri sen mukainen...

    • yhn31vsa

      tykkää kuunnella ku työkaveri vieres kiroilee minkä kerkee. joku ruuvi tippuu niin kolme kirosanaa peräkkäin tai jos joku ei heti onnistu niin taas kiroillaan ja muutenki vaikka ei mitään ihmeellistä tapahdukaan niin kiroilee.
      kyllä siinä menee työhalut kuunnelles eikä mun mielestä ilmapiiri mitenkää parane tms..

    • ei vittuila

      KOULUSSA!!

    • kamikaze 33

      kohta sen taas tietää koko suomen kansa.
      Merkit ovat selvät, housuille tulee ja on kiva kuunnella taas Irwin Godmania, samat ajat ovat edessä...
      Kuuntelen tässän juuri IG:a joka on yksi suomen SUURIA.Kannatais muidenkin kuunnella, kohta ajat ovat taas samat...
      T.
      IG fani

    • Myyjä..

      -Kiroilu ei mitenkään liity työpaikan ilmapiiriin parantavasti vaikuttavana tekijänä.. se paremminkin saa kaikki ärsyyntymään.. ja kaikilla on vain jotain valittamista.. ja mitä olen oppinut vanhemmalta sukupolvelta että se on paholaisen kutsumista.. siis välttäkää..:)

      • johannu

        En ole vanhemmalta polvelta kuullut, mutta itse sen huomannut ja päätellyt monen suomalaisen elämästä, kun Perkelettä ja Saatanaa huutaa ja manaa, niin kyllä se omaa apuaan antaa huutajan elämään. Siis kiroustaan. Ei lähinnä sitä jota kiroaa, vaan se kääntyy omaa itseään vastaan. Liian monella suomalaisella on se saatana jumalanaan.
        Parempi olisi siunata vihamiehiäkin, sillä tavoin kokoaa "tulisia hiiliä" hänen päänsä päälle. Ehkäpä vielä muuttuu sillä tavoin. Ja mikä tärkeintä oma elämäkin.


      • realisti3

        Olen ollut jatkuvassa työsuhteessa jo 1970-luvulta lähtien. On siis jonkin verran kokemusta ja näkemystä työpaikan ilmapiiristäkin. Kokemukseni mukaan sellainen työpaikka, jossa annetaan arvo kanssaihmiselle myös sivistyneellä kielenkäytöllä on kullan arvoinen. Aina tulee "tölvimisiä", mutta kohteliaasti anteeksi pyytämällä ja lopullisella unohtamisella asiat rullaa taas ja työilmapiiri säilyy hyvänä. Mielestäni kiroilu ja sadattelu ovat ikävä jäänne ja osoitus mielen sivistymättömyydestä.


      • mara5
        realisti3 kirjoitti:

        Olen ollut jatkuvassa työsuhteessa jo 1970-luvulta lähtien. On siis jonkin verran kokemusta ja näkemystä työpaikan ilmapiiristäkin. Kokemukseni mukaan sellainen työpaikka, jossa annetaan arvo kanssaihmiselle myös sivistyneellä kielenkäytöllä on kullan arvoinen. Aina tulee "tölvimisiä", mutta kohteliaasti anteeksi pyytämällä ja lopullisella unohtamisella asiat rullaa taas ja työilmapiiri säilyy hyvänä. Mielestäni kiroilu ja sadattelu ovat ikävä jäänne ja osoitus mielen sivistymättömyydestä.

        Minäkin olen ollut töissä jo kuuskyluvulta ja olen kiroillut joka helvetin päivä kun olen itse tunaroinut tai sitten ei ole kaikki mennyt kuin on etukäteen luullut ja jotenkin se pitää purkaa kunhan ei vain ala syyttää syyttömiä silloin siinä siinä ei ole mitään pahaa päin vastoin jaksaa etsiä uusia keinoja asian korjaamseksi


      • näin on
        mara5 kirjoitti:

        Minäkin olen ollut töissä jo kuuskyluvulta ja olen kiroillut joka helvetin päivä kun olen itse tunaroinut tai sitten ei ole kaikki mennyt kuin on etukäteen luullut ja jotenkin se pitää purkaa kunhan ei vain ala syyttää syyttömiä silloin siinä siinä ei ole mitään pahaa päin vastoin jaksaa etsiä uusia keinoja asian korjaamseksi

        Kiroilu on kaunista.


      • joku duunari vaan

        ikinä ei tuu kyllä yleistymään tuommonen että työpaikalla ei kiroiltas, perkele!


    • I love my life

      Kyllä näin on. Piste. Tutkimukset saadaan aina näyttämään halutunlaisilta, mutta kyllä tuonhan pystyy perkele päättelemään pukamillaanikin; jos pystyy kiroilemaan työpaikallaan työkavereiden/pomon kuullen, niin kyllähän se kertoo jo jotain työpaikan ilmapiiristä (vallitsevasta). Toista sitten on taas työpaikat, joissa ei ehkä ihan ekana kannata mennä avaamaan sanallisen arkkunsa mausteosiota...

      • SK2007

        Vai että kiroilu parantaa työilmapiiriä..

        Mielestäni lahjattomat ja typerät ihmiset korostaa ja käyttää jutuissaan täyte- ja tehostesanoina kirosanoja. Mä oon sitä mieltä, että verbaalisesti lahjakkaan ihmisen ei tartte kiroilla.

        Nykyajan ihmiset on muutenkin niin tylsistyneitä, mukamas vihreitä, itsekkäitä ja laiskoja. Ei kai sellasilta laumasieluilta voi odottaa kohteliasta ja hyvää, muita huomioon ottavaa käytöstä..

        Kiroilevan ihmisen juttuja on ihan kauhee kuunnella.

        En oo mikään vanha nutturapäinen mummu, vaan älykäs ja ajattelevainen normaali ihminen. Ihminen, joka uskaltaa ja osaa olla erilainen.

        Mieti sitä.


      • mara 5
        SK2007 kirjoitti:

        Vai että kiroilu parantaa työilmapiiriä..

        Mielestäni lahjattomat ja typerät ihmiset korostaa ja käyttää jutuissaan täyte- ja tehostesanoina kirosanoja. Mä oon sitä mieltä, että verbaalisesti lahjakkaan ihmisen ei tartte kiroilla.

        Nykyajan ihmiset on muutenkin niin tylsistyneitä, mukamas vihreitä, itsekkäitä ja laiskoja. Ei kai sellasilta laumasieluilta voi odottaa kohteliasta ja hyvää, muita huomioon ottavaa käytöstä..

        Kiroilevan ihmisen juttuja on ihan kauhee kuunnella.

        En oo mikään vanha nutturapäinen mummu, vaan älykäs ja ajattelevainen normaali ihminen. Ihminen, joka uskaltaa ja osaa olla erilainen.

        Mieti sitä.

        Kyllä minä olen kiroillut kun töissä tulee yllättäviä ongelmia.Ei se mitään sen kummempaa tarkoita.Korkeintaan pientä uudelleen arvioitamista.Paljon pahempi on tilanne silloin jos aletaan pikku vastoinkäymisten takia syyttelelmään työkavevereita.


      • asian ydin
        mara 5 kirjoitti:

        Kyllä minä olen kiroillut kun töissä tulee yllättäviä ongelmia.Ei se mitään sen kummempaa tarkoita.Korkeintaan pientä uudelleen arvioitamista.Paljon pahempi on tilanne silloin jos aletaan pikku vastoinkäymisten takia syyttelelmään työkavevereita.

        Siinä on asian ydin.


      • Nimetön
        asian ydin kirjoitti:

        Siinä on asian ydin.

        Aivan Mara,
        kyllä se niin on, että parempi puhdistaa ilmaa tuulettamalla sanavarastolla, kuin umpimielinen kyräily ja takana syyttely. Ei se osoita verbaalista lahjattomuutta jos käyttää kirosanoja (tietysti täytyy kyetä olemaan myös kiroilematta, se on sitä aikuista käytöstä), se on vain ihmisen tapa purkaa painostava tilanne. Tietysti sitten on se ihmisryhmä joka nielee kaiken ja muhii omassa sapessaan sivistyneesti ja vuoden päästä tappaa perheensä ja itsensä.


    • se menee

      ns "epäasiallinen" kielenkäyttö eli esim kiroilu parantaa yhteisön yhteishenkeä. porukka pelaa paremmin yhteen kun ei tarvitse olla niin korrekti siinä mitä sanoo

      • immu IMPOTECK

        HAISTAKAA PASKA KAIKKI,,,,,, HELOPOTTI.. PASKAA VAAN KAIKILLE!!!!!!!!


      • erittäin kaunista
        immu IMPOTECK kirjoitti:

        HAISTAKAA PASKA KAIKKI,,,,,, HELOPOTTI.. PASKAA VAAN KAIKILLE!!!!!!!!

        Kiroilu ON kaunista.


    • tYHMÄT

      EI SE AUTA..

      • auttaa auttaa

        Kiroilu on kaunista. Kiroilu on hyvää. Kiroilu auttaa.


    • Teräratas_

      "Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen. Juuri ihmisen sisältä, sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, ja niiden mukana siveettömyys, varkaudet, murhat, aviorikokset, ahneus, häijyys, vilppi, irstaus, pahansuopuus, herjaus, ylpeys ja uhmamieli. Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet"" (Mark.7:19-23).

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe