Saha Aavasaksalla, kuka muistaa??

Tietoa etsivä

Siinä Ruotsiin menevän sillan pielessä oli toiminnassa sahalaitos, milloin se purettiin ja onko siitä jossain valokuvia? Nykyisin siinä on kai majoitustoimintaa.

17

3587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1974

      kuviakin löytyy ainakin kunnantoimiston seinällä on yksi ilmakuva.

      • Tietoa etsivä

        Olen asunut lapsuuskesiäni siinä sahalla, olis mukava löytää vanhoja valokuvia sahasta. Ajoin siitä ohi vuosia sitten ja kovasti oli maisemat muuttuneet.


      • varmaan useammalla
        Tietoa etsivä kirjoitti:

        Olen asunut lapsuuskesiäni siinä sahalla, olis mukava löytää vanhoja valokuvia sahasta. Ajoin siitä ohi vuosia sitten ja kovasti oli maisemat muuttuneet.

        ovat musearvoisia. Kotienkin vanhoissa kuvagalleerioissa.
        Kiinnostusta herättänyt tutustua katselemaan minussakin.


    • saha

      Jos luet villä tätä ilmoitusta olisin myös kiinostunut sahan kuvista asuin sillä lapsuuteni.

    • vastaavva

      Olen myös asunut aavasaksan sahalla lapsuuteni muuti sieltä turkuun 1969 olisi kiva tietää sahan kohtalosta ja kuvista jotain, Minuun saa yhteyden [email protected]

      • 64aavasaksa

        Lueskelin tätä viestiä ja kuulosti niin itseltäni olen asunut sahan vieressä olevassa isossa kolhoositalossa isäni oli töissä sahalla ja pappa muutettiin Turkuun 1969 (piikkiöön) terv.kari jakku
        [email protected]


    • muistaaksen

      raumarepola osti sen kurikalata ja puratti sen pois , -74

      • Anonyymi

        Näin mieki muistelisin


    • Aavasaksa

      Meillä oli kolhoosin entinen sauna mökkinä

      • Anonyymi

        törmäsin tähän sivustoon vahingossa enkä tiiä lukeekohan näitä enään kukaan mutta mutta aavun sahasta tiiän meiän suvustakin ainaskin 8 sukulaista jotka jossain vaiheessa oli siellä töissä osa vielä kävi tengeliön tiilitehtaallakin mejän tontin läpi kulki junarata joten poikasena tuli niitäkin nähtyä toisinaan kolhoosisakin tuli käytyä yks eno asu siellä ja sahan lopetettua autotalli sieltä siirrettin mejän pihalle piipun kaatokin tuli nähtyä joitakin kuviakin on aikojen saatossa säilynyt mm.julkisivu ja sisäkuva löytyy noita tarinoita aavasaksan juhannus,kaupat,sahoista ois kiva kuulla lisääkin.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        törmäsin tähän sivustoon vahingossa enkä tiiä lukeekohan näitä enään kukaan mutta mutta aavun sahasta tiiän meiän suvustakin ainaskin 8 sukulaista jotka jossain vaiheessa oli siellä töissä osa vielä kävi tengeliön tiilitehtaallakin mejän tontin läpi kulki junarata joten poikasena tuli niitäkin nähtyä toisinaan kolhoosisakin tuli käytyä yks eno asu siellä ja sahan lopetettua autotalli sieltä siirrettin mejän pihalle piipun kaatokin tuli nähtyä joitakin kuviakin on aikojen saatossa säilynyt mm.julkisivu ja sisäkuva löytyy noita tarinoita aavasaksan juhannus,kaupat,sahoista ois kiva kuulla lisääkin.....

        Tarinoita ja kuvia Närkistä ja sahalta olis mukava nähdä. Oli mahtavat vappukokot kun saatiin esim käytöstä poistettuja veneitä sahalta poltettavaksi vappukokossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarinoita ja kuvia Närkistä ja sahalta olis mukava nähdä. Oli mahtavat vappukokot kun saatiin esim käytöstä poistettuja veneitä sahalta poltettavaksi vappukokossa.

        vaihdoin anonyymin tunnukseen olen se ed.lähettäjä ....! oliko noi vappukokot siellä sahan rannalla mitä vuotta silloin elettiin ja onko tapa vieläkin olemassa? oletko sie närkkiläisiä ?
        jos sie olet 60-luvulla syntynyt muistat varmaanki ne jussin juhlat hirveesti porukkaa vaaralla 70-80 luvulla omia kuvia sukulaisista lähinnä omasta pihapiiristä löytyypi kuten mainitsin muutamia sahakuvia on tallessa parit niistä löytyypi Raution sukukirjasta!!!
        hienoa että kaikki ei oo "vasepookissa" jatkuvuutta toivotaan................!?


    • Olis tosiiaan hieno saada kuvia aavasaksalta ja sahasta kolhoosista ym.. siellä asunut joskus -60 luvun kokonaan sahalla leikittiin aina tapuleiden lomassa.

      • moro! Seikkailu 100 olikos sun vanhemmat molemmat sahalla töissä ja asuitte kolhoosin talossa? minkä ikänen olit tuolloin oli varmaanki jännää sahalla leikkiä minkälaisia muistikuvia sulle on jäänyt noista ajoista 60-luvulta ja yleensäkin Närkistä minne sitten muutitte sahanajan
        jälkeen tietääkseni 60-luvulla on ainaskin yks ryhmäkuva otettu työntekijöistä tosta kolhoosin talosta ei taia kellään kuvia löytyvän jos löytyy oisin itekkin siitä kiinnostunut sahan taulu löytynee kait monelta ex-työntekijältä kotoa


    • Anonyymi

      Kurikan Sahoja.
      Kuten myös Kouran Saha
      Alavuden Puunjalostustehdas
      Äänekosken Saha.

      Kaikki loppuneet, myyty tai poltettu paitsi
      Äänekoskella Kurikan pojalla valtava höyläämö !

      • Anonyymi

        Miten se tähän liittyy kuka muistaa?


    • Anonyymi

      Se oli pokasaha jääny joltakin kannon pääle..sitä ne alko sanhoon et ota poika pokasaha mukhaan ja mene ruotsiin pokasahhaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      37
      581
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe