Saha Aavasaksalla, kuka muistaa??

Tietoa etsivä

Siinä Ruotsiin menevän sillan pielessä oli toiminnassa sahalaitos, milloin se purettiin ja onko siitä jossain valokuvia? Nykyisin siinä on kai majoitustoimintaa.

14

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1974

      kuviakin löytyy ainakin kunnantoimiston seinällä on yksi ilmakuva.

      • Tietoa etsivä

        Olen asunut lapsuuskesiäni siinä sahalla, olis mukava löytää vanhoja valokuvia sahasta. Ajoin siitä ohi vuosia sitten ja kovasti oli maisemat muuttuneet.


      • varmaan useammalla
        Tietoa etsivä kirjoitti:

        Olen asunut lapsuuskesiäni siinä sahalla, olis mukava löytää vanhoja valokuvia sahasta. Ajoin siitä ohi vuosia sitten ja kovasti oli maisemat muuttuneet.

        ovat musearvoisia. Kotienkin vanhoissa kuvagalleerioissa.
        Kiinnostusta herättänyt tutustua katselemaan minussakin.


    • saha

      Jos luet villä tätä ilmoitusta olisin myös kiinostunut sahan kuvista asuin sillä lapsuuteni.

    • vastaavva

      Olen myös asunut aavasaksan sahalla lapsuuteni muuti sieltä turkuun 1969 olisi kiva tietää sahan kohtalosta ja kuvista jotain, Minuun saa yhteyden [email protected]

      • 64aavasaksa

        Lueskelin tätä viestiä ja kuulosti niin itseltäni olen asunut sahan vieressä olevassa isossa kolhoositalossa isäni oli töissä sahalla ja pappa muutettiin Turkuun 1969 (piikkiöön) terv.kari jakku
        [email protected]


    • muistaaksen

      raumarepola osti sen kurikalata ja puratti sen pois , -74

      • Anonyymi

        Näin mieki muistelisin


    • Aavasaksa

      Meillä oli kolhoosin entinen sauna mökkinä

      • Anonyymi

        törmäsin tähän sivustoon vahingossa enkä tiiä lukeekohan näitä enään kukaan mutta mutta aavun sahasta tiiän meiän suvustakin ainaskin 8 sukulaista jotka jossain vaiheessa oli siellä töissä osa vielä kävi tengeliön tiilitehtaallakin mejän tontin läpi kulki junarata joten poikasena tuli niitäkin nähtyä toisinaan kolhoosisakin tuli käytyä yks eno asu siellä ja sahan lopetettua autotalli sieltä siirrettin mejän pihalle piipun kaatokin tuli nähtyä joitakin kuviakin on aikojen saatossa säilynyt mm.julkisivu ja sisäkuva löytyy noita tarinoita aavasaksan juhannus,kaupat,sahoista ois kiva kuulla lisääkin.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        törmäsin tähän sivustoon vahingossa enkä tiiä lukeekohan näitä enään kukaan mutta mutta aavun sahasta tiiän meiän suvustakin ainaskin 8 sukulaista jotka jossain vaiheessa oli siellä töissä osa vielä kävi tengeliön tiilitehtaallakin mejän tontin läpi kulki junarata joten poikasena tuli niitäkin nähtyä toisinaan kolhoosisakin tuli käytyä yks eno asu siellä ja sahan lopetettua autotalli sieltä siirrettin mejän pihalle piipun kaatokin tuli nähtyä joitakin kuviakin on aikojen saatossa säilynyt mm.julkisivu ja sisäkuva löytyy noita tarinoita aavasaksan juhannus,kaupat,sahoista ois kiva kuulla lisääkin.....

        Tarinoita ja kuvia Närkistä ja sahalta olis mukava nähdä. Oli mahtavat vappukokot kun saatiin esim käytöstä poistettuja veneitä sahalta poltettavaksi vappukokossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarinoita ja kuvia Närkistä ja sahalta olis mukava nähdä. Oli mahtavat vappukokot kun saatiin esim käytöstä poistettuja veneitä sahalta poltettavaksi vappukokossa.

        vaihdoin anonyymin tunnukseen olen se ed.lähettäjä ....! oliko noi vappukokot siellä sahan rannalla mitä vuotta silloin elettiin ja onko tapa vieläkin olemassa? oletko sie närkkiläisiä ?
        jos sie olet 60-luvulla syntynyt muistat varmaanki ne jussin juhlat hirveesti porukkaa vaaralla 70-80 luvulla omia kuvia sukulaisista lähinnä omasta pihapiiristä löytyypi kuten mainitsin muutamia sahakuvia on tallessa parit niistä löytyypi Raution sukukirjasta!!!
        hienoa että kaikki ei oo "vasepookissa" jatkuvuutta toivotaan................!?


    • Olis tosiiaan hieno saada kuvia aavasaksalta ja sahasta kolhoosista ym.. siellä asunut joskus -60 luvun kokonaan sahalla leikittiin aina tapuleiden lomassa.

      • moro! Seikkailu 100 olikos sun vanhemmat molemmat sahalla töissä ja asuitte kolhoosin talossa? minkä ikänen olit tuolloin oli varmaanki jännää sahalla leikkiä minkälaisia muistikuvia sulle on jäänyt noista ajoista 60-luvulta ja yleensäkin Närkistä minne sitten muutitte sahanajan
        jälkeen tietääkseni 60-luvulla on ainaskin yks ryhmäkuva otettu työntekijöistä tosta kolhoosin talosta ei taia kellään kuvia löytyvän jos löytyy oisin itekkin siitä kiinnostunut sahan taulu löytynee kait monelta ex-työntekijältä kotoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe