Sattuuko paikalla olemaan ketään, jolla kokemusta iskelmä karaoke sm kilpailusta?? Siellä ilmeisesti lauletaan molemmat kilpailukappaleet kerralla, mutta millaisilla biisivalinnoilla on edellis vuosina porukka pärjännyt?? Sopiikohan Andreeta laulaa,kun on sen verran kulunut biisi. Kuinka paljon tuomaristo kiinnittää huomiota siis biisivalintoihin eli pitääkö olla tavallaan "tuoretta" kamaa vai voiko olla kuluneitakin ralleja joita vetää.
Biisiluettelo on toki laaja, mutta kun ajatuksella katsoo, niin miehille paljon enemmän vaihtoehtoja ja itselleni soveltuvat kappaleet on todellakin melko vähissä, kun on aika vanhoja ralleja suurinosa.
Iskelmä karaoke sm kisoista kokemuksia kaipaan!!!!!
74
7826
Vastaukset
- Kolmatta kertaa mukana
Olen huomannut, että kappalevalikoimalla on merkitystä. Kun osaa valita oikein. Oli sitten kyse miehen tai naisen kappaleesta.
Takavuosilta muistan Hakkivoxin Radiotähtikilpailun voittajan Nicklas Grönholmin, joka voitti Anna Erikssonin kappaleella Ilta yöhön kuljettaa, joten tulkinnasta riippuu paljon, osaako tulkita naisen ja miehen biisit. Jos osaa niin pärjää.
Itse valitsen Yölinnun, Kari Tapion, Matti Eskon tai Tapani Kansan tuotannosta.
Andreeta pidän vähän kuluneena, joka on vain MINUN mielipiteeni.
Persutangot ja humpat eivät taida kuulua iskelmäään, vaikka niitä listoilla onkin. Hämäyksen vuoksiko? Toki niissäkin on iskelmään vivahtavia ja hyviä, kun osaa valita vain oikein.
Tsemiä semiin. Siellä minäkin olen ensiviikon vaihteessa, vaikka en usko finaaliin evääni riittävän. Mutta kun veri vetää!- ajgt
Moikka!
Mä oon jo pääni puhki miettiiny mitä hittoo sitä siellä laulas =/
Mutta eihän sitä voi tietää mitä tuomarit kaipaa...se on vaan luotettava valintaansa.
On tää niin jännää ja vaikeita valintoja....=D
- ayf
Moikka!
Samaa asiaa sitä on ittekki pohtinu tolkuttomasti, että mikä se nyt olis sellanen biisi millä vois tuomarit vakuuttaa :)
Kun kuitenkin iskelmää sen olla pitää vaikka listalla on vaikka mitä muutakin....
Samaa biisiä ei viitti laulaa minkä oon laulanu karsinnoissa.
Kaipa se vaan täytyy luottaa itseensä ja vetää juuri se mikä parhaimmalta itsestään tuntuu ja parhaimmalta se myös sillon näkyy....
Itse en usko fiinaaliin pääseväni, mutta aioinkin ottaa kaiken tästä semifinaalista irti koska se voi jäädä viimeiseksi :) pitkiin aikoihin....- semmarit mielessä
Mukava lukea, että samoilla fiiliksillä muutkin lähdössä kisaan eli avoimin mielin ja kokemuksen kannalta. Mäkin luulen, että tie tyssää ensi perjantaihin, mutta olenpahan yhtä kokemusta taas rikkaampi ;-)
Voitto jo sekin, että uskaltaa kävellä lavalle ja avata siellä suunsa....Kappaleet vielä hyvinkin hakusessa itselläkin, mutta totta ne perjantaihin mennessä selviää - watklj
semmarit mielessä kirjoitti:
Mukava lukea, että samoilla fiiliksillä muutkin lähdössä kisaan eli avoimin mielin ja kokemuksen kannalta. Mäkin luulen, että tie tyssää ensi perjantaihin, mutta olenpahan yhtä kokemusta taas rikkaampi ;-)
Voitto jo sekin, että uskaltaa kävellä lavalle ja avata siellä suunsa....Kappaleet vielä hyvinkin hakusessa itselläkin, mutta totta ne perjantaihin mennessä selviääTulee tosiaan hyvä mieli kun huomaa, että muutkin ajattelee samalla lailla.
Ja kaikki me jännitetän varmasti yhtä paljon ja näiden ihanien kokemuksiaen ansioista.
Tsemppii oikeesti kaikille semifinalisteille! - Osallistujatar
watklj kirjoitti:
Tulee tosiaan hyvä mieli kun huomaa, että muutkin ajattelee samalla lailla.
Ja kaikki me jännitetän varmasti yhtä paljon ja näiden ihanien kokemuksiaen ansioista.
Tsemppii oikeesti kaikille semifinalisteille!Tulee oikein lämmin mieli kun kerrankin on kilpailusta kirjoittelemisissa kannustuksia ja hyviä toivotuksia.
Pidänkin SM-Iskelmäorganisaatiota ehkä maamme parhaana kilpailun järjestäjänä ja rehdimpänä.
Mahtavaa menestystä kaikille.
Itse ajattelen kuin Kimi Räikkönen...minä voitan, vaikka nyt olenkin vähän altavastaajana! Vitsi, vitsi. Hep, hep!
Muistetaan kannustaa vaikka taputtamalla kaikkia kilpakumppaneita ja viedään hyvät kannustusjoukot mukana.
- kokemusta on..
Tuossa kilpailussa on aivan sama mitä laulaa koska voittajat on valittu jo viime vuonna !!!!!
En pidä muutenkaan mitään kilpailuja minään olivat ne sitten karaoke kilpailuja tai jotan muita missä ei ole asian osaava ja ammatti tuomaristo.!!!
Yleensä tälläisissä kisoissa istuu tuomaristossa kilpailun järjestäjä ja tässä tapauksessa hakkivox ihminen ja joku pito paikan henkilökunnasta joka on yleensä joku kaljan laskija...todella musiikki ihmisiä ja uskokaa tai älkää niin kaverit voittaa!!!- Ihme ja kumma
Nyt täytyy oikeasti jo ihmetellä itsekin, että miksi aina joka ketjuun pitää työntyä jonkun pahanilman linnun päästämään höyryjään ulos?? Oikeesti.
Tuskinpa tässäkään ko. kisassa on voittaja valintoja sentään viime vuonna jo valmiiksi tehty, sillä kilpailuahan on käyty vasta tämän vuoden puolella. Itse olen ainakin aivan uusi kasvo ja nimi näissä kilpailuhommissa, joten kokemuksena otan tämän. Mitä noihin etukäteis valinta asioihin vielä tulee, niin tuskinpa kilpailun järjestäjät jättävät käyttämättä tilaisuuden kuulla kaikkien esittäjien kappaleet kokonaisuudessa, sillä voihan puun takaa tulla vaikka yllättäjä.... - Eka kertaa mukana
Olen seurannut Hakkivoxin kilpailuja useampana vuonna ja nyt uskaltauduin mukaan. Olen jo semifinaaliasteella.
Olen huomannut, että Hakkivoxin Lexa on aina jäävännyt itsensä finaalituomaristosta, joten turhaan sinne päin parjauksia nakellaan.
Viime vuonna valittu?
Enpä usko, sillä tuomariston puheenjohtajana on toiminut Warner Musicin tuottaja Timo Lindström.
En usko, että hänellä on kytköksiä Hakkivoxiin.
Näyttää olevan, että jokaiseen ketjuun sotkeentuu tuota "haalaripukuista" jos ei asultaan niin ajatukseltaan...sääli. - tilletalle
Eka kertaa mukana kirjoitti:
Olen seurannut Hakkivoxin kilpailuja useampana vuonna ja nyt uskaltauduin mukaan. Olen jo semifinaaliasteella.
Olen huomannut, että Hakkivoxin Lexa on aina jäävännyt itsensä finaalituomaristosta, joten turhaan sinne päin parjauksia nakellaan.
Viime vuonna valittu?
Enpä usko, sillä tuomariston puheenjohtajana on toiminut Warner Musicin tuottaja Timo Lindström.
En usko, että hänellä on kytköksiä Hakkivoxiin.
Näyttää olevan, että jokaiseen ketjuun sotkeentuu tuota "haalaripukuista" jos ei asultaan niin ajatukseltaan...sääli.Mitäs saakelin väliä on ammattituomaristossa semmareissa tai finaaleissa, kun alkukarsinnoissa saattaa olla ihan vain sen "haalaripukuisen" vertaiset amatöörit valikoimassa.
Kai nyt helvetti kakusta tietää, mikä on kermaa, mikä kakkua ja mikä kirsikkaa. Mutta laitapa kakku alulle oikein, niin että siitä saadaan aikaiseksi juuri em. yhdistelmä.
Paskat, kananmunat on tänä päivänä munakkeita, sokerit, makeuttamisaineita, kerma kasvistuotetta ( sinänsä hyvä ajatus) kirsikka vain näköinen tai makuinen... - DillinDallin2
tilletalle kirjoitti:
Mitäs saakelin väliä on ammattituomaristossa semmareissa tai finaaleissa, kun alkukarsinnoissa saattaa olla ihan vain sen "haalaripukuisen" vertaiset amatöörit valikoimassa.
Kai nyt helvetti kakusta tietää, mikä on kermaa, mikä kakkua ja mikä kirsikkaa. Mutta laitapa kakku alulle oikein, niin että siitä saadaan aikaiseksi juuri em. yhdistelmä.
Paskat, kananmunat on tänä päivänä munakkeita, sokerit, makeuttamisaineita, kerma kasvistuotetta ( sinänsä hyvä ajatus) kirsikka vain näköinen tai makuinen...Onko sulla jäänyt ilta lääkkeet ottamatta vai mikä hätänä?
- omaa kokemusta
alkavat on ollu tähän saakka tässä kisassa kovaa valuuttaa. Saapa nähdä, missä järjestyksessä tänä vuonna? katsokaapa vain!!!
- kajsdg
Ihme ja kumma kirjoitti:
Nyt täytyy oikeasti jo ihmetellä itsekin, että miksi aina joka ketjuun pitää työntyä jonkun pahanilman linnun päästämään höyryjään ulos?? Oikeesti.
Tuskinpa tässäkään ko. kisassa on voittaja valintoja sentään viime vuonna jo valmiiksi tehty, sillä kilpailuahan on käyty vasta tämän vuoden puolella. Itse olen ainakin aivan uusi kasvo ja nimi näissä kilpailuhommissa, joten kokemuksena otan tämän. Mitä noihin etukäteis valinta asioihin vielä tulee, niin tuskinpa kilpailun järjestäjät jättävät käyttämättä tilaisuuden kuulla kaikkien esittäjien kappaleet kokonaisuudessa, sillä voihan puun takaa tulla vaikka yllättäjä....moikka!
Aina näitä tämmösiä viestejä on ja tulee olemaan. Ei pidä välittää!!!
Nautitaan me paikasta semifinaalissa =D - muisti ei
tilletalle kirjoitti:
Mitäs saakelin väliä on ammattituomaristossa semmareissa tai finaaleissa, kun alkukarsinnoissa saattaa olla ihan vain sen "haalaripukuisen" vertaiset amatöörit valikoimassa.
Paskat, kananmunat on tänä päivänä munakkeita, sokerit, makeuttamisaineita, kerma kasvistuotetta ( sinänsä hyvä ajatus) kirsikka vain näköinen tai makuinen...näköjään pelaa kun ei muista omaa nimimerkkiään.
- julliska
muisti ei kirjoitti:
näköjään pelaa kun ei muista omaa nimimerkkiään.
Vai onko?
- muusikkoäänittäjä
Kyseistä kisaa en tunne mutta tuomarina olen muualla karaokekisoissa toiminut. Joitain huomioita haluaisin tähän sanoa.
-laulajan täytyy selvitä kappaleestaan puhtaasti, älä siis ota liian vaikeaa
-biisi sais melodialtaan mennä niin alas ja ylös kuin rahkeet laulajalla riittää. Yksiviivainen jollotus ei anna hyvää kuvaa eikä kerro laulajasta juurikaan, ei siis liian helppoakaan
-laulajan olis hyvä olla biisin sanoman takana, se näkyy tulkinnassa.
-ole tarkka sävellajistasi. Kun ylä-äänet ovat skaalasi ylärajoilla tulee paremmin intensiteettiä lauluun
-ole tarkka sävelpuhtaudesta
Muuten kappale on tuomarille aika se ja sama. Laulajan taso tulee esille joka tapauksessa. Yleisöäänestyksissä biisillä on huomattavasti suurempi merkitys. Ei siis kannata liikaa hermoilla kappalevalintaansa. Se ei myöskään koidu mahdollisen tappion aiheuttajaksi. Keskittykää esitykseenne ja siinä ennenkaikkea siihen laulamiseen.
Tsemppiä kisaan lähteville.- mukana ollut
harvinaisen oikeassa oli tässä ketjussa nimimerkillä "kokemusta on" kirjoittanut. Finalistit oli valittu jo ennen itse kisaa.Harmittaa mutta minkäs teet
- tilletalle
mukana ollut kirjoitti:
harvinaisen oikeassa oli tässä ketjussa nimimerkillä "kokemusta on" kirjoittanut. Finalistit oli valittu jo ennen itse kisaa.Harmittaa mutta minkäs teet
Mä en käsitä miksi tää kaikki on tätä nykyään?
En tiedä mitä siellä oli meininki, mutta tiedän, jos joku noin kirjoittaa, ei ole kyse vain turhasta narinasta. Ja samoin nähty on. Ja enemmänkin. Älä pahoita mieltäsi. - nähty on
tilletalle kirjoitti:
Mä en käsitä miksi tää kaikki on tätä nykyään?
En tiedä mitä siellä oli meininki, mutta tiedän, jos joku noin kirjoittaa, ei ole kyse vain turhasta narinasta. Ja samoin nähty on. Ja enemmänkin. Älä pahoita mieltäsi.Joo, ei harmita yhtään en sillä kirjoitakaan. Hyvin meni, mutta siinä mielessä harmittaa, kun tavallisilla tallaajilla ei ole mitään saumaa noissa skaboissa, kun ei ole "nimeä"....
- musta lammas
nähty on kirjoitti:
Joo, ei harmita yhtään en sillä kirjoitakaan. Hyvin meni, mutta siinä mielessä harmittaa, kun tavallisilla tallaajilla ei ole mitään saumaa noissa skaboissa, kun ei ole "nimeä"....
Ovathan nämä nimeä omaavat henkilöt hekin joskus kilpailleet ensimmäisen kerran. Ja varmasti on tullut takkiinkin joskus. Eiköhän kaikkien luulisi olevan samalla viivalla. Ainakin itse haluaisin uskoa niin.
- Finaaliin päässyt
nähty on kirjoitti:
Joo, ei harmita yhtään en sillä kirjoitakaan. Hyvin meni, mutta siinä mielessä harmittaa, kun tavallisilla tallaajilla ei ole mitään saumaa noissa skaboissa, kun ei ole "nimeä"....
Olen ensimmäistä kertaa mukana SM-Iskelmässä. En tunne organisaatiosta ketään.
Olen pienen kylän tavallinen tallaaja ja täysin tuntematon.
Laulanut ole koko ikäni ja luulen jonkin verran sitä taitoa karttuneenkin.
Olin mukana perjantaina Pohjois-Suomen semifinaalissa Haapajärvellä.
Minut valittiin finaliin, vaikka nimetön ja jupiton olenkin.
Myös muut valinnat menivät mielestäni hyvin, joten taidatte nyt vähän liioitella noista etukäteisvalinnoista.
Kiitos asianmukaisesta ja leppoisasta semifinaalista. Finaalissa tavataan.
"nimetön ja tuntematon" - aikuinen nainen
Finaaliin päässyt kirjoitti:
Myös muut valinnat menivät mielestäni hyvin, joten taidatte nyt vähän liioitella noista etukäteisvalinnoista.
"nimetön ja tuntematon"Mahtaako kellään lukijoista olla tietoa eilisestä Joupiskan semistä? Paljonko oli laulajia ja keitä pääsi finaaliin? Itse en päässyt paikan päälle, valitettavasti..
- kiinostunut
Finaaliin päässyt kirjoitti:
"nimetön ja tuntematon"Keitä valittiin SM finaaliin Haapajärveltä?
- Paikalla Joupiskassa
aikuinen nainen kirjoitti:
Mahtaako kellään lukijoista olla tietoa eilisestä Joupiskan semistä? Paljonko oli laulajia ja keitä pääsi finaaliin? Itse en päässyt paikan päälle, valitettavasti..
Olin paikalla Joupiskan semissa. Itse en ollut kisassa mukana muuten kuin "hengessä"
Mukava ja vapautunut semifinaali, jossa jännittivät vain kilpaililjat.
Uusia kykyjä oli tullut mukaan. Muutama vakituinen "finalisti" varmaan huomasi, ettei SM-Iskelmä ole enää pelkkä läpihuutojuttu.
Kilpailun johtaja kertoi semin jälkeen, että myös varallaolijat kutsutaan finaliin eli varallaolijoita ei sitten varsinaisesti ainakaan tuolloin nimettykään. Hyvä näin.
Merkitsin finaali pääsijöiksi seuraavat. Jade Rämö Palokka, Sana Säntti Teuva, Angelika Riihimäki Seinäjoki, Marika Kujanpää Hyllykallio, Ilkka Kuosmanen Ranua, Henry Mäntyniemi Kauhajoki, Hannu Tuominen Nokia, Markus Kuusisto Peräseinäjoki.
Minulle tuutuja nimiä oli viime vuodesta vain Sanna Sännti, joten uutta verta taisi tulla kehiin. Nämä ovat epävirallista tietoa, jotka minä kirjoitin ylös.
Kyllä syyhyttää lähteä ensi vuonna uudestaan mukaan. Niin polttava olo oli olla pelkkänä seuraajana.
Onnittelut ja tsemppiä finaliin valtuille. Mielestäni valinnat osuivat kohdalleen. - mielenkiintoista
mukana ollut kirjoitti:
pääsikö jatkoon viime vuoden finalisteja? vai mistä päättelette näin
- mielenkiintoista.......
mukana ollut kirjoitti:
- aikuinen nainen
mielenkiintoista....... kirjoitti:
Kiitos teille aktiivisille lukijoille ja kirjoitttajille! Joupiskasta tuntuu päässeen jatkoon hyviä laulajia/esiintyjiä. hyvä niin..Ehkäpä itsekin olen ensi vuonna mukana yrittämässä..?
- fiiliksessä =)
aikuinen nainen kirjoitti:
Kiitos teille aktiivisille lukijoille ja kirjoitttajille! Joupiskasta tuntuu päässeen jatkoon hyviä laulajia/esiintyjiä. hyvä niin..Ehkäpä itsekin olen ensi vuonna mukana yrittämässä..?
Huh! Broden semifinaalit lähestyy ja samalla jännitys mahan pohjassa lisääntyy =)
- Finaalista pudonnut
kiinostunut kirjoitti:
Keitä valittiin SM finaaliin Haapajärveltä?
Olin paikalla Haapajärvellä, enkä päässyt finaliin. Finaaliin sieltä meni Oulusta Marko Portimo ja Riitta Hyrynkangas, Pattijoelta Ilpo Vuorinen ja Kari Ahola. Löytänästä Anne Simonen. Yli-Iistä Tiina Päkkilä. Miehistä vielä Jyväskylän Erkki Pitkänen ja naisista Pirkko Niku-Partt...tai jotain sinne päin oli sukunimen loppu.
Itse olen...enpäs kerrokaan, sillä yritän ensivuonna uudestaan
Ammatti-ihmiset olivat valinnoissa ja juonnoissa asialla. Ei puolueellisuutta eikä paikallista apua. Valinnat kohdallaan. Lavasoundi! Vauuuu! En ole ennen kokenut. Hyvä.
Onnittelut ja onnenpotkut finalisteille. Tullaan kannustamaan. - tiedossa
Finaalista pudonnut kirjoitti:
Olin paikalla Haapajärvellä, enkä päässyt finaliin. Finaaliin sieltä meni Oulusta Marko Portimo ja Riitta Hyrynkangas, Pattijoelta Ilpo Vuorinen ja Kari Ahola. Löytänästä Anne Simonen. Yli-Iistä Tiina Päkkilä. Miehistä vielä Jyväskylän Erkki Pitkänen ja naisista Pirkko Niku-Partt...tai jotain sinne päin oli sukunimen loppu.
Itse olen...enpäs kerrokaan, sillä yritän ensivuonna uudestaan
Ammatti-ihmiset olivat valinnoissa ja juonnoissa asialla. Ei puolueellisuutta eikä paikallista apua. Valinnat kohdallaan. Lavasoundi! Vauuuu! En ole ennen kokenut. Hyvä.
Onnittelut ja onnenpotkut finalisteille. Tullaan kannustamaan.Näinhän se on. Oululainen voittaa aina. Minulla ollut jo voittaja selvillä pitkään.oliskoha riitta-liisa ...Tuomarit tietävät myös.
- olen miettinyt
tiedossa kirjoitti:
Näinhän se on. Oululainen voittaa aina. Minulla ollut jo voittaja selvillä pitkään.oliskoha riitta-liisa ...Tuomarit tietävät myös.
aika ovelaa pilata muiden kilpailijoiden mahdollisuuksia pärjätä niin että ohjelmatoimistoille tulee paineita...läpinäkyvää, taitaa olla henkilökohtaisia kaunoja taustalla
- luulen niin
olen miettinyt kirjoitti:
aika ovelaa pilata muiden kilpailijoiden mahdollisuuksia pärjätä niin että ohjelmatoimistoille tulee paineita...läpinäkyvää, taitaa olla henkilökohtaisia kaunoja taustalla
tuota,yritin vain sanoa,että Riitta-liisa voittaa. Kyseessähän on pirun hyvä laulaja.
Tämähän on aikas paljon oma mielipiteeni,mutta kyllähän tuomaritki kuulee,että emäntä osaa vetää hyvin.Ei ole mitään tässä taustalla,ainakaan minulla tuota ihmistä kohtaa ,saati sitten järjestäjiä.
En tunne kumpiakaan.... - On muitakin
luulen niin kirjoitti:
tuota,yritin vain sanoa,että Riitta-liisa voittaa. Kyseessähän on pirun hyvä laulaja.
Tämähän on aikas paljon oma mielipiteeni,mutta kyllähän tuomaritki kuulee,että emäntä osaa vetää hyvin.Ei ole mitään tässä taustalla,ainakaan minulla tuota ihmistä kohtaa ,saati sitten järjestäjiä.
En tunne kumpiakaan....Olkoon Oulun Riitta kuinkia hyvä tahansa, niin on niitä muitakin. Seinäjoen Joupiskassakin oli tosi hyviä, joten Oulun Riitta saa esittää parastaan ja silti saattaa jäädä voittajan kruunu saavuttamatta.
Uskon finaaliin kärjen olevan niin tiukan, että on jo maksuasia kuka voittaa ja kuka sitten voittaakiin, niin hänelle on voitto suotu.
Tiukassa tilanteessa vaikuttavat myös ulkoiset olemukset ja esiintymiset.
Parina vuonna Iskelmää seuratessa olen huomannut, että yllätyksiäkin sattuu. Kuka yllättää tänä vuonna?
Mennään finaaliin seuraamaan ja kannustamaan. Kaikkia tasapuolisesti. - mukana minäkin
fiiliksessä =) kirjoitti:
Huh! Broden semifinaalit lähestyy ja samalla jännitys mahan pohjassa lisääntyy =)
Tulipa minunkin oltua semifinaaleissa ja hyvä taso etenkin naisissa oli. Vähän jäi vain kaivelemaan, kun mitään perusteita ei annettu, mitkä olivat valintakriteerit finaaliin päässeillä. Jokaiselle annettu pieni palaute olis ollut paikallaan vai mitä ovat muut asiasta mieltä.
- karsiutunut
mukana minäkin kirjoitti:
Tulipa minunkin oltua semifinaaleissa ja hyvä taso etenkin naisissa oli. Vähän jäi vain kaivelemaan, kun mitään perusteita ei annettu, mitkä olivat valintakriteerit finaaliin päässeillä. Jokaiselle annettu pieni palaute olis ollut paikallaan vai mitä ovat muut asiasta mieltä.
Olen ottanut aikaisempinakin vuosina kilpailuihin, jota Lexa on vetänyt.
Jo 90-luvulla hän piti päänsä, ettei kommmentoinut erillisiä esityksiä.
Vähän niinkuin Vironperän isäntä, että valinnat on tehty pulinat pois.
Niinhän tuo nytkin kertoi, ettei suuria mokia kellään tullut ja viat ovat jo joillakin niin pieniä, ettei niitä itse osaa tai pysty ilman ulkoppuolisen apua korjaamaan. Uskon tähän.
Minusta asia on ok. Jos jatkoon ei päässyt, kuten en minäkään, niin valitsen pari biisiä ja esitän ne jollekin ulkopuoliselle, jolla on aikaa ja saan siitä kommentit. Vaikkapa ne samat, jotka esitin semifinaalissa.
Onnittelut finaliin päässeille. Ensi vuonna uudelleen. - mrbernie
karsiutunut kirjoitti:
Niinhän tuo nytkin kertoi, ettei suuria mokia kellään tullut ja viat ovat jo joillakin niin pieniä, ettei niitä itse osaa tai pysty ilman ulkoppuolisen apua korjaamaan. Uskon tähän.
Minusta asia on ok. Jos jatkoon ei päässyt, kuten en minäkään, niin valitsen pari biisiä ja esitän ne jollekin ulkopuoliselle, jolla on aikaa ja saan siitä kommentit. Vaikkapa ne samat, jotka esitin semifinaalissa.
Onnittelut finaliin päässeille. Ensi vuonna uudelleen.Onnee ja menestystä sinulle, henkisesti oot voittaja-ainesta, laulukin varmaan sujuu mukavast, oon aatellu ett jos mää tuun katsomahan teitä ens vuonna, on joskus tullu laulettua ja lauleskeltua ittekin, mutta en oo kilipalija-ainesta, ei kaikki, mut rikkaaus on kuunnella hyviä laulajia, syrämen kyllyyvestä..;)
- Läpi lukenut
karsiutunut kirjoitti:
Onnittelut finaliin päässeille. Ensi vuonna uudelleen.Onnittelut positiivisesta asenteestasi!
Olen lukenut tämän ketjun läpi.
Tämä ketju on juuri sellainen kuin tälle keskustelupalstalle kuuluisikin.
Paria poikkeusta (kateellista) lukuunottamatta kyselyitä opastusta asennekasvatusta ja vastauksia sekä kannustuksia.
Näin se mennä pitääkin.
Taitaa vain olla niin, että kun kilpailun toteuttajina ovat alan ammattilaiset ja vuosien kokemus, monikaan ei kehtaa (nolaamatta itseään) aloittaa asiatonta ja repivää kirjoittelua. Vain tuossa aiemmin kertomaani paria poikkeusta lukuunottamatta.
Onnea teille jo finaliin päässeille. Tänä vuonna taitoni eivät sinne saakka riittäneet. Lauluvuosia on jäjellä, joten yritän uudelleen. - tirisijä
Läpi lukenut kirjoitti:
Onnittelut positiivisesta asenteestasi!
Olen lukenut tämän ketjun läpi.
Tämä ketju on juuri sellainen kuin tälle keskustelupalstalle kuuluisikin.
Paria poikkeusta (kateellista) lukuunottamatta kyselyitä opastusta asennekasvatusta ja vastauksia sekä kannustuksia.
Näin se mennä pitääkin.
Taitaa vain olla niin, että kun kilpailun toteuttajina ovat alan ammattilaiset ja vuosien kokemus, monikaan ei kehtaa (nolaamatta itseään) aloittaa asiatonta ja repivää kirjoittelua. Vain tuossa aiemmin kertomaani paria poikkeusta lukuunottamatta.
Onnea teille jo finaliin päässeille. Tänä vuonna taitoni eivät sinne saakka riittäneet. Lauluvuosia on jäjellä, joten yritän uudelleen.Olivatpa ne "negatiivisia" tai positiivisia. Kaikilla, sanoisinko kenelläkään ei ole sellaista tapaa esittää asioitaan, että ei olisi aina joku joka ei palautetta siedä tai ymmärrä- Suuri toivomus olisi tietty, että itse asiakuuluvat tahot uskaltaisivat ottaa itse asialliallista vastuuta tai kantaa yhteisen harrastuksen edistämiseksi.
Turha sanoa, etteivät herra silmäätekevät täällä lukisi juttuja, ja jopa provosoivat itsekin kirjoittajia. Teoillaan sekä sanoillaan.
Minä itse yrittäjänä kyllä seuraan asioita ympärilläni - kilpailijoita, tapahtumia, edistystä, palvelua jne. Otan mielelläni palautetta ASIAKKAILTANI. Otan onkeeni muiden menestyksistä, enkä mollaa heitä kekseliäisyydestä tai omalla tavalla luovuudesta. Mutta en olekaan karaokemoguli. Jonkinlainen jumalasta seuraava olento - tuomari, pietari ja se se sen.. vihollinen.
Minä olen alallani vain nöyrä asiakaspalveljija.
Tiedättekö, stressiliha hyppii pannulla, vaikka siinä ei ole eloa. Tai että syöpänen maksa elää pöydällä, olennostaan irrallisena? Veikeää. Mikään asia ei ole salassa, eikä kuollutta vaikka se kuinka pakotettaisiin mölyinä mahoihin tai uhkaillaan lakasemaan mattojen alle. Sananvapaus on kaikilla. Mutta muistakaa kielenkäyttö ja rajanne - Te juuri jotka vääristelette asioita ja syyllistytte täsmälleen itse niihin seikkoihin, joista herjaatte muita.
Pyhistelijät ja kokemattomat ovat luku erikseen. Kaikille tulee oma aikanasa. Aika tajuta. Kateellisuus sanaa käytetään täällä hulvattomasti. Se onkin parka lähes ainoa "syy" kaikkeen palautteeseen, joka ei miellytä voideltuja tai itse kuninkaita. Sekin on vain heijastus omasta kateudesta. Miten muuten ihminen tietää sellaisesta tunteesta mitään, ellei osaa tuntea sitä tunnetta itse?
Avatkaa molemmat silmänne. En valitettavasti pidä iskelmäkaraokekilpailuja sen kummempana kuin muitakaan ylimielisiä, palautteettomia kisoja. Oli se jonkun mielestä kuinka ylevä periaate tahansa.
Terkkuja pannulla tirisevältä. - osuva
tirisijä kirjoitti:
Olivatpa ne "negatiivisia" tai positiivisia. Kaikilla, sanoisinko kenelläkään ei ole sellaista tapaa esittää asioitaan, että ei olisi aina joku joka ei palautetta siedä tai ymmärrä- Suuri toivomus olisi tietty, että itse asiakuuluvat tahot uskaltaisivat ottaa itse asialliallista vastuuta tai kantaa yhteisen harrastuksen edistämiseksi.
Turha sanoa, etteivät herra silmäätekevät täällä lukisi juttuja, ja jopa provosoivat itsekin kirjoittajia. Teoillaan sekä sanoillaan.
Minä itse yrittäjänä kyllä seuraan asioita ympärilläni - kilpailijoita, tapahtumia, edistystä, palvelua jne. Otan mielelläni palautetta ASIAKKAILTANI. Otan onkeeni muiden menestyksistä, enkä mollaa heitä kekseliäisyydestä tai omalla tavalla luovuudesta. Mutta en olekaan karaokemoguli. Jonkinlainen jumalasta seuraava olento - tuomari, pietari ja se se sen.. vihollinen.
Minä olen alallani vain nöyrä asiakaspalveljija.
Tiedättekö, stressiliha hyppii pannulla, vaikka siinä ei ole eloa. Tai että syöpänen maksa elää pöydällä, olennostaan irrallisena? Veikeää. Mikään asia ei ole salassa, eikä kuollutta vaikka se kuinka pakotettaisiin mölyinä mahoihin tai uhkaillaan lakasemaan mattojen alle. Sananvapaus on kaikilla. Mutta muistakaa kielenkäyttö ja rajanne - Te juuri jotka vääristelette asioita ja syyllistytte täsmälleen itse niihin seikkoihin, joista herjaatte muita.
Pyhistelijät ja kokemattomat ovat luku erikseen. Kaikille tulee oma aikanasa. Aika tajuta. Kateellisuus sanaa käytetään täällä hulvattomasti. Se onkin parka lähes ainoa "syy" kaikkeen palautteeseen, joka ei miellytä voideltuja tai itse kuninkaita. Sekin on vain heijastus omasta kateudesta. Miten muuten ihminen tietää sellaisesta tunteesta mitään, ellei osaa tuntea sitä tunnetta itse?
Avatkaa molemmat silmänne. En valitettavasti pidä iskelmäkaraokekilpailuja sen kummempana kuin muitakaan ylimielisiä, palautteettomia kisoja. Oli se jonkun mielestä kuinka ylevä periaate tahansa.
Terkkuja pannulla tirisevältä.kirjoitus. Mänkää, mänkää vain hyväuskoiset ja mäkättäkkää männessänne, laulamaan. Mutt kallista on tuokkii harrastus. Ensin osallistut alkukarsintaan-semiin-finaaliin-ja jos kutsu käypi niin semifinaaliin uuestaan ja vielä finaaliin. Maksat vielä osllistumismaksuja!!!
Ja mitä saat palkinnoksi. ET MITÄÄN!paitsi (v.tuilua) vaikka olisit miten hyvä. Levytyssopimus...hah ja Kunniakirja vautsi! Olen hurrrjan katteellinen:/ - fiiliksessä....
osuva kirjoitti:
kirjoitus. Mänkää, mänkää vain hyväuskoiset ja mäkättäkkää männessänne, laulamaan. Mutt kallista on tuokkii harrastus. Ensin osallistut alkukarsintaan-semiin-finaaliin-ja jos kutsu käypi niin semifinaaliin uuestaan ja vielä finaaliin. Maksat vielä osllistumismaksuja!!!
Ja mitä saat palkinnoksi. ET MITÄÄN!paitsi (v.tuilua) vaikka olisit miten hyvä. Levytyssopimus...hah ja Kunniakirja vautsi! Olen hurrrjan katteellinen:/Mä oon taas vähän pihalla näist keskusteluist.... =/
- ihmettä
On muitakin kirjoitti:
Olkoon Oulun Riitta kuinkia hyvä tahansa, niin on niitä muitakin. Seinäjoen Joupiskassakin oli tosi hyviä, joten Oulun Riitta saa esittää parastaan ja silti saattaa jäädä voittajan kruunu saavuttamatta.
Uskon finaaliin kärjen olevan niin tiukan, että on jo maksuasia kuka voittaa ja kuka sitten voittaakiin, niin hänelle on voitto suotu.
Tiukassa tilanteessa vaikuttavat myös ulkoiset olemukset ja esiintymiset.
Parina vuonna Iskelmää seuratessa olen huomannut, että yllätyksiäkin sattuu. Kuka yllättää tänä vuonna?
Mennään finaaliin seuraamaan ja kannustamaan. Kaikkia tasapuolisesti.Katsoin tuolta hakkivoxin sivuilta,että eihän Riitta-liisa ole päässyt finaaliin.Ja lopussa siellä oli teksti,että "laiminlyönnin takia" mitä ihmettä tuotarkottanee..mikä voi olla niin vakavaa,että tiskattu ulos kisasta,vai tarkottaneeko jotakin muuta kisailijaa...hmmm
- aikuinen nainen
ihmettä kirjoitti:
Katsoin tuolta hakkivoxin sivuilta,että eihän Riitta-liisa ole päässyt finaaliin.Ja lopussa siellä oli teksti,että "laiminlyönnin takia" mitä ihmettä tuotarkottanee..mikä voi olla niin vakavaa,että tiskattu ulos kisasta,vai tarkottaneeko jotakin muuta kisailijaa...hmmm
Itse myös katselin jatkoonpääsijöitä, huomasin Joupiskan kohdalla, että naislaulaja A.Riihimäki ei ollutkaan listoilla, vaikka oli kuulemma jatkoon päässyt?
- tilletalle
Tännekin portaaliin tekisi niin mieli sanoa suorat sanat, mutta maltan. Olen vain viestinvälittäjä ja teen sitä, vaikkei yhtään huvittas, sitten kun ylenen tiedon välittäjäksi, on yksi sarka kivistä huolimati kynnetty.
Maltan ja odotan aikaani. Josko tulee tai ei, silti viestinviejiä on monta. Halki taivaan lentäen. Ollaanko enkeleitä toisillemme, vai niitä toisia muka meitä??? Vippades, kun stuppades, mutta inte alltid kuppades, uskon ja luotan niin.- susiluolassa...
Miks oot vihainen ja katkeroitunna? onko ai
hetta? tunnetko itsesi kaltoin kohdelluksi?
Ethän ole osallistunna kilipaaluihin? ;)) - se on
susiluolassa... kirjoitti:
Miks oot vihainen ja katkeroitunna? onko ai
hetta? tunnetko itsesi kaltoin kohdelluksi?
Ethän ole osallistunna kilipaaluihin? ;))Thlena.
- thlena
Joka ainoa parjaus thlenan nimellä tutkitaan. Olen saanut tarpeekseni teistä. Katsotaan nyt tarkemmin näitä rikos,- riita-asiapapereita. Tulivat tänään postissa.
Minua ei voi moittia, että enkö olisi varoittanut. Taitaa paljastua aika haiseva kasa kun tutkimus lähtee kunnolla käyntiin.
Olen yrittänyt kertoa itse asioita, jotka pitäisi olla itsestään selviä kaikille suomalaisille. Toisen ihmisen kunnioittaminen, perusoikeuksien kunnioittaminen ja loukkaamattomuus. Ketään ei myöskään saa julkisesti parjata, eikä kiusta. Minun kirjoitukseni kestää päivän valon, entä teidän? Ketä liene olettekin,(Osan teistä tunnenkin), mutta minun vapauttani jopa käytännön tasolla on päästy rajoittamaan ja sehän ei sovi laatuun. Palatkaa tämän karaoke.fi ensimmäiselle sivulle ja eka kirjoitukseen. Siellä on esimerkki mitä voidaan saada aikaan kiusaamisen karattua omistakin käsistä. En tiedä mitä tuolle jahdatulle kaverille kävi, mutta minä en luovuta. Minulla on nyt ajamassa näitä asioita ihmiset, jotka selvittävät teidän jokaisen henkilöllisyyden, joiden herjoista teen ilmoituksen.
Opetukseksi kaikille. Katselkaa ihmiset todellakin vähemmän televisiota, jotta ette luule, että ihmisille saa sanoa mitä vain ,kun televion realityohjelmat antavat ymmärtää. Luulisi aikuisilla olevan sen verran älliä, että tajuavat että tiettyjen sarjojen kaltaisesti ei saa oikeassa elämässä käyttäytyä. Meillä ihmisillä on perusturva ja tiedän että kunnianloukkauksista napsahtaa melko helpostikin tuomioita. Olen sen teille aikaisemminkin kertonut. En ole toiminut pätkääkään kenenkään selän takana siis, mutta te olette. Te juuri joilla varmasti alkaa puntit tutista. En puhu turhia, enkä ole koskaan puhunutkaan.
Te ette ole tajunneet onnettomat, mitä olette loppupeleissä itsellenne saanut aikaan. Ja mitä tietty minun perheelleni. Mutta kuten sanoin jokainen halukas saa postia tässä lähiaikoina.- Kunniasta pitävä
Todella järkevä kirjoitus. Arvostella saa ja esittää oman mielipteensä. Se on ihan ok.
Sitä vastoin tällä palstalla usein henkilökohtaisuuksiin meneminen on "valunut yli laitojen"
Ei niitä herjauksia tarvitse nimellä osoittaa vaan kun kirjoituksesta käy ilmi ketä se tarkoittaa, niin alkavat toiset kellot äänessä soida.
Sinulle tiedoksi, että SM-Iskelmäkilpalun johtaja on tiettävästi saanut korvausta tällä palstalla herjaamisesta. Ei kai ole mennyt oikeuteen asti vaan johonkin sovitteluistuntoon, jossa on päästy sopimukseen.
Tämän olen kuullut melko varmalta taholta. Jos joku toinen on tietoinen niin voisi vahvistaa, etten aivan perättömiä päästele.
Nyt tämä meni taas vähän sivuraiteelle, kun piti olla kannustamassa SM-Iskelmän kilpailijoita.
Peukut pystyyn kaikkien puolesta tasapuolisesti.
Ja voimia Sinulle Thlena. - Vuosia alalla=)(15?)!
8 § Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen.
Joka oikeudettomasti
1. joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
2. muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
9 § Kunnianloukkaus.
Joka
1. esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2. muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
10 § Törkeä kunnianloukkaus.
Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
1. rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
2. aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
jos kunnianloukkaus on törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
kaikkea ei tod.tarvitse vastaanottaa,netissäkään - kuultava
samanlaisen ajojahdin kohteeksi jouduin minäkin jossain toisella saitilla...aikaa on mennyt ja nyt osaan jo nauraakin sille..mutta nuo herjaukset ovat jo vakavampi asia, mutta täällähän kävijämäärästä varmasti 70% on nuoria, ja monta kertaa nuoret kokevat sanallisen keskustelun uhkana itseään vastaan ja siitä se alkaa, toki aikuisisskin löytyy samalla mitalla, mutta jotkut, (joku) osaavat palstanaljailun todella hyvin, sitten kun pipo on kireellä, ei muuta tarvita, riidellään, haukutaan ,veetuillaan! se on halpamaista, mutta meistä ei takuulla tule mitään palstapoliiseja, joten pyytäisin pientä mielenmalttia, kiitos thlena ja toivotan teille kaikille oikein hyvää pyhäin miesten päivää!loppukevennys, Aatami kysyi Jumalalta, "miksi teit naisesta noin kauniin? Jumala vastasi,"siksi että rakastuisit häneen!Aatami siihen , että miksi sitten teit naisesta niin tyhmän? Jumalan vastaus=Että hänkin rakastuisi sinuun! Hyvää päivää=;))
- thlena
kuultava kirjoitti:
samanlaisen ajojahdin kohteeksi jouduin minäkin jossain toisella saitilla...aikaa on mennyt ja nyt osaan jo nauraakin sille..mutta nuo herjaukset ovat jo vakavampi asia, mutta täällähän kävijämäärästä varmasti 70% on nuoria, ja monta kertaa nuoret kokevat sanallisen keskustelun uhkana itseään vastaan ja siitä se alkaa, toki aikuisisskin löytyy samalla mitalla, mutta jotkut, (joku) osaavat palstanaljailun todella hyvin, sitten kun pipo on kireellä, ei muuta tarvita, riidellään, haukutaan ,veetuillaan! se on halpamaista, mutta meistä ei takuulla tule mitään palstapoliiseja, joten pyytäisin pientä mielenmalttia, kiitos thlena ja toivotan teille kaikille oikein hyvää pyhäin miesten päivää!loppukevennys, Aatami kysyi Jumalalta, "miksi teit naisesta noin kauniin? Jumala vastasi,"siksi että rakastuisit häneen!Aatami siihen , että miksi sitten teit naisesta niin tyhmän? Jumalan vastaus=Että hänkin rakastuisi sinuun! Hyvää päivää=;))
Nauran vissiin lopun päivää. Oon aina yli kaiken rakastanut oivalluksia, vilpittömiä ihmisiä, tilannekoomikkaa, kaikenlaista luovuutta... Elämää parhaimmillaan. Nautintoa.
Olisko tuon jutun kääntöpuoli tämä: Jumala kuitenkin antoi sen salatun viisauden naiselle, sillä mies olisi paennut elämänkutsua, ellei nainen olisi "syöttänyt" sitä elämänomenaa Aatamille. Tyhmyyskin on vain käsite, jota voi tutkiskella molemmilta puolilta kuin aidan rakoakin.
En rupea internettpoliisiksi. Mutta sitten kun alkaa elämä mennä sekaisin valheista ja panettelusta, on pakko toimia. Muuten alkaa pelätä omaa varjoaankin. Siitä on hauskuus kaukana! Tämän pointin varmaankin ymmärtää suurin osa täällä kirjoittelijoista.
Koneen voi laittaa kiinni. Sillä pääsee eroon täällä panettelijoista.
Mutta neljänseinän sisälle minua ei tungeta, ei vaikka kuinka henkilöllisyyteni tai persoonani luullaan tunnettavan. Kostajille jää palkinto omaan kouraan. Minä en kosta, puolustan itseäni. Pakon edessä. Siitä ei enempää.
Hyvää jatkoa sinullekin, kuten muillekin. Suodaan hyvää itselle - niin saatetaan suvaita toisiammekin helpommin, eikö? Me vain olemme kaikki erilaisia ja meillä jokaisella on oma paikkansa. Jonkainen saa valita unelmansa ja paikkansa loppupeleissä - onneksi ihan itse. - omituista on
thlena kirjoitti:
Nauran vissiin lopun päivää. Oon aina yli kaiken rakastanut oivalluksia, vilpittömiä ihmisiä, tilannekoomikkaa, kaikenlaista luovuutta... Elämää parhaimmillaan. Nautintoa.
Olisko tuon jutun kääntöpuoli tämä: Jumala kuitenkin antoi sen salatun viisauden naiselle, sillä mies olisi paennut elämänkutsua, ellei nainen olisi "syöttänyt" sitä elämänomenaa Aatamille. Tyhmyyskin on vain käsite, jota voi tutkiskella molemmilta puolilta kuin aidan rakoakin.
En rupea internettpoliisiksi. Mutta sitten kun alkaa elämä mennä sekaisin valheista ja panettelusta, on pakko toimia. Muuten alkaa pelätä omaa varjoaankin. Siitä on hauskuus kaukana! Tämän pointin varmaankin ymmärtää suurin osa täällä kirjoittelijoista.
Koneen voi laittaa kiinni. Sillä pääsee eroon täällä panettelijoista.
Mutta neljänseinän sisälle minua ei tungeta, ei vaikka kuinka henkilöllisyyteni tai persoonani luullaan tunnettavan. Kostajille jää palkinto omaan kouraan. Minä en kosta, puolustan itseäni. Pakon edessä. Siitä ei enempää.
Hyvää jatkoa sinullekin, kuten muillekin. Suodaan hyvää itselle - niin saatetaan suvaita toisiammekin helpommin, eikö? Me vain olemme kaikki erilaisia ja meillä jokaisella on oma paikkansa. Jonkainen saa valita unelmansa ja paikkansa loppupeleissä - onneksi ihan itse.Kävin hakkivoxin sivuilla ja missä ihmeessä on Riitta-Liisan nimi finaaliin päässeiden joukossa?? Hänhän pääsi haapajärveltä jatkoon, mutta nimeä ei näy jostain syystä listalla???
- Ensin ihmetetellyt
omituista on kirjoitti:
Kävin hakkivoxin sivuilla ja missä ihmeessä on Riitta-Liisan nimi finaaliin päässeiden joukossa?? Hänhän pääsi haapajärveltä jatkoon, mutta nimeä ei näy jostain syystä listalla???
Hei vain, sulle!
Oli hän ainakin nyt siellä.
Olin eilen Shalimarin semifinaalissa ja putosiiiiinnn...
Itkua nyt väännän, mutta hyvät menivät finaliin. Oli muuten vimosen päälle ammattitaidolla vedetty semifinaali. Varsinkin se naistuomari - juontaja näyttä oleva alan ammattilainen. Se miestuomari oli asiallinen, mutta ei liian virallisen oloinen.
Yksi finaliin päässyt sai minun ja kannustajieni sympatiat.
Sokea laulaja Teijo Romppainen, joka oli viime vuonnakin hyvä Nyt vieläkin parempi. Ja se jokin Jiipeee...voi jesus, mikä esiintyjä ja tulkitsija.
Toi Teijo saattaa olla todellinen musta hevonen finaalissa. - juu ja niin
Ensin ihmetetellyt kirjoitti:
Hei vain, sulle!
Oli hän ainakin nyt siellä.
Olin eilen Shalimarin semifinaalissa ja putosiiiiinnn...
Itkua nyt väännän, mutta hyvät menivät finaliin. Oli muuten vimosen päälle ammattitaidolla vedetty semifinaali. Varsinkin se naistuomari - juontaja näyttä oleva alan ammattilainen. Se miestuomari oli asiallinen, mutta ei liian virallisen oloinen.
Yksi finaliin päässyt sai minun ja kannustajieni sympatiat.
Sokea laulaja Teijo Romppainen, joka oli viime vuonnakin hyvä Nyt vieläkin parempi. Ja se jokin Jiipeee...voi jesus, mikä esiintyjä ja tulkitsija.
Toi Teijo saattaa olla todellinen musta hevonen finaalissa.Kyllä mua vaan ainakin kauheesti ihmetyttää se että kaksi jatkoon päässyttä miestä ovat tehneet järjestäjälle hommia. Tai mistäs mä tiedän vaikka tekisivät vieläkin mutta ainakin viime vuonna olivat mukana järjestämässä näitä samoja kisoja.
- Hommia tehnyt
juu ja niin kirjoitti:
Kyllä mua vaan ainakin kauheesti ihmetyttää se että kaksi jatkoon päässyttä miestä ovat tehneet järjestäjälle hommia. Tai mistäs mä tiedän vaikka tekisivät vieläkin mutta ainakin viime vuonna olivat mukana järjestämässä näitä samoja kisoja.
Minäkin olin aikoinaan Fazerilla töissä ja niiden kilpailun kautta sain toisenkin (solistin) ammatin.
Mitä pahaa sinnä on jos järjestäjälle joskus hommia tehnyt taikka tekee osallistuu kisaan ja kyvyillään pärjää?
En minä siinä mitään pahaa näe.
Eiköhän Suomen Mestaruustason kilpailuissa ohjelmatoimisto hae yhteistyökumppaneineen uusia kykyjäkin? Jos vaikka se piilisi omassa ympyrässä? Mene ja tiedä?
Otin muuten osaa viime vuonna Iskelmään. En päässyt finaliin. En ole katkera vaikka laulamalla itseäni osittain elätän.
Oli vain mua parempia. Onnea kaikille yrittäjille.
- tunnelmia
Joo kävin semifinaaleissa ja...no kova on taso,täytyy myöntää.Mulla ei riitä esiintymistaidot ainakaan.Epäonnistuin suorituksessa,kun jostain syystä jännitin.Onneksi karaoke on VAIN harrastus minulle.Käsitykseni mukaan Hakkivox etsiikin artisteja itselleen tuon kilpailun kautta.Joo ammattilaisia siis. Onnea finalisteille.Paras voittakoon!
- Kannustajana
Olin seuraamassa Helsingin Shalimaarissa semifinaalia.
Naisjuontaja ja tuomari oli ihan ok.
Yhtä vain ihmettelen. Jos kilpailijoita jännittää, niin miksi tuoda (se miespuolinen) tuomariksi. Jäykkäpipo, joka saattaa olla musiikialan ammattilainen, mutta viiheen merkityksestä ei näytä tajuavan pätkääkään!
Mataloitti hyvää tunnelmaa olemuksellaan. Sori vaan, mutta jotkut toisetkin olivat samaa mieltä.
Muuten ihan hyvä ja ammatitaitoisesti toteutettu semifinaali. Laulajat olivat hyviä. - fiiliksessä...
Moi!
Mahassa kourii, kädet tärisee,poskia kuumottaa....
Semifinaali lähestyy =D
Onnea kaikille!
- 666
Ystävä hyvä, sanon suoraan et on aivan sama mitä laulat jos et tunne ketään kisan järjestäjää. noissa ei pärjää. sörry!!
- sisäpiirin tietoa
Puhut tosiaan vähän mutta asiaa. Sen tulin taas huomaamaan omassa semmarissani, että ei siellä oikeastikaan pärjää "nimetön" ihminen. Tein salapoliisityötä kuukkelissa kisan jälkeen ja kas vain, kaikki nimet jatkoon päässeissä olivat muuten kiertäneet kaikenmaailman kilpailut ja jopa voittaneet, että turha kenenkään sanoa etteikö sillä olisi merkitystä asiassa.
Itse vedin sekä omasta että yleisön mielestä todella hyvin biisini, mutta jatkopaikka ei vain auennut. Syynkin sain tietää miksi, mutta sitä en sen kummemmin rupea tässä kertomaan, sen verran vitutti kuulla totuus ettei missään ollutkaan vikaa.... - kunhan kisat on loppuun käyty
sisäpiirin tietoa kirjoitti:
Puhut tosiaan vähän mutta asiaa. Sen tulin taas huomaamaan omassa semmarissani, että ei siellä oikeastikaan pärjää "nimetön" ihminen. Tein salapoliisityötä kuukkelissa kisan jälkeen ja kas vain, kaikki nimet jatkoon päässeissä olivat muuten kiertäneet kaikenmaailman kilpailut ja jopa voittaneet, että turha kenenkään sanoa etteikö sillä olisi merkitystä asiassa.
Itse vedin sekä omasta että yleisön mielestä todella hyvin biisini, mutta jatkopaikka ei vain auennut. Syynkin sain tietää miksi, mutta sitä en sen kummemmin rupea tässä kertomaan, sen verran vitutti kuulla totuus ettei missään ollutkaan vikaa....Tämä portaali paisuu entisestään. siihen ei tarvita minkäänlaista kritallipalloa, eikä kahvimuruja.
Muuten on kaksi asiaa, joilla pääsee jatkoon, (takuuvarma tieto), hämmästyisitte jos tietäisitte!
Sitten tuntuu olevan tuhansia asioita, joilla kilpailijoita deletoidaan kisoista. Heh, yksinäisellä vuoren huipulla tuulee. - nankku
Ei tuomaristoa tai järjestäjiä tarvitse tuntea että pärjäisi.
Mäkin olin viime vuonna iskelmä karaoke kisoissa ensimmäistä kertaa eikä ollu hajuakaan koko organisaatiosta. Tekee vaan parhaansa ja on tarkkana biisi valinnoissa että ne todella on iskelmää. Jokaisella on mahdollisuus voittaa! T: SM 2006 - mäkin
nankku kirjoitti:
Ei tuomaristoa tai järjestäjiä tarvitse tuntea että pärjäisi.
Mäkin olin viime vuonna iskelmä karaoke kisoissa ensimmäistä kertaa eikä ollu hajuakaan koko organisaatiosta. Tekee vaan parhaansa ja on tarkkana biisi valinnoissa että ne todella on iskelmää. Jokaisella on mahdollisuus voittaa! T: SM 2006Uudet otetaankin,tietty jos ne osaa laulaa(en tarkoita sinua) siedettävästkin.
Seuraavana vuonnakin voit pärjätä. Ole nöyrä ja nuoleskele, sopivasti.
Mutta auta armias jos et voitele kuninkaita, niin saa narreilta pyytää lupaa useaankin turhaan kertaan mukaanpääsyä! Ei vaikka olisit 100% 100% kehittynyt ensi kerran jatkoonpääsystä.
Muuten joku joskus heitti, mitä teille tulee mieleen laulusta "Sata miestä tanssii keskenään". Mulle tuli mieleen elävästi tuo karaoketouhu. Naurattaa niin hitosti laulaessani ja kuunnellessani tuota kipaletta. Tosin luulen tietäväni oikeasti mistä siinä kerrotaan... Loppukanetiksi laittaisin vain lauluun: "Rohkeutta etsitään" tilalle lauseen, oikeutta etsitään.!
Kerropa parin vuoden päästä kokemuksistasi, kuuntelisimme mielellämme varmaan monikin, kävi sitten miten kävi jatkon kanssa.
Nautinnollisia menestyksen hetkiä, toivottaa vanha kiikku. - Keikkailija
mäkin kirjoitti:
Uudet otetaankin,tietty jos ne osaa laulaa(en tarkoita sinua) siedettävästkin.
Seuraavana vuonnakin voit pärjätä. Ole nöyrä ja nuoleskele, sopivasti.
Mutta auta armias jos et voitele kuninkaita, niin saa narreilta pyytää lupaa useaankin turhaan kertaan mukaanpääsyä! Ei vaikka olisit 100% 100% kehittynyt ensi kerran jatkoonpääsystä.
Muuten joku joskus heitti, mitä teille tulee mieleen laulusta "Sata miestä tanssii keskenään". Mulle tuli mieleen elävästi tuo karaoketouhu. Naurattaa niin hitosti laulaessani ja kuunnellessani tuota kipaletta. Tosin luulen tietäväni oikeasti mistä siinä kerrotaan... Loppukanetiksi laittaisin vain lauluun: "Rohkeutta etsitään" tilalle lauseen, oikeutta etsitään.!
Kerropa parin vuoden päästä kokemuksistasi, kuuntelisimme mielellämme varmaan monikin, kävi sitten miten kävi jatkon kanssa.
Nautinnollisia menestyksen hetkiä, toivottaa vanha kiikku.Olin viime vuoden SM-Iskelmän finaalissa.
En juurikaan tunne koko organisaatiosta ketään. En voittaanut, enkä päässyt levyttämään.
SM-Iskelmän järjestäjä näyttää olevan luotetava organisaatio, sillä pääsin harrastamaan laulamista bändin kera ja keikkoja on ollut aivan mukavasti.
Olen jälleen uudelleen kokeilemmassa. Erikoinen levytys järjestelmä kiinnostaa!
Laulu taustan kera, pelkkä tausta ja sitten paperilla biisin sanat. Kiitosta olen kuullut toteutuksesta.
Tsemppiä kaikille kanssakilpailijoille. Älkää uskoko siihen, että joku olisi erityisasemassa. Luotettava organisaatio on taannut tasapuolisuuden. Käsittääkseni hakevat tuotetta - tuotteita, joten keskinäinen väitely ja arvuuttelu on turhaa. - vanha kiikku
Keikkailija kirjoitti:
Olin viime vuoden SM-Iskelmän finaalissa.
En juurikaan tunne koko organisaatiosta ketään. En voittaanut, enkä päässyt levyttämään.
SM-Iskelmän järjestäjä näyttää olevan luotetava organisaatio, sillä pääsin harrastamaan laulamista bändin kera ja keikkoja on ollut aivan mukavasti.
Laulu taustan kera, pelkkä tausta ja sitten paperilla biisin sanat. Kiitosta olen kuullut toteutuksesta.
Tsemppiä kaikille kanssakilpailijoille. Älkää uskoko siihen, että joku olisi erityisasemassa. Luotettava organisaatio on taannut tasapuolisuuden. Käsittääkseni hakevat tuotetta - tuotteita, joten keskinäinen väitely ja arvuuttelu on turhaa.Mitä ajattelisit tuotteesta? Minulle tulee mieleen tahdoton, tietyn muotin saanut, rajallisen kestoiän elävä, muotitettu sarjatuote. Tietyn palvelun täyttävä, mitenkä vain muunneltavissa oleva elastinen muovailuvaha.
Ihmisistä tuotteina meillä on surullisia esimerkkejä, kuten Norma Jean Paker, suomessa vastaavanlaiset "tuotteet". Heidän kohtalomme tiedämme. Osa on poistunut keskuudestamme, osa on vielä kansan huvina.
Ihminen ei ole kauaa tuote, etteikö oma kiivas sisin ala taistella vastaan. Myytävä tuotehan on nimenomaan vielä patentoitu "keksijälleen." tai sanoisin tänä päivänä muotoilijalleen. Tekniikka on käytössä!!! Onko sinusta tekohampaat aidot?
Helvetti. Olen mielummin luuta ja nahkaa, kun parkitettu pala kuivaa pahkaa.
Varmasti yksi eriarvoistamisen syy on juuri se, että kaikki ehdokkaat musiikin alallakaan eivät suostu muotitukseen, eikä nuolentakoulutukseen. Uskokaa pois - näin on.
Jos kerran käyt hyvän suorituksesi jälkeen kysymyssä miksi jatkopaikkaa ei tullut, olet leimattu liian itsevarmaksi, tunkeilevaksi ja sopeutumattomaksi.
Halloo, oma tahto on se joka vie eteenpäin, eikä satunnaiset "taikasauvan" heiluttajat. Jota mielikuvaa kilpailijoille syötetään sutenaan - lannistamalla juuri heidän luova itseluottamuksensa. Joko suoraan tai välillisesti.
Poikkeuksiakin on, mutta minusta ei edes maininnan arvoisesti! Kuunnelkaa ihan tosissaan kappale: "Sata miestä tanssii keskenään". Hyvä kipale, muutenkin tietty kuin moninaisten sanojensa takia. - omaa kokemusta
Keikkailija kirjoitti:
Olin viime vuoden SM-Iskelmän finaalissa.
Tsemppiä kaikille kanssakilpailijoille. Älkää uskoko siihen, että joku olisi erityisasemassa. Luotettava organisaatio on taannut tasapuolisuuden. Käsittääkseni hakevat tuotetta - tuotteita, joten keskinäinen väitely ja arvuuttelu on turhaa.Karaoketaustan päälle voi levyttää meilläpäinkin, eikä maksa paljo. Ei siinä mitään kisoja tarvita. Tämän vuoden voittaja oli muistaakseni jo levyttänyt omakustanteen ennen voittoa. Onko sen jälkeen ilmestynyt jotain oikeaa levyä, joka olisi kisan ansiota? Edellisvuoden voittajien levy oli surkea tasoltaan!
- vanha kiikku
omaa kokemusta kirjoitti:
Karaoketaustan päälle voi levyttää meilläpäinkin, eikä maksa paljo. Ei siinä mitään kisoja tarvita. Tämän vuoden voittaja oli muistaakseni jo levyttänyt omakustanteen ennen voittoa. Onko sen jälkeen ilmestynyt jotain oikeaa levyä, joka olisi kisan ansiota? Edellisvuoden voittajien levy oli surkea tasoltaan!
cd- levytys phuaah! Mun tuttavani tekis mulle sen muutamassa minuutissa..
Joo, joskus ei jaksa kuunnella niitä pikkuvirheitä edes ammattilaisten tekemissä tuotteissa. Ah, kun ottaa joskus niin korviin! Siksi en ymmärrä sanaa ammattilainen. Tähän aikaan maailmasta tuntuu feikki olevan paremminkin muotia kun meikki.
Yleisö on se joka päättää, kuka menestyy kuka ei. Mutta mä en vieläkään ymmärrä näitä virkaheittoja ongen molemmissa päässä olevia lieroja. Mutta miten saatas yleisö ja taitajat yhteen? Mä kuuntelen monesti mielummin taidokasta uniapneakuorsausta!. - Kokoelman omistaja
omaa kokemusta kirjoitti:
Karaoketaustan päälle voi levyttää meilläpäinkin, eikä maksa paljo. Ei siinä mitään kisoja tarvita. Tämän vuoden voittaja oli muistaakseni jo levyttänyt omakustanteen ennen voittoa. Onko sen jälkeen ilmestynyt jotain oikeaa levyä, joka olisi kisan ansiota? Edellisvuoden voittajien levy oli surkea tasoltaan!
Sakari Savinaisen Volare oli eräällä suuren levy-yhtiön kokoelmalla, joten olikohan se niin surkea?
Ei kai ne studiossa suoraan karaoketaustaa käytä vaan miksailevat uudestaan. Laulajan esitykselle ei voi juurikaan mitään.
Huomaan, että ette ole menestyneet...surkeat! - vanha kiikku
Kokoelman omistaja kirjoitti:
Sakari Savinaisen Volare oli eräällä suuren levy-yhtiön kokoelmalla, joten olikohan se niin surkea?
Ei kai ne studiossa suoraan karaoketaustaa käytä vaan miksailevat uudestaan. Laulajan esitykselle ei voi juurikaan mitään.
Huomaan, että ette ole menestyneet...surkeat!tekee ihmisestä surkean? Surkeus ihmisisessä on oma valinta. Surkeinta on toisen epäonnistumisesta tehty kategoriointi.
Kaikki eivät ole beethooveneita,mestareita (joka ei ole sama kuin ammattilainen) mutta monet saattavat olla hyviä kuuntelijoita!, mestareita siinä, eivätkä leuhki joka välissä ammattilaisuudestaan!! Ilman hyviä kuuntelijoita, ei olisi beethooveneillakaan mitään merkitystä.
Menestyminen ei ole kaikille edes sama asia. Minä tunnen itseni menestyjäksi kun tunnen itseni kokonaiseksi. Eli se mitä teen - teen vilpittömästi ja antaumuksella.
Karaokessa "menestyminen" ei ole kovin kummoinen saavutus - varsinkin kun pakka on laitettu monesti etukäteen omaan järjestykseensä värkätty. Juttu vain on näin! Onko muka totta, että Suomen kamaralla yrittäneistä laulajista noin 20-30 ovat vain hyviä? En usko!
Luuletteko te ihmiset, että taikurit oikeasti osaavat jokainen maagisia, ylimaallisia juttuja? Taitaa heitäkin olla yhtä harvassa kuin korvia yhdessä, isossakin päässä.
Todellisten mestareiden tie kulkee omilla siivillään. He ovat menestyjiä, mutta eivät varmasti tunne toisia surkeiksi!
Musikaalisuus on yksi ulosannin ilmentymä ja kertoo ihmisestä jotain, mutta tapa puhua ja kohdella toisia, se vasta kertookin luovuudesta ja oikeasta nöyryydestä - menestymisen tiestä! - kokoelmalla
Kokoelman omistaja kirjoitti:
Huomaan, että ette ole menestyneet...surkeat!Miltä kokoelmalta toi löytyy
- Ekakertalainen
vanha kiikku kirjoitti:
tekee ihmisestä surkean? Surkeus ihmisisessä on oma valinta. Surkeinta on toisen epäonnistumisesta tehty kategoriointi.
Kaikki eivät ole beethooveneita,mestareita (joka ei ole sama kuin ammattilainen) mutta monet saattavat olla hyviä kuuntelijoita!, mestareita siinä, eivätkä leuhki joka välissä ammattilaisuudestaan!! Ilman hyviä kuuntelijoita, ei olisi beethooveneillakaan mitään merkitystä.
Menestyminen ei ole kaikille edes sama asia. Minä tunnen itseni menestyjäksi kun tunnen itseni kokonaiseksi. Eli se mitä teen - teen vilpittömästi ja antaumuksella.
Karaokessa "menestyminen" ei ole kovin kummoinen saavutus - varsinkin kun pakka on laitettu monesti etukäteen omaan järjestykseensä värkätty. Juttu vain on näin! Onko muka totta, että Suomen kamaralla yrittäneistä laulajista noin 20-30 ovat vain hyviä? En usko!
Luuletteko te ihmiset, että taikurit oikeasti osaavat jokainen maagisia, ylimaallisia juttuja? Taitaa heitäkin olla yhtä harvassa kuin korvia yhdessä, isossakin päässä.
Todellisten mestareiden tie kulkee omilla siivillään. He ovat menestyjiä, mutta eivät varmasti tunne toisia surkeiksi!
Musikaalisuus on yksi ulosannin ilmentymä ja kertoo ihmisestä jotain, mutta tapa puhua ja kohdella toisia, se vasta kertookin luovuudesta ja oikeasta nöyryydestä - menestymisen tiestä!Minut on kannustanut mukaan SM-Iskelmään tuttavani menestyminen viime vuoden kisassa.
Jani oli täysin tuntemattomasta putkahtanut, joka voitti miesten sarjan, joten kyllä niitä kykyjä löytyy "listojen" ulkopuoleltakin.
Itse otan nyt ensimmäistä kertaa osaa mihinkään laulukilpailuun.
Olen mukana tämän illan Broden semifinaalissa, joka on jo minulle kauhean korkean kynnyksen ylitys. Tämä minulle jo riittäisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka finaliin? heh, heh.
En nyt sentään niin valmis laulaja taida vielä olla? Vai mistäpä sen tietää? - tilletalle
Ekakertalainen kirjoitti:
Minut on kannustanut mukaan SM-Iskelmään tuttavani menestyminen viime vuoden kisassa.
Jani oli täysin tuntemattomasta putkahtanut, joka voitti miesten sarjan, joten kyllä niitä kykyjä löytyy "listojen" ulkopuoleltakin.
Olen mukana tämän illan Broden semifinaalissa, joka on jo minulle kauhean korkean kynnyksen ylitys. Tämä minulle jo riittäisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä vaikka finaliin? heh, heh.
En nyt sentään niin valmis laulaja taida vielä olla? Vai mistäpä sen tietää?Parasta lienee se, että pystyy parhaimpaansa!
- nankku
Ekakertalainen kirjoitti:
Minut on kannustanut mukaan SM-Iskelmään tuttavani menestyminen viime vuoden kisassa.
En nyt sentään niin valmis laulaja taida vielä olla? Vai mistäpä sen tietää?Onnea broden semeihin ekakertalainen!
T : Jani - Naapurissa käynyt
kokoelmalla kirjoitti:
Miltä kokoelmalta toi löytyy
Tötmäsin Tallinnassa kokoelmaan, joka oli Rahvalaulud.
Kokelmassa on Ivo Linnaa, Appelsiinia, Mati Nuudea ym virolaisia ja kaksi suomenkielistä biisiä eli Sakarin Volare, Pekka Ruuskan Rafaelin Enkeli.
Eikä ollut kallis. Noin 6,5 euroa. - mukana ollut aiemmin
nankku kirjoitti:
Onnea broden semeihin ekakertalainen!
T : JaniNo niin iskelmätietäjät!! Joko on tiedossa viralliset finalistit tähän Hakkivoxin kisaan?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202343Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3071277- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53925- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35671