Mulla ei ole hajuakaan mitä kannattaa ottaa huomioon ku ostaa luistimet. Aion ostaa sellaset tänä kesänä. Osaan luistella jo hyvin. Käyn pitkähköjä lenkkejä. (lainaluistimilla). Mutta mä tahon omat. mitä mun pitää miettiä ja ottaa huomioon ku ostan ne? Mitkä merkit on hyviä? Mitkä on halvat luistimet?
vinkkejä!
kiitos=)
luistimien hankinta-vinkkejä!?
9
2330
Vastaukset
- Chompper
Itte oon aina tykänny K2:sen luistimista. Niissä on hintaa, mut laatu on hyvä. Taas oli kaikennäköstä luistinta kaupassa, mut sanoisin et Salomon tai K2.
Kannattaa kattoo et millanen kenkä niissä on (joustava/tukeva/hengittävä). Renkaat yms voi ostaa mielensä mukaan myöhemmin. Ite kiinnitä aina huomion ekana kenkään, mut tosin itellä on temppuluistimet. Periaate sama vaikka mikä luistin olis.
Toivottavasti jelppas - Salomon TR9
Jos haluat laadukkat luistimet, niin K2 ja Salomon ovat parhaat merkit. Toki muiltakin valmistajilta löytyy varmaan ihan kohtuu pelejä.
Kun ostat luistimia kokeile eri merkkejä ja malleja jalkaasi niin löydät sen sinun jalkaan sopivan kengän. Salomonin lesti on vähän leveämpi kuin K2:ssa. Laakerit saisi olla vähintään ADEC5 tai paremmat ja pyörän koko 80/82mm jos luistelet pitkiä lenkkejä. Pyörien kovuus riippu siitä millainen pinta pyärätiessäsi on. Jos se on sileä ja hyvä ota kovat pyörät, sillä ne kuluu vähemmän (kovuus 82), jos pinta on heikko niin pehmeämmät(78) pyörät ovat mukavemmat luistella.
Hyvistä luistimista saat pulittaa vähintään 200€ siitä alle ne ovat varmaan niitä halpoja luistimia.- rullaa
Juur näin!!! 200e minimi. Pyörä jutut kuin mainittu. Ja että on miellyttävä jalkaan. Paras kokeilla luistimia jalkaan silmät suljettuina ;)
Itellä n.200e salomonit ja oon tyytyväinen pitkänkään lenkin jälkeen ei paina eikä purista.
- juso
Rollerblad -merkkiä myydään ja on yksi iso merkki, mm. Amerikassa hyvin käytetty. Ainakin mun jälkaani sopivat paremmin kuin muut. Itse olen tyytyväinen rollereihini.
- aloittelija
ovat :) hintaa näillä oli 159e.
- 6 vuotta luistellut
Kengän sopivuus(riittävän pehmeä)jalkaan, kuitenkin "jämpti". Pyörät mielummin pehmeät kuin kovat esim. 78 A kovuus koska kovemmissa enemmän tärinää riippuen kuitenkin lisäksi pyörien laadusta. Kuitenkin alkuun 78 A kovuus on paras ja kuitenkin pyörät kestää kulumista useita satoja kilometrejä jos vaihtelee niiden paikkaa ohjeiden mukaan. Pyörän koko luistimien mukaan. Jos suunnittelee pitempiä matkoja esim. 80 mm on ok. koko jos sopii luistimeen. Laakerit väh. abec 3 tai 5 tosin myös laaduissa on eroja eri valmistajalla mutta laatuluistimissa yleensä hyvät laakerit jo paketissa.
- sampsa
Mulla oli K2-luistimet, mutta annoin ne pois, koska lesti ei sopinut yhtään. Luistimessa on nilkan taipumista helpottava "nivel" tuossa kantapään ja nilkkaluun välillä. Se on monissa K2:sissa niin kapealle, että luistinta ei voi käyttää, jos omistaa niin sanotusti hiukan leveämmän jalan.
Ite pystyin vetämään K2:sillä vain pari kilometriä kerrallaa ja sitten oli pakko repiä luistin jalasta. Kesportin myyjä sanoi kuulleensa monta vastaavaa tarinaa jusdt K2-luistimista.
Nyt ostin Niken luistimet, joissa on leveämpi lesti eikä sitä niveltä lainkaan. Kenkän nilkka ei siis anna niin paljon myöten pituussuunnassa, mutta ei se ainkaan minua haittaa.
KO: Niken ovh on muuten 200 euron tietämissä, mutta niitä sai melkein puoleen hintaan.- jussi
Kannattaa ostaa NIket ,siis jos sopii jalkaa.Itelläni ainakin sopii, eikä ollu kovin kalliit, 169 e viime kesänä.Niis on hyvät alumiinikiskot ja laakereina Twincam abec 5.Vakiona oli 78mm/78a pyörät, mutta taitaa mahtua 82mm pyörätkin. Ainoo on se nilkkanivelen puute. Jos laittaa kireelle on vaikea päästä matalaan luisteluasentoon eli ilman sauvoja täytyy pitää vähän löysemmällä sitä kiristyshihnaa.
- Mike
Itse hankin käytetyt rullasukset, kun satuin ennestään omistamaan käytetyt hiihtokengät.
Pääsin pikkurahalla alkuun.
Oon huomannu että renkaat ainakin START-Merkkisissä kestää tosi pitkään.
Muita hyötyjä:
-Rullasukset ovat luistimia nihkeämmät ja näin treeni antaa vastetta ilman tuntikausien hinkkausta- Kunnon kohotessa voi toki mennä montakin tuntia.
-Kenkä ei purista, eikä hiosta niin paljon kuin luistimessa.
-Ottaessasi sauvat automaattisesti mukaan, saat hyödyn koko vartalolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492199
- 1211485
Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v3371299Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni671224Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1401200IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk31191- 1411179
- 491119
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.1601056- 701014