yhtään tapausta ei mainita!

tottuus

ALKUSEURAKUNNASSA ei yhtään pientä lasta sanota jätetyn ihmisen siunauksen varaan, kuten helluntailainen oppi tekee.

Vastaukseksi ei kelpaa se helluntailaisten hokema fraasi, että Jeesuksen luokse tuotuja lapsia Jeesus siunasi, mutta ei kastanut. Se hokema tarkoitettu niille, jotka ei tunne Raamattua ollenkaan.
Se vastaus on kulunut heitto. Ja silloin jätetään kertomatta, että kristillinen kaste alkoi vasta helluntaina, kun Jeesus oli lähettänyt kasteeseen Pyhän Hengen.
Koska Jeesuksen aikana kristillistä kastetta ei ole ollut olemassakaan.
Jeesus ei kastanut niitä vahempiakaan, jotka lapsiaan Jeesuksen syliin toivat.(Joh.4:2).

Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen kastaminen oli mahdollista vasta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen. Matt.28:19-20

Hepr. 9:16

Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;

Hepr. 9:17

sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

28

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitaa...

olla loputon puheenaihe.

Olet varmasti lapsena kastettu kuten minäkin ja pidetään iloiten se kaste voimassa uskomalla Jeesukseen, sillä uskon kautta meidät on kastettu Jeesukseen.

Tiedän, että monet lapsena kastetut kuvittelevat sen kasteen olevan uudesti syntyminen, mutta sitä se ei ole, sillä hetikään kaikki lapsena kastetut eivät koskaan synny uudeksi.

Uudesti syntymisen antaa yksin Jumala, ilman ihmistä välimiehenään, eli ei pappi kastaessaan lasta välitä uudesti syntymistä, vaan uudesti syntymisen saa USKON KAUTTA JEESUKSEEN JA SEN ANTAA JUMALA.

• tuo oli kyllä paras mielipide kasteasiasta. tottahan se on, että kaste ei ketään uudestisynnytä. ei vauvaa eikä aikuista ihmistä.
        sehän meni se raamatunlause jotenkin että te ette näe jumalan valtakuntaa ellette synny uudesti.
        Siitä voisi päätellä että ihminen uudestisyntyy vasta kuoleman jälkeen.
        En ymmärrä miksi linkität kasteen ja uudestisyntymän kuulumaan yhteen ?

• niistä
        auroraboreallis kirjoitti:

tuo oli kyllä paras mielipide kasteasiasta. tottahan se on, että kaste ei ketään uudestisynnytä. ei vauvaa eikä aikuista ihmistä.
        sehän meni se raamatunlause jotenkin että te ette näe jumalan valtakuntaa ellette synny uudesti.
        Siitä voisi päätellä että ihminen uudestisyntyy vasta kuoleman jälkeen.
        En ymmärrä miksi linkität kasteen ja uudestisyntymän kuulumaan yhteen ?

yhdessä siksi, että tiedän kahden lahkon taistelevan loputonta taisteluaan tästä kasteasiasta.

Toinen luulee, että ihminen syntyy uudeksi, kun hänet kastetaan vedellä ja toinen luulee, että ainoa kelvollinen kaste on se vesikaste, joka tehdään sen jälkeen, kun ihminen on tullut uskoon ja monet luulevat, että he siinä vesikasteessa syntyvät uudeksi.

Eli, kukaan ei synny uudeksi vesikasteen takia, oli se tehty missä vaiheessa tahansa elämää, vaan uudesti syntyminen tapahtuu Jumalan Tahdosta ja Hänen ajallaan ja vain heille, jotka uskovat Jeesukseen.

Vauvakaste on kelvollinen, kuten on kaste myöhemminkin tehtynä ja kaste tulee voimaan vasta USKON KAUTTA Jeesukseen ja sen saman Uskon kautta me saamme uudesti syntymisen.

Tavallaanhan uudesti syntyminen tapahtuukin vasta kuoleman jälkeen, koska uudesti syntynyt ihminen on tahtonut kuolla itselleen ja elää Jeesukselle ja Jeesuksessa.

• et tunne Raamattua

Mitä oikein höpiset testamenteista ja muista?

Etkö tajua ihmisen täytyy ensin syntyä uudesti ylhäältä.
      Näin Jeesus sanoi Israelin uskonnolliselle opettajalle.
      Jeesus sanoi aikuiselle, että tulee ensin syntyä ylhäältä.

Kun ihminen tulee uskoon hänestä tulee uusi ihminen se mikä on vanhaa on kadonnut, katso UUSI on sijaan tulut.
      Entiset teot ovat kuolleita ja niitä ei Jumala muista.

Uusi uskoontullut ihminen ottaa kasteen.

Mikä siinä on vaikeata tajuta.?

• uudesti

syntynyt ottaa kasteen, jos hänet on vaikka vauvana jo kastettu?

• tämän vuoksi
        uudesti kirjoitti:

Menkää kaikkeen maailmaa ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.Joka USKOO ja kastetaan se pelastuu, joka ei USKO se on jo tuomittu kadotukseen.

Markus 16:15-16

• on vanhaa
        uudesti kirjoitti:

On kadonnut. Katso uusi on sijaan tullut.
        Kun on syntynyt ylhäältä uusi ihminen ei vanhat edes hengelliset teot ole enään voimassa.
        Uusi ihminen kastetaan tai menee itse ja itse pyytää kasteen. Kaikki asiat pitää itese ratkaista.
        Et voi pelastaa pikkulapsia kastamalla heitä.
        Kaikki lapset ovat tasavertaisessa asemassa, kunnes tulevat uskoon ja ratkaisevat suhteensa ja menevät kasteelle.

• te pelastuksesta
        on vanhaa kirjoitti:

On kadonnut. Katso uusi on sijaan tullut.
        Kun on syntynyt ylhäältä uusi ihminen ei vanhat edes hengelliset teot ole enään voimassa.
        Uusi ihminen kastetaan tai menee itse ja itse pyytää kasteen. Kaikki asiat pitää itese ratkaista.
        Et voi pelastaa pikkulapsia kastamalla heitä.
        Kaikki lapset ovat tasavertaisessa asemassa, kunnes tulevat uskoon ja ratkaisevat suhteensa ja menevät kasteelle.

monimutkaisen ja ihmisen tekemän. Missä usko siihen on, että Jeesus on puolestamme tehnyt aivan kaiken, eli sovittanut meidät ja antanut meille uuden elämän.

Olen saanut lapsena kasteen ja olen syntynyt uudeksi aikuisena, vasta sen jälkeen, kun tunnustin Jeesuksen suullani ihmisten edessä.
        Koskapa olen siinä asemassa, että minut on vanhempieni toimesta kastettu, niin se kaste on voimassa USKON KAUTTA JEESUKSEEN.

Uudesti syntyminen on aivan selkeä tapahtuma, siinä ihminen todella saa uuden luonteen, eli sydämen ympärileikkauksen, eikä yksikään, joka on uudesti syntymätön joudu koskaan miettimään, että "olenko syntynyt uudeksi", eikä joudu miettimään mitään kasteita, sillä Jumalan antama kaste riittä ja on niin täydellinen, että puutteenalaisuutta ei jää.

• uudesti syntynyt
        te pelastuksesta kirjoitti:

monimutkaisen ja ihmisen tekemän. Missä usko siihen on, että Jeesus on puolestamme tehnyt aivan kaiken, eli sovittanut meidät ja antanut meille uuden elämän.

Olen saanut lapsena kasteen ja olen syntynyt uudeksi aikuisena, vasta sen jälkeen, kun tunnustin Jeesuksen suullani ihmisten edessä.
        Koskapa olen siinä asemassa, että minut on vanhempieni toimesta kastettu, niin se kaste on voimassa USKON KAUTTA JEESUKSEEN.

Uudesti syntyminen on aivan selkeä tapahtuma, siinä ihminen todella saa uuden luonteen, eli sydämen ympärileikkauksen, eikä yksikään, joka on uudesti syntymätön joudu koskaan miettimään, että "olenko syntynyt uudeksi", eikä joudu miettimään mitään kasteita, sillä Jumalan antama kaste riittä ja on niin täydellinen, että puutteenalaisuutta ei jää.

ei joudu ikinä miettimään "olenko syntynyt uudeksi", viitaten tuohon edelliseen kirjoitukseeni, jossa ilmaisin sen väärin.

Uudesti syntyminen tapahtuu Jumalan Tahdosta ja Jumalan Sanalla, eli vedestä ja Hengestä.

Jo Vanha Testamentti kertoo heistä, jotka hylkäsivät elävän veden lähteen ja näin jäivät kirjoitetuksi tomuun, eli joka hylkää Jeesuksen ei voi syntyä uudeksi, mutta joka uskoo Jeesuksen Uhriin ja Hänen opetuksiinsa, saa uudesti syntymisen Jumalasta, eikä se ole millään tavalla ihmisen teko, vaan se on JUMALAN TEKO.

• JATKA,

VAIN TÄLLÄ OIKEALLA TIELLÄ.

• tunne Raamattua lainkaan, kuin että luulee tuntevansa, niikuin sinä tässä sepustat ihan omiasi!
      Ainut mikä on TOTTA, on se, kun mainitset, että ainuttakaan lasta ei mainita Raamatussa, että olisi kastettu, ja se on taivahan tosi niin!

• mainita

ainuttakaan perhekuntaa, jotka tahdosta uskoa Jeesukseen saivat perheineen kasteen, että niiden perheiden lapset olisi jätetty kastamatta.

• Raamattua
        mainita kirjoitti:

ainuttakaan perhekuntaa, jotka tahdosta uskoa Jeesukseen saivat perheineen kasteen, että niiden perheiden lapset olisi jätetty kastamatta.

Kerrohan mitä tapahtui tässä kohtaan.
        Raamattu kirjoittaa että heidän haavansa pestiin ja heidät saman yön tunteina kastettiin. Kun heille oli julistettu Jumalan Sanaa. He ottivat sen vastaan ja menivät kasteelle.

Sanan kuultuuaan
        He ottivat kasteen
        Jollei ole julistajaa mitenkä he voivat uskoa.

Missä kohdassa sanotaan vauvan uskoneen julistuksen.
        Jos Raamattu kertoo vain uskoon tulleista, mitenkä selität pikkuvauvan tuossa kohtaa ottaneen itse kasteen.

Olsi hyvä lukea se Raamattu ennenkuin alkaa puhumaan pehmosia vauvojen kasteesta.
        Raamattu ei kasta ketään ihmistä ellei hän ole tunnustanut syntisyyttänsä ja uskonut Herraan Jeesukseen.

Mitä varten kastetaan etukäteen, eihän kukaan voi uskoa että hän tulisi uskoon.
        "kasteen" eli ripottelun saaneita on tuolla pilvin pimein, mutta uskosta he eivät tiedä mitään.
        Siksi Raamatun ilmoitus kun julistettiin se otettiin vastaan ja heidät kastettiin.
        Miehiä ja naisia.

Luehan Apostolien teoista
        Myös se kohta missä Jeesus sanoo, näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen Johannekselta. Vanhurskas on silloin oikeamielinen, syyttömäksi julistettu.

Kelle tahansa ei kastetta anneta. Jumalankieltäjiä joita on pikkulapsena kastettu, niinkö että etukäteen Raamattu osoittaa ihmiset kastettavan, vaikka uskosta ei ole minkäänlaista tietoa.
        Hävetkää jos tällaista potaskaa yritätte julistaa.

Suun tunnustuksella pelastutaan. Niin sekin on yksi tärkeä asia että myös tunnustus tulee mukaan.

Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, aina tuo järjestys. Olet sitä mieltä että se joka ei usko, saa myöskin kasteen. Olet aika solmussa itsesi kanssa jos yrität tehdä uskomattomasta uskovan.

Ei ihme että tällaista soppaa syntyy kirkoista.

• on vanhempiensa
        Raamattua kirjoitti:

Kerrohan mitä tapahtui tässä kohtaan.
        Raamattu kirjoittaa että heidän haavansa pestiin ja heidät saman yön tunteina kastettiin. Kun heille oli julistettu Jumalan Sanaa. He ottivat sen vastaan ja menivät kasteelle.

Sanan kuultuuaan
        He ottivat kasteen
        Jollei ole julistajaa mitenkä he voivat uskoa.

Missä kohdassa sanotaan vauvan uskoneen julistuksen.
        Jos Raamattu kertoo vain uskoon tulleista, mitenkä selität pikkuvauvan tuossa kohtaa ottaneen itse kasteen.

Olsi hyvä lukea se Raamattu ennenkuin alkaa puhumaan pehmosia vauvojen kasteesta.
        Raamattu ei kasta ketään ihmistä ellei hän ole tunnustanut syntisyyttänsä ja uskonut Herraan Jeesukseen.

Mitä varten kastetaan etukäteen, eihän kukaan voi uskoa että hän tulisi uskoon.
        "kasteen" eli ripottelun saaneita on tuolla pilvin pimein, mutta uskosta he eivät tiedä mitään.
        Siksi Raamatun ilmoitus kun julistettiin se otettiin vastaan ja heidät kastettiin.
        Miehiä ja naisia.

Luehan Apostolien teoista
        Myös se kohta missä Jeesus sanoo, näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen Johannekselta. Vanhurskas on silloin oikeamielinen, syyttömäksi julistettu.

Kelle tahansa ei kastetta anneta. Jumalankieltäjiä joita on pikkulapsena kastettu, niinkö että etukäteen Raamattu osoittaa ihmiset kastettavan, vaikka uskosta ei ole minkäänlaista tietoa.
        Hävetkää jos tällaista potaskaa yritätte julistaa.

Suun tunnustuksella pelastutaan. Niin sekin on yksi tärkeä asia että myös tunnustus tulee mukaan.

Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu, aina tuo järjestys. Olet sitä mieltä että se joka ei usko, saa myöskin kasteen. Olet aika solmussa itsesi kanssa jos yrität tehdä uskomattomasta uskovan.

Ei ihme että tällaista soppaa syntyy kirkoista.

"omaisuutta", kunnes täyden iän saavuttaa ja ilman muuta noissa perheissä oli lapsia ja nämä lapset saivat kasteen samassa yhteydessä, kun PERHEKUNNAT kastettiin.

Ei Jeesukseltakaan odotettu mielipidettä ympärileikkaukselle, vaan Hänet ympärileikattiin vanhempiensa tahdosta.

Jeesus käskee meidän kastaa ja opettaa, eikä puhu mitään siitä, että ensin pitää uskoa, sillä Hän olettaa, että Hänen käskyjään eivät kuule muut, kuin he, jotka uskovat, eli vanhemmilla on oikeus käyttää lapsensa kasteella ja velvollisuus opettaa sen, minkä opetuksen ovat Jeesukselta saaneet, eli uskontie.

Matteus 28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Pidätkö Jumalan Sanaa noin halpana, että et usko siihen Ilmoitukseen, että Jumala ottaa huomaansa perhekunnittain ja erikoisasemaansa perheen jo yhden perheen jäsenen takia, joka on Hänen puoleensa kääntynyt.

Huomioi sen aikainen tapa puhua, eli naisia ja lapsia ei useinkaan mainittu. Esim. näissä ihmeen kautta leipää ja kalaa syöneiden joukossa, oli miehiä, naisia ja lapsia, vaikka se toisin kirjoitetaan, eli tietämätön saattaa vääntää sen niin, että vain miehet saivat syödä.

Matteus 14
        21 Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.

Johannes 6
        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.

• kun laitat tuollaista potaskaa
        on vanhempiensa kirjoitti:

"omaisuutta", kunnes täyden iän saavuttaa ja ilman muuta noissa perheissä oli lapsia ja nämä lapset saivat kasteen samassa yhteydessä, kun PERHEKUNNAT kastettiin.

Ei Jeesukseltakaan odotettu mielipidettä ympärileikkaukselle, vaan Hänet ympärileikattiin vanhempiensa tahdosta.

Jeesus käskee meidän kastaa ja opettaa, eikä puhu mitään siitä, että ensin pitää uskoa, sillä Hän olettaa, että Hänen käskyjään eivät kuule muut, kuin he, jotka uskovat, eli vanhemmilla on oikeus käyttää lapsensa kasteella ja velvollisuus opettaa sen, minkä opetuksen ovat Jeesukselta saaneet, eli uskontie.

Matteus 28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Pidätkö Jumalan Sanaa noin halpana, että et usko siihen Ilmoitukseen, että Jumala ottaa huomaansa perhekunnittain ja erikoisasemaansa perheen jo yhden perheen jäsenen takia, joka on Hänen puoleensa kääntynyt.

Huomioi sen aikainen tapa puhua, eli naisia ja lapsia ei useinkaan mainittu. Esim. näissä ihmeen kautta leipää ja kalaa syöneiden joukossa, oli miehiä, naisia ja lapsia, vaikka se toisin kirjoitetaan, eli tietämätön saattaa vääntää sen niin, että vain miehet saivat syödä.

Matteus 14
        21 Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.

Johannes 6
        10 Jeesus sanoi: "Asettakaa kansa aterioimaan". Ja siinä paikassa oli paljon ruohoa. Niin miehet, luvultaan noin viisituhatta, laskeutuivat maahan.

tänne.
        Joka uskoo, se myöskin kastetaan. Ei ihmistä voida kastaa jos hän ei usko Jeesuksen sovitustyöhön.

Jeesus kehotti tekemään opetuslapsia= uskovainen ja joka kastettiin ja opettamaan asioita joita hän on opettanut. Jotta opetuslapset voivat viedä sanomaa toisille ja kun julistettu sana menee perille, tulee uusia uskovia ja he ottavat kasteen. Kenellekään muille ei Raamattu antanut kuin niille jotka ottivat SANAN vastaan. Ympärillä oli paljon ihmisiä, mutta kaikkea kansaa ei kastettu, vain ne jotka tulivat uskoon.

• vielä vähäsen
        kun laitat tuollaista potaskaa kirjoitti:

tänne.
        Joka uskoo, se myöskin kastetaan. Ei ihmistä voida kastaa jos hän ei usko Jeesuksen sovitustyöhön.

Jeesus kehotti tekemään opetuslapsia= uskovainen ja joka kastettiin ja opettamaan asioita joita hän on opettanut. Jotta opetuslapset voivat viedä sanomaa toisille ja kun julistettu sana menee perille, tulee uusia uskovia ja he ottavat kasteen. Kenellekään muille ei Raamattu antanut kuin niille jotka ottivat SANAN vastaan. Ympärillä oli paljon ihmisiä, mutta kaikkea kansaa ei kastettu, vain ne jotka tulivat uskoon.

tähän. Yrität sanoa ettei naisista sanota mitään, luehan Raamattuasi niin näet, että Sanassa lukee:
        Miehiä ja naisia kastettiin.
        Jeesuksen ympärileikkaus ei missään vaiheessa ole verrattavissa kasteeseen, sen ajan tapojen mukaan juutalaiset ympärileikattiin.

Kasteen Jeesus osoitti ja sanoi: näin tulee täyttää koko vanhurskaus.

Johannes kastoi hänet.
        Johannes kastoi ihmisiä kun tunnustivat syntinsä ja tekivät parannuksen. Samassa yhteydessä myös Jeesus tuli ja pyysi Johannekselta kasteen.

Menetkö kastamaan ihmisen joka ei tunnusta Jeesusta? Ihmisen tulee itse pyytää kastetta ja tunnustaa että on tullut uskoon. Muussa tapauaksessa sitä ei anneta.
        Sydämen usko,, ja suun tunnustus. --->kaste.

Olet vielä matkalla tuon sanan kohdan kanssa

Menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani, kastakaa heitä jne. Eli ensin uskoon, ja sitten kasteelle, tämä on järjestys.

• hansutuulia

Matteus 28

Matteus 14

Johannes 6

Tässä sinulle Raamatunkohta joka ei valehtele, missä järjestyksessä kukin asia tapahtuu.

Evankeliumi pitää saarnattaman ja joka sen uskoo, se kastetaan. Valehteleeko sinusta Jumalan Sana?

Markus 16:15-18
        ” Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotain kuolettavaa, se ei heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.”

• tänä päivänäkään
        kun laitat tuollaista potaskaa kirjoitti:

tänne.

kaikkia ihmisiä, vaan vain heidät kastetaan, jotka ovat kuulleet evankeliumin ja uskoneet siihen ja aivan varmasti jokainen uskovainen vanhempi haluaa lapsensa kastettavan ja se on heidän etuoikeutensa.

Huomioi se, että kaste raukeaa tyhjiin, jos ei ole uskoa. Vaikka saisit sen kasteen sen jälkeen, kun ajattelet olevasi uskossa, raukeaa se kohdallasi tyhjiin, jos usko ei synny sinulle ELÄMÄKSI, eli et synnyt uudeksi ylhäältä Jumalasta.

Tiedän, miten turhaa on väitellä ihmisten kanssa, jotka ovat nielleet ihmisen sanoman Jumalan Sanoman sijasta, mutta kuitenkin sanon, että jokainen joka uskoo saa Jumalalta Pyhän Hengen kasteen ja tässä kasteessa hänet liitetään Jeesuksen ruumiiseen.

Nyt kysyn sinulta, että onko tämä Jeesuksen Ilmoitus totta elämässäsi, eli omaatko nuo merkit, jotka kuuluvat jokaisen uskovaisen elämään.
        Huomioi samalla sanotaanko tuossa Ilmoituksessa, että jota ei ole kastettu, se tuomitaan kadotukseen?

Markus 16
        15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
        19 Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.
        20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.

• tämä valhetta?
        hansutuulia kirjoitti:

Tässä sinulle Raamatunkohta joka ei valehtele, missä järjestyksessä kukin asia tapahtuu.

Evankeliumi pitää saarnattaman ja joka sen uskoo, se kastetaan. Valehteleeko sinusta Jumalan Sana?

Markus 16:15-18
        ” Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotain kuolettavaa, se ei heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.”

Matteus 28

• ihminen...
        vielä vähäsen kirjoitti:

tähän. Yrität sanoa ettei naisista sanota mitään, luehan Raamattuasi niin näet, että Sanassa lukee:
        Miehiä ja naisia kastettiin.
        Jeesuksen ympärileikkaus ei missään vaiheessa ole verrattavissa kasteeseen, sen ajan tapojen mukaan juutalaiset ympärileikattiin.

Kasteen Jeesus osoitti ja sanoi: näin tulee täyttää koko vanhurskaus.

Johannes kastoi hänet.
        Johannes kastoi ihmisiä kun tunnustivat syntinsä ja tekivät parannuksen. Samassa yhteydessä myös Jeesus tuli ja pyysi Johannekselta kasteen.

Menetkö kastamaan ihmisen joka ei tunnusta Jeesusta? Ihmisen tulee itse pyytää kastetta ja tunnustaa että on tullut uskoon. Muussa tapauaksessa sitä ei anneta.
        Sydämen usko,, ja suun tunnustus. --->kaste.

Olet vielä matkalla tuon sanan kohdan kanssa

Menkää ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani, kastakaa heitä jne. Eli ensin uskoon, ja sitten kasteelle, tämä on järjestys.

joka ei tunnusta, eikä usko Jeesukseen kastaa itsensä tai lapsensa?

• hansutuulia
        tämä valhetta? kirjoitti:

Matteus 28

ole, siinähän sanotaan että tehkää opetuslapsia ja sitten heidät kastetaan. Ymmärrätkö mitä sana opetuslapsi tarkoittaa. Keistä tulee Jeesuksen opetuslapsia? ja ketkä sitten kastettiin?
        Oliko se uskovainen vaiko ei-uskovainen, kumpi kastettiin?

• halleluja.

Matteus 28

Matteus 14

Johannes 6

Sinä ymmärrät hengellisiä asioita ja tunnet Raamatun ja puhut totuuden sanaa. Kiitos siitä! Jeesus on Herra!

Lapsi
        on vanhempiensa 25.10.2007 klo 09.03

• tahtoo...
        hansutuulia kirjoitti:

ole, siinähän sanotaan että tehkää opetuslapsia ja sitten heidät kastetaan. Ymmärrätkö mitä sana opetuslapsi tarkoittaa. Keistä tulee Jeesuksen opetuslapsia? ja ketkä sitten kastettiin?
        Oliko se uskovainen vaiko ei-uskovainen, kumpi kastettiin?

uskoa kastetaan, koska muut eivät kasteesta mitään ymmärrä, eivätkä tahdo kastetta saada, eli sellaisen vanhemma lapsi kastetaan, joka uskoo Jeesukseen. Mitä mieltä olet tästä ajatuksesta:)?

En tahtoisi kanssasi kiistaan käydä opinkysymyksistä, sillä havaitsen sinun ilolla palvelevan Jeesusta, mutta minun on kuitenkin varoitettava sinua siitä, että jos jäät sanajärjestysten vangiksi, voit ajautua kirjaviisaaksi, eli et hyväksy meitä muita uskossa oleviksi, koska meidät on kastettu lapsena.

Oletko havainnut miten monet helluntailaiset ovat tuomiohenkisiä ja tuomitsevat silmät ummessa ketä milloinkin. Se johtuu siitä, että he ovat joutuneet kirjaimen kuolettamiksi jäädessään opinkiistoihin, eli vangiksi kirjaimeen.

Jos minun olisi sallittu jäädä kirjaimen vangiksi, olisi tuomiohenkinen heitä kohtaan, jotka uudistivat kasteen, vaikka Raamattu sanoo, että YKSI USKO JA YKSI KASTE, mutta koska Jeesus on tehnyt minut eläväksi uskon kautta, en tuomitse ketään ja tiedän, että Jumala ei pelastusta jättänyt meidän ymmärryksemme varaan, vaan Hän pelasti meidät ITSE.

• avannut
        halleluja. kirjoitti:

Sinä ymmärrät hengellisiä asioita ja tunnet Raamatun ja puhut totuuden sanaa. Kiitos siitä! Jeesus on Herra!

Lapsi
        on vanhempiensa 25.10.2007 klo 09.03

ymmärrykseni ja antaa omaa viisauttaan.

Nyt on aika Jumalan kansan yhdistyä, eli niin luterilaisissa, kuin helluntalaisissa ja kaikissa joukoissa, joissa Jeesus tunnustetaan lihaan tulleeksi Jumalaksi ja pelastajaksi on armosta pelastettuja ja sitä ei ihmisen tuomio muuksi muuta.

Ihminen järkeilee mitä järkeileekin ja tämäkin asia on ihmisen järkeilemää, että uskovaisen lapsi ei olisi kelvollinen kasteelle ja ihmisen järkeilyn takia moni joutuu nyt kieltämään sen, että perhekuntiin, joista useasta kasteella käyneestä perhekunnasta kerrotaan Raamatussa, ei olisi lapsia kuulunut, aikana jolloin lasten lukumäärää ei rajoitettu.

Järkeilyn tuloksena on jäänyt myös käsittämättä se, että Jeesus toi uuden liiton ja tämä uusi liitto vaatii meiltä tottelevaisuutta ja kaste on yksi tottelevaisuuden osoitus. Koska asia oli alkuseurakunnan aikana niin uusi, että tämän uuden asian kuulleet olivat jo aikuisia ihmisiä, siksi he menivät aikuisina kasteelle ja ottivat perhekuntansa mukaan, johon todella kuului kaiken ikäsiä, niin vauvoja kuin vanhuksiakin.

Tämä tottelevaisuudesta uskon kautta otettu kaste, muutti alkuseurakunnan aikaisen elämän järjestyksen, eli ihmiset pääsivät uskon kautta Jeesukseen ja Hänen kasvatukseensa, eli heidän ei enää tarvinnut itse täyttää lakia, vaan heidän puolestaan laki oli täytetty ja kasteen ottaminen tunnusti Jeesuksen laintäyttäjäksi ja nämä jotka sen tunnustivat, saivat Jumalalta Pyhän Hengen, eli heidät upotettiin Jeesuksen ruumiiseen.

Eivät kaikki, joiden kuuliaisuudesta olisi tullut käydä kasteella, olleet kuulaisia, vaan he menivät sinne koska muutkin menivät, eli näin syntyi sekakansa, joka kulkee tänäänkin uskovaisten mukanan.

• hansutuulia
        tahtoo... kirjoitti:

uskoa kastetaan, koska muut eivät kasteesta mitään ymmärrä, eivätkä tahdo kastetta saada, eli sellaisen vanhemma lapsi kastetaan, joka uskoo Jeesukseen. Mitä mieltä olet tästä ajatuksesta:)?

En tahtoisi kanssasi kiistaan käydä opinkysymyksistä, sillä havaitsen sinun ilolla palvelevan Jeesusta, mutta minun on kuitenkin varoitettava sinua siitä, että jos jäät sanajärjestysten vangiksi, voit ajautua kirjaviisaaksi, eli et hyväksy meitä muita uskossa oleviksi, koska meidät on kastettu lapsena.

Oletko havainnut miten monet helluntailaiset ovat tuomiohenkisiä ja tuomitsevat silmät ummessa ketä milloinkin. Se johtuu siitä, että he ovat joutuneet kirjaimen kuolettamiksi jäädessään opinkiistoihin, eli vangiksi kirjaimeen.

Jos minun olisi sallittu jäädä kirjaimen vangiksi, olisi tuomiohenkinen heitä kohtaan, jotka uudistivat kasteen, vaikka Raamattu sanoo, että YKSI USKO JA YKSI KASTE, mutta koska Jeesus on tehnyt minut eläväksi uskon kautta, en tuomitse ketään ja tiedän, että Jumala ei pelastusta jättänyt meidän ymmärryksemme varaan, vaan Hän pelasti meidät ITSE.

olen jotain ihmistä tuomitsemassa. Se että Raamatun ilmoitus tulee tiettäväksi, ei ole tuomitsemista.
        Jumala on tuomari joka tuomitsee ihmiset.
        Minun omat lapseni ovat tulleet uskoon, ja menneet myös itse kasteelle. Ilman uskoa ei voi olla otollinen Jumalalle, eikä myöskään ketään sellaista voida kastaa. Kirkko johtaa ihmisiä harjaan ja monet ihmiset joita saan kuunnella ovat menossa kasteen turvin taivaaseen. Tällaista ei opeta Raamattu. Jeesus osoitti tien. Valinta kuitenkin jäi ihmiselle, mitä tietä tulee kulkea.
        Minusta kirkkolaiset haukkuvat uskovia lahkolaisiksi, viime viikolla jälleen kerran kuultua. Uudestikastajaksi ja vaikka miksi.
        Tuomareita löytyy kyllä ihan riittävästi, mutta uskosta niin viis.
        Huomaan kun kirjitit minulle, oma asenteesi oli heti syyttäävä. Aloit varoittelemaan minua, eihän vain itsestäsi löydy juuri tuomitsemiseen löytyviä hedelmiä. Hyvää päivän jatkoa sinulle.

• hansutuulia

Vain ne jotka tekvivät parannukset ja tunnustivat syntinsä, heidät kastettiin, vauva on tähän kykenemätön. Mikä kauheinta on se että kirkko opettaa että kastamaton lapsi joutuu helvettiin!
        Se on jotain käsittämätöntä, otin yhteyttä xxxxTuomiokapitulin pastoriin ja hän myöntää asian olevan näin.

Annoin hänelle palautetta, ja otin Raamatusta hänelle aiheet. Ei tullut postia enää, miksihän.
        Kauhistuin kuinka kirkko pistää ehdoksi kasteen, muuten vauva joutuu kadotukseen.
        Lasten kaltainen on taivasten valtakunta kuten Raamattu ilmoittaa, niin kauan kuin lapsi ei tiedä mikä on oikea ja vasen, niin näiltä ei mitään odoteta. Jos joku sanoo että helluntailaiset tuomitsevat, mutta tämänkaltainen tuomio on minusta niin järkyttävää ettei voi muuta kuin olla todella suruissaan. Meillä imeväiset ja lapset saavat olla rauhassa ilman kasteen armoa jota kirkko julistaa. Sellaista kuten kasteen armoa ei Raamattu tunnista.
        Armo tulee Kristuksessa ja hänen sovitustyöstään, joka sen ottaa vastaan ja uskoo sen todeksi, on elävä Jumalan kanssa iankaikkisesti.
        Jeesus osoitti kasteen kaikille Hänen omilleen.
        Näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen Johannekselta. Raamatun ilmoitus on ohjenuora kaikille häneen uskoville.
        Epäileviä ja ei-uskovia ei kasteta. Maailmassa on paljon etukäteen kastettuja, voi mikä oppi!

• sinun...
        hansutuulia kirjoitti:

olen jotain ihmistä tuomitsemassa. Se että Raamatun ilmoitus tulee tiettäväksi, ei ole tuomitsemista.
        Jumala on tuomari joka tuomitsee ihmiset.
        Minun omat lapseni ovat tulleet uskoon, ja menneet myös itse kasteelle. Ilman uskoa ei voi olla otollinen Jumalalle, eikä myöskään ketään sellaista voida kastaa. Kirkko johtaa ihmisiä harjaan ja monet ihmiset joita saan kuunnella ovat menossa kasteen turvin taivaaseen. Tällaista ei opeta Raamattu. Jeesus osoitti tien. Valinta kuitenkin jäi ihmiselle, mitä tietä tulee kulkea.
        Minusta kirkkolaiset haukkuvat uskovia lahkolaisiksi, viime viikolla jälleen kerran kuultua. Uudestikastajaksi ja vaikka miksi.
        Tuomareita löytyy kyllä ihan riittävästi, mutta uskosta niin viis.
        Huomaan kun kirjitit minulle, oma asenteesi oli heti syyttäävä. Aloit varoittelemaan minua, eihän vain itsestäsi löydy juuri tuomitsemiseen löytyviä hedelmiä. Hyvää päivän jatkoa sinulle.

tuomineen ketään. Luit ehkä vähän kiireisesti. Sanoin, että monet helluntailaiset ovat tuomiohenkisiä.
        Jeesus tietää, että en ole tuomiohenkinen, koska Hän on sen minulta kieltänyt kasvatuksessaan ja vapauttanut sellaisesta lihallisuudesta ja siksi ihmettelen usein, että miksi jotkut niin mielellään tuomitsevat, hekin, jotka kertovat uskovansa Jeesukseen.

Jumalan Sana on todella tultava tiettäväksi, sillä se on ainoa totuus ja tiedämme sen, että totuus ei pala tulessakaan.

Itse en aikanaan ymmärtänyt edes Jeesukselta pyyttää uudesti syntymistä, jonka Hän Itse minulle antoi. Enkä ymmärtänyt pyytää niitä armolahjoja, jotka Häneltä sain. Eli, vaikka minua ei ole kastettu vedellä, muuta kertaa, kuin silloin, kun vanhempani tahtoivat sen tehtävän, niin olen ollut niin kelvollinen Jumalalle, että Hän on minut uudesti synnyttänyt ja antanut armolahjat ja tehtävän.

Huomaan sinun loukkaantuneen tuosta varoituksesta, jonka annoin, mutta sen ei olisi sinua tarvinnut loukata, sillä se on annettu sinulle ja meille kaikille parhaaksi, kuten Jumala meitä kasvattaa. Eli, vieläkin sanon, että ei ole ihmisen asia, eikä tehtävä, eikä hänellä ole kykyä toista pelastaa. Meille on annettu armotalouden ajassa eri tehtävät ja osa mestä on voideltu julistamaan ilosanomaa totuudessa, vaikka kaikki sitä saavatkin tehdä, jos ovat Jeesuksen ruumiin jäseniä.

En ole kirkkolainen, enkä minkään muunkaan yhteisön jäsen, kuin vain yhden seurakunnan, jonka Jeesus perusti, eli en ole sinun haukkujasi, enkä tuomitsijasi.

Olen samaa mieltä kanssasi, että tuomareita löytyy ja he eivät kysele Jumalan Tahtoa jakaessaan tuomioita ja samaan sysyyn sanon vieläkin, että en ole sinua tuominnut, äläkä sinäkään minua tuomitse, sillä ne tuomiot valuisivat täysin hukkaan, eivätkä osoittaisi Jumalan Tahdon kunnioittamista.

• noin,
        hansutuulia kirjoitti:

Vain ne jotka tekvivät parannukset ja tunnustivat syntinsä, heidät kastettiin, vauva on tähän kykenemätön. Mikä kauheinta on se että kirkko opettaa että kastamaton lapsi joutuu helvettiin!
        Se on jotain käsittämätöntä, otin yhteyttä xxxxTuomiokapitulin pastoriin ja hän myöntää asian olevan näin.

Annoin hänelle palautetta, ja otin Raamatusta hänelle aiheet. Ei tullut postia enää, miksihän.
        Kauhistuin kuinka kirkko pistää ehdoksi kasteen, muuten vauva joutuu kadotukseen.
        Lasten kaltainen on taivasten valtakunta kuten Raamattu ilmoittaa, niin kauan kuin lapsi ei tiedä mikä on oikea ja vasen, niin näiltä ei mitään odoteta. Jos joku sanoo että helluntailaiset tuomitsevat, mutta tämänkaltainen tuomio on minusta niin järkyttävää ettei voi muuta kuin olla todella suruissaan. Meillä imeväiset ja lapset saavat olla rauhassa ilman kasteen armoa jota kirkko julistaa. Sellaista kuten kasteen armoa ei Raamattu tunnista.
        Armo tulee Kristuksessa ja hänen sovitustyöstään, joka sen ottaa vastaan ja uskoo sen todeksi, on elävä Jumalan kanssa iankaikkisesti.
        Jeesus osoitti kasteen kaikille Hänen omilleen.
        Näin tulee täyttää koko vanhurskaus ja otti kasteen Johannekselta. Raamatun ilmoitus on ohjenuora kaikille häneen uskoville.
        Epäileviä ja ei-uskovia ei kasteta. Maailmassa on paljon etukäteen kastettuja, voi mikä oppi!

että kirkko tuomitsee sen perusteella, onko kastettu oikealla vai väärällä ajalla. Luulenpa, että luterilaisuudessa on säilynyt puhdasta oppia niillä alueilla, mistä se monilla armonjulistajilla on hämärtynyt.
        Esim. perisynti ja käskyjen kunnioittaminen, jotka ovat tänäänkin voimassa. Eli, jos ihminen jää täyttämään isänsä tekoja, niin hän saa isänsä tuomion, mutta jos hän sanoutuu irti isänsä synnistä ja elää Jumalassa, ei hän ole perisynnin alaisuudessa ja on siksi vapaa isänsä kanssa samaan tuomioon joutumisesta.

Käskyt ovat voimassa tänäänkin, sillä rakkaus ei riko käskyjä, eikä Jeesus koskaan lakia kumonnut.

Eli luterilaiset tietävät varmasti, että kaikkien kaikkialla on tehtävä parannus, eli että lapsena kastettu ei sen kasteen perusteella mene taivaaseen, vaan hänen on valittava ja jos hän valitsee Jeesuksen, on kaste, jonka hän lapsena sai, voimassa uskon kautta Jeesukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3521
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2217
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe