miten kieltäytyä treffikutsusta..

picky

Hei.
Olisi kiva tietää miten kieltäytyä miestä säästävällä tavalla treffikutsusta? kohteliaasti...?
Itse en pidä treffeistä ja suostun semmoisiin vain kun joku todella jotenkin sytyttää, eli minimaalinen osa miehistä, jotka minua lähestyvät..
Ja kun moni heistä on todella mukavia ja ihan jees, eli en halua loukata!

7

3473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • not my problem

      taidat kuulua marginaaliporukkaan, että kutsuja oikein satelee. jotkut voisi odottaa sitä yhtäkin kutsua :-)

      • picky

        heh, no ei tod. satele :D mutta tässä nyt on muutaman kerran joutunut semmoiseen tilanteeseen, että "väärä"(ei siis oma ihastus, itsehän katselen vain kaukaa) ihminen on pyytänyt reffaamaan.. ja kun tämmöinen liki totaalikieltäytyjä olen niin olisi hyvä tietää oikea tapa edes.....


      • kapistelija
        picky kirjoitti:

        heh, no ei tod. satele :D mutta tässä nyt on muutaman kerran joutunut semmoiseen tilanteeseen, että "väärä"(ei siis oma ihastus, itsehän katselen vain kaukaa) ihminen on pyytänyt reffaamaan.. ja kun tämmöinen liki totaalikieltäytyjä olen niin olisi hyvä tietää oikea tapa edes.....

        Oikea tapa on kertoa totuus. Enemmän se loukkaa, että annat jonkun typerän tekosyyn, jonka läpi mies yleensä näkee samantien.

        Noh, ainakin minua ärsyttää.


      • picky kirjoitti:

        heh, no ei tod. satele :D mutta tässä nyt on muutaman kerran joutunut semmoiseen tilanteeseen, että "väärä"(ei siis oma ihastus, itsehän katselen vain kaukaa) ihminen on pyytänyt reffaamaan.. ja kun tämmöinen liki totaalikieltäytyjä olen niin olisi hyvä tietää oikea tapa edes.....

        Mikä tahansa tekosyy loukkaa. Sen yleensä tajuaa tekosyyksi ja jää harmittamaan kun ei edes totuuden arvoisena pidetä. Jos ei hoksaa tekosyyksi niin sitä ryhtyy auttaman syyn poistamisessa tai hakemaan uusia tilaisuuksia ja tuntee itsensä tosi tyhmäksi kun nainen tuskastuneena lopulta sanoo "takiaiseksi".

        Siis ole rehellinen, tekosyiden kertominen on eräänlaista pettämistä sekin.


    • tähän suuntaan?

      "Oot kyllä mukava, mutta musta ei tunnu ihan siltä"? Äänensävy tekee kanssa aika paljon.

      • tämäS

        Näissä tilanteissa on monesti hankalaa se, jos toinen on esim. heittänyt ilmaan sellaisen ehdotuksen, että lähdettäisiinkö joskus kahveille, elokuviin tai juoksulenkille tms. sinänsä viattoman kuuloista, mutta josta itse arvaa, että toinen ei pelkästään seuran ja tuttavuuden vuoksi pyydä. Ei siinä oikein voi sanoa, että ei tunnu siltä, jos toinen ei ole mitään sen kummempaa sanonut. Vai..?

        Joskus kun joku harrastukaveri on pyytänyt ulos syömään, olen sanonut: "Kiitos vaan, mutta en taida nyt lähteä. Nähdään taas salilla".


    • mies8992328

      Kieltäytyminen onnistuu hienosti, jos ensinnäkin olet aidosti ilahtunut siitä, että joku (nyt valitettavasti vaan väärä) henkilö on kiinnostunut sinusta. Ainakin itselleni on tullut hyvä mieli, kun tyttö on selkeästi ilahtunut kutsusta, vaikka onkin sen jälkeen ilmoittanut, että esim. poikaystävä ei tykkäis siitä tms. Turha sitä on oikeastaan selvittää, miksei lähde. Jos mies on fiksu, ei se kyselekkää. Sehän jo riittää, et ei halua, tai sit ei vaan pidä treffeistä.

      Voisit ehkä itse kysyä sitä, josta olet kiinnostunut?

      P.S. Ei ehkä kannata sanoa ketään "ihan mukavaksi" :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe