Mitä mieltä olette onko Digi tv uudistus ollut hyvä asia.
Mulle maksanut n. 1500 euroa.
Uudet boksit 5 telkkariin toimivan vanhan antennin vaihto kahteenkertaan uuteen.
Asun ihan PKS seudulla
Mitä mieltä olette onko Digi tv uudistus ollut hyvä asia.
15
786
Vastaukset
- Tomppak
Tällä hetkellä digibokseissa pelkästään kiinni n. 2000€ omaan käyttöön.
Mieletön määrä ongelmia, eikä vieläkään ole kaikki selvinnyt.
Palnut paljon aikaa turhaan räpeltämiseen, tiedon keruuseen jne.
Kaikki tämä siksi että voidaan markkinoida lisää kaikenlaisia keinotekoisia asioita...!
Parempaa sitä, parempaa tätä.
Nyt pitäisi vielä ostaa LCD että oltaisiin oikein kunnolla sopassa mukana, mutta kyllä nämä ongelmat riittää jo.
Poiki tämä uuden ammatin jos ei muuta, mutta kaiken kaikkiaan turhaa haaskausta kaikin puolin. - ei vielä mitään
No itse asun kaapelitalossa ja ennen helmikuuta 2008 en aio tehdä mitään. Sen jälkeen saa sitten katsoa, ostaako boksin vai elääkö hetken vaikka ihan ilman telkkua ja katsoo vaan uutiset tms netin kautta.
- on mennyt
Investoitu yhteensä 75 euroa ja homma on toiminut moitteettomasti.
Peruskanavien loppuessa kaapelistakin on ajankohtaista hankia toinen halpisboksi videoille. Mieluiten ostaisin tallentavan digi-DVD:n, mutta niitä ei taida edelleenkään olla markkinoilla kaapeliverkkoon (en ole viime aikoina tarkistanut, kun ei ole ollut ajankohtaista).- perär.
saa digi-tv:n joka tallentaa ohjelman. Näin ekaa kertaa mainoksen perjantaina, sillä minulle ei yli 2 kk ole tullut Hesaria, jossa oli paljon mainoksia.
Odotan myös kaapeliversiota ko. tv:stä, tai oikeastaan sellaista joka osaa sekä kaapeli- että ilma-antennilähtykset. En pidä kiirettä kerrostaloasunnon tv:n digiajan suhteen. Aikaa menee paljon muuhunkin kuin televisio-ohjelmien katselemiseen.
Sijoitukset ovat vasta n. 70 euroa yli 1 v sitten Nokian 120T digiboksiin (ei tallennusta) ja harava-antenniin ehkä n. 50 euroa, nekin kesämökille. Ja aggregaatti antanut sähköä jo 4 vuotta. Hyvin pienikulutuksinen Honda EU 20i on merkki.
Aika yhdentekevä, joskin kuvanlaatu on jonkin verran parantunut. Itse ostin jonkun kolmisen vuotta sitten ana-digi -hybridiviritinkortin tietokoneeseeni, kustannus n. 200 € (Sikakallis!), eikä sen jälkeen ole tarvinnut kotona asiaa murehtia, kylässä ja asiakkailla kyllä senkin edestä. ;)
Vihjeenä kerrottakoon, että tonnilla saa superhienon PC-pohjaisen multimediakeskuksen: tuplaviritin, 400 GB kiintolevy, polttava DVD-asema, täydellinen videoeditointi sekä nettitelevisiosysteemi. Kaikki toiminnot langattomalla kauko-ohjauksella sekä videokuvan siirto langattomasti vaikka naapurille.
Digiboksien valmistajat ja myyjät ovat aika kusettajia.- Tomppak
Pitää paikkansa, olen ihmetellytkin miten tässä näin on käynyt.
Laatu on tippunut kodin elektroniikassa, Kaupasta ei saa täysin toimivaa vaikka kuinka etsisi.
Tarkoitan nyt lähinnä siis TV:itä ja dikibokseja, kotistereot ja sen sellaiset toimivat ihan hyvin koska niitä ei ole vielä uudistettu, sekä vanhat putki telkut.
Nyt ei ole enää valinnan varaa, jos haluat LCD:n on pakko ostaa puutteellisia, valmistevikoja pullollaan olevia tuotteita mukamas halvalla.
Hinta/laatu suhteessa ei viitsi edes ajatella ettei tule paha mieli:)
On tietysti Sony Bravia, jossa ei kuulemma ole mitään vikaa ikinä, ja kuva parempi kuin omin silmin nähtävä maailma.....:D
Elämme maanpäällisessä digihelvetissä, jossa meidät rahastetaan kuiviin kerta toisensa jälkeen.
Formaatteja keksitään nopeammin kuin kansa kerkeää edes sisäistämään, tuotteita ja palveluja ympätään joka tuutista.
Pelkkä TV:n katsominen ei enää riitä, pitää olla pelit ja vehkeet jotta ei jää kehityksessä jälkeen...eikä ole pahitteeksi jos naapurikin tietää uudesta hankinnasta...
Kuinkahan moni on ostanut littanan TV:n vain koska tarvitsi TV:n.... - kuluttajilta liikkeille
ja mikä riesa kun digiboksit ei toimi kunnolla,aikaa menee kyselyihin ja takuu korjauksien kanssa,digi tukihenkilöiden kanssa puhelut,jonottamiseeeen kuluu odottaessa helposti tunti Kaapeleihin rahaa noin 27e kpl skarteista ,jotka edes kohtalaisesti ottavat kontaktia.Sitten vielä päivitys kaapeli noin 20e.Eikä kunnon selostusta miten se tehdään,eikä tietokoneen sivuilta löydy edes luvattuja asennus ohjeita.Pikselit hyppii kuvassa,texti vasemmassa laidassa,kuva hypähtää alas eikä TEXTIÄ NÄY.Kun boxeja on monen merkkisiä niin lehdissä olevat kytkennät eivät onnistu aina.
- investeerannut
kahteen Digiboxiin 49 49 = 98 euroa.
Toinen "syöttää" vanhaa VHS-nauhuria ja toinen
vanhaa putkitelkkaria.
Molemmat toimivat erinomaisesti, kuvanlaatu
parani roimasti entiseen verrattuna, varsinkin
nauhoitukset.
Ei mielestäni ollenkaan paha juttu.- Putkimies tollo
mulla taas kuluja noin 600e.
Olkkarin tv: n boksi, ja nauhurin boksi.
Laposille molemmille omat boksit ja sitten vielä makkarin töllön boksi ja vierashuoneen töllön boksi. Takkahuonessa tv on edelleen pimeänä ja muksut eivät voi nauhoittaa ohjelmia.
niin ei taida 600 rittää kun pitäisi vielä kutsua antennimies kun kuva on alkanut pätkimään.
Enne kuva oli erinomainen , ei mitään rakeisuttaa
- Immu.
Itse ostanut 7 boksia.
Keskihinta 50e.
50*7=350e
Ei muita kuluja.
Voin nauhoittaa, tallentaa ja katsoa.
Lisäkanavia tuli:
-SubTV
-Urheilukanava
-Teema
-Extra
-JIM
-Voice
-FST5:ltä tuli Nero Wolfe
Seksiäkin tuli pari vuotta, loppui syksyllä.
Lisäksi Nelosen kuva parani huomattavasti.
Olen tyytyväinen, erinomainen parannus.- Tomppak
50€:n boksilla, teillä sitten oli aika päin persettä asiat ennen digiin siirtymistä:)
- diruoeir
yhteensä 69 euroa. Hyvin toimii ja parempi kuva kuin aikaisemmin.
- inspe
Minulla on kaksi tallettavaa digiboksia. Rahaa on palanut 1000€ mutta olen todella tyytyväinen. Ohjelmien katsominen viivästettynä on aivan loistava juttu. Voin kelata mainokset pois milloin tahansa. Tuskin edes muistan, että sellaisiakin on ohjelmien lomassa. Tallettaminen on helppoa ja kuvanlaatu on loistava. Ostin kerralla kunnon Topfieldin. Kakkostelkkarissa on Vision. Se ei ole yhtä hyvä mutta toimii.
- Hondo
Siis digissä pakkomyytiin suuri tarjonnan lisäys, ja joukko hyödyllisiä ominaisuuksia joita etenkin kalliimmat digiboksit sisältävät. Digissä toteutettiin myös maksullisuus joka varmasti lisääntyy.Digitaalisuus toi tavallaan tietokonemaisemman käyttöliittymän katseluun.
Mitä lupauksia digi ei lunastanut.
Voi karkeasti sanoa, että kuvan ja äänen laatu ei vastoin mainoksia parantuneet.On totta että huonoissa oloissa kuva on kohinaton ja heijastukseton, mutta erotelutarkkuus on aika-ajoin huonompi kuin analogialähetyksillä.Olennainen asia ainakin musiikkiohjelmissa on äänen lipsynkka, joka on vanhaa systeemiä huonompi.
Lisäksi käyttö on tietokonemaisen tahmeaa kanavien vaihto kestää ja vaihtotilanteen aikana monissa laitteissa on äänen huojuntaa yms virheitä.
Itse olisin mieluummin halunnut pienemmän kanavamäärän ja niihin jotain mielenkiintoista sisältöä, sekä alusta lähtien HDTV;n ominaisuudet.
Tällöin muutos olisi ollut vielä kalliimpi, kun vanhoja telkkareita ei olisi voinut käyttää monitoreina, eikä lähetystekniikka myöskään olisi kelvannut.
Tämä on nyt sitten tällainen rahastukseen suunniteltu "määrää laadun kustannuksella systeemi"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1904123
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421906- 521473
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331283Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581267Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93879SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä24863Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10839Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170798Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186679