Jokaisessa suhteessa alkaa arki jossain vaiheessa. Useinmiten ensimmäisenä älähtää nainen, koska suhde ei olekaan enää jännittävä, vaan on muuttunut arkiseksi. Yhtäkkiä suhteesta puuttuu naisen mielestä surullisen kuuluisa "se jokin", jota ei voi määritellä. Suhteessa alkaa tappeluvaihe, jolloin tapellaan pienistäkin asioista. Tappelun voi aloittaa kumpi tahansa, mutta juurensa nämä tappelut juontavat useinmiten naisen tyytymättömyydestä ja kyvyttömyydestä kohdata arki.
Tämä on se vaihe, jossa suhde punnitaan. Tämä on se vaihe suhteessa, jolloin petetään ja/tai erotaan helposti. Varsinkin nainen on ylivoimaisen helppo puhua pettämään tässä vaiheessa. Siihen riittää vain pienet huomionosoitukset ja nainen unohtaa suhteensa kuin taikaiskusta. Mies pettää tässä vaiheessa vitutuspäissään kostoksi tappeluista.
Mies kestää suhteen arkistumisen naista paremmin. Siinä, kun nainen tunteellisempana hakee tunteiden paloa, mies voi aivan hyvin junan lailla painaa arkea ilman suurempia ongelmia. Se on miehille ominaista.
Jos tehtäisiin maanlaajuinen gallup onnellisuudesta parisuhteessa, tuloksena olisi taatusti se, että miehet ovat paljon naisia onnellisempia. Miksi miehet eivät sitten huomaa, että nainen on onneton? No siksi, että ollessaan itse onnellinen ja tyytyväinen ei toisen onnettomuutta välttämättä huomaa.
Mikä avuksi? No puhuminen tietysti. Naiset kuitenkin sanovat poikkeuksesta, ettei mies kuuntele, vaan ainoastaan murahtelee. Eipä se ole mikään ihmekään, sillä kokemuksesta tiedän, mitä se naisen puhuminen tällaisessa tilanteessa on. Se on miehen syyllistämistä siitä, ettei nainen ole onnellinen. "Sinä et koskaan sitä ja sinä et milloinkaan tätä!"-menee se naisen puhuminen. Eipä ihme, jos mies ei ota asiaa kuuleviin korviinsa. Pakolla ei onnistu mikään.
Naiset kestävät arkea miehiä huonommin?
17
1371
Vastaukset
- nainen
Jos se mun arki koostuisi siitä että joku siivoo, pyykkää ja hoitaa kodin ja mä voisin vaan harrastaa niin kestäisin varmaan paljon paremmin!
- hyvä
Näinhän asiat on. Moni nainen ei ole kasvanut "aikuiseksi", vaikka olisi ollut ennenkin naimisissa!
- Minni
Näppärästi tässä mies kääntää oman haluttomuutensa tehdä parisuhteen eteen mitään naisten syyksi...huvittavaa.
- SCLA
Väärin. Eipä arviosi olisi enempää voinut mennä metsään. Kommenttisi oli naiselle tyypillinen ja vahvistaa vain pointtiani.
Kirjoituksesi vahvistaa sen, että parisuhteen toimivuus on lopulta miehen harteilla. Mies on aina se, jonka pitäisi muuttua, jotta parisuhde toimisi naisen mielestä. - Minni
SCLA kirjoitti:
Väärin. Eipä arviosi olisi enempää voinut mennä metsään. Kommenttisi oli naiselle tyypillinen ja vahvistaa vain pointtiani.
Kirjoituksesi vahvistaa sen, että parisuhteen toimivuus on lopulta miehen harteilla. Mies on aina se, jonka pitäisi muuttua, jotta parisuhde toimisi naisen mielestä.No kerroppas sitten miten naisen pitäisi muuttua jotta suhde toimisi? Ja mikä on se lähtökohta milloin nainen osoittaa tyytymättömyyttään?
- SCLA
Minni kirjoitti:
No kerroppas sitten miten naisen pitäisi muuttua jotta suhde toimisi? Ja mikä on se lähtökohta milloin nainen osoittaa tyytymättömyyttään?
Naisen ei tarvitse muuttua muuten kuin, lopettaa nalkuttamisen ja yritykset muuttaa miestään. Nalkuttaminen ja pakottaminen aiheuttaa vain vastareaktion.
- Minni
SCLA kirjoitti:
Naisen ei tarvitse muuttua muuten kuin, lopettaa nalkuttamisen ja yritykset muuttaa miestään. Nalkuttaminen ja pakottaminen aiheuttaa vain vastareaktion.
No mulle kävi miehen kanssa tällainen juttu, miten tässä olisi pitänyt toimia:
Kun tuli uutisia että palohälyttimet tulee pakolliseksi joka asuntoon puhuttiin miehen kanssa että sehän pitää sitten hommata.
Ostin sitten myöhemmin palohälyttimen ja sanoin miehelle että nyt sellainen on.
Taas päivien/viikkojen päästä avasin palohälyttimen paketista ja vein miehelle näytille, ja kun se piti asentaa poran kanssa pyysin voisiko mies sen asentaa, lupasi.
Viikkojen päästä palohälytin oli edelleen kirjahyllyssä ja muistutin jälleen sen asentamisesta.
Taas viikkojen päästä kysyin miksi mies ei ole vieläkään asentanut palohälytintä ja hän sanoi että kun ei ole poraa. Ehdotin että kysyy kaverilta tai sukulaisilta.
Taas myöhemmin kysyin oliko sitä poraa löytynyt ja kuulemma oli.
Palohälytin on edelleen asentamatta, mutta en enää jaksa asiasta muistuttaa. Pitää vain toivoa että jos tulipalo tulee niin se tuhoaa miehen tavaroita :) - BlackNDecker
Minni kirjoitti:
No mulle kävi miehen kanssa tällainen juttu, miten tässä olisi pitänyt toimia:
Kun tuli uutisia että palohälyttimet tulee pakolliseksi joka asuntoon puhuttiin miehen kanssa että sehän pitää sitten hommata.
Ostin sitten myöhemmin palohälyttimen ja sanoin miehelle että nyt sellainen on.
Taas päivien/viikkojen päästä avasin palohälyttimen paketista ja vein miehelle näytille, ja kun se piti asentaa poran kanssa pyysin voisiko mies sen asentaa, lupasi.
Viikkojen päästä palohälytin oli edelleen kirjahyllyssä ja muistutin jälleen sen asentamisesta.
Taas viikkojen päästä kysyin miksi mies ei ole vieläkään asentanut palohälytintä ja hän sanoi että kun ei ole poraa. Ehdotin että kysyy kaverilta tai sukulaisilta.
Taas myöhemmin kysyin oliko sitä poraa löytynyt ja kuulemma oli.
Palohälytin on edelleen asentamatta, mutta en enää jaksa asiasta muistuttaa. Pitää vain toivoa että jos tulipalo tulee niin se tuhoaa miehen tavaroita :)Voi hyvät hyssykät sua. Olisit ostanut matkamallisen palovaroittemen. Sitä ei tartte millään porilla asennella. Ja jos teillä ei poraa ole, niin ole sinäkin kerran nainen: osta se, ja piru vie runttaa se hiton palovaroitin kattoon itse ennen kuin sulta palaa ihan kokonaan käämit.
Toinen juttu on: mitä sä tollaisella äijänkuvatuksella oikein teet?
PS noi vinkit tulee halvemmaks, kuin jos palo sattuu eikä palovaroitinta ole, niin tuskin vakuutuksetkaan mitään teille sit korvais :))
- Otus
Onnellisuusgallup on oikeastaan tehty jo. Tutkittiin sitä kuinka pitkään miehet ja naiset elävät. Naimisissa olevat miehet elävät pitempään kuin naimattomat miehet. Naisilla tuo on päinvastoin. Pistää kyllä miettimään, miksi naiset menevät naimisiin...
- Maire
Auts, osui ja upposi!
Kirjoituksesi auttoi tätä naista ymmärtämään miehen näkökulmaa, joka yllättävän helposti jää huomaamatta "kun ei se mies puhu". - bella
Olen samaa mieltä, että suhteen puutteet alkavat yleensä ensimmäisenä vaivata naista. Mies kun aloittaa suhteen, hän mielellään asettuu paikoilleen ja ajattelee, että elämä on tätä nyt sitten hamaan loppuun asti. Naiselle suhde taas ei ole koskaan valmis ja suhteen kehittymättömyys ei kauaa tyydytä.
- Hagiksen arska
Ihan aluksi naiskollegani "vaatimuslista" miehestä: paksu lompakko ja sopivan ikäinen. Naiskollegani on ollut radalla on niin pitkään, että lista ei todellakaan ole tuon pidempi :))
Bella, ilmeisesti tarkoitit yleensä miehiä ja yleensä naisia, puhuessasi miehestä ja naisesta. Se on ihan ok, mutta tee please ero sille kuinka kukin tekee YKSILÖNÄ asioita ja mikä on YLEISTYS miehestä ja naisesta.
Minä miehenä, yksilönä, en koskaan ole "asettunut paikoilleen" ja aatellut tässä tää nyt sit on hamaan loppuun saakka. Tiedän kavereita, jotka kieltämäti käyttäytyy näin, mutta kun niiltä kysyy syytä, että miksi, vastaukset ei suinkaan ole "asettumista paikoilleen" vaan hyvin monasti kyse on myös siitä, että nainen haluaa ottaa parisuhteessa tietyn "huolenpitäjän" roolin ilman, että mies sitä suinkaan vaatimalla vaatisi tai odottaisi. Mutta auta armias jos haluat vähän hillitä tätä naisen pyrkimystä olla suvereeni "huolenpitäjä": se pillastuu (ehkäpä aiheestakin, sillä hänhän kokee huolenpitäjän roolin "elämäntehtäväkseen" ja jos siihen sorkitaan, niin se on kauhea paikka :)) eikä ymmärrä, että mies itse asiassa voi hakea tällä vain sitä demokraattisuutta suhteeseen, mikä siitä puuttuu. Eli mies osoittaa halua osallistua kotitöihin, mutta ne jyrätään jo suhteen alkuvaiheessa aika helposti nurkkaan, ja jos haluat muuttaa tätä tilannetta myöhemmin, se on pirun hankalaa :)).
Toinen versio on kuulla, että "mies ei osaa tehdä tiettyjä kotiaskareita" niin siksi naisen "pitää" ne tehdä. Eihän sekään pidä paikkaansa. Riepu miehelle käteen ja luuttuamaan, jos se ei ole sitä aiemmin tehnyt, niin NYT on piru vie aika opetella :))
Kolmas versio on yksinkertaisesti, että mies on vaan niin LAISKA kuin olla saattaa. Mun kohdalla se pitää kieltämäti paikkansa, mutta jos motivoidun tarpeeksi, niin vot rupee meikäkin tekemään.
Lisäksi siitä, ettäkö miestä ei kiinnosta parisuhteen puutteet. Voi veljet, jos minä rupeaisin heti ensi deiteillä kommentoimaan "puutteita" (jotka todella näkyy :)) niin eihän siitä mitään tulisi. Kaikkia asioita ei tarvitse sanoa saman tien kun ne tulee mieleen, mutta kieltämäti joillakin naisilla on uskomaton kyky kääntää kaikenlainen hienovarainenkin kommenttini sellaiseksi, että sille löytyy aina syy ulkopuolelta (eli siis jos kysyn (myöhemmin suhteessa, en ensideiteillä siis :)), että miksei me olla rakasteltu tarpeeksi usein, niin syyhän on tietysti minussa, mutta missään nimessä hänessähän ei voi olla mitään vikaa :))) "Kysytpä kummia!, oletpa tosi idiootti! - vaan kuittaillaan :))
Summa summarum: parisuhde on kahden kauppa. Kun naisella nousee kusi päähän parisuhteessa, järkevä mies YLEENSÄ hiljenee ja antaa asian olla, ja toivoo, että se menisi ajan kanssa pois. Mutta kuten tunnettua, se on väärä tapa - miehen itse asiassa pitäisi panna naiselleen tuolloin luu kurkkuun (usein paras konsti: puhua suu puhtaaksi rauhallisesti ja perustellusti). Naisen vastakonsti tällaiseen on kylläkin erolla uhkaaminen, mutta jos nainen on mennäkseen niin siitä sitten vaan. Ei suhde silloin pidentämisellä parane :))
Bella ihan frendinä sanon, ettei ketään suhteen kehittymättömyys tyydytä. Mutta joskus kannattaa katsoa peiliin miksi se ei kehity :))
Hyvää kesää kaikille, minä menen nyt lomille :))
- BBB
Nainen yleensä puolustautuu hyökkäämällä. Jos mies on tyytyväinen suhteen turvallisuuteen, kivijalkaan tai että asiat ovat toistaiseksi hoidossa, niin naista suhteen "yksitoikkoisuus" puuduttaa. Ensimmäinen reaktio on tietysti, että miksei mies keksi jotain piristystä, hänhän se silloin seurusteluaikana keksi kaikenlaista mukavaa.
Mies taas stressaantuu jos pitää jatkuvasti keksiä jotain uutta, kun jo kertaalleen yhdessä tehty ei kelpaa. Nainen taas vetoaa siihen, että niin paljon mies häntä rakastaa, kuinka valmis hän on uhrauksiin ja ponnistelemaan töitä suhteen eteen.
Mies alkaa miettiä, että miksi parisuhteen eteen pitää tehdä niin paljon töitä, miksei vaan voitaisiin olla ja nauttia siitä hetkestä. Suhteen jatkuva työstäminen alkaa painamaan miestä, mikä taas johtaa siihen että nainen moittii miestä. Eikö mies enää häntä rakastakaan, kun hän ei ponnistele kuten ennen heidän suhteensa parantamiseksi ?
Nainen puhuu ja mies murahtelee sekä ihmettelee että miksi joka pikkuasiasta täytyy tehdä iso numero. Mies ei käsitä naisen priorisointia.
Syytösten edessä mies ensin pohtii, onko hänessä todella vikaa ja etsii epätoivoisesti mielessään ratkaisupatenttia yhteen ongelmaan, sillä välin nainen jatkaa moittimista tuoden esiin sata muuta ongelmaa sekä toteaa lopuksi että mies ei koskaan sano mitään mihinkään.
Mies priorisoi naisen osoittamat ongelmakohdat ja lähtee niitä toteuttamaan kertoen näin teoillaan että hän tekee parisuhteen eteen mitä hänen täytyy.
Nainen saa raivarin kun mies korjaa autoa, ulkoovea tai polkupyörää, eikä käsitä miten mies voi vetäytyä tällaisiin töihin kun kotona olisi hänen mielestään sata tärkeämpää työtä tekemättä, puhumattakaan yhteisestä juttelutuokiosta.
Mies taas ei pidä siitä että hänellä on sata työtä odottamassa ja hänen pitäisi siinä sivussa keskustella romanttisesti. Juurihan nainen oli moittinut häntä siitä, ettei mikään tässä talossa ole kunnossa. Vasta kun hommat on tehty, voi mies keskittyä romanttisuuteen.
Mies on saanut hyväksyttävästi hommansa tehtyä ja on romanttisella tuulella, mutta nainen on raivoissaan. Hänellä on vielä pyykit pesemättä, eikä mies ole aamusta saakka häntä kehunut ja virittänyt tunnelmaa oikeaan suuntaan.
Mies loukkaantuu kun hänet torjutaan ja nainen ajattelee, että onpa taas yksioikoista lähennellä kun tunnelmaa ei ole edes viritelty.
Mies ajattelee, että hyvä on, ollaan sitten seuraavakin viikko ilman...
Tätä tekstiä voisi jatkaa vaikka kuinka kauan... - NYPD
Jokaisessa suhteessa alkaa arki jossain vaiheessa. Useinmiten ensimmäisenä älähtää mies, koska suhde ei olekaan enää jännittävä, vaan on muuttunut arkiseksi. Yhtäkkiä suhteesta puuttuu miehen mielestä surullisen kuuluisa "se jokin", jota ei voi määritellä. Suhteessa alkaa tappeluvaihe, jolloin tapellaan pienistäkin asioista. Tappelun voi aloittaa kumpi tahansa, mutta juurensa nämä tappelut juontavat useinmiten miehen tyytymättömyydestä ja kyvyttömyydestä kohdata arki.
Tämä on se vaihe, jossa suhde punnitaan. Tämä on se vaihe suhteessa, jolloin petetään ja/tai erotaan helposti. Varsinkin mies on ylivoimaisen helppo puhua pettämään tässä vaiheessa. Siihen riittää vain pienet huomionosoitukset ja mies unohtaa suhteensa kuin taikaiskusta. Nainen pettää tässä vaiheessa vitutuspäissään kostoksi tappeluista.
Nainen kestää suhteen arkistumisen miestä paremmin. Siinä, kun mies hakee tunteiden paloa, nainen voi aivan hyvin junan lailla painaa arkea ilman suurempia ongelmia. Se on naisille ominaista.
Jos tehtäisiin maanlaajuinen gallup onnellisuudesta parisuhteessa, tuloksena olisi taatusti se, että naiset ovat paljon miehiä onnellisempia. Miksi naiset eivät sitten huomaa, että mies on onneton? No siksi, että ollessaan itse onnellinen ja tyytyväinen ei toisen onnettomuutta välttämättä huomaa.
Mikä avuksi? No puhuminen tietysti. Miehet kuitenkin sanovat poikkeuksesta, ettei nainen kuuntele, vaan ainoastaan nalkuttaa. Eipä se ole mikään ihmekään, sillä kokemuksesta tiedän, mitä se miehen puhuminen tällaisessa tilanteessa on. Se on naisen syyllistämistä siitä, ettei mies ole onnellinen. "Sinä et koskaan sitä ja sinä et milloinkaan tätä!"-menee se miehen puhuminen. Eipä ihme, jos nainen ei ota asiaa kuuleviin korviinsa. Pakolla ei onnistu mikään. - SCLA...
On todellakin kiistattomasti totta, että naiset kestävät arkea keskimäärin miehiä huonommin. Tutkimustuloksia en voi väitteen tueksi esittää, mutta eipä ole tarvis... omakohtaista kokemusta on parista pidemmästä suhteesta, lähipiiristä useasta. Tässä keskustelussa naiset ovat puolustelleet käytöstänsä mm. tekemättömien kotitöiden aiheuttamalla stressillä. Meillä minä (mies) olen kuitenkin huomattavasti aktiivisempi kotitöiden tekijä. Pääasiassa minä pesen pyykit. Aloitteen siivoamiseen teen niin ikään... kumppaniani sotkut eivät juuri häiritse. Tiskit kyllä hoidetaan vuorotellen. Luonteeltani olen avoin, joten kodissamme kyllä keskustellaan. En roiku kumppanissani, vaan annan aikaa sopivasti myös ystävilleni. Toki huolehdin siitä, että yhteistä aikaakin riittää. Arki se vain on pesiytynyt meidänkin suhteeseemme, ja naistahan se on ruvennut ahdistamaan...
- Sini
Nyt taitaa olla vähän liian vahva yleistys. Voi olla että jotkut naiset eivät arkisessa elämässä viihdy mutta luulen heitä löytyvän miesten joukosta vähintään yhtä paljon!
Nainen on yleensä se osapuoli joka hakee pysyvyyttä elämäänsä. Etsitään seurustelukumppania, halutaan naimisiin ja perheen perustamista. Naiset käyvät miehiä vähemmän harrastuksissa, baareissa sun muissa illanvietoissa.
Miehet pakenevat arkea kavereidensa luokse, harrastuksiin, tekevät pitkää työpäivää ja keksivät muutenkin keinoja ettei tarvitse viettää iltoja kotona. Miehille ei tavallinen arkielämä riitä, se koetaan tylsänä..
Tämä yleistys miehistä perustuu ihan empiiriseen kokemukseen ja siihen havaintoon jonka tein ympärilleni katsomalla. Onhan meitä tosin moneen lähtöön...
- Helena
Jos nyt taas yleistetään, niin eiköhän se arjen pyörittäinen useimmiten ole naisen vastuulla. Osaksi se varmaan on naisen omaa syytä, kun ei ukkoaan pakota hommiin, mutta toisaalta tekemättömistä töistä huomauttaminen on nalkutusta ja usein on helpompi vaan tehdä hommat itse, kuin vihjailla niistä päiväkausia. Suhteen alkuvaiheessa kotitöiden teko ei loppujen lopuksi naista edes välttämättä vaivaa, hän haluaa vakiintua ja hoivata miestään.
Suhteen kestäessä mies sitten entistä enemmän olettaa, että nainen hoitaa kodin ja juoksevat asiat. Nyt nainen ei enää ole suhteen alkuhuumassa ja tahtoisi miehenkin osallistuvat töihin. Nyt nainen nalkuttaa, kun haluaa, että työt jaetaan tasapuolisesti. Mies ei tietenkään haluaisi minkään muuttuvan.
En ollenkaan ihmettele, jos nainen ei kestä arkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658