Sovellatteko lenkeillänne
pitää pystyä puhumaan puuskuttamatta -ohjenuoraa vai hengästyttekö niin, että sen kuulee puheesta?
Jos juoksen tunnin lenkin ja vauhtikaan ei ole kovin kummoinen, niin ei mulla kyllä puhe ihan normaali tasolla suju, vaikka en lenkillä varsinaisesti hengästykään tuon lenkin aikana.
Käytössä PPPP
8
1849
Vastaukset
- kitsofreenikko
heips,
harjoitusvahdit kandee sovittaa niin että
- pitkä lenkki 45min-2,5tuntia on sellainen että voi kaverin kanssa jutella kuin fillarilla ajelis
- vauhtikestävyyslenkki 30min-1.5t niin että kaverin kanssa voi jutella mutta välillä tarttee vetää henkeä
- maksimikestävyylenkki 15-30min niin että kaverin kanssa ei ehi puhua juuri lainkaan
Itselle juttelu ei ole ongelma vaan teen sitä vauhtikestävyyslenkeillä eli 21km puolimaraton kisoissa kaikkien kanssa sujuvasti vaikka vauhti on reipas eli sykkeenä 175/min (mun maksimi on 205). - myös.
Hei!
Olen juossut paljon ja kauan ja tiedän, miten pitää harjoitella. Minulla on kuitenkin myös ongelmia puhua normaalisti ns. "vapaasti" aivan hiljaisellakin lenkillä. Silti olen harjoitellut kolme kertaa maratonille ja suorittanutkin ne ihan kohtuu hyvin. Ei kaikilla harjoittelu ja juokseminen ole samanlaista. Niinkin voi hyvin pärjätä, kuten sinä teet. Tsemppiä edelleen ja eikö se ole pääasia, että juoksemme ja saamme siitä mielihyvää.- Nimetön
Jos epäilet että juokset pitkiä liian lujaa, kokeile hengittää nenän kautta. Kun se ei enää onnistu, niin vauhti alkaa olla liian kova.
- =( =( =(
Minkä pirun takia sitä pitäisi alkaa jauhaa jotain sontaa lenkillä. Jos haluat alkaa juoruamaan lenkillä niin ryhdy ihmeessä sauvakävelijäksi se voisi sopia sinulle paremmin. Jos pystyt puhumaan hyvin koko juoksulenkkisi ajan lenkki vauhtisi/tehosi on hyvin alhainen eli lähes kävelyvauhtia. Eikä se näin auta sinua pätkän vertaa eli se ei paranna kuntoasi. Itse kun juoksen 15km lenkkini tuntiin ei mieleeni tulisikaan alkaa puhumaan jonkun kanssa. Kyllä se näin on ,että se juoksu lenkki tulee vetää niin kovaa kuin pystyy vaikka se tekisikin kipeää. Näin se lenkki kuormittaa ja rasittaa elimistöä paremmin sekä nostaa kuntoa.
- myös..
Tiedät itsekin, ettei se nyt ihan noinkaan ole. Jos kestävyyskunnon ylläpidosta ja kehittämisestä on kyse, ei lenkkejä vedetä silloin tuolla sinun tavallasi. Kyllä ne pitkät lenkit kuuluu juosta hiljaisella vauhdilla (joskus jopa lähes kävelyvauhtia) ja muutaman kerran kuussa sitten tuolla sinun tyylilläsi, mutta lyhyempi matka. Katsoppas hiukan kirjoista, miten pitää harjoitella. Taidat olla niitä 70-luvun kielivyönallatyyppejä.
- No en todellakaan...
tarkoittanut kysymykselläni sitä, että mitään puhuisin lenkillä, kun ihan yksin aina juoksen, tarkoitin siis teoriaa, pölvästi ! On sanonta, että on järkevää juosta niin, että pystyy puhumaan puuskuttamatta, silloin vauhti olisi niinkuin kohdallaan kuntoon nähden.
- 8iko9iyl
"Kyllä se näin on ,että se juoksu lenkki tulee vetää niin kovaa kuin pystyy vaikka se tekisikin kipeää. Näin se lenkki kuormittaa ja rasittaa elimistöä paremmin sekä nostaa kuntoa."
Todellakin kuormittaa elimistöä ja vie tehot tulevilta harjoituksilta.
Vetämällä joka lenkin täysillä, et kehity optimaalisesti, hyvä jos kehityt lainkaan! - Nimetön
juoksin loppukesästä maratonin koko matkan kaverin kanssa keskustellen. Kunto on niin huono etten voi niin pitkää matkaa juosta anaerobisen kynnyksen yläpuolella. Aikaa meni 3:50:xx, eli lähes kävelyvauhtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293035- 1191235
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61037- 58961
- 66925
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26897Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38871Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu161841Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75784