crosstrainer

Aloitteleva

Mikä crosstrainer olisi hyvä merkki.Olisi tarkoitus harjoitella 4 tuntia viikossa

7

6028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Älä tuhlaa rahojasi mihinkään crosstraineriin... Mene lenkille/uimaan/salille ja saat huomattavasti suuremman hyödyn yleensä vielä halvemmalla. Lisäksi lenkkeily pihalla on ainakin omasta mielestäni antoisampaa kuin crosstrainerilla vitkuttelu olohuoneen nurkassa.

• tuntuu hyvältä idealta mutt...

"Älä tuhlaa rahojasi mihinkään crosstraineriin... Mene lenkille/uimaan/salille ja saat huomattavasti suuremman hyödyn yleensä vielä halvemmalla. Lisäksi lenkkeily pihalla on ainakin omasta mielestäni antoisampaa kuin crosstrainerilla vitkuttelu olohuoneen nurkassa."

Eli itsekin näitä koticrossareita kokeiltu ja ostettu. Kun laitteen pitää olla kohtuu kallis että se ei nitise ja natise sekä toimii kunnolla niin lopulta ostin Raleigh Cross 9i -crosstrainerin HobbyHallista, se ei paljon ääntä pitänyt ja sisälsi paljon valmiita ohjelmia ym. ym, kesti 130 kg:n maksimipainon ja maksoi 319€ tarjouksena 40€ kotiinkuljetus (norm. 399€ 40€). Oli nätin näköinekin, vaikka isokokoinen.

No muutamia viikkoja jaksoin harjoitella ja alkoi jo kyllästyttää. Meno on paljon raskaampaa kuin kuntopyörällä ja ottaa oikeaan polveen askellus jostain syystä, vaikka oikeaoppinen elliptinen liikerata onkin.
        Kuntopyörällä jaksaa paljon paremmin treenata, koska crossarin raskaampi liike yhdistettynä tylsään yksitoikkoisuuteen ei oikein miellytä pidemmän päälle, ja itse treenasin vain 5-15 minuuttia kerralla eri vastuksia ja ohjelmia koitellen.

Tarkoitus on nyt siirtyä lajeihin joissa kyllästyminen ei iske samalla tavalla ja jotka ovat helpompia, mutta ajan kanssa tehokkaita, eli nuo mainitut lenkki/uiminen/kuntosali(painoharjoittelu) normaali pyöräily ensi keväästä lisäksi. Niitä jaksaa tehdä huomattavasti paremmin ulkoilman ja vaihtuvien maisemien takia, eivätkä ne tunnu niin yksitoikkoiselta. 219 40€:n hinnalla saa vielä aika monta kertaa salilla tai uimassa käydä, ja salilla on kaikki laitteet käytössä ammattitasoisina.

Sanovat vielä aika yleisesti että noin 30 minuutin askellus crossarilla alkaa ottaa kantapäihin, aiheuttaen mm. puutumista, itse en niin pitkälle päässyt. Onhan tuo hyvä jos jostakin syystä en ulos tai salille pääse, mutta vain silloin tällöin kuten kuntopyöräkin.

Mikään ei todella voita kunnon ulkoilulajeja lenkki(juokseminen/kuntokävely)/pyöräilyä ym, uintia tai kuntosaliharjoittelua, ei varsinkaan kotiharjoittelu painoilla- tai aerobisilla kotilaitteilla.
        Itsellä on ollut vaikeuksia lähteä ihmisten ilmoille kuntoilemaan, mutta harjoittelemalla se helpottuu ja tuntuu pian erittäin mukavalta, jos saa vielä kavereita mukaan.

• osta mitään...

hukkaan menee rahat.. 400e maksoin omastani ja kuukauden jaksoin käyttää sitä noin 2-5 kertaa viikos ja nyt kahteen vuoteen en ole laitteeseen koskenu.. paljon tehokkaampaa edellisen mainitsemat liikkumis muodot.. itse päädyin jumma/sali korttiin.. toimii paljon paremmin kuin yksikään kotikuntoilu laite..

tämä siis minun kokemukseni..

• miten jaksaa

siis harjoitella esim just crosstrainerillä...itsellä on sellainen ja olen kyllä vähintään 5-6kertaa vikossa vetänyt reeniä sillä ja yhtenä päivänä aina 30-60 minuutin ajan...riippuu päivästä,mulla on ns 1-2 palautumis päivää viikossa ja kaiken tuon harjoittelun teen myös sen ULKOILUN lisäksi,ei se tarkoita sitä että jos kotona jonkun sortin kuntolaite että kaikki muu liikunta jää...käyn myös ulkona lenkillä vähintään 5kertaa viikossa ja vähintään 5km kerralla....vesijuoksua kerran viikossa joten tuo on vain lisä jota harjoitan kun esim katson salkkareita...ohjeissakin on että jos joka päivä harjoittelee niin jo 10 minsaa päivässä riittää...ja on kunto kohonnut huomattavasti joten suosittelen itse kyllä!!!!merkkiä en osaa sanoa mikä on hyvä...mulla on hobby hallista raleigh ja makso 149e ja hyvä on

• Apina

Peruskuntoilu on paljon tehokkaampaa.Itselläni on kausilippu kuntosalille jossa on kaikki vimpaimet, mutta ne tuntuu jotenkin heppoisilta vehkeiltä painoihin verrattuna. Levytanko treenaaminen on oikeesti paljon tehokkaampaa, osta kunnolliset painot vaikka kotiin ennemmin.

• marita12

Otsikossa oleva laite riittää harrastajalle. Hinta on 149 16,90 kotiintuotuna. Hobbyhall näitä myy.

Tämän lisäksi pitää harrastaa myös muuta liikuntaa, itsellä sauvakävely 2 - 4 krt/vk, kuntosali 1-2 krt/vk ja hyötyliikuntana työmatkat 6 km/5 pv/vk.

Laite vielä suht koht uus, joten käyttökokemusta ei siitä paljoa ole, mutta telkaa katsoessa sillä tulee harjoiteltua, kuten joku aiempikin kirjoittaja kertoi tekevänsä. Laite on hiljainen, mutta vielä aika jäykkä ja on tosiaan tylsä. Ilman tv:n katselua sitä ei varmaan tulisi edes käytettyä.

Ostin se sellaisia päiviä varten, jolloin ei viitsi lähteä ulos eikä salille, niin ei pääse luistamaan liikunnasta minään päivänä

• ale-hintaan!

Ostin Kodin Ykkösestä tarjous-crosstrainerin (IronBody), maksoi himpun alle sata euroa. Sain laitteen kasattua ja nyt se on lähes päivittäisessä käytössä. Tykkään siitä kovasti! Hyvin tekee tehtävänsä ja on kestänyt allani, vaikka ylitän painorajoituksen (100kg) parilla kilolla. Toivottavasti kohta pääsen rajan alle... :)

Hankin laitteen, koska olen isokokoinen, mutta suht hyväkuntoinen. Pelkkä kävely ei ole tarpeeksi tehokasta, mutta polveni eivät kuitenkaan kestä juoksemista/hölkkäämistä. Haaveilin laitteesta pitkään, mutta aina hankkiminen jäi kovien hintojen takia. Kun näin tuon tarjouksen, niin iskin heti kiinni! Sillä on hauska treenata reippaan musiikin tahdissa tai telkkaria katsellessa ja saa kuntoiltua silloinkin, kun on vain hetki aikaa tai jos ei tee mieli lähteä ulos.

Ei yksi kuntolaite vie mitenkään mahdollisuutta kävellä, pyöräillä tai muuten kuntoilla! Päinvastoin! Se voi tuoda jopa lisää kuntoa ja intoa liikkumiseen. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe