Täällä kirjoitetaan usein Jumalan laista

annu42

Siispä minäkin taas kerran esitän laajemman yhtälön Jumalan luonteesta ja lain olemuksesta, kuin mitä olen ennemmin esittänyt:


Jumala on Täydellinen (Matt. 5:48) ja Laki on Täydellinen (Ps. 19:7 ja Ps. 1:25)
Jumala on Pyhä (Ps. 99:3) ja Laki on Pyhä (Room. 7:12)
Jumala on Henki(Jes. 11:2) ja Laki on Hengellinen (Room. 7:14)
Jumala on Rakkaus (1. Joh. 1:9)ja Laki on Rakkaus (1. Tim. 1:5 ja Room. 13:10)
Jumala on valkeus(Joh. 1:9)ja Laki on Valkeus (Sananl. 6:23)
Jumala on Totuus (Joh. 14:6)ja Laki on Totuus Neh. 9:13 ja Ps. 119: 142, 151)
Jumala on Vanhurskas (Jer. 12:1) ja Laki on Vanhurskas (Room. 8:4, Ps. 119:172)
Jumala on Hyvä ja Laki on Hyvä (Room. 7:12 ja 1. Tim. 1:8)
Jumala on Uskollinen(1. Kor. 1:9) ja Laki on Uskollinen (Ps. 119:86)
Jumala on Viisaus (Ef. 3:10) ja Laki on Viisaus (Ps. 111:10 ja 119:98)
Jumala on Rauhan Jumala (Room. 15:33) ja Laki on Suuren Rauhan tuoja (Ps. 119:165)
Jumala on Iankaikkinen, Muuttumaton (Dan. 6:26 ja Laki on Iankaikkinen, Muuttumaton (Matt. 5:18)

Jos hylkäämme jomman kumman pois, menetämme molemmat. Jumala ja Hänen lakinsa, jolla tarkoitan noita 10 käskysanaa, jotka ovat monien maailman lakien pohjana ja näin hyvin arvostettuja, ovat yhtenevät kaikin tavoin. Jos tutkimme noita kymmentä käskyä tarkasti, emme voi kuin ihmetellä, miten yksinkertaisia ja täydellisiä ne ovat. Ne ymmärtää lapsikin saati nyt sitten oppinut, ja niinhän Jumala on kirjoitanutkin sanaansa.
Jes. 35:8 "Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. [Jes. 43:19]"

Ja tässä jakeessa kerrotaan pelastuksen ajan ihanuudesta. Melkein saatan nähdä, miten Jumalan kansa kaikkialla maailmassa kulkee tuota "valtatietä, Pyhää tietä" iloisina, onnellisina täynnä rakkautta ja Jumalan rauhaa huolimatta siitä, mitä maailmassa tällä hetkellä tapahtuu.

He kulkevat sitä kunnioittaen Jumalaa, Hänen sanaansa ja Hänen käskyjään, koska ne ovat kokonaan Hänen kaltaisiaan. Mitään ei voi heittää pois noista kymmenestä käskysanasta, jotka on ihmiselle annettu.

26

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvaava..

      Kymmenestä käskysanasta kannattaa muistaa ainakin tämä

      ******Älä keitä vohlaa emänsä maidossa ******

      Kyllä jumala meistä huolta pitää, kun antaa noita ruokaohjeitakin.

      • että,

        vatsalle ei ole hyväksi yhdistelmä liha ja maito.

        Lihakeitto maitoon....

        Eikö ole hyvä Jumala ihan ruokaohjeineen ja kaikkineen!!!


      • ei ole mikään

        niistä kymmenestä käskysanasta, jotka löydät 2Moos 20:1-17.


      • käskysanasta
        ei ole mikään kirjoitti:

        niistä kymmenestä käskysanasta, jotka löydät 2Moos 20:1-17.

        Minkälainen Raamattu sinulla on? Minä en löydä 2.Moos 20:stä mitään mainintaa kymmenestä käskysanasta.

        22 HERRA SANOI Moosekselle: "Sinun tulee sanoa ISRAELILAISILLE: Te itse näitte, että MINÄ PUHUIN teille ylhäältä taivaasta.
        23 Älkää asettako mitään minun rinnalleni, älkää tehkö itsellenne jumalia hopeasta tai kullasta.
        24 Rakentakaa maa-alttari minua varten ja uhratkaa sillä polttouhrinne ja yhteysuhrinne, lampaanne ja nautanne. Paikassa, jonka pyhitän omalle nimelleni, minä tulen luoksenne ja siunaan teitä. 25 Mutta jos teette minulle kivialttarin, älkää tehkö sitä hakatuista kivistä, sillä jos käsittelette kiveä teräaseella, teette sen epäpyhäksi.
        26 Älkääkä tehkö minun alttarilleni portaita, ettei niitä noustessanne häpynne paljastuisi.


    • viettämään Jerusalemiin !

      JA KAIKKI KANSAT PITÄVÄT SAPATIN - (Jes 66:23)

      Jes. 35:8 "Ja sinne syntyy tie, valtatie, sitä kutsutaan Pyhäksi tieksi. Epäpyhä ei saa sille astua: Herran tien kulkijoille se kuuluu, heille yksin. Siellä ei tyhmäkään eksy. [Jes. 43:19]"

      Jesaja päättää tuon "valtatiensä" ihanaan rauhanaikaan - vanhurskauden, ilon ja rauhan näkyväänkin ajanjaksoon.

      Jes 66:20-24 :

      20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]

      21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
      22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

      23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena SAPATTINA TULEE KOKO IHMISSUKU, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

      24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

    • Isän sydän

      Kumpaa rukoilet: lain hengetärtäkö vaiko Isää?

      Kuunnella Isän sydäntä ja vastata sydänääniin - se on aivan eri asia kuin tähyillä kivitauluja, kivisydäntä.

      • annu42

        Hullunkurinen kysymys, kun tiedän ja sinäkin tiedät, millaisen rukouksen Jeesus opetti. Lakiko meidät pelastaa? Voit itse vastata tähän ja ihan käsi sydämellä. Laki on meillä "kasvattaja Kristukseen", muistatko?

        Gal. 3:24
        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me USKOSTA vanhurskaiksi tulisimme." Ajattelen, että juuri sen vuoksi, että laki kasvattaa tuntemaan Kristuksen (Jumalan) luonteen, minä voin USKOA häneen. Hänhän täytti lain joka piirron minunkin puolestani kuollessaan ristillä. Minunkin rikokseni ovat hänet lävitäneet, ja silti hän antaa minulle anteeksi.

        Kannattaa lukea Room. 2. luku, jossa esitellään juutalaiset ja laki. Vaikka laki on hyvä ja vanhurskas, se ei meitä voi pelastaa, koska meillä on vain yksi pelastaja, Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Vain hänen kauttaan me myöskin isää lähestymme, emme lain kautta.

        Vinoilua taisi olla kysymyksesi.


      • tämän
        annu42 kirjoitti:

        Hullunkurinen kysymys, kun tiedän ja sinäkin tiedät, millaisen rukouksen Jeesus opetti. Lakiko meidät pelastaa? Voit itse vastata tähän ja ihan käsi sydämellä. Laki on meillä "kasvattaja Kristukseen", muistatko?

        Gal. 3:24
        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me USKOSTA vanhurskaiksi tulisimme." Ajattelen, että juuri sen vuoksi, että laki kasvattaa tuntemaan Kristuksen (Jumalan) luonteen, minä voin USKOA häneen. Hänhän täytti lain joka piirron minunkin puolestani kuollessaan ristillä. Minunkin rikokseni ovat hänet lävitäneet, ja silti hän antaa minulle anteeksi.

        Kannattaa lukea Room. 2. luku, jossa esitellään juutalaiset ja laki. Vaikka laki on hyvä ja vanhurskas, se ei meitä voi pelastaa, koska meillä on vain yksi pelastaja, Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Vain hänen kauttaan me myöskin isää lähestymme, emme lain kautta.

        Vinoilua taisi olla kysymyksesi.

        Galatalaiskirje:
        3:25   Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. ------ Tämäkin koski vain juutalaisia, joilla oli laki.

        Eihän muilla mitään lakia ollut, minkä alla olisi voinut olla :)


      • taapertajan ododus
        annu42 kirjoitti:

        Hullunkurinen kysymys, kun tiedän ja sinäkin tiedät, millaisen rukouksen Jeesus opetti. Lakiko meidät pelastaa? Voit itse vastata tähän ja ihan käsi sydämellä. Laki on meillä "kasvattaja Kristukseen", muistatko?

        Gal. 3:24
        "Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me USKOSTA vanhurskaiksi tulisimme." Ajattelen, että juuri sen vuoksi, että laki kasvattaa tuntemaan Kristuksen (Jumalan) luonteen, minä voin USKOA häneen. Hänhän täytti lain joka piirron minunkin puolestani kuollessaan ristillä. Minunkin rikokseni ovat hänet lävitäneet, ja silti hän antaa minulle anteeksi.

        Kannattaa lukea Room. 2. luku, jossa esitellään juutalaiset ja laki. Vaikka laki on hyvä ja vanhurskas, se ei meitä voi pelastaa, koska meillä on vain yksi pelastaja, Jeesus Kristus, Jumalan Poika. Vain hänen kauttaan me myöskin isää lähestymme, emme lain kautta.

        Vinoilua taisi olla kysymyksesi.

        kuin juutalaisille, se on aivan varma totuus, että pakana kristityille se ei kuulunut. Elämän hengen laki eli Jumalan Rakkauden iankaikkinen laki jonka Jeesus Kristus toi omassa persoonassaan ihmisille vastaan otettavaksi, on se elämän iankaikkinen laki jonka tulisi elähdyttää ihmisiä. Se Jumalan laki joka pitää koko luomakuntaa yllä ja elämää maapallolla, niin vesistöissä merissä ja järvissä, siten tasapainottaen maapallon elämää. Tämän kaiken pitää prikulleen järjestyksessä elämän-hengen - eli Jumalan ikuinen laki yllä, siitä ei muutu pieninkään piirto: ei yksikään murtoosa Jumalan iakaikkisesta laista, joka on annettu Jumalan kautta ihmiselle.
        Tätä nimenomaan Jeesus Kristus tarkoittaa kun hän puhuu iankaikkisesta elämän-laista. Mooseksen antamia 10- käskyä ovat ihmiset, kuten adventistit muokanneet heille sopivaksi kuka ties kuinka monta kertaa. Ihmisten säätämiä lakeja on siten näköjään helppo muokata heidän johdolleen sopiviksi. Sapatilla ei ole mitään merkitystä jonakin erikoisena iankaikkisen pelastuksen suhteen, se on vaan joku ihmeen juutalainen sääntö heidän laissaan.

        Niinhän kaikilla kansoilla oli tuohon aikaan omat lakinsa ja onhan se tietysti ok, mutta niillä ei ole mitään tekemistä ihmisen iankaikkisuus-kysymyksen kanssa. iHMISEN MORAALINEN KEHITYS viitta kylläkin hyvin voimakkaasti tuohon suuntaan, henkinen valveutuminen osoittaa ihmisyksilöissä kehityksen johtavan ylöspäin kohti Isämme Jumalan kodin suuntaan, pois tämän ajallisen kahleen pauloista.


      • suuntaviitaksi
        taapertajan ododus kirjoitti:

        kuin juutalaisille, se on aivan varma totuus, että pakana kristityille se ei kuulunut. Elämän hengen laki eli Jumalan Rakkauden iankaikkinen laki jonka Jeesus Kristus toi omassa persoonassaan ihmisille vastaan otettavaksi, on se elämän iankaikkinen laki jonka tulisi elähdyttää ihmisiä. Se Jumalan laki joka pitää koko luomakuntaa yllä ja elämää maapallolla, niin vesistöissä merissä ja järvissä, siten tasapainottaen maapallon elämää. Tämän kaiken pitää prikulleen järjestyksessä elämän-hengen - eli Jumalan ikuinen laki yllä, siitä ei muutu pieninkään piirto: ei yksikään murtoosa Jumalan iakaikkisesta laista, joka on annettu Jumalan kautta ihmiselle.
        Tätä nimenomaan Jeesus Kristus tarkoittaa kun hän puhuu iankaikkisesta elämän-laista. Mooseksen antamia 10- käskyä ovat ihmiset, kuten adventistit muokanneet heille sopivaksi kuka ties kuinka monta kertaa. Ihmisten säätämiä lakeja on siten näköjään helppo muokata heidän johdolleen sopiviksi. Sapatilla ei ole mitään merkitystä jonakin erikoisena iankaikkisen pelastuksen suhteen, se on vaan joku ihmeen juutalainen sääntö heidän laissaan.

        Niinhän kaikilla kansoilla oli tuohon aikaan omat lakinsa ja onhan se tietysti ok, mutta niillä ei ole mitään tekemistä ihmisen iankaikkisuus-kysymyksen kanssa. iHMISEN MORAALINEN KEHITYS viitta kylläkin hyvin voimakkaasti tuohon suuntaan, henkinen valveutuminen osoittaa ihmisyksilöissä kehityksen johtavan ylöspäin kohti Isämme Jumalan kodin suuntaan, pois tämän ajallisen kahleen pauloista.

        Kuka kirjoitti "Mooseksen käskyt"? Mooses vai Jumala?

        Toinen kysymys.

        Haluaako Jumala varjella ihmistä pahasta ja ongelmista?

        Jos haluaa, niin eikö Jumalan laki juuri tee sitä sydämessä?

        Saisinko vastauksen..


      • benedi=siunattu
        suuntaviitaksi kirjoitti:

        Kuka kirjoitti "Mooseksen käskyt"? Mooses vai Jumala?

        Toinen kysymys.

        Haluaako Jumala varjella ihmistä pahasta ja ongelmista?

        Jos haluaa, niin eikö Jumalan laki juuri tee sitä sydämessä?

        Saisinko vastauksen..

        Mooseksen lain, jotka hän sai Jumalalta!

        Jumala kirjoitti itse omat lakinsa, ja kirjoitettuaan ne, antoi Moosekselle...ennen sitä
        asia sovittiin puhumalla israelin kansan kanssa!
        He tekivät liiton Jumalan pitämisestä!

        Uskotko sanojani, vai pitääkö kaivaa todisteet esiin?


      • taapertajan odotus
        suuntaviitaksi kirjoitti:

        Kuka kirjoitti "Mooseksen käskyt"? Mooses vai Jumala?

        Toinen kysymys.

        Haluaako Jumala varjella ihmistä pahasta ja ongelmista?

        Jos haluaa, niin eikö Jumalan laki juuri tee sitä sydämessä?

        Saisinko vastauksen..

        Tottakai! Mitäs tuollaista kysyt, jokaisessa ihmisessä pitää elämää yllä Jumalan henki, ja siinä juuri on se vapauttava voima ihmisessä itsessään, ja juuri se tekee ihmisestä itsenäisen. Ja tottakai ihmisen on ymmärrettävä, että hänen on kehitettävä sitä hyvää juuri, jonka siemen on hänessä itsessään, eikä jonkun toisen hyvää, vai mitä ajattelet itse? Voiko joku toinen kasvattaa toisen hyvää itsessään? Luetaanko sinun hyvät työsi minun ansiokseni ei tietenkään.

        Kyllä meidän jokaisen on vastattava omista hyvistä teoistamme, samoin kuin tekemättäjättämisistämme, eikä meille lueta ""palkkiota" sen mukaan kuinka paljon olemme olemme tehneet hyvää, vaan kuinka uskollisia olemme olleet tehtävässämme. Tämä totuus kuvastuu Vuorisaarnan Jeesuksen vertauksissa palvelijoille uskotuista "talenteista". Hyvyys ja rakkaus vallitsi siinä taivasten valtakunnassa, josta Jeesus saarnasi.

        Missä nyt sitten tämä valtakunta löytyi, mistä sitä oli etsittävä, mikä kirkko sen meille tarjosi ja valmisti? Adventtikirkkoko? Oliko se meidän ulkopuolellamme, jossain kaukana pilvien takana, josta kirkot vetivät sen "armotöillään alas, Jumalan heille lukemien dogmaattisten opinkappaleiden ansiosta? Ei sillä Jeesus Kristus on itse sanonut, että Jumalan valtakunta on teidän sisässänne, eli sisäisesti teissä. Ja kun tämän ymmärrämme, silloin teidänkin silmänne aukeavat, adventisteina.

        !0- käskyn Jumala on ollut aina ihmisen ulkopuolella, ja niin se näkyy olevan vieläkin, tuo "hyvä ja vanhurskas", mutta myös ankara, kova ja vaativan julma. Mutta Jeesuksen Kristuksen lempeä, armahtava, rakastava ja auttava Jumala kolkuttaa hellästi sydämen oveen, ja anoo päästä johtamaan meidän ulkonaista persoonallisuutamme rakkaudesta johtuviin palveluksiin aivan jokaista ihmisyksilöä, karvoihin katsomatta. Tallainen Jumala meillä jokaisella tulisi olla, eikö niin?


      • Erkki maalta
        tämän kirjoitti:

        Galatalaiskirje:
        3:25   Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia. ------ Tämäkin koski vain juutalaisia, joilla oli laki.

        Eihän muilla mitään lakia ollut, minkä alla olisi voinut olla :)

        uskovalla on Jumalan täydellinen laki sydämessään ja siihen kuuluu KAIKKI kymmenen käskyä. Koska neljä ensimäistä koskee rakkautta Jumalaan ja kuusi seuraavaa rakkautta lähimäiseen.


      • lakien perustus
        taapertajan ododus kirjoitti:

        kuin juutalaisille, se on aivan varma totuus, että pakana kristityille se ei kuulunut. Elämän hengen laki eli Jumalan Rakkauden iankaikkinen laki jonka Jeesus Kristus toi omassa persoonassaan ihmisille vastaan otettavaksi, on se elämän iankaikkinen laki jonka tulisi elähdyttää ihmisiä. Se Jumalan laki joka pitää koko luomakuntaa yllä ja elämää maapallolla, niin vesistöissä merissä ja järvissä, siten tasapainottaen maapallon elämää. Tämän kaiken pitää prikulleen järjestyksessä elämän-hengen - eli Jumalan ikuinen laki yllä, siitä ei muutu pieninkään piirto: ei yksikään murtoosa Jumalan iakaikkisesta laista, joka on annettu Jumalan kautta ihmiselle.
        Tätä nimenomaan Jeesus Kristus tarkoittaa kun hän puhuu iankaikkisesta elämän-laista. Mooseksen antamia 10- käskyä ovat ihmiset, kuten adventistit muokanneet heille sopivaksi kuka ties kuinka monta kertaa. Ihmisten säätämiä lakeja on siten näköjään helppo muokata heidän johdolleen sopiviksi. Sapatilla ei ole mitään merkitystä jonakin erikoisena iankaikkisen pelastuksen suhteen, se on vaan joku ihmeen juutalainen sääntö heidän laissaan.

        Niinhän kaikilla kansoilla oli tuohon aikaan omat lakinsa ja onhan se tietysti ok, mutta niillä ei ole mitään tekemistä ihmisen iankaikkisuus-kysymyksen kanssa. iHMISEN MORAALINEN KEHITYS viitta kylläkin hyvin voimakkaasti tuohon suuntaan, henkinen valveutuminen osoittaa ihmisyksilöissä kehityksen johtavan ylöspäin kohti Isämme Jumalan kodin suuntaan, pois tämän ajallisen kahleen pauloista.

        Emme ole muokanneet käskyjä. Ne ovat edelleen samat kuin 2. Moos. 20. luku esittää. Ne ovat Jumalan antamat, joten et voi niitä poistaa, muuttaa etkä vaihtaa, koska ne ovat muuttumaton Jumalan luonne, joka on rakkaus.
        Kun ajattelet jokaista käskyä noista kymmenestä, ne ovat hyvin yksinkertaiset, mutta kaiken kattavat. Sinäkin olet turvassa, kun saat elää maassa, jossa niitä vielä kunnioitetaan.
        Silloin on Jeesuksen tulo todella lähellä, kun "ihmisten ajatukset ovat ainoastaan pahat". Vielä voit olla rauhassa, koska Jumalan laki vaikuttaa myös ihmisten lakien kautta elämäämme.


    • uudelleen esille

      kylmenee useimpien rakkaus. Sitä se saa aikaan, joten tässä lain syvin olemus Jumalan sanasta katsottuna. Jumala on rakakus, Jumalan lakikin on rakkaus, jos sitä noudatetaan. Jumala ja hänen lakinsa ovat ikusiesti muuttumattomat ja olevat.

    • Ja nyt sitten jäämme ihmettelemään silmät pyöreinä, mitä Jumalalla ja kymmenen käskyn lailla on adventismin kanssa tekemistä.

      Missä Jumala tai kymmenen käskyn laki määrää pitämään väärää profeettaa (Ellen White) jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä?

      Missä Jumala tai kymmenen käskyn laki määrää pitämään väärän profeetan keksimää ellensapattia ja uhkaa sen pitämättömyydestä olemattomiin kärähtämisellä ja lupaa sen pitämisestä ikuisen uuden maallisen elämän?

      • ei, ei ole.

        Vai pidätkö sinä sunnuntaita, kuin paitaa päällä? Eli pistät henkseleillä sitä päällesi, että me todetaan että *Riitta pitää sunnuntaita päällä, isien perinnäiskudontapaitaa. Onko se lämmin ja kotoisa?
        Ainakin olet siihen kovin rakastunut, kun pitää pitää se pitämällä päällä. Taitaa olla Jussipaita oikein päällä.
        Toisaalta en usko sinun Ellensapattitaruihin, sellaiseen väittämään mitä noista adventisteista kerrot.
        Se sinun päätauti pidättää tuon pitämisen korvienvälissä ja se suusta sitten räksyttää kuin kylän ämmällä.
        On siinä kristitty, en kyllä ole moista tätiä montaa nähny kristittyjen joukossa.

        Tuntunko tutulta? Vastasin sinun lihallisen kielesi kaksihaaraisen myrkkysi mallilla.
        Olet oikein Jumalan murheenlapsi, joka ei opi opetuslapseuteen sitten millään, vaan on kuollut tätipahanen, sisältä mätä jonka tuomion päivä avaa silmäsi näkemään paikkasi, ellet sitä ennen saa todellista herätystä aikaiseksi niin, että avaat korvasi Jumalan Hengelle.


      • toive toteutuu
        ei, ei ole. kirjoitti:

        Vai pidätkö sinä sunnuntaita, kuin paitaa päällä? Eli pistät henkseleillä sitä päällesi, että me todetaan että *Riitta pitää sunnuntaita päällä, isien perinnäiskudontapaitaa. Onko se lämmin ja kotoisa?
        Ainakin olet siihen kovin rakastunut, kun pitää pitää se pitämällä päällä. Taitaa olla Jussipaita oikein päällä.
        Toisaalta en usko sinun Ellensapattitaruihin, sellaiseen väittämään mitä noista adventisteista kerrot.
        Se sinun päätauti pidättää tuon pitämisen korvienvälissä ja se suusta sitten räksyttää kuin kylän ämmällä.
        On siinä kristitty, en kyllä ole moista tätiä montaa nähny kristittyjen joukossa.

        Tuntunko tutulta? Vastasin sinun lihallisen kielesi kaksihaaraisen myrkkysi mallilla.
        Olet oikein Jumalan murheenlapsi, joka ei opi opetuslapseuteen sitten millään, vaan on kuollut tätipahanen, sisältä mätä jonka tuomion päivä avaa silmäsi näkemään paikkasi, ellet sitä ennen saa todellista herätystä aikaiseksi niin, että avaat korvasi Jumalan Hengelle.

        kyllä se Antti tulee kohta puolustamaan ja nuolasemaan ja sitten Ideneb essupäällä vielä koristelee juttusa, sellaisia te ootte.


      • suoraan.
        ei, ei ole. kirjoitti:

        Vai pidätkö sinä sunnuntaita, kuin paitaa päällä? Eli pistät henkseleillä sitä päällesi, että me todetaan että *Riitta pitää sunnuntaita päällä, isien perinnäiskudontapaitaa. Onko se lämmin ja kotoisa?
        Ainakin olet siihen kovin rakastunut, kun pitää pitää se pitämällä päällä. Taitaa olla Jussipaita oikein päällä.
        Toisaalta en usko sinun Ellensapattitaruihin, sellaiseen väittämään mitä noista adventisteista kerrot.
        Se sinun päätauti pidättää tuon pitämisen korvienvälissä ja se suusta sitten räksyttää kuin kylän ämmällä.
        On siinä kristitty, en kyllä ole moista tätiä montaa nähny kristittyjen joukossa.

        Tuntunko tutulta? Vastasin sinun lihallisen kielesi kaksihaaraisen myrkkysi mallilla.
        Olet oikein Jumalan murheenlapsi, joka ei opi opetuslapseuteen sitten millään, vaan on kuollut tätipahanen, sisältä mätä jonka tuomion päivä avaa silmäsi näkemään paikkasi, ellet sitä ennen saa todellista herätystä aikaiseksi niin, että avaat korvasi Jumalan Hengelle.

        Harmi vaan, että teen tavallaan sinusta marttyyrin, sitä kruunua, ehostusta ei sinulle kuulu, vaikka kutkuttaahan se sinun omaatuntoasi, että saat Kristuksen takia mukamas pilkkaa. Toisaalta, kuinka monen saat puolellesi ja kuinka paljon niillä alttareilla kumarrellaan muotojumalisuutta, siinä mistä toisia tuomitset.
        Siksi oksettaa sinun esilläolosi. Siksi erosin kirkosta eli evl. stä 2008. koska opin näkemään tuon raadollisen kristillisyyden koko komeudessaan. Ei, ei tuo ole kristillisyyttä, se ei ole ristinottamista, vaan suoraan sanoen sen pilkkaa.


      • 8+5
        ei, ei ole. kirjoitti:

        Vai pidätkö sinä sunnuntaita, kuin paitaa päällä? Eli pistät henkseleillä sitä päällesi, että me todetaan että *Riitta pitää sunnuntaita päällä, isien perinnäiskudontapaitaa. Onko se lämmin ja kotoisa?
        Ainakin olet siihen kovin rakastunut, kun pitää pitää se pitämällä päällä. Taitaa olla Jussipaita oikein päällä.
        Toisaalta en usko sinun Ellensapattitaruihin, sellaiseen väittämään mitä noista adventisteista kerrot.
        Se sinun päätauti pidättää tuon pitämisen korvienvälissä ja se suusta sitten räksyttää kuin kylän ämmällä.
        On siinä kristitty, en kyllä ole moista tätiä montaa nähny kristittyjen joukossa.

        Tuntunko tutulta? Vastasin sinun lihallisen kielesi kaksihaaraisen myrkkysi mallilla.
        Olet oikein Jumalan murheenlapsi, joka ei opi opetuslapseuteen sitten millään, vaan on kuollut tätipahanen, sisältä mätä jonka tuomion päivä avaa silmäsi näkemään paikkasi, ellet sitä ennen saa todellista herätystä aikaiseksi niin, että avaat korvasi Jumalan Hengelle.

        anteeksipyyntö, paloi illalla roput, mutta itseäni inhottaa se, että nämä palstojen räkytykset, toisten ovilla seisominen, on sitä joka juuri pilaa kristillisyyden.
        Tulee mieleeni kylien juoru-akat, olkoon ne miehiä tahi naisia jotka toreilla panettelevat toisiaan.
        Raamattu esittää sen, mistä teidät tuntee, niin ei se esitä sitä sellaisena, mistä meidät sitten tunnetaan, eli juuri tällaisista kirjoituksista, mitkä näille erinimisillä palstoilla elää ja josta rienaaja iloitsee.
        Jos ateismi-ajatuksellisen veljelleni asetan kysymyksen kristillisyydestä, ei siinä tule esille Kristillisyyden kasvot Jeesus, vaan se, kuinka toinen toistaan vastaan käyvä ihmismassa riitelee keskenään.
        Eli jossain vaiheessa kävi jännite oikosulkuun ja sen aiheutti lukea lihallisen kristillisyyden Riita-hengen tuottama oikosulku, joka näkyy kipunoivan tuossa hengessä.
        Harvojen kirjoituksia viitsii lukea, niissä voi olla asiaa, tyylistä annan pisteet alex-kasi / benedille, alkumetreillä en oikein hyväksynyt b-tä, jotain hänessä, ehkä kipukynnystään erääseen, mutta paremmin lukien hänen viestejään, mies puhuu asiaa ja kipukynnyksenkin tuoman valitushuudon ymmärtää, se vihlaisee varmasti elämässä, ei sille voi mitään.
        Muuten pysyisin pois, mutta nämä harvat /jotkut kirjoitukset ovat ok, tekee mieli lukaista.
        Kyllä Riitallakin olisi hyvää, mutta se esitystapa, tuomiohenki, sinä uskova sinä et, niin se on lihallista.
        Me emme pysty viimekädessä sanomaan kenestäkään, mitä elämänkirjaan on kirjoitettu ihmisestä. Golgatan sovitustyö, sen rajoja ei lihassa piirretä kenenkään sielunmaisemaan.


      • 6+15
        8+5 kirjoitti:

        anteeksipyyntö, paloi illalla roput, mutta itseäni inhottaa se, että nämä palstojen räkytykset, toisten ovilla seisominen, on sitä joka juuri pilaa kristillisyyden.
        Tulee mieleeni kylien juoru-akat, olkoon ne miehiä tahi naisia jotka toreilla panettelevat toisiaan.
        Raamattu esittää sen, mistä teidät tuntee, niin ei se esitä sitä sellaisena, mistä meidät sitten tunnetaan, eli juuri tällaisista kirjoituksista, mitkä näille erinimisillä palstoilla elää ja josta rienaaja iloitsee.
        Jos ateismi-ajatuksellisen veljelleni asetan kysymyksen kristillisyydestä, ei siinä tule esille Kristillisyyden kasvot Jeesus, vaan se, kuinka toinen toistaan vastaan käyvä ihmismassa riitelee keskenään.
        Eli jossain vaiheessa kävi jännite oikosulkuun ja sen aiheutti lukea lihallisen kristillisyyden Riita-hengen tuottama oikosulku, joka näkyy kipunoivan tuossa hengessä.
        Harvojen kirjoituksia viitsii lukea, niissä voi olla asiaa, tyylistä annan pisteet alex-kasi / benedille, alkumetreillä en oikein hyväksynyt b-tä, jotain hänessä, ehkä kipukynnystään erääseen, mutta paremmin lukien hänen viestejään, mies puhuu asiaa ja kipukynnyksenkin tuoman valitushuudon ymmärtää, se vihlaisee varmasti elämässä, ei sille voi mitään.
        Muuten pysyisin pois, mutta nämä harvat /jotkut kirjoitukset ovat ok, tekee mieli lukaista.
        Kyllä Riitallakin olisi hyvää, mutta se esitystapa, tuomiohenki, sinä uskova sinä et, niin se on lihallista.
        Me emme pysty viimekädessä sanomaan kenestäkään, mitä elämänkirjaan on kirjoitettu ihmisestä. Golgatan sovitustyö, sen rajoja ei lihassa piirretä kenenkään sielunmaisemaan.

        Olin jonkin aikaa palstoilta pois ja hyvä se oli, ehkä on hyvä pitää taukoa.


      • benedi=siunattu

        Ilm. 22: 14 " Blessed are they di his commandments, that they may have right
        to the tree of life, and may enter in throug the gates into the city"


      • uskova

        tulee nopeasti huomaamaan että adventistit ovat niitä joille käskyt yhä merkitsevät jotain.

        Sinulla taitaa olla silmät pyöreänä aivan muista syistä.


      • uskonvapaus kaikille
        uskova kirjoitti:

        tulee nopeasti huomaamaan että adventistit ovat niitä joille käskyt yhä merkitsevät jotain.

        Sinulla taitaa olla silmät pyöreänä aivan muista syistä.

        uskova_1 ei ole oikeastaan sellainen uskova että hän uskoisi Raamattuun ainoana totuutena. Siksi hänen kanssaan on lähes mahdotonta saada Raamattuun perustuvaa keskustelua aikaan. Kaikki jotka perustavat uskonsa siihen ainoastaan Raamattu on uskon perusta ovat hänelle adventisteja (ainakin tällä palstalla).

        Uskova_1 on ollut näillä Eniron palstoilla vuosikaudet, mutta ei lähes koskaan halua keskustella Raamatusta tai omasta uskostaan kuin vain pintapuolisesti - totuus on että on erittäin helppo osoittaa hänen uskonsa epäraamatulliseksi.


    • asiaa teille

      Annu on osannut kertoa aina asiat kuten ne kirkossa on. Laki on meille tärkeä. Ilman lakia tekisimme rikoksia ja syntiä mielin määrin. Ei voi ihminen olla ilman lakia ja Jumalan laki on täydellinen opas.

    • Room. 7:10
      ja minä kuolin.
      Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

      Piste laille ja minun omalle elämälleni. Piste.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1698
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1325
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      189
      930
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      885
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      847
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe