Hei kaikille

selviytyjä

Olen aivan uusi tuttavuus palstallanne. Olen itse 54 v. mies, naimisissa, ollut jo liki 30 v. Minulla on kaksi aivan ihanaa poikaa, toinen jo asuu miniän kanssa, heillä aivan ihana vähän yli vuoden ikäinen tyttö. Kaiken pitäisi olla hyvin, elämän onnellista. Kun vielä mainitsen, että olen yksityisyrittäjä, yritys tuottaa niin hyvin, ettei nälkää nähdä tarvitse.

Miksi sitten roikun netissä? Miksi etsin keskustelukanavia, jos kaikki on ok? Hyvä kysymys, vaikka sen itse asetinkin.

On minulla (meillä) ongelmiakin. Omasta elämäni traumasta en nyt puhu (on sekin ollut paha ja rasittava), puhun vaimostani ja suhteestamme parisuhteeseen. Vaimoni on ollut poissa työelämästä liki 2 vuotta. Aiemmin hyvin usein oireillut neuroottisuus (pikkupyskoosit) puhkesivat kukkaansa noin 2 vuotta sitten, jolloin hän ajautui totaaliseen psykoosiin. Kiitos terapeuttiryhmän avun, kärsivällisen odotuksen ja ennen kaikkea uuden lääkityksen, hän voi tänään hyvin, olosuhteet huomioon ottaen. Hänelle tehtiin psykologinen testi, jossa havaittiin hänen olevan heikkolahjainen, joka taas minulle selitti monta asiaa elämämme varrelta, kaikki ne mustasukkaiset epäilyksensä, vainoharhaiset ajatuksensa, jotka oletin johtuvan hänen "pahuudestaan", saivat aivan uuden päivänvalon, niinpä tietenkin, hänhän pelkäsi minun jättävän hänet hänen heikkolahjaisuutensa tähden, vertaavan häntä fiksuihin, uransa itse rakentaviin naisiin.

Mitä taas tulee "sairaaseen" vaimooni. Häntä parempaa äitiä ei maailmasta löydy, niin suurella uhrautuvaisuudella (yli voimiensakin) hän poikamme kasvatti. Sen suuremmin aviomiestään rakastavaa, hänen eteensä uhraavampaa naista ei maailmasta löydy. Sen kiintyneempää lastenlasta mummoonsa ei löydy, kuin hänen kohdallaan on. On se ihmeellistä.

62

3629

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitten halusit

sanoa?tai mitä haluat meiltä?meiltä riidankylväjiltä.

• selviytyjä

Mitä mieltä olette, mitä itse kohdallani tekisitte? Et saa vertaistasi aivojumppaa (älyllistä pohdintaa), seksi on poissa yhteiselämästä (vain itysetyydytys). Mitä tekisitte, jos olisitte MINÄ?

• enkelitrio

Että jotain puuttuu.Älyllistä pohdintaa ? Mikä aihe,
        pelaa älypelejä ensihätään.
        Seksi,keksi miksi se mukamas puuttuu,onko vaimosi sinua esim.15v vanhempi ?.En tosin oikein usko sen olevan tottakaan.
        Ei koskaan voi kaikki olla hyvin,niin se menee.

• mää vaa
        enkelitrio kirjoitti:

Seksi,keksi miksi se mukamas puuttuu,onko vaimosi sinua esim.15v vanhempi ?.En tosin oikein usko sen olevan tottakaan.

mul kävi tiukempiki neuvo mieles mut tee sanoit sen kaunimi.

• selviytyjä
        enkelitrio kirjoitti:

Ei asiat aina mene yks-yhteen.

Ei älypelit ole sama kuin persoonien väilinen kommunikointi.

Seksi ei riipu välttämättä ikäerosta, puutteeseen voi olla syynä vaikapa sairaus.

• selviytyjä
        mää vaa kirjoitti:

mul kävi tiukempiki neuvo mieles mut tee sanoit sen kaunimi.

Turus!

• Yrittäisin tulla toimeen itseni kanssa ja hyväksyisin omat valintani.

• kotikiusattu
        selviytyjä kirjoitti:

Turus!

mitä sä siäl Turus selviti? saitko sen joen eri puolet selville?
        Jos sen teit niin olet todellinen selviytyjä.

• riitä aivojumpaksi, oletko niin yksin yrittäjänä, että vaimo on ainoa vaihtoehto älylliseen pohdintaan.
        Mielestäni älyllinen pohdinta ei voi kenelläkään olla puolisosta kiinni, tai ylipäätään toisesta tahosta.
        Kyllä sielunveljiä löytyy pohdintoihin, jos tarve vaatii.
        Tämä vastauksena osioon,"mitä mieltä olette, mitä itse kohdallani tekisitte?.

Käsitys, minkä näiden kahden kirjoituksesi perusteella sain, ei ole aivojumpan tai älyllisen keskustelun puute, vaan etsit vastausta kysymykseen, onko sopivaa etsiä päiväkahviseuraa tmv., jonka puitteissa saisi sekä että?

Kysymykseen mitä tekisitte, jos olisitte MINÄ?
        Vastaus: tekisin juuri niinkuin sinä teet.

Olet aikuinen ja sinulla on avaimet käsissäsi..., vain sinulla.

• Pirre*

kysyä asiaa, johon on jo vastaus valmiina.

• että mää
        kotikiusattu kirjoitti:

mitä sä siäl Turus selviti? saitko sen joen eri puolet selville?
        Jos sen teit niin olet todellinen selviytyjä.

oon 54. mies?
        Kysyy wallan ihmeissään w??

• selviytyjä
        emw34 kirjoitti:

riitä aivojumpaksi, oletko niin yksin yrittäjänä, että vaimo on ainoa vaihtoehto älylliseen pohdintaan.
        Mielestäni älyllinen pohdinta ei voi kenelläkään olla puolisosta kiinni, tai ylipäätään toisesta tahosta.
        Kyllä sielunveljiä löytyy pohdintoihin, jos tarve vaatii.
        Tämä vastauksena osioon,"mitä mieltä olette, mitä itse kohdallani tekisitte?.

Käsitys, minkä näiden kahden kirjoituksesi perusteella sain, ei ole aivojumpan tai älyllisen keskustelun puute, vaan etsit vastausta kysymykseen, onko sopivaa etsiä päiväkahviseuraa tmv., jonka puitteissa saisi sekä että?

Kysymykseen mitä tekisitte, jos olisitte MINÄ?
        Vastaus: tekisin juuri niinkuin sinä teet.

Olet aikuinen ja sinulla on avaimet käsissäsi..., vain sinulla.

Olen monessa mukana, tarkoitan sillä sitä, missä voin osallistua olematta laumasielu (Lionsit, joukkuepelit, metsästysseurueet, politiikka, järjestötoiminta. Osallistun kyllä missä voin olla omana itsenäni, vain yksilöllisyyteni säilyttäneenä. Esim. Kreikan kielen kurssi.

Mitä taas tulee päivikahviseuraan, totean se vanhan sanonnan, ettei tervekätinen mies naista tarvitse. Mielestäni maksullinen (jopa maksutonkin) päiväkahviseura on sama asia kuin oma käteni.

On minulla toki oman käteni ohella unelmia. OLen hyvin romanttinen, intuitiivinen mies. Kuu tekee minut hulluksi, silloin kaipaan eniten läheisyyttä, hellyyttä. Tiedän rakastelussa olevan uskomattoman ulottuvuuden, jota hyvin harva pariskunta pystyy kokemaan. Silti sellainen on, tavoittamottomasti saavutettava unelma.

• selviytyjä kirjoitti:

Olen monessa mukana, tarkoitan sillä sitä, missä voin osallistua olematta laumasielu (Lionsit, joukkuepelit, metsästysseurueet, politiikka, järjestötoiminta. Osallistun kyllä missä voin olla omana itsenäni, vain yksilöllisyyteni säilyttäneenä. Esim. Kreikan kielen kurssi.

Mitä taas tulee päivikahviseuraan, totean se vanhan sanonnan, ettei tervekätinen mies naista tarvitse. Mielestäni maksullinen (jopa maksutonkin) päiväkahviseura on sama asia kuin oma käteni.

On minulla toki oman käteni ohella unelmia. OLen hyvin romanttinen, intuitiivinen mies. Kuu tekee minut hulluksi, silloin kaipaan eniten läheisyyttä, hellyyttä. Tiedän rakastelussa olevan uskomattoman ulottuvuuden, jota hyvin harva pariskunta pystyy kokemaan. Silti sellainen on, tavoittamottomasti saavutettava unelma.

päätelmäni meni metsään.

Tulin hyvin tyytyväiseksi, että näin kävi.

Mies tahi nainen jolla on unelmia on myös mahdollisuus saavuttaa niitä.
        Onnea ja saavuttamisen riemua sinulle!

• luule
        että mää kirjoitti:

oon 54. mies?
        Kysyy wallan ihmeissään w??

mähän juur kysysi et olks sää w.
        Tääl ko saa ain arvata kunnei näe.

• enkelitrio
        selviytyjä kirjoitti:

Ei asiat aina mene yks-yhteen.

Ei älypelit ole sama kuin persoonien väilinen kommunikointi.

Seksi ei riipu välttämättä ikäerosta, puutteeseen voi olla syynä vaikapa sairaus.

Ei sun alotuksest ainaska mul tullu simmost sairaut miälee....mikä estäis sen.Pahoillani ja pikkuse nolostusi ku melkest vaa laskin leikkii.
        Niit älyllissii keskustelui kantsii käyrä ystävie ja tuttuje kans.
        Mut yksisseski voi niil peleil joskus.
        Kaikkee hyvää sul toivon ja kiva ku olet saanu simmosen pikku-prinsessan ilokses.

• vilosohvi

älylliseen keskusteluun:

Keskustelu on yhtä ja seksi toista. Miten ne joutuivat samaan aloitukseen?

• Juniperus
        vilosohvi kirjoitti:

älylliseen keskusteluun:

Keskustelu on yhtä ja seksi toista. Miten ne joutuivat samaan aloitukseen?

Sitäkin ihmettelin, mikä sairaus voi sulkea seksin kokonaan pois. En minä sellaista keksinyt, jos yleensä jonkinlainen kommunikaatiokyky on tallella.

Tarkoittaako kysyjä älyllistä seksiä? Seksistähän hänellä on ilmiselvä puute älyllisen keskustelun lisäksi.

• selviytyjä
        Juniperus kirjoitti:

Sitäkin ihmettelin, mikä sairaus voi sulkea seksin kokonaan pois. En minä sellaista keksinyt, jos yleensä jonkinlainen kommunikaatiokyky on tallella.

Tarkoittaako kysyjä älyllistä seksiä? Seksistähän hänellä on ilmiselvä puute älyllisen keskustelun lisäksi.

Aatteleppa ite. Kuvittele, että elät sellaisessa parisuhteessa, jossa puoliso saa puolenvuoden välein psykoottisen raivokohtausjakson, joka kestää noin 1-2 kk kerralla. Lisäksi psykoottiseen oireiluun olet SINÄ syyllinen, olet vieläpä PETTÄNYT häntä. Kun jää toipumisaikaa ennen uutta psykoosia noin 4-4 kk, josta alkuaikasi menee toipumiseen, loppuaika pelkäämiseen, koska tauti uusii. Mietippä ite, kuinka hyvin ratkaisisit nämä sänkyhommat, haluttaisko edes?

• no ohhoh!
        selviytyjä kirjoitti:

Aatteleppa ite. Kuvittele, että elät sellaisessa parisuhteessa, jossa puoliso saa puolenvuoden välein psykoottisen raivokohtausjakson, joka kestää noin 1-2 kk kerralla. Lisäksi psykoottiseen oireiluun olet SINÄ syyllinen, olet vieläpä PETTÄNYT häntä. Kun jää toipumisaikaa ennen uutta psykoosia noin 4-4 kk, josta alkuaikasi menee toipumiseen, loppuaika pelkäämiseen, koska tauti uusii. Mietippä ite, kuinka hyvin ratkaisisit nämä sänkyhommat, haluttaisko edes?

Tyydyttääkö tämä keskustelu? Kuulostat kuin olisit itse aika lähellä raivokohtausta.

Olisit tehnyt jonkin älyllisesti virkistävän aloituksen. Päätit kuitenkin vain valittaa vaimosi terveydellisistä vajavuuksista.

• selviytyjä
        no ohhoh! kirjoitti:

Tyydyttääkö tämä keskustelu? Kuulostat kuin olisit itse aika lähellä raivokohtausta.

Olisit tehnyt jonkin älyllisesti virkistävän aloituksen. Päätit kuitenkin vain valittaa vaimosi terveydellisistä vajavuuksista.

Vaikutat itse kovinkin tasapainottomalta. Jos et kestä totuuksia elämästä, jätä suosiolla lukematta, mitä minä kirjoitan. Kas näin helppoa se on.

• Pirre*
        no ohhoh! kirjoitti:

aliarvio ihmisten vaikeuksia..on kai hyvä jos saa purettua edes täällä pahaa mieltään.

Ei kaikkien aloitusten tarvitse olla sellaisia lirkutuksia..

• selviytyjä
        Pirre* kirjoitti:

aliarvio ihmisten vaikeuksia..on kai hyvä jos saa purettua edes täällä pahaa mieltään.

Ei kaikkien aloitusten tarvitse olla sellaisia lirkutuksia..

En ole pehmopoju, vaikka siltä saatan vaikuttaa (joidenkin mielestä). Elämä opettaa ja kouluttaa. Minä nyt vain olen sellainen, että hyppään suoraan aiheeseen, mitään kaunistelematta, valehtelematta. Tämä on keskustelupalsta sieltä pehmoisemmasta päästä, missä olen jutustellut eri ihmisten kanssa. On aivan toista mennä vaikkapa ortodoksina (minä olen) ateistipalstalle selittämään uskonasioita. Siis en vähästä säikähdä, ole huoletta:)

• Suttura
        selviytyjä kirjoitti:

...ymmärtää epätoivosi. Otan osaa :(

Luulenpa tietäväni ratkaisunkin ongelmaasi.
        Helppo se ei ole, mutta ehkä elintärkeä tilanteessasi, jos et voi ottaa eroa.

• selviytyjä
        Suttura kirjoitti:

...ymmärtää epätoivosi. Otan osaa :(

Luulenpa tietäväni ratkaisunkin ongelmaasi.
        Helppo se ei ole, mutta ehkä elintärkeä tilanteessasi, jos et voi ottaa eroa.

Mitä itse tarkoitat:) Jos arvaan oikein ja teen niin kuin sinä ajattelet, silloinhan vaimoni epäilyt olisivatkin olleet totta, olisin PETTÄJÄ.

Sitäpaitsi, se mitä psykooseistaan kerroin on jo menneisyyttä (näin ainakin haluan uskoa), viimeisimmästä kun on jo kaksi vuotta. Hän pääsi sairaseläkkeelle, sai modernit (todella hyvät) lääkkeet, ei provosoidu mistään, ei epäile, ei syytä. Ainut huonoasia on se seksi (ei minulle ykkösjuttu elämässä), lääkkeensä kun tahtovat heikentää halukkuttaan ja toisaalta raskaan elämän jäljiltä uudelleen oppiminen on työlästä. Hyvä meillä on kuitenkin olla. Olemme jo ukki ja mummo, meillä on aivan ihana pikkuprinsessa (1v2kk) hoidossa kahtena päivänä viikossa. Paras terapeutti vaimolleni muuten, tietysti minun jälkeeni:)

• Suttura
        selviytyjä kirjoitti:

Mitä itse tarkoitat:) Jos arvaan oikein ja teen niin kuin sinä ajattelet, silloinhan vaimoni epäilyt olisivatkin olleet totta, olisin PETTÄJÄ.

Sitäpaitsi, se mitä psykooseistaan kerroin on jo menneisyyttä (näin ainakin haluan uskoa), viimeisimmästä kun on jo kaksi vuotta. Hän pääsi sairaseläkkeelle, sai modernit (todella hyvät) lääkkeet, ei provosoidu mistään, ei epäile, ei syytä. Ainut huonoasia on se seksi (ei minulle ykkösjuttu elämässä), lääkkeensä kun tahtovat heikentää halukkuttaan ja toisaalta raskaan elämän jäljiltä uudelleen oppiminen on työlästä. Hyvä meillä on kuitenkin olla. Olemme jo ukki ja mummo, meillä on aivan ihana pikkuprinsessa (1v2kk) hoidossa kahtena päivänä viikossa. Paras terapeutti vaimolleni muuten, tietysti minun jälkeeni:)

vierähti pois! :)

Kuulostit niin epätoivoiselta alotuksessasi ja kommenteissasi.

Tämän päivän tilanteessanne ehkä saisitte kipinää
        erotiikkahulluttelusta ;))

• selviytyjä
        Suttura kirjoitti:

vierähti pois! :)

Kuulostit niin epätoivoiselta alotuksessasi ja kommenteissasi.

Tämän päivän tilanteessanne ehkä saisitte kipinää
        erotiikkahulluttelusta ;))

Niin minusta ja ajatuksistani ei ota pirukaan selvää, ellei lue koko ketjua, hyvä jos sittenkään. Kun minä kerron jonkun menneen tapauksen, tapahtuman tai tapahtumaketjun, pyrin absoluuttiseen totuuteen, mitään siitä poistamatta, mitään siihen lisäämättä.

Olenhan toki hieman yksipuolisesti peilannut elämääni vaimoni sairauden kautta, koska sillä on valtavan suuri merkitys tapahtumain kululle. On toki minullakin ollut omat ristini kannettavana. Armeijan jälkeen sairastuin pelkoneuroosiin, jonka johdosta jännitin valtavasti kaikkia sosiaalisia tilanteita. Näitä tilanteita kestääkseni aloin käyttää alkoholia lieventääkseni tuskaa. Niin, ettei vaimollanikaan ole aina ollut helppoa elää rinnallani.

• Juniperus
        selviytyjä kirjoitti:

Ongelma siis on - niin kuin vähän arvelin - siinäkin, ettei kommunikaatio oikein onnistu.

En minä ongelmaasi väheksy millään tavalla, jos sen käsityksen sait. Ei siihen varmaan täältäkään valmista ratkaisua löydy, mutta parhaassa tapauksessa keskustelu auttaa selvittämään omia ajatuksia.

Paljon puhutaan seksuaaliterapiasta, mutta miten se toimii ja mistä sitä saa, siitä minulla ei ole tietoa. Sinun tilanteessasi kokeilisin kuitenkin sitä, ellet ole jo kokeillut.

• Suttura
        Juniperus kirjoitti:

Ongelma siis on - niin kuin vähän arvelin - siinäkin, ettei kommunikaatio oikein onnistu.

En minä ongelmaasi väheksy millään tavalla, jos sen käsityksen sait. Ei siihen varmaan täältäkään valmista ratkaisua löydy, mutta parhaassa tapauksessa keskustelu auttaa selvittämään omia ajatuksia.

Paljon puhutaan seksuaaliterapiasta, mutta miten se toimii ja mistä sitä saa, siitä minulla ei ole tietoa. Sinun tilanteessasi kokeilisin kuitenkin sitä, ellet ole jo kokeillut.

Sillä nimellähän sitä kutsutaankin!

Tuo minun ehdotukseni oli kotona harrastettavaa terapiaa...hulluttelua ja leikkiä! ;)

• Perheessä kaksi poikaa,
        no ohhoh! kirjoitti:

isä toi rahat, äiti kotirouva, vieraita ei ehkä käynyt paljoa.
        Kun siihen tulee nuori nainen, pojalle morsiameksi, isäpapparainen menee jengoiltaan täysin.
        Hän tulee työmatkaltaan ulkomailta kotiin, ja tuo kauniissa kotelossa olevan aidon helminauhan tälle nuorelle miniälleen (in spe). Se avataan, ja kaiken huipuksi miniä osaa sen lukon laittaa oikein kiinni.
        Siihen vanha viisikymppinen vaimo reagoi tyosi pahasti.
        Jos olisin silloin tajunnut, mitä seuraa, olisin sen helminauhan antanut heti anopilleni ja sanonut: "Sinulle nämä kuuluvat ja sopivat paremmin!"
        Vaikka en tiedä, olisiko sekään mitään pelastanut.
        KAIKKI oli tuon vanhan viisikymppisen äijän syytä!
        Hänen olisi pitänyt tuoda se helminauha vaimolleen, ja sanoa hänelle kiitokset vuosikymmenten urakasta perheensä hyväksi!

Varmin tie katastrofiin oli juuri tuo hänen ällöttävä menettelynsä.

Menes vähän, selviytyjä, itseesi.
        ...................................

• selviytyjä
        Perheessä kaksi poikaa, kirjoitti:

isä toi rahat, äiti kotirouva, vieraita ei ehkä käynyt paljoa.
        Kun siihen tulee nuori nainen, pojalle morsiameksi, isäpapparainen menee jengoiltaan täysin.
        Hän tulee työmatkaltaan ulkomailta kotiin, ja tuo kauniissa kotelossa olevan aidon helminauhan tälle nuorelle miniälleen (in spe). Se avataan, ja kaiken huipuksi miniä osaa sen lukon laittaa oikein kiinni.
        Siihen vanha viisikymppinen vaimo reagoi tyosi pahasti.
        Jos olisin silloin tajunnut, mitä seuraa, olisin sen helminauhan antanut heti anopilleni ja sanonut: "Sinulle nämä kuuluvat ja sopivat paremmin!"
        Vaikka en tiedä, olisiko sekään mitään pelastanut.
        KAIKKI oli tuon vanhan viisikymppisen äijän syytä!
        Hänen olisi pitänyt tuoda se helminauha vaimolleen, ja sanoa hänelle kiitokset vuosikymmenten urakasta perheensä hyväksi!

Varmin tie katastrofiin oli juuri tuo hänen ällöttävä menettelynsä.

Menes vähän, selviytyjä, itseesi.
        ...................................

"Menes vähän, selviytyjä, itseesi"

Minkä minä sille voin, toissaalta mitä se mulle kuuluu jos aikanaan valitsit ukkosi, jonka kylkiäisenä sait kertomasi kaltaisen pervoappiukon. En voi sanoa muuta kuin, otan osaa.

• Reagointi sen mukaista
        selviytyjä kirjoitti:

"Menes vähän, selviytyjä, itseesi"

Minkä minä sille voin, toissaalta mitä se mulle kuuluu jos aikanaan valitsit ukkosi, jonka kylkiäisenä sait kertomasi kaltaisen pervoappiukon. En voi sanoa muuta kuin, otan osaa.

Olet selviytyjä,
        mutta kenen kustannuksella?

Siinä suhteessa pieni itsetutkiskelu voisi olla paikallaan.

• sekä poika ja miniä,
        Reagointi sen mukaista kirjoitti:

Olet selviytyjä,

he menettivät sinun takiasi isoäidin rakkauden ja huolenpidon, sillä ikinä tuon jälkeen suhteet
        heidän välillään eivät täysin korjaannu koko loppuelämän ponnistuksista huolimatta.

Mies ei saisi pitää penistään kaikkein tärkeimpänä asiana maailmassa.

Missä on miehen, isän vastuu läheisistään?

• selviytyjä
        Reagointi sen mukaista kirjoitti:

Olet selviytyjä,

Joko olet yksinkertainen tai sitten et ole lukenut koko keskustelua. Poikani vaimoa, miniäämme en ole himoinnut, enkä tule koskaan himoitsemaankaan. Toki häntä rakastan koko sydämestäni, toivon hänelle ja pojalleni ynnä lapsukaiselle sitä parasta mitä tarjolla on. Ei, en ole pervo, niin kuin oma appesi on.

• selviytyjä
        sekä poika ja miniä, kirjoitti:

he menettivät sinun takiasi isoäidin rakkauden ja huolenpidon, sillä ikinä tuon jälkeen suhteet
        heidän välillään eivät täysin korjaannu koko loppuelämän ponnistuksista huolimatta.

Missä on miehen, isän vastuu läheisistään?

Näinkö suuria kusiaivoja tällä palstalla vilisee. Ovatko kaikki yhtä järjettömiä kuin sinä persläpi. Häpeäisit edes.

• joten en ihmettele
        selviytyjä kirjoitti:

Näinkö suuria kusiaivoja tällä palstalla vilisee. Ovatko kaikki yhtä järjettömiä kuin sinä persläpi. Häpeäisit edes.

vaimosi kohtaloa.

Vaimon suru ja raivo on suuri juuri siksi, että tuhosit kaikki hänen läheisimmät ihmissuhteensa.
        Myrkytit ne, ne eivät ponnisteluista huolimatta koskaan ole entisensä.

Vai teitkö sen juuri siksi, ettet hyväksy vaimosi rakkautta poikaansa ja miniäänsä ja heidän lapsiinsa.

Tällaisia kysymyksiä sinun olisi pohdiskeltava itse tykönäsi.

• ala-arvoista!
        joten en ihmettele kirjoitti:

vaimosi kohtaloa.

Vaimon suru ja raivo on suuri juuri siksi, että tuhosit kaikki hänen läheisimmät ihmissuhteensa.
        Myrkytit ne, ne eivät ponnisteluista huolimatta koskaan ole entisensä.

Vai teitkö sen juuri siksi, ettet hyväksy vaimosi rakkautta poikaansa ja miniäänsä ja heidän lapsiinsa.

Tällaisia kysymyksiä sinun olisi pohdiskeltava itse tykönäsi.

Vaimosi sairastuminen on aivan luonnollinen re-aktio.

• selviytyjä
        ala-arvoista! kirjoitti:

Vaimosi sairastuminen on aivan luonnollinen re-aktio.

mennä puurot ja vellit sekaisin:)

Nimittäin, kuten kerroin aiemmin olen surffaillut sellaislla keskustelupalstoilla aiemmin (esim. yksi ortodoksi vastaan tusina vihaiseksi ärsytettyjä ateisteja), joissa oppii kyllä "keskustelukulttuuria" ja antamaan potut pottuina.
        Kun minulle eräs kansakoulupohjalta alkoi leikkimään psykoanalyytikkoa todeten näin:

"he menettivät sinun takiasi isoäidin rakkauden ja huolenpidon, sillä ikinä tuon jälkeen suhteet

Missä on miehen, isän vastuu läheisistään?"

Hän sai vastineessani sitä mitä kerjäsikin.

• kuulostaa siltä, että olet saanut raskaiden asioiden lisäksi myös monenlaista hyvää elämässäsi. Sellaista, joista kaikki eivät osaa edes uneksia, kun eivät ole saaneet itse kokea. Sinulla on rakastava vaimo ja lapsellanne hyvä äiti, kaiken lisäksi sinä itse olet kulkemassa edelleen vaimosi rinnalla huolehtien ja rakastaen - myös huonoina päivinä, niinkuin aikoinaan lupasit.

Mitä se heikkolahjaisuus sitten tarkoittaakaan? (Useimmat testit käsittelevät kai matemaattista tai kielellistä lahjakkuutta.) Moni huippulahjakas on aivan tumpelo arkipäivän asioissa eikä kykene kestävään parisuhteeseen, rakastamisesta puhumattakaan, vaikka kuinka sellaista haluaisi. Mielestäni voit olla ylpeä oman vaimosi rinnalla.

Toivotan sinulle jaksamista ja teille monia parempia huomisia!

Täältä löytyy erilaisia juttukavereita luultavasti kaikkiin vuorokaudenaikoihin, jos haluat purkaa mieltäsi tai vaan huokaista hetkeksi ja vaikka hupsutella. - Tervetuloa!

• susa51

Kuulostaa tosiaan eletyltä elämältä tuo tarina. Ensinnäkin kaksi poikaa on kelle tahansa hieno saavutus. Itse olen saanut todeta monta kertaa omistani samaa, hienoja yksilöitä.
        Mielestäni parisuhteessa voi kokea yksinäisyyttä, syystä tai toisesta.
        Voi tosin olla raskasta tunnustaa tosiasiat ja tehdä jotain asioille.

• selviytyjä

Joo, en ole katkera enkä loppujen lopuksi pettynytkään. Mihinkä minä sitten elämääni vertaisin, minkä aviopuolison vertailukuvakseni esiin toisin?

Kovin on ristiritainen ja vaikea avioliittomme ollut. Monet ovat sen tuominneet, pilkanneet, ettei vain tuollaista meille tapahtuisi, lapsillemmekin. Näinhän se on mennyt, miksi? Siksi, että olemme vaimoni kanssa luonnonlapsia, emme puheissamme emmekä toiminnassamme ole koskaan näytelleet, olemme aina olleet sekä kotona, että ulospäin suuntautuneina 1:1:een.

Sen minä sanon, että olen jotenkin yksinäinen, surullinen siitä, että jotain suurta kokematonta minä jään koko ajan vaille, jonka minä voisin saavuttaa. Oikeastaan tiedän senkin mitä se olisi. Se olisi vaikka seuraavanlainen visioni:

Ostaisin hyvää punaviiniä illaksi. Laittaisin todella hyvän illallisen, jonka nauttisimme kynttilänvalaistuksessa. Nauttisimme hyvän illallisen tunnaelmallisessa valaistuksessa, taustalla soi rauhallinen musiikki. Sitten istuisimme sylityksin, käsikädessä. Juttelisimme niitä näitä, vakaviakin, nauraisimme, iloitsisimme. Sitten myöhemmin........

• selviytyjä kirjoitti:

Joo, en ole katkera enkä loppujen lopuksi pettynytkään. Mihinkä minä sitten elämääni vertaisin, minkä aviopuolison vertailukuvakseni esiin toisin?

Kovin on ristiritainen ja vaikea avioliittomme ollut. Monet ovat sen tuominneet, pilkanneet, ettei vain tuollaista meille tapahtuisi, lapsillemmekin. Näinhän se on mennyt, miksi? Siksi, että olemme vaimoni kanssa luonnonlapsia, emme puheissamme emmekä toiminnassamme ole koskaan näytelleet, olemme aina olleet sekä kotona, että ulospäin suuntautuneina 1:1:een.

Sen minä sanon, että olen jotenkin yksinäinen, surullinen siitä, että jotain suurta kokematonta minä jään koko ajan vaille, jonka minä voisin saavuttaa. Oikeastaan tiedän senkin mitä se olisi. Se olisi vaikka seuraavanlainen visioni:

Ostaisin hyvää punaviiniä illaksi. Laittaisin todella hyvän illallisen, jonka nauttisimme kynttilänvalaistuksessa. Nauttisimme hyvän illallisen tunnaelmallisessa valaistuksessa, taustalla soi rauhallinen musiikki. Sitten istuisimme sylityksin, käsikädessä. Juttelisimme niitä näitä, vakaviakin, nauraisimme, iloitsisimme. Sitten myöhemmin........

ja luulen, että sen toteuttaminen ei läheskään kaikille ole mahdollista - erilaisista syistä. Joku on joskus kokenut, kaikki eivät kai koskaan.

Toivon, että vielä jonain päivänä sellainen olisi mahdollista sinulle oman vaimosi kanssa - tavalla tai toisella.

PS: Omaa elämää ei kai kannata ryhtyä toisten elämään tai siitä saamaansa mielikuvaan vertailemaan. Jokaisella meillä on omamme ja moniin asioihin voimme ainakin jossain määrin myös itse vaikuttaa. Ehkä olisi hyvä yrittää elää niin, että voi häpeämättä katsoa aamulla peilikuvaansa silmiin. Katkeruutta parempi vaihtoehto on mielestäni faktojen hyväksyminen ja joidenkin asioiden anteeksi antaminen - myös itselleen. Minäkin olen huomannut tulevani vuosi vuodelta lempeämmäksi ja hyväksyvämmäksi - erityisesti itseäni kohtaan. ;))

• selviytyjä
        optimisti-orvokki kirjoitti:

ja luulen, että sen toteuttaminen ei läheskään kaikille ole mahdollista - erilaisista syistä. Joku on joskus kokenut, kaikki eivät kai koskaan.

Toivon, että vielä jonain päivänä sellainen olisi mahdollista sinulle oman vaimosi kanssa - tavalla tai toisella.

PS: Omaa elämää ei kai kannata ryhtyä toisten elämään tai siitä saamaansa mielikuvaan vertailemaan. Jokaisella meillä on omamme ja moniin asioihin voimme ainakin jossain määrin myös itse vaikuttaa. Ehkä olisi hyvä yrittää elää niin, että voi häpeämättä katsoa aamulla peilikuvaansa silmiin. Katkeruutta parempi vaihtoehto on mielestäni faktojen hyväksyminen ja joidenkin asioiden anteeksi antaminen - myös itselleen. Minäkin olen huomannut tulevani vuosi vuodelta lempeämmäksi ja hyväksyvämmäksi - erityisesti itseäni kohtaan. ;))

Ihania ovat mietteesi, ajatuksesi patremmasta elämästä.

Se mitä on todellisuus suhteessa vaimooni, ei ole sanottavissa tälä palstalla. Sydämeni itkee, yksinäisyyttään, keskustelukumppania, järkiparkani hyväksikäyttöä.

• selviytyjä kirjoitti:

Ihania ovat mietteesi, ajatuksesi patremmasta elämästä.

Se mitä on todellisuus suhteessa vaimooni, ei ole sanottavissa tälä palstalla. Sydämeni itkee, yksinäisyyttään, keskustelukumppania, järkiparkani hyväksikäyttöä.

aikaa ja esim. jonkin uuden harrastuksen, jossa aivosi saisivat uusia virikkeitä? Älykkäitä keskusteluja mielenkiintoisista aiheista voi syntyä monenlaisissa ympyröissä. - Ellei kaikkea voi saada, voisiko yrittää poimia pieniä osasia haluamastaan erilaisissa ympyröissä. Joitain asioita voi kompensoida toisilla - kaikkia ei tietenkään. Mutta kuka meistä kaikkea saisikaan? Aina pitää olla myös unelmia paremmasta - edes välillä - aurinkoisina päivinä. ;)) Ja luultavasti asiat voisivat aina olla vielä huonommin. Miltähän tuntuisi, jos joutuisi miettimään omaa riittämättömyyttään monenlaisissa yhteyksissä?

• en halua,

enkä pysty ottamaan kantaa asiaasi. Jos niin tekisin, miettisin vain, kuinka itse voisin tilanteessasi toimia. Niin tehnee kaikki muutkin.

Mitähän lahjoja, ja lahjattomuuksia meistä muista tulisi ilmi, jos meidät kaikki testattaisiin?
      Kuinka raskasta elämäsi on ollut. Onko plussa- vai miinus-puoli voitolla?

Onko elämääsi tullut jokin uusi juonne, mikä saa sinut asiaa pohtimaan? Lopulta kuitenkin joudut itse ottamaan vastuun teoistasi, täältä ei varmaan mitään ihmeneuvoja heru.

• selviytyjä

Näinhän se on kuten kerrotkin. Jokainen meistä on oman onnensa seppä, jokainen meistä joutuu tekemään ratkaisunsa puoleen jos toiseen.

Hyvin pohdit "lahjakkuksista". Ne psykologiset testit yleensä testaavat matemaattis-älyllistä kapasitettia, niillä testeillä ei tavoiteta yksilön RAKASTAMISEN kykyä, sitä testein vaikeasti tavoitettavaa yksilöölistä ominaisuutta, joka on loppujen lopuksi se tärkein saavutus, mikä ihmisestä kuoltuaan jälkeen jää.

JK. Edellinen kertomani ei silti poista sitä yksinäisyyden tunnetta, sitä "puutteellisuuden" kokemusta mitä tunnen, vaikka puolisoni on "rakkaudella" kyllästetty.

• tulkitsen,
        selviytyjä kirjoitti:

Näinhän se on kuten kerrotkin. Jokainen meistä on oman onnensa seppä, jokainen meistä joutuu tekemään ratkaisunsa puoleen jos toiseen.

Hyvin pohdit "lahjakkuksista". Ne psykologiset testit yleensä testaavat matemaattis-älyllistä kapasitettia, niillä testeillä ei tavoiteta yksilön RAKASTAMISEN kykyä, sitä testein vaikeasti tavoitettavaa yksilöölistä ominaisuutta, joka on loppujen lopuksi se tärkein saavutus, mikä ihmisestä kuoltuaan jälkeen jää.

JK. Edellinen kertomani ei silti poista sitä yksinäisyyden tunnetta, sitä "puutteellisuuden" kokemusta mitä tunnen, vaikka puolisoni on "rakkaudella" kyllästetty.

tunnet suurta henkistä yksinäisyyttä, joka on varmasti valtavan vaikeaa.
        Toivottavasti elämässäsi on asioita, jotka auttavat sen kestämään.

• jartsev

Todella kannustava monellakin tapaa. Elämää on elettävä täysillä vaikeuksista ja vastuksista huolimatta, ja siinä on todella paljonkin ilonaiheita kun vain ne näkee ja kokee että niitä on. Kitti sinulle.

• selviytyjä

Näinhän se elämä on. Tänään et tiedä mitä huominen tuo tullessaan.

• puuhella

kauniisti kuitenkin kerroit vaimostasi , oletko kertonut hänelle ne samat asiat, luulen että hän kaipaa juuri niitä sanoja sinulta ja ehkä ne on myös avaimia siihen maailmaan johon kaipaat. Mikä estää sinua avaamasta viinipullon ja sytyttämästä kynttilän ja soittamasta musiikkia ja pitämästä vaimoa kädestä.
      Sinulla on ovi auki tulevaisuuteen kun olet niin hyvin oivaltanut elämän tilanteesi ja toiveesi.
      kaikkea hyvää teidän parisuhteeseen

• selviytyjä

Sinä nyt vain et ymmärrä. Itsellesi lienee kaikki ok. Suhteenne parisuhteessa on balanssissa, molemmat olette varustetut tasaisin järjen/tunteitten voimavaroin.

Helppo on teidä päättää sytyttää juhlaillalisillanne kynttilät tunnelmaa luomaan, juhlistamaan onnistunutta liittoanne. Iloitsen onnistumisestanne.

• herää..
        selviytyjä kirjoitti:

Sinä nyt vain et ymmärrä. Itsellesi lienee kaikki ok. Suhteenne parisuhteessa on balanssissa, molemmat olette varustetut tasaisin järjen/tunteitten voimavaroin.

Helppo on teidä päättää sytyttää juhlaillalisillanne kynttilät tunnelmaa luomaan, juhlistamaan onnistunutta liittoanne. Iloitsen onnistumisestanne.

selviytyjän kommentteihin. On olemassa semmoisia ihmisiä, jotka voivat olla vaikkapa narsisteja. Voin olla ehkä väärässä, mutta eteenpäin luen varauksella. Sori!

• löytyisiköhän
        herää.. kirjoitti:

selviytyjän kommentteihin. On olemassa semmoisia ihmisiä, jotka voivat olla vaikkapa narsisteja. Voin olla ehkä väärässä, mutta eteenpäin luen varauksella. Sori!

Naista joka tyydyttäisi kaikki tarpeesi.Olen ihan vapaa nainen ja silti haaveilen samoista asioista kuin sinäkin ,ihmisestä joka kulkisi kanssani samaan suuntaan.Minulla ei oo mitään rasitteita ja silti olen ilman seksiä kun yhdenillan jutut ei nappaa.Hassua tämä elämä oli yksin tai kaksin .Rakkaus ei ole vaan silmiin katsomista se on kulkemista samaan suuntaan.Kaikki mistä haaveilet on sinussa itsessäsi etsi ja löydä ne.

• kotikissa

Hei, olen myös 54, mutta nainen, sanoit niin kauniisti vaimostasi, sanothan sen myös hänelle itselleen. Itse olen työttömänä ollut jo kohta ne 500 päivää, naimisissa 32 vuotta, kato mennää samoissa lukemissa edelleen. Joskus on vaan kiva jutella jonkun kanssa, vaikkei tunnekkaan. kirjoita. Hei hei ja hyvää syksyä sinulle.

• selviytyjä

Vaikutat selvästikin selviytyjä tyypiltä:)

"sanoit niin kauniisti vaimostasi, sanothan sen myös hänelle itselleen"

Olenhan minä yrittänyt sanoa. Totuuden nimessä on toki sanottava, että vasta viimeisinä vuosina olen muuttunut avoimemmaksi, mitä tunteitteen ilmaisuun tulee. siotä ennen lienen ollut tuiki tavallinen suomalainen mies, joka ei puhu eikä pussaa. Oikeastaan vaimoni sairastelu on ollut minua kehittävä, mieltäni avaava.

"Joskus on vaan kiva jutella jonkun kanssa, vaikkei tunnekkaan."

Niinhän se on. Tämä tietokoneaika mahdollistaa kirjeenvaihdon tässä ja nyt, ajatustenvaihdon toisten ihmisten kanssa. Onhan tässä omat vaaransa (nettiriippuvaisuus), onneksi munun ei vielä tarvitse keskellä yötä nousta tarkistamaan onko viestejä tullut:)

Heipat sinnekin ja kuulakkaita syysilmoja.

kirjoita. Hei hei ja hyvää syksyä

• selviytyjä

En jaksa vastata yksitellen kaikille, jotka olette vielä kommentoineet eilisiltaista keskustelunvaihtoamme. On nimittäin takki jotenkin tyhjä eilisiltaiseta selonteosta, avautumisestakin. Miksi ylipäätään tänne kirjoitin? On varmaan monia asioita, jotka siihen vaikuttavat. Yksi syy on se, että haluan jakaa toisten ihmisten kanssa sen elämänkokemuksen mitä minulle on kerynyt, en nimittäin usko että vain meillä voi menneä niin kuin menee. Uskon jokaiselta löytyvän luurankoja kaapeistaan, jos rehellisiä itselleen ovat. Kun nyt näin avoimesti kerron selviytymistarinani, se antakoon toisillekin rohkeutta jaksaa heikkoina päivinä eteenpäin. Lisäksi toivoisin tarinani edesauttavan pikkuristiririitojen suhteuttamisessa isompiin kokonaisuuksiin. Olen nyt roikkunut erilaisissa nettikeskuteluissa pari vuotta. On minua ennenkin epäilty narsistiksi, niin kuin eräs teki täälläkin, eipä tuo haitanne, olen muuten sitä mieltä, että pieni määrä nasistisuutta on ihan hyvä ihmiselle, sen psyykkeelle, silloin itsetunto on kohdallaan ja kun se on kohdallaan pystyy rakastamaan itseään ja kun rakastaa itseään, pystyy rakastamaan myös toisia ihmisiä.

• Kotikissa

Olen todella melkein selviytyjä, sanon näin,
        suru ja kaipaus kulkevat mukanani lopun elämää ja
        ovat osa minua,
        mutta eivät enää aina hallitse elämääni.
        Nytkin lähden ulos lenkkeilemään, se auttaa moneen asiaan. Minäkin odotan jos jonain päivänä minusta tulisi mummi. Se on melkein ainoa mitä enää odotan. Vähään tyytyväinen, eikö. Hei hei ja hyvää päivän jatkoa sinulle, lähde sinäkin lenkille. Kiitos että vastasit!

• selviytyjä
        Kotikissa kirjoitti:

Olen todella melkein selviytyjä, sanon näin,
        suru ja kaipaus kulkevat mukanani lopun elämää ja
        ovat osa minua,
        mutta eivät enää aina hallitse elämääni.
        Nytkin lähden ulos lenkkeilemään, se auttaa moneen asiaan. Minäkin odotan jos jonain päivänä minusta tulisi mummi. Se on melkein ainoa mitä enää odotan. Vähään tyytyväinen, eikö. Hei hei ja hyvää päivän jatkoa sinulle, lähde sinäkin lenkille. Kiitos että vastasit!

Mitä suret, ketä kaipaat? Ja toiseksi miksi niin oletat, että ne mukanasi hautaan asti kulkevat? Oikein kun suru mieltä painaa ja ahdistta itseä niskasta kiinni, ylös, ulos ja lenkille. Tulee sinustakin mummo, kunhan odottelet kärsivällisesti, odotuksesi palkitaan aikanaan ja tulet kokemaan uuden onnen lapsenlapsesi keralla.

• kotikissa
        selviytyjä kirjoitti:

Mitä suret, ketä kaipaat? Ja toiseksi miksi niin oletat, että ne mukanasi hautaan asti kulkevat? Oikein kun suru mieltä painaa ja ahdistta itseä niskasta kiinni, ylös, ulos ja lenkille. Tulee sinustakin mummo, kunhan odottelet kärsivällisesti, odotuksesi palkitaan aikanaan ja tulet kokemaan uuden onnen lapsenlapsesi keralla.

Poikaani, joka oli minulle todella rakas.
        Sitä ei unohda koskaan. Siksi käynkin lenkillä paljon, kolme ja puoli vuotta sitten, täytyi opetella uudelleen elämään, toisenlaista elämää.
        Olen mielestäni onnistunut siinä ajoittain aika hyvin, päivä päivältä paremmin. Tämä ei varmaankaan sinua kiinnosta , mutta kunhan kerroin. Tämän menetyksen myötä on kiinnostus moneen asiaan mennyt.
        Torstai on toivoa täynnä!

• selviytyjä
        kotikissa kirjoitti:

Sitä ei unohda koskaan. Siksi käynkin lenkillä paljon, kolme ja puoli vuotta sitten, täytyi opetella uudelleen elämään, toisenlaista elämää.
        Olen mielestäni onnistunut siinä ajoittain aika hyvin, päivä päivältä paremmin. Tämä ei varmaankaan sinua kiinnosta , mutta kunhan kerroin. Tämän menetyksen myötä on kiinnostus moneen asiaan mennyt.

Läheisen ihmisen menetus on aina raskas kohtalo, mitä läheisempi, mitä rakkaampi, sitä suurempi on suru ja ikävä. Itse en ole joutunut vielä kokemaan sillä rintamalla hyvin suuria murheita. Toki sukuamme on rasittanut tämän päivän vitsaus, syöpä. Äitini kuoli syöpään, isäni myös. Minua 2 vuotta nuorempi siskoni elää viimeisiä viikkoja syöpäsairauden levittyä jo jokapuolelle. Tosin minua helpottaa kuolemankin edessä iäisyysuskoni (olenhan ortodoksi). Minulle läheiset ja rakkaat tästä ajasta poissiirtyneet ovat vain sen aikaa poissa kun itse muutan samoille viheriöiville niityille lepäämään. Jos taas omista pojistani (2) jompi kumpi kuolisi, olisi suruni suuri, jos taas vaimoni kuolisi, uskon kuolisin minäkin, kaikesta kertomastani huolimatta.

• yölukija
        kotikissa kirjoitti:

Toivon sinulle jaksamista elämäsi vaiheissa.Kaikkea hyvää sinulle.

• Toivomme, että...
        yölukija kirjoitti:

Toivon sinulle jaksamista elämäsi vaiheissa.Kaikkea hyvää sinulle.

pystyt nousemaan äijän kengän alta.

• selviytyjä
        Toivomme, että... kirjoitti:

pystyt nousemaan äijän kengän alta.

puurot ja vellit sekaisin:)

Nimittäin, kuten kerroin aiemmin olen surffaillut sellaislla keskustelupalstoilla aiemmin (esim. yksi ortodoksi vastaan tusina vihaiseksi ärsytettyjä ateisteja), joissa oppii kyllä "keskustelukulttuuria" ja antamaan potut pottuina.
        Kun minulle eräs kansakoulupohjalta alkoi leikkimään psykoanalyytikkoa todeten näin:

"he menettivät sinun takiasi isoäidin rakkauden ja huolenpidon, sillä ikinä tuon jälkeen suhteet

Missä on miehen, isän vastuu läheisistään?"

Hän sai vastineessani sitä mitä kerjäsikin.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe